Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2012, 20:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aldan naamzoek, ga je nou toch weer terug naar Nederland?
Oud 12-02-2012, 20:07
Verwijderd
*schouders CR masseer*

Voor de onverwacht.
Oud 12-02-2012, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Tering wat slecht.
Ik pas me alleen maar aan
Oud 12-02-2012, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Aldan naamzoek, ga je nou toch weer terug naar Nederland?
Ja. Ik moest ineens overmorgen verhuizen, en daar had ik geen zin in.
Oud 12-02-2012, 20:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
*schouders CR masseer*

Voor de onverwacht.
He wat?

Citaat:
Ja. Ik moest ineens overmorgen verhuizen, en daar had ik geen zin in.
Oh bah zeg wat een gezeur ook steeds. Echt vervelend voor je dat je nou niet kan blijven, want ik had het idee dat je toch liever in Rusland bleef. Hopelijk vind je het straks in Nederland ook wel weer een beetje fijn!
Oud 12-02-2012, 20:11
Verwijderd
Je was toch sipjes en moe? En dan valt iedereen gelijk er overheen met oeh oeh arm ding maar daarna ben je nog steeds moe en kan een lief woord wonderen doen! Eigenlijk wilde ik nog iets aardigs posten maar was het al wat laat.
Oud 12-02-2012, 20:11
Verwijderd
Ach, het komt wel goed tussen mij en het leven hoor. Dat is het al.
Oud 12-02-2012, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik inderdaad niet geweest. Maar ziet er prachtig uit!

Oja, mijn ouders kijken die serie ook. Ik niet, want Duits
Mooie serie, alleen jammer dat de laatste aflevering niet twee keer werd uitgezonden en dat ik daar te laat achterkwam.

Is je Duits zo beroerd? Bij Arte is er ook een Franse versie beschikbaar he.
Oud 12-02-2012, 20:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je was toch sipjes en moe? En dan valt iedereen gelijk er overheen met oeh oeh arm ding maar daarna ben je nog steeds moe en kan een lief woord wonderen doen! Eigenlijk wilde ik nog iets aardigs posten maar was het al wat laat.
Aaaaaw, wat lief van je <333 Kusjes enzo!

Citaat:
Ach, het komt wel goed tussen mij en het leven hoor. Dat is het al.
Fijn om te horen
Oud 12-02-2012, 20:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mooie serie, alleen jammer dat de laatste aflevering niet twee keer werd uitgezonden en dat ik daar te laat achterkwam.

Is je Duits zo beroerd? Bij Arte is er ook een Franse versie beschikbaar he.
:: Sorry, even lachen. Een Fránse versie. Ja, dat gaat echt beter werken dan de Duitse :')

Oud 12-02-2012, 20:17
Verwijderd

Maargoed, je weet maar nooit he, vandaar dat ik het even vermeldde.
Oud 12-02-2012, 20:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben behoorlijk slecht in Frans en Duits. Engels ben ik dan weer behoorlijk goed in gelukkig, dus ik ben niet geheel taal-gehandicapt. En ik heb ook nog enig gevoel voor Scandinavische talen.
Oud 12-02-2012, 20:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe kun je nu gevoel hebben voor Scandinavische talen en slecht zijn in Duits?
Oud 12-02-2012, 20:24
Verwijderd
Hoeveel sigaretten zitten er in een klein pakje vogues?
Oud 12-02-2012, 20:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Geen idee. Maar het is zo.
Oud 12-02-2012, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ben behoorlijk slecht in Frans en Duits. Engels ben ik dan weer behoorlijk goed in gelukkig, dus ik ben niet geheel taal-gehandicapt. En ik heb ook nog enig gevoel voor Scandinavische talen.
Vroeger nooit series als Kommissar Rex, Siska, Der Alte, Derrick, Cobra 11, Wolff's Revier, etc. gekeken? Want ik heb als klein kind heel veel blootgestaan aan Duitse televisie en dat heeft duidelijk wel geholpen.
Oud 12-02-2012, 20:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Is dat een strikvraag?
Oud 12-02-2012, 20:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Geen idee. Maar het is zo.
Leugens en bedrog.
Oud 12-02-2012, 20:29
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oh ik had net geantwoord op Onzin, maar het zijn er gewoon 20 (of 19 tegenwoordig).

De sigaretten zijn heel dun. Van die vrouwendingen.
Oud 12-02-2012, 20:31
Verwijderd
Je hoort trouwens wel meer dat mensen moeite hebben met Duits. Zo waren er voor een college dat ik laatst had ook een aantal Duitstalige teksten opgegeven, en daar kwam toch wel redelijk wat commentaar op, terwijl het mij echt niks uitmaakte.
Oud 12-02-2012, 20:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Vroeger nooit series als Kommissar Rex, Siska, Der Alte, Derrick, Cobra 11, Wolff's Revier, etc. gekeken? Want ik heb als klein kind heel veel blootgestaan aan Duitse televisie en dat heeft duidelijk wel geholpen.
Nope. Nooit Duitse tv gekeken. Nederlands, Engels en veel Deense en Zweedse films.

Citaat:
Leugens en bedrog.
Oud 12-02-2012, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Is dat een strikvraag?
Nee, ik moet het weten. J heeft me een pakje afhandig gemaakt, maar daar waren er al iets van zes uit. Ik wil weten hoeveel ze me er schuldig is, want dan kan ik bepalen hoeveel er overblijven om te verkopen voor chocolade.

Hm, misschien ben ik toch een beetje joods.
Oud 12-02-2012, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Nope. Nooit Duitse tv gekeken. Nederlands, Engels en veel Deense en Zweedse films.

Deens en Zweeds kan ik dan weer niet echt verstaan (op wat flarden na). Ik denk trouwens wel dat ik die talen vrij eenvoudig zou kunnen leren.
Oud 12-02-2012, 20:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Deens en Zweeds kan ik dan weer niet echt verstaan (op wat flarden na). Ik denk trouwens wel dat ik die talen vrij eenvoudig zou kunnen leren.
Geschreven lijkt het heel veel op Duits. Finland is tweetalig (Fins/Zweeds) en die Zweedse teksten zijn meestal goed te volgen.
Oud 12-02-2012, 20:35
Verwijderd
Eigenlijk heb ik helemaal geen geld of chocola nodig, maar ik vind het gewoon leuk om dingen te verhandelen. En waarschijnlijk geeft ze me er hoogstens twee, en dat is ook wel goed, want het is altijd nuttig om sigaretten bij te hebben.
Oud 12-02-2012, 20:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik wil altijd nog graag Deens leren spreken. Voordeel is dat je je dan ook kan redden in Noorwegen (want Deens en Noors lijken erg op elkaar) en je ook enigszins verstaanbaar kan maken in Zweden (Zweeds is wel significant anders dan Deens, maar de talen hebben toch veel overeenkomsten).
Oud 12-02-2012, 20:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb nooit sigaretten bij me, waar is het precies nuttig voor?
Oud 12-02-2012, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nooit sigaretten bij me, waar is het precies nuttig voor?
Om ze weg te geven of om ze in brand te steken!
Oud 12-02-2012, 20:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ah, daar gebruik ik molotovcocktails voor.
Verwijderd
Citaat:
Geschreven lijkt het heel veel op Duits. Finland is tweetalig (Fins/Zweeds) en die Zweedse teksten zijn meestal goed te volgen.
Lijkt veel op Duits? Nou volgens mij niet echt, niet meer dan op het Nederlands in elk geval.
Verwijderd
Citaat:
Ik wil altijd nog graag Deens leren spreken. Voordeel is dat je je dan ook kan redden in Noorwegen (want Deens en Noors lijken erg op elkaar) en je ook enigszins verstaanbaar kan maken in Zweden (Zweeds is wel significant anders dan Deens, maar de talen hebben toch veel overeenkomsten).
Is die uitspraak niet heel erg lastig?
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Je snapt dat het concept "dingen weggeven" niet zoveel betekenis heeft voor een Zeeuw?
Pierrot
Pierrot is offline
En met een sigaret zie je er natuurlijk hartstikke cool uit.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Scandinavische talen lijken mijns inziens meer op Fries en Engels dan op Duits.
Oud 12-02-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ah, daar gebruik ik molotovcocktails voor.
Mja, die verhandel ik altijd meteen voor chocolade en sokken.

Citaat:
Lijkt veel op Duits? Nou volgens mij niet echt, niet meer dan op het Nederlands in elk geval.
Al die Umlauten!
Oud 12-02-2012, 20:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, best veel. Lees maar eens een stukje Zweeds. Of het meer of minder is dan Nederlands op Duits lijkt weet ik niet, waarschijnlijk net iets minder. Ik kan in ieder geval met kennis van Nederlands, Engels en redelijk wat Duits een Zweedse tekst meestal wel grotendeels volgen.
Oud 12-02-2012, 20:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Is die uitspraak niet heel erg lastig?
Ja, dat denk ik wel. Maar ik denk ook dat ik dat behoorlijk goed onder de knie kan krijgen. Ik hoor mijn hele leven al Deens (mijn ouders hebben Deense vrienden en als kind ging ik al vaak naar Denemarken op vakantie). Bovendien zijn de dubbelklanken het moeilijke aan de uitspraak, maar ben ik ook aan zulke klanken gewend vanuit het Fries (dat ik niet spreek, maar wel heel goed versta).
Oud 12-02-2012, 20:42
Verwijderd
Zo, al mijn spullen passen op mijn koffer.

Nu nog in mijn koffer.
Oud 12-02-2012, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, best veel. Lees maar eens een stukje Zweeds. Of het meer of minder is dan Nederlands op Duits lijkt weet ik niet, waarschijnlijk net iets minder. Ik kan in ieder geval met kennis van Nederlands, Engels en redelijk wat Duits een Zweedse tekst meestal wel grotendeels volgen.
Ik bedoelde dus dat het Zweeds niet meer op het Duits lijkt dan dat het Zweeds op het Nederlands lijkt.
Oud 12-02-2012, 20:44
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Zo, al mijn spullen passen op mijn koffer.

Nu nog in mijn koffer.
Wanneer vlieg je?
Oud 12-02-2012, 20:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik bedoelde dus dat het Zweeds niet meer op het Duits lijkt dan dat het Zweeds op het Nederlands lijkt.
Hmm, dat zou ik niet kunnen zeggen. Maar Nederlands heeft, net zoals het Engels, ook een grote Franse invloed, die bij Duits en Zweeds veel minder aanwezig is.
Oud 12-02-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Wanneer vlieg je?
Weet ik niet. Ik ga eerst nog naar Ig., en ergens daarna weg. Over een week of zo.
Oud 12-02-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat denk ik wel. Maar ik denk ook dat ik dat behoorlijk goed onder de knie kan krijgen. Ik hoor mijn hele leven al Deens (mijn ouders hebben Deense vrienden en als kind ging ik al vaak naar Denemarken op vakantie). Bovendien zijn de dubbelklanken het moeilijke aan de uitspraak, maar ben ik ook aan zulke klanken gewend vanuit het Fries (dat ik niet spreek, maar wel heel goed versta).
Wat is een dubbelklank?
Oud 12-02-2012, 20:52
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Oud 12-02-2012, 20:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat is een dubbelklank?
Oei. Hoe leg ik dat op papier uit... Oke, ik het Fries spreek je de naam Geertje niet uit met een lange ee-klank, maar met een dubbelklank, die een beetje klinkt zoals ea, maar dan wat korter. In het Deens zitten vergelijkbare klanken, waarvan ik zo even geen voorbeeld kan noemen
Oud 12-02-2012, 20:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat is een dubbelklank?
Ze bedoelt diftong.
Oud 12-02-2012, 20:55
Verwijderd
Schrödinger, heb je de nieuwe Saltillo al?
Oud 12-02-2012, 20:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Schrödinger, heb je de nieuwe Saltillo al?
Vandaag gelaaglaad en hij is zeer jofel.
Oud 12-02-2012, 20:57
Verwijderd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten