Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2012, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Onzin, tuurlijk zijn er voetnoten.
Niet zoals ze overmatig gebruikt worden bij rechten
Advertentie
Oud 09-05-2012, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Het slaat nergens op dat het dan zo'n groot deel van je pagina vult, de verwijzingen alleen al. Dan kun je beter een verhaal hebben dat doorloopt en wil je iets opzoeken dan kijk je maar in de bijlage met alle verwijzingen. Ik verwijs naar eerste auteur en jaartal, en dan in de lijst. Dat stoort minder dan elke keer vijf regels en weer naar een nieuwe pagina moeten.
Maar dan krijg je dus dit:

Citaat:
Pietje werd uit zijn functie gezet door Keesje, en ondanks dat vaak beweerd wordt dat dit kwam doordat Pietje witte sokken droeg, kwam het eigenlijk door het gegeven dat hij paarse sokken met roze hartjes droeg. [Klara, 1997] Nadat Pietje uit zijn functie was gezet, trok hij een blikje bier open.
Elke keer dat je zo'n stukje tussen [] tegenkomt, stop je dus even met lezen, of je dat nu wilt of niet. Bij voetnoten is dit niet het geval, en ja, dat is irritanter dan af en toe een pagina met meer voetnoten dan tekst.
Oud 09-05-2012, 22:03
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
http://vocaroo.com/i/s0ITnpK78KLw

Heb dit voor jullie gezongen, de zanglessen beginnen vruchten op de grond te laten pleuren
Oud 09-05-2012, 23:40
Pierrot
Pierrot is offline
Guttegut, kom ik weer eens kijken, is er geen nachtploeg.
Oud 09-05-2012, 23:41
Verwijderd
Dat komt omdat we niet zonder jou wilden beginnen, beste Jaeger.
Oud 09-05-2012, 23:49
Pierrot
Pierrot is offline
<3.
Oud 10-05-2012, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Guttegut, kom ik weer eens kijken, is er geen nachtploeg.
Hee, ik dacht pas nog aan jou, serieus! Dat je al een hele tijd niet meer hier was geweest!
Oud 10-05-2012, 00:20
Verwijderd
"It all started in the 14th century. We have a record of a 'pre-tank' machine, called The Fighting Unicorn (left)."

Hahahaha wat.
Oud 10-05-2012, 00:22
Verwijderd

Oh god jezus christus.
Oud 10-05-2012, 01:54
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Hee, ik dacht pas nog aan jou, serieus! Dat je al een hele tijd niet meer hier was geweest!
ik ook! en aan snoopy!
Oud 10-05-2012, 06:17
Verwijderd
Goedemorgen! Ik heb pindakaas met sambal herontdekt

Citaat:
Omg ja, nom Ik wil het altijd nog eens zelf maken, maar dat is zoveel werk!
Citaat:
Zelf maken wordt niks denk ik, lees op Wikipedia dat het 'heel bewerkelijk' is.
Ik koop het nooit in de winkel; eens in de zoveel tijd regel ik wat met de moeder van een Molukse vriendin, grote partijen. Overigens begint de animo ook in de oudere generaties af te nemen wat betreft de bereidwilligheid tot het fabriceren van spekkoek zoals het hoort
Oud 10-05-2012, 06:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Elke keer dat je zo'n stukje tussen [] tegenkomt, stop je dus even met lezen, of je dat nu wilt of niet. Bij voetnoten is dit niet het geval, en ja, dat is irritanter dan af en toe een pagina met meer voetnoten dan tekst.
Totaal niet mee eens. Ik heb dat veeeel liever. Anders moet ik steeds als er een voetnoot is naar het einde van de pagina gaan, zoeken naar de juiste noot, lezen, dan weer omhoog, zoeken naar waar ik gebleven was en bedenken waar het ook alweer (ookalweer ookal weer ook al weer) om ging. Eindnoten zijn wat dat betreft nog erger maar die sla ik gewoon over. Dat vind ik echt te veel gedoe!

Natuurlijk kan je af en toe een voetnoot gebruiken als je iets wil toelichten dat echt niet in de lopende tekst erbij kan. Maar dat zou om maximaal een paar voetnoten per tekst moeten gaan, niet om halve pagina's.
Oud 10-05-2012, 07:02
Verwijderd
Citaat:
Totaal niet mee eens. Ik heb dat veeeel liever. Anders moet ik steeds als er een voetnoot is naar het einde van de pagina gaan, zoeken naar de juiste noot, lezen, dan weer omhoog, zoeken naar waar ik gebleven was en bedenken waar het ook alweer (ookalweer ookal weer ook al weer) om ging. Eindnoten zijn wat dat betreft nog erger maar die sla ik gewoon over. Dat vind ik echt te veel gedoe!

Natuurlijk kan je af en toe een voetnoot gebruiken als je iets wil toelichten dat echt niet in de lopende tekst erbij kan. Maar dat zou om maximaal een paar voetnoten per tekst moeten gaan, niet om halve pagina's.

En aan die haakjes in de tekst ben je zo snel gewend (je moeder 2011: 12) Ik vind het erg fijn! (ibid.: 42)
Oud 10-05-2012, 07:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het is vooral heel, heel, heel erg zoet.
Je hebt waarschijnlijk alleen turkse baklava gehad he? Je moet eens marokkaanse proberen. Dat is VEEL minder zoet en kleverig en er zitten allemaal pistachenootjes en walnootjes in en knapperig deeg, en duizend keer meer variatie dan in de turkse kleefzooi
Oud 10-05-2012, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Je hebt waarschijnlijk alleen turkse baklava gehad he? Je moet eens marokkaanse proberen. Dat is VEEL minder zoet en kleverig en er zitten allemaal pistachenootjes en walnootjes in en knapperig deeg, en duizend keer meer variatie dan in de turkse kleefzooi
Ah, ik heb in ieder geval wel alleen maar Turkse gehad. Ik zal 't onthouden
Oud 10-05-2012, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind voetnoten als ze meer dan ca 20% van een pagina innemen gewoon een falend systeem en gruwelijk irritant.
Laaaaaaat, maar ik heb veel boeken met voetnoten die 50% van de pagina in beslag nemen.
Oud 10-05-2012, 08:25
Verwijderd
nog even en moet weer naar het ziekenhuis als mijn vervoer vandaag nog komt.
Oud 10-05-2012, 08:28
Verwijderd
In Turkse baklava zitten ook allemaal pistachenootjes en walnootjes en knapperig deeg. Als het geen nootjes en knapperig deeg heeft, is het geen baklava!
Oud 10-05-2012, 08:28
Verwijderd
En in medische artikelen gebruik je doorgaans eindnoten voor verwijzingen en voetnoten voor toelichtingen.
Oud 10-05-2012, 08:42
Verwijderd
Citaat:
In Turkse baklava zitten ook allemaal pistachenootjes en walnootjes en knapperig deeg. Als het geen nootjes en knapperig deeg heeft, is het geen baklava!
Ah, dan kan ik het dus weer vergeten
Oud 10-05-2012, 08:46
Verwijderd
Of je hebt gewoon crappy zoet spul gehad dat de naam 'baklava' had maar het niet was, want kennelijk heeft Fizzle ook iets gehad zonder nootjes en knapperig deeg dat toch 'baklava' heette.
Oud 10-05-2012, 08:48
Verwijderd
Baklava <3
Oud 10-05-2012, 08:53
Verwijderd
Hoe zeggen jullie baklava?
BAKlava of bakLAva of baklaVA? Iedereen zegt volgens mij iets anders, in ieder geval, hier wel!
Oud 10-05-2012, 08:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Marokkaanse is alleen niet in de honing of siroop gedrenkt, dat is gezoet door dadels
Oud 10-05-2012, 08:56
Verwijderd
Citaat:

Dat jij stopt met lezen wil niet zeggen dat iedereen stopt met lezen. Na een maand wat artikelen moeten lezen voor je studie ben je daar aan gewend. Daarnaast wil ik van de meeste wetenschappelijke beweringen direct weten hoe recent de bron is. Mocht je het toch vreselijk vinden, dan worden d'r ook weleens genummerd in de tekst (zoals bijvoetnoten) en vervolgens toch op het eind een lijst gegeven ipv dat je eigen verhaal overloopt van de verwijzingen.
Oud 10-05-2012, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Laaaaaaat, maar ik heb veel boeken met voetnoten die 50% van de pagina in beslag nemen.
Dat weet ik, die 20% was een richtlijn omdat ik die 50% eigenlijk lachwekkend vind.
Oud 10-05-2012, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Of je hebt gewoon crappy zoet spul gehad dat de naam 'baklava' had maar het niet was, want kennelijk heeft Fizzle ook iets gehad zonder nootjes en knapperig deeg dat toch 'baklava' heette.
Ik heb het van een authentieke Turk gekregen, dus ik twijfel niet aan de baklava in kwestie
Oud 10-05-2012, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Dat jij stopt met lezen wil niet zeggen dat iedereen stopt met lezen. Na een maand wat artikelen moeten lezen voor je studie ben je daar aan gewend. Daarnaast wil ik van de meeste wetenschappelijke beweringen direct weten hoe recent de bron is. Mocht je het toch vreselijk vinden, dan worden d'r ook weleens genummerd in de tekst (zoals bijvoetnoten) en vervolgens toch op het eind een lijst gegeven ipv dat je eigen verhaal overloopt van de verwijzingen.
Maar het lijkt me toch heel erg afhankelijk van wat voor onderwerp het boek heeft en alles ? Ik bedoel, het lijkt me op zich handig om te weten van wetenschappelijke beweringen hoe recent de bronnen zijn, maar als ik iets moet lezen dan boeit het 90% van de tijd geen fuck wanneer het geschreven is. Mijn docenten noemen alles wat de afgelopen 50 jaar gepubliceerd is recent ongeveer . De voetnoten lees ik meestal alleen maar heel vlug door als ik een beetje twijfels heb bij wat ze beweren, om te kijken waar de bronnen vandaan komen en of daar (voor mij ) bekende lui bij staan waarvan ik weet dat hun opvattingen algemeen geaccepteerd zijn enzo.
Oud 10-05-2012, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Marokkaanse is alleen niet in de honing of siroop gedrenkt, dat is gezoet door dadels
ja, zeg dan 'met dadels' in plaats van 'met nootjes en knapperig deeg', dat lijkt mij een stuk relevanter jouw bewering was iets als 'een peer is iets heel anders dan een appel, want een peer heeft een schil en een klokhuis'
Oud 10-05-2012, 10:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ja, zeg dan 'met dadels' in plaats van 'met nootjes en knapperig deeg', dat lijkt mij een stuk relevanter jouw bewering was iets als 'een peer is iets heel anders dan een appel, want een peer heeft een schil en een klokhuis'
Nou niet echt, ik heb nog nooit walnoten en knapperig deeg gehad in mijn turkse baklava. Dat deeg is altijd helemaal slap en week door de honing/stroop.
Oud 10-05-2012, 10:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

In de noten bij kunstgeschiedenis staan de helft van de tijd ook bijzaken. Bijvoorbeeld uitleg over de bron, voorbeelden die niet in de lopende tekst horen, suggesties voor aanvullende literatuur etc. Dat kán dus niet eens in de lopende tekst. Bovendien wordt het ook nog keihard afgekeurd als je wel noten in de tekst zet tussen van die blokhaken. Dat mag gewoon niet.

Citaat:
Ik ook ja. En in mijn scriptie besloegen de noten minimaal een kwart en soms tot de helft de pagina
Oud 10-05-2012, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Nou niet echt, ik heb nog nooit walnoten en knapperig deeg gehad in mijn turkse baklava. Dat deeg is altijd helemaal slap en week door de honing/stroop.
Onderop is het slap door de siroop, maar naar boven toe hoort het echt knapperig te zijn hoor. En baklava is altijd met pistache- of walnoten.
Oud 10-05-2012, 10:37
Verwijderd
Baklava schmaklava.
Oud 10-05-2012, 10:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Onderop is het slap door de siroop, maar naar boven toe hoort het echt knapperig te zijn hoor. En baklava is altijd met pistache- of walnoten.
Mja, ze zijn niet echt het hoofdingredient. Het is echt wel heel anders dan marokkaanse baklava. En ik vind de turkse niet lekker
Oud 10-05-2012, 11:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb nog nooit baklava gegeten.
Oud 10-05-2012, 11:19
Verwijderd
ik ben weer thuis, en heb geen zin om nog naar school te gaan voor wiskunde en gym.
Oud 10-05-2012, 11:21
Verwijderd
Ik vind dat je moet gaan. Wiskunde is leuk en uiterst relevant en gym is gewoon lekker dollen en ravotten met ringen, touwen en andere spelletjes waarbij je fysiek kunt excelleren.
Oud 10-05-2012, 11:24
Verwijderd
wiskunde is niet leuk als je elke les krijgt te horen dat je absoluut niet met een zwarte of gekleurde pen in je schrift mag schrijven, laat staan tekeningen in maken. wat ik al eens heb gedaan. kon ik daarna mijn hele schrift over pennen voor straf. ja hallo het is mijn schrift en mijn sommen. dus...

en gym is gewoon kut. ik ben slecht in turnen en dan kom ikm ook te laat. sta je heel lang op de deur te kloppen om binnen te komen.
Oud 10-05-2012, 11:24
Verwijderd
En door die stomme Proxy heb ik al twee dagen last van een ongewenste soundtrack in mijn hoofd: de introtune van Vrouwtje Theelepel
Oud 10-05-2012, 11:25
Verwijderd
dan blijf van de zender kindernet af, daar komt dat programma wel eens op.
Oud 10-05-2012, 11:26
Verwijderd
Citaat:
wiskunde is niet leuk als je elke les krijgt te horen dat je absoluut niet met een zwarte of gekleurde pen in je schrift mag schrijven, laat staan tekeningen in maken. wat ik al eens heb gedaan. kon ik daarna mijn hele schrift over pennen voor straf. ja hallo het is mijn schrift en mijn sommen. dus...

en gym is gewoon kut. ik ben slecht in turnen en dan kom ikm ook te laat. sta je heel lang op de deur te kloppen om binnen te komen.
Of je luistert gewoon naar je leraar, of zeg ik nou iets heel geks?

En oefening baart kunst.
Oud 10-05-2012, 11:28
Verwijderd
Citaat:
dan blijf van de zender kindernet af, daar komt dat programma wel eens op.
Jeugdsentiment, eah. Ik hoef geen Vrouwtje Theelepel meer te zien om het uit mijn hoofd te kennen
Oud 10-05-2012, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Of je luistert gewoon naar je leraar, of zeg ik nou iets heel geks?

En oefening baart kunst.
bij alle leraren mag je zelf weten met welke pen, kleur je in je schrift schrijft. dat heb je zelf gekocht van je eigen geld. dus die heeft daar niks over te zeggen. en mij kan ze naar de maan lopen. ze is altijd geirriteert, je mag niet eens hoesten dan denkt ze dat je haar uitdaagt.

en ik ga me niet in turnen verdiepen.
Oud 10-05-2012, 11:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Puber
Oud 10-05-2012, 11:43
Verwijderd
Citaat:
bij alle leraren mag je zelf weten met welke pen, kleur je in je schrift schrijft. dat heb je zelf gekocht van je eigen geld. dus die heeft daar niks over te zeggen. en mij kan ze naar de maan lopen. ze is altijd geirriteert, je mag niet eens hoesten dan denkt ze dat je haar uitdaagt.

en ik ga me niet in turnen verdiepen.
Dus bij slechts één leraar mag dat niet en dat is voor jou reden om je zo aan te stellen? Kom op, zeg. Gedraag je gewoon, dan is er niets aan de hand.

En doen =/= verdiepen.

Citaat:
Puber
QFT.
Oud 10-05-2012, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Puber
ik?

hoe kom je daar toch bij
Oud 10-05-2012, 12:13
Verwijderd
Jeetje. Ik vond wiskunde verschrikkelijk, maar het is het enige vak (oh nee geschiedenis ook, want dat was leuk) wat ik altijd gevolgd heb indien mogelijk en nooit gespijbeld heb :') omdat ik er zo slecht in was.
Oud 10-05-2012, 12:15
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik ben echt zo blij dat ik niet meer naar wiskunde en gym hoef.
Oud 10-05-2012, 12:16
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik heb overigens maar één keer gespijbeld in mijn middelbare school tijd, maar dat was op de laatste dag voor de vakantie dus het was niet zo dat ik veel had gemist. De reden was dat ik werd bedreigd door een wijf en mezelf had opgesloten in de wc.
Oud 10-05-2012, 12:17
Verwijderd
Mijn docent Akkadisch vroeg mij zonet of hij te veel kritiek op mij had tijdens colleges
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten