Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij moesten nog wel 'ns daadwerkelijk dingen gaan koken tijdens verzorging. Armetierige, gore pannetjes, bij elkaar geraapt bestek en tafelgoed, niet eens koken op gas maar elektrisch (seriously, teh fuck?) en altijd van die zeer matige el cheapo rommel als ingrediënten. Ik kreeg er altijd een heel slap plassertje van.
|
![]() |
|
Sowieso was dat jaar echt klasse. Ik spijbelde zoveel - soms hele dagen - dat er gedreigd werd met de leerplichtambtenaar. Op een gegeven moment hadden ze een strafmiddag bedacht, waar ik dan elke vrijdag moest gaan zitten. Maar dan kwam ik gewoon niet, want ik moest werken.
|
Verwijderd
|
Mijn moeder was altijd heel pissig dat iedereen snapte dat we techniek als nieuw vak erbij kregen, en dat men verzorging maar onzin vond 'want dat kun je thuis toch ook leren'. Dan zei ze altijd: "ja, je kan thuis ook leren hoe een stopcontact in elkaar zit!"
Ik was het aanvankelijk met haar eens, tot ik beide vakken kreeg. Techniek was (tot op zekere hoogte) best interessant, verzorging was weggegooide tijd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1948. Een rolberoerte (of een rolling) krijgen,
eig. een beroerte, waarbij men over den grond rolt. Veelal gebruikt in een verwensching; vgl. Amst. 78: Die gannef zal een rolling hebben van hier tot Haarlem, alle paaltjes raak! D.H.L. 11: Luitenant M. heeft de dag en die telt ze (portie's vleesch) allemaal nà. O! heeft die pestetterling de dag? dan mag 'k lije dat-i zich 'n rolberoerte van hier naar de Vesuvius telt!; Boekenoogen, 1353: Krijg 'en rolling hier vandaan tot de sluis; syn. van krijg een rolkoorts (of een rolberoerte); De Vries, 92: 'k Wou dat je een rolberoerte kreeg, alle boomen raak. Wat ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hadden Algemene Veiligheid van Levensactiviteiten, waar we leerden hoe je een kind uit een brandend huis moet slepen, hoe je een stad belegerd, welke sterren en strepen bij welke rang horen, waar je aan kan zien dat iemand zijn stuitje heeft gebroken, wat je moet doen in geval van vliegtuigcrash/terroristische aanslag met chemische wapens/alcoholvergiftiging, wat er met mensen gebeurt als ze benzine drinken, wie wanneer hoofd was van welk deel van het leger en meer van zulks.
Goed vak was dat wel. |
![]() |
|
Wtf echt.. ik kreeg de assistente van de huisarts aan de telefoon en die wist me te melden dat dit 'eigenlijk niet de tijd voor afspraken' is (dat staat nergens op de website en was vroeger ook niet zo) en dat ze nu alleen maar een afspraak kon maken voor vrijdag of later en als ik een afspraak voor morgen of overmorgen wil, dat ik dan morgen om 8 uur 's ochtends even terug moet bellen. Nou fuck maar, vrijdag is vroeg genoeg
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Sarah naamzoek: Ik ga binnenkort een SPA-weekendje doen met 2 vriendinnen en ben waarschijnlijk net wel of net niet ongesteld dan (ja, niet zo handig gepland). Ik kan bij de huisarts toch een soort hormoonpilletjes krijgen die m'n menstruatie eenmalig vooruitschuiven/laten overslaan?
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|