Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2012, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik er totaal niks over las dacht ik dit al en dacht ik ook dat jij de wiebenikker niet was
hehe, ik vond dat ook wel lastig, want op de vraag 'studeer je' moest ik wel met ja antwoorden, omdat iedereen hier nog dacht dat ik was begonnen.
Advertentie
Oud 01-10-2012, 14:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoi CR! Hoe is het met jou?
Hoi! Prima hoor

Gisteren met m'n ouders op bezoek geweest bij mensen die vroeger in de straat woonden. Ik paste jarenlang op hun kinderen (de jongste zat nog in de luiers en kon nog niet praten toen ik begon), maar heb ze sinds ze zijn verhuisd 3 jaar geleden niet meer gezien. En het was ZO LEUK om een soort volwassen gesprek met hen te voeren (ze zijn nu 13 en 15) en ze waren ZO GROOT GEWORDEN (ik wilde bijna kirren en in hun wangen knijpen, maar ik heb me ingehouden ). Ik heb me belachelijk goed vermaakt <333

En hoe is het met jou?
Oud 01-10-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik er totaal niks over las dacht ik dit al en dacht ik ook dat jij de wiebenikker niet was

Je hoeft toch geen verantwoording aan Het Forum af te leggen, gek wijf. Who cares als iemand het veroordeelt. Lekker makkelijk, zo achter je computertje.
Ik las 'wiebe nikker' en dacht 'teh fuck mis ik nu weer voor hippe slang?'
Oud 01-10-2012, 14:24
Verwijderd
Hihi Kirren en in hun wangen knijpen <3
Oud 01-10-2012, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ben ook niet zo van de hippe slang, ik moet dan altijd even googlen of ik word uitgescholden
Oud 01-10-2012, 14:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het verhaal van Wiebe Nikker; de in Tytsjerksteradiel woonachtige geadopteerde Keniaan.
Oud 01-10-2012, 14:31
Verwijderd
Omg Tytsjerksteradiel.
Oud 01-10-2012, 14:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hihi Kirren en in hun wangen knijpen <3
Ja Ze waren namelijk ECHT heel erg groot geworden. Hij was bijna zo groot als ik ben (hij zei ook dat 'ie in 1,5 jaar tijd 15 cm gegroeid was) en zij was al groter dan ik ben. En het leukste was dat ik ze echt aardig vond, leuke mensen. Los van dat ik ze als kinderen leuk vond denk ik dat het gewoon lieve en aardige en grappige volwassenen worden
Oud 01-10-2012, 14:35
Verwijderd
Oh, wat leuk. Grappig om ze dan weer te zien enzo!
Oud 01-10-2012, 14:35
Verwijderd
Lusi, zou je mijn epistel uit je quote willen halen?
Oud 01-10-2012, 14:36
Verwijderd
@Stefenootje: Niet jezelf stom vinden omdat je hebt gekozen om te stoppen met iets waar je niet blij van wordt, dat slaat enrgens op. Je bent er gewoon achter gekomen dat het niks voor jou is, dat maakt toch niet uit? Er zijn meer dan genoeg mensen die beginnen aan een opleiding, er al vroeg achter komen dat het niks voor hen is maar het toch maar afmaken. Dan kun je er beter meteen mee stoppen en erachter komen waar je wel blij van wordt
Oud 01-10-2012, 14:37
Verwijderd
Vervelend voor je Stef Ik ben zelf ook een dropout, dus ik begrijp wel een beetje hoe jij je moet voelen.
Oud 01-10-2012, 14:38
Verwijderd
Citaat:
@Stefenootje: Niet jezelf stom vinden omdat je hebt gekozen om te stoppen met iets waar je niet blij van wordt, dat slaat enrgens op. Je bent er gewoon achter gekomen dat het niks voor jou is, dat maakt toch niet uit? Er zijn meer dan genoeg mensen die beginnen aan een opleiding, er al vroeg achter komen dat het niks voor hen is maar het toch maar afmaken. Dan kun je er beter meteen mee stoppen en erachter komen waar je wel blij van wordt
Het maakt wel uit, want het is uiteraard niet de eerste keer dat ik met iets stop. En op een gegeven moment zijn je kansen en mogelijkheden wel een beetje klaar.
Ik had vantevoren gewoon beter na moeten denken over de keuze die ik maakte. En veel eerder 'fit' moeten worden om weer iets te gaan doen. Je kan niet verwachten na jaren lanterfanten ineens weer een fulltime studie te kunnen gaan doen.
De normaalste dingen zijn al superzwaar voor mij.
Oud 01-10-2012, 14:38
Carn
Carn is offline
ik vond mn eerste opleiding ook vrij zaad; wel afgemaakt, met veel gedoe. Daarna nog een pretstudie gedaan, die niet afgemaakt. Nu erg blij om, want ik verdien mijn geld dankzij mijn eerste opleiding.
Oud 01-10-2012, 14:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, maar wel aanhankelijk en altijd op zoek naar aandacht.
Ik vind jou veel meer een aandachtszoeker.
Oud 01-10-2012, 14:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk dat ik maar eens boodschappen gaan doen
Oud 01-10-2012, 14:48
Verwijderd
Mijn vriendje is ook echt zo'n typische man
Oud 01-10-2012, 14:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Stef, don't feel bad. Het is juist beter dat je meteen bent gestopt dan nog een tojd door te hakkelen en steeds ongelukkiger te worden. Dat is de situatie waarin ik me nu bevibd, en als iktoen wist hoe 't zou worden was ik ook meteen gestopt. Ik weet dat het kut voelt, maar je bent nog jong genoeg om iets te vinden wat wél bij je past. X
Chick Rock
Chick Rock is offline
En omg jongens, de langstudeerboete is van tafel
Verwijderd
Whehe, grapjas dacht dat-ie met top pair/top kicker helemaal het mannetje was tegen mijn overpair vrouwen (later gepromoveerd tot set) op een dry as fuck board Dat slippertje kostte 'm het leeuwendeel van z'n stack :>
Oud 01-10-2012, 14:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Waar gaat deze post in godsnaam over
Oud 01-10-2012, 14:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het maakt wel uit, want het is uiteraard niet de eerste keer dat ik met iets stop. En op een gegeven moment zijn je kansen en mogelijkheden wel een beetje klaar.
Ik had vantevoren gewoon beter na moeten denken over de keuze die ik maakte. En veel eerder 'fit' moeten worden om weer iets te gaan doen. Je kan niet verwachten na jaren lanterfanten ineens weer een fulltime studie te kunnen gaan doen.
De normaalste dingen zijn al superzwaar voor mij.
Tja, fulltime studeren werkt nu eenmaal niet voor iedereen. Dat zegt niks negatiefs over je intelligentie of vaardigheden, maar alleen dat jij je nu eenmaal op je eigen manier moet ontwikkelen, en als fulltime in de collegebanken zitten niet die manier is dan moet je dat ook niet doen. Het is ook goed dat je gestopt bent zodra je doorhad dat het niet de juiste manier was voor jou, want anders is het ook maar een zinloze exercitie en dan had je je ook kut gevoeld. En zo veel mensen weten via een niet-gebruikelijke weg te slagen in het leven en vinden een nuttige en leuke baan en opleiding waar ze zich goed in voelen, dus dat kan jou ook gewoon lukken.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
On a totally different note: waarom staart echt IEFEREEN naar m'n kruis als ik deze broek aanheb. 't begint echt ern beetje creepy ye worden. (En nee, ik heb geen vlekken of een openstaande rits oid, het gebeurt altijd bij deze broek. )
Verwijderd
Citaat:
Waar gaat deze post in godsnaam over
Poker
Oud 01-10-2012, 14:53
Verwijderd
Citaat:
On a totally different note: waarom staart echt IEFEREEN naar m'n kruis als ik deze broek aanheb. 't begint echt ern beetje creepy ye worden. (En nee, ik heb geen vlekken of een openstaande rits oid, het gebeurt altijd bij deze broek. )
Foto's, ye!
Martiño
Martiño is offline
Hangt het kruis laag? Of zit het gewoon hoog? Of heb je van die stonewash-strepen zegmaar, die naar je kruis wijzen als je de broek draagt?
Verwijderd
Citaat:
Stef, don't feel bad. Het is juist beter dat je meteen bent gestopt dan nog een tojd door te hakkelen en steeds ongelukkiger te worden. Dat is de situatie waarin ik me nu bevibd, en als iktoen wist hoe 't zou worden was ik ook meteen gestopt. Ik weet dat het kut voelt, maar je bent nog jong genoeg om iets te vinden wat wél bij je past. X
Tja, het is aardig dat jullie het zo zien, maar ik zie het niet zo. Ik ben al 6 jaar m'n leven en toekomst aan het verkloten door halfimpulsief aan dingen te beginnen en het dan toch niet af te maken. En hoe zeer iedereen ook beweert dat ik nog jong genoeg ben om iets te vinden en bla, op een gegeven moment zijn je kansen toch echt verkeken, al is het maar op financieel vlak wat allemaal enorm moeilijk wordt.
Oud 01-10-2012, 14:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hangt het kruis laag? Of zit het gewoon hoog? Of heb je van die stonewash-strepen zegmaar, die naar je kruis wijzen als je de broek draagt?
Het is een baggy broek, maar niet raar ofzo. Het is 1 van de 2 spijkerbrorken die ik vaak draag.
Oud 01-10-2012, 14:57
Verwijderd
Trimm Trabb en het Mysterie van de Kijkdoosbaggytrousers.
Oud 01-10-2012, 14:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Tja, het is aardig dat jullie het zo zien, maar ik zie het niet zo. Ik ben al 6 jaar m'n leven en toekomst aan het verkloten door halfimpulsief aan dingen te beginnen en het dan toch niet af te maken. En hoe zeer iedereen ook beweert dat ik nog jong genoeg ben om iets te vinden en bla, op een gegeven moment zijn je kansen toch echt verkeken, al is het maar op financieel vlak wat allemaal enorm moeilijk wordt.
Ik weet dat het niet zo voelt. Ik heb ook het gevoel day mijn toekomst op niks uitloopt, maar dat wil niet zeggen dat er geen hoop is. Laten we samen huilen over onze vergooide toekomst en een winkel voor chagrijnen oprichten, a la black books.
Oud 01-10-2012, 14:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm Trabb en het Mysterie van de Kijkdoosbaggytrousers.
Mensen proberen gewoon m'n massive schlong te zien.
Oud 01-10-2012, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Lusi, zou je mijn epistel uit je quote willen halen?
Gedaan!
Oud 01-10-2012, 15:00
Verwijderd
Ja, eh, wat Martino en Trimm zeggen. Er zijn zoveel mogelijkheden om een opleiding te doen of aan een baan te komen, een fulltime opleiding is ook zwaar n dat het niet bij je past wil niet zeggen dat je het niet kunt, het zegt iets over dat het voor jou niet de manier van leren is.
Oud 01-10-2012, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Mensen proberen gewoon m'n massive schlong te zien.
Bong! </Jay>
Oud 01-10-2012, 15:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
een fulltime opleiding is ook zwaar n dat het niet bij je past wil niet zeggen dat je het niet kunt, het zegt iets over dat het voor jou niet de manier van leren is.
Nou ja, ik vind dat nogal verschillen per opleiding; en om eerlijk te zijn, volgens mij vind niemand het 'ideaal' om fulltime in de schoolbanken te zitten: het model is simpelweg niet ideaal. Maar goed, laat niet weg dat je op een gegeven moment wel een keuze moet maken en een bepaalde weg in moet slaan (al dan niet deeltijd of whatever) en dat ook doorlopen tot het einde.
Oud 01-10-2012, 15:05
Verwijderd
Ik heb 3063 redenen om heel blij te zijn
Oud 01-10-2012, 15:06
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon wel leuk. Bijzonder met zo allemaal van die kleine gebruikjes enzo. En als je aan iemand vastzit doe je iets verkeerd.
Dit. Trouwen

Hé Ste, gekke gekkie! Dat is toch helemaal niet erg! Het lijkt mij sowieso al heel moeilijk om over te schakelen van 'eigen leven' naar 'fulltime studeren'. En lekker boeiend wat andere mensen ervan denken enzo Je bent toch gewoon jeselluf!!!11!1!1

En wat andere mensen hierboven mij al zeiden.

--------------

Oh boy, ik heb echt nét aan mijn tandheelkundetoets gehaald Met 72%. Mijn hospitalisatie ging wel goed, dus daar verwacht ik wel een 8 voor, ofzo.
Oud 01-10-2012, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik aanzienlijk minder, met enig gevoel voor understatement, maar ik ben zeer blij voor je

Citaat:
Oh boy, ik heb echt nét aan mijn tandheelkundetoets gehaald Met 72%. Mijn hospitalisatie ging wel goed, dus daar verwacht ik wel een 8 voor, ofzo.
Oud 01-10-2012, 15:09
Miekje*
Miekje* is offline
Ja En nu binnen een week nog een stage vinden () en mijn natuurkundetoets nog halen en ik ben helemaal blij. Nouja, natuurkunde moet wel lukken, aangezien scheikunde ook gelukt is (al dan niet met zesjes).
Oud 01-10-2012, 15:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat trouwen betreft: ik heb in navolging van mijn ouders altijd heel hard geroepen dat ik nooit ga trouwen. Maar ik ben wel een meisje-meisje als het gaat om mooie jurken, dus in dat opzicht zou ik best een leuk feest willen en de gelegenheid een prinsessenjurk te dragen Dat zou trouwens ook wel kunnen zonder trouwen, gewoon een goed feestje vieren
Oud 01-10-2012, 15:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja boodschappen.
Oud 01-10-2012, 15:12
Verwijderd
Oke ik kan wel binnen een paar uur 2 schrijfopdrachten van elk 1000 woorden schrijven, maar ik kan niet de inleiding voor mijn werkstuk schrijven.
Oud 01-10-2012, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik vind dat nogal verschillen per opleiding; en om eerlijk te zijn, volgens mij vind niemand het 'ideaal' om fulltime in de schoolbanken te zitten: het model is simpelweg niet ideaal. Maar goed, laat niet weg dat je op een gegeven moment wel een keuze moet maken en een bepaalde weg in moet slaan (al dan niet deeltijd of whatever) en dat ook doorlopen tot het einde.
Ja dat vind ik ook. Maar ik denk ook dat dat niet te doen is als je zelf vindt dat je kansen verkeken zijn en zo met jezelf in de clinch ligt eigenlijk. En ik bedoel dit niet verkeerd, Stefenoot, ik vind het echt kut voor je en ik hoop dat je de boel wat positiever in kunt gaan zien in the near future.
Oud 01-10-2012, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Hé Ste, gekke gekkie! Dat is toch helemaal niet erg! Het lijkt mij sowieso al heel moeilijk om over te schakelen van 'eigen leven' naar 'fulltime studeren'. En lekker boeiend wat andere mensen ervan denken enzo Je bent toch gewoon jeselluf!!!11!1!1
Ja, dat is allemaal goed en wel, maar ondertussen schaam ik me zo erg voor mezelf, dat ik op mijn leeftijd nog geen stap verder ben dan op m'n 18e en ook financieel nog steeds niet volledig op eigen benen kan staan (en daar voorlopig ook geen uitzicht op is) dat ik het gewoon niet meer trek om naar m'n ouders te gaan, m'n zusje onder ogen te komen die pas haar MBO-diploma gehaald heeft en bezig is met rijlessen, met m'n vriendinnen daar af te spreken die allemaal een keurig netjes leuk leven hebben met alles dat daarbij hoort. Het is vreselijk moeilijk en vermoeiend om mensen aan te moeten zien die 'kunnen leven' (zo noem ik het altijd maar). De normaalste gespreksonderwerpen en dingetjes trek ik al niet meer, ik kan af en toe geen film of tvprogramma kijken, of dingen lezen, zonder dat ik het op mijn eigen situatie en leven betrek.

De beslissing die ik gemaakt heb om te stoppen gaat veel verder dan alleen 'jammer, maar wel verstandig van je'. Het gaat van een toekomstperspectief naar niks + nog een beetje erger, want weer een jaar verder.
Oud 01-10-2012, 15:14
Verwijderd
Stef maak je niet druk, ga een paar jaar werken Sommige mensen zijn niet gemaakt voor dit soort leren en misschien is ergens impulsief aan beginnen straks juist wel je redding.
Oud 01-10-2012, 15:19
Verwijderd
Citaat:
hihi

Het stomme van opleidingen is dat een groot deel bestaat uit je bewijzen, ipv iets leren. En je diploma is ook een stempel van 'kan dit pakket aan dingen doen', terwijl dat lang niet altijd klopt. Maar je zult, als het echt niks voor je is (iedereen heeft zijn eigen gradatie tegenzin maar iedereen heeft 'm dus wees eerlijk), zul je moeten nadenken over wat dan wel. Zeker als het terugbetalen van stufi over een paar jaar begint voor jou.
Oud 01-10-2012, 15:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Stef maak je niet druk, ga een paar jaar werken Sommige mensen zijn niet gemaakt voor dit soort leren en misschien is ergens impulsief aan beginnen straks juist wel je redding.
Ja, dit.
Oud 01-10-2012, 15:21
Verwijderd
Kak ik moet mijn inleiding schrijven voor mijn propedeusewerkstuk zodat ik het tyfus ding eindelijk kan opsturen. Maar ik weet niet wat er precies precies in de inleiding van een werkstuk moet komen te staan en het boekje ding wat wij ervoor moeten gebruiken is er echt te vaag over. Nu heb ik dus geen idee.
Oud 01-10-2012, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Zeker als het terugbetalen van stufi over een paar jaar begint voor jou.
Is al begonnen. Een megaschuld zonder er een diploma aan over te hebben gehouden.
En een cv van niks waar ik ook niet zomaar 'een paar jaartjes mee kan gaan werken'. Zeker niet 'in deze tijden'.
Dus zoals jullie misschien begrijpen kan ik het niet zo luchtig bekijken zoals de meesten hier doen (wel lief hoor, jullie reacties!).
Oud 01-10-2012, 15:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
hihi

Het stomme van opleidingen is dat een groot deel bestaat uit je bewijzen, ipv iets leren. En je diploma is ook een stempel van 'kan dit pakket aan dingen doen', terwijl dat lang niet altijd klopt. Maar je zult, als het echt niks voor je is (iedereen heeft zijn eigen gradatie tegenzin maar iedereen heeft 'm dus wees eerlijk), zul je moeten nadenken over wat dan wel. Zeker als het terugbetalen van stufi over een paar jaar begint voor jou.
Nou ja, nu omschrijf je wel voornamelijk MBO/HBO opleidingen; je krijgt gewoon een bepaalde methodiek voorgeschoteld, moet deze in de praktijk toepassen, en klaar. Of dit nu projectmanagement in de IT is, of voor een klas staan; je wordt in eerste instantie geacht het te doen 'zoals je verteld is'. Dus als dat idee je niet aan staat, dan moet je inderdaad richting het WO gaan, of juist specifiek een opleiding zoeken die wat minder leunt op dat soort conventies.

Regels voor berichten