Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2013, 19:29
Miekje*
Miekje* is offline
Succes, Carn!
Oud 09-01-2013, 19:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
omg ik dacht dat alleen ik dat weleens deed
Nee, ik ben ook een weirdo.

Citaat:
Pics or it didn't happen, Trimmeh!
Ja jonguh, mijn armen zijn alleen lang genoeg om foto's te maken van m'n hoofd.
Oud 09-01-2013, 19:35
Miekje*
Miekje* is offline
Daar heb je toch een zelfontspanner voor, gekkie!
Oud 09-01-2013, 19:36
Verwijderd
Citaat:
en het mooie is dat er geloof ik per editie/revisie nogal wat symptomen en stoornissen en whatever bijkomen en aangepast worden en verdwijnen, dus je kan in der loop der jaren fluctueren tussen "U heeft een mentale aandoening" en "haha, stel je niet aan". (ik chargeer dit natuurlijk een beetje).
Oud 09-01-2013, 19:46
Verwijderd
Citaat:
En nog gekker: in DSM III stond homofilie nog als psychiatrische aandoening genoemd
Kinksters, fetisjisten en transgenders staan er nog steeds in. Dus als je vriend je weleens op je kont mept tijdens de seks, als je /care hebt aan seks en liever naar schoenen kijkt, of als je in het verkeerde lichaam geboren bent, moet je ook heel erg uitkijken met dat laten weten aan je hulpverlener. De gemiddelde RIAGG-miep gaat je daar vanaf proberen te helpen namelijk. Met een beetje pech riskeer je ook dat je kinderen worden afgepakt.

Een bevriende seksuologe wist me te vertellen dat dit allemaal vooral komt doordat de hoge piefen die de DSM samenstellen vooral bestaan uit psychoanalysten, die nog in Freud geloven enzo, terwijl dat alweer hopeloos verouderd is.
Oud 09-01-2013, 19:49
Verwijderd
Je hebt in België een master seksuologie die ik (met een schakelprogramma) in theorie mag doen met mijn bachelordiploma. Ik ben er al heel lang over na aan het denken en de laatste tijd wil ik het best heel graag. Maar dan moet ik ook een eigen praktijk en alles. Ik denk eigenlijk ook niet dat er bijzonder veel vraag is naar seksuologen, dus ik weet niet of het de extra studieschuld waard is.
Oud 09-01-2013, 19:49
Verwijderd
Het is vooral een probleem dat alles afwijkt van de standaard wel gediagnosticeerd moet worden. En technisch gezien wijkt iedereen af op een of ander gebied.
Oud 09-01-2013, 19:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een bevriende seksuologe wist me te vertellen dat dit allemaal vooral komt doordat de hoge piefen die de DSM samenstellen vooral bestaan uit psychoanalysten, die nog in Freud geloven enzo, terwijl dat alweer hopeloos verouderd is.
Och, zo gaat dat vaak met (bureaucratische) comités; de kennis loopt altijd achter op de feiten.
Oud 09-01-2013, 19:50
Verwijderd
Eigen praktijk hoeft toch niet? Er is vast wel iets anders te bedenken.
Oud 09-01-2013, 19:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Je hebt in België een master seksuologie die ik (met een schakelprogramma) in theorie mag doen met mijn bachelordiploma. Ik ben er al heel lang over na aan het denken en de laatste tijd wil ik het best heel graag. Maar dan moet ik ook een eigen praktijk en alles. Ik denk eigenlijk ook niet dat er bijzonder veel vraag is naar seksuologen, dus ik weet niet of het de extra studieschuld waard is.
Ik heb dat met Filmwetenschappen. Lijkt me superinteressant, maar dat ga ik wel een keer doen als ik wat geld over heb; want je kan er verder niet heel veel mee als je al niet veel deed op dat gebied.
Oud 09-01-2013, 19:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
M'n vader belde net met nieuws over oma: ze heeft waarschijnlijk vocht achter de longen door een longontsteking. Ze krijgt nu medicatie, heeft een katheter om het vocht af te voeren en krijgt extra zuurstof toegediend. Op dit moment lijkt het mee te vallen (ze ligt nog niet in coma, zoals de vorige keer), maar die longontsteking moeten ze natuurlijk wel onder controle krijgen.
Oud 09-01-2013, 19:52
Verwijderd
Hoera, geen coma
Oud 09-01-2013, 19:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goedele doet het ook aardig, misschien is er ruimte voor een tweede tv-seksuologe. Kan je iedereen een beetje opvoeden op seksgebied
Oud 09-01-2013, 19:53
Carn
Carn is offline
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational

Oud 09-01-2013, 19:54
Carn
Carn is offline
de "In Mother Russia, sex .."-uologe.
Oud 09-01-2013, 19:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoera, geen coma
Nou echt het klinkt een beetje bizar optimistisch, maar de vorige keer dat ze dit had dachten artsen dat ze dood zou gaan of een kasplantje zou worden, maar dat is gelukkig toen niet gebeurd. Ik ben gewoon opgelucht dat het op dit moment iets minder ernstig blijkt te zijn dan eerder op de avond leek.
Oud 09-01-2013, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Het is vooral een probleem dat alles afwijkt van de standaard wel gediagnosticeerd moet worden. En technisch gezien wijkt iedereen af op een of ander gebied.
Klopt, iedereen heeft wel autistische trekjes of aandachtsproblemen. Probleem van het huidige systeem is dat je wel een diagnose moet hebben, anders weigeren de zorgverzekeringen iets te vergoeden en komt de hele bureaucratie in opstand. En daardoor krijg je heel erg het stickertjes plakken en ieder probleempje in een hokje willen plaatsen.
Oud 09-01-2013, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Nou echt het klinkt een beetje bizar optimistisch, maar de vorige keer dat ze dit had dachten artsen dat ze dood zou gaan of een kasplantje zou worden, maar dat is gelukkig toen niet gebeurd. Ik ben gewoon opgelucht dat het op dit moment iets minder ernstig blijkt te zijn dan eerder op de avond leek.
Fijn! Hopelijk knapt ze snel op en valt het allemaal mee!
Oud 09-01-2013, 19:58
Verwijderd
Goedele wordt een beetje oud toch? Masha als vrijgevochten seksmevrouw.
Oud 09-01-2013, 20:00
Verwijderd
Wat doet een seksuologe eigenlijk? Ik bedoel, waarom gaan mensen daar naartoe?
Verwijderd
Goedele
Verwijderd
Omdat ze hun seksleven willen verbeteren?
Oud 09-01-2013, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Eigen praktijk hoeft toch niet? Er is vast wel iets anders te bedenken.
Maar waar moet ik dan al mijn antieke museumkastjes met dildo's neerzetten, Lusi

Citaat:
Ik heb dat met Filmwetenschappen. Lijkt me superinteressant, maar dat ga ik wel een keer doen als ik wat geld over heb; want je kan er verder niet heel veel mee als je al niet veel deed op dat gebied.
Ja, aan filmwetenschappen heb je écht geen flikker Behalve dan dat het je denkniveau aangeeft en je wat academische/analytische vaardigheden aanleert. Maar voor de rest is het vooral veel 'ja, heel leuk, maar wie gaat jou daar voor betalen'-kennis. Moet je inderdaad alleen doen als je een andere vaardigheid onder de riem hebt en 't je dus kan permitteren.

Deze master heeft nog een duidelijk medisch-psychologisch curriculum, dan kun je desnoods aan de slag bij datzelfde RIAGG of bij een SOA-centrum ofzo.

Citaat:
Ja, dat is ook problematisch. Het gaat ook snel afdoen aan echt ernstige stoornissen, waar écht niet mee te leven valt.
Oud 09-01-2013, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Mannen die hem niet meer omhoog krijgen, vrouwen die pijn hebben zonder somatische oorzaak of helemaal op slot gaan, verwerking seksueel trauma, mensen die niet klaar kunnen komen zonder somatische oorzaak, dat soort dingen.
Oud 09-01-2013, 20:04
Verwijderd
Ik heb nog wel een kastje vrij Maar je kunt toch door het land trekken met een busje? Of een touringcar, wie weet.
Oud 09-01-2013, 20:05
Verwijderd
Dat had ik me eigenlijk ook wel zelf kunnen bedenken. Ik ben een beetje dom vandaag, geloof ik.
Oud 09-01-2013, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Dat had ik me eigenlijk ook wel zelf kunnen bedenken. Ik ben een beetje dom vandaag, geloof ik.
Je hebt nog lang niet de domste post van de dag gemaakt hoor, daar zul je iets beter je best voor moeten doen
Oud 09-01-2013, 20:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb nog wel een kastje vrij Maar je kunt toch door het land trekken met een busje? Of een touringcar, wie weet.
Meewerken aan Gênante lijven
Oud 09-01-2013, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Je hebt nog lang niet de domste post van de dag gemaakt hoor, daar zul je iets beter je best voor moeten doen
Dat hoef ik ook niet zo nodig Ik voel me vandaag al dom genoeg.
Oud 09-01-2013, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Seksuologe in een busje, die helpt je wel even
Oud 09-01-2013, 20:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Seksuologe in een busje, die helpt je wel even
Oud 09-01-2013, 20:09
Verwijderd
Haha gadverdamme
Oud 09-01-2013, 20:10
Verwijderd
Sorry! Ik ben echt niet m'n normale zelf vandaag ofzo.
Oud 09-01-2013, 20:10
Carn
Carn is offline

Oud 09-01-2013, 20:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oud 09-01-2013, 20:13
Verwijderd
Haha, awesome
Oud 09-01-2013, 20:16
Verwijderd
Ik wil alleen op tv als ik een tweede Seks voor de Buch mag maken.

Citaat:
Hetzelfde als een psycholoog, maar dan op seksueel gebied. Je kan er bijvoorbeeld leren omgaan met met verkrachting, vaginisme, HIV-positief zijn, etc. Voor leren omgaan met dingen die niet 'opgelost' hoeven te worden kun je er ook terecht, dus aseksuelen, fetisjisten en transgenders zie je er ook. De meeste praktijken zijn overigens gericht op relatietherapie, want het meest voorkomende probleem zijn stelletjes met wie het op seksueel gebied niet goed botert.
Oud 09-01-2013, 20:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je seksuologie hebt gestudeerd mag je twee keer per maand op de scholierenchat vragen beantwoorden
Oud 09-01-2013, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Als je seksuologie hebt gestudeerd mag je twee keer per maand op de scholierenchat vragen beantwoorden
Daar zou ik het voor doen ja
Oud 09-01-2013, 20:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Para, ik vind dat je 't moet doen, want je lijkt me echt een awesome seksuologe en dan kan je lekker advies geven aan tieners in de fancy of de tina ofzo.

Ik zat overigens ook te denken aan een Master ergens de TV/film/radio-kant op, maar ik weet idd niet wat ik daar aan heb, behalve dan 'ik vind 't leuk'. In de UK heb je wel studies voor radio-productie en dat lijkt me echt kktof, want BBC radioseries zijn mijn lust en mijn leven en ik wil werken @ BBC Broadcasting House.
Was ik maar nooit engels gaan studeren en had ik maar een jaartje gewacht op de MBO licht, geluid en theatertechniek.
Oud 09-01-2013, 20:21
Miekje*
Miekje* is offline
Paranoide, ik vind het echt iets voor jou Die studie, dan. Denk ik, voor zover ik je ken via dit forum.
Oud 09-01-2013, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Para, ik vind dat je 't moet doen, want je lijkt me echt een awesome seksuologe en dan kan je lekker advies geven aan tieners in de fancy of de tina ofzo.

Ik zat overigens ook te denken aan een Master ergens de TV/film/radio-kant op, maar ik weet idd niet wat ik daar aan heb, behalve dan 'ik vind 't leuk'. In de UK heb je wel studies voor radio-productie en dat lijkt me echt kktof, want BBC radioseries zijn mijn lust en mijn leven en ik wil werken @ BBC Broadcasting House.
Was ik maar nooit engels gaan studeren en had ik maar een jaartje gewacht op de MBO licht, geluid en theatertechniek.
Maar als je nou een master radio-iets doet (bestaat dat echt in NL ja?) en daarna vertrekt naar de UK en een poging doet bij de BBC binnen te komen
Oud 09-01-2013, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Nowai jose dat de mensen die er nu zitten zoiets hebben gedaan hoor
Oud 09-01-2013, 20:26
Verwijderd
Ik denk dat ik psycholoog ga worden. Ik krijg te veel vragen van schoolgenootjes met hun onzekerheden wat ze moeten doen of willen een luisterend oor.
Oud 09-01-2013, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Krijgen ze daar voor betaald? Jon naamzoek.

Citaat:

Ja, MBO > alfastudies. Tenminste, als je eenmaal ruime werkervaring hebt is het heel handig, maar als je liever niet wil verhongeren kun je in eerste instantie beter wat anders doen. En als je iets praktisch wil gaan doen binnen de entertainmentindustrie is het MBO ook preferabel, want dan heb je tenminste een vaardigheid. De arbeidsmarkt heeft liever dat je een lichtstellage kunt opbouwen dan dat je Greimas kunt citeren. Who knew!
Oud 09-01-2013, 20:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, ik knew 't dus niet. Het was toen ik stopte met school vooral zo van 'Ja, maar je hebt gymnasium gedaan, dus je moet geen MBO doen, want daar ben je te slim voor en dat is zonde wadiewah'.
Niemand vertelde me dat het ok is om niet in de wieg gelegd te zijn voor studeren.
Oud 09-01-2013, 20:53
Carn
Carn is offline
sterker nog, genoeg MBO-opleidingen die dieper op de (praktijk)materie ingaan vergeleken met gelijksoortige HBO-opleidingen.
Oud 09-01-2013, 20:53
Verwijderd
Ik weet wat sann nu aan het doen is.
Oud 09-01-2013, 20:54
Carn
Carn is offline
pimpampetten, mag ik hopen.
Oud 09-01-2013, 20:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik weet wat sann nu aan het doen is.