Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2013, 19:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nom koekjes. Hoewel ik ook nog chocomuffins en lekker Deens gebak (bladerdeeg met chocola). Laat ik die eens niet over de bank gooien
Oud 24-02-2013, 19:19
Miekje*
Miekje* is offline
Zou ik maar niet doen, nee

Ik ga beneden mijn vriendje vergezellen. Dág!
Oud 24-02-2013, 19:20
Verwijderd
Citaat:
This rose the question how to X. Ik vind het nog steeds gek.
Dat komt omdat questions niet risen maar raisen.

'This raised the question how to X.'

Rise is omhoogkomen, raise is omhoog brengen.
Oud 24-02-2013, 19:21
Verwijderd
Citaat:
http://www.verbix.com/webverbix/English/rise.html

Ja, het is een rare vraag met een raar antwoord.
Ja zou ik moeten doen he? Meestal knutsel ik het om totdat ik niks meer hoef op te zoeken, maar dit vond ik wel erg derp.
Oud 24-02-2013, 19:21
Verwijderd
Citaat:

Zie je, een en al derp. Nu klopt het ook gewoon weer in mijn hoofd.
Oud 24-02-2013, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Zou ik maar niet doen, nee

Ik ga beneden mijn vriendje vergezellen. Dág!
Ik las mijn vriendje vrijgezellen Ik dacht o leuk dat we dit nu al weten
Oud 24-02-2013, 19:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Oh duh
Oud 24-02-2013, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ja zou ik moeten doen he? Meestal knutsel ik het om totdat ik niks meer hoef op te zoeken, maar dit vond ik wel erg derp.
In dat geval heb ik hier nog een artikeltje voor je. Hij legt 't verschil tussen to raise en to rise minder lui uit dan ik, met voorbeelden en geanimeerde gifjes en alles

Oud 24-02-2013, 19:26
Verwijderd
Ja maar normaalgesproken doe ik dit goed op gevoel Het voelt ook een beetje stom. Maar ach, zondagavond.
Oud 24-02-2013, 19:28
Verwijderd
Hihi grammar monster Maar iets ís raised, en het zelf rises.
Oud 24-02-2013, 19:44
Verwijderd
oh ik had niet goed gekeken, het goede antwoord was C. Nee oke, dan snap ik het weer, sorry
Oud 24-02-2013, 19:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Lekker Sarah!
Oud 24-02-2013, 19:48
Verwijderd
Citaat:
oh ik had niet goed gekeken, het goede antwoord was C. Nee oke, dan snap ik het weer, sorry
Ik doe gezondheidsrecht nu en mijn casus is:

Lianne is 13 en leidt aan een zeldzame hartafwijking die haar leven bedreigt, duizend keer geopereerd, werkt allemaal niet. Experimenteel middel dat heel veel bijwerkeingen kent en niet bekend is hoe lang het haar leven zal rekken. Ouders van Lianne zijn van mening dat dit veel te belastend is voor Lianne en geven geen toestemming voor toediening. Geef gemotiveerd aan of de artsen tot toediening van het middel over kunnen gaan.

Weet je het antwoord hier op Sarah? Krijgen jullie uberhaupt gezondheidsrecht op geneeskunde?
Oud 24-02-2013, 19:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik probeer de finale van Masterchef USA te streamen (die vorige week op tv was), maar mijn laptop/internetverbinding doet een beetje van Om 3 minuten af te spelen moet 'ie 10 minuten laden.
Verwijderd
We krijgen wel gezondheidsrecht! Ik zou zeggen dat het niet mag. Als het een reguliere behandeling zou zijn, zou ik denken: ja hallo wat vindt Lianne zelf, want ze is 13 dus ze heeft inspraak. Maar het is experimenteel en dan geldt dat ze een onderzoekspatient zou zijn en dan is ze gewoon minderjarig en mogen haar ouders nee zeggen.
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik probeer de finale van Masterchef USA te streamen (die vorige week op tv was), maar mijn laptop/internetverbinding doet een beetje van Om 3 minuten af te spelen moet 'ie 10 minuten laden.
Nu weet je ook eens hoe het voelt om Belgisch internet te hebben
Oud 24-02-2013, 19:50
Verwijderd
Oh mijn volgende casus is of je iemand van 15 mag besnijden als ie dat wil omdat ie zich tot de Islam heeft bekeerd, zijn ouders zijn falikant tegen, moet de arts het doen of niet?

TUMDUMDUM.

Leuk vak <3
Oud 24-02-2013, 19:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik had afgelopen week in Denemarken de hele tijd zulk internet. Het was behoorlijk vervelend.
Oud 24-02-2013, 19:51
Verwijderd
Citaat:
We krijgen wel gezondheidsrecht!

Dat dacht/hoopte ik al een beetje, maar je weet het maar nooit!
Oud 24-02-2013, 19:53
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Oh mijn volgende casus is of je iemand van 15 mag besnijden als ie dat wil omdat ie zich tot de Islam heeft bekeerd, zijn ouders zijn falikant tegen, moet de arts het doen of niet?

TUMDUMDUM.

Leuk vak <3
Wat is het antwoord? Nee zeker?
Oud 24-02-2013, 19:53
Verwijderd
ik heb ook de vraag beantwoord inmiddels
Oud 24-02-2013, 19:54
Verwijderd
Citaat:

TUMDUMDUM.

Leuk vak <3
Mijn professionele gedachte is: hij moet wachten tot hij 16 is!

Mijn persoonlijke gedachte is: dat jong moet eens goed een serieus gesprek met zijn ouders houden over waarom hij zich bekeert en waarom dit zo belangrijk voor hem is. En die ouders moeten luisteren en ze moeten een volwassen gesprek voeren. Ze moeten wel met elkaar in een huis blijven wonen.

Als aankomend huisarts is mijn persoonlijke gedachte trouwens ook professioneel. Maargoed, ik doe dan ook geen besnijdenissen, en ik doe wel gezinssituaties.
Oud 24-02-2013, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Wat is het antwoord? Nee zeker?
Geen correct antwoord, je moet een notitie van een a-4 schrijven waar je voor ja of nee kiest en dat beargumenteert.

art. 7:450 lid 2 zegt namelijk dat een patient die tussen 12 en 16 is in beginsel toestemming van ouders nodig heeft, maar dat weigering van de toestemming genegeerd mag worden wanneer daarmee een ernstig nadeel voor de patient wordt voorkomen of de patient ook na weigering van de toestemming de verrichting weloverwogen blijft wensen, je moet dus kiezen of dit een weloverwogen wens is van de jongen, of een ernstig nadeel voor 'm wordt voorkomen door 'm toch te besnijden of dat dat niet het geval is.
Oud 24-02-2013, 19:56
Verwijderd
En ik neem aan dat er rechtspraak over is, maar die moet ik nog even opzoeken.
Oud 24-02-2013, 19:57
Verwijderd
'A question arose' of 'arising questions' mogen wel allebei. Volgens mij zit 'm vooral in dat je een soort herkomst moet definiëren, terwijl 'to rise' juist onveranderlijkheid impliceert. Dat het onderwerp al bestond in de huidige vorm maar eerst op een neutrale, lagere positie heeft gestaan. Maar dat is in dit geval natuurlijk nonsens, want dan beweer je met je woordkeuze dat vraag Y al bestond voordat hij veroorzaakt werd.

Huppakee, raarheid opgelost. Taalnuances <3
Oud 24-02-2013, 20:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb nergens last van hoor
Oud 24-02-2013, 20:20
Verwijderd
Hela, vacature voor betaald twee weken langs de Franse kust varen op een luxe yacht. Met een beetje mazzel krijg je 's nachts ook doorbetaald, omdat je niet weg kan van je werk. Even solliciteren
Oud 24-02-2013, 20:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Er zat net een zwerver in huis omdat de voordeur niet goed dicht zat. Niet chill.
Haha, en toen?
Oud 24-02-2013, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Hela, vacature voor betaald twee weken langs de Franse kust varen op een luxe yacht. Met een beetje mazzel krijg je 's nachts ook doorbetaald, omdat je niet weg kan van je werk. Even solliciteren
En wat zou je moeten 'doen' dan?
Oud 24-02-2013, 20:26
Verwijderd
Naar aanleiding van dit topic ben ik nu heel vaak het woord 'legging' aan het zeggen in allemaal verschillende zinnen, en ik vind legging met een Nederlandse g toch helemaal niet gek. Nu ben ik aan het opnemen met vocaroo en terug aan het luisteren, maar ik vind het nog steeds vrij normaal klinken
Oud 24-02-2013, 20:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
M'n bankhoezen LIJKEN nu schoon-ish Even afwachten of het feit dat ze nat zijn niet van alles verbergt.
Oud 24-02-2013, 20:34
Verwijderd
Citaat:
En wat zou je moeten 'doen' dan?
Die aanhalingstekens

Het is vertaalwerk. Er is een bedrijf dat shit regelt voor yachtbezitters (catering, bemanning, technische ondersteuning, etc) en nu zoeken ze voor een bepaalde cruise iemand die vloeiend Russisch spreekt.
Oud 24-02-2013, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Die aanhalingstekens

Het is vertaalwerk. Er is een bedrijf dat shit regelt voor yachtbezitters (catering, bemanning, technische ondersteuning, etc) en nu zoeken ze voor een bepaalde cruise iemand die vloeiend Russisch spreekt.
Ik zeg 'doen'!
Oud 24-02-2013, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Naar aanleiding van dit topic ben ik nu heel vaak het woord 'legging' aan het zeggen in allemaal verschillende zinnen, en ik vind legging met een Nederlandse g toch helemaal niet gek. Nu ben ik aan het opnemen met vocaroo en terug aan het luisteren, maar ik vind het nog steeds vrij normaal klinken
Leching.

Het klinkt met een zachte g trouwens wel duidelijk normaler dan met een harde.
Oud 24-02-2013, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Die aanhalingstekens

Tja, ik dacht als je de hele dag op een yacht bent en alleen maar op een ligbed hoeft te liggen, kan ik het moeilijk echt iets doen noemen Maar vertaalwerk is wel iets doen zonder aanhalingstekens

Citaat:
Leching.

Oh, een harde g heb ik nog niet geprobeerd, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen.
Oud 24-02-2013, 20:43
Verwijderd
Ik vind legging met een Engelse g ook heel moeilijk om te uit te spreken. Sowieso de Engelse g. En dan ook nog een ng erna, huuuuu.
Oud 24-02-2013, 20:45
Verwijderd
Legging legging legging

Legging met een Nederlandse g klinkt als wat kippen met eieren doen.
Oud 24-02-2013, 20:46
Verwijderd
Zakdoekje legging niemand zeggen
Oud 24-02-2013, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Leching.

Ik zeg het ook altijd met een zachte normale G en heb nog niemand horen zeggen dat dat niet klopt, terwijl er in mijn omgeving wel wat harde-G-taalfanatieken zitten.
Oud 24-02-2013, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind legging met een Engelse g ook heel moeilijk om te uit te spreken. Sowieso de Engelse g. En dan ook nog een ng erna, huuuuu.
Volgens mij kan ik het allebei wel een beetje. Dit is mijn opname waarin ik het meeste verschil hoor. En mijn accent klinkt duizend keer erger als ik mijn stem opneem
Verwijderd
Citaat:
Zakdoekje legging niemand zeggen
Verwijderd
Ik heb het zojuist 34095 keer gezegd, en leching klinkt duidelijk het beste. Mijn tweede keus is lehhing. Legging klinkt als iets wat soldaten met Irakezen doen.
Oud 24-02-2013, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het zojuist 34095 keer gezegd, en leching klinkt duidelijk het beste. Mijn tweede keus is lehhing. Legging klinkt als iets wat soldaten met Irakezen doen.
Lehhing klonk inderdaad ook nog wel oké.
Oud 24-02-2013, 20:49
Verwijderd
Mijn poging.
Oud 24-02-2013, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Legging klinkt als iets wat soldaten met Irakezen doen.
Oud 24-02-2013, 21:02
Verwijderd
De oma van mijn betere helft vertelde vandaag een heel zielig verhaal. Zij had vroeger een vriendje. Ze waren al heel lang samen en het was serieus en alles toen hij in het leger moest. Hij werd gestationeerd in de Oekraïne. Toen was de dienstplicht nog heel lang, twee of tweeënhalf jaar ofzo. Anderhalf jaar lang wachtte ze op hem. Toen kreeg hij verlof om met Nieuwjaar naar huis te gaan. Hij ging dus naar haar. Nu was (en is, nog steeds, ja) die oma op vijf februari jarig, en die vriend wilde heel graag naar haar toe op haar verjaardag. Dus hij tekende het stempel (de stempel?) van zijn eerdere verlofbrief over, liet het zien en vertrok naar haar. Toen hij terugkwam in het leger, bleek dat het ontdekt was, en hij werd veroordeeld tot een halfjaar zonder recht op correspondentie in Kazachstan. N's oma wist dit niet, en toen hij ophield haar te schrijven, dacht ze dat hij haar vergeten was. Ze vertrok naar een duister dorpje bij Leningrad om daar te werken in een sanatorium of zoiets dergelijks. Terwijl ze daar was, mocht haar vriend weer brieven sturen, maar die stuurde hij naar haar huis, dus zij kreeg ze niet. Zij vond in de tussentijd een andere vriend. En toen ze het hoorde van die eerste, was ze al getrouwd.

Ik vind het zo tragisch.
Oud 24-02-2013, 21:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Haha, en toen?
Hij is naar buiten gerend toen iemand hem door de gang zag lopen, hij was pas net binnen. Maar wel creepy
Oud 24-02-2013, 21:08
Verwijderd
Aw, dat is inderdaad treurig.
Oud 24-02-2013, 21:11
Verwijderd
Oja, op het zwerververhaal wilde ik ook nog reageren. Bekenden van me is dat ook een keer overkomen, daar stond de tuindeur altijd open. Totdat iemand opeens een ongewassen vent met een mes tegenkwam op de gang.
Oud 24-02-2013, 21:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Volgens mij kan ik het allebei wel een beetje. Dit is mijn opname waarin ik het meeste verschil hoor. En mijn accent klinkt duizend keer erger als ik mijn stem opneem

Ik heb nog nooit anders gehoord dan op z'n Engels.

Regels voor berichten