Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2013, 17:30
Verwijderd
Wat een consternatie!
Advertentie
Oud 13-05-2013, 17:32
Verwijderd
Voel ik me misselijk omdat ik dingen in mijn hoofd haal over die kip of komt het er dadelijk werkelijk aan alle kanten weer uit
Oud 13-05-2013, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Wat zal ik eens etennnnnn? Ik ben ziek en heb geen zin in voedsel, maar het moet wel want morgen alweer 7:00 opstaan en geen tijd voor fatsoenlijk ontbijt.
Pasta met rucola, geroosterde pijnboompitten, spinazie, cherrytomaatjes, knoflook, schimmelkaas (brokjes) en parmezaanse kaas Dat eet ik straks in ieder geval.
Oud 13-05-2013, 17:39
Verwijderd
Dat is toch veel te ingewikkeld voor als je geen zin hebt in eten, rare Kwinsie Maar wel lekker, denk ik.
Oud 13-05-2013, 17:42
Verwijderd
wij hebben shitloads vlees gegeten dat nog over was van het gourmetten gister. Met stokbrood en pindasaus.
Oud 13-05-2013, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch veel te ingewikkeld voor als je geen zin hebt in eten, rare Kwinsie Maar wel lekker, denk ik.
Eeh, ingewikkeld? Twee pannen en 'n snijplank Eventueel een rasp voor de parmezaanse kaas

Citaat:
wij hebben shitloads vlees gegeten dat nog over was van het gourmetten gister. Met stokbrood en pindasaus.
Dikke prima zijn dat soort leftovers
Oud 13-05-2013, 17:45
Verwijderd
Ik heb geroosterd brood met runderrollade en gemengde paddestoelen gegeten, en tuinbonen met zure room
Oud 13-05-2013, 17:46
Verwijderd
En dat was niet ingewikkeld!

Nu moet ik konijnenhok schoonmaken maar ik heb het zo koudddd
Oud 13-05-2013, 17:48
Verwijderd
Ik heb ook twee pannen en een snijplank gebruikt maar ik weet niet wat dat te maken heeft met ingewikkeldheid
Oud 13-05-2013, 17:48
Verwijderd
Hmm, geroosterd brood en zure room.

Ik denk dat ik voor courgette-kippensoep ga. Met brood erbij en room erin Of worstjes of geitenkaas. Maar in elk geval soep.
Oud 13-05-2013, 17:50
Verwijderd
Ik heb behulpzaam advies gegeven op L&R.
Oud 13-05-2013, 17:54
Verwijderd
Ik ga ook een film kijken vanavond. Ik denk hable con ella.
Oud 13-05-2013, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook twee pannen en een snijplank gebruikt maar ik weet niet wat dat te maken heeft met ingewikkeldheid
Ik lekker wel! Nana nana NA.
Oud 13-05-2013, 17:55
Verwijderd
Ik heb maar soep opgezet, ik wou sowieso soep maken en ik moest nog wat tomaten verwerken. Kippentomatenroomsoep <3
Oud 13-05-2013, 17:55
Verwijderd
Andere kip, dat wel!
Oud 13-05-2013, 17:57
Verwijderd
Allemaal razend origineel!
Oud 13-05-2013, 18:00
Verwijderd
Ligt het aan mij of is 't sund om 1/9 van je tijd in Rome te spenderen aan een pretpark
Oud 13-05-2013, 18:01
Verwijderd
Of heb ik geen recht van spreken omdat ik 1/8 van mijn tijd in Brugge heb gespendeerd aan de hobbitfilm
Oud 13-05-2013, 18:18
Verwijderd
wij gaan morgen een bod uitbrengen op een huis onder voorbehoud van de knaken en bouwkundig rapport uiteraard.
Oud 13-05-2013, 18:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
wij gaan morgen een bod uitbrengen op een huis onder voorbehoud van de knaken en bouwkundig rapport uiteraard.
Die jullie wilden of die af is, wat verderop?
Oud 13-05-2013, 18:25
Verwijderd
Als ik in Rome was zou ik niet naar een pretpark gaan. Ook niet naar een film. Naar een film in Brugge, als het een film was die ik heel graag wilde zien, misschien wel.
Oud 13-05-2013, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Oud 13-05-2013, 18:27
Verwijderd
Ik zou in Rome ook niet naar een film gaan nee maar daar dubben ze ook. Nouja en je hebt het al druk genoeg in Rome, natuurlijk.
Oud 13-05-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
spannend!
Oud 13-05-2013, 18:33
Verwijderd
Zowel mensen als zebravissen hebben bij een mutatie van het lrrc50 gen een verhoogde kans op zaadbalkanker.
We hebben sowieso 70% dezelfde genen als zebravissen.
Oud 13-05-2013, 18:40
Verwijderd
Nadat al bekend was dat een calciumlage voeding een verhoogd risico geeft op nierstenen, is nu ook vastgesteld dat een calciumhoge voeding een verlaagd risico geeft op nierstenen. Dat terwijl vroegah juist werd gedacht dat je van calcium nierstenen krijgt.
Oud 13-05-2013, 18:41
pixie
pixie is offline
Ook als zeeëgels
Oud 13-05-2013, 18:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
succes!
Oud 13-05-2013, 18:43
pixie
pixie is offline
O faal door bericht tussendoor

Ik had net echt faaleten, maar wel een hartjesaardappel!

En gaaf Pip!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Ik hou van Holland.jpg (41.4 KB, 1x gelezen)
Oud 13-05-2013, 18:43
Verwijderd
Ja, je meeste genen houden zich natuurlijk bezig met "je bent een levend wezen zonder celwanden en je plant je geslachtelijk voort"
Oud 13-05-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Die jullie wilden of die af is, wat verderop?
nee het klushuis.
die verderop is plan b, die gaan we vrijdag bezichtigen. Is van een andere makelaar gelukkig.

Het zou nog kunnen dat het niet door gaat namelijk.
Het huis waar we een bod op willen uitbrengen is niet van een particulier. Het was vroeger van de woningbouw maar die huizen worden nu allemaal verkocht zodra een huurder vertrekt. Een of andere investeringsmaatschappij heeft die huizen gekocht. Ze zitten dus niet zo op hete kolen om het maar zo te zeggen. Volgens de hypotheker zijn zulke partijen niet zo happig om veel van de prijs af te halen. Wij vinden het veel te veel geld waar het nu voor te koop staat aangezien we ALLES moeten doen daar. Er zitten geen kachels in, om een voorbeeld te geven. Als je naar de keuken kijkt valt ie uit elkaar. De badkamer is om te janken zo oud en lelijk.
Voordeel is wel dat het al langer dan een jaar leeg staat.

Huis plan B is wél van particulieren én het staat al 10 maanden te koop (die info heb ik van de buren dus betrouwbaar). Bovendien is het helemaal af, we worden geil van de keuken, er zit cv in en nieuwe badkamer en de huiskamer is 2,5 meter uitgebreid.
Oud 13-05-2013, 18:44
Verwijderd
Wat faalde er aan je eten?
Oud 13-05-2013, 18:46
Verwijderd
Hebben jullie ook een aankoopmakelaar? Of ga je zelf onderhandelen?
Oud 13-05-2013, 18:47
pixie
pixie is offline
Wow, zoveel zelf klussen. Dat wordt wel een.. ehhh... klus?

Maar waarom is dat dan plan A en die andere plan B?
Verwijderd
Citaat:
Succes ermee!

Citaat:
Als ik in Rome was zou ik niet naar een pretpark gaan. Ook niet naar een film. Naar een film in Brugge, als het een film was die ik heel graag wilde zien, misschien wel.
Ik ook niet, maar ik denk dat een normale tiener (die geen interesse in Latijn/Grieks/geschiedenis/kunst/cultuur heeft) weinig met Rome zal hebben.
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie ook een aankoopmakelaar? Of ga je zelf onderhandelen?
we willen zelf onderhandelen, dat moet via de mail. En ervaringsdeskundigen op het gebied van huizen kopen Anne d'r ouders gaan ons helpen.
Oud 13-05-2013, 18:48
Verwijderd
En de kippentomatenroomsoep is dikke prima, maakt het weggooien van de spaghetti een beetje goed. Lettervermicelli <3
Oud 13-05-2013, 18:50
Verwijderd
Citaat:
we willen zelf onderhandelen, dat moet via de mail. En ervaringsdeskundigen op het gebied van huizen kopen Anne d'r ouders gaan ons helpen.
ah, dat scheelt
Carn
Carn is offline
Citaat:
zelf onderhandelen gaat prima. Ik heb zelf ook alles direct bij de bank geregeld, dus niet via de Hypotheker.

Overigens weet ik niet of het van toepassing is, maar het kan zijn dat je een woon- of huisvestigingsvergunning nodig hebt als het huis onder een bepaalde prijsgrens is.
Verwijderd
Citaat:
Wow, zoveel zelf klussen. Dat wordt wel een.. ehhh... klus?

Maar waarom is dat dan plan A en die andere plan B?
Omdat het 55.000 euro scheelt op de vraagprijs
op zich kunnen we plan B ook betalen met onze hypotheek, maar dan hebben we best hoge maandlasten. En we vinden klussen leuk
Oud 13-05-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
zelf onderhandelen gaat prima. Ik heb zelf ook alles direct bij de bank geregeld, dus niet via de Hypotheker.

Overigens weet ik niet of het van toepassing is, maar het kan zijn dat je een woon- of huisvestigingsvergunning nodig hebt als het huis onder een bepaalde prijsgrens is.
ja en zelf onderhandelen scheelt iets van 4000 euro. Vind ik behoorlijk wat geld. Goed om te lezen dat jij als leek (althans, ik meen dat dit je 1e koophuis is) dat ook gewoon zelf hebt gehosseld.

hmm ik zal eens even googelen of dit van toepassing is. De gemiddelde huizenprijs van die buurt is wel veel lager dan het bedrag dat wij redelijk vinden om voor het huis te betalen.
Oud 13-05-2013, 18:59
Verwijderd
hmm goed punt Carn, dat hebben we inderdaad nodig als ik het zo bekijk.
Oud 13-05-2013, 19:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
ja en zelf onderhandelen scheelt iets van 4000 euro. Vind ik behoorlijk wat geld. Goed om te lezen dat jij als leek (althans, ik meen dat dit je 1e koophuis is) dat ook gewoon zelf hebt gehosseld.
Yep. gewoon veel rondgevraagd bij vrienden en wat familie, en gewoon alles rustig doorlezen. Er is niets ingewikkelds aan, het zijn voornamelijk een hoop nieuwe termen en veel papierwerk, maar daar is eigenlijk alles wel op internet van te vinden.

Citaat:
hmm ik zal eens even googelen of dit van toepassing is. De gemiddelde huizenprijs van die buurt is wel veel lager dan het bedrag dat wij redelijk vinden om voor het huis te betalen.
Ja, het is ook niet heel spannend (even aanvragen, formulier invullen en klaar) maar ik had er zelf nooit van gehoord; en het was 1 van die dingen die bij mij lang op zich liet wachten.

Maar een nieuwe keuken / badkamer / CV / radiatoren / leidingwerk / eventueel verleggen bestaande leidingen / nieuwe vloer etc kan ook al snel in de kosten lopen overigens, weet niet hoeveel je daar aan kwijt wil / kan zijn, om over de tijd nog maar niet te spreken.
Oud 13-05-2013, 19:01
Verwijderd
4000? Onze aankoopmakelaar was 1250 euro
Nouja en wij wisten niet waar we moesten inzetten, zonder hem hadden we waarschijnlijk 3000 euro meer voor het huis betaald dan nu, dus dat was wel praktisch. Maar voor 4000 zou ik het ook zonder doen, wat een stelletje afzetters
Oud 13-05-2013, 19:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
4000? Onze aankoopmakelaar was 1250 euro
Nouja en wij wisten niet waar we moesten inzetten, zonder hem hadden we waarschijnlijk 3000 euro meer voor het huis betaald dan nu, dus dat was wel praktisch. Maar voor 4000 zou ik het ook zonder doen, wat een stelletje afzetters
Nou ja, hoe de beste man beloond wordt verschilt nogal; sommigen hanteren een vaste prijs, sommigen een percentage van de koopsom, sommige een deel van het verschil etc. Maar 4000 is best wat.
Oud 13-05-2013, 19:04
Verwijderd
Succes pip, spannend!
Oud 13-05-2013, 19:04
Carn
Carn is offline
en het verschilt natuurlijk ook wel waar je woont hè, randstad is sowieso een stuk 'schever' qua prijzen dan in het oosten / noorden van het land.
Oud 13-05-2013, 19:05
Verwijderd
Ja, die van ons deed een percentage van de koopprijs, met een minimum van 1250.
Oud 13-05-2013, 19:07
Verwijderd
En ja, ik ging er al van uit dat het in de randstad overal duurder zou zijn. Maar had niet zo'n groot verschil verwacht!
Oud 13-05-2013, 19:11
Carn
Carn is offline
Citaat:

Het zou nog kunnen dat het niet door gaat namelijk.
Het huis waar we een bod op willen uitbrengen is niet van een particulier. Het was vroeger van de woningbouw maar die huizen worden nu allemaal verkocht zodra een huurder vertrekt. Een of andere investeringsmaatschappij heeft die huizen gekocht. Ze zitten dus niet zo op hete kolen om het maar zo te zeggen. Volgens de hypotheker zijn zulke partijen niet zo happig om veel van de prijs af te halen.
Dit is overigens wel zo; die hebben vaak tientallen (zo niet honderden) leegstaande woningen en hebben genoeg inkomsten om er een lange tijd niets mee te doen. Jammer dat je niet van de woningcorporatie kan kopen want die zijn verplicht een prijs te hanteren die rekening houdt met achterstallig onderhoud.

Laatst gewijzigd op 13-05-2013 om 19:13. Reden: gooide halve zin weg :P
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten