Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2013, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Oh bij mij ligt het niet aan internet maar aan lichaam. Maarrrrrr, hoop gloort aan de horizon, ook daarmee gaat het langzaam beter.
Ja, I know.

En goed
Advertentie
Oud 30-05-2013, 22:16
Verwijderd
Het zou uiteraard wel beter voor me zijn als ik het wel zou doen hoor, want ik moet afvallen en meer conditie krijgen. Dus in die zin is meedoen/schuldig voelen over niet meedoen altijd nog beter dan mijn lamzakkerige gedrag.
Oud 30-05-2013, 22:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat is jouw definitie van een obsessie dan? Als iemand elke dag 2 uur besteed aan het kijken van films of series of games dan gok ik dat je het geen obsessie vind, maar als iemand het leuk/fijn vind om elke dag een half uurtje te sporten dan wel?
Iets waar je -naast de activiteit dóen- ook dag en nacht mee bezig bent in gedachten. Dat je je leven erom heen gaat vormen. Ik zeg niet dat shredden een obsessie is, maar het heeft de potentie, de valkuil, om erin door te schieten.
Oud 30-05-2013, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als je het topic wel steeds leest en jezelf dan een loser voelt, wil dat dan niet gewoon zeggen dat je eigenlijk wel mee zou willen doen heel stiekem? Maar dat niet durft toe te geven aan jezelf, of drempelvrees hebt. Zou zo ik iig in elkaar steken

Nou, dat is niet nodig hoor.
Ik wil het best, maar kan het niet, en als wel, dan hou ik niet zo van dat met de hele wereld delen geloof ik
Oud 30-05-2013, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niet dat shredden een obsessie is, maar het heeft de potentie, de valkuil, om erin door te schieten.
Je merkt dat men elkaar erg aansteekt hier. Maar goed, het is goed voor je, dus in die zin is er niet zoveel mis mee.

Het is eerder nogal jammer dat ik niet zo gevoelig ben voor de groepsdruk van het shredtopic.
Oud 30-05-2013, 22:19
Verwijderd
Citaat:
... maar het heeft de potentie, de valkuil, om erin door te schieten.
Dat hebben echt duizend en een dingen. Werk, bijvoorbeeld. Is dat een reden om het dan maar niet te doen/er geen topic over te hebben? Ik denk echt niet dat de gemidelde forumer zo vatbaar is voor obsessies of verslavingen dat het zo'n vaart loopt.
Hazel
Hazel is offline
Ik snap het niet. Dan open je het topic toch niet? Nu gaat het er hier ook over. Jullie maken het alleen maar erger voor jezelf.
Verwijderd
Citaat:
Wat is jouw definitie van een obsessie dan? Als iemand elke dag 2 uur besteed aan het kijken van films of series of games dan gok ik dat je het geen obsessie vind, maar als iemand het leuk/fijn vind om elke dag een half uurtje te sporten dan wel?
En als er een dagje moet worden overgeslagen, is dat falen en heel erg vervelend. Dat vind ik zeker wel obsessief ja.

Bovendien maak je rare vergelijkingen. Want het is niet hetzelfde.
Oud 30-05-2013, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, I know.

En goed
Ja, opluchting wel. Maandag weer bloedprikken om te kijken hoe alle stofjes het doen.
Oud 30-05-2013, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het niet. Dan open je het topic toch niet? Nu gaat het er hier ook over. Jullie maken het alleen maar erger voor jezelf.
True
Oud 30-05-2013, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ja. Later we het weer over haren hebben. Ik heb ook haartjes op mijn grote teen. Ze zijn niet dik of heel erg donker maar ze ZIJN ER WEL.
Oud 30-05-2013, 22:21
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het probleem hierbij is dat er een zekere groepsdruk een rol speelt en dat lijkt me niet gezond bij dit soort dingen, omdat mensen dan misschien verder willen gaan dan in hun geval goed danwel nodig is.
Oud 30-05-2013, 22:22
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ja. Later we het weer over haren hebben. Ik heb ook haartjes op mijn grote teen. Ze zijn niet dik of heel erg donker maar ze ZIJN ER WEL.
Ik ook en ook op mijn wreef. Ik moet mijn voeten scheren, anders voel ik me net een hobbit.
Verwijderd
Citaat:
Je merkt dat men elkaar erg aansteekt hier. Maar goed, het is goed voor je, dus in die zin is er niet zoveel mis mee.

Het is eerder nogal jammer dat ik niet zo gevoelig ben voor de groepsdruk van het shredtopic.
Ik vind die groepsdruk dus niet per se iets positiefs. En die druk voel ik juíst doordat het eigenlijk om iets gezonds gaat. Als het om Harry Potter lezen gaat trek ik me er ook geen reet van aan
Verwijderd
Citaat:
Het probleem hierbij is dat er een zekere groepsdruk een rol speelt en dat lijkt me niet gezond bij dit soort dingen, omdat mensen dan misschien verder willen gaan dan in hun geval goed danwel nodig is.
Die groepsdruk is voor veel mensen juist een goed iets, de stok achter de deur die ze nodig hebben.
Oud 30-05-2013, 22:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jup, ik ook. Maar die negeer ik maar
Oud 30-05-2013, 22:23
Verwijderd
Je kunt zeggen wat je wilt maar met die groepsdruk valt het echt wel mee? Dat er lekker ironisch quote's van Jillian gepost worden wil niet zeggen dat mensen 'stom zijn' als ze een dag overslaan? Ik heb eerder de indruk dat ieder in zijn waarde wordt gelaten. Het shred-programma zelf echter, gaat ervan uit dat je het elke dag doet.
Oud 30-05-2013, 22:24
Verwijderd
En iedere dag een half uurtje sporten is misschien niet nódig, maar ik vind het flauw om dat te gaan bestempelen als obsessief, ongezond en een probleem. Het fanatieke, en het toch-doen-ook-als-je-geen-zin-hebt hoort er ook een beetje bij imo.
Oud 30-05-2013, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Omg, toen ik mijn voet had gebroken en geopereerd was en toen ook een paar dagen gips moest, wist ik niet wat ik zag toen ze het er weer afhaalden
Hoe kut moet dat zijn als je hele been in gips is geweest
Oud 30-05-2013, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Je kunt zeggen wat je wilt maar met die groepsdruk valt het echt wel mee? Dat er lekker ironisch quote's van Jillian gepost worden wil niet zeggen dat mensen 'stom zijn' als ze een dag overslaan? Ik heb eerder de indruk dat ieder in zijn waarde wordt gelaten. Het shred-programma zelf echter, gaat ervan uit dat je het elke dag doet.
Toen ik nog weleens keek in dat topic zag ik toch een hoop mensen die aanhaakten, volgens mij puur omdat ze niet achter wilden blijven bij de sportieve rest.

Denk niet dat al die mensen gingen shredden als dat topic er niet was geweest (en anderen die braaf doorgingen).
Verwijderd
Weetje, ik geloof dat de niet-shredders het shredden meer opblazen dan de wel-shredders.
Citaat:
Omg, toen ik mijn voet had gebroken en geopereerd was en toen ook een paar dagen gips moest, wist ik niet wat ik zag toen ze het er weer afhaalden
Hoe kut moet dat zijn als je hele been in gips is geweest
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik voel dat toch anders Maar anyway.
Oud 30-05-2013, 22:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat shredden een obsessie is, maar het heeft de potentie, de valkuil, om erin door te schieten.
Forummen ook. Wie zit er nou een paar uur per dag op een of ander forum? Voor scholieren nota bene! Dat is echt niet normaal hoor! Wie weet waar dit stopt!? Ik zou zeggen, gun mensen hun hobbies en hun gekeuvel erover.
Oud 30-05-2013, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Toen ik nog weleens keek in dat topic zag ik toch een hoop mensen die aanhaakten, volgens mij puur omdat ze niet achter wilden blijven bij de sportieve rest.

Denk niet dat al die mensen gingen shredden als dat topic er niet was geweest (en anderen die braaf doorgingen).
Dit. En tuurlijk is dat voor veel mensen een goed ding, voor anderen een stuk minder.
Oud 30-05-2013, 22:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En iedere dag een half uurtje sporten is misschien niet nódig, maar ik vind het flauw om dat te gaan bestempelen als obsessief, ongezond en een probleem. Het fanatieke, en het toch-doen-ook-als-je-geen-zin-hebt hoort er ook een beetje bij imo.
Eens ja. Mijn frustratie komt voornamelijk uit mijn eigen onzekerheid en perfectionisme in combinatie met frustratie over dat ik niet mee kán doen.
Oud 30-05-2013, 22:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Die groepsdruk is voor veel mensen juist een goed iets, de stok achter de deur die ze nodig hebben.
Deze post is eigenlijk een mooi voorbeeld van die groepsdruk, want zo zet je dat hele shredden (maar ook andere vergelijkbare fenomenen) neer als iets dat wenselijk is voor mensen om te doen. Mensen die daar gevoelig voor zijn kunnen mede door deze post dus het idee krijgen dat ze iets verkeerds doen als ze daar niet aan mee willen doen.
Oud 30-05-2013, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Forummen ook. Wie zit er nou een paar uur per dag op een of ander forum? Voor scholieren nota bene! Dat is echt niet normaal hoor! Wie weet waar dit stopt!? Ik zou zeggen, gun mensen hun hobbies en hun gekeuvel erover.
HET IS NIET HETZELFDE. Om alles wat ik net al zei.
Oud 30-05-2013, 22:29
Verwijderd
Citaat:

Aanhaken bij iets gezonds omdat je ziet ''oh zo kan het ook'' is toch prima? Ik denk niet dat het om het ''achterblijven'' gaat, maar om het ''ik wil eigenlijk sporten maar maarja maarja maarja, oh, hier is een grappig topic dat mij motiveert met debiele video's, misschien is dat leuk genoeg om me op de been te houden''.
Ik bedoel maar, ik ga in mijn eentje thuis ook geen yoga doen, maar als ik vooruit betaal voor lessen dan moet ik wel gaan, en als ik eenmaal ga, dan wordt ik 'door de groep' ook wel wat fanatieker. Dat is toch juist wat je wil?
Verwijderd
Citaat:
Deze post is eigenlijk een mooi voorbeeld van die groepsdruk, want zo zet je dat hele shredden (maar ook andere vergelijkbare fenomenen) neer als iets dat wenselijk is voor mensen om te doen. Mensen die daar gevoelig voor zijn kunnen mede door deze post dus het idee krijgen dat ze iets verkeerds doen als ze daar niet aan mee willen doen.
Inderdaad.
Verwijderd
Citaat:
Nou gevoelige mensen: jullie doen niks verkeerds hoor. Ik sprak gewoon voor mezelf.
Oud 30-05-2013, 22:30
Carn
Carn is offline
Citaat:
Moet je eens een teamsport gaan doen, dan heb je pas last van groepsdruk. Elke dag 20? minuten wat basale fitnessoefingen volgen volgens een vast programma lijkt me wat anders dan 1,5 uur snoeiharde cardiotraining omdat je anders niet mee kan praten in een of ander topic.
Verwijderd
Ach, onzekere mensen zijn vast en zeker beïnvloedbaar voor groepsdruk. Ik vind een shred-topic juist wel goed, dat motiveert me wel eens om iets aan die luie reet van mij wat te doen.
Verwijderd
Citaat:
Aanhaken bij iets gezonds omdat je ziet ''oh zo kan het ook'' is toch prima? Ik denk niet dat het om het ''achterblijven'' gaat, maar om het ''ik wil eigenlijk sporten maar maarja maarja maarja, oh, hier is een grappig topic dat mij motiveert met debiele video's, misschien is dat leuk genoeg om me op de been te houden''.
Ik bedoel maar, ik ga in mijn eentje thuis ook geen yoga doen, maar als ik vooruit betaal voor lessen dan moet ik wel gaan, en als ik eenmaal ga, dan wordt ik 'door de groep' ook wel wat fanatieker. Dat is toch juist wat je wil?
Daarom zeg ik ook dat ik echt wel zie dat zo'n topic een goede invloed kan hebben, maar op mij alleen een negatieve.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook prima hoor. Ik zei al, het is iets goeds om te doen, dus het geeft niet dat die groepsdruk er is. Alleen sommigen worden er blijkbaar onzeker van.
Daar heb ik dan (helaas) weer niet echt last van.
Oud 30-05-2013, 22:31
Verwijderd
Al dat veroordelen over sporten . Jezus. Al dit shredden vind ik echt niet onder een verslaving vallen. Ik zie mensen om me heen 8 keer per week trainen en zichzelf half uithongeren, dat "schijnt" dan te mogen omdat het topsport is. Dat is meer een verslaving dan shredden.

Wat ik alsnog overigens niet echt een verslaving vind, maar goed. Andere discussie
Oud 30-05-2013, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Moet je eens een teamsport gaan doen, dan heb je pas last van groepsdruk. Elke dag 20? minuten wat basale fitnessoefingen volgen volgens een vast programma lijkt me wat anders dan 1,5 uur snoeiharde cardiotraining omdat je anders niet mee kan praten in een of ander topic.
Oh, tsja. Dit dus ook een beetje ja
Oud 30-05-2013, 22:32
Verwijderd
Ergo, het probleem is onzekerheid, niet het shredtopic!
Oud 30-05-2013, 22:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou gevoelige mensen: jullie doen niks verkeerds hoor. Ik sprak gewoon voor mezelf.
Daar heb je een punt, de gemiddelde Kantine-poster is natuurlijk behoorlijk kleinzerig, labiel, zwak van gestel, meegaand en autistisch en kan niet voor zichzelf bepalen of meedoen met een fitnessprogramma gezond (of danwel leuk) is. Deze mensen moeten beschermd worden, want het zijn de parels van onze samenleving.
Kom op zeg; ik zie nu allemaal mensen mopperen over dat ze het maar niets vinden, en dat zijn mensen die zelf niet van sport houden, of er graag meer aan zouden willen doen maar er niet aan toe komen, of sowieso al ervaren couch-potatoes zijn.

En nu pak ik een biertje en nootjes en ga ik mijn pens weer aankweken
Oud 30-05-2013, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Al dat veroordelen over sporten . Jezus. Al dit shredden vind ik echt niet onder een verslaving vallen. Ik zie mensen om me heen 8 keer per week trainen en zichzelf half uithongeren, dat "schijnt" dan te mogen omdat het topsport is. Dat is meer een verslaving dan shredden.
Dat is ook meer een verslaving dan shredden. Maar ook in het shred-topic merk ik een tendens op dat een gemiste dag wel héél erg is. Dat maakt het voor mij soms obsessief.
En een dag geen tv of geen forum omdat het er niet van komt, daar maak ik mij niet druk om in elk geval.
Oud 30-05-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:

Wat ik alsnog overigens niet echt een verslaving vind, maar goed. Andere discussie
Ja als ik de obsessie die shredden zou zijn vertaal naar mijn eigen leven kom ik ook op iets 'verslaafds' uit. Niet in de zin van sport, maar wel in de zin van twee jaar loeiveel werken, studeren, en toch nog hoge cijfers (willen) halen, ook allemaal door groepsdruk, prestige, dat soort dingen. Maar om nou te zeggen dat het zo goed voor mn gezondheid was... maar daar hoor ik ook niemand over klagen!
Oud 30-05-2013, 22:35
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Moet je eens een teamsport gaan doen, dan heb je pas last van groepsdruk.
Bij teamsporten zal dat er voor een groot deel ook aan liggen dat mensen afhankelijk zijn van jouw prestaties.

Citaat:
Elke dag 20? minuten wat basale fitnessoefingen volgen volgens een vast programma lijkt me wat anders dan 1,5 uur snoeiharde cardiotraining omdat je anders niet mee kan praten in een of ander topic.
Ik denk dat het fenomeen in de basis hetzelfde is.
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je een punt, de gemiddelde Kantine-poster is natuurlijk behoorlijk kleinzerig, labiel, zwak van gestel, meegaand en autistisch en kan niet voor zichzelf bepalen of meedoen met een fitnessprogramma gezond (of danwel leuk) is. Deze mensen moeten beschermd worden, want het zijn de parels van onze samenleving.
Kom op zeg; ik zie nu allemaal mensen mopperen over dat ze het maar niets vinden, en dat zijn mensen die zelf niet van sport houden, of er graag meer aan zouden willen doen maar er niet aan toe komen, of sowieso al ervaren couch-potatoes zijn.

En nu pak ik een biertje en nootjes en ga ik mijn pens weer aankweken
Nice
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zie mensen om me heen 8 keer per week trainen en zichzelf half uithongeren, dat "schijnt" dan te mogen omdat het topsport is. Dat is meer een verslaving dan shredden.
Hehe, een vriend van me sport iets van +- 10 uur per week en hij is nog steeds single. IK ZIE EEN VERBAND!
Verwijderd
Nou ja, het is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van het programma . Het is juist het idee dat je het allemaal achter elkaar doet, dagjes skippen is gewoon niet de bedoeling. Bovendien is het dan denk ik inderdaad meer onzekerheid, want ik vind dat er echt helemaal niet zoveel op 1 gemiste dag wordt gehamerd.
Oud 30-05-2013, 22:36
Qimm
Qimm is offline
kunnen we het niet weer gewoon over schaamhaar hebben?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar ook in het shred-topic merk ik een tendens op dat een gemiste dag wel héél erg is. Dat maakt het voor mij soms obsessief.
Volgens mij is het hele idee van dat programma dat je het dagelijks doet.
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook het grootste probleem ja.
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Ach, onzekere mensen zijn vast en zeker beïnvloedbaar voor groepsdruk. Ik vind een shred-topic juist wel goed, dat motiveert me wel eens om iets aan die luie reet van mij wat te doen.
Exact ja, dat probeerde ik te zeggen.
Verwijderd
Citaat:
Hehe, een vriend van me sport iets van +- 10 uur per week en hij is nog steeds single. IK ZIE EEN VERBAND!
Oh . Bij ons hebben praktisch alle wedstrijdroeiers (dus de mensen waar ik het over heb) een vriendin of vriend. Eigenlijk hebben alle fanatieke roeiers wel een relatie. Met andere fanatieke roeiers wel
Verwijderd
Citaat:
kunnen we het niet weer gewoon over schaamhaar hebben?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten