Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Op het sporten na, is mijn lijstje afgewerkt. Naast die geplande activiteiten heb ik ook nog de vaatwasser uitgeruimd, de was opgehangen, het aquarium gepoetst en gestofzuigd. Oh, en gekookt.
![]()
|
Verwijderd
|
Ik moet nog een onderwerp kiezen voor een presentatie aan mijn studiegroep. Wat zal ik eens kiezen? Het mag alles zijn dat met verpleeghuisgeneeskunde te maken heeft.
Hmm en ik moet ook nog een presentatie maken voor aan mijn collega's over complicaties na een CVA. Ik kan natuurlijk efficiënt doen en gewoon 1 presentatie maken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een oppervlakkige presentatie kan natuurlijk best leerzaam zijn, als het niet te oppervlakkig is, en als het gaat over een onderwerp waar je nog niet veel van wist. Als ik jou nu heel oppervlakkig een paar dingen over schildpadden vertel, dan weet je daarna toch meer over schildpadden dan daarvoor. Wist je bijvoorbeeld dat schildpadden vaak voor dood worden aangezien in hun winterslaap? Nou, dan weet je dat nu. Dat was smal en oppervlakkig. Dan kan ik erbij vertellen dat dit komt doordat waterschildpadden in hun winterslaap door een soort kieuwen in hun kont ademen en hun hart maar 1 x per tien minuten slaat, en dan ga ik er dieper op in, maar blijft het smal. Of ik kan je vertellen dat mannetjesschildpadden een kuil in hun buik hebben zodat ze tijdens de seks niet van het vrouwtje afglijden, dan wordt het breder, maar het blijft oppervlakkig. |
![]() |
|
Grappig dat je nou net iets pakt wat ik al wist.
![]() Wat ik voornamelijk bedoelde is dat met een beetje goede bronnen, je al snel de diepte in gaat. Dus dat ipv het aanhoren van een oppervlakkige presentatie, het nuttiger is om zelf informatie te lezen over het onderwerp. En omdat het een studiegroep betreft, nam ik eigenlijk een beetje aan dat alle 'brede informatie' grotendeels wel algemeen bekend is. Iets wat ik nu onwijs heb met een minorvak. In tweetallen worden er presentaties gegeven over door de leraar bedachte onderwerpen, maar omdat dat hele algemene onderwerpen zijn, blijven de presentaties ook algemeen. En heb ik eigenlijk nog niets nieuws gehoord.
Laatst gewijzigd op 28-10-2013 om 19:05. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zegt nog steeds 'breed' waar je 'oppervlakkig' bedoelt, want een brede presentatie kan prima ook diep zijn, dan is het alleen geen twintig minuten meer ![]() Maar dit is eigenlijk een onderwerp waarover vrij weinig bekend is. De huisartsenstandaard over CVA's (waarvan ik mag aannemen mijn opleidingsgenoten die kennen) somt de complicaties op in 1 zin en geeft er niet eens een bron voor. Het tijdschrijft voor ouderengeneeskunde dat ik te leen heb heeft er 2 artikelen over. Dus dat is al meer dan de voorkennis die we worden geacht te hebben. |
![]() |
|
Ach, kopvlees wordt ook nog steeds gegeten. Ik denk dat ik dat idee viezer vind dan een uier eten.
//Fuck, plantkunde verkeerd ingeschat. Dat wordt dus nachtwerk. Grom. Als ik dat had geweten, had ik mooi vakdidactiek overgeslagen ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Vandaag was echt fucking chaos @ werk btw. Iedereen was gestrand op 't station, de bushaltes waren afgeladen en vanwege niet-rijdende treinen hadden we dus ook een collega minder. Toen ik binnenkwam was het één grote tyfuszooi en de afwas stond bijna tot 't plafond.
En ik heb mijn allereerste echte klacht binnen! Hoera! Iemand wil door mij nu niet meer in de bux komen. Nou jammer dan, kerel. Het was zo: Chagrijnige mocro gromt iets van 'Gewoon koffie. Klein'. Ik doe nog beleefd, vraag of hij nog iets anders wil enzo, maar krijg alleen maar boze blikken en geen antwoord. Het geld wou hij me ook niet aangeven, maar kwakte hij bij m'n kassa neer. Nou okee, whatevs. Toen haalde hij het kartonnetje van z'n bekertje af en die gooide hij naar me toe met een boze 'flikker op, dat moet ik niet'-blik. Dus ik zeg 'okee, dan niet'. "WAT ZEI JE?! ![]() ![]() ![]() ![]() Hij liep weg, ik hielp andere mensen...en toen ging hij bij m'n collega miepen dat hij de manager wou spreken. :') Nou, de 'manager' heeft me alleen gezegd 'nou, die komt niet meer', en dat was't. Nou snap ik dat je op een dag als vandaag, met alle drukte en vertragingen mss niet zo vrolijk bent, maar jongeh, dan hoef je toch geen dingetjes naar me te gooien?
|
Oh en ik kreeg van een nieuwe collega weer een standaard 'OMG, hoe kan seks nou niet je ding zijn?!
![]() :') :') :')
|
En op de een of andere manier lopen dingen ook gewoon niet lekker zo vroeg op de dag. Een bierflesje viel kapot omdat ik tegen de tafel aan liep, en net gooide ik mijn flesje water op de grond waarbij de dop eraf knalt en nu overal water ligt. Echt he.
![]()
|
Hebben jullie ook wel eens dat je een serie kijkt waarin een boek/film of iets dergelijks wordt gemaakt door een van de karakters en dat je dan eigenlijk gewoon HEEL GRAAG dat boek/die film zou willen zien/lezen?
![]()
Laatst gewijzigd op 29-10-2013 om 07:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|