Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het vooral jammer dat hij zo speelt als hij doet. Want verder vind ik hem redelijk nuttige dingen zeggen. DP is voor mij ook verdacht. Absinthe dan weer niet en sadye is na ronde 1 eigenlijk eigenlijk in mijn ignorebox terecht gekomen, dus heb ik niet zoveel over te zeggen.
|
Nee humor ook niet, het was een trollpost en het boeit me niet zo wat ermee gedaan wordt, maar daar is al genoeg over gezegd. Het wordt hier als een feit neergeplant dat ik wolf ben, maar bedenk even 2 seconden dat dat dus niet zo hoeft te zijn, zoals ook zal blijken. Beter hebben de dorpelingen dan een plan B.
Ik weet niet precies hoe het met de wincondities zit, maar we zijn nu met 13. De volgende 3 die dood gaan zijn dorpelingen. Er zijn nog 3 wolven + 1 heks. |
![]() |
|
Waarom dan een trollpost? Ik snap je echt niet geloof ik. Als je toch dood gaat en niet in het spel zit en het je niks interesseert, waarom je er dan nog mee bemoeien? Als jij op Woyt stemt ook al vind je Dark Phoenix verdachter omdat je hem irritant vindt, kun je het ons niet kwalijk nemen dat wij liever op jou stemmen (als we zouden geloven dat je geen wolf bent).
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het gat
De Het gat antwoorde, na een minuut twijfelen heel weifelend dat de koning van Wezel een ezel was. De ambtenaren, tevreden met het antwoord, probeerden nu of het gat ook wist hoe ze over het gat heen konden. Daar had het gat geen antwoord op. Helaas. In de gevangenis had de heibel ondertussen niet groter kúnnen zijn. Na de dood van Quintiano en Deus Ex Machina was het ziekenhuis een stukje van haar ziel verloren. Ietje was naast het stukje ziel ook haar stem verloren, zo hard had ze gegild na de dood van haar grote held Deus. Absinthe had god verloren in de drukte. Terwijl ze rondliep op zoek naar Hem (of Haar, dat had ze eigenlijk liever) liep ze Lieveheersbeest tegen het lijf. Die had net de appelstroop gevonden, maar was nu op zoek naar Sadye, aan wie ze wou laten proeven hoe lekker dat nou eigenlijk was. Buiten hadden de ambtenaren een manier gevonden om over het gat heen te komen: makkelijk was het niet, maar ze probeerden via de bodem de weg omhoog te vinden. Eenmaal aangekomen op de bodem zagen ze een kale man, een kale man met een snorretje en een baardje. Het was een borstbeeld van Lenin! Via het gat had Deus natuurlijk willen ontsnappen, maar toen hij de buitenlucht zag wist hij dat hij te diep in de put zat om zich buiten de gevangenis te tonen. Dat wisten de ambtenaren natuurlijk niet, maar voor de volledigheid vertellen we het toch maar. Ze liepen door, door de tunnel in de richting van de gevangenis. Ietje had ondertussen bedacht dat ze afscheid moest gaan nemen van haar voorbeeld, haar idool, haar allesje, de grote Deus Ex, de man die de Cornelisgevangenis en het hele land, ja misschien zelfs de hele wereld had moeten leiden! Ze liep naar zijn cel, en pakte de poster van Friedrich Engels van de muur. Ze keek naar de man op de poster. Nee, geef dan maar Deus Ex, die leek tenminste nog een beetje op Harry Styles. Ze keek op, en zag tot haar grote verbazing een gat in de muur. Wat moest dat nou? Hadden de cipiers Deus nou een aftandse cel met een gat gegeven? Wat een schande! Sadye zat te smikkelen van de appelstroop. Dat had ze nooit gehad, maar nu zou ze niets anders meer willen. Ze dacht ook niet meer aan haar voorbeeld, de grote Q, de man waarvoor ze de cel in ging. Ze had de taak gekregen hem te helpen met ontsnappen, maar daar kwam ze nooit aan toe. Het gevangenisleven vond ze eigenlijk veel te spannend om Q te helpen. Het enige wat ze voor hem had gedaan was hem een schop geven, waarmee hij een kuil zou graven om te ontsnappen. De ambtenaren wisten ondertussen niet meer wat ze aan het doen waren. Het was zo donker geworden dat ze voor en achter niet meer konden onderscheiden. Daar liepen ze dan, af en toe struikelend over borstbeelden, boeken en pamfletten. Nu zagen ze toch een licht aan het eind van de tunnel. Ze waren terug bij af. Röps had ondertussen aardig hoofdpijn gekregen. Hij vond het hoog tijd voor een beetje frisse lucht, want na de uiterst gezellige avond en nacht had hij nu toch echt last van een kater. Met het gevoel grote stommiteiten begaan te hebben in een dronken bui liep hij naar de voordeur. Die was echter nog steeds dicht, dus liep hij maar een rondje. Misschien was een andere deur open? Normaal was hij bang geweest in de linkervleugel van de gevangenis te komen. Misschien kwam het door de restjes alcohol in zijn bloed, misschien dacht hij dat er meer frisse lucht was. Het was per slot van rekening was de links, daar zou de lucht zomaar schoner kunnen zijn! Rustig was het in ieder geval wel. Daar hoorde hij gestamp. Nieuwsgierig als hij was liep hij door. Daar stond Ietje, met haar voetjes te stampen in een rode cel. Voor Röps en zijn kat was er wel erg veel geluid. Witheet van woede werd hij er van. Hij viel Ietje aan, en duwde haar Het Gat in. Gelukkig hoorde hij haar niet vallen, want de ‘plof’ die wel degelijk klonk, een kilometer of drie lager, was hem waarschijnlijk te veel geworden. Eetronde 4 Lijst
Blauw = opgehangen Rood = opgegeten Groen = neergeschoten door de jager Roze = gestorven uit liefdesverdriet Ietje5 is opgegeten! Dat vinden de dorpelingen vast niet leuk, want ze was een broodnuchtere dorpeling. De revanche zal zoet moeten zijn!
|
Gezocht: 3 dorpelingen die toch nog iets uit de stemming willen halen. Plan is bijna fool-proof.
Mijn voorstel is dat drie dorpelingen met mij op DP stemmen. Neko, Thor6, Tuttebel, please? Er zijn nog 9 stemmen in het spel (waarvan 1 heksenstem, die's een beetje irritant). Ik zou het graag 8-4 op papier maken. Het kan weinig kwaad. Case A: Röps is dorpeling. Scenario 1: heks zit bij de 8 en stemt mee op DP, de 4 op DP hebben allemaal een stem. Resultaat: 4-5, DP eruit, ik er nog in, maar dan weet je wel dat ik een stem heb, dat de andere drie ook dorpeling zijn, en dat de heks bij de 8 zit. Scenario 2: heks zit bij de 4. Resultaat: 5-4, of als de heks switcht, 6-3. Er is niets uit de stemming te halen. Scenario 3: heks zit bij de 8 en stemt op mij. Resultaat 5-4. Er is niets uit de stemming te halen. Scenario 4: één persoon stemt niet of gooit stem weg. Stel het resultaat is gelijkspel. Dat kan alleen als de vier op DP een stem hebben. Dus ik heb een stem. Ik word wel opgehangen door de wolven, maar dan heb je wel drie zekere dorpelingen. Case B: Röps is wolf. Scenario 1: heks zit bij de 8 en stemt mee op DP. Resultaat: 5-4, Röps eruit, want heeft geen stem. Scenario 2: heks zit bij de 4. Resultaat: 6-3, of als de heks switcht, 7-2. Röps eruit. Scenario 3: heks zit bij de 8 en stemt op mij. Resultaat 6-3. Scenario 4: één persoon stemt niet of gooit stem weg. Dan is het hooguit 4-3, want ik heb geen stem. Röps eruit. Case C: Röps is heks. Dan staan er maximaal 4 zuivere stemmen onder DP en is het dus maximaal 5-4, Röps gaat eruit. Wat ik dus wil zeggen: dik kans dat ik eruit vlieg. Eigenlijk vrijwel zeker. Máár, als we er nu nog 3 dorpelingen mee stemmen op DP dan is er de kans dat er nog net iets meer uit de stemming te halen is. Er is ook een kans dat ik, hoe irritant ook, overleef. Maar dat gebeurt alleen als ik dorpeling ben. Als het je niet uit maakt, dan kan je mij ook niet echt kwalijk nemen dat het mij niet uitmaakte of Woyt dorpeling of wolf was. Dit plan is best wel fool-proof, dus als dorpeling zou er niet zoveel tegen zijn. |
![]() |
|
Het was ook niet aan jou gericht. Als er vandaag dan toch geen discussie is of als niet eens iemand op wolvenjacht is... might as well give it a thought
![]() Ik zal een tl;dr toevoegen voor Tuttebel, Thor en Neko dan: stem op DP, please? Er kan niets fout gaan (details staan hierboven) en er zal heel misschien meer uit de stemming te halen zijn. Laat je dorpelingenhart spreken ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95.1 Spelleider | 500 | 27-11-2013 20:13 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95 Verwijderd | 242 | 25-11-2013 20:00 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 40 #2 Martiño | 265 | 11-10-2007 18:46 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 39, topic 2. TopDrop | 246 | 25-09-2007 07:25 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 |