Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2013, 14:32
Verwijderd
Hij baseerde het op de eerste ronde. Daar kun je niet veel over uithalen, als ik wolf blijk te zijn wat natuurlijk niet zo is, dan deed die wel erg raar als leerling verrader.
Advertentie
Oud 01-12-2013, 14:39
Röps
Röps is offline
Citaat:
als je inderdaad een dorpeling bent, heb je een enorm domme move gemaakt door de aandacht zo op jezelf te vestigen. en nu trollolol roepen en het gek vinden dat we je niet geloven.
De aandacht lag al enorm op mij en het zag er sowieso naar uit dat ik morgen gehangen zou worden. Het was echt een trollactie (niet de eerste ). Het maakt me ook niet uit of ik opgehangen word. Betekent nog niet dat ik de wolven als wolf op tafel zou gooien, of dat ik zou moeten stoppen met het posten van mijn verdachten - niemand doet dat nu meer omdat het oh-zo duidelijk is, maar de wolven hebben vast buikpijn van het lachen
Oud 01-12-2013, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nogal veel aan mijn hoofd de laatste dagen, maar ik ben blij dat ik goed zat met Röps al ten tijde van Soija. En ik vind het toch ook wel sneu dat het zo moet lopen. Twee van die incidenten in één spel is zo ontzettend spelbepalend dat het de inhoudelijke lol wel af haalt.

Het zal dan ook Röps zijn geweest die ingrijpen verzocht. En de overige wolven hadden te weinig ruggengraat er iets tegenin te brengen.
Qft.
Oud 01-12-2013, 14:59
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
De aandacht lag al enorm op mij en het zag er sowieso naar uit dat ik morgen gehangen zou worden. Het was echt een trollactie (niet de eerste ). Het maakt me ook niet uit of ik opgehangen word. Betekent nog niet dat ik de wolven als wolf op tafel zou gooien, of dat ik zou moeten stoppen met het posten van mijn verdachten - niemand doet dat nu meer omdat het oh-zo duidelijk is, maar de wolven hebben vast buikpijn van het lachen
In het onwaarschijnlijke geval dat dit waar zou zijn, hoop ik nog steeds dat je eruit gekickt wordt + een rode kaart krijgt wegens spelbederf. ArPos z'n fout was ten minste niet expres, wat jij momenteel doet is echter gewoon triest.
Oud 01-12-2013, 15:00
Verwijderd
Het zag er helemaal niet naar uit dat je werd opgehangen. Nu wel
Oud 01-12-2013, 15:04
Verwijderd
Als je werkelijk loopt te trollen, ben je gewoon ontzettend kinderachtig en dan zou ik je er ook uit willen hebben. Mijn stem voor morgen is in ieder geval wel duidelijk nu.
Oud 01-12-2013, 15:06
Verwijderd
Mijn stem voor morgen is ook duidelijk.
Oud 01-12-2013, 15:52
Röps
Röps is offline
Citaat:
In het onwaarschijnlijke geval dat dit waar zou zijn, hoop ik nog steeds dat je eruit gekickt wordt + een rode kaart krijgt wegens spelbederf. ArPos z'n fout was ten minste niet expres, wat jij momenteel doet is echter gewoon triest.
Hoezo dan? Ik snap best dat die fake-drunk post kinderachtig / niet-grappig is, maar ik verdedig me toch nog steeds gewoon? Aan jullie om me te geloven of niet. Ik speel gewoon het spel. Dat er zo'n groot punt van gemaakt wordt verziekt het spel nog wel net ff wat meer
Oud 01-12-2013, 15:53
Verwijderd
Waarom doe je fake dronken posten? Dan vestig je toch alle aandacht op je?
Oud 01-12-2013, 15:57
Röps
Röps is offline
Citaat:
Waarom doe je fake dronken posten? Dan vestig je toch alle aandacht op je?
Ik vroeg eerder toch ook al een gelijkspel tussen mij en Woyt te creëren? Het maakt me schijnbaar niet uit als ik stemmen krijg. Best dat daar zo'n big deal van gemaakt wordt, maar het kan ook overdreven worden. Niemand is meer op wolvenjacht.
Oud 01-12-2013, 15:58
Neko*
Neko* is offline
Je speelt het spel door te trollen en mensen te quoten met andere inhoud dan wat er daadwerkelijk gezegd is? Gezellig is dat. Voor mij is de lol van het spel er écht wel af nu. Hang/eet mij maar op.
Oud 01-12-2013, 15:59
Verwijderd
Ik denk dat iedereen juist ontzettend op wolvenjacht is...

Ik geloof in ieder geval niks van je verklaringen.
Oud 01-12-2013, 16:00
Röps
Röps is offline
Citaat:
Je speelt het spel door te trollen en mensen te quoten met andere inhoud dan wat er daadwerkelijk gezegd is? Gezellig is dat. Voor mij is de lol van het spel er écht wel af nu. Hang/eet mij maar op.
Dat was een voorspelling van de reacties die er gaan komen, niets meer niets minder. Pff wat kan een mens zich aanstellen, get over it.
Oud 01-12-2013, 16:03
Neko*
Neko* is offline
Ik houd een spel graag leuk en eerlijk. Als dat aanstellen is, vind ik dat prima.
Oud 01-12-2013, 16:07
Verwijderd
Kunnen we die discussie na het spel houden. dit verpest alles nog erger.
Oud 01-12-2013, 17:43
Neko*
Neko* is offline
Ik vind het vooral jammer dat hij zo speelt als hij doet. Want verder vind ik hem redelijk nuttige dingen zeggen. DP is voor mij ook verdacht. Absinthe dan weer niet en sadye is na ronde 1 eigenlijk eigenlijk in mijn ignorebox terecht gekomen, dus heb ik niet zoveel over te zeggen.
Oud 01-12-2013, 18:16
Ietje5
Ietje5 is offline
Ik knoop ook liever wolven op door speurwerk dan door zulke fouten.
Oud 01-12-2013, 18:24
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik knoop ook liever wolven op door speurwerk dan door zulke fouten.
Stem dan vooral niet op mij, want het is geen fout en ik ben geen wolf
Oud 01-12-2013, 18:28
Ietje5
Ietje5 is offline
Ja nou ik snap geen fuck van je Röps. En als zo'n post dan humor is of zo? Dan snap ik het nog steeds niet.
Oud 01-12-2013, 18:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Neko: waarom staat Sadye op je negeerlijst tijdens het wwspel? Dat lijkt me niet handig. Of misschien bedoel je het figuurlijk, maar dan ben ik ook benieuwd waarom je haar niet in acht neemt.
Oud 01-12-2013, 18:38
Röps
Röps is offline
Nee humor ook niet, het was een trollpost en het boeit me niet zo wat ermee gedaan wordt, maar daar is al genoeg over gezegd. Het wordt hier als een feit neergeplant dat ik wolf ben, maar bedenk even 2 seconden dat dat dus niet zo hoeft te zijn, zoals ook zal blijken. Beter hebben de dorpelingen dan een plan B.

Ik weet niet precies hoe het met de wincondities zit, maar we zijn nu met 13. De volgende 3 die dood gaan zijn dorpelingen. Er zijn nog 3 wolven + 1 heks.
Oud 01-12-2013, 18:54
Ietje5
Ietje5 is offline
Waarom dan een trollpost? Ik snap je echt niet geloof ik. Als je toch dood gaat en niet in het spel zit en het je niks interesseert, waarom je er dan nog mee bemoeien? Als jij op Woyt stemt ook al vind je Dark Phoenix verdachter omdat je hem irritant vindt, kun je het ons niet kwalijk nemen dat wij liever op jou stemmen (als we zouden geloven dat je geen wolf bent).
Oud 01-12-2013, 18:55
Verwijderd
Mja, hoe dan ook, ik stem morgen op Röps, want zowel wolven als trollen ben ik liever kwijt dan rijk.
Oud 01-12-2013, 19:07
Verwijderd
ik denk dat ze het figuurlijk bedoelt, want ik heb nooit gezeik met haar gehad of iets wat negeerlijst waardig is.
Oud 01-12-2013, 19:59
Röps
Röps is offline
Citaat:
Waarom dan een trollpost? Ik snap je echt niet geloof ik. Als je toch dood gaat en niet in het spel zit en het je niks interesseert, waarom je er dan nog mee bemoeien? Als jij op Woyt stemt ook al vind je Dark Phoenix verdachter omdat je hem irritant vindt, kun je het ons niet kwalijk nemen dat wij liever op jou stemmen (als we zouden geloven dat je geen wolf bent).
Ik neem het ook niemand kwalijk. Mag toch alsnóg wel zeggen dat je daarmee een dorpeling lyncht? Het zijn uiteindelijk de dorpelingen die dat doen, die een stem verliezen, en die wederom een stemlijst gaan hebben waar niets uit te halen is. Ik had ook niets meer kunnen posten inderdaad, maar, ik heb toch gepost. Ik zie wel wat in dat gelijkspel met DP, als hij er toch zo zeker van is en geen wolf is, dan heeft ie niets te vrezen.
Oud 01-12-2013, 20:05
Spelleider
Spelleider is offline
Het gat
De Cornelisgevangenis Opsteltengevangenis was enig in zijn soort in Nederland. Het was namelijk de enige gevangenis die gebouwd was op terp met steile wanden. Die wanden waren zó steil, dat er maar één weg, de Cornelisweg, naar de gevangenis leidde. Die weg moesten de ambtenaren dus over toen ze de gevangenis gingen sluiten. Maar dat lukte niet. Halverwege de weg zat namelijk een groot, gapend gat. Het was zo diep dat de bodem niet te zien was: als je er een steentje ingooide, hoorde je niet wanneer (en óf!) het neerkwam. Zo konden die ambtenaren de gevangenis natuurlijk niet sluiten. Ze hurkten neer, keken in het gat, spuugden erin, riepen hun namen erin en vroegen aan het gat wie de koning van Wezel was.

Het gat antwoorde, na een minuut twijfelen heel weifelend dat de koning van Wezel een ezel was. De ambtenaren, tevreden met het antwoord, probeerden nu of het gat ook wist hoe ze over het gat heen konden. Daar had het gat geen antwoord op. Helaas.
In de gevangenis had de heibel ondertussen niet groter kúnnen zijn. Na de dood van Quintiano en Deus Ex Machina was het ziekenhuis een stukje van haar ziel verloren. Ietje was naast het stukje ziel ook haar stem verloren, zo hard had ze gegild na de dood van haar grote held Deus. Absinthe had god verloren in de drukte. Terwijl ze rondliep op zoek naar Hem (of Haar, dat had ze eigenlijk liever) liep ze Lieveheersbeest tegen het lijf. Die had net de appelstroop gevonden, maar was nu op zoek naar Sadye, aan wie ze wou laten proeven hoe lekker dat nou eigenlijk was.

Buiten hadden de ambtenaren een manier gevonden om over het gat heen te komen: makkelijk was het niet, maar ze probeerden via de bodem de weg omhoog te vinden. Eenmaal aangekomen op de bodem zagen ze een kale man, een kale man met een snorretje en een baardje. Het was een borstbeeld van Lenin! Via het gat had Deus natuurlijk willen ontsnappen, maar toen hij de buitenlucht zag wist hij dat hij te diep in de put zat om zich buiten de gevangenis te tonen. Dat wisten de ambtenaren natuurlijk niet, maar voor de volledigheid vertellen we het toch maar. Ze liepen door, door de tunnel in de richting van de gevangenis.

Ietje had ondertussen bedacht dat ze afscheid moest gaan nemen van haar voorbeeld, haar idool, haar allesje, de grote Deus Ex, de man die de Cornelisgevangenis en het hele land, ja misschien zelfs de hele wereld had moeten leiden! Ze liep naar zijn cel, en pakte de poster van Friedrich Engels van de muur. Ze keek naar de man op de poster. Nee, geef dan maar Deus Ex, die leek tenminste nog een beetje op Harry Styles. Ze keek op, en zag tot haar grote verbazing een gat in de muur. Wat moest dat nou? Hadden de cipiers Deus nou een aftandse cel met een gat gegeven? Wat een schande!
Sadye zat te smikkelen van de appelstroop. Dat had ze nooit gehad, maar nu zou ze niets anders meer willen. Ze dacht ook niet meer aan haar voorbeeld, de grote Q, de man waarvoor ze de cel in ging. Ze had de taak gekregen hem te helpen met ontsnappen, maar daar kwam ze nooit aan toe. Het gevangenisleven vond ze eigenlijk veel te spannend om Q te helpen. Het enige wat ze voor hem had gedaan was hem een schop geven, waarmee hij een kuil zou graven om te ontsnappen.

De ambtenaren wisten ondertussen niet meer wat ze aan het doen waren. Het was zo donker geworden dat ze voor en achter niet meer konden onderscheiden. Daar liepen ze dan, af en toe struikelend over borstbeelden, boeken en pamfletten. Nu zagen ze toch een licht aan het eind van de tunnel. Ze waren terug bij af.

Röps had ondertussen aardig hoofdpijn gekregen. Hij vond het hoog tijd voor een beetje frisse lucht, want na de uiterst gezellige avond en nacht had hij nu toch echt last van een kater. Met het gevoel grote stommiteiten begaan te hebben in een dronken bui liep hij naar de voordeur. Die was echter nog steeds dicht, dus liep hij maar een rondje. Misschien was een andere deur open? Normaal was hij bang geweest in de linkervleugel van de gevangenis te komen. Misschien kwam het door de restjes alcohol in zijn bloed, misschien dacht hij dat er meer frisse lucht was. Het was per slot van rekening was de links, daar zou de lucht zomaar schoner kunnen zijn! Rustig was het in ieder geval wel. Daar hoorde hij gestamp. Nieuwsgierig als hij was liep hij door. Daar stond Ietje, met haar voetjes te stampen in een rode cel. Voor Röps en zijn kat was er wel erg veel geluid. Witheet van woede werd hij er van. Hij viel Ietje aan, en duwde haar Het Gat in. Gelukkig hoorde hij haar niet vallen, want de ‘plof’ die wel degelijk klonk, een kilometer of drie lager, was hem waarschijnlijk te veel geworden.

Eetronde 4

Lijst
  1. Absinthe
  2. Arpos - weerwolf
  3. Dark Phoenix
  4. Deus Ex Machina - leerling-verrader
  5. EleventhHour
  6. fizzle-fluffy
  7. Ietje5 - dorpeling
  8. Katertje - dorpeling
  9. Lieveheersbeest
  10. Lusi
  11. Neko
  12. Quintiano - ziener
  13. Röps
  14. Sadye
  15. TCO - verrader
  16. Thor6
  17. tijmen2000 - dorpeling
  18. Tuttebel
  19. WolterB - jager-geliefde
  20. Wout
  21. ßuerp - tovenaar
  22. .sann - dorpeling-geliefde

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = neergeschoten door de jager
Roze = gestorven uit liefdesverdriet

Ietje5 is opgegeten! Dat vinden de dorpelingen vast niet leuk, want ze was een broodnuchtere dorpeling. De revanche zal zoet moeten zijn!
Oud 01-12-2013, 20:08
EleventhHour
EleventhHour is offline
Hangronde 5: Röps
groetjes!
Oud 01-12-2013, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Hangronde 5: Röps
groetjes!
Oud 01-12-2013, 20:10
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Deus had er 8. Röps was al verdacht en is dat nogaltijd. In dat geval zijn Absinthe, Ietje en Woyt derpelings of andere nonwolven.
Citaat:
maakt dat dan Neko* en Lieveheersbeest de andere twee wolven?
Nog altijd mogelijk
Oud 01-12-2013, 20:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
He bah. Een dorpeling opgegeten Nuja, weinig andere kansen meer natuurlijk.
Mijn stem op Röps wordt nu doorgegeven. Volgensmij heb ik nog niemand gezien die op iemand anders wilde stemmen he?
Oud 01-12-2013, 20:18
Röps
Röps is offline
Ik stem op DP. Wil ook wijzigen naar Sadye of Lieveheersbeest als daar animo voor is (lol), daar ik denk dat dat de andere twee wolven zijn.
Oud 01-12-2013, 20:19
Ietje5
Ietje5 is offline
Succes dorpelingetjes! Jullie kunnen het!
Oud 01-12-2013, 20:21
Verwijderd
Hm Ietje

Ik geef nu ook mijn stem op Rops door, dan is dat vast geregeld.
Oud 01-12-2013, 20:26
Verwijderd
Ja, Ietje, we gaan winnen! Ik ga meteen op Röps stemmen nu, want het gaat niet per se om een gelijkspel (en dan per ongeluk een dorpeling eruit spelen), maar om het feit dat we de wolven er zo snel mogelijk systematisch eruit gooien.
Oud 01-12-2013, 20:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik ga ook meteen mijn stem op Röps doorgeven. Hopelijk krijgt hij meteen een rode kaart erbij.
Oud 01-12-2013, 21:05
Thor6
Thor6 is offline
Jammer Ietje
Oud 01-12-2013, 21:26
tuttebel
tuttebel is offline
ik ga ook nu op rops stemmen
Oud 01-12-2013, 21:26
EleventhHour
EleventhHour is offline
Volgens mij kan deze stemronde vrij snel afgehandeld worden
Oud 01-12-2013, 21:43
Röps
Röps is offline
Uitslag + reacties waren zelfs al te lezen Maar ey, als de dorpelingen verliezen dan is het deels mijn schuld, maar ook deels de schuld van alle dorpelingen die nu op me stemmen Na de komende nacht zijn er nog 10, waarvan 4 slecht. Volgende hangronde moet er een slechtje hangen.
Oud 01-12-2013, 21:51
EleventhHour
EleventhHour is offline
Oud 02-12-2013, 05:56
Verwijderd
Mijn stem gaat naar rops.
Oud 02-12-2013, 07:13
EleventhHour
EleventhHour is offline
Röps
EleventhHour (1)
Lusi (2)
fizzle-fluffy (3)
Lieveheersbeest (5)
Woyt (6)
Dark Phoenix (7)
tuttebel (8)
Sadye (9)

Dark Phoenix
Röps (4)
Oud 02-12-2013, 07:59
Verwijderd
Oh 11th
Oud 02-12-2013, 08:19
Verwijderd
Waarom word ik nu weeeer overgeslagen?
Oud 02-12-2013, 08:21
Verwijderd
Omdat weerwolven niet mogen stemmen stop ook eens met spelleider pmen, het verwart ze!
Oud 02-12-2013, 08:26
Verwijderd
Haha, grapjas
Nee, maar serieus, dit is nu al de derde keer dat een toch vrij duidelijke post van mij niet gezien wordt. Ik voel me een beetje het buitengesloten meisje op het schoolplein
Oud 02-12-2013, 09:19
Röps
Röps is offline
Gezocht: 3 dorpelingen die toch nog iets uit de stemming willen halen. Plan is bijna fool-proof.

Mijn voorstel is dat drie dorpelingen met mij op DP stemmen. Neko, Thor6, Tuttebel, please? Er zijn nog 9 stemmen in het spel (waarvan 1 heksenstem, die's een beetje irritant). Ik zou het graag 8-4 op papier maken. Het kan weinig kwaad.

Case A: Röps is dorpeling.
Scenario 1: heks zit bij de 8 en stemt mee op DP, de 4 op DP hebben allemaal een stem. Resultaat: 4-5, DP eruit, ik er nog in, maar dan weet je wel dat ik een stem heb, dat de andere drie ook dorpeling zijn, en dat de heks bij de 8 zit.
Scenario 2: heks zit bij de 4. Resultaat: 5-4, of als de heks switcht, 6-3. Er is niets uit de stemming te halen.
Scenario 3: heks zit bij de 8 en stemt op mij. Resultaat 5-4. Er is niets uit de stemming te halen.
Scenario 4: één persoon stemt niet of gooit stem weg. Stel het resultaat is gelijkspel. Dat kan alleen als de vier op DP een stem hebben. Dus ik heb een stem. Ik word wel opgehangen door de wolven, maar dan heb je wel drie zekere dorpelingen.

Case B: Röps is wolf.
Scenario 1: heks zit bij de 8 en stemt mee op DP. Resultaat: 5-4, Röps eruit, want heeft geen stem.
Scenario 2: heks zit bij de 4. Resultaat: 6-3, of als de heks switcht, 7-2. Röps eruit.
Scenario 3: heks zit bij de 8 en stemt op mij. Resultaat 6-3.
Scenario 4: één persoon stemt niet of gooit stem weg. Dan is het hooguit 4-3, want ik heb geen stem. Röps eruit.

Case C: Röps is heks.
Dan staan er maximaal 4 zuivere stemmen onder DP en is het dus maximaal 5-4, Röps gaat eruit.

Wat ik dus wil zeggen: dik kans dat ik eruit vlieg. Eigenlijk vrijwel zeker. Máár, als we er nu nog 3 dorpelingen mee stemmen op DP dan is er de kans dat er nog net iets meer uit de stemming te halen is. Er is ook een kans dat ik, hoe irritant ook, overleef. Maar dat gebeurt alleen als ik dorpeling ben.

Als het je niet uit maakt, dan kan je mij ook niet echt kwalijk nemen dat het mij niet uitmaakte of Woyt dorpeling of wolf was. Dit plan is best wel fool-proof, dus als dorpeling zou er niet zoveel tegen zijn.
Oud 02-12-2013, 09:20
Verwijderd
Hey jij was toch die speler die dronken verklapte dat ie weerwolf was? Tl;dr
Oud 02-12-2013, 09:23
Röps
Röps is offline
Het was ook niet aan jou gericht. Als er vandaag dan toch geen discussie is of als niet eens iemand op wolvenjacht is... might as well give it a thought (ja niet jij Lusi)

Ik zal een tl;dr toevoegen voor Tuttebel, Thor en Neko dan: stem op DP, please? Er kan niets fout gaan (details staan hierboven) en er zal heel misschien meer uit de stemming te halen zijn. Laat je dorpelingenhart spreken
Oud 02-12-2013, 09:25
Verwijderd
Goed hoor. Neko post al een tijd niet meer en Thor heeft nauwelijks gepost überhaupt. Gewoon een tip.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten