Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2015, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Schoonmaakklusjes doen die je partner belangrijker vindt dan jijzelf is wel lief, maar op lange termijn betekent het dat je allebei steeds voor je gevoel een overbodig rotklusje aan het doen bent in plaats van iets dat nuttig voelt
Ja, als de een graag strijkt en de ander graag ramen wast, natuurlijk. Maar als de een 'ongeveer alles' doet, is het wel een ander verhaal.
Ik voel ook heel erg de plicht om dingen op te ruimen en het enigszins toonbaar te houden. Ik vind deeeste klusjes ook niet zo erg. Neemt niet weg dat ik het oké zou vinden als mijn partner niks zou doen, ook al vindt die een afwas van een week niet zo erg.
Advertentie
Oud 29-07-2015, 22:05
Holland Oates
Holland Oates is offline
Of je communiceert gewoon met elkaar ipv 40 jaar lang iets zomaar aan te nemen.
Oud 29-07-2015, 22:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nouja, als jij kookt dan is het sowieso al wel eerlijk, en schuldig voelen zou je niet per se verder helpen, dus het is geen verwijt. Maar juist dat zij zo slecht tegen staande afwas kan lijkt me een reden om het te doen.
Ik voel me absoluut niet schuldig, want ze wil het zelf. Ik doe het ook als ze er niet is (van donderdagavond tot zondagavond), dus het is niet dat zij mijn slaafje is en ik alles voor haar laat staan, omdat ze het toch niet erg vindt.

Ik zorg er trouwens altijd voor dat haar opruimneurose niet/nauwelijks wordt aangesproken, als ze hierheen komt is het autistisch opgeruimd en zij houdt dat gewoon een beetje in stand.

Maar ze is 8 weken thuis geweest en toen bleek toch wel dat zij de reden is dat ik af en toe nog wel eens wat schoonmaak enzo, want als ik alleen ben, boeit het me echt geen fuck hoe hoog de stapel afwas is en hoeveel kattenbrokken er door de keuken liggen
Oud 29-07-2015, 22:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh dear, misschien klonk het alsof zij alles hier in huis doet, maar dat is dus niet zo. Zij is juist de reden dat ik opruim en schoonmaak. Ze wast doordeweeks alleen af en ze heeft een ontzettende tic om minimaal 2x per dag een bezem door de kamer te halen. Het is niet zo dat ze hier wekelijks mijn hele huis staat uit te soppen ofzo
Oud 29-07-2015, 22:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Soms stofzuigt ze voor me, omdat ze weet dat ik dat HAAT MET EEN PASSIE en zij dat "twee minuten werk" vindt, maar over het algemeen ben ik zelf gewoon de lul om mijn huis te kuisen.
Oud 29-07-2015, 22:13
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Sinds ik in een grotemensenhuis woon ben ik bizar netjes Althans, voor mijn doen Ik ruim elke dag aan het eind van de dag m'n shit op zodat ik opgeruimd op sta, afwas (bijna) elke dag en één dag per week schoonmaken Tussendoor stofzuigen als ik visite krijg en het nodig is. De vriendin van een vriend van me zei iets over dat het veel makkelijker is om op te ruimen en schoon te maken als je van je huis houdt en dat is bij mij zeker het geval
Oud 29-07-2015, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Of je communiceert gewoon met elkaar ipv 40 jaar lang iets zomaar aan te nemen.
Communicatie is niet zozeer het issue hier, je kunt prima uitstekend met elkaar communiceren zonder het in veertig jaar ooit over broodkapjes te hebben. Ik weet van de meesten van mijn naasten hun mening over broodkapjes niet.
Oud 29-07-2015, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Oh dear, misschien klonk het alsof zij alles hier in huis doet, maar dat is dus niet zo. Zij is juist de reden dat ik opruim en schoonmaak. Ze wast doordeweeks alleen af en ze heeft een ontzettende tic om minimaal 2x per dag een bezem door de kamer te halen. Het is niet zo dat ze hier wekelijks mijn hele huis staat uit te soppen ofzo
Zo stelde ik het me wel een beetje voor. Maar dit is inderdaad niet zo vreemd.

Okee ik ga slapen, hopen dat dat een succes wordt.
Oud 29-07-2015, 22:15
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
't Vriendje en ik helpen elkaar wel een beetje in elkaars huis (gister hebben we samen z'n bed staan verschonen en dat was disturbingly huiselijk en soort van romantisch ), met de afwas ofzo, maar verder is zijn troep lekker zijn probleem en mijn troep de mijne
Oud 29-07-2015, 22:16
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh we doen we elkaars was, als dat in elkaars huis blijft liggen, maar dat is 0 moeite.
Oud 29-07-2015, 22:17
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Al let ik wel op dat moeilijke was niet daar blijft liggen want daar vertrouw ik 'm niet mee
Oud 29-07-2015, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Communicatie is niet zozeer het issue hier, je kunt prima uitstekend met elkaar communiceren zonder het in veertig jaar ooit over broodkapjes te hebben. Ik weet van de meesten van mijn naasten hun mening over broodkapjes niet.
Mijn moeder vraagt sit altijd expliliciet aan me.
Oud 29-07-2015, 22:18
Verwijderd
Toen ik zwanger was deed ik helemaal vanzelf van die vanzelfsprekende grotenmensendingen zoals je bord meteen naar de keuken brengen en in de vaatwasser zetten na het eten. Maar die vaardigheid is helaas verdwenen met de rest van de zwangersschapssymptomen.
Oud 29-07-2015, 22:19
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Toen ik zwanger was deed ik helemaal vanzelf van die vanzelfsprekende grotenmensendingen zoals je bord meteen naar de keuken brengen en in de vaatwasser zetten na het eten. Maar die vaardigheid is helaas verdwenen met de rest van de zwangersschapssymptomen.

Gaat alles goed met de baby?
Oud 29-07-2015, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Zo stelde ik het me wel een beetje voor. Maar dit is inderdaad niet zo vreemd.

Okee ik ga slapen, hopen dat dat een succes wordt.
Slaap ze!
Oud 29-07-2015, 22:20
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Trusten Tina!
Oud 29-07-2015, 22:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Trusten Kat! Ik ga ook, kusjes.
Oud 29-07-2015, 22:22
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nou, meteen beginnen met 'vrouw, geef mij dat broodkapje maar, dan hoef jij dat niet te eten' had een hoop gescheeld. Of de vrouw die een keer zegt 'Hee, mag ik vandaag het broodkapje, want dat vind ik lekker'.
Als je een vriendelijk gebaar wilt maken moet je imo eerst weten of het gebaar ook gewaardeerd wordt.

Btw, wie vreet er een heel brood per dag, en waarom kan je het kapje niet gewoon laten liggen? Niemand hoéft dat te eten. Raar stel.
Oud 29-07-2015, 22:23
Verwijderd
Citaat:

Gaat alles goed met de baby?
Ja! Hij heeft wel wat krampjes en dat is heel zielig maar ook normaal op zijn leeftijd. Hij wordt 's nachts meestal maar 1 x wakker en houdt van visite die om hem heen zit te praten terwijl hij in de box ligt en hij kan goed zuigen en houdt van knuffelen en ligt op allebei de kanten van zijn hoofd even graag hij is een fantastische baby
Oud 29-07-2015, 22:25
Verwijderd
Ik denk dat er vaak heel wat voor te zeggen valt om regelmatig een vriendelijk gebaar te maken zonder eerst uit te zoeken of je daar wel genoeg punten voor krijgt, eigenlijk.

Maar goed, mijn punt was ook dat je juist niet zoals dat stel moet doen. Omdat het wel lief is maar verder een lose-lose situatie.
Oud 29-07-2015, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Behalve tijdens het scharen, natuurlijk.
En bedankt, nu zit ik met een boner in het café.
Oud 30-07-2015, 06:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En bedankt, nu zit ik met een boner in het café.
Oud 30-07-2015, 23:49
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb een schurfthekel aan was ophangen, dus Wolter hangt die op, wanneer we samen zijn. Dan haal ik hem af en ruim hem weg, want dat vind ik niet erg om te doen. Afwassen vind ik ook niet heel rot, dus dat doe ik ook wel eens spontaan. Net als stofzuigen, daar heeft 'ie ook een hekel aan en ik vind het best een prima klusje. En ik verzorg de planten, want anders gaan ze dood
Oud 31-07-2015, 06:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb een plantje op het balkon staan, die heeft zij gekregen en ik ben de enige die dat ding water geeft en dat terwijl ik haar had gewaarschuwd dat alle planten en bloemen altijd dood gaan bij mij.

Ik verbaas mezelf trouwens ook, want hij leeft nog steeds
Oud 31-07-2015, 06:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind stofzuigen echt VRESELIJK. Ik vind het zo ontzettend nutteloos, zeker met huisdieren, want als het langer dan een uur zo blijft, kan ik de krant bellen. Dit huis duurt niet zo lang, want poppenhuisje, maar mijn oude huis duurde alleen de woonkamer al 20 minuten en dan deed ik het met de Franse slag. Echt goed duurde 30 minuten (alles aan de kant schuiven, overal onder en achter stofzuigen) en dan was de rest van het huis nog niet gedaan
Hier ben ik in 20 minuten wel doorheen en dan heb ik echt supergoed gestofzuigd. Maar mijn god, ik haat het echt nog steeds, met een passie. Ik veeg/swiffer liever.
Oud 31-07-2015, 07:36
Verwijderd
bruut uit m'n slaap gehaald door lege batterij rookmelder
Oud 31-07-2015, 07:44
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
bruut uit m'n slaap gehaald door lege batterij rookmelder
Altijd fijn

Goedemorgen!
Oud 31-07-2015, 10:40
Verwijderd
Ik vind stofzuigen echt het leukste. Gelijk resultaat en dingen.
Oud 31-07-2015, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind stofzuigen echt het leukste. Gelijk resultaat en dingen.
ik ook

swiffer vind ik meer iets voor als er ineens familie voor de deur staat ofzo.
Oud 31-07-2015, 11:54
Verwijderd
Ja stofzuigen is mijn favoriete klusje. Je hoeft niet aan de gang met water of gedoe. En als er veel kruimels ofzo liggen hoor je zo lekker tikkerdetik.
Oud 31-07-2015, 13:16
Verwijderd
Ik heb een hartgrondige hekel aan stofzuigen maar vegen vind ik prima. Als je regelmatig veegt hoef je ook niet zo vaak te stofzuigen
Oud 31-07-2015, 13:45
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind bij stofzuigen het pakken van de stofzuiger het ergste niet dat dat zoveel moeite is maar toch.
Oud 31-07-2015, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind bij stofzuigen het pakken van de stofzuiger het ergste niet dat dat zoveel moeite is maar toch.

ik vooral het opbergen.
Oud 31-07-2015, 15:07
Verwijderd
man, ik had net effe een stukje gefietst op de elektrische fiets van de ouders van m'n huisgenoot.
Onderweg moest ik al een klein beetje huilen dat ik daarna weer op m'n eigen gare barrel moest
Oud 31-07-2015, 16:59
Verwijderd
even aan alle moeders van dit forum; had gister een gesprek met de zus van m'n huisgenoot over hun moeder. Zij kan dingen op zo'n manier zeggen dat je het idee krijgt dat je een slechte moeder bent en dat haar manieren altijd beter zijn. En dat we ons dat heel erg aantrekken.
Onze gedachte was eigenlijk: het is veel erger om een slechte moeder genoemd te worden dan een slecht mens. Want dat laatste trekken we onze schouders voor op en denken whatever, wat weet jij daar nou van. Maar een slechte moeder genoemd worden of dat gevoel krijgen is echt veel pijnlijker. Ook al weet je heus wel dat het onzin is waar je commentaar op krijgt.
Oud 31-07-2015, 17:01
Verwijderd
@Lil' Feebs: ik denk dat ik toch naar 'jouw' kapper ga in de Hoven. Klinkt als een prima prijs voor mijn wensen. Daar heb ik zelfs een wandeling door de Hoven voor over
Ik kom daar eigenlijk alleen als ik Dasty moet hebben want dat is de enige wibra in delft.
Oud 31-07-2015, 20:06
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik ook Als het snoer eenmaal in het stopcontact zit en dat ding klaar is om te gaan zuigen, is het niet zo erg meer.
Oud 31-07-2015, 21:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
@Lil' Feebs: ik denk dat ik toch naar 'jouw' kapper ga in de Hoven. Klinkt als een prima prijs voor mijn wensen. Daar heb ik zelfs een wandeling door de Hoven voor over
Ik kom daar eigenlijk alleen als ik Dasty moet hebben want dat is de enige wibra in delft.
True maar je kan ook gewoon je fiets voor de deur plempen hoor kutje. Tram stopt ook voor de deur, je hoeft niet door dat drama. Al staan er nu wel overal dino's en dat is heel erg cool

Ik kwam de laatste keren met een voorbeeld en een duidelijk plan, dat heeft wel geholpen. Ze stellen je sowieso duisent vragen om vast te stellen wat je precies wil, dus
Oud 31-07-2015, 21:28
Elin3
Elin3 is offline
Hoe moet ik me de dino's voorstellen?
Oud 01-08-2015, 00:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline

Spoiler

Die dingen zijn echt fucking huge.
Oud 01-08-2015, 00:21
Verwijderd
wow ik ga m'n jong meenemen, dit zal hij echt cool vinden.
Oud 01-08-2015, 02:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Er staat in een zijgang (volgens mij bij de nieuwe Hema) ook nog een T-Rexkop waar je in kan, zodat het lijkt alsof je opgegeten wordt, maar ik dacht dat het misschien nogal moeilijk zou zijn om een selfie te maken
Oud 01-08-2015, 02:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
SPEAKING OF HEMA, heb je gehoord van de dekbedden met rookworsten en tompouces erop
Oud 01-08-2015, 03:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
SPEAKING OF HEMA, heb je gehoord van de dekbedden met rookworsten en tompouces erop
En met Takkie Wel alleen in eenpersoons geloof ik.

Die dino's zijn echt onwijs vet!
Oud 01-08-2015, 03:40
Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat een activiteit, zo midden in de nacht!
Oud 01-08-2015, 05:18
Holland Oates
Holland Oates is offline
Nou zeg, net nu ik een keertje de hort op was.

En srsly, Dino's...
Oud 01-08-2015, 10:21
Miekje*
Miekje* is offline
OH MY ik ben al anderhalf jaar niet in Delft/De Hoven geweest en nu hebben ze ineens dino's Phoebe, tot wanneer staan die er? En wanneer mag ik bij je op de thee?
Oud 01-08-2015, 12:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen idee dus ik heb geen idee!
Oud 02-08-2015, 00:27
Kuikie
Kuikie is offline
Heykes iedereen. Morgenavond is het dan zover!

Ik probeer online te komen en hou jullie op de hoogte.

Grtjs en slaapwel *snurk*
Oud 02-08-2015, 00:29
Kuikie
Kuikie is offline
Oh en Takkie *love*

Regels voor berichten