Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2016, 10:57
aumgn
aumgn is offline
Wat is huizen zoeken toch intens kut.
Oud 24-05-2016, 10:58
aumgn
aumgn is offline
Appartement dat sinds eergisteren online staat: "Ja we hebben gisteren acht mensen op bezichtiging gehad en drie daarvan leveren vandaag alle documenten in en dan kiezen we de beste"
Oud 24-05-2016, 11:00
WolterB
WolterB is offline
Vrije sector?

De huurmarkt is sowieso gigantisch verziekt
Oud 24-05-2016, 11:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik denk dat de meeste popzangers gewoon sessiemuzikanten gebruiken, dus als die niet naar ze luisteren worden ze er gewoon uitgeschopt.
Precies. En die hebben doorgaans genoeg (gesponsorde) spullen om het geluid aan te passen aan de act.
Oud 24-05-2016, 11:06
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Vrije sector?

De huurmarkt is sowieso gigantisch verziekt
Yes, in Den Haag. We zochten eigenlijk iets met twee slaapkamers en een woonkamer, maar dat krijg je niet echt voor <800 euro dus het word één slaapkamer. Echt idiote prijzen. Komt nog bij dat de verhuurder waarschijnlijk eerder voor een expat of werkend stel kiest dan voor ons, terwijl wij een borgsteller hebben en een hoog genoeg inkomen. ;x
Oud 24-05-2016, 11:08
aumgn
aumgn is offline
In mijn hometown krijg je voor 800 euro een fucking vijfkamerwoning van meer dan 100 vierkante meter.
Oud 24-05-2016, 11:15
Axel11
Axel11 is offline
Sowieso zelf beoordelen of het wel echt vrije sector is/mag zijn. Zo niet, dan kun je gewoon tekenen voor een huur van 1100 euro en dan laat je dat daarna met terugwerkende kracht verlagen tot 700 euro bij de Huurcommissie. Bedragen even als voorbeeld
Oud 24-05-2016, 13:08
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Sowieso zelf beoordelen of het wel echt vrije sector is/mag zijn. Zo niet, dan kun je gewoon tekenen voor een huur van 1100 euro en dan laat je dat daarna met terugwerkende kracht verlagen tot 700 euro bij de Huurcommissie. Bedragen even als voorbeeld
Is dat aan de hand van dat puntensysteem?

Ik denk niet dat ik een te veel te duur appartement zou durven huren om daarna de huurcommissie erop te gooien, daarvoor heb ik toch net te weinig juridische kennis.
Oud 24-05-2016, 13:47
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Yes, in Den Haag. We zochten eigenlijk iets met twee slaapkamers en een woonkamer, maar dat krijg je niet echt voor <800 euro dus het word één slaapkamer. Echt idiote prijzen. Komt nog bij dat de verhuurder waarschijnlijk eerder voor een expat of werkend stel kiest dan voor ons, terwijl wij een borgsteller hebben en een hoog genoeg inkomen. ;x
Ik kwam laatst iets leuks tegen, maar daar was de eis dat je 5x de huur bruto moest verdienen, die dingen schieten ook niet op
Oud 24-05-2016, 14:17
Koekje
Koekje is offline
Heeft iemand een suggestie voor een interessant onderwerp voor mijn paper voor een vak over politieke ontwikkelingen in Centraal- en Oost-Europa?
Oud 24-05-2016, 14:17
Koekje
Koekje is offline
Ik ben papers schrijven zo kotsbeu
Oud 24-05-2016, 14:22
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ik kwam laatst iets leuks tegen, maar daar was de eis dat je 5x de huur bruto moest verdienen, die dingen schieten ook niet op
Een paar studiegenoten van me hadden een huis gevonden, maar omdat hun ouders niet in Nederland werkten hadden ze geen borgsteller. Of ze de huur voor 12 maanden even vooraf konden aftikken.
Oud 24-05-2016, 14:38
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Heeft iemand een suggestie voor een interessant onderwerp voor mijn paper voor een vak over politieke ontwikkelingen in Centraal- en Oost-Europa?
Misschien iets over de vraag waarom partijen als de PiS of Fidesz het zo goed deden bij verkiezingen of iets over waarom de politiek in veel van die landen zo dwarsligt bij een verdeling van vluchtelingen over Europa? (Al liggen deze wel redelijk voor de hand, dus misschien heb je daar al iets mee gedaan.)
Oud 24-05-2016, 14:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Al zijn dit natuurlijk meer thema's dan onderwerpen.
Oud 24-05-2016, 14:52
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Misschien iets over de vraag waarom partijen als de PiS of Fidesz het zo goed deden bij verkiezingen of iets over waarom de politiek in veel van die landen zo dwarsligt bij een verdeling van vluchtelingen over Europa? (Al liggen deze wel redelijk voor de hand, dus misschien heb je daar al iets mee gedaan.)
Ik heb al aardig wat papers over die regio geschreven, maar nog niet over die thema's. Wel was ik al aan het overwegen om over de vluchtelingenproblmatiek te schrijven, maar ik was er nog niet over uit wat ik dan precies wilde onderzoeken Ik zou naar de samenwerking van de Visegrad-landen kunnen kijken.

Verdorie, ik heb een week voor een paper van 10 pagina's maar ik heb eigenlijk helemeaal geen tijd om te schrijven
Oud 24-05-2016, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Al zijn dit natuurlijk meer thema's dan onderwerpen.
Soms is het onderwerp het thema.
Oud 24-05-2016, 14:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb al aardig wat papers over die regio geschreven, maar nog niet over die thema's. Wel was ik al aan het overwegen om over de vluchtelingenproblmatiek te schrijven, maar ik was er nog niet over uit wat ik dan precies wilde onderzoeken Ik zou naar de samenwerking van de Visegrad-landen kunnen kijken.

Verdorie, ik heb een week voor een paper van 10 pagina's maar ik heb eigenlijk helemeaal geen tijd om te schrijven
Misschien iets over de docu 'Masks of revolution' ? Vond die zelf behoorlijk interessant, en het feit dat het een hoop ophef veroorzaakt heeft (blijkbaar klopt niet alles, 'is de hand van het Kremlin' merkbaar, etc)
Oud 24-05-2016, 15:07
Holland Oates
Holland Oates is offline
Bweh, ik heb vanavond een tentamen (voor dat filmvak) en ik freak 'm een beetje. Ieeeeek.
Oud 24-05-2016, 15:07
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Misschien iets over de docu 'Masks of revolution' ? Vond die zelf behoorlijk interessant, en het feit dat het een hoop ophef veroorzaakt heeft (blijkbaar klopt niet alles, 'is de hand van het Kremlin' merkbaar, etc)
Ik heb die docu nog niet gezien, maar hij lijkt mij ook super interessant. Bedankt voor de tip
Oud 24-05-2016, 15:08
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Bweh, ik heb vanavond een tentamen (voor dat filmvak) en ik freak 'm een beetje. Ieeeeek.
Succes!
Oud 24-05-2016, 15:10
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:

Misschien is hier ook iets mee te doen: http://www.taz.de/Kommentar-Wahl-in-...akei/!5284279/

De partij van Fico is (in naam) namelijk sociaaldemocratisch. Vanuit West-Europees standpunt gezien is die houding t.o.v. asielzoekers dan nogal een anomalie.
Oud 24-05-2016, 15:20
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Misschien is hier ook iets mee te doen: http://www.taz.de/Kommentar-Wahl-in-...akei/!5284279/

De partij van Fico is (in naam) namelijk sociaaldemocratisch. Vanuit West-Europees standpunt gezien is die houding t.o.v. asielzoekers dan nogal een anomalie.
Ik heb geen toegang tot dat artikel.

Ik wil eigenlijk super graag over Slowakije schrijven Dat land krijgt altijd zo weinig aandacht in colleges. Ik had ook aan mijn prof gevraagd of hij suggesties had voor een onderwerp mbt Slowakije, maar hij kwam alleen met onderwerpen die niet recent zijn en daar heb ik niet zo'n zin in. De recente verkiezingen zijn interessant, ook aangezien er een soort nazi partij in een klap heel groot is geworden
Oud 24-05-2016, 15:21
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Succes! Je kan het.
Oud 24-05-2016, 15:21
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Je kunt doorklikken, betaling is gewenst, maar niet verplicht.
Oud 24-05-2016, 15:22
Verwijderd
Hoi
Oud 24-05-2016, 15:22
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Je kunt doorklikken, betaling is gewenst, maar niet verplicht.
Oh, oeps
Oud 24-05-2016, 15:23
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Succes!
Citaat:
Succes! Je kan het.
Thanks! Gezien mijn verleden met tentamens ben ik er niet zo zeker van, maar laten we maar zien wat 't wordt.
Oud 24-05-2016, 15:27
Koekje
Koekje is offline
Ik zit naar een weblecture van economie te luisteren. De prof heeft het over Pareto-efficientie en als voorbeeld noemt hij keizer Nero die Rome voor zijn plezier in brand stak. "Volgens het Pareto-criterium mag je hier niet blussen want als je blust gaan er een aantal mensen op vooruit (zij die branden), maar Nero gaat hier op achteruit. Als het Pareto-criterium doortrekt dan kom je tot de conclusie dat Rome blussen geen Pareto verbetering is.''

Wtf
Oud 24-05-2016, 16:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Cookie: heb je de serie van Jelle Brandt Corstius, Grensland gezien. Misschien kan je daar inspiratie uit halen? Ik vond het super interessant.
Oud 24-05-2016, 16:46
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
@ Cookie: heb je de serie van Jelle Brandt Corstius, Grensland gezien. Misschien kan je daar inspiratie uit halen? Ik vond het super interessant.
Nee, maar ik zal zeker gaan kijken! Van Moskou tot Magadan en Van Moskou tot Moermansk waren ook geweldig
Oud 24-05-2016, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zeker doen! Ik heb een aflevering gekeken op de SS Rotterdam waar Jelle zelf bij was en toelichting gaf en vragen beantwoordde. Was ook tof.
Oud 24-05-2016, 19:39
df
df is offline
Vluchtelingenproblematiek is wel wat standaard misschien.

Nagorno-Kharabach misschien? Als je toch tien pagina's moet vullen. Of "staatjes" a la Transnistrie. Ligt allemaal wat minder voor de hand maar super interessant.
Oud 24-05-2016, 19:40
WolterB
WolterB is offline
Server met nieuwe voeding weer aan de praat
Oud 24-05-2016, 19:42
Verwijderd
Ik had vandaag uitvoering van het project in het azc. Super enthousiast waren de mensen. Iedereen die zei dat ze meededen waren ook gekomen. En er zijn ook mooie emotionele schilderijen uit voort gekomen. We heben ook veel gelachen ondanks dat sommige niet eens engels kunnen spreken. Super ervaring
Oud 24-05-2016, 19:56
Miekje*
Miekje* is offline
Wat gaaf, Peno Zoiets vergeet je niet zo snel.
Oud 24-05-2016, 20:01
Verwijderd
Jaaa
En wat een verschil met wat de media laat zien. Alle mensen waren open en wilden hun verhaal doen. Zelfs een gehandicapte man kwam. En die mensen worden vaak weggestopt in die landen
Oud 24-05-2016, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Server met nieuwe voeding weer aan de praat
Wat voor een?

Half juli vervang ik preventief mijn pc voeding met een seasonic prime.
Oud 24-05-2016, 22:01
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wat voor een?

Half juli vervang ik preventief mijn pc voeding met een seasonic prime.
Corsair CX 600 als vervanging van een CX500 die na zo'n 45.000 draaiuren moeilijk ging doen
Oud 24-05-2016, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Corsair CX 600 als vervanging van een CX500 die na zo'n 45.000 draaiuren moeilijk ging doen
Ik had ooit een voeding die niks deed met alleen n ander moederbord.
Nu een coolermaster 620M sinds 2010. Gaat en seasonic prime van 650 in. 550 zou ook kunnen maar is alleen passief. Heb toch liever wat extra koeling.
Oud 24-05-2016, 23:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Vluchtelingenproblematiek is wel wat standaard misschien.

Nagorno-Kharabach misschien? Als je toch tien pagina's moet vullen. Of "staatjes" a la Transnistrie. Ligt allemaal wat minder voor de hand maar super interessant.
Transnistrië was Jelle idd ook.
Oud 25-05-2016, 06:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb heel veel gelopen en nu drie blaren op mijn linkervoet maar zaterdag heb ik een bruiloft waarbij ik op hakken moet lopen en het een tijdje vol moet houden.

Ik had ze alledrie doorgeprikt. Eén heb ik nu weinig last meer van. Eén is nog wel pijnlijk maar wel te doen maar één zit aan de buitenkant van mijn voet waar ik precies op sta. Daar had ik na het doorprikken een blarenpleister op geplakt maar nu is ie weer helemaal volgelopen en nog dikker en pijnlijker dan eerst. Ik heb hem nu door de pleister heen weer open geprikt en leeggedrukt maar dat is eigenlijk zeker een slecht idee? Wat zou ik nu het beste kunnen doen?
Oud 25-05-2016, 06:22
Verwijderd
Ik trek de hele 'dode' huid er dan gewoon af, kan er ook geen troep onder gaan zitten.. Als -ie toch al lek is.
Daarna een pleister met wat calendulan.
Oud 25-05-2016, 06:49
Verwijderd
Klopt Daantje, slecht idee die blarenpleisters zijn bedoeld om vanaf te blijven.
Oud 25-05-2016, 06:50
Verwijderd
Ik zou nu dn proberen om die blarenpleister er vanaf te halen en dan doen wat Spawn zegt. Even alert zijn dat het niet gaat ontsteken.
Oud 25-05-2016, 06:51
Verwijderd
70% alcohol er even op. Schreeuwen. Calendulan erop en pleister. En 's nachts zonder. Wel weer even alcohol erop (maar dan voel je t niet als t goed gaat).
Oud 25-05-2016, 07:13
Verwijderd
En voor de volgende keer - compeed heeft een soort labello stick die je, zodra je ook maar iets voelt, op de gevoelige plek kunt smeren. Ik krijg op een teen altijd blaren in bepaalde schoenen, dus ik smeer daar een beetje van die stick op een ik heb nergens last van. Werkt als een tiet.
Oud 25-05-2016, 07:17
Elin3
Elin3 is offline
Goedemorgen allen!
Oud 25-05-2016, 07:20
Not for Sale
Not for Sale is offline
Goedenacht! Eindelijk thuis
Oud 25-05-2016, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Goedenacht! Eindelijk thuis
Latertje zeg!
Oud 25-05-2016, 07:27
Verwijderd
Volgens mij ben ik weer de helft vergeten. Nou ja, heb laptop en reisdocumenten dus dan komt het wel goed.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten