Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 12:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peace schreef op 20-06-2003 @ 12:54:
Ookal zouden ze geen geld uit de VS krijgen, hoeveel geld hebben ze al van Europa gekregen. Elk maand 10 miljoen Euro of zoiets?? Waar is al dat geld naartoe??

Ik weet niks van Europees geld aan Palestijnse groeperingen. Nogmaals als je kunt bewijzen dat er geldstromen naar de Palestijnen zijn gegaan, kunnen we verder praten
Want nou zijn we alleen maar aan het speculeren

Citaat:

Sorry, van dat NRC, ik dacht dat dat een tv-zender was.
in ieder geval: Als dat waar is wat je daar schrijft, of beter, wat de NRC schrijft, dan kan ik daar niks op inbrengen. Behalve, dat het moeilijk te geloven is, dat de Israelische regering zomaar toelaat, om die gesloopte gebieden weer op te bouwen. Want ik weet uit "meemaking", dat slopen enorm veel kost. En aangezien de Israeli's nu wel wat beters te doen hebben met dat geld, zie ik niet in waarom ze dat gewoon zouden toelaten.
Maar beveiligen (met meer risico's dan het weer laten opbouwen (ivm wraak)) kost ook geld.
Oud 20-06-2003, 12:26
Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2003 @ 13:15:

Ik weet niks van Europees geld aan Palestijnse groeperingen. Nogmaals als je kunt bewijzen dat er geldstromen naar de Palestijnen zijn gegaan, kunnen we verder praten
Want nou zijn we alleen maar aan het speculeren

Maar beveiligen (met meer risico's dan het weer laten opbouwen (ivm wraak)) kost ook geld. [/B]

de palastijnen krijgen idd geld van europa. maar de palastijnen worden door europa verplicht dat geld te besteden aan infrastructuur en werkgelegenheid (al is het natuurlijk moeilijk te controleren). nog niet zo lang geleden was er een rel tussen Nederland en Israel. Israel had namelijk een complete haven vernietigd die gebouwd was met geld uit nederland. Israel gaf als excuus dat de haven vernietigd moest worden omdat de palastijnen anders via t water wapens zouden kunnen krijgen.

en kijk. dat is dus gelijk weer de onderdrukking door de israeli's. met dit soort bombardementen zorg je er alleen maar voor dat er nog meer palastijnen werkeloos worden --> meer extremisten.
Oud 20-06-2003, 17:40
Peace
Peace is offline
Neen. Europa geeft geld aan de Palestijnse autoriteit om o.a. die groeperingen te bestrijden. Maar of dat gebeurt, is werkelijk te betwijfelen. Wapens stromen op allerlei manieren binnen. Dat merk je. Omdat de Israeli's geprobeerd hebben om alle "wapensroutes" van die groeperingen, te blokkeren. Toch, er blijven aanslagen komen, en er blijven wapens binnenstromen. Dus, Israel probeert gewoon alles mogelijk te doen om die wapenleveranciers te blokkeren. Misschien moest dat idd niet op die manier, er zouden natuurlijk ook beveiliging daar gezet kunnen worden. maar die zouden dan weer onmiddelijk vermoord worden. Dus,... misschien dat dat toch de enige manier was...
Oud 20-06-2003, 18:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peace schreef op 20-06-2003 @ 18:40:
Neen. Europa geeft geld aan de Palestijnse autoriteit om o.a. die groeperingen te bestrijden. Maar of dat gebeurt, is werkelijk te betwijfelen. Wapens stromen op allerlei manieren binnen. Dat merk je.

Tsja,... als je zo'n land als Italie (als voorbeeld) in de EU hebt dan moet je niet raar opkijken wanneer er gewoon wapens of ander militair tuig geleverd worden aan landen als Syrie en dan toch doodleuk pro oorlog op Irak is terwijl men Syrie verdacht van het leveren van militair tuig aan Irak.
Het zal me dus ook niet verbazen als de Palestijnen via landen als Syrie, Libanon en wellicht Jordanie en misschien ook Iran, wapens geleverd krijgen die op hun beurt weer uit Europa komen.

Citaat:

Omdat de Israeli's geprobeerd hebben om alle "wapensroutes" van die groeperingen, te blokkeren. Toch, er blijven aanslagen komen, en er blijven wapens binnenstromen. Dus, Israel probeert gewoon alles mogelijk te doen om die wapenleveranciers te blokkeren.

1. Hoe doen ze dat?
2. Waarom zijn zij zelf wel bevoorrecht om in een staat van oorlog (dat mag je van dit conflict toch wel zeggen) wapens geleverd te krijgen van bv. de VS?
Oud 20-06-2003, 19:00
Peace
Peace is offline
1. Daar bemoei ik mij niet mee. Maar geloof me, ze hebben manieren in overvloed.

2. Omdat Israel die betaalt. Als de Palestijnen dat willen, en ze die betalen, dan garandeer ik je dat de VS dat niet al weigeren. Ookal zullen ze dat in het geheim moeten doe.(Israel mag dat natuurlijk niet weten).
Oud 20-06-2003, 19:44
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Neen. Europa geeft geld aan de Palestijnse autoriteit om o.a. die groeperingen te bestrijden. Maar of dat gebeurt, is werkelijk te betwijfelen.
Dat is zeker zwaar in twijfel te trekken, zeker, als je weet dat arafat en mr de shoa ontkenner abbas stiekem de terreurorganisaties een warm hart toedragen. "Palestina" krijgt veel geld, vanuit allerlei regeringen, oa nederland. Dit geld wordt echter niet gebruikt om het land of de economie op te bouwen, of eten voor het volk, maar gaat enkel aan wapens en privileges voor de leiders op.

Citaat:
Wapens stromen op allerlei manieren binnen.
Jazeker. Al die leuke lieve romantische vissersbootjes. Ze zien er leuk uit hoor, maar zo ongeveer 1/4 van al die bootjes smokkelen wapens of andere verboden goederen mee (ik herrinner me ook een keer drugs in kinder-suprise eieren.

Israel probeert al meer dan 50 jaar om die leveranciers tegen te houden, maar te vergeefs.
Oud 20-06-2003, 20:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peace schreef op 20-06-2003 @ 20:00:
1. Daar bemoei ik mij niet mee. Maar geloof me, ze hebben manieren in overvloed.

Ik verwachtte ook niet dat jij je daar persoonlijk mee zou bemoeien
Maar kun je een voorbeeld noemen van hoe ze wapenleveranties proberen te blokkeren?

Citaat:

2. Omdat Israel die betaalt. Als de Palestijnen dat willen, en ze die betalen, dan garandeer ik je dat de VS dat niet al weigeren. Ookal zullen ze dat in het geheim moeten doe.(Israel mag dat natuurlijk niet weten).
En wat gebeurt er met het geld dat de VS doneert? Waarom is de VS bereid om Israel te beschermen met patriotraketten en Amerikaanse soldaten? Niet ieder land heeft dat voorrecht!
Oud 21-06-2003, 13:39
Gatara
Gatara is offline
Terwijl ik net een artikel aan het lezen was over dit onderwerp dat gepubliceerd is in Foreign Affairs, kwam ik iets opmerkelijks tegen:

"Legally, sovereignty over the West Bank and Gaza remains in the hands of the United Nations, which inherited it from the United Kingdom, which inherited it from the League of Nations, which took it from the Ottoman Empire at the end of World War I. Jordan's claim to sovereignty over the West Bank after 1948 was never recognized, and although Israel administered the territories after the 1967 Six-Day War, it has never claimed sovereignty over them."

Dat wist ik niet

Het artikel spreekt over een alternatief voor de Roadmap en spreekt over beheerderschap voor Palestina (om er zeker van te zijn dat er een democratische autoriteit ontstaat die terrorisme niet zal toelaten - om zo een onafhankelijke en democratische, Palestijnse staat, naast een Israel (dat met rust gelaten wordt) te creeeren. Deze beheerderschap zou dan door de VS in elkaar gezet moeten zijn. Maar blijkbaar zou dat dan illegaal zijn omdat de enige legale weg die via de VN Veiligheidsraad zou zijn. Domweg dus vanwege het feit dat die twee gebieden nog in handen van de VN zijn.

(maar als dat zo is, waarom stuurt de VN dan geen blauwhelmen en groenhelmen het gebied in? Blauwhelmen (waarnemers) heeft men misschien wel, maar waarom ook geen groenhelmen (soldaten ) die voor zowel een veilig Israel als een veilig Palestijnse gebieden zorgen?)
Oud 22-06-2003, 12:28
Peace
Peace is offline
Die wapens worden bijvoorbeeld geblokkeerd door de blokkades die men opzet! Maar dan protesteert iedereen dat ze geen toegang krijgen en vn zus en van zo...
Oud 22-06-2003, 12:43
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2003 @ 21:55:

En wat gebeurt er met het geld dat de VS doneert? Waarom is de VS bereid om Israel te beschermen met patriotraketten en Amerikaanse soldaten? Niet ieder land heeft dat voorrecht! [/B]
Dat stamt uit de koude oorlog,toen steunde de russen de arabieren en de VS Israel.
Oud 22-06-2003, 13:12
Atje85
Atje85 is offline
122 Teletekst zo 22 jun
Israël:Abbas moet Hamas aanpakken

JERUZALEM De Israëlische minister van
Buitenlandse Zaken Shalom wil niet dat
de Palestijnse premier Abbas met Hamas
een akkoord sluit over beëindiging van
het geweld.Na de liquidatie van Hamas-
leider Kawasma verklaarde hij dat Abbas
de terroristische organisaties uit moet
schakelen,en niet met ze moet praten.

Abbas zegt dat hij niet in staat is
Hamas uit te schakelen.Pogingen daartoe
zouden volgens hem tot een burgeroorlog
onder de Palestijnen leiden.Daarom wil
hij een bestand met Hamas sluiten.

Volgens Shalom zou dit het einde zijn
van het vredesinitiatief.
Hij zei dat
Israël Hamas zal blijven achtervolgen.

----------

Gaat weer lekker...
Maar denk echt niet dat t definitieve einde zou zijn, t is gewoon populistisch gelul.
Oud 22-06-2003, 13:14
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik hoorde daarstraks op het radionieuws dat Hamas wraak wil nemen op Israël vanwege de aanslag op een Hamas-leider.
Oud 22-06-2003, 13:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-06-2003 @ 14:14:
Ik hoorde daarstraks op het radionieuws dat Hamas wraak wil nemen op Israël vanwege de aanslag op een Hamas-leider.
Duh, was te verwachten.
Oud 22-06-2003, 14:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Peace schreef op 22-06-2003 @ 13:28:
Die wapens worden bijvoorbeeld geblokkeerd door de blokkades die men opzet! Maar dan protesteert iedereen dat ze geen toegang krijgen en vn zus en van zo...
Waarom laten ze dan de VN die controles en blokkades uitvoeren?

Komen ze (Israel) in ieder geval geloofwaardiger over.
Oud 22-06-2003, 14:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
danni schreef op 22-06-2003 @ 13:43:
Dat stamt uit de koude oorlog,toen steunde de russen de arabieren en de VS Israel.
De Koude oorlog is voorbij. Waarom nu nog steeds?
Oud 22-06-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 22-06-2003 @ 14:12:
122 Teletekst zo 22 jun
Israël:Abbas moet Hamas aanpakken

JERUZALEM De Israëlische minister van
Buitenlandse Zaken Shalom wil niet dat
de Palestijnse premier Abbas met Hamas
een akkoord sluit over beëindiging van
het geweld.Na de liquidatie van Hamas-
leider Kawasma verklaarde hij dat Abbas
de terroristische organisaties uit moet
schakelen,en niet met ze moet praten.

Abbas zegt dat hij niet in staat is
Hamas uit te schakelen.Pogingen daartoe
zouden volgens hem tot een burgeroorlog
onder de Palestijnen leiden.Daarom wil
hij een bestand met Hamas sluiten.

Volgens Shalom zou dit het einde zijn
van het vredesinitiatief.
Hij zei dat
Israël Hamas zal blijven achtervolgen.

----------

Gaat weer lekker...
Maar denk echt niet dat t definitieve einde zou zijn, t is gewoon populistisch gelul.
Ik hoop het, maar Abbas heeft gelijk: het is moeilijk terreurorganisaties volledig lam te leggen, je kan er beter een bestand mee sluiten.
Oud 22-06-2003, 17:13
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-06-2003 @ 15:39:
De Koude oorlog is voorbij. Waarom nu nog steeds?
Omdat door die situatie toen zijn ze goede bondgenoten geworden dus dat gaat egt niet weg omdat nu de koude oorlog over is.En het geld dat ze van de VS krijgen is ook een groot deel van de Amerikaanse joden daar.
Oud 22-06-2003, 18:29
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-06-2003 @ 14:14:

gaan we weer..............
Oud 22-06-2003, 21:00
Atje85
Atje85 is offline
122 Teletekst zo 22 jun
Sharon wil meer nederzettingen

JERUZALEM Premier Sharon heeft zijn
kabinet voorgehouden dat Israël kan
doorgaan met de bouw van nederzettingen
in de Gazastrook en de Westoever,zonder
dat daarmee de routekaart voor vrede
wordt verstoord.De bouw zou wat Sharon
betreft in alle rust moeten doorgaan.

De routekaart vraagt Israël de bouw in
de komende maanden juist stil te leggen
en tientallen illegale bouwsels te
ontmantelen.De Palestijnen zouden de
militante bewegingen moeten aanpakken.

Minister van Buitenlandse Zaken Shalom
ziet niets in het bestand dat premier
Abbas met Hamas zoekt.Voor Israël telt
alleen de uitschakeling van Hamas.

en voor mij telt alleen de uitschakeling van Sharon vanaf nu.
Oud 22-06-2003, 21:04
Verwijderd
Djeez, willen ze nu vrede of niet? Ik begin steeds meer te voelen voor het plan van Kofi Annan: het installeren van een VN-vredesmacht in Israël, want beide partijen zijn te dom en te kortzichtig om dit stompzinnige conflict op te lossen.
Oud 22-06-2003, 21:16
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-06-2003 @ 22:00:
*artikel*

Wat wil die Sharon nou? Hij laat nederzettingen ontmantelen en zegt tegelijkertijd dat er meer nederzettingen moeten komen!

Hallo Ariel, alles nog goed in de bovenkamer?

Ik ben het met Che Guevara eens dat het plan van Kofi Annan nog niet zo gek is.
Oud 22-06-2003, 23:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-06-2003 @ 22:16:

Wat wil die Sharon nou? Hij laat nederzettingen ontmantelen en zegt tegelijkertijd dat er meer nederzettingen moeten komen!

Hallo Ariel, alles nog goed in de bovenkamer?

Ik ben het met Che Guevara eens dat het plan van Kofi Annan nog niet zo gek is.

En ja ik sluit me ook liever aan bij t plan van Kofi Annan.
Oud 23-06-2003, 10:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
danni schreef op 22-06-2003 @ 18:13:
Omdat door die situatie toen zijn ze goede bondgenoten geworden dus dat gaat egt niet weg omdat nu de koude oorlog over is.En het geld dat ze van de VS krijgen is ook een groot deel van de Amerikaanse joden daar.
Wat dat laatste betreft is t een beetje hetzelfde principe als de vele geldstromen naar de IRA in Noord-Ierland vanuit de VS (persoonlijke giften).

Maar wat statelijke giften betreft is het niet echt nodig om geld te blijven geven als de USSR niet meer bestaat en hun vijand is. Zo creeren de Amerikanen zelf wel een andere vijand: de Arabieren.

Niet altijd te zien in de politiek (de VS wilt wel graag democratieen zeggen ze, maar dat is maar schijn: denk je werkelijk dat ze een democratisch gekozen regering zouden willen in Saoedi Arabie? De kans is dan groot dat er juist een
anti-Amerikaans beleid opgezet wordt door een democratisch
gekozen regering. Wat in Algerije ook gebeurd is).
Oud 23-06-2003, 12:02
Gatara
Gatara is offline
Missie Gretta Duisenberg gestrand

Uitgegeven: 23 juni 2003 08:10
Laatst gewijzigd: 23 juni 2003 10:02

AMSTERDAM - Twee Belgische artsen van de medische missie die op initiatief van actiegroep Stop de Bezetting naar Israël reist, zijn de toegang tot Israël geweigerd. Volgens een woordvoerder van de missie, waartoe ook Gretta Duisenberg behoort, zijn de twee aangehouden en zullen ze op het eerste het beste vliegtuig naar de Belgische luchthaven Zaventem worden gezet.

Het Israëlisch ministerie van Binnenlandse Zaken geeft als reden op dat de artsen niet om medische, maar om politieke redenen het land binnen willen. Ook de Nederlandse artsen zou de toegang tot Israël ontzegd worden, terwijl mevrouw Duisenberg Israël wel binnen zou mogen.

Medische toestand

Gretta Duisenberg, de echtgenote van president Wim Duisenberg van de Europese Centrale Bank, probeert met de nieuwe trip naar de Palestijnse gebieden de aandacht te vestigen op de medische toestand van het Palestijnse volk in de bezette gebieden. De Belgen artsen waren zondagavond vertrokken, de Nederlanders maandagochtend.

De medici willen bezoeken brengen aan ziekenhuizen op de Westoever en de Gazastrook en gesprekken houden met Palestijnse collega's. Ondanks de weigering van Israël om de artsen toe te laten, hopen de initiatiefnemers dat de Israëlische regering "haar verantwoordelijkheid neemt en de medisch-humanitaire missie alsnog toestaat om in alle vrijheid de gezondheidstoestand in Palestina te kunnen onderzoeken."

Het is niet de eerste keer dat Gretta Duisenberg een bezoek brengt aan de bezette gebieden. In januari van dit jaar kreeg zij (inter)nationaal veel kritiek tijdens een oriëntatiereis. Ze had toen een ontmoeting met de Palestijnse leider Arafat en ze liet blijken wel begrip te hebben voor Palestijnse zelfmoordacties. Later nam ze afstand van deze uitlating.

nu.nl
Oud 23-06-2003, 20:27
Verwijderd
Ik las net op teletekst dat Israël meerdere malen het plan heeft gehad Yasser Arafat te vermoorden. Goed dat dat misdadige plan nooit uitgevoerd is.
Oud 23-06-2003, 21:23
Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-06-2003 @ 21:27:
Ik las net op teletekst dat Israël meerdere malen het plan heeft gehad Yasser Arafat te vermoorden. Goed dat dat misdadige plan nooit uitgevoerd is.
als ze arafat hadden vermoord had t voor alleen maar meer rotzooi gezorgd. Arafat zorgt er teminste nog voor dat er geen totale anarchie heerst in de palastijnse gebieden
Oud 23-06-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 23-06-2003 @ 22:23:
als ze arafat hadden vermoord had t voor alleen maar meer rotzooi gezorgd. Arafat zorgt er teminste nog voor dat er geen totale anarchie heerst in de palastijnse gebieden
Daarom zullen ze het ook niet gedaan hebben.
Oud 24-06-2003, 00:04
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-06-2003 @ 21:27:
Ja klopt, hij heeft ook een bijnaam dat iets was met het 5e zintuig. Zjin extra zintuig vertelde hem nl. wanneer hij ergens zo snel mogelijk moest wegwezen.
EN ja hoor, 1 min. nadat Arafat was vertrokken vloog er een raket door het dak heen, bij wijze van spreke

Maar het is algemeen bekend dat Arafat meerdere executies heeft weten te ontkomen..
Oud 24-06-2003, 10:08
Verwijderd
[QUOTE]Miss_Maroc schreef op 24-06-2003 @ 01:04:

Ja klopt, hij heeft ook een bijnaam dat iets was met het 5e zintuig. Zjin extra zintuig vertelde hem nl. wanneer hij ergens zo snel mogelijk moest wegwezen.
EN ja hoor, 1 min. nadat Arafat was vertrokken vloog er een raket door het dak heen, bij wijze van spreke

Maar het is algemeen bekend dat Arafat meerdere executies heeft weten te ontkomen..

Ik wist het nog niet eerder, maar je had het wel kunnen vermoeden natuurlijk.
Overigens zijn er vele Hamasleden opgepakt gisteren, ik vrees dat er daarom wel weer nieuwe aanslagen zullen volgen.
Oud 24-06-2003, 10:21
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-06-2003 @ 11:08:
Ik wist het nog niet eerder, maar je had het wel kunnen vermoeden natuurlijk.
Overigens zijn er vele Hamasleden opgepakt gisteren, ik vrees dat er daarom wel weer nieuwe aanslagen zullen volgen.
Ja 160 zijn er opgepakt zag ik net, en gister is er ook een hamasleider geexcuteerd.
Een wapenstilstand afdwingen doe je natuurlijk niet op deze manier....
Oud 24-06-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 24-06-2003 @ 11:21:
Ja 160 zijn er opgepakt zag ik net, en gister is er ook een hamasleider geexcuteerd.
Een wapenstilstand afdwingen doe je natuurlijk niet op deze manier....
Nee. Ik vind het trouwens schandalig dat Israël Hamas-leden met raketten bestookt. Dit is een ernstige mensenrechtenschending, daar iedereen recht hoort te hebben op een eerlijk proces.
Oud 24-06-2003, 11:51
Zaina
Zaina is offline
Ze willen gewoon zeker van hun zaak zijn

En jammer dat die Duisenberg weer is terug gestuurd..
Oud 24-06-2003, 17:25
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-06-2003 @ 11:25:
Nee. Ik vind het trouwens schandalig dat Israël Hamas-leden met raketten bestookt. Dit is een ernstige mensenrechtenschending, daar iedereen recht hoort te hebben op een eerlijk proces.
Dat soort tuig heeft alle rechten op een 'eerlijk' proces verloren.
Oud 24-06-2003, 18:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 24-06-2003 @ 18:25:
Dat soort tuig heeft alle rechten op een 'eerlijk' proces verloren.
Recht op een eerlijk proces kun je niet verliezen.
Oud 24-06-2003, 18:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2003 @ 19:15:
Recht op een eerlijk proces kun je niet verliezen.
Dat kan dus wel.
Oud 24-06-2003, 18:18
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 24-06-2003 @ 19:17:
Dat kan dus wel.
Dat is jouw mening.
Oud 24-06-2003, 18:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2003 @ 19:18:
Dat is jouw mening.
Precies, en dat je dat recht niet kan verliezen is jouw mening.
Oud 24-06-2003, 18:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 24-06-2003 @ 19:20:
Precies, en dat je dat recht niet kan verliezen is jouw mening.
Als ik mij niet vergis is het ook een van de Universele Rechten van de Mens.

Daarbij: als je zo gaat redeneren, dan kun je iedereen die jou ooit iets heeft aangedaan wel gaan ombrengen. Daar wordt de wereld echt beter van. Maar niet heus.
Oud 24-06-2003, 18:27
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2003 @ 19:23:
Als ik mij niet vergis is het ook een van de Universele Rechten van de Mens.

So...

Daarbij: als je zo gaat redeneren, dan kun je iedereen die jou ooit iets heeft aangedaan wel gaan ombrengen. Daar wordt de wereld echt beter van. Maar niet heus.
Overal iemand voor ombrengen vind ik wel heel rigoreus. Maar om iedere terrorist gratis spreektijd te geven en mischien door een vormfout niet te straffen vind ik veel te ver gaan.
Oud 24-06-2003, 18:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 24-06-2003 @ 19:27:
So...
So? Dat betekent dus dat het is vastgelegd dat je hoe dan ook, wie je ook bent en wat je ook je kerfstok hebt, altijd recht hebt op een eerlijk proces. En als het een eerlijk proces is, dan word je echt wel veroordeeld om je daden.

Maar als Sharon opdracht geeft die Hamas-figuren uit de weg te ruimen verlaagt hij zich tot hun niveau. In jouw redenatie verspeelt hij dan ook zijn recht op een eerlijk proces.
Oud 24-06-2003, 18:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2003 @ 19:33:
So? Dat betekent dus dat het is vastgelegd dat je hoe dan ook, wie je ook bent en wat je ook je kerfstok hebt, altijd recht hebt op een eerlijk proces. En als het een eerlijk proces is, dan word je echt wel veroordeeld om je daden.

Die terroristen respecteren die rechten toch niet dus hoeven we daar geen rekening mee te houden. En als je bij een eerlijk proces echt wel veroordeeld word om je daden, betekent dat dus dat ons westerse systeem van recht spreken faalt en dat je dus op een andere manier recht moet worden gesproken, en dat doet Sharon dus.

Maar als Sharon opdracht geeft die Hamas-figuren uit de weg te ruimen verlaagt hij zich tot hun niveau. In jouw redenatie verspeelt hij dan ook zijn recht op een eerlijk proces.
Sharon begaat geen misdaden en verlaagt zich niet tot het Hamas niveau.
Oud 24-06-2003, 18:49
Peace
Peace is offline
Ja, dus, vrienden, als hier in Amsterdam ene zot, morgen zichzelf gaat opblazen in opdracht van zijn baas(bazen), en er vallen 25 doden, dan moet zijn baas een eerlijk proces worden gegeven! Toch wel raar, een familielid, kennis, landgenoot wordt opgeblazen en je wil de dader een "eerlijk" procesgeven. De moordenaar van Pim Fortuyn kreeg 18 jaar cel. Waar slaat dat op? Iedereen gaat zich nu beginnen opblazen. Want die weet toch dat hij binnen een paar jaar vrijgelaten wordt. (als hij wordt gepakt ) Denk eens na: de enige, effectieve manier, is, en zeker in oorlogstijd,: liquidatie van de baas(bazen.) Wie gaat er dan nog durven zichzelf op te blazen? Immers, de financiele kant van de 'zaak', kunnen ze nu wel vergeten...
Oud 24-06-2003, 19:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Peace schreef op 24-06-2003 @ 19:49:
Ja, dus, vrienden, als hier in Amsterdam ene zot, morgen zichzelf gaat opblazen in opdracht van zijn baas(bazen), en er vallen 25 doden, dan moet zijn baas een eerlijk proces worden gegeven! Toch wel raar, een familielid, kennis, landgenoot wordt opgeblazen en je wil de dader een "eerlijk" procesgeven. De moordenaar van Pim Fortuyn kreeg 18 jaar cel. Waar slaat dat op? Iedereen gaat zich nu beginnen opblazen. Want die weet toch dat hij binnen een paar jaar vrijgelaten wordt. (als hij wordt gepakt ) Denk eens na: de enige, effectieve manier, is, en zeker in oorlogstijd,: liquidatie van de baas(bazen.) Wie gaat er dan nog durven zichzelf op te blazen? Immers, de financiele kant van de 'zaak', kunnen ze nu wel vergeten...
Ik geloof dat ze zich meer opblazen vanwege de 7 maagden die er in de hemel op hen zouden wachten.( )
Oud 24-06-2003, 19:58
Joostje
Joostje is offline
het doden van mensen die willen sterven voor hun zaak is inefficient.
Oud 24-06-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 24-06-2003 @ 20:58:
het doden van mensen die willen sterven voor hun zaak is inefficient.
Oud 24-06-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-06-2003 @ 19:33:

Precies. Bovendien, als je ook maar een vermoeden hebt dat een persoon terrorist zou kunnen zijn is dat nog niet voldoende. Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel (in een rechtszaak) bewezen is (praesumptio innocentiae). Dan pas heb je een rechtvaardiging voor een straf.
Oud 24-06-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Peace schreef op 24-06-2003 @ 19:49:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat mensen als jij en Assasin geen flauw benul hebben van het begrip mensenrechten.
Oud 24-06-2003, 21:45
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-06-2003 @ 21:27:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat mensen als jij en Assasin geen flauw benul hebben van het begrip mensenrechten.
Ik ben gewoon selectief in het toepassen ervan.
Oud 24-06-2003, 22:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Assasin schreef op 24-06-2003 @ 22:45:
Ik ben gewoon selectief in het toepassen ervan.
mensenrechten zijn alleen in zoverre selectief dat het om alle mensen gaat.
Oud 24-06-2003, 22:27
Zaina
Zaina is offline
Het is natuurlijk de vraag wat noem je mens? Om nou te zeggen dat Hamas leden van hetzelfde soort als mij zijn gaat me toch echt te ver

Regels voor berichten