Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
de palastijnen krijgen idd geld van europa. maar de palastijnen worden door europa verplicht dat geld te besteden aan infrastructuur en werkgelegenheid (al is het natuurlijk moeilijk te controleren). nog niet zo lang geleden was er een rel tussen Nederland en Israel. Israel had namelijk een complete haven vernietigd die gebouwd was met geld uit nederland. Israel gaf als excuus dat de haven vernietigd moest worden omdat de palastijnen anders via t water wapens zouden kunnen krijgen. en kijk. dat is dus gelijk weer de onderdrukking door de israeli's. met dit soort bombardementen zorg je er alleen maar voor dat er nog meer palastijnen werkeloos worden --> meer extremisten.
|
![]() |
Neen. Europa geeft geld aan de Palestijnse autoriteit om o.a. die groeperingen te bestrijden. Maar of dat gebeurt, is werkelijk te betwijfelen. Wapens stromen op allerlei manieren binnen. Dat merk je. Omdat de Israeli's geprobeerd hebben om alle "wapensroutes" van die groeperingen, te blokkeren. Toch, er blijven aanslagen komen, en er blijven wapens binnenstromen. Dus, Israel probeert gewoon alles mogelijk te doen om die wapenleveranciers te blokkeren. Misschien moest dat idd niet op die manier, er zouden natuurlijk ook beveiliging daar gezet kunnen worden. maar die zouden dan weer onmiddelijk vermoord worden. Dus,... misschien dat dat toch de enige manier was...
|
![]() |
|||
Citaat:
Tsja,... als je zo'n land als Italie (als voorbeeld) in de EU hebt dan moet je niet raar opkijken wanneer er gewoon wapens of ander militair tuig geleverd worden aan landen als Syrie en dan toch doodleuk pro oorlog op Irak is terwijl men Syrie verdacht van het leveren van militair tuig aan Irak. Het zal me dus ook niet verbazen als de Palestijnen via landen als Syrie, Libanon en wellicht Jordanie en misschien ook Iran, wapens geleverd krijgen die op hun beurt weer uit Europa komen. Citaat:
1. Hoe doen ze dat? 2. Waarom zijn zij zelf wel bevoorrecht om in een staat van oorlog (dat mag je van dit conflict toch wel zeggen) wapens geleverd te krijgen van bv. de VS?
|
![]() |
1. Daar bemoei ik mij niet mee. Maar geloof me, ze hebben manieren in overvloed.
2. Omdat Israel die betaalt. Als de Palestijnen dat willen, en ze die betalen, dan garandeer ik je dat de VS dat niet al weigeren. Ookal zullen ze dat in het geheim moeten doe.(Israel mag dat natuurlijk niet weten). |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Israel probeert al meer dan 50 jaar om die leveranciers tegen te houden, maar te vergeefs. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik verwachtte ook niet dat jij je daar persoonlijk mee zou bemoeien ![]() Maar kun je een voorbeeld noemen van hoe ze wapenleveranties proberen te blokkeren? Citaat:
|
Terwijl ik net een artikel aan het lezen was over dit onderwerp dat gepubliceerd is in Foreign Affairs, kwam ik iets opmerkelijks tegen:
"Legally, sovereignty over the West Bank and Gaza remains in the hands of the United Nations, which inherited it from the United Kingdom, which inherited it from the League of Nations, which took it from the Ottoman Empire at the end of World War I. Jordan's claim to sovereignty over the West Bank after 1948 was never recognized, and although Israel administered the territories after the 1967 Six-Day War, it has never claimed sovereignty over them." Dat wist ik niet ![]() Het artikel spreekt over een alternatief voor de Roadmap en spreekt over beheerderschap voor Palestina (om er zeker van te zijn dat er een democratische autoriteit ontstaat die terrorisme niet zal toelaten - om zo een onafhankelijke en democratische, Palestijnse staat, naast een Israel (dat met rust gelaten wordt) te creeeren. Deze beheerderschap zou dan door de VS in elkaar gezet moeten zijn. Maar blijkbaar zou dat dan illegaal zijn omdat de enige legale weg die via de VN Veiligheidsraad zou zijn. Domweg dus vanwege het feit dat die twee gebieden nog in handen van de VN zijn. (maar als dat zo is, waarom stuurt de VN dan geen blauwhelmen en groenhelmen het gebied in? Blauwhelmen (waarnemers) heeft men misschien wel, maar waarom ook geen groenhelmen (soldaten ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
122 Teletekst zo 22 jun
*************************************** Israël:Abbas moet Hamas aanpakken *************************************** JERUZALEM De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Shalom wil niet dat de Palestijnse premier Abbas met Hamas een akkoord sluit over beëindiging van het geweld.Na de liquidatie van Hamas- leider Kawasma verklaarde hij dat Abbas de terroristische organisaties uit moet schakelen,en niet met ze moet praten. Abbas zegt dat hij niet in staat is Hamas uit te schakelen.Pogingen daartoe zouden volgens hem tot een burgeroorlog onder de Palestijnen leiden.Daarom wil hij een bestand met Hamas sluiten. Volgens Shalom zou dit het einde zijn van het vredesinitiatief.Hij zei dat Israël Hamas zal blijven achtervolgen. ---------- Gaat weer lekker... Maar denk echt niet dat t definitieve einde zou zijn, t is gewoon populistisch gelul. |
![]() |
||
Citaat:
Komen ze (Israel) in ieder geval geloofwaardiger over.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
gaan we weer.............. ![]()
|
![]() |
122 Teletekst zo 22 jun
*************************************** Sharon wil meer nederzettingen *************************************** JERUZALEM Premier Sharon heeft zijn kabinet voorgehouden dat Israël kan doorgaan met de bouw van nederzettingen in de Gazastrook en de Westoever,zonder dat daarmee de routekaart voor vrede wordt verstoord.De bouw zou wat Sharon betreft in alle rust moeten doorgaan. De routekaart vraagt Israël de bouw in de komende maanden juist stil te leggen en tientallen illegale bouwsels te ontmantelen.De Palestijnen zouden de militante bewegingen moeten aanpakken. Minister van Buitenlandse Zaken Shalom ziet niets in het bestand dat premier Abbas met Hamas zoekt.Voor Israël telt alleen de uitschakeling van Hamas. en voor mij telt alleen de uitschakeling van Sharon vanaf nu. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat wil die Sharon nou? Hij laat nederzettingen ontmantelen en zegt tegelijkertijd dat er meer nederzettingen moeten komen! Hallo Ariel, alles nog goed in de bovenkamer? Ik ben het met Che Guevara eens dat het plan van Kofi Annan nog niet zo gek is.
||
![]() |
Citaat:
![]() En ja ik sluit me ook liever aan bij t plan van Kofi Annan. |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat statelijke giften betreft is het niet echt nodig om geld te blijven geven als de USSR niet meer bestaat en hun vijand is. Zo creeren de Amerikanen zelf wel een andere vijand: de Arabieren. Niet altijd te zien in de politiek (de VS wilt wel graag democratieen zeggen ze, maar dat is maar schijn: denk je werkelijk dat ze een democratisch gekozen regering zouden willen in Saoedi Arabie? De kans is dan groot dat er juist een anti-Amerikaans beleid opgezet wordt door een democratisch gekozen regering. Wat in Algerije ook gebeurd is).
|
Missie Gretta Duisenberg gestrand
Uitgegeven: 23 juni 2003 08:10 Laatst gewijzigd: 23 juni 2003 10:02 AMSTERDAM - Twee Belgische artsen van de medische missie die op initiatief van actiegroep Stop de Bezetting naar Israël reist, zijn de toegang tot Israël geweigerd. Volgens een woordvoerder van de missie, waartoe ook Gretta Duisenberg behoort, zijn de twee aangehouden en zullen ze op het eerste het beste vliegtuig naar de Belgische luchthaven Zaventem worden gezet. Het Israëlisch ministerie van Binnenlandse Zaken geeft als reden op dat de artsen niet om medische, maar om politieke redenen het land binnen willen. Ook de Nederlandse artsen zou de toegang tot Israël ontzegd worden, terwijl mevrouw Duisenberg Israël wel binnen zou mogen. Medische toestand Gretta Duisenberg, de echtgenote van president Wim Duisenberg van de Europese Centrale Bank, probeert met de nieuwe trip naar de Palestijnse gebieden de aandacht te vestigen op de medische toestand van het Palestijnse volk in de bezette gebieden. De Belgen artsen waren zondagavond vertrokken, de Nederlanders maandagochtend. De medici willen bezoeken brengen aan ziekenhuizen op de Westoever en de Gazastrook en gesprekken houden met Palestijnse collega's. Ondanks de weigering van Israël om de artsen toe te laten, hopen de initiatiefnemers dat de Israëlische regering "haar verantwoordelijkheid neemt en de medisch-humanitaire missie alsnog toestaat om in alle vrijheid de gezondheidstoestand in Palestina te kunnen onderzoeken." Het is niet de eerste keer dat Gretta Duisenberg een bezoek brengt aan de bezette gebieden. In januari van dit jaar kreeg zij (inter)nationaal veel kritiek tijdens een oriëntatiereis. Ze had toen een ontmoeting met de Palestijnse leider Arafat en ze liet blijken wel begrip te hebben voor Palestijnse zelfmoordacties. Later nam ze afstand van deze uitlating. nu.nl
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
EN ja hoor, 1 min. nadat Arafat was vertrokken vloog er een raket door het dak heen, bij wijze van spreke ![]() Maar het is algemeen bekend dat Arafat meerdere executies heeft weten te ontkomen.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Miss_Maroc schreef op 24-06-2003 @ 01:04:
Ja klopt, hij heeft ook een bijnaam dat iets was met het 5e zintuig. Zjin extra zintuig vertelde hem nl. wanneer hij ergens zo snel mogelijk moest wegwezen. EN ja hoor, 1 min. nadat Arafat was vertrokken vloog er een raket door het dak heen, bij wijze van spreke ![]() ![]() Maar het is algemeen bekend dat Arafat meerdere executies heeft weten te ontkomen.. Ik wist het nog niet eerder, maar je had het wel kunnen vermoeden natuurlijk. Overigens zijn er vele Hamasleden opgepakt gisteren, ik vrees dat er daarom wel weer nieuwe aanslagen zullen volgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een wapenstilstand afdwingen doe je natuurlijk niet op deze manier.... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarbij: als je zo gaat redeneren, dan kun je iedereen die jou ooit iets heeft aangedaan wel gaan ombrengen. Daar wordt de wereld echt beter van. Maar niet heus. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als Sharon opdracht geeft die Hamas-figuren uit de weg te ruimen verlaagt hij zich tot hun niveau. In jouw redenatie verspeelt hij dan ook zijn recht op een eerlijk proces.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ja, dus, vrienden, als hier in Amsterdam ene zot, morgen zichzelf gaat opblazen in opdracht van zijn baas(bazen), en er vallen 25 doden, dan moet zijn baas een eerlijk proces worden gegeven!
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||