Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 18-12-2003 @ 14:33:
Mijn lippiercing is ook al sinds de zomervakantie ontstoken. Ik was/waste hem gewoon elke dag 2 keer met unicurazeep en heb zelfs nog 2 weken met chloorhexidine gespoeld. Soms is het een tijdje (bijna) over en soms zie je het weer wat erger. Het doet niet echt pijn ofzo iig.
is het wel verstandig hem in te laten als hij al sinds de zomervakantie onstoken is? misschien ben je wel allergisch voor het materiaal oid...
Advertentie
Oud 19-12-2003, 10:23
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
maria schreef op 19-12-2003 @ 09:57:
is het wel verstandig hem in te laten als hij al sinds de zomervakantie onstoken is? misschien ben je wel allergisch voor het materiaal oid...
Nee, want daarvoor had ik hem 4 maanden zonder problemen ingehad. Ook had ik een neuspiercing (paar dagen geleden eruit gehaald trouwens..groot gat ) die ik anderhalf jaar inhad en die was van hetzelfde materiaal.
Oud 19-12-2003, 16:35
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
Hejhej.. ff 2 vraagjes:
Wat is nou precies het verschil tussen een piercing laten zetten, of piercen?

en het andere.. Ik vroeg me af hoe mensen die een piercing bij zichzelf hebben gezet, dat gedaan hadden. ik heb het geprobeert, onder mijn lip (labret..??) maar ik durfde de naald er niet helemaal door te steken, was bang dat het ging ontsteken en dat ik daluk met een mega-lip rondloop.. (en wat voor oorbel/piercing/geval heb je er door heen gedaan toen je de piercing had gezet?)

[oké oké, bewaar me de preken, niet zelf doen blablabla.. maar k kijk wel, als er te veel risico's aan zitten laatk het liever doen ]

Laatst gewijzigd op 19-12-2003 om 16:42.
Oud 19-12-2003, 19:51
G.D.Z
G.D.Z is offline
Citaat:
MisZ-M- schreef op 19-12-2003 @ 17:35:
Hejhej.. ff 2 vraagjes:
Wat is nou precies het verschil tussen een piercing laten zetten, of piercen?

en het andere.. Ik vroeg me af hoe mensen die een piercing bij zichzelf hebben gezet, dat gedaan hadden. ik heb het geprobeert, onder mijn lip (labret..??) maar ik durfde de naald er niet helemaal door te steken, was bang dat het ging ontsteken en dat ik daluk met een mega-lip rondloop.. (en wat voor oorbel/piercing/geval heb je er door heen gedaan toen je de piercing had gezet?)

[oké oké, bewaar me de preken, niet zelf doen blablabla.. maar k kijk wel, als er te veel risico's aan zitten laatk het liever doen ]
Piercing laten zetten en piercen is helemaal hetzelfde lijkt me.. ik gebruik ze vaak genoeg door elkaar....

en ik heb ooit zelf een neusbel geprikt met een holle naald (van zoon bloed laten prikken spuit) maar ik kreeg het belletje er niet in . dus geen succes. Ik laat me liever piercen...
maar ik raad zoiezo aan om een chirurgisch staal/titanium iets te gebruiken dan heb je minder kans op onstekingen.
Oud 20-12-2003, 14:11
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Kan je kraakben piercings ook oprekken? :/
Prrt, naja, en wat is de beste oprek manier (ook voor gewoon oorlel undzo)
Oud 20-12-2003, 18:29
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 20-12-2003 @ 15:11:
Kan je kraakben piercings ook oprekken? :/
Prrt, naja, en wat is de beste oprek manier (ook voor gewoon oorlel undzo)
ik heb er gewoon een steeds iets dikkere piercing doorheen gedaan, wenkbrauw en daarna navel. werkt wel
Oud 22-12-2003, 13:01
cha0s
cha0s is offline
jeuj, tunneltje van 8 mm door m'n linkeroor nu.
Oud 22-12-2003, 13:53
Garbage
Garbage is offline
iemand plaatjes of info over een piercing tussen je ogen??..
dat lijkt me echt heel cool, maar er wordt gezegd dat het gevaarlijk is en dat ie er uitgroeit ofzo?
Oud 22-12-2003, 14:39
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Fuck Bush schreef op 22-12-2003 @ 14:53:
iemand plaatjes of info over een piercing tussen je ogen??..
dat lijkt me echt heel cool, maar er wordt gezegd dat het gevaarlijk is en dat ie er uitgroeit ofzo?
'n neusbrug piercing.
kost je zo'n 50 a 60 pleuro.
als je 'n goede piercer hebt is 't niet gevaarlijk en je moet gewoon normaal blijven kijken, dan heb je 'r maar 1 dag last van met zicht zegmaar. anders ga je scheel trekken.
ik had 'r ook 1, maar die is uitgegroeid, helaas. laat 'm binnenkort als de gaten geheeld zijn opnieuw prikken.

alleen zit deze op de foto ietwat hoog naar mijn idee&smaak :\
Oud 22-12-2003, 14:48
Garbage
Garbage is offline
jah beetje hoog op die foto...

hoe kan die zijn uitgegroeid bij jou?
Oud 22-12-2003, 14:52
cha0s
cha0s is offline
heb geen idee. hij ging op den duur ineens uitgroeien. (na 'n jaar oid.) was 'n krom staafje, dus volgende keer probeer ik 'n rechte.
Oud 22-12-2003, 16:12
Freggol
Freggol is offline
Staat je erg goed zo`n brug Ik hoop dat je er weer eentje kan nemen.

Ik zit er nu ook serieus aan te denken om een piercing erbij te nemen in het midden van me lip.

Om daar een spikeje in te parkeren , en dan blijft me ringentje offcourese op zn oude adres
Oud 23-12-2003, 02:27
phensicske
phensicske is offline
Bliksem slaat in op tongpiercing
Bij de tongpiercing van de Britse Becky Nuang (26) is de bliksem ingeslagen. Het meisje was op vakantie op Korfu toen de bliksem neersloeg in haar tongpiercing.

Terwijl Becky en haar vrienden een schuilplek voor het onweer aan het zoeken waren nabij het strand van Kavos, sloeg de bliksem neer in haar schouder en daarvandaan sloeg het over naar de twee piercings in haar mond.

"Toen het me trof zag ik niks anders als de bliksem. Ik zag alleen maar blauw, mijn lichaam schudde tot tien minuter daarna", zei Becky tegen de lokale krant 'Reading Chronicle' uit haar thuisstad nabij London.

Zo goed als blind, en niet in staat tot spreken vanwege de brandschade in haar mond, kwam ze bij het ziekenhuis aan nabij Kavos en werd daar behandeld. Ze heeft nu problemen met slapen, nog steeds pijn in haar schouder en mond en is helemaal moe van iedereen die haar vraagt of ze haar batterijen weer opgeladen heeft in deze vakantie.

Ze moet nu nog een aantal onderzoeken ondergaan voordat ze weer kan beginnen te werken. Ze werkt voor vliegtuigmaatschappij Virgin op Heathrow Airport. Voorlopig lijkt het erop dat haar hart geen schade heeft ondervonden.

bron: http://groups.msn.com/piercingfun/kr...nitynieuw.msnw

Vond ik wel grappig.

Vraagje: Zo'n traguspiercing doet het veel pijn? Is het echt gevaarlijk? Wie heeft hier negatieve ervaringen mee?

En ja, als je meer dan één gaatje hebt in je oren, langs welke kant dan? Of gewoon langs beide kanten?
Wil het iets zeggen als je het langs een bepaalde kant draagt??

Thx.
Oud 23-12-2003, 12:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-12-2003 @ 03:27:
En ja, als je meer dan één gaatje hebt in je oren, langs welke kant dan? Of gewoon langs beide kanten?
wat je zelf 't leukst vind.

Citaat:
geen ene moer.
Oud 23-12-2003, 13:32
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-12-2003 @ 03:27:
Wat bedoel je? of je een bepaalde statement of iets wilt maken als je 'm bijv. links hebt?
Oud 23-12-2003, 14:51
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 23-12-2003 @ 14:32:
Wat bedoel je? of je een bepaalde statement of iets wilt maken als je 'm bijv. links hebt?
Ja, zoiets.
Bijvoorbeeld heb ik nog gehoord dat jongens die links een ringetje in hun oor droegen homo waren. En ik wil gewoon zo'n misverstanden voorkomen.

Ik ging normaal vandaag een gaatje vanboven in mijn oor laten schieten, maar heb nu gelezen dat je het daar beter laat piercen???
Oud 23-12-2003, 15:16
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-12-2003 @ 15:51:
Ja, zoiets.
Bijvoorbeeld heb ik nog gehoord dat jongens die links een ringetje in hun oor droegen homo waren. En ik wil gewoon zo'n misverstanden voorkomen.
hier was 't juist als 't ringetje rechts zat, 't is gewoon onzin.
as said before: het zegt geen ene moer.

Citaat:
Ik ging normaal vandaag een gaatje vanboven in mijn oor laten schieten, maar heb nu gelezen dat je het daar beter laat piercen???
kan je idd beter laten piercen.
zo'n pistooltje is ietwat te grof daarvoor.
Oud 23-12-2003, 15:47
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 23-12-2003 @ 16:16:
[B]hier was 't juist als 't ringetje rechts zat, 't is gewoon onzin.
as said before: het zegt geen ene moer.

kan je idd beter laten piercen.
zo'n pistooltje is ietwat te grof daarvoor.
'k Heb dus nog niet laten piercen vanboven in mijn oor, die kerel wilde het schieten en dat vond ik dus niet zo verstandig *wil geen bloemkooloren*.
Maar ik heb nu wel een derde gaatje in mijn oor laten schieten.

Ik vertrouw de kerel niet, hij zegt dat ik het maar veertien dagen in moet laten en dan een ander in kan steken....t was volgens mij zes weken, maar kom. En ook zegt hij dat ik er af en toe eens moet aan draaien, zodat het niet vastgroeit..je mag er toch juist niet aan prutsen???
Oud 23-12-2003, 16:00
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-12-2003 @ 16:47:
Ik vertrouw de kerel niet, hij zegt dat ik het maar veertien dagen in moet laten en dan een ander in kan steken....t was volgens mij zes weken, maar kom. En ook zegt hij dat ik er af en toe eens moet aan draaien, zodat het niet vastgroeit..je mag er toch juist niet aan prutsen???
Verschilt per piercing, bij neus en oor kan 't vaak na 2 weken al, bij andere piercings idd 6 weken. (maar als je zeker wil zijn laat je 't eerst 6 weken zitten. )
Bij oren moet je wel prutsen, behalve bij bijv. een tragus piercing, dan juist niet omdat je dan wildvlees krijgt.
Oud 23-12-2003, 16:22
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 23-12-2003 @ 17:00:
Verschilt per piercing, bij neus en oor kan 't vaak na 2 weken al, bij andere piercings idd 6 weken. (maar als je zeker wil zijn laat je 't eerst 6 weken zitten. )
Bij oren moet je wel prutsen, behalve bij bijv. een tragus piercing, dan juist niet omdat je dan wildvlees krijgt.
Thx voor de info.

Doet een tragus veel pijn? Ik vind een gewoon gaatje in de oorlel gewoon een wat branderig gevoel, maar niet echt dat het pijn doet of zo.

(K weet het, k had het al gevraagd , maar kreeg nog geen reactie).
Oud 24-12-2003, 14:13
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-12-2003 @ 17:22:
Doet een tragus veel pijn? Ik vind een gewoon gaatje in de oorlel gewoon een wat branderig gevoel, maar niet echt dat het pijn doet of zo.

(K weet het, k had het al gevraagd , maar kreeg nog geen reactie).
Ik vond het geen pijn doen.. maar ik heb 'm gewoon laten schieten dus ik weet niet of laten piercen wel pijn doet.. lijkt me namelijk een stuk pijnlijker.. Bij mij voelde het gewoon als een normale oorbel, wat jij al zegt, een branderig gevoel..

En dat van die oorbel boven in je oor, die kun je gewoon laten schieten hoor.. hoe groot is de kans dat je een bloemkooloor krijgt nou eenmaal? heel klein lijkt me.. En als je die man niet vetrouwt, dan moet je het gewoon ergens anders laten doen.. en je oorbel zo lang laten zitten tot wanneer jij denkt dat het genoeg geheeld is om 'm eruit te halen.. en je kunt er gewoon aan draaien, maar beter wel met sterilon erbij..
Oud 24-12-2003, 19:00
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Malden:
leuk, dan zal het hier in belgie een beetje anders liggen die regels qua leeftijd, maar op men 16 mocht het nog niet.
en ja, clit hood is super en geneest snel. is men beste piercing ooit.
Ik denk 't wel ja, in Belgie zijn ze wat strenger met bepaalde dingen, heb ik 't idee. Tis bij mij inderdaad alweer genezen, maar het blijft nog wat gevoelig als je er hard overheen gaat ofzo.
Had jij dat ook? Afgezien van dat is het een heel erg prima piercing
Oud 26-12-2003, 15:29
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 24-12-2003 @ 15:13:
Ik vond het geen pijn doen.. maar ik heb 'm gewoon laten schieten dus ik weet niet of laten piercen wel pijn doet.. lijkt me namelijk een stuk pijnlijker.. Bij mij voelde het gewoon als een normale oorbel, wat jij al zegt, een branderig gevoel..
Hmm, ik vond het wel pijn doen !!
Ik heb een uurtje geleden of zo laten piercen, want dit leek me toch het verstandigste als je in het kraakbeen begint. Het was wel kostelijker natuurlijk, 55 euro (piercing en ontsmettingsvloeistof inbegrepen).
Bij www.tattoo-eddy.be.tf, je moet maar eens gaan kijken hoe het daar in zijn werk gaat. Ik vind het er heel hygiënisch, maar daar zullen de Nederlanders onder jullie natuurlijk niet veel aan hebben, aangezien het dus in België is.

Dus ja, kleine waarschuwing aan degenen die nog geen traguspiercing hebben, maar wel ene willen...ik kwam helemaal misselijk en ze heeft zelfs de stoel even met mijn hoofd naar beneden gericht, zodat ik wat kon bijkomen... Het kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik vannacht niet geslapen heb en slechts één stukje pizza had gegeten.
Oud 26-12-2003, 18:48
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
phensicske schreef op 26-12-2003 @ 18:59:
Hmm, ik vond het wel pijn doen !!
Ik heb een uurtje geleden of zo laten piercen, want dit leek me toch het verstandigste als je in het kraakbeen begint.
Maar gewone oorbellen in het kraakbeen laat je toch ook niet piercen neem ik aan? jah, iedereen moet 't zelf weten hoor, maar ik vind 55 euro echt veelste duur voor iets wat je net zo goed kunt laten schieten.. en er kan altijd wel iets verkeerd gaan, ook als je 't laat piercen..
Oud 26-12-2003, 19:30
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 26-12-2003 @ 19:48:
Maar gewone oorbellen in het kraakbeen laat je toch ook niet piercen neem ik aan? jah, iedereen moet 't zelf weten hoor, maar ik vind 55 euro echt veelste duur voor iets wat je net zo goed kunt laten schieten.. en er kan altijd wel iets verkeerd gaan, ook als je 't laat piercen..
het gaat om hoe groot het risico is he..
Oud 26-12-2003, 21:19
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 26-12-2003 @ 19:48:
Ik weet het, maar ik heb eerst verschillende sites geraadpleegd en deze beweerden stuk voor stuk dat het niet goed was op zo'n plaats te laten schieten. Ofwel overdreven zij dan en heb ik me blaaskes laten wijsmaken en was het geldsmijtweg ofwel ben ik eens verstandig geweest. Liever wat geld meer weg, want het blijft je lichaam, en daar moet je het de rest van je leven mee doen...

Dit wou ik je nog meegeven:

... Niets is zonder risico, Wat erg vaak voorkomt en zeker onschuldig lijkt is de boven oor piercing, Hier wordt een sieraad/ringetje geplaatst in het kraakbeen van het oor met een pistool. Met name willen wij hier aandacht geven aan het feit dat juweliers zonder enige kennis en controle of kennis, een boven oor piercing schieten met een pistool, GEVAARLIJK!!! zo'n pistool kan niet worden gesteriliseerd door de aanwezige kunststoffen onderdelen, honderden of misschien wel duizenden mensen zijn je voor geweest met grote kans op besmetting gevaar en/of grote infecties. Omdat kraakbeen geen of weinig bloedstroming heeft is een infectie aan het kraakbeen moeilijk te bestrijden. Klachten als deze zijn niet onbekend in de piercing branche en worden in een professionele studio met een naald aangebracht. Het aantal slachtoffers is niet gering, volgens de redactie van Ook dat nog hebben 1 op de 3 mensen enige hinder hiervan ervaren.

Een piercing om nooit te vergeten!!

Met name Engelse artsen waarschuwen voor risico's bij de zogenaamde hoge oorpiercing. Als die ontsteking niet heel snel behandeld wordt kan dat verschrikkelijke gevolgen hebben. Een resultaat daarvan is op deze foto te zien.

In Nederland komen dit soort klachten steeds vaker voor, en in den haag zal dit jaar het wetsvoorstel aan de orde komen. Het plaatsen van een piercing in het kraakbeen zou volgens dit wetsvoorstel in de toekomst moeten worden uitgevoerd door doctoren of mensen met medische kennis.

Boven in je oor of gewoon een oorbelletje, schieten is altijd een zeer groot risico. Zondag 19 Januari heeft de KRO op Ned 1 aandacht gegeven aan dit onderwerp in het programma: Ook dat nog! U BENT GEWAARSCHUWD!

Resultaat van een oorbel schieten bij de juwelier!

bron:http://www.bodyartsalon.nl/risicopiercing-bovenoor.htm

(K weet niet hoe je die plaatjes daar op moet zetten en heb geen zin om het uit te zoeken--) check de site!)

Grtz
Oud 26-12-2003, 23:27
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
phensicske schreef op 26-12-2003 @ 22:19:
lan geblaet

Grtz
zo groot is dat risico nu ook weer niet anders was het wel verboden. Ik heb mijn oren geheel vol gehad (24 meerdere keren dicht laten groeien, overnieuw gedaan etc ) en nooit maar dan ook nooit zulke problemen gehad. Ik ken zat mensen die nooit problemen hebben gehad en tuurlijk een onsteking kan gebeuren maar je kan er dan ook wat aan laten doen bij de dokter, de mensen van die plaatjes hebben er duidelijk zelf niks, of veel te laat iets aan gedaan. Het komt zeker voor maar echt niet zo vaak en dan ligt het er ook nog aan hoe je zelf voor je piercing zorgt. Jou info komt ook nog eens van een bodyart salon site, waarvan je er altijd nog vanuit kan gaan dat zij dit soort informatie enigzins verdikken om zelf meer te evrdienen. Ik bedoel een peircing bij een juwelier kost nog altijd meer als 50% minder dan bij een piercingshop.

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 23:30.
Oud 27-12-2003, 09:47
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
hey mensen ik vroeg me af wat nou een btje een goede piercingshop is in amsterdam.
ik ging altijd naar body manipulations maar aangezien die niet meer is moet ik nu naar een andere.
weet iemand een goede?
Oud 27-12-2003, 14:22
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Narod schreef op 27-12-2003 @ 00:27:
zo groot is dat risico nu ook weer niet anders was het wel verboden...
Ik vind gewoon dat mensen die hier komen ook moeten weten dat er risico's zijn, da's al. En als het zo gevaarlijk zou zijn, zou ik zelf geen laten zetten hebben é .

*aanrader*

Grtz

Phensic
Oud 27-12-2003, 14:43
phensicske
phensicske is offline

Lijkt op de mijne, maar dan zonder dat wild vlees, of wat het ook is. Het is ook niet zo'n lang staafje en vanachter is het een plat schijfje.

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 14:46.
Oud 27-12-2003, 20:14
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Narod schreef op 27-12-2003 @ 00:27:
zo groot is dat risico nu ook weer niet anders was het wel verboden.
blaat.

Citaat:
Ik ken zat mensen die nooit problemen hebben gehad en tuurlijk een onsteking kan gebeuren maar je kan er dan ook wat aan laten doen bij de dokter, de mensen van die plaatjes hebben er duidelijk zelf niks, of veel te laat iets aan gedaan.
Ik ken zat mensen waar 't juist wel problemen heeft gegeven.
beetje 'n non-argument.

Citaat:
Het komt zeker voor maar echt niet zo vaak en dan ligt het er ook nog aan hoe je zelf voor je piercing zorgt.
Veel vaker dan jij denkt. je bagatelliseert 't nogal.
Oud 27-12-2003, 22:45
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
phensicske schreef op 27-12-2003 @ 18:13:
Het is ook niet zo'n lang staafje en vanachter is het een plat schijfje.
Hoe kom je aan zown plat schijfje dan? of zat dat er meteen bij toen je het liet piercen? want ik heb nou nog steeds zown stom achterkantje en dat vinddik lelijk..
Oud 27-12-2003, 23:00
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 27-12-2003 @ 23:45:
Hoe kom je aan zown plat schijfje dan? of zat dat er meteen bij toen je het liet piercen? want ik heb nou nog steeds zown stom achterkantje en dat vinddik lelijk..
Je kon kiezen tussen een bolletje, zo'n piekje (net als vanvoor) of een plat schijfje. Dus ja, eigenlijk direct bij het piercen was het zo'n plat schijfje.

Ik denk wel als je naar je piercer gaat dat hij dat voor je kan regelen, hoor.
Oud 28-12-2003, 11:10
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
phensicske schreef op 28-12-2003 @ 02:30:
Je kon kiezen tussen een bolletje, zo'n piekje (net als vanvoor) of een plat schijfje. Dus ja, eigenlijk direct bij het piercen was het zo'n plat schijfje.

Ik denk wel als je naar je piercer gaat dat hij dat voor je kan regelen, hoor.
hmmz, maarjah ik heb t niet laten piercen dus ik weet niet of dat dan wel kan.. maar dankjewel in elk geval.
Oud 28-12-2003, 12:52
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 27-12-2003 @ 21:14:
[B]blaat.

Ik ken zat mensen waar 't juist wel problemen heeft gegeven.
beetje 'n non-argument.

Veel vaker dan jij denkt. je bagatelliseert 't nogal.
Blaat is juist geen argument... vraag me af wat er in jou hoofd omgaat als je dat als argument/reactie aansleept. Tuurlijk gebeuren er wel dingen, dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat het niet zo heel vaak gebeurt. we hebben eht wel over een normale kraakbeen piercing boven in je oor. Die mislukte bloemkooloortjes op die foto gebeuren echt niet zo vaak, een fikse onsteking wel, maar ken jij zat mensen die wel met bloemkooloren rondlopen dan.

Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 13:02.
Oud 28-12-2003, 14:20
Qamra
Qamra is offline
Na/tijdens een ontsteking kan het vlies, wat normaal "om" je kraakbeen zit, loslaten. Nou is het niet zo dat het vlies weer aan je kraakbeen vast groeit, maar je kraakbeen aan het vlies. Het groeit er dus naartoe. Dat zijn die zogenaamde bloemkooloren. Zodra er dus een flinke ontsteking zit dan is de kans groot dat er ook bulten ontstaan. Het HOEFT niet, het KAN wel.
Judoka's en andere vechters hebben er ook vaak last van. Vooral met hoofdklemmen en het slaan tegen oren aan kan dat vlies los doen laten.

Uiteindelijk is het tóch iets waar je rekening mee moet houden, dat het niet bij iedereen gebeurd betekend niet dat het niet bij jou gebeurd. Er is bij ELKE operatie een risico dat je dood gaat, simpel als dat. Dat is ook niet verboden, of wel soms?
Oud 28-12-2003, 14:25
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Qamra schreef op 28-12-2003 @ 15:20:
Na/tijdens een ontsteking kan het vlies, wat normaal "om" je kraakbeen zit, loslaten. Nou is het niet zo dat het vlies weer aan je kraakbeen vast groeit, maar je kraakbeen aan het vlies. Het groeit er dus naartoe. Dat zijn die zogenaamde bloemkooloren. Zodra er dus een flinke ontsteking zit dan is de kans groot dat er ook bulten ontstaan. Het HOEFT niet, het KAN wel.
Judoka's en andere vechters hebben er ook vaak last van. Vooral met hoofdklemmen en het slaan tegen oren aan kan dat vlies los doen laten.

Uiteindelijk is het tóch iets waar je rekening mee moet houden, dat het niet bij iedereen gebeurd betekend niet dat het niet bij jou gebeurd. Er is bij ELKE operatie een risico dat je dood gaat, simpel als dat. Dat is ook niet verboden, of wel soms?
als jij nou eerst leest voordat je replied, lees je dat ik het heb over een groot risico, ik heb ontken niet dat het niet kan gebeuren.
Oud 28-12-2003, 18:46
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Narod schreef:

zo groot is dat risico nu ook weer niet anders was het wel verboden...

...Ik ken zat mensen die nooit problemen hebben gehad ...

....Het komt zeker voor maar echt niet zo vaak en dan ligt het er ook nog aan hoe je zelf voor je piercing zorgt...

...Ik zeg dat het niet zo heel vaak gebeurt...

...als jij nou eerst leest voordat je replied, lees je dat ik het heb over een groot risico, ik heb ontken niet dat het niet kan gebeuren.
Tuurlijk ligt het eraan hoe je je piercing verzorgt, maar als het van het begin af aan niet goed gedaan is, heb je toch een groter risico en ik zie niet in waarom een helder denkend mens meer risico's zou nemen voor eenzelfde iets als het helemaal niet nodig is.

Wil jij nu gewoon averechts zijn of is het een angst die je niet onder ogen wil zien??

Citaat:
Qamra schreef:

Damn right u r!
Oud 28-12-2003, 19:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Narod schreef op 28-12-2003 @ 15:25:
als jij nou eerst leest voordat je replied, lees je dat ik het heb over een groot risico, ik heb ontken niet dat het niet kan gebeuren.
Je hebt het niet over een GROOT risico, je zou je eigen posts eens moeten onthouden. Verder zeg ik ook niet dat je het ontkent, ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar kan vergeten alleen maar "omdat het maar om een normale kraakbeen piercing boven in het oor gaat" (owke quote klopt niet letterlijk, maar ik ben lui). Je bagatelliseert het alleen te veel (naar mijn mening).
Oud 28-12-2003, 21:29
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Narod schreef op 28-12-2003 @ 13:52:
Blaat is juist geen argument... vraag me af wat er in jou hoofd omgaat als je dat als argument/reactie aansleept. Tuurlijk gebeuren er wel dingen, dat zeg ik ook helemaal niet.
Ik zeg dat het niet zo heel vaak gebeurt. we hebben eht wel over een normale kraakbeen piercing boven in je oor. Die mislukte bloemkooloortjes op die foto gebeuren echt niet zo vaak, een fikse onsteking wel, maar ken jij zat mensen die wel met bloemkooloren rondlopen dan.
blaat sloeg op het feit dat je gewoon onzin uitpoept met die zin.

Zo'n pistool is daar te grof voor. Schiet/scheur je bloedvaatjes mee open die met 'n piercing naald niet geraakt zouden worden. En zo'n pistool kan niet worden gesteriliseerd door de aanwezige kunststoffen onderdelen, lijkt me erg lekker, als er al 100en oren voor je ge"pierced" zijn met dat ding... is erg goed om de kans op infecties te verkleinen. (1 op de 5 jonge kinderen krijgt 'n infectie trouwens, dus het gebeurt redelijk vaak.)
... en nee, niet met bloemkooloren, omdat ze op tijd de piercing eruit haalden. (dan kan schieten (kutmethode) wel goedkoper zijn, maar als je 't dan iedere keer opnieuw moet laten doen omdat er wildgroei ontstaat... tsja...)

Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 21:37.
Oud 29-12-2003, 23:12
cha0s
cha0s is offline
oh ja, m'n tunneltje (8 mm):

Oud 30-12-2003, 08:39
leucomelas
leucomelas is offline

mijn rechter oor

mijn linker oor

mijn tong en neus piercing

Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 10:58.
Oud 30-12-2003, 11:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 30-12-2003 @ 00:12:
oh ja, m'n tunneltje (8 mm):

[afbeelding]
brr die dingen vind ik zo fout

en ik neem die ene piercing toch maar niet, heb weer besloten te gaan kickbocksen, dus lijkt me niet zo verstandig
Oud 30-12-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 30-12-2003 @ 16:10:
Ik heb ook een piercing. Echt waar, wel op een originele plaats. Hoppa, dwars door mn knieschijf.
haha, wat een humor
Oud 01-01-2004, 11:47
Antistar
Antistar is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 30-12-2003 @ 16:10:
Ik heb ook een piercing. Echt waar, wel op een originele plaats. Hoppa, dwars door mn knieschijf.
HAHAHA grappig!

NOT
Oud 02-01-2004, 22:01
Kraafie
Kraafie is offline
Ik wil misschien een nosetip piercing. Vinden jullie dat mooi?
Oud 03-01-2004, 00:39
Faery
Faery is offline
Citaat:
Kraafie schreef op 02-01-2004 @ 23:01:
Ja lekker alto
Oud 03-01-2004, 09:22
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb ooit eens een nek-piercing gehad.... en kwil um weer.... echt leuk, zak je gelijk door je knieen als er iemand in je nek zoent..
Oud 03-01-2004, 10:17
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 03-01-2004 @ 10:22:
ik heb ooit eens een nek-piercing gehad.... en kwil um weer.... echt leuk, zak je gelijk door je knieen als er iemand in je nek zoent..
Geil man

Oud 03-01-2004, 11:24
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Kraafie schreef op 02-01-2004 @ 23:01:
Is dat wat ik denk, door het puntje van je neus? Wat fucking belachelijk zeg.

Regels voor berichten