Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2006, 20:13
Hulk
Hulk is offline
YAY.. mijn zaadje bubbelicious is een centimeter boven de grond
Oud 13-04-2006, 22:22
bosbeest
bosbeest is offline
ben bij een growshop in arnhem geweest, die gast stelt een kweekschema voor me op, ik haal dinsdag de bemesting en grond bij hem.... nu nog hopen dat die kk plantjes vrouwelijk zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:16
Verwijderd
sowieso heel slim om te doen. Growshops weten vaak heel veel. En bemesting is sowieso goed, hoewel ik liever biowiet rook maar goed. Van hoeveelheden bemesting enzo, weet ik niet veel. Dat is ook echt trial & error. Maar de growshop weet dat vaak wel. Als je iets echt niet weet is het sowieso goed, om het daar te vragen.
Veel growshops gaat het ook niet om het verkopen, want ze vinden het plantje vaak net zo interessant als jij.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:24
zeehond23
zeehond23 is offline
ik denk telkens dat dit het izsadc topic is
Oud 14-04-2006, 20:21
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-04-2006 @ 19:24 :
ik denk telkens dat dit het izsadc topic is
Dan ben ik dus niet de enige.
Oud 15-04-2006, 23:37
bosbeest
bosbeest is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 14-04-2006 @ 19:16 :
hoewel ik liever biowiet rook maar goed.
nou ik had de keuze uit gewone meststof en bio meststrof, maar hij zei dat de bio beter was voor buitenteelt... heb nooit home-made gerookt, smaakt dat echt anders??
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 23:40
Hulk
Hulk is offline
dat dat plantje helemaal schuin naar het licht gaat staan.. trekt dat wel bij na verloop van tijd of moet ik elke dag gewoon het potje omdraaien
Oud 16-04-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 16-04-2006 @ 00:37 :
nou ik had de keuze uit gewone meststof en bio meststrof, maar hij zei dat de bio beter was voor buitenteelt... heb nooit home-made gerookt, smaakt dat echt anders??
ik denk dat het meer voor het idee is. Maar misschien dat het bijdraagt aan de scherpte van de smaak.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 16-04-2006 @ 00:40 :
dat dat plantje helemaal schuin naar het licht gaat staan.. trekt dat wel bij na verloop van tijd of moet ik elke dag gewoon het potje omdraaien
Dat trekt vaak nauwelijks bij. Omdraaien is dus een goed idee, maar ook dan duurt het bijtrekken lang en zie je dat er soms een ontzettende 'bocht' in je stengel komt te zitten. Het blijft behelpen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:34
]{ing
]{ing is offline
jack widowtjes komen eraan, binnenkort de eerste pics. hier een deel van het (bladerige ) resultaat van vorig jaar:

Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 13:14
bosbeest
bosbeest is offline
niet echt veel toppen wel?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 13:16
]{ing
]{ing is offline
veel toppen maar evenredig veel bladeren, daardoor valt het niet zo op. dit was trouwens nog wel een tijdje voor de oogst, ben erna niet meer toegekomen aan foto's maken
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:01
bosbeest
bosbeest is offline
hoeveel planten zijn dat?

ps. hier mijn 2 kleintjes:

owja, waaraan kan je het VROEGST al zien of het een mannetje of vrouwtje is??? ik las ergens dat mannetjes hun takken meer uit elkaar hadden staan en dat ze minder vertakkingen in het algemeen hadden..
en nog 1 ding... de onderste blaadjes sterven weer af, maar ze krijgen genoeg water en om de 2/3 dagen voeding... is dit weer niet erg, net als bij de kiemblaadjes of zijn ze dit keer wel uitgedroogd?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 23:34
zeehond23
zeehond23 is offline
verdomme! Weer geen izsadc!
Oud 21-04-2006, 07:38
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 20-04-2006 @ 22:01 :
hoeveel planten zijn dat?

ps. hier mijn 2 kleintjes:
[afbeelding]

owja, waaraan kan je het VROEGST al zien of het een mannetje of vrouwtje is??? ik las ergens dat mannetjes hun takken meer uit elkaar hadden staan en dat ze minder vertakkingen in het algemeen hadden..
en nog 1 ding... de onderste blaadjes sterven weer af, maar ze krijgen genoeg water en om de 2/3 dagen voeding... is dit weer niet erg, net als bij de kiemblaadjes of zijn ze dit keer wel uitgedroogd?
Uit het wietologisch handboek:

Voorbloei

Voordat hennepplanten tegen het eind van het seizoen (augustus-september) echt gaan bloeien en daarmee definitief hun sexe bekend maken, kennen ze enige tijd daarvoor de zogenaamde voorbloei. Hierbij verschijnen voor enkele dagen in de oksels van de planten een mannelijk balletje of een vrouwelijk haartje. Kijk om dit te zien dagelijks de planten na, deze verschijnselen verdwijnen na enkele dagen weer.
Door goed op te letten kan de wietboer deze voorbloei ontdekken en alvast een idee krijgen of een plant straks mannelijk of vrouwelijk wordt. Als je eenmaal het idee hebt dat een plant vrouwelijk is, handg er dan een label of ander merkteken in om te voorkomen dat je iedere keer nodeloos dezelfde planten loopt te onderzoeken.
Als een plant volgens jou mannelijk is kun je hem het beste direkt verwijder- en. De mooiste mannelijke plant kun je sparen om er later stuifmeel van te winnen.
Als de meeste planten hun sexe getoond hebben en je houdt nog enige planten over, waarvan je nog niet zeker bent, gooi die dan ook weg. Verspil geen plaats, tijd en energie aan onduidelijke planten! Vervang eventueel mannelij- ke planten in de grond door een reserve vrouwtje uit een pot en geef deze nat het planten direkt flink water.
Sommige vrouwelijke planten produceren in hun hoop op bevruchting zelf mannelijke stuifmeelballetjes. Deze planten zijn hermafraudiet (tweeslachtig). Het stuifmeel van deze planten is vruchtbaar en de planten dienen dus verwijderd te worden. Zaad geproduceerd met hermafraudiet stuif- meel levert wel zaad op waaruit overwegend vrouwelijke planten komen, maar de meesten daarvan worden uiteindelijk ook hermafraudiet, dus veel schieten we daar niet mee op. Let op de vrouwelijke stampers (witte haartjes) boven aan de plant en de mannelijke ballen tegen aan het topje.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 09:07
bosbeest
bosbeest is offline
hebik ook gelezen... maar wanneer begint de voorbloei? bij welke hoogte van de plant of leeftijd of whatever... ik groei ze zonder lampen dus ze gaan niet optimaal snel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 10:11
Verwijderd
Dat heeft te maken met zonlicht.
De voorbloei begint meestal eind augustus geloof ik.
Je hebt ook wat soorten die wat eerder gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:16
Verwijderd
Rond juli augustus bij buiten kweek.
Als je het onder kunstlicht goed doet kan je in drie maanden kweken. Maar hoe snel de voorbloei komt weet ik niet. Ik zou zeggen, check gewoon elke dag de oksels op balletjes of haartjes.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 10:46
verf
verf is offline
Ik heb een plantje staan, het is nog erg klein: heeft net boven de twee kiemblaadjes 2 blaadjes zitten en dat is alles(8cm hoog)
Ik vraag me af of er later aan de zijkant van de stengel die er nu is takjes zullen komen en dat die twee blaadjes die er nu zijn de top zullen vormen, of dat de stengel tussen die twee blaadjes verder zal groeien en die twee blaajdes dus de onderste blaadjes zullen blijven?
Ik weet niet of ik het duidelijk heb uitgelegd, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:10
Verwijderd
IIRC blijven die blaadjes de onderste blaadjes en groeit de stengel boven die blaadjes door.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 18:22
bosbeest
bosbeest is offline
heb in deze maand het volgende geleerd
kiemblaadjes blijven het laagst, en vallen na een tijdje eraf, het 2e paar bladen zullen na de kiembladen de laagste zijn en zijn er bij mij na een maand (?) ong. afgevallen. maar dat is dus al 54 blaadjes later

PS. wat betekent iirc?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 12:30
DT
DT is offline
Zaadjes zijn binnen. Goed plan om nu al te ontkiemen of nog even wachen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 14:17
Hulk
Hulk is offline
mijn zaadjes moest ik eigenlijk half mei pas planten maar ik heb het nu al gedaan.

mijn plantje groeit trouwens VEEL langzamer dan de plantjes van een vriend van mij terwijl de zaadjes uit hetzelfde zakje komen... alleen de potgrond is anders (hij heeft speciale voor wiet). zijn plantjes hebben al 8-12 blaadjes terwijl mijne er nog maar 4 heeft.. ze staan trouwens ook hetzelfde op de zon gericht.
Oud 27-04-2006, 14:49
DT
DT is offline
Nog een vraag.. ik las net op een ander forum dat je, na het ontkiemen, de wortel naar beneden moet doen als je het in het kuiltje legt. Ik dacht, zo vorige keer ook gedaan, dat het naar boven moest? Lijkt me logisch, want de plant groeit daar toch uit..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 15:21
bosbeest
bosbeest is offline
Citaat:
DT schreef op 27-04-2006 @ 15:49 :
Nog een vraag.. ik las net op een ander forum dat je, na het ontkiemen, de wortel naar beneden moet doen als je het in het kuiltje legt. Ik dacht, zo vorige keer ook gedaan, dat het naar boven moest? Lijkt me logisch, want de plant groeit daar toch uit..
Witte uitsteekseltje is een worteltje, dat naar beneden gericht moet worden geplant. Je zult zien dat dat kleine worteltje het zaadje helemaal naar de oppervlakte duwt, waarna de omhulsels eraf zullen vallen en blaadjes zullen vormen.

@ Hulk
Mijn planten zijn nu ong. 80 en 65 cm, en die van mijn maten die dezelfde zaden hebben, nog maar 10-15cm... geen idee wat het is. 1 ding weet ik echter wel, plant 1 zaadje per pot, anders hebben ze geen ruimte, een wietplant groeit evenredig aan de hoeveelheid ruimtie die hij heeft.

en nou mijn eigen probleem, na mijn kiemblaadjes er af zijn gevallen, zijn de volgende 2 van onderen er ook af gevallen, zeer kleine blaadjes die om een of andere reden uitdroogden. En nu gebeurt het wèèr met de onderste blaadjes....
wat is dit?

Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:19
bosbeest
bosbeest is offline
komop iemand?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:53
Verwijderd
Zijn het alleen de kleine blaadjes van onder of ook de grote bladeren?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 15:37
Hulk
Hulk is offline
er vallen netzo veel blaadjes af totdat je plant een kerstboom vorm krijgt.
Oud 30-04-2006, 17:18
bosbeest
bosbeest is offline
begon met kleinere, maar nu krijgt ook 1 die ietsje naar boven zit (een groter blad) slappe randjes... maargoed hopelijk word het nu dus de oh zo mooie 'kerstboom'vorm
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 18:04
Verwijderd
Dat kleine (en eventueel grote) blaadjes onderaan eraf vallen is ook niet zo erg. Veel kwekers halen sowieso de kleine blaadjes (en vooral die onderaan) weg zodat de plant meer kracht kan overhouden voor de grote en er meer ruimte tussen de bladeren komt te zitten. Weet ven niet meer de term hiervoor (ben al te lang uit de kweek"business"), maar goed.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 21:03
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Robo schreef op 30-04-2006 @ 19:04 :
Dat kleine (en eventueel grote) blaadjes onderaan eraf vallen is ook niet zo erg. Veel kwekers halen sowieso de kleine blaadjes (en vooral die onderaan) weg zodat de plant meer kracht kan overhouden voor de grote en er meer ruimte tussen de bladeren komt te zitten. Weet ven niet meer de term hiervoor (ben al te lang uit de kweek"business"), maar goed.
snoeien
Oud 01-05-2006, 13:12
bosbeest
bosbeest is offline
nee niet snoeien... de term is toppen. En ik weet dat ik dit moet gaan doen op een gegeven moment, maar ik weet niet de exacte methode... en als ik op google zoek, nou je kan het wel raden, als je naar cannabis + toppen zoekt dan krijg je dus info over hun bloemen...

iemand raad hiermee? of iemand met ervaring met 'toppen'
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 17:19
bosbeest
bosbeest is offline
zijn dit de haartjes die je krijgt als het een vrouwtje is? Deze zitten in de oksels van de kleinere plant met de meeste takken.

Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 01:56
j0ell0s
j0ell0s is offline
luister.. ik heb nu 5 stekkies.. .. ik heb ze nu in 2 potten staan ( 3 in 1 pot.. en de andere 2 in een andere pot.. ) onder een bureau lamp .. gehhe en overdag in de zon achter het raam ze groeien wel..maar.. kheb een paar vraagies..

-moeten ze allemaal in een eigen pot?
-hoevaak moet ik ze water geven?
-kan dat gewoon ..? ( savonds onder de lamp en overdag achter het raam in de zon .. )
- zou ik ze eventueel als ze wat groter zijn , buiten kunne planten .. ?

oja ik had ze trouwens op een zonnige dag buiten gezet in de zon.. maar toen gingen ze helemaal hangen enzo.. dus ik denk dat het antwoord op de laatste vraag nee is?
hahah kunne julliei het me alsjeblieft late weten
thnx alvast
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 07:47
Verwijderd
Het liefst allemaal in een eigen pot, en vooral een pot nemen die groot genoeg is. Onder de aarde groeien je plantjes net zoveel als boven de aarde, en binnen een paar weken hebben ze al een reusachtig wortelstelsel ontwikkeld. Op tijd overpotten dus!

Water geven: 'genoeg', al heb je daar weinig aan. Ze verdampen en gebruiken veel water, de grond zal ook snel opdrogen. Zorg dat de potgrond vochtig blijft, dan zit je in de goede richting. En liever vaak een beetje geven dan één keer per twee weken een hele gieter leegstorten.

Ik weet niet hoeveel zin een bureaulamp heeft. Een IKEA-lampje geeft misschien 2W effectief af aan licht, dat is niet erg veel. Binnenkwekers gebruiken vaak 18:6 (18 uur licht, 6 uur donker) tijdens de groei, maar als ze achter het venster staan is dat niet nodig en krijgen ze overdag genoeg licht.

Je kan ze wel buiten planten hoor! Als je plantjes klein zijn (en achter het raam worden ze nooit heel sterk), zijn ze alleen heel gevoelig voor wind, maar als de stengel meer vezelachtig wordt, gaat het makkelijker. Sowieso, als ze ongeveer een halve meter hoog zijn kan je ze in de volle grond zetten, evt. vastgemaakt aan zo'n stok. Ik laat ze altijd 'wennen' door ze zo snel mogelijk in potten in de achtertuin te zetten, voordat ze in de volle grond gaan. Het enige probleem is dat je je mannetjes en vrouwtjes gescheiden moet houden. Dus of wachten tot je het geslacht ziet, of naderhand je plant uit de grond trekken.

Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 08:00.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 07:51
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 03-05-2006 @ 18:19 :
zijn dit de haartjes die je krijgt als het een vrouwtje is? Deze zitten in de oksels van de kleinere plant met de meeste takken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou zeggen van wel, maar dan moet die stijl (van de stamper) iets verder groeien. Mannetjes zijn beter herkenbaar, die vormen een duidelijk bolletje. Hier heb je twee links:
http://www.weedfarmer.com/cannabis/kinds_guide.php
http://www.erowid.org/plants/cannabi...ivation3.shtml
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 07:53
Verwijderd
Citaat:
DT schreef op 27-04-2006 @ 15:49 :
Het is de wortel, dus in principe naar beneden. In de praktijk maakt het niet veel uit, omdat wortels altijd de weg naar beneden vinden (de natuur is echt geniaal!).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 07:59
Verwijderd
Citaat:
bosbeest schreef op 25-04-2006 @ 19:22 :
PS. wat betekent iirc?
IIRC ~ if I recall correctly

De term voor het weghalen van de blaadjes is trouwens wel snoeien. Toppen is het 'beschadigen' van het begin van de bloemtoppen, zodat je toppen iets meer in de breedte dan in de hoogte groeien. Ik heb het een keer bij een toch al zwakke plant geprobeerd, en het resultaat was niet erg bijzonder. Dat snoeien en toppen is sowieso meer iets voor binnenkwekers.

Dat verdorren is irritant. Het kan een tekort aan voedingsstoffen zijn of een of andere misvorming. In wat voor grond staan ze (welke mix)?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 12:22
j0ell0s
j0ell0s is offline
ik heb nu ipv die bureau lamp en spaarlamp van 220 - 240 v .. is dat beter of kan ik gewoon die andere beter neme ?
Ciao
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 13:00
Verwijderd
220-240 V zegt niks (het Nederlandse lichtnet werkt op 230 V). Ik zou het bijlichten met kunstlicht helemaal achterwege laten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 14:06
j0ell0s
j0ell0s is offline
oke gedaan.. allemaal in eigen potjes dit zijn ze .. alleen zoals je ziet is de rechts voorste.. heel slap.. en gaat dood volgens mij..wat kan ik daaraan doen? of valt die niet meer te redden?
ciao
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 14:23
bosbeest
bosbeest is offline
Citaat:
Snees schreef op 15-05-2006 @ 08:59 :

Dat verdorren is irritant. Het kan een tekort aan voedingsstoffen zijn of een of andere misvorming. In wat voor grond staan ze (welke mix)?
1 zit er nu in volle grond met een mix van zand+Canna potgrond er omheen om m te laten wennen, en de ander staat nog in een grote pot ook met Canna potgrond... staat niet echt iets op de zak van de grond geen waarden of zo... verder gebruik ik Bio Vega van BioCanna met NPK 3.5-1.0-5.5 omdat ik ze uiteindelijk allebij in volle grond zet. ong. 2x per weer geef ik ze deze voeding. De verdorrende blaadjes zijn nu niet echt meer een probleem, ze stonden denk ik teveel in direct zonlicht in de kas, heb nu de ramen waar in de middag de volle zon op schijnt beschildert met dun laagje latex. Heel veel bladeren hebben wel alle puntjes een dor uiteinde maar ze verergeren niet dus ik gloof dat het nu wel goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 17:02
Verwijderd
Citaat:
j0ell0s schreef op 15-05-2006 @ 15:06 :
oke gedaan.. allemaal in eigen potjes [afbeelding] dit zijn ze .. alleen zoals je ziet is de rechts voorste.. heel slap.. en gaat dood volgens mij..wat kan ik daaraan doen? of valt die niet meer te redden?
ciao
Niet meer te redden -> wegflikkeren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 17:58
j0ell0s
j0ell0s is offline
oke thnx dan maar ff nieuw stekkie regele
Oud 16-05-2006, 09:48
DT
DT is offline
Citaat:
j0ell0s schreef op 15-05-2006 @ 15:06 :
oke gedaan.. allemaal in eigen potjes [afbeelding] dit zijn ze .. alleen zoals je ziet is de rechts voorste.. heel slap.. en gaat dood volgens mij..wat kan ik daaraan doen? of valt die niet meer te redden?
ciao
Als ze gaan hangen, kan je met wat sate stokjes ze rechtop houden.. verstevigt ze enigszins.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 00:09
j0ell0s
j0ell0s is offline
Thnx voor het advies..
kheb bij die ene waarvan ik dacht dat die dood was/ging... heb ik de blaadjes gsnoeit.. en sins dien heb die zelfs wortels !! vette shit.. weet ook niet hoe het komt.. maar iig ik krijg vrijdag weer 5 nieuwe stekkies.. .. een broer van een vriend van me .. heb een eigen growshop dus heb daar heel veel advies gehad .. klik

hier voor de site van de winkel.. is miss wel lachen
laat jullie wle weten hoe het afgelopen is met me planjtes
ciaoo
Oud 18-05-2006, 09:46
zeehond23
zeehond23 is offline
ja slim! Reclame maken voor een growshop die stekkies verkoopt! jij kijkt zeker geen nieuws?
Oud 19-05-2006, 16:09
j0ell0s
j0ell0s is offline
Ze verkope geen stekkies dus niks aan de hand ik regel ze via iemand anders
Oud 19-05-2006, 18:12
Verwijderd
zitten er wel gaten in je stenen potten?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:24
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
j0ell0s schreef op 19-05-2006 @ 17:09 :
Ze verkope geen stekkies dus niks aan de hand ik regel ze via iemand anders
"-Wij zijn gespecialiceerd in het aanleggen van complete kamer en /tuinen."

haha

Ik heb mn plantje 2 dagen geleden in de tuin gezet en tot nu toe heeft hij alle watersnood/onweer overleefd
Reageren

Regels voor berichten