Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voorbloei Voordat hennepplanten tegen het eind van het seizoen (augustus-september) echt gaan bloeien en daarmee definitief hun sexe bekend maken, kennen ze enige tijd daarvoor de zogenaamde voorbloei. Hierbij verschijnen voor enkele dagen in de oksels van de planten een mannelijk balletje of een vrouwelijk haartje. Kijk om dit te zien dagelijks de planten na, deze verschijnselen verdwijnen na enkele dagen weer. Door goed op te letten kan de wietboer deze voorbloei ontdekken en alvast een idee krijgen of een plant straks mannelijk of vrouwelijk wordt. Als je eenmaal het idee hebt dat een plant vrouwelijk is, handg er dan een label of ander merkteken in om te voorkomen dat je iedere keer nodeloos dezelfde planten loopt te onderzoeken. Als een plant volgens jou mannelijk is kun je hem het beste direkt verwijder- en. De mooiste mannelijke plant kun je sparen om er later stuifmeel van te winnen. Als de meeste planten hun sexe getoond hebben en je houdt nog enige planten over, waarvan je nog niet zeker bent, gooi die dan ook weg. Verspil geen plaats, tijd en energie aan onduidelijke planten! Vervang eventueel mannelij- ke planten in de grond door een reserve vrouwtje uit een pot en geef deze nat het planten direkt flink water. Sommige vrouwelijke planten produceren in hun hoop op bevruchting zelf mannelijke stuifmeelballetjes. Deze planten zijn hermafraudiet (tweeslachtig). Het stuifmeel van deze planten is vruchtbaar en de planten dienen dus verwijderd te worden. Zaad geproduceerd met hermafraudiet stuif- meel levert wel zaad op waaruit overwegend vrouwelijke planten komen, maar de meesten daarvan worden uiteindelijk ook hermafraudiet, dus veel schieten we daar niet mee op. Let op de vrouwelijke stampers (witte haartjes) boven aan de plant en de mannelijke ballen tegen aan het topje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ Hulk Mijn planten zijn nu ong. 80 en 65 cm, en die van mijn maten die dezelfde zaden hebben, nog maar 10-15cm... geen idee wat het is. 1 ding weet ik echter wel, plant 1 zaadje per pot, anders hebben ze geen ruimte, een wietplant groeit evenredig aan de hoeveelheid ruimtie die hij heeft. en nou mijn eigen probleem, na mijn kiemblaadjes er af zijn gevallen, zijn de volgende 2 van onderen er ook af gevallen, zeer kleine blaadjes die om een of andere reden uitdroogden. En nu gebeurt het wèèr met de onderste blaadjes.... wat is dit? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.weedfarmer.com/cannabis/kinds_guide.php http://www.erowid.org/plants/cannabi...ivation3.shtml |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De term voor het weghalen van de blaadjes is trouwens wel snoeien. Toppen is het 'beschadigen' van het begin van de bloemtoppen, zodat je toppen iets meer in de breedte dan in de hoogte groeien. Ik heb het een keer bij een toch al zwakke plant geprobeerd, en het resultaat was niet erg bijzonder. Dat snoeien en toppen is sowieso meer iets voor binnenkwekers. Dat verdorren is irritant. Het kan een tekort aan voedingsstoffen zijn of een of andere misvorming. In wat voor grond staan ze (welke mix)? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Thnx voor het advies..
![]() kheb bij die ene waarvan ik dacht dat die dood was/ging... heb ik de blaadjes gsnoeit.. en sins dien heb die zelfs wortels ![]() ![]() ![]() hier voor de site van de winkel.. is miss wel lachen ![]() laat jullie wle weten hoe het afgelopen is met me planjtes ciaoo ![]()
||
Citaat:
haha ![]() Ik heb mn plantje 2 dagen geleden in de tuin gezet en tot nu toe heeft hij alle watersnood/onweer overleefd ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het IZSADC topic deel 73 Mephisto | 501 | 29-05-2007 11:10 | |
Drugs & Alcohol |
kwil wiet gaan verbouwen op me kamer maar wanneer, hoe??:P alle tips zijn welkom BierBrood | 3 | 26-04-2006 15:27 | |
Drugs & Alcohol |
Eerste blaadjes wietplant weg. bosbeest | 2 | 04-04-2006 16:14 | |
Drugs & Alcohol |
Binnenshuis kweken benodigtheden! E Che Guevara | 1 | 25-07-2004 22:10 | |
Drugs & Alcohol |
internet shops 100% Niek | 1 | 19-04-2004 21:11 |