Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 19:57
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Inferno schreef op 31-03-2004 @ 11:15 :
Van 65 naar 59...En er blijft bijna niks van mij over..

Waarom doen ze niet gewoon normaal tegen mijn vriendin. Accepteer dat ik je bezit niet ben. Ik kwam uit jullie nu wenste ik dat ik geadopteert was.
Het is allemaal mijn schuld, terwijl zij geestesziek is.
Pap ga nou niet mee met haar ik ben toch de gezonde geest hier... toch?

Het ging altijd goed. Waarom nu dan opeens jaloers op mijn geluk? Omdat het niet goed met jullie gaat,moet ik jullie hand vast houden. Wat jullie ook zeggen, ze houdt van mij en ik van haar. Ze vind mij niet lelijk, hoe dun ik ook word, hoeveel puisten ik ook heb. Maar ik heb er niet veel alleen jullie praten het me aan. Jullie spelen ons tegen elkaar uit. Luisteren aan de deur. Maar het lukt niet. Jammer...
Had ik maar genoeg geld om op mezelf te wonen. Dan was alles anders dan was ik volmaakt gelukkig.

Elke keer weer hoop, elke keer weer op mijn bek. Waarom hou ik nog hoop. Jullie zijn verziekt. verzwolgen door jullie geweldige vakantietjes en designmeubelen. Maar maakt het jullie gelukkig? Nee, omdat jullie praten niet met elkaar alleen maar zeuren en schreeuwen. Haal mij maar naar beneden. Jullie verpesten het voor jezelf.

Zelfs toen er een vriend stierf was jullie vakantie belangrijker. Ouders? Die heb ik niet. ironoisch dat je schoonouders beter kunnen zijn dan je eigen ouders.

Bedankt voor lezen,
Roman-Paul
Jongen toch
Sterkte hoor! Hou je goed!
Advertentie
Oud 31-03-2004, 22:11
Steleto
Steleto is offline
Teleurstelling. Ik heb deze week halve dagen vrij gehad, en elke keer vluchtte ik weg. Naar vrienden, naar de stad, weg in alcohol, in eten, in slapen.
Vrijdag heb ik mijn mondeling en ik kom er nu pas achter hoeveel ik daar eigenlijk nog voor moet doen. Ik had er eerder mee willen beginnen, maar schoof het vooruit. Nu ben ik weer boos op mezelf. Morgen weinig tijd, en toch zal ik het moeten voorbereiden. Ik verwacht veel van mezelf op dit gebied. Bij elk punt onder de 9 zal ik me afvragen wat er is misgegaan. Niet omdat het punt me boeit, maar omdat ik van lezen houd, omdat de mensen om me heen goede punten halen, omdat anderen het van me verwachten en omdat ik vooral álles wil weten. Ik mag immers geen fouten maken, ik mag niet falen. En ja, ik wéét dat dat niet waar is, maar het voelt wel zo.
Falen=kwetsbaar. Kwetsbaar=zwak=gekwetst worden.

Ik was in de stad en las bij de Slegte een willekeurige pagina in een boek over incest. Het klopte, en in mijn lijf voelde ik dat dit mijn waarheid is. Ik geloof mezelf nog steeds niet, en toch kan ik er niet meer omheen, want mijn lijf vertelt het me.
Het beeld van lieve vader en lieve moeder is gruwelijk hardnekkig. Ik probeer me van hen los te maken, maar af en toe verval ik in volledige ontkenning en zie ik niet meer waarom ik me los zou willen maken. De overige momenten zijn gevuld met angst. Angst om weer aangeraakt te worden, angst om terug in mijn naieve rol geduwd te worden als ik probeer uit te breken, angst om niet goed genoeg te zijn. (en het enorme verdiet toen ik besefte dat ik nooit goed genoeg zal zijn, wat ik ook doe)

Ik voel me raar. Verdrietig, boos, teleurgesteld, eenzaam, misbruikt. Ik voel me als een meisje dat incest heeft meegemaakt, en terwijl ik het opschrijf, vraagt een stemmetje in mijn hoofd:"huh, maar waarom voel je je dan zo?"
Ontkenning.
Misbruikt? Nee, ik niet!
Oud 01-04-2004, 07:43
magicflower
magicflower is offline
Hallo,

Hier ben ik nog is.

Gister is mijn psych voor de 2de x bij mij thuisgeweest. Daar voor was ik ook al paar x naar haar toegeweest. We hebben het gehad over mijn angst voor zelfstandigheid in de toekomst (klinkt raar, I know ) en ook over mijn angst voor nieuwe dingen. Oh ja, en ook nog over mijn angst dat mijn klasgenoten na de vakantie ineens weer anders (= mij weer afkraken op alles wat ik doe/zeg....daar zijn ze nu alweer tijdje mee gestopt, maar bij mijn klasgenoten kan dat zo weer omslaan). Ik zit nu deze week thuis met een zware verkoudheid en zie mijn klas dus niet meer tot na de vakantie.

Nu zei mijn psych gister dat het geen zin had om met die angst te blijven zitten, dat ik daarvoor afleiding moest zoeken en dat ik die angst moest loslaten.

punt 1: heeft ze gelijk in: tis nutteloos om je zorgen te maken over iets waar je toch nix aan kan doen maar de angst is sterker.

punt 2: Ik kan wel afleiding zoeken maar daardoor gaat mijn angst toch ni in 1-2-3 verdwijnen

punt 3: ik heb haar gevraagd HOE ik die angst kon loslaten. Haar antwoord was dat ze daar geen pasklare oplossing voor had maar dat ze er ook ni verder op in zou gaan want dat ze moest vertrekken. Ben ik vet mee.

Ik kon pas een volgende x met haar afspreken na de paasvakantie....Wat dus inhoudt dat ik 3 weken thuis zit (kan ni weg om iets te gaan doen ofzo) tss 4 muren, zonder ook maar 1 x hulp van haar....da word dus piekeren, piekeren en nog is piekeren mijzelf kennende.

+ komt daar dan ook nog bij dat ik dus binnen 3 weken terug naar school moet zowiezo....en aangezien ik angst heb voor hoe mijn klasgenoten dan tegen me zullen doen kan ik haar hulp best gebruiken.

Ik heb haar emailadres gekregen ...Kon ik emailen ask daar behoefte aan had. .....En dan???? Als ik dat doe moet ik wss keilang wachten op antwoord....Dan liever een irl gesprek....

Ik heb gezegd dat ik wou afwachten hoe ik mij na de vakantie voelde en voorlopig dus maar geen afspraak wou maken....Maar als het aan mij ligt hoort/ziet ze me nooit meer.

Moest er ff uit. Bedankt voor het lezen.

Lieve groetjes Magicflower
Oud 01-04-2004, 08:02
Inferno
Inferno is offline
En nu weer doen alsof er niks aan de hand is... Zijn jullie nou gewoon blind of doen jullie alsof...
Zondag weer thuis met mijn vriendin...Ik hou mijn har vast dat wij geen ruzie krijgen met ze allen...
Ik haat jullie...Laat mij met rust..Maar nee jullie zijn mijn ouders..Ik hoor bij jullie..Nee, ik hoor bij mijn vriendin
Ik hoor niet bij gekken...
Waarom is mij dit overkomen..Ik wens het niemand anders toe maar waarom ik precies..Ik weet het ik ben sterk, maar je kan niet altijd sterk blijven.
Ach, het komt vast weer goed.ooit...ooit...als ik samenwoon met degene die jullie het meest haten..mijn alles..

Ik weet t ook niet meer
Roman-Paul
Oud 01-04-2004, 14:49
sublime
sublime is offline
over een uur moet ik weg terwijl ik pas om 19u tentamen heb
en ik heb het gevoel dat ik het niet goed genoeg ken ja, nu begin ik zwaar gestresst en faalangstig te worden

verdorie, kdacht dat ik t deze keer zonder faalangstige neigingen ging doen

/edit: mijn moeder is zó hypocriet; als ze ergens is waar ze indruk op mensen kan maken, moet ze bij zaken als mijn tentamens enzo altijd naar huis bellen om me succes te wensen (yeah right - het interesseert r normaal ook zoveel) om ondertussen te patsen met haar dochter 'die studeert'

ROT - TOCH - OP

ik was relatief rustig, maar hier raak ik zó opgefokt van

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 15:32.
Oud 01-04-2004, 17:19
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
weet je-
alhoewel ze leuk is en lief enzo-
ik weet het niet-
maar ze lijkt mijn creativiteit te drukken-
ik word burgerlijk saai door haar-
lijkt het wel-
misschien is het toch geen goed idee.
ik kan niet meer schrijven-
door háár.

carričre gaat voor de relatie, zeg ik altijd maar.
dus nu ook.
Oud 01-04-2004, 20:37
Verwijderd
pa is zo blij... k vind t ook super voor m.. hij is tenslotte jarig.. (ja, op 1 april)

hij blij en ik stikjaloers op zijn blije humeur.... en daardoor een nog slechter gevoel..

heb hem een leuk kado gegeven; een irischeque van 15 euro

en nu wil hij ook msn'nen, net als mij ben ik straks weer 3 uren bezig hem te instrueren hoe je moet dubbelklikken pff... ik had hem liever het handboek "computeren voor dummies gegeven" hehe

hij is tenslotte sterrenbeeld ram.. dus hij gaat net zolang door tot hij zijn zin heeft vermoeiend.. ma is ook ram

(leuk om te zien dat ze allebei dat zuinige mondje trekken als ze iets in hun hoofd hebben en zich niet laten vermurmen) ikkuh = nu ff psycholoog

achjah...

hij blij en ik jaloers...

morgen kijkt D. (mentrix) in haar postvak en vind ze mijn verslag van 6 bladzijden, heeft ze wat leesplezier

morgen alweer vrijdag....

en ik moet nu nog huiswerk maken eigenlijk... och, als ik tijdelijk geschorst word todat ik mijn huiswerk afheb, ga ik wel in het winkelcentrum zitten ben ik binnen 5 min. klaar

dat het zover heeft moeten komen.....
Oud 01-04-2004, 20:40
Verwijderd
* *
Oud 01-04-2004, 20:49
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
relaxxamann schreef op 01-04-2004 @ 21:37 :
pa is zo blij... k vind t ook super voor m.. hij is tenslotte jarig.. (ja, op 1 april)

hij blij en ik stikjaloers op zijn blije humeur.... en daardoor een nog slechter gevoel..

heb hem een leuk kado gegeven; een irischeque van 15 euro

en nu wil hij ook msn'nen, net als mij ben ik straks weer 3 uren bezig hem te instrueren hoe je moet dubbelklikken pff... ik had hem liever het handboek "computeren voor dummies gegeven" hehe

hij is tenslotte sterrenbeeld ram.. dus hij gaat net zolang door tot hij zijn zin heeft vermoeiend.. ma is ook ram

(leuk om te zien dat ze allebei dat zuinige mondje trekken als ze iets in hun hoofd hebben en zich niet laten vermurmen) ikkuh = nu ff psycholoog

achjah...

hij blij en ik jaloers...

morgen kijkt D. (mentrix) in haar postvak en vind ze mijn verslag van 6 bladzijden, heeft ze wat leesplezier

morgen alweer vrijdag....

en ik moet nu nog huiswerk maken eigenlijk... och, als ik tijdelijk geschorst word todat ik mijn huiswerk afheb, ga ik wel in het winkelcentrum zitten ben ik binnen 5 min. klaar

dat het zover heeft moeten komen.....
irischeque, die heb ik ook al eens gekregen
ja, kvond het geweldig

moest er ff uit
Oud 01-04-2004, 21:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oh shit.

Dat vat m'n dag wel samen.
Oud 01-04-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-04-2004 @ 22:05 :
Oh shit.

Dat vat m'n dag wel samen.
wat vat je dag samen?
Oud 01-04-2004, 22:10
juliettebinoche
Citaat:
juliettebinoche schreef op 01-04-2004 @ 18:19 :
weet je-
alhoewel ze leuk is en lief enzo-
ik weet het niet-
maar ze lijkt mijn creativiteit te drukken-
ik word burgerlijk saai door haar-
lijkt het wel-
misschien is het toch geen goed idee.
ik kan niet meer schrijven-
door háár.

carričre gaat voor de relatie, zeg ik altijd maar.
dus nu ook.
maar toch-
voelt het meestal wel weer heel goed-
misschien moet ik niet zeuren-
en gewoon alles afwachten?
Oud 02-04-2004, 00:45
sublime
sublime is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 01-04-2004 @ 23:10 :
maar toch-
gelukkige(re) mensen schrijven altijd 'slechter' je moet gewoon wennen aan de nieuwe situatie - denk ik -

lucht mn hart:
it is to bloody complicated - ik voel me een beetje onzeker en een beetje verward. en een beetje aangeschoten, alweer ik drink te veel voor mijn doen. tentamen ging redelijk, maar twijfel nog... twordt streng nagekeken, afwachten dus.
waarom doet ie me wat? hij mag me niks doen, snap je? het hoort niet...
nu slapen...
Oud 02-04-2004, 09:15
Anne
Anne is offline
Hááááá, betrapt!

Maar het is mooi weer.
Oud 02-04-2004, 09:53
Marcade
Marcade is offline
Duf en moe, nog steeds. Irritante gezeik op m'n werk ook altijd.

en ik verlang naar d'r en om tegen d'r aan te kruipen *zucht*
Oud 02-04-2004, 11:05
Fantôme
Fantôme is offline
Ze is het met Ria eens. Dat wil wat zeggen… ik doe het allemaal verkeerd. Ik ben stom… achterlijk. Ik ben gewoon egoistisch en denk alleen maar aan mezelf. Een egoistische trut, dat ben ik. En er zal niemand zijn die dat zal ontkennen. Maar… Waarom dan? Ik bedoel, als ik die wedstrijd niet doe, stel ik mensen teleur, maar als ik hem wel doe, en het niet red met leren en onvoldoendes haal, stel ik ook mensen teleur. Waaronder mezelf… Zie je?! Weer MEZELF. Egoistisch, dat ben ik echt. Iedereen kan ophoepelen met goede en positieve dingen over mij opnoemen. Ik heb geen positieve dingen…! Ik ben waardeloos….
Oud 02-04-2004, 11:40
Verwijderd
Zo nu en dan moet je aan jezelf denken, zeker als anderen het niet doen. Mensen die jou een schuldgevoel geven, denken die aan anderen, denken die aan jou? Waarom moet jij bepaalde dingen doen? Vast ook omdat zij en anderen daar anders onder lijden (in de meest ruime zin van het woord). Denken zij aan jou? Nee. Dus moet je dat zelf wel doen, al is het alleen maar om jezelf te beschermen.

't maakt me niet uit of je het wel of niet gelooft, ik wilde het toch zeggen.
Oud 02-04-2004, 13:21
Marcade
Marcade is offline
Mensen die stom en egoistisch zijn hebben tenminste een reden om te leven; voor zichzelf, en om slim te worden
Oud 02-04-2004, 14:53
Peter1234
Peter1234 is offline
Waarom zou je rennen?
De wereld draait toch om jou?
Oud 02-04-2004, 15:14
sublime
sublime is offline
@~~Fantôme~~ :je moet doen wat voor jou het beste is, zelfs al heb je daarbij het gevoel anderen teleur te stellen of te kort te doen; de mensen die van je houden zullen (uiteindelijk) ook willen dat je handelt zoals t voor jou het beste is; don't feel guilty, soms moet je gewoon voor jezelf kiezen (})

(dit artikel is mss wel interessant; over waarom zelfliefde (egoďsme) wél goed is )

Lucht mn hart:
ik heb de hele dag nog geen klap uitgevoerd, behalve een beetje doelloos geschiedeniskwissen op volkskrant.nl dus tja. terwijl ik beter kan beginnen met mn tentamen leren, maar ik voel me vrij gaar vandaag, dus denk ik dat ik het maar rustig houd. maar ik voel me dan wel schuldig over het niks doen, maar ja. ik heb net een mars gegeten en ik vond m niet eens lekker. idioot he? mja. beetje zonde ook... maar goed, vanmorgen zat ik toch maar mooi onder de **kg, dus ik kom er wel, als ik nu volhoud. ik wil echt graag meer gaan sporten, maar om een of andere reden durf ik niet goed te beginnen en dat snap ik niet, want ik vind het wel heel leuk. maar dat heb ik met zoveel dingen, dat ik niet durf aan te pakken, hoe graag ik ook wil.. maar na mn tentamen volgende week ga ik écht op kamerjacht, het is nu toch echt slopend, het op en neer reizen, dus het moet er maar eens van komen. er zitten genoeg bekenden in utrecht, dus alleen zal ik niet zijn, en als ik naar huis wil ben ik er zo, toch? ik kan dat best, ik snap niet waarom ik niet aanpak
Oud 02-04-2004, 16:19
Verwijderd
Ik ben best wel een beetje gelukkig nu...tot mijn (zeer) stomme verbazing ben ik uit een aantal mensen gekozen voor de stageplaats die ik echt ontzettend heel erg verschrikkelijk graag wou hebben. Ik had gister een sollicitatiegesprek en toen ze zeiden dat er meer mensen voor die plaats waren had ik echt zo iets van 'dat wordt het dus niet', maar kennelijk dus toch wel. En ze (die vrouw die het sollicitatiegesprek had gedaan) klonk ook echt blij door de telefoon dat ik het geworden was, ze zei ook dat ze het leuk vond, enz. enz. enz. Enfin, 21 juni nog een gesprek, dan weet ze wat ik daar precies ga doen als het goed is en dan vullen we ook het stagecontract in en maken we verder afspraken enzo. 't lijkt me echt ontzettend leuk en ik heb er echt heel erg veel zin in. (Moet ook wel, want ik moet er wel een jaar lang 16 uur per week stage lopen. ) Nou maar hopen dat het ook echt leuk is.

Verder met klasgenoten 'vergadert' over een opdracht voor ortho. Docent had tegen mij gezegd dat ik zelf maar diepgang aan de opdracht moest geven als ik de opdracht te simpel vond...mjah, dat noem ik uitdagen en dat moet je bij mij niet doen... Volgens een klasgenoot zouden we de opdracht terug krijgen, omdat hij het teveel ed zou vinden, hij zou het niet leuk vinden ed. Maar wij dus wel. Ik zou het echt leuk vinden als hij idd commentaar geeft op de hoeveelheid ed, dan kan ie heel veel commentaar terug verwachten.

Verder nog een docent lastig gevallen of ze m'n mailtje wel gehad had. Had ze. En ze zei dat ik vast wel graag een reactie er op wilde. Mjah, anders mail ik niet. Ging ze het dit weekend lezen, kreeg ik daarna een mail terug. Lekker op tijd: moet het woensdag inleveren. Maar goed, we zien wel.

Morgen waterpolo'en, mét lenzen. Wie weet hoe het gaat en wie weet zie ik dan eindelijk eens wie wie is. Zondag 'vergadering' met de ceremoniemeesters. En verder lekker huiswerk maken en film kijken (dvd-speler gekocht ).

Behalve dat het regent, is vandaag een leuke dag. Wil er iemand meegenieten van mijn dag? (Nadeel is wel, dat als een dag goed is, ik me altijd afvraag wat er dan weer zal gaan gebeuren. ) Sorry, voor deze lange post, maar ik wilde het even met jullie delen. (Niet dat jullie er wat mee kunnen, maar dat doet er niet toe. )
Oud 02-04-2004, 16:25
Verwijderd
tja..
heerlijke dag, nacht en ochtend met mn ex..

vervelende middag, want hoorde mn cijfer voor mn mondeling
Oud 02-04-2004, 17:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-04-2004 @ 17:25 :
tja..
heerlijke dag, nacht en ochtend met mn ex..

vervelende middag, want hoorde mn cijfer voor mn mondeling
waarom is ie nog je ex dan?!
*sorry*
Oud 02-04-2004, 18:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Kwaad.
Oud 02-04-2004, 20:27
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 01-04-2004 @ 23:10 :
maar toch-
gee, wat zit jij in een ingewikkelde situatie zeg... wat denk ik wel belangrijk is, is te weten wat je wil in je relatie... natuurlijk is ze heel leuk en lief en je bent ook verliefd, maar zelf vraag ik me altijd af of dat afdoende basis is voor een relatie, want, hoe jammer het ook klinkt, verliefdheid gaat ooit een keer over. Bovendien moet je wel echt jezelf kunnen zijn in een relatie, enzij moet ook kunnen genieten die jou goed afgaan!

*knuffelt* .... thabomb

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 20:29.
Oud 02-04-2004, 20:29
Fantôme
Fantôme is offline
i think i better leave right know, before I fall any deeper...
van wie is dat liedje?!
heb hem al een paar keer gehoord op de radio maar er word niet bijgezegd van wie die is, en ik wil hem ff downloaden (en nee, ik kijk niet vaak tmf enzow, dus vandaar dat ik het neit weet :$)
ermz... ik voel me al wat beter dan vannochtend. vaag gesprek toenet op msn, een warboel in mn hoofd, dat nog wel. Enne, naja, ik ben bang dat het gewoon helemaal niet goed komt, ookal beweert men van wel. :$
Oud 02-04-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 21:29 :
van wie is dat liedje?!
$
will young - leave right now
Oud 02-04-2004, 20:36
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mushu schreef op 02-04-2004 @ 21:34 :
will young - leave right now
thnx!
Oud 02-04-2004, 20:37
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Offtopic:
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 21:29 :
van wie is dat liedje?!
Google zegt Will Young.

Laat ik dan gelijk nog maar even mijn hart luchten. Ik ben best vrolijk de laatste dagen. Ik heb voor mezelf eigenlijk zo goed als niks waar ik me zorgen over maak. Het was een relaxte week, met lekker weer, dus ik vind het allemaal wel okee.

Ik zit meer met Daantje. Die rot-toetsweken van dr zijn begonnen, en dan heeft ze het altijd heel zwaar. Ze zit overal over in, twijfelt enorm aan zichzelf en heeft dan de neiging om alles negatief in te zien. Gelukkig hebben we vanmiddag heel goed gepraat en was ze een beetje opgelucht en heb ik dr een klein beetje kunnen opvrolijken. Doet mij ook wel goed dat me dat gelukt is.
Oud 02-04-2004, 20:44
Fantôme
Fantôme is offline
na het bericht van Michel te hebben gelezen
Daantje: heel veel succes, en het gaat je lukken!!!!!
Oud 02-04-2004, 20:59
Snow White
Snow White is offline
Lieve Leonoor:
Ik vind het heel leuk om eens een heel enthousiaste en uitbundige Leonie op het berichtje terug te zien!
Echt leuk!

Liefs Snowy

verder; Pm!
Oud 02-04-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 18:42 :
waarom is ie nog je ex dan?!
*sorry*
ja.. ehm.. vanwege zn gevoel..
t is allemaal nu heeeeel erg vaag tussen ons..
moeten maar snel praten denk ik..
Oud 02-04-2004, 21:33
sublime
sublime is offline
vandaag stond mijn vader in de krant. zomaar, opeens, uit het niets. op een positieve manier. alleen was onze naam ontzéttend verkeerd gespeld. maar ik ben trots en verheugd... het voelt alleen wel gek. en daarom ben ik ook een beetje verdrietig. morgen zou hij 77 geworden zijn en volgende week vrijdag is het 8 jaar geleden dat hij overleed. en ik weet zo weinig van zijn leven, terwijl hij zo'n lang en rijk leven gehad heeft. 69 jaar. en mijn vader maakte alles mee, was overal. en nu weet ik er niks van. ik wil hem zo graag kennen... misschien moet ik die man maar een brief schrijven, maar ik weet niet of ik dat durf...

ik krijg tranen in mn ogen als ik aan je denk.....

Vader

Vader, wat zou ik ervoor willen geven
als je er af en toe nog eens kon zijn
en een zondag kwam zitten in mijn leven
bij mijn werk en mijn boeken en mijn wijn.

Soms zie ik nog mannen van vijfentachtig
(je weet wel waar) met een gezicht vol zon
en zin, en dan denk ik: godallemachtig
als ik hem zo nog eens meenemen kon

Want op de een of andere manier
leef ik toch ook nog steeds voor jou: jouw ogen
wil ik, met hun aandacht, pret en mededogen
bij mijn geploeter, mijn huis en mijn hier:
en ik zag ze zo graag een keer genieten
van al wat ze vol tranen achterlieten.

Michel van der Plas
Oud 02-04-2004, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag is mijn toetsweek begonnen en gelijk gaat het weer een heel stuk slechter Ik ben bang geworden van wat er in de vorige toetsweek is gebeurd en daardoor zie ik nu heel erg tegen deze toetsweek op omdat ik absoluut niet wil dat die op dezelfde manier verloopt als de vorige. Ik twijfel overal aan, durf niets meer van mezelf aan te nemen. Vandaag scheikunde toets gehad, ik had best goed geleerd vind ik zelf, ik kende alles best goed en dan zit ik vandaag bij die toets en dan vraagt ie natuurlijk net de dingen die ik niet weet daar word ik zo wanhopig van dan, als ik een ding zie staan wat ik niet weet dan denk ik gelijk dat ik geen voldoende meer kan halen.

Het ergste is nog dat ik niet weet waar ik het allemaal voor doe. Ik weet niet of ik wil zakken of wil slagen. Aan de ene kant wil ik heel graag slagen, ik ben vorige week in Leuven geweest en dat werkt heel erg motiverend. Ik heb best zin om te gaan studeren, om op kot ( ) te gaan en om een nieuw leven te gaan beginnen maar ik ben er ook bang voor, als ik slaag dan slaag ik echt niet cum laude en ik denk dat het volgend jaar heel zwaar gaat worden, daar zie ik best tegenop. Aan de andere kant wil ik helemaal niet slagen: het is op school nog zo gezellig, mn beste vriendin is vorig jaar blijven zitten en zit nu dus nog in 5vwo, bovendien heb ik een lerares die ik heel erg leuk vind en dat speelt me nogal parten. Ik heb geen motivatie om voor te werken omdat ik niet weet wat ik wil.

Ik kan me ook totaal niet concentreren en ik moet echt weer eens boos op mezelf worden want ik voer echt niets uit (vind ik, Michel vind van wel ) en ik moet gewoon nog zoveel doen.

Die toetsweken spelen me gewoon parten, dat wordt nog leuk met mn examen straks

@ Wendy: bedankt voor je lieve berichtje. Jij hebt nog geen toetsweek he? Anders jij ook heel veel succes!
Oud 02-04-2004, 21:48
Verwijderd
gelukkig viel 't vandaag erg mee
beetje jeuk
beetje veel jeuk
door juf "gecorrigeerd"

ik kan er toch niks aan doen dat mijn rotkop onder het eczeem zit

zucht... en we hebben een video gekeken.. en we zijn bij de module van de koude oorlog.. als ik een normale klas had zou het echt geen probleem hoeven te zijn

maar o wat een **k*ls, en wat zijn ze grappig

kon gelukkig de 2 toevallig naar mijn hoofd vliegende scharen ontwijken

al 4 dagen niet gemeend geglimlacht...

schoolcijfers: 2.3 (had een 1 verw8 voor de moeite! )
een 5
een 5.5 voor mijn pracktische opdracht
en een onvoldoende voor de pracktische opdracht ak, die ik nu over mag doen, 6 bladzijdes voor niks getypt omdat mijn fijne klasgenoten mijn opdrachtblad hadden afgepakt

hoogste cijfer van de week: 5.5

liedjes.. theathre of tragedy > Sweet Art Thou, Lorelei, Seraphic Deviltry, a rose for the dead

mooie nummers

heerlijk om te blijven lachen hé? oh heilig aanbeden sarcastme

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 22:00.
Oud 02-04-2004, 22:58
juliettebinoche
En Zij blijft maar door me heenspoken, terwijl ik het niet wíl, ik er niet bewust aan denk, ik haar niet meer opzoek, geen bijzonder aandacht geef of krijg. Maar Zij blíjft! Wanneer gaat ze nou verdomme eens weg uit mijn hoofd en laat ze me met rust?
Zo kan ik toch nooit verder met mijn leven?
Misschien moet ik het maar eens zeggen.
Tegen Haar.
Zodat ze weet hoe moeilijk Ze mij alles maakt.
Waarom bestaat Ze?

Ik wil weg! Verder! Door! Maar zo kan ik het niet!

Oude dingen zijn fijn, oude gewoontes ook. Ik kan niet iets met dat lieve meisje aangaan als ik zo in de knoop zit.
Maar wat moet ik dan zeggen?
Alsof ze zich zo makkelijk daarmee af laat schepen.

Ik ga in bed liggen en nog lang opblijven. Stiekem wil ik eens iemand die zich om mij bekommerd- someone who really cares.
ik zeg iemand, maar ik heb háár, terwijl ik denk aan Haar.

Het is zo mooi om een stukje onaangeraakte huid te zien, te aaien. Normaal merk je het niet op, daar is het niet bijzonder genoeg voor. Maar als je er dan je mooie kleine glimmende vertrouwde mesje tegenaan zet. Dan zie je de tegenstelling, het complementaire. Dan voel je dat het eigenlijk een geheel moet zijn. Het mesje in voorbestemd in het mooie stukje zachte huid te verdwijnen.
Het is helemaal niet zo gek. Want het is toch jouw huid, jouw lichaam? Wie zal je kunnen tegenhouden? Niemand, want het is van jou. Het enige waar je nog wel macht over hebt, dat eigen kleine stukje lichaam.
Of je het nu heel wilt laten of er allemaal kleine diepe scherpje sneetjes in wilt zetten. In dat stukje zachte huid ligt jouw verlossing. Ookal is het maar voor even.

De oude littekens zijn geheeld, maar nog niet weg. Ze zitten er nog. Ik zie ze nog. Ze gaan toch wel weer open- waarom doe ik het niet gewoon zelf?
Mooi rood bloed, net Sneeuwwitje.

Ik doe zo mijn best. Ik doe alles.
En toch doet het het erom.
Het blijft.
Ik haat het.
Hoe kan ik nu ooit voort?

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 23:33.
Oud 02-04-2004, 23:00
Verwijderd
ik wou dat ik eens gelukkig kon zijn zonder dat mijn geluk verstoord werd. ik wil een normaal leven. ik heb hier zo'n genoeg van!!! maar ik weet dat het zo blijft, wat ik ook probeer. ik hoor elke zoveel tijd weer iets een stukje van de puzzel. ooit hoop ik de puzzel af te hebben en achter me te kunnen laten. Al blijf ik het voor altijd mijn achterhoofd houden. ja, je kan gek worden, maar het gaat erg ver om je kind te willen vermoorden! wat een wonder dat ik nog leef, dat ik nu zo ben zoals ik nu ben! ik ben er wel best sterk door geworden, maar nog is het niet leuk. gelukkig leef ik nog! of misschien was ik wel liever dood geweest, dan had ik anderen ook leed bespaard, tja het verdriet om mij, maar dan konden ze dan verder met hun leven. ik heb bewondering voor de mensen die zoveel van mij hielden en nog steeds houden dat ze hun eigen leven ervoor hebben opgegeven. en ik haat degene die mijn leven tot een hel heeft gemaakt, maar toch kan ik haar niet haten. ze stond aan het begin van mijn leven en ook bijna aan het einde van mijn leven. ik begrijp niet dat ik zo aardig kan doen tegen haar! is dit erfelijk? ik hoop het niet, maar anders ben ik prut. please laat dit niet erfelijk zijn!! ik wil nu eindelijk eens door met mijn leven. ik wil hier weg!!! maar ik wil hem niet achterlaten na al dit alles.

ps. sorry dat dit onbegrijpelijk is voor iedereen, maar ik heb heerlijk mijn hart gelucht!
Oud 02-04-2004, 23:27
Verwijderd
Waarom maak ik mezelf nou zo ontzettend druk
Oud 02-04-2004, 23:33
Balance
Balance is offline
nooit meer frans mondeling!
alles gehad, eindelijk.
wel een fijn afscheidscadeau van dat mens
maar nooit meer frans mondeling!
mijn dag kan bijna niet meer stuk.
Oud 03-04-2004, 06:59
Inferno
Inferno is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 03-04-2004 @ 00:00 :
ik wou dat ik eens gelukkig kon zijn zonder dat mijn geluk verstoord werd. ik wil een normaal leven. ik heb hier zo'n genoeg van!!! maar ik weet dat het zo blijft, wat ik ook probeer. ik hoor elke zoveel tijd weer iets een stukje van de puzzel. ooit hoop ik de puzzel af te hebben en achter me te kunnen laten. Al blijf ik het voor altijd mijn achterhoofd houden. ja, je kan gek worden, maar het gaat erg ver om je kind te willen vermoorden! wat een wonder dat ik nog leef, dat ik nu zo ben zoals ik nu ben! ik ben er wel best sterk door geworden, maar nog is het niet leuk. gelukkig leef ik nog! of misschien was ik wel liever dood geweest, dan had ik anderen ook leed bespaard, tja het verdriet om mij, maar dan konden ze dan verder met hun leven. ik heb bewondering voor de mensen die zoveel van mij hielden en nog steeds houden dat ze hun eigen leven ervoor hebben opgegeven. en ik haat degene die mijn leven tot een hel heeft gemaakt, maar toch kan ik haar niet haten. ze stond aan het begin van mijn leven en ook bijna aan het einde van mijn leven. ik begrijp niet dat ik zo aardig kan doen tegen haar! is dit erfelijk? ik hoop het niet, maar anders ben ik prut. please laat dit niet erfelijk zijn!! ik wil nu eindelijk eens door met mijn leven. ik wil hier weg!!! maar ik wil hem niet achterlaten na al dit alles.

ps. sorry dat dit onbegrijpelijk is voor iedereen, maar ik heb heerlijk mijn hart gelucht!
Dit is niet voor iedereen onbegrijpelijk hoor
Heel veel sterkte ermee,
RP
Oud 03-04-2004, 08:38
Smartie
Smartie is offline
Vrouwen!
Oud 03-04-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 02-04-2004 @ 21:59 :
Lieve Leonoor:
Ik vind het heel leuk om eens een heel enthousiaste en uitbundige Leonie op het berichtje terug te zien!
Echt leuk!

Liefs Snowy

verder; Pm!
Dank je. 't is helaas alleen al weer over.

@Daantje_0705: Ik denk dat de dingen die je voelt/denkt voor veel mensen (en met name die in de examenklas) heel herkenbaar zijn...misschien kun je er ook met vriendinnen over praten? En met Michel natuurlijk. En eventueel iets als examenvreestraining oid, hebben ze dat bij jou op school niet? Laat je weten hoe je toetsen gegaan zijn? (})
Oud 03-04-2004, 12:36
sublime
sublime is offline
mijn concentratie is echt nada

*help*
Oud 03-04-2004, 13:44
sublime
sublime is offline
brief schrijven of geen brief schrijven?
is het niet raar? ik bedoel... tja...
moeilijk
Oud 03-04-2004, 14:41
Verwijderd
Oh, brakheid, brakheid.

Hij is zo leeeeeeeeeeeeeeeuk
Oud 03-04-2004, 15:34
Stormkraai
Stormkraai is offline
Ik ben radeloos, voel me incompetent.

Hoor mijn klaagzang.
Oud 03-04-2004, 16:38
Verwijderd
zoooooo hee ik kom net terug uit Utrecht, moest toelatingstest doen voor de hogeschool voor Journalistiek. dat was ecdht lastig! jeetje! en er waren zoveel mensen, ik word echt niet aangenomen nou ja. we gaan gewoon heel hard hopen. de dag was op zich verder leuk, veel in de trein gezeten. en ben nu wel heel erg moe.

zo. dat wilde ik alleen even kwijt
Oud 03-04-2004, 16:44
Nijn*
Nijn* is offline
Gisteren weer Altrecht, overbruggingsgesprek.. Er werden vragen gesteld waarvan ik zelf nog niet eens de antwoorden weet..'t was vreemder dan de andere gesprekken, ik heb het gevoel dat het niet 'goed' ging Vandaag naar theater geweest, het ging wel goed, alleen kreeg ik een enorme uitbrander van m'n docente.

Daarna met vriendinnen de stad in, 't ging wel goed, maar ik voelde me zo alleen.. Waarom hadden zij allemaal lol, en liep ik er maar een beetje naast. Waarom kan ik nou niet gewoon een dagje me goed voelen? Mag dat niet of zo? Toen ik naar de bus liep, liep er een meisje voor me, zo enorm dun, zo dun..ik was/ben zo jaloers.. Wat doe ik hier op de wereld, waarvoor leef ik?

Ik doe iedereen verdriet.. *zucht* Ik weet het niet meer, ik sleep me door maanden heen, heel even ging het zo goed, waarom is alles nu weer weg? Waarom nog verder gaan, steeds als een nieuwe dag aanbreekt, voel ik nog meer pijn. Ik ben zo moe..
Oud 03-04-2004, 18:50
sublime
sublime is offline
KUT!!!!

waarom nou zo oneerlijk? o zo frustrerend.. ik bedoel... KUT GEWOON
Oud 03-04-2004, 19:05
Ruudje
Ruudje is offline
Gisteren op school gespeeld met het bandje op de vastenactieshow.
Sprong onder het spelen een snaar van de gitaar
'Gelukkig' was het niet mijn gitaar... maar die van mijn vriend... die was toen helemaal ontstemd(ja, de gitaar en hij ).
Achteraf bleek dat hij ook nog eens harder stond dan mij...
Na deze avond, afterparty in een café... toen hebben we het maar weggedronken... blijkbaar

Vandaag om 8 uur op
Vanmorgen was ik niet helemaal nuchter
's middags was het beter
Ook veel lol gehad daar, geweldig
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten