Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
5803 schreef op 23-07-2004 @ 16:00 :
dat doe ik ook wel. maar eerst at ik altijd écht de hele dag door. dan nam ik een boterham, kwartier later een paar rijstewafels, kwartier later chips, kwartier later ijsje...en dat wilde ik niet meer.
er is toch ook niemand die zegt dat dat moet?
Oud 23-07-2004, 15:11
5803
5803 is offline
haha, nee, ok, maar ik vond me zo overkomen nadat ik vertelde wat ik vandaag had gegeten als iemand die heel ongezond aan het afvallen is, terwijl ik juist heel erg probeer alles binnen te krijgen, dus; melk drinken, fruit en groente eten, brood eten, enz...
en ik wil niet ongezond overkomen .
Oud 23-07-2004, 16:23
suusch
suusch is offline
Ik benin 4 weken 4,5 kilo afgevallen, dankzij Weight Watchers. Ik vind 't echt werelds! Nooit het idee dat je aan 't lijnen ben, en dan nog afvallen. En stiekem ben ik best trots op mezelf.
Oud 23-07-2004, 16:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Arashi schreef op 23-07-2004 @ 16:00 :
voor mensen die gewend zijn rond de 300/400 calorieën te eten, en dan (subjectief gezien) enorm veel gaan eten, betekent dat vaak wel (veel) aankomen, bij mij in elk geval wel... da's ook niet echt het jevanhet.
Mwa gaat gelijk op, je moet niet meteen VEEL gaan eten maar bijv elk uur een halve boterham met pindakaas, een uur later een gekookt ei, weer een uur later fruit, weer een uur later een boterham met kaas. Etc. daar gaat het om, zo blijft het aantal kcal nog binnen de perken.

Het gaat er om dat het lichaam door de invloed op de hormonen zal denken dat het een overvloed aan voedingsstoffen krijgt en zodoende guller met energie zal omgaan.
Oud 23-07-2004, 16:35
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
suusch schreef op 23-07-2004 @ 17:23 :
Ik benin 4 weken 4,5 kilo afgevallen, dankzij Weight Watchers. Ik vind 't echt werelds! Nooit het idee dat je aan 't lijnen ben, en dan nog afvallen. En stiekem ben ik best trots op mezelf.
Gehe tel je daar het vocht en de maaginhoud van de 1e 3 dagen ook bij ? Weight watchers is idd een goed initiatief.

Het idee dat je aan het lijnen bent, tja het is ook bij WW niet de bedoeling dat je je elke dag vergrijpt aan junkfood dus voor degenen die dat gewend zijn voelt het misschien wel aan alsof ze op dieet zijn.

Al was het maar omdat de redelijk "schoon" moeten eten.

Maar idd, die honger zit meer tussen de oren bij dat soort mensen.
Oud 23-07-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-07-2004 @ 17:32 :
Mwa gaat gelijk op, je moet niet meteen VEEL gaan eten maar bijv elk uur een halve boterham met pindakaas, een uur later een gekookt ei, weer een uur later fruit, weer een uur later een boterham met kaas. Etc. daar gaat het om, zo blijft het aantal kcal nog binnen de perken.

Het gaat er om dat het lichaam door de invloed op de hormonen zal denken dat het een overvloed aan voedingsstoffen krijgt en zodoende guller met energie zal omgaan.
Maar je zult altijd (heel veel) meer dan 300/400 kcal binnen krijgen en je lichaam zal echt niet meteen zomaar omschakelen naar dat guller met de energie om gaan. En iemand die zo vreselijk weinig eet kan niet anders dan aankomen (en dat is maar goed ook, want dat is dan over het algemeen ook wel nodig, maar goed), dat is volgens mij niet te ontkennen.
Oud 23-07-2004, 16:36
suusch
suusch is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-07-2004 @ 17:35 :
Gehe tel je daar het vocht en de maaginhoud van de 1e 3 dagen ook bij ? Weight watchers is idd een goed initiatief.

Het idee dat je aan het lijnen bent, tja het is ook bij WW niet de bedoeling dat je je elke dag vergrijpt aan junkfood dus voor degenen die dat gewend zijn voelt het misschien wel aan alsof ze op dieet zijn.

Al was het maar omdat de redelijk "schoon" moeten eten.

Maar idd, die honger zit meer tussen de oren bij dat soort mensen.
Bij "dat soort" mensen?
Oud 23-07-2004, 18:54
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-07-2004 @ 17:35 :
Maar je zult altijd (heel veel) meer dan 300/400 kcal binnen krijgen en je lichaam zal echt niet meteen zomaar omschakelen naar dat guller met de energie om gaan. En iemand die zo vreselijk weinig eet kan niet anders dan aankomen (en dat is maar goed ook, want dat is dan over het algemeen ook wel nodig, maar goed), dat is volgens mij niet te ontkennen.
Metabole aanpassingen worden heel snel gedaan. Tuurlijk zal zo iemand wat aankomen de 1e dagen maar dat is redelijk verwaarloosbaar.

Als je toch al slecht bezig bent maken die paar dagen ook niet meer uit, eens moet er toch iets aan gedaan worden, toch ?

Ik zal eens zien of ik kan vinden hoe lang dat ongeveer tijd nodig heeft.

Aan de hand van praktijk voorbeelden zou ik zeggen zo rond de 3 a 4 dagen maar goed we zullen zien. Interesting question...

Suusch : Bedoelde het "soort" mensen dat gewend is dagelijks junkfood naar binnen te werken ( chips, snacks etc )
Oud 23-07-2004, 19:42
5803
5803 is offline
vandaag:

- 900 kcal.
- 40 gr. eiwitten
- 25 gr. vetten
- 100 gr. koolhydraten

morgen die calorieen wat omhoog gooien met meer melk, brood, en manderijntjes!

heb wel enorm veel gesport vandaag, 1.5 uur gefietst, 3km hardgelopen (15 min.) en nog anderhalf uur atletiektraining (sprint)
Oud 23-07-2004, 21:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
http://www.theministryoffitness.com/.../article18.htm

Gevonden

Mbt. het opkrikken van het metabolisme & leptine gehalte. Een goeie 3 dagen dus idd om het metabolisme omhoog te schroeven.

Dit gaat dan wel over refeed tijdens een dieet, maar het lichamelijke proces mbt verhoogde leptine productie en metabole versnelling is hetzelfde.

Iemand die 500kcal per dag eet en er nu 1000 eet, elk uur 100 ofzo, zal geen kilo's aankomen, het leptine gehalte en de stofwisseling stijgt al meteen dus ik denk dat het een beetje lood om oud ijzer is wanneer je zegt dat je vet word van die kcal verhoging, maar zoals ook al in dat stuk gezegd word, om het exact te weten zou er dagelijks een bloedonderzoek gedaan moeten worden.

Als het metabolisme op zn top is en je eet dan teveel kcal, ja dan word je moddervet. Of wanneer het compleet plat ligt door een verkeerde frequentie.

Anyway, weer wat geleerd
Oud 23-07-2004, 21:57
Mara
Mara is offline
@MightyDuck: Geen tijd om 't allemaal door te lezen, maar een korte vraag m.b.t. versnelling metabolisme:
Stel, ik neem elk uur een stukje roggebrood (dus niet heel veel) maar wel zo dat ik uiteindelijk op een normaal aantal kcal uitkom incl. avondeten (1200-1400 kcal). Helpt dat dan?
Oud 23-07-2004, 22:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-07-2004 @ 22:57 :
@MightyDuck: Geen tijd om 't allemaal door te lezen, maar een korte vraag m.b.t. versnelling metabolisme:
Stel, ik neem elk uur een stukje roggebrood (dus niet heel veel) maar wel zo dat ik uiteindelijk op een normaal aantal kcal uitkom incl. avondeten (1200-1400 kcal). Helpt dat dan?
Tja tuurlijk helpt dat. Ik weet niet in hoeverre jij op je eet ritme let.

Als je al op je top zit zal het weinig meer uitmaken, na verloop van tijd ( direct eigenlijk maar pas na een dag of 5 waarneembaar ) treed de "wet van verminderde meerwaarde" in gang.

Je kunt dan wel nóg preciezer gaan eten maar veel verschil maakt het dan niet meer op wat details na, de grootste schok komt in het begin, als iemand die dat niet gewend is zijn voedings schema opeens gaat aanpassen.

Maar je voorstel is nog altijd weer beter mbt constante hormoonspiegels en vooral de goede opname van voedingsstoffen. Dus het is gewoon goed.

Het heeft natuurlijk ook met de kwaliteit van je voeding te maken, glycemische dichtheid, vezels, vetzuren etc, maar over het algemeen kun je stellen dat wanneer je eenmaal die 1e shock-week achter de rug hebt, dat om de 2 a 3 uur eten oke is.

Voel je je voor die tijd slap dan was de laatste maaltijd waarschijnlijk te weinig qua energieaanvoer of te snel opneembaar, je kunt dan zelf wel invullen dat je dan maar iets eerder eet. Tis allemaal vrij logisch eigenlijk

Welterusten
Oud 24-07-2004, 06:04
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-07-2004 @ 19:54 :
Metabole aanpassingen worden heel snel gedaan. Tuurlijk zal zo iemand wat aankomen de 1e dagen maar dat is redelijk verwaarloosbaar.
Ooit gehoord van mensen met eetstoornissen? Die komen dan niet alleen 'de eerste paar dagen' aan. Ik weet dat het topic 'het grote lijntopic heet' en dat wekt misschien de indruk dat er alleen mensen posten die ook echt af moeten vallen, maar er posten ook veel mensen die gewoon al erg ligt zijn en mensen met een enorm verstoord eetpatroon/eetstoornissen (en die dus soms al erg dun zijn) en daar geldt het 'normale' meestal niet volledig voor.

Ik denk dus niet dat bv. "Metabole aanpassingen worden heel snel gedaan. Tuurlijk zal zo iemand wat aankomen de 1e dagen maar dat is redelijk verwaarloosbaar." altijd en bij iedereen klopt.

Daarnaast heeft het, denk ik, ook niet zo heel veel zin om tegen die mensen te zeggen als ze meer zijn gaan eten dat ze het niet goed doen en dat ze nog (veel) meer, anders en vaker moeten eten. Gedeeltelijk snappen ze dat zelf meestal ook wel, maar zo simpel werkt het vaak niet. Vandaar dat ik dan zeg 'goed zo, dat je wat meer bent gaan eten', jij reageert dan vaak weer van 'maar het moet nog meer en vooral vaker', terwijl dat dan op zo'n moment (naar mijn idee) niet helemaal haalbaar is en je dan beter 'blij' kunt zijn met wat wel haalbaar is.

Misschien dat jij mijn reacties dan nog niet altijd begrijpt en/of zinnig vindt, maar ik denk er ook echt wel over na voor ik iets post.

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 06:43.
Oud 24-07-2004, 11:00
Miracle
Miracle is offline
Ik hoorde van iemand dat je geen ei moet eten als je wilt afvallen, weet iemand waarom?
Oud 24-07-2004, 11:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2004 @ 07:04 :
Ooit gehoord van mensen met eetstoornissen? Die komen dan niet alleen 'de eerste paar dagen' aan.

Misschien dat jij mijn reacties dan nog niet altijd begrijpt en/of zinnig vindt, maar ik denk er ook echt wel over na voor ik iets post.
Mwa, krijgen we weer die kwestie of de zin of onzin van mierenneuken.

Je hebt wel gelijk, maar ik ga er intussen vanuit dat degenen die hun ellende posten de rest van het topic wel gelezen hebben en dus enigzins begrijpen hoe de materie in elkaar steekt.

Jij geeft dan elke keer weer aardig advies, heel lief van je, maar zo blijf je 100x hetzelfde aant vertellen.

Wat betreft die eetstoornis, een eetstoornis is psychisch, het metabole effect is hetzelfde dan bij iemand die maar 2x per dag eet, alleen idd weer nóg extreem slechter. Dan wel zó slecht dat het zijn weerslag heeft op de interne functies, organen, botten etc.

Of bedoel je een serieuze stoornis in de zin van T3/insuline verstoring ?

In dát geval heb je idd gelijk en zou er meteen naar de inhoud van zijn/haar eetpatroon gekeken moeten worden, misschien generaliseerde ik weer te snel.

Sorry, oude kwaal

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 11:28.
Oud 24-07-2004, 11:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-07-2004 @ 12:00 :
Ik hoorde van iemand dat je geen ei moet eten als je wilt afvallen, weet iemand waarom?
Broodje aap joh ei is juist een goede bron, het word verketterd door het vet maar dat valt reuze mee.

1 Ei : 7 gram eiwit, 6 gram vet waarvan 4 onverzadigd (in de dooier)
Oud 24-07-2004, 12:26
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 24-07-2004 @ 12:26 :
Broodje aap joh ei is juist een goede bron, het word verketterd door het vet maar dat valt reuze mee.

1 Ei : 7 gram eiwit, 6 gram vet waarvan 4 onverzadigd (in de dooier)
Ze deden echt alsof het super slecht is om ei te eten, kan er niet iets anders zijn wat slecht is?
Oud 24-07-2004, 14:01
Verwijderd
Het vet in ei zou ook cholesterol bevatten, hoor ik vaak, en dat is ook wel zo, maar dat is dus hdl-cholesterol en dat is niet slecht.
Oud 24-07-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 24-07-2004 @ 12:24 :
Jij geeft dan elke keer weer aardig advies, heel lief van je, maar zo blijf je 100x hetzelfde aant vertellen.
Ik zit nu langer dan vier jaar op het forum, hoe vaak denk je dat dezelfde topics nu wel niet voor bij zijn gekomen en hoe vaak ik wel niet hetzelfde verteld heb?
Oud 24-07-2004, 14:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-07-2004 @ 15:08 :
Ik zit nu langer dan vier jaar op het forum, hoe vaak denk je dat dezelfde topics nu wel niet voor bij zijn gekomen en hoe vaak ik wel niet hetzelfde verteld heb?
Ahum, ahum, okee you're right ik zal het niet meer doen

Maar maak je dan niet beter een sticky waarin de hele basis word uitgelegd, men kan dan daarnaar verwijzen en van daaruit zelf beslissen wat de persoon er mee doet ?

Al zal dat de hoeveelheid posts doen dalen, de kwaliteit zou er mss op vooruit gaan ?

@Sarah yep klopt, schadelijkheid van ei is al lang achterhaald. Het totaal aan cholesterol zal de eerste weken iets stijgen maar daarna zal het gehalte LDL dalen en zal het totaal lager uitvallen met de balans in het voordeel van HDL, wat eerder gezond is ipv ongezond.

De ei-onderzoeken die beweren dat eieren slecht zijn dateren van voor die tijd en zijn nooit langer dan 3 weken uitgevoerd.

Helaas blijven mythen lang in de wereld, het is voor mensen moeilijk om aangeleerde principes te laten varen.
Oud 24-07-2004, 16:28
Verwijderd
*blijheidmodus aan*

1 kilo dr af, 1 kilo dr af! nou nog 2,5 en ik zit weer op mn gewicht voor ik weer aankwam na mn afvallen. nog 1 week werken, dan 8 dagen op vakantie, dus als ik op mn vakantie nou rustig aan doe, dan moet er nog wel iets af gaan.

*blijheidmodus uit*
Oud 24-07-2004, 21:39
Mara
Mara is offline
Nou iedereen, ik ga voor 2 weekjes naar Frankrijk (vertrekken morgen) en zal dus niet posten.. ik post als ik terug kom wel hoe 't is gegaan en of ik ben afgevallen
Oud 24-07-2004, 22:39
Freestyler*
Freestyler* is offline
vandaag pas begonnen
ik ga voortaan lightfrisdrank nuttigen ipv gewone en niet meer dagelijks 200gram choco naar binnen werken

en jah..dat is een uitdaging
doel: buikje kwijtraken
Oud 24-07-2004, 23:05
Saltwater
Saltwater is offline
Ik ben eergister begonnen, een dag nadat ik terug kwam van een vakantie waarin ik zeker niet op het eten heb gelet. De weken daarvoor ook al niet en al met al ben ik zo'n 6 kilo aangekomen die er ook weer af moeten en het liefst daarna nog meer. Dat zal (helaas) nog wel even duren, maar ik ben dus begonnen en ik vind het nu al moeilijk. Ik ken mijn zwakke punt: als ik één snoepje wil nemen, blijft het daar niet bij. Dat moet dus veranderen, maar de discipline heb ik (nog) niet. Hebben jullie hier nog een goede tip voor?
Ik eet nu wel gezond en regelmatig en ik snoep ook al niet echt veel meer.
Verder beweeg ik ook meer dan normaal (zwemmen, fietsen, mountainbiken). Aangezien ik nog maar net ben begonnen, is er nog niet echt vooruitgang te zien, maar ik vind het wel fijn om hier wat bij te houden.
Oud 26-07-2004, 03:41
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
suusch schreef op 23-07-2004 @ 17:23 :
Wow! ben blij voor je!
Ik weet niet of je mijn post eerder in dit topic hebt gelezen (van 96 kilo naar 78), maar daaruit blijkt ook van mijn kant wel: niets dan lof voor de weightwatchers!

Ik post meteen mijn progressie maar weer even
Toen ik 3 weken geleden terugkwam van vakantie (5 keer per dag pizza) woog ik 82, nu alweer 77!!!!
Mijn uiteindelijke streefgetal 69 komt dus aardig in de buurt op deze manier!

Trouwens nog steeds dankzij de principes van WW, alleen let ik nu meer op de macronutrienten die ik per dag binnenkrijg, focus me vooral op meer eiwitten omdat ik wat gespierder wil zijn.

Goed! We gaan weer vrolijk verder!
Oud 26-07-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Saltwater schreef op 25-07-2004 @ 00:05 :
Ik ben eergister begonnen, een dag nadat ik terug kwam van een vakantie waarin ik zeker niet op het eten heb gelet. De weken daarvoor ook al niet en al met al ben ik zo'n 6 kilo aangekomen die er ook weer af moeten en het liefst daarna nog meer. Dat zal (helaas) nog wel even duren, maar ik ben dus begonnen en ik vind het nu al moeilijk. Ik ken mijn zwakke punt: als ik één snoepje wil nemen, blijft het daar niet bij. Dat moet dus veranderen, maar de discipline heb ik (nog) niet. Hebben jullie hier nog een goede tip voor?
Ik eet nu wel gezond en regelmatig en ik snoep ook al niet echt veel meer.
Verder beweeg ik ook meer dan normaal (zwemmen, fietsen, mountainbiken). Aangezien ik nog maar net ben begonnen, is er nog niet echt vooruitgang te zien, maar ik vind het wel fijn om hier wat bij te houden.

Dat had ik ook. Ik was van plan om gewoon drie gezonde maaltijden per dag te eten, maar dat hielp bij mij dus niet. Ik at wel tussendoortjes hoor, maar had vooral 's middags rond een uur of vier best wel stevige trek en dat vulde ik dus met snoepen. (Cup a soup helpt níet ). Slecht, ik weet het. Maar na één snoepje heb ik niet meer de discipline om te stoppen en bovendien is een snoepje ook zo zinloos ;P.

Nu eet ik vaker, kleinere porties op een dag. Elke twee uur een boterham, bakje yoghurt, bakje fruit, banaan, plak ontbijtkoek. Bij elkaar eet ik evenveel als ik bij 3 maaltijden zou doen, alleen nu vaker. En ik heb minder trek in snoep.
Oud 26-07-2004, 11:36
steefos
steefos is offline
kom ik terug van vakantie zit er 3 kilo bij
Oud 26-07-2004, 16:04
5803
5803 is offline
hmm, gisteren énorm veel slechts gegeten; ijs, pannenkoeken, roomtruffels, koekjes, een gebakje, chocola, chips...

pfff, heb het idee dat ik al het lijnen van de laatste tijd in één dag alweer verpest heb.
vrijdag ga ik op vakantie, tot dan wil ik nog even goed volhouden, maar mijn motivatie is echt gedaald...
Oud 26-07-2004, 16:27
Verwijderd
Zo, nu paar dagen terug van twee weken Zuid-Frankrijk, maar ik ben 1.5 kilo aangekomen. Op zich niet zo dramatisch; het is niet voor niets vakantie. Maar we gaan er maar weer eens tegenaan. Vrijdag ga ik nog twee weken naar de veluwe, daar maar eens lekkere wandelingen maken, gezond eten. Moet het goedkomen toch?
Oud 26-07-2004, 20:31
Verwijderd
ik ben in de vakantie op een welgeteld gewicht van 75 kilo gebleven (ben 1 meter 87). het schijnt een normaal gewicht te zijn, maar ik heb zo me twijfels als ik mijn buik en achterwerk zie daarom heb ik me voorgenomen om tussen vandaag en zaterdag 3 kilo af te vallen. 72 kilo is namelijk wel wat mij een 'prettig' gewicht lijkt. dat wordt dus 3 kilo in 5 dagen

wordt elke dag wel een paar uur sporten en het eten beperkt houden tot brood, avondeten en appels. maar gaat helemaal lukken dankzij mijn spartaanse discipline!
Oud 26-07-2004, 20:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
STUFF schreef op 26-07-2004 @ 21:31 :
ik ben in de vakantie op een welgeteld gewicht van 75 kilo gebleven (ben 1 meter 87). het schijnt een normaal gewicht te zijn, maar ik heb zo me twijfels als ik mijn buik en achterwerk zie daarom heb ik me voorgenomen om tussen vandaag en zaterdag 3 kilo af te vallen. 72 kilo is namelijk wel wat mij een 'prettig' gewicht lijkt. dat wordt dus 3 kilo in 5 dagen

wordt elke dag wel een paar uur sporten en het eten beperkt houden tot brood, avondeten en appels. maar gaat helemaal lukken dankzij mijn spartaanse discipline!
Dit is een lijntopic en geen hoe-val-ik-zo-snel-mogelijk-veel-af-topic. Bovendien heeft niemand echt iets aan deze mededeling imo.

Om het praatje nog even compleet te maken: Als je teveel ineens afvalt krijg je te maken met het jojo-effect, dan kom je dus net zo snel weer het aantal kilo's aan wat je bent afgevallen (of nog meer). Als je langzaam afvalt heb je meer kans dat je op dat gewicht blijft. En ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat je in drie dagen niet je overtollig vet kunt kwijtraken.
Oud 27-07-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 26-07-2004 @ 21:38 :
Dit is een lijntopic en geen hoe-val-ik-zo-snel-mogelijk-veel-af-topic. Bovendien heeft niemand echt iets aan deze mededeling imo.
Idd. En verder sluit ik me ook aan bij de rest van dreens post.
Oud 27-07-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 27-07-2004 @ 09:42 :
Afvallen/Aankomen kost gewoon discipline, klaar. Met de kennis die op internet overal te vinden is kom je heel ver. Wat bijna niemand genoeg heeft is de discipline ervoor.

M'n broek zakt er soms vanaf als ik hier mensen lees die bezig zijn met afvallen. Hoe verkeerd kun je iets doen...
Ik weet niet of dat een reactie op laatste posts van dreen en mij is, maar 3 kg in 5 dagen is niet reeel, met of zonder discipline lukt je dat niet. Misschien als je veel plast dat je dan 3 kg vocht kwijt raakt, maar dat noem ik geen afvallen. En in zijn post leek het er op dat hij alleen die 5 dagen een paar uur zou sporten en het beperkt zou houden ed eten tot brood, avondeten en appels (en dan nog, als je dat in normale hoeveelheden eet kom je ook daarmee niet ver). Als ie na die vijf dagen weer 'normaal' gaat doen, dan zit het er zo weer aan (oftewel: het jojo-effect).
Oud 27-07-2004, 10:50
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-07-2004 @ 21:38 :
Ik dacht dat het lijntopic juist voor dit soort mededelingen bedoeld was. Je kan het misschien wel niet eens zijn met de strekking van zijn boodschap, maar waarom zou hij deze niet mogen posten. LIjnen heeft trouwens meestal als doel afvallen en doorgaans nog zo snel mogelijk ook. (NIet dat ik het eens ben met zijn post hoor )

En als reactie op benchMarc. Mensen kunnen toch best af en toe een hamburger eten, ook als ze aan de lijn zijn. (BOvendien weet jij niet wat ze de rest van de dag gegeten hebben). Inderdaad heeft niet iedereen een ijzeren discipline, en dat kun je ook niet verwachten. JE moet immers ook na het lijnen een ongeveer zelfde eetpatroon aanhouden, en dan vind jij dat je maar de discipline moet hebben om nooit een hamburger (oid) te eten?
Zulke discipline zie ik alleen terugkomen in ongezonde gevallen..
Ook twee keer per week sporten is toch niet eens zo gek? Zeker niet als je voorheen helemaal niet sportte.
IK vind dat je mensen die moetie hebben met afvallen beledigt door te zeggen dat ze dan maar meer discipline moeten hebben; minder eten, meer sporten. HEt impliceert namelijk zoiets van: eigen schuld, dikke buik naar de mensen in deze topic.

Ookal vind ik dat je een beetje gelijk hebt. Zoals iemand laatst zei: je kunt er heel veel aflopen.
Oud 27-07-2004, 13:01
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ode aan bench, verspil je moeite niet bro

Je hebt gelijk, alleen krijg je allerlei maatschappelijke tegen-argumenten. Punt is idd dat bij 95% van de mensen hun lichaam niet op nr. 1 staat en ze er niet de moeite voor getroosten die wij er voor doen.

Natuurlijk gaan wij het hardst omdat wij er voor leven, dat is aan de meeste mensen niet besteed. Ik vind dan wel dat die mensen reëel moeten blijven en met een minder compleet dieet een afslank verwachting moeten hebbben van pakweg 8kg op een half jaar ipv 8kg in 2 maanden.

En dat is dat me inderdaad ook stoort, mensen vragen om/opperen allerlei trucs en speciale methoden terwijl er op hun basis dieet nog aan een aantal punten gesleuteld kan worden.

Zo gaat dat helaas, het is voor elk mens moeilijk zich neer te leggen bij minder dan maximale resultaten, daarnaast is het net zo moeilijk om toe te geven dat ze liever een thee of pilletje hebben wat de verbranding stimuleert dan superprecies op hun schema te letten.

Dus bench, maak je er niet druk om, schaaf "dieeten" bij van mensen die er om vragen en laat het verder aan hun zelf over om daar dan iets mee te doen. Elk mens staat voor de keus om zich maximaal in te spannen ofwel tevreden te zijn met iets minder.
Oud 27-07-2004, 13:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 27-07-2004 @ 11:50 :
Ik dacht dat het lijntopic juist voor dit soort mededelingen bedoeld was. Je kan het misschien wel niet eens zijn met de strekking van zijn boodschap, maar waarom zou hij deze niet mogen posten. LIjnen heeft trouwens meestal als doel afvallen en doorgaans nog zo snel mogelijk ook. (NIet dat ik het eens ben met zijn post hoor )[/SIZE]
Mededelingen kunnen wel, maar dan wel als het goede ideeen zijn en niet onwaarheden. Hij zegt gewoon iets wat totaal niet klopt, dat zet mensen toch op het verkeerde been?
Oud 27-07-2004, 13:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
-edit- wrong post

Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 13:13.
Oud 27-07-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 27-07-2004 @ 14:12 :
Ze hebben het over die "STUFF" persoon.
Ik wilde net hetzelfde zeggen.
Oud 27-07-2004, 13:19
Verwijderd
Eigenlijk heb ik zo iets van: 'MightyDuck, stel eens een dieet voor me samen (ik neem aan dat je dat kunt ), maar wel rekening houdend met mijn mogelijkheden (ik mag veel dingen niet eten, ik kan niet veel meer sporten/bewegen dan ik nu doe ivm reumatische klachten en cvs en het is ook niet altijd mogelijk om precies om het uur te eten ivm school ed (in de lessen mag je niet eten, dus ja)) en dan wil ik dat denk ik best eens een tijd (ik weet niet exact hoe lang reëel is) proberen' (mits ik mezelf niet totaal uit hoef te hongeren, want ik heb geen behoefte aan een eetstoornis, maar dat lijkt me logisch). En als dat niet kan, rekening houden met mijn mogelijkheden, dan heb ik zo iets van 'dan is dat dieet dus voor flink wat mensen niet geschikt, omdat het simpelweg niet kan en/of niet haalbaar is om zo te leven'. Je kunt wel alles opzij zetten voor je lichaam, maar dat is onzin, want er is meer in het leven (gzd) en dat heeft weinig te maken met 'er niet zoveel moeite voor willen doen'.
Oud 27-07-2004, 13:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Precies, Leonoor snapt het.

Ik vind alleen dat iemand die dat niet op de eerste plaats kan of wil zetten qua prioriteit ook niet moet zeuren om speciale middeltjes trucjes etc etc.

Voor de rest laat ik iedereen vrij in zn keuze om af te vallen in het tempo dat hij/zij wil dat weet jij ook.

Zoals ik al zei tegen benchMarc, het gaat om prioriteiten, hoe graag wil je afvallen.

Maar we verzanden weer in de "mentaliteit-discussie" dus zometeen krijg ik de zware piet weer

BenchMarc geeft net al aan hoe hij zich die moeite doet bijv om het maximale er uit te halen ondanks tegenzittende omstandigheden.
Oud 27-07-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 27-07-2004 @ 14:24 :
Lol, in de les mogen wij ook niet eten nee. Ik eet meestal in de pauzes, zit net genoeg tijd tussen, of als ik het echt niet uithoud ga ik gewoon naar de wc of in de les stiekem eten Moet kunnen

Btw, soms kan het best goed zijn om eens wel veel aan de kant te zetten voor je lichaam, en wanneer je na een tijd resultaat hebt bereikt het wat rustiger aan gaan doen. Ik ben er echt niet slechter op geworden door nu een half jaar zo hard te trainen en goed te eten, integendeel! Echt, ben erg blij dat ik dit nu zo goed volhoud en dat ik zoveel vooruitgang zie.
Hoeveel denk je dat ik al opzij zet voor m'n lichaam? 't is dan wel op een andere manier dan jullie dat doen, maar heel veel meer is niet haalbaar, helaas.

Ik mag blij zijn dat ik überhaupt kan sporten en dat ik nog wat kan eten. Mijn situatie is niet vergelijkbaar met die van jullie, lmd, maar dat betekend niet dat ik niet zou willen. Zoveel als mogelijk is, is goed, ja, maar meer dan mogelijk is, is dat niet. Lijkt mij. Ik wordt daar nl wel slechter op.
Oud 27-07-2004, 13:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm dan sorry Leonoor, dat kan ik aan jou posts niet ruiken dat jij dat allemaal hebt. Dan geld idd weer het principe roeien met de riemen die je hebt. Ik ging er vanuit dat jij gewoon gezond was.
Oud 27-07-2004, 13:31
Verwijderd
@MightyDuck: De 'eisen' die jij stelt aan of iemand wel of niet mag 'zeuren' zijn extreem hoog en in mijn ogen alles behalve reëel. Ik ben niet de enige die hier rond loopt die naar school gaat, die gezondheidsklachten heeft, enz. En dus ook niet de enige die niet op die manier kan lijnen zoals jij ideaal vindt. Ik denk dat het dus zeer weinig zin heeft om dat op een scholierenforum te verkondigen, enz. Deze topic is er voor iedereen, dus óók voor mensen die dat niet kunnen, die mensen mogen hier ook posten.

Citaat:
BenchMarc geeft net al aan hoe hij zich die moeite doet bijv om het maximale er uit te halen ondanks tegenzittende omstandigheden.
En jij denkt dat ik dat niet doe? Alleen heb ik misschien iets andere tegenzittende omstandigheden dan BenchMarc.
Oud 27-07-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 27-07-2004 @ 14:30 :
Wat heb je precies waardoor je niet hetzelfde kunt doen als wij doen?
Ik heb fibromyalgie (een vorm van reuma) en cvs (chronisch vermoeidheids syndroom), daarnaast ben ik allergisch voor biogene aminen (zit in bepaalde voeding en sommige voeding wekt het op in je lichaam), waardoor ik vrij veel dingen niet mag eten.

Ik ben misschien een 'extreem' geval (tussen aanhalingstekens, want we moeten 't ook niet overdrijven ), maar er lopen hier zat anderen rond die ook iets hebben waardoor ze bepaalde dingen niet zo kunnen doen als ze ze eigenlijk zouden willen doen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar 't geldt ook niet voor iedereen niet.
Oud 27-07-2004, 13:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ik zeg toch niet dat die mensen hier niet mogen posten. Ik ging alleen door op het mentaliteits-principe wat bench startte.

Ook als je op school zit is er aan veel zaken een mouw te passen, mits je er je de tijd voor af doet om de avond te voren al je eten klaar te maken bijv.

Maar thats not the point bij jou.

Die ziekte van jou dat is inderdaad klote om te sporten en alles zal dus afhangen van je dieet manipulatie.

Wat mag je dan zoals niet eten ?
Oud 27-07-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 27-07-2004 @ 14:36 :
Ook als je op school zit is er aan veel zaken een mouw te passen, mits je er je de tijd voor af doet om de avond te voren al je eten klaar te maken bijv.
Mits je ouders bereid zijn rekening te houden met de boodschappen ed.

Citaat:
Wat mag je dan zoals niet eten ?
Weer ff opgezocht, uit een andere topic (geen zin om het weer te typen nl ): 'k heb een lijst van twee A4'tjes, met wat ik wel en niet mag eten. Niet: bv. suiker, zoetstoffen, bepaalde soorten fruit (bv. citrusvruchten, tropische vruchten), bepaalde soorten groenten (bv. snijbonen, zuurkool, tomaat, paprika, komkommer), gedroogde dingen, soep-uit-blik, bouillon, alle sappen, melkproducten, chocola, kokos, alle kant-en-klaar sausen, jus, kruiden, specerijen, noten/pinda's, paneermeel, sommige soorten vlees en vis (maar dat at ik toch al niet ), alle kant-en-klare-dingen, enzovoorts dus.

(Enneh, 'natuurlijk' eet of drink ik wel eens iets wat ik volgens dat lijstje niet mag, want het is bijna onmogelijk om met al die dingen rekening te houden.)
Oud 27-07-2004, 13:43
MightyDuck
MightyDuck is offline
Alle tering daar noem je wel even wat zeg.
Je mag wel gewoon vitaminen slikken ?

Het is niet onmogelijk maar op deze manier word het behoorlijk aanpassen en idd een hoop moeite doen. Wat betreft ouders, tja, gewoon zelf kopen.

Zoetstoffen, aspartaam, fenylalanine ? Die komen het meest voor.
Vlees mag je wel gewoon eten ?

En wat gebeurt er als je iets neemt wat je niet mag eten ? Die suiker, heb je soms diabetes ?

*disclaimer : tis niet zo bot bedoeld als het gevraagd word, maar ben nu wel nieuwsgierig geworden*
Oud 27-07-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 27-07-2004 @ 14:43 :
Je mag wel gewoon vitaminen slikken ?
Ik slik elke dag netjes een multivitaminepilletje.

Citaat:
Het is niet onmogelijk maar op deze manier word het behoorlijk aanpassen en idd een hoop moeite doen. Wat betreft ouders, tja, gewoon zelf kopen.
Voor mij is dat geen probleem, ik woon op mezelf. Maar er lopen hier ook 14-/15-/16-jarigen rond en voor hen werkt dat toch vaak net wat anders.

Citaat:
Zoetstoffen, aspartaam, fenylalanine ? Die komen het meest voor.
Vlees mag je wel gewoon eten ?
Alle zoetstoffen...maar aspartaam is denk ik wel de grootste boosdoener. Vlees at ik al niet, dus dat hebben we (= dietiste en ik) verder niet uitgeprobeerd of ik daar wel of niet tegen kon. Ik weet ook niet precies welk vlees ik wel en niet mag (ik geloof alleen gehakt), omdat ik toch liever geen vlees eet.

Citaat:
En wat gebeurt er als je iets neemt wat je niet mag eten ? Die suiker, heb je soms diabetes ?
Wat er gebeurd wisselt een beetje, de ene keer wordt ik heel erg moe (soms zo erg dat ik echt niks meer kan), de andere keer krijg ik hoofdpijn/migraine, een volgende keer krijg ik pijnklachten, vaak krijg ik een heel erg opgezette buik, enz. Ik heb geen diabetes, ik ben allergisch voor suiker/biogene aminen (dat kan ook ).

Citaat:
*disclaimer : tis niet zo bot bedoeld als het gevraagd word, maar ben nu wel nieuwsgierig geworden*
Wat betreft mezelf en zeker wat betreft dit soort dingen kan ik inmiddels wel redelijk wat hebben.
Oud 27-07-2004, 14:02
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm dat geen vlees eten is jammer, zuivel/melk/soja-eiwit zul je zeker ook wel niet mogen ?

Als dat zo is word het een verdomd lastige, zo niet onmogelijke klus
Want hoe kun je nou goed afvallen, als 60% van je dieet uit koolhydraten bestaat en dan 35% uit vet Beetje extreem gesteld btw.

Het kán wel, maar het kán ook veel beter. You're a nasty lady I'm gonna love ya
Oud 27-07-2004, 14:18
Verwijderd
@MightyDuck: Ik kan beter tegen soja-producten (is dat wat je bedoeld met soja-eiwit?) dan tegen zuivelproducten, maar aan de meeste soja-producten is weer van alles toegevoegd wat ik eigenlijk weer niet mag.
Topic gesloten

Regels voor berichten