![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat er om dat het lichaam door de invloed op de hormonen zal denken dat het een overvloed aan voedingsstoffen krijgt en zodoende guller met energie zal omgaan.
||
Citaat:
Het idee dat je aan het lijnen bent, tja het is ook bij WW niet de bedoeling dat je je elke dag vergrijpt aan junkfood dus voor degenen die dat gewend zijn voelt het misschien wel aan alsof ze op dieet zijn. Al was het maar omdat de redelijk "schoon" moeten eten. Maar idd, die honger zit meer tussen de oren bij dat soort mensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je toch al slecht bezig bent maken die paar dagen ook niet meer uit, eens moet er toch iets aan gedaan worden, toch ? Ik zal eens zien of ik kan vinden hoe lang dat ongeveer tijd nodig heeft. ![]() Aan de hand van praktijk voorbeelden zou ik zeggen zo rond de 3 a 4 dagen maar goed we zullen zien. Interesting question... ![]() Suusch : Bedoelde het "soort" mensen dat gewend is dagelijks junkfood naar binnen te werken ( chips, snacks etc )
|
http://www.theministryoffitness.com/.../article18.htm
Gevonden ![]() Mbt. het opkrikken van het metabolisme & leptine gehalte. Een goeie 3 dagen dus idd om het metabolisme omhoog te schroeven. Dit gaat dan wel over refeed tijdens een dieet, maar het lichamelijke proces mbt verhoogde leptine productie en metabole versnelling is hetzelfde. Iemand die 500kcal per dag eet en er nu 1000 eet, elk uur 100 ofzo, zal geen kilo's aankomen, het leptine gehalte en de stofwisseling stijgt al meteen dus ik denk dat het een beetje lood om oud ijzer is wanneer je zegt dat je vet word van die kcal verhoging, maar zoals ook al in dat stuk gezegd word, om het exact te weten zou er dagelijks een bloedonderzoek gedaan moeten worden. Als het metabolisme op zn top is en je eet dan teveel kcal, ja dan word je moddervet. Of wanneer het compleet plat ligt door een verkeerde frequentie. Anyway, weer wat geleerd ![]()
||
Citaat:
Als je al op je top zit zal het weinig meer uitmaken, na verloop van tijd ( direct eigenlijk maar pas na een dag of 5 waarneembaar ) treed de "wet van verminderde meerwaarde" in gang. Je kunt dan wel nóg preciezer gaan eten maar veel verschil maakt het dan niet meer op wat details na, de grootste schok komt in het begin, als iemand die dat niet gewend is zijn voedings schema opeens gaat aanpassen. Maar je voorstel is nog altijd weer beter mbt constante hormoonspiegels en vooral de goede opname van voedingsstoffen. Dus het is gewoon goed. Het heeft natuurlijk ook met de kwaliteit van je voeding te maken, glycemische dichtheid, vezels, vetzuren etc, maar over het algemeen kun je stellen dat wanneer je eenmaal die 1e shock-week achter de rug hebt, dat om de 2 a 3 uur eten oke is. ![]() Voel je je voor die tijd slap dan was de laatste maaltijd waarschijnlijk te weinig qua energieaanvoer of te snel opneembaar, je kunt dan zelf wel invullen dat je dan maar iets eerder eet. Tis allemaal vrij logisch eigenlijk ![]() Welterusten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dus niet dat bv. "Metabole aanpassingen worden heel snel gedaan. Tuurlijk zal zo iemand wat aankomen de 1e dagen maar dat is redelijk verwaarloosbaar." altijd en bij iedereen klopt. Daarnaast heeft het, denk ik, ook niet zo heel veel zin om tegen die mensen te zeggen als ze meer zijn gaan eten dat ze het niet goed doen en dat ze nog (veel) meer, anders en vaker moeten eten. Gedeeltelijk snappen ze dat zelf meestal ook wel, maar zo simpel werkt het vaak niet. Vandaar dat ik dan zeg 'goed zo, dat je wat meer bent gaan eten', jij reageert dan vaak weer van 'maar het moet nog meer en vooral vaker', terwijl dat dan op zo'n moment (naar mijn idee) niet helemaal haalbaar is en je dan beter 'blij' kunt zijn met wat wel haalbaar is. Misschien dat jij mijn reacties dan nog niet altijd begrijpt en/of zinnig vindt, maar ik denk er ook echt wel over na voor ik iets post. ![]() Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 06:43. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt wel gelijk, maar ik ga er intussen vanuit dat degenen die hun ellende posten de rest van het topic wel gelezen hebben en dus enigzins begrijpen hoe de materie in elkaar steekt. Jij geeft dan elke keer weer aardig advies, heel lief van je, maar zo blijf je 100x hetzelfde aant vertellen. Wat betreft die eetstoornis, een eetstoornis is psychisch, het metabole effect is hetzelfde dan bij iemand die maar 2x per dag eet, alleen idd weer nóg extreem slechter. Dan wel zó slecht dat het zijn weerslag heeft op de interne functies, organen, botten etc. Of bedoel je een serieuze stoornis in de zin van T3/insuline verstoring ? In dát geval heb je idd gelijk en zou er meteen naar de inhoud van zijn/haar eetpatroon gekeken moeten worden, misschien generaliseerde ik weer te snel. Sorry, oude kwaal ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 11:28. |
![]() |
||
Citaat:
1 Ei : 7 gram eiwit, 6 gram vet waarvan 4 onverzadigd (in de dooier) ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar maak je dan niet beter een sticky waarin de hele basis word uitgelegd, men kan dan daarnaar verwijzen en van daaruit zelf beslissen wat de persoon er mee doet ? Al zal dat de hoeveelheid posts doen dalen, de kwaliteit zou er mss op vooruit gaan ? ![]() @Sarah yep klopt, schadelijkheid van ei is al lang achterhaald. Het totaal aan cholesterol zal de eerste weken iets stijgen maar daarna zal het gehalte LDL dalen en zal het totaal lager uitvallen met de balans in het voordeel van HDL, wat eerder gezond is ipv ongezond. De ei-onderzoeken die beweren dat eieren slecht zijn dateren van voor die tijd en zijn nooit langer dan 3 weken uitgevoerd. Helaas blijven mythen lang in de wereld, het is voor mensen moeilijk om aangeleerde principes te laten varen. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet niet of je mijn post eerder in dit topic hebt gelezen (van 96 kilo naar 78), maar daaruit blijkt ook van mijn kant wel: niets dan lof voor de weightwatchers! Ik post meteen mijn progressie maar weer even ![]() Toen ik 3 weken geleden terugkwam van vakantie (5 keer per dag pizza) woog ik 82, nu alweer 77!!!! Mijn uiteindelijke streefgetal 69 komt dus aardig in de buurt op deze manier! ![]() Trouwens nog steeds dankzij de principes van WW, alleen let ik nu meer op de macronutrienten die ik per dag binnenkrijg, focus me vooral op meer eiwitten omdat ik wat gespierder wil zijn. Goed! We gaan weer vrolijk verder!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat had ik ook. Ik was van plan om gewoon drie gezonde maaltijden per dag te eten, maar dat hielp bij mij dus niet. Ik at wel tussendoortjes hoor, maar had vooral 's middags rond een uur of vier best wel stevige trek en dat vulde ik dus met snoepen. (Cup a soup helpt níet ![]() Nu eet ik vaker, kleinere porties op een dag. Elke twee uur een boterham, bakje yoghurt, bakje fruit, banaan, plak ontbijtkoek. Bij elkaar eet ik evenveel als ik bij 3 maaltijden zou doen, alleen nu vaker. En ik heb minder trek in snoep. |
![]() |
||
Citaat:
Om het praatje nog even compleet te maken: Als je teveel ineens afvalt krijg je te maken met het jojo-effect, dan kom je dus net zo snel weer het aantal kilo's aan wat je bent afgevallen (of nog meer). Als je langzaam afvalt heb je meer kans dat je op dat gewicht blijft. En ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat je in drie dagen niet je overtollig vet kunt kwijtraken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En als reactie op benchMarc. Mensen kunnen toch best af en toe een hamburger eten, ook als ze aan de lijn zijn. (BOvendien weet jij niet wat ze de rest van de dag gegeten hebben). Inderdaad heeft niet iedereen een ijzeren discipline, en dat kun je ook niet verwachten. JE moet immers ook na het lijnen een ongeveer zelfde eetpatroon aanhouden, en dan vind jij dat je maar de discipline moet hebben om nooit een hamburger (oid) te eten? Zulke discipline zie ik alleen terugkomen in ongezonde gevallen.. Ook twee keer per week sporten is toch niet eens zo gek? Zeker niet als je voorheen helemaal niet sportte. IK vind dat je mensen die moetie hebben met afvallen beledigt door te zeggen dat ze dan maar meer discipline moeten hebben; minder eten, meer sporten. HEt impliceert namelijk zoiets van: eigen schuld, dikke buik naar de mensen in deze topic. Ookal vind ik dat je een beetje gelijk hebt. Zoals iemand laatst zei: je kunt er heel veel aflopen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik mag blij zijn dat ik überhaupt kan sporten en dat ik nog wat kan eten. Mijn situatie is niet vergelijkbaar met die van jullie, lmd, maar dat betekend niet dat ik niet zou willen. Zoveel als mogelijk is, is goed, ja, maar meer dan mogelijk is, is dat niet. Lijkt mij. Ik wordt daar nl wel slechter op. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben misschien een 'extreem' geval (tussen aanhalingstekens, want we moeten 't ook niet overdrijven ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik zeg toch niet dat die mensen hier niet mogen posten. Ik ging alleen door op het mentaliteits-principe wat bench startte.
Ook als je op school zit is er aan veel zaken een mouw te passen, mits je er je de tijd voor af doet om de avond te voren al je eten klaar te maken bijv. Maar thats not the point bij jou. Die ziekte van jou dat is inderdaad klote om te sporten en alles zal dus afhangen van je dieet manipulatie. Wat mag je dan zoals niet eten ?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() (Enneh, 'natuurlijk' eet of drink ik wel eens iets wat ik volgens dat lijstje niet mag, want het is bijna onmogelijk om met al die dingen rekening te houden.) |
![]() |
|
Alle tering daar noem je wel even wat zeg.
Je mag wel gewoon vitaminen slikken ? Het is niet onmogelijk maar op deze manier word het behoorlijk aanpassen en idd een hoop moeite doen. Wat betreft ouders, tja, gewoon zelf kopen. Zoetstoffen, aspartaam, fenylalanine ? Die komen het meest voor. Vlees mag je wel gewoon eten ? En wat gebeurt er als je iets neemt wat je niet mag eten ? Die suiker, heb je soms diabetes ? ![]() *disclaimer : tis niet zo bot bedoeld als het gevraagd word, maar ben nu wel nieuwsgierig geworden* ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Hmm dat geen vlees eten is jammer, zuivel/melk/soja-eiwit zul je zeker ook wel niet mogen ?
Als dat zo is word het een verdomd lastige, zo niet onmogelijke klus ![]() Want hoe kun je nou goed afvallen, als 60% van je dieet uit koolhydraten bestaat en dan 35% uit vet ![]() Het kán wel, maar het kán ook veel beter. ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #24! Mara | 476 | 08-09-2004 17:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #14!!!! ekki | 250 | 22-07-2003 22:36 |