![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben niet begonnen met je uit te dagen, jij moest zonodig een opmerking plaatsen over mijn opmerking tegen Kenjirro. En ik heb je ook uitgelegd dat ik mijn woorden zorgvuldig kies, evenals mijn uitroepen van verontwaardiging. Dat jij je stoort aan gvd, kan ik nix aan doen, ik erger me misschien wel aan andere dingen maar dat kun jij evenmin ruiken. Je zou je eens minder aangevallen moeten voelen. Of je wandelt eens een dagje in de schoenen van een heiden om te weten wat het is om bespot te worden. Iig. Begin geen discussie als je andermans mening niet wil horen. Mijn mening als afvallige christen is misschien te expliciet voor jou, maar dat betekent niet dat ik dat doe om jou of enig ander christelijk persoon te irriteren. Dat doe ik voor mezelf, vanuit mijn overtuiging, mijn ervaringen met de God van de christenen. En het gebruik van bepaalde woorden is alleen maar verder in de hand gewerkt omdat ik het verschil wou laten merken tussen bepaalde uitspraken en wat ik ermee bedoel. Dus niet jou irriteren. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die opmerking over het standje tegen kenjirro moest ik inderdaad plaatsen, hoewel je deels gelijk had vond ik dat je te hard uithaalde, hij overigens ook, maar hij ging er niet op in. Ik sta altijd achter mijn mening dus dat vind ik nog steeds. En ik sta altijd open voor andermans mening, anders was ik er niet op een mijns inziens correcte wijze op ingegaan. Zullen we dan nu weer vriendjes worden? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien: iedereen die een dictator is dicteert. maar niet iedereen die dicteert is een dictator (vroeger nooit een dictee gehad op de basisschool?) |
![]() |
|||
Citaat:
(een mooie combinatie van twee voor de prijs van één is natuurlijk ook mogelijk. Vraag naar de voorwaarden bij de kassa) Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
...want wie weet bestaat de beste man niet (ik geloof het tegendeel) en is er niks waar van de bedreigingen, en gezien dat het standpunt van veel mensen is, zal God nooit een dictator kunnen zijn als hij niet bestaat.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Punt 1: Nou in principe is ie wel een dictator met een terreurbewind, een ieder die zich niet aan zijn regeltjes houdt zal eeuwig branden in de hel en ter dood gebracht worden. Vrij zware straf voor iemand die zich niet helemaal aan zijn regels houdt. Punt 2: Als hij niet bestaat, mwa, dan hebben veel mensen mazzel. En hebben veel andere mensen veel te lang in angst geleefd voor het oordeel gods wat dus niet zal komen. Jammer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat AIDS bijvoorbeeld echt niet bij God vandaan komt. Alsof hij zich in de hemel zit te vervelen en een virus bedenkt om de halve wereldbevolking uit te roeien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En inderdaad, bang voor je eigen God is wel het laatste wat hij zou willen.
||
Citaat:
"waarom is het geweer uitgevonden als God het niet wil?" "waarom bestaat kanker terwijl God niet wil dat we ziek worden?" Mensen, we hebben het leven op aarde zelf in de hand, God wil ons ook in de hemel hebben maar het is jouw taak om zo te leven dat je dat ook daadwerkelijk verdient. Dat betekent dus niet dat alle ongelovigen naar de hel gaan, want de hel is zo`n erge afstraffing dat eeuwig voor iedereen te veel is. Zelfs voor Hitler en Bin Laden. Maar daar kunnen wij geen invloed op uitoefenen. (en geen uitspraken nu dat ik extreem rechts of moslim-extremist ben he). Maar als wij ziek worden is het onze taak om het uit te roeien, en niet die van God. De taak van God begint bij de hemel en niet bij alles wat wij doen op aarde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niemand hier op aarde kan er ook maar iets over zeggen, en gelukkig maar, want dat zou een kut taak zijn! Ik zou het persoonlijk niet kunnen, want zoals hier ook al eens is aangekaart zijn er geweldige niet-gelovigen en gigantisch debiele wel-gelovigen. Dus je zult ons niet horen zeggen dat alle niet-Christenen naar de hel gaan, simpelweg omdat dat out of my reach is. Niemand hier op aarde gaat daarover, dat doet God. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of alles, behalve aids? En waarom maakt god de mens polygaam om vervolgens monogamie te eisen? Niet erg logisch in mijn optiek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het klinkt misschien wat raar, maar bijna alles wat we hier hebben is niet door God geschapen, kijk maar naar alle voorwerpen in je huis. Die zijn door mensen gefabriceerd, al dan niet van objecten die God wel heeft geschapen. Zo is ook aids ontstaan, dat is natuurlijk niet gefabriceerd maar in combinatie gekomen met andere ziektes en heeft zich in de loop der eeuwen ontwikkeld.
Laatst gewijzigd op 02-10-2004 om 09:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, even serieus, het enige wat ik zeg is dat het aids virus niet direct is geschapen. Indirect is alles door God geschapen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en al is dat erg, aids is duizenden malen erger. mensen sterven daaraan en ik kan me niet indenken dat de paus het belangrijker vindt dat mensen geen seks hebben voor het huwelijk dat dat half afrika dood gaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel kerken vinden seks voor het huwelijk verkeerd. Als je met iemand naar bed gaat, ben je voor God met diegene getrouwd, omdat seks veel verder gaat dan een lichamelijke must. Omdat het ook niet goed is om te scheiden, kun je dus maar beter wachten met seks totdat je getrouwd bent. Aids is inderdaad erger dan seks voor het huwelijk hebben, maar dat bedoelde ik duidelijk te maken: aids zou niet bestaan als de mens zich niet had afgezonderd van God. |
![]() |
||
Citaat:
Voor meer informatie kun je ook op www.real-life.nl terecht
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijkt een beetje alsof een religieuze tekst van een fundamentalistische website uit Iran hebben vertaald en het woordje "Islam" hebben vervangen door "Christendom". |
![]() |
||
Citaat:
Dus is het (misschien indirect) toch een straf van god. Alleen jammer dat mensen die bloedtransfusies nodig hebben er ook de dupe van worden. Is toch weer vorm van het terreurbewind wat God voert. Hij vergeeft je, jaja, ondertussen straft ie je toch. Aan die vergeving heb je dan niets meer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Evolutie is niet alleen onbewezen, de ware feiten laten zelfs zien dat evolutie in werkelijkheid absoluut onmogelijk is." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei, de mens doet zichzelf behoorlijk wat aan en dan is er ook nog de duivel. God is puur goed, er zit niks kwaads in hem. Maar waarom zou Hij al het slechte, wat de mens heeft gecreerd, uit deze wereld halen? Hij is geen politieagentje. De mens richt zelf een boel schade aan en ja, dat heeft ook weer effect op andere mensen, nieuwe generaties. Daar moet je God niet bij betrekken, en dat is wat de mens doet. Maar weinig mensen zien het goede wat God doet, en als er dan iets slechts gebeurd, dan heeft God het wél ineens gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat: