Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 28-09-2004 @ 18:27 :
Ik wil het best op een aardige toon brengen maar dan moet Mutant wel bereid zijn om niet van alles en nog wat uit te dagen. Want eerlijk gezegd maakt ze me aardig kwaad.

Anyway, toch bedankt dat je me niet irritant vind
Goh... zou ik het mijn levensdoel gaan maken om 15jarige christenen te irriteren? Dat is al nr 2 dan. Alsof ik nix beters heb te doen. En alsof jij nix beters hebt te doen dan je te ergeren aan een met wrok beladen afvallige christen die nu een heks is...

Ik ben niet begonnen met je uit te dagen, jij moest zonodig een opmerking plaatsen over mijn opmerking tegen Kenjirro. En ik heb je ook uitgelegd dat ik mijn woorden zorgvuldig kies, evenals mijn uitroepen van verontwaardiging. Dat jij je stoort aan gvd, kan ik nix aan doen, ik erger me misschien wel aan andere dingen maar dat kun jij evenmin ruiken. Je zou je eens minder aangevallen moeten voelen. Of je wandelt eens een dagje in de schoenen van een heiden om te weten wat het is om bespot te worden.

Iig. Begin geen discussie als je andermans mening niet wil horen. Mijn mening als afvallige christen is misschien te expliciet voor jou, maar dat betekent niet dat ik dat doe om jou of enig ander christelijk persoon te irriteren. Dat doe ik voor mezelf, vanuit mijn overtuiging, mijn ervaringen met de God van de christenen.

En het gebruik van bepaalde woorden is alleen maar verder in de hand gewerkt omdat ik het verschil wou laten merken tussen bepaalde uitspraken en wat ik ermee bedoel. Dus niet jou irriteren.
Advertentie
Oud 29-09-2004, 20:17
Envy
Envy is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 28-09-2004 @ 22:17 :
Paus redeneert vanuit de gedachte: alleen mensen waarvan god wil dat ze aids krijgen, krijgen het. Door voorbehoedsmiddelen te gebruiken toon je tegen gods wil te zijn, dus komt niets van in. Terwijl ik denk: waar haal jij het lef vandaan om die mensen dat te verbieden? Wie denk je trouwens wel niet dat je bent? Oppermachtig? Dacht het niet. Als die mensen voorbehoedsmiddelen willen hebben, dan moeten ze die kunnen krijgen. Geen gezeur.
inderdaad

Citaat:
Big M schreef op 29-09-2004 @ 16:11 :
En over die voorbehoedsmiddelen: dat komt alleen bij streng gelovigen voor
daar gaat het niet om, dat ontwikkelde mensen met mogelijkheden dat willen doen moeten ze lekker zelf uitzoeken, zal mij wat boeien. het probleem is nou juist dat de mensen in afrika dat niet zijn en dus niet weten hoe ze zich zouden kunnen beschermen tegen zwangerschappen en aids ed. dat de paus dat verbiedt kan ik gewoonweg niet begrijpen.
Oud 30-09-2004, 12:45
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-09-2004 @ 18:01 :
Waarom zou God willen dat we niet werken op zaterdag?
Omdat er niet alleen gewerkt moet worden maar ook nagedacht en tijd voor jezelf en anderen is ook wel eens prettig, God is geen dictator hoor. Hoewel ik overigens dacht dat de zondag hier de rustdag was
Oud 30-09-2004, 12:51
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mutant schreef op 29-09-2004 @ 18:17 :
Goh... zou ik het mijn levensdoel gaan maken om 15jarige christenen te irriteren? Dat is al nr 2 dan. Alsof ik nix beters heb te doen. En alsof jij nix beters hebt te doen dan je te ergeren aan een met wrok beladen afvallige christen die nu een heks is...

Ik ben niet begonnen met je uit te dagen, jij moest zonodig een opmerking plaatsen over mijn opmerking tegen Kenjirro. En ik heb je ook uitgelegd dat ik mijn woorden zorgvuldig kies, evenals mijn uitroepen van verontwaardiging. Dat jij je stoort aan gvd, kan ik nix aan doen, ik erger me misschien wel aan andere dingen maar dat kun jij evenmin ruiken. Je zou je eens minder aangevallen moeten voelen. Of je wandelt eens een dagje in de schoenen van een heiden om te weten wat het is om bespot te worden.

Iig. Begin geen discussie als je andermans mening niet wil horen. Mijn mening als afvallige christen is misschien te expliciet voor jou, maar dat betekent niet dat ik dat doe om jou of enig ander christelijk persoon te irriteren. Dat doe ik voor mezelf, vanuit mijn overtuiging, mijn ervaringen met de God van de christenen.

En het gebruik van bepaalde woorden is alleen maar verder in de hand gewerkt omdat ik het verschil wou laten merken tussen bepaalde uitspraken en wat ik ermee bedoel. Dus niet jou irriteren.
Ik snap heus wel dat je wat beters te doen hebt en een discussie aangaan daar heb ik geen probleem mee, maar als je weet dat iemand zich ergens aan ergert dan kan je om die persoon een beetje tegemoet te komen andere bewoordingen gebruiken. Althans, dat zou ik doen. En dan snap ik heus wel dat je me er niet opzettelijk mee wil irriteren, de sfeer wordt er niet aangenamer op.

Die opmerking over het standje tegen kenjirro moest ik inderdaad plaatsen, hoewel je deels gelijk had vond ik dat je te hard uithaalde, hij overigens ook, maar hij ging er niet op in. Ik sta altijd achter mijn mening dus dat vind ik nog steeds.

En ik sta altijd open voor andermans mening, anders was ik er niet op een mijns inziens correcte wijze op ingegaan.

Zullen we dan nu weer vriendjes worden?
Oud 30-09-2004, 16:08
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Big M schreef op 30-09-2004 @ 13:45 :
God is geen dictator hoor
Nee natuurlijk niet....geen enkele dictator DICTEERT zijn volgelingen NIET te mogen werken op de rustdag, op straffe des doods, might I add.
Oud 30-09-2004, 17:54
Big M
Big M is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-09-2004 @ 17:08 :
Nee natuurlijk niet....geen enkele dictator DICTEERT zijn volgelingen NIET te mogen werken op de rustdag, op straffe des doods, might I add.
Als je het niet gelooft dan doe je het niet. Dat had je bij pak `m beet Saddam Houssein of Pinochet niet moeten proberen.

Bovendien: iedereen die een dictator is dicteert.
maar niet iedereen die dicteert is een dictator (vroeger nooit een dictee gehad op de basisschool?)
Oud 30-09-2004, 18:34
Levitating Nun
Citaat:
Big M schreef op 30-09-2004 @ 18:54 :
Als je het niet gelooft dan doe je het niet. Dat had je bij pak `m beet Saddam Houssein of Pinochet niet moeten proberen.
Heb ik een andere keus? Als ik gedreigd wordt met eeuwig (en das lang hoor) branden bij buur Satan? Ik zie geen verschil: nu dood geschoten worden óf goed leven (maar zonder geloof) en branden
(een mooie combinatie van twee voor de prijs van één is natuurlijk ook mogelijk. Vraag naar de voorwaarden bij de kassa)

Citaat:
Big M schreef op 30-09-2004 @ 18:54 :Bovendien: iedereen die een dictator is dicteert.
maar niet iedereen die dicteert is een dictator (vroeger nooit een dictee gehad op de basisschool?)
Doe niet zo mal, je begrijpt mijn redenering heus wel. Rare woordspelletjes laten onverlet je onmacht tegen mijn "argument"
Oud 30-09-2004, 19:32
Verwijderd
In de bijbel staat dat iedereen die op zaterdag werkt zeker ter dood gebracht zal worden (er staat niet bij hoe).

Grappig gegeven hier is dat de mens bepaalt wanneer het zaterdag is, en niet een god of de bijbel.
Oud 01-10-2004, 04:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 20:32 :
In de bijbel staat dat iedereen die op zaterdag werkt zeker ter dood gebracht zal worden (er staat niet bij hoe).
Ik heb een andere baan nodig, ik heb nog nooit officieel gewerkt op een zaterdag. (of zondag, maakt niet zoveel uit).
Oud 01-10-2004, 08:20
Verwijderd
Grappig is dat zijn eigen zoon zich er niet aan hield en de Farizeërs voor gek verklaarde ^^. (Toen was het zelfs zo ernstig dat je maar een bepaald aantal passen mocht zetten op de sabbat. En mijn grootouders hebben nog geweten dat breien niet mocht op zondag, omdat dat teveel op werken leek).
Oud 01-10-2004, 12:20
Verwijderd
Zondags werk is niet sterk!

Grappig, terwijl de rustdag toch écht zaterdag is (de enige reden dat de rustdag voor christenen op zondag is, is de samenvoeging met de Sol Invictus) en bovendien die dag toch écht door mensen arbitrair is gekozen.
Oud 01-10-2004, 13:33
Raven
Raven is offline
Het is overingens WEL een goed idee om 1 of 2 dagen in de week niet met materiele zaken bezig te zijn. zelf denk ik dat dat ook de oorspronkelijke gedachte achter de (zondags) rust is .

kijk een 24/7 maatschappij waar alleen geld en werk telt lijkt me niet wenselijk
Oud 01-10-2004, 16:01
Big M
Big M is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-09-2004 @ 19:34 :
Heb ik een andere keus? Als ik gedreigd wordt met eeuwig (en das lang hoor) branden bij buur Satan? Ik zie geen verschil: nu dood geschoten worden óf goed leven (maar zonder geloof) en branden
(een mooie combinatie van twee voor de prijs van één is natuurlijk ook mogelijk. Vraag naar de voorwaarden bij de kassa)

Doe niet zo mal, je begrijpt mijn redenering heus wel. Rare woordspelletjes laten onverlet je onmacht tegen mijn "argument"
Met dat "rare woordspelletje" probeer ik duidelijk te maken dat God dicteert maar dat hij daarom nog geen dictator hoeft te zijn.

...want wie weet bestaat de beste man niet (ik geloof het tegendeel) en is er niks waar van de bedreigingen, en gezien dat het standpunt van veel mensen is, zal God nooit een dictator kunnen zijn als hij niet bestaat.
Oud 01-10-2004, 16:05
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 20:32 :

Grappig gegeven hier is dat de mens bepaalt wanneer het zaterdag is, en niet een god of de bijbel.
Ik geloof je wel, maar het is mij nog nooit ter oren / ogen gekomen. Maar er vanuit gaande dat het er staat, vind ik het zeer omstreden, en ik doe er zeker afstand van. Tenslotte komt het grootste deel van de bijbel uit het hoofd van een monnik (niet letterlijk he voor de slaperigen onder ons ) en we weten allemaal dat die mensen ook wel eens last van dementie oid hebben. Oftewel: ik geloof in God, maar niet in ALLES wat in de bijbel staat, maar wel een groot deel.
Oud 01-10-2004, 16:06
Big M
Big M is offline
Citaat:
Raven schreef op 01-10-2004 @ 14:33 :
Het is overingens WEL een goed idee om 1 of 2 dagen in de week niet met materiele zaken bezig te zijn. zelf denk ik dat dat ook de oorspronkelijke gedachte achter de (zondags) rust is .

kijk een 24/7 maatschappij waar alleen geld en werk telt lijkt me niet wenselijk
Wat hadden ze vroeger toch een vooruitziende blik
Oud 01-10-2004, 19:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Big M schreef op 01-10-2004 @ 17:01 :
Met dat "rare woordspelletje" probeer ik duidelijk te maken dat God dicteert maar dat hij daarom nog geen dictator hoeft te zijn.

...want wie weet bestaat de beste man niet (ik geloof het tegendeel) en is er niks waar van de bedreigingen, en gezien dat het standpunt van veel mensen is, zal God nooit een dictator kunnen zijn als hij niet bestaat.

Punt 1:

Nou in principe is ie wel een dictator met een terreurbewind, een ieder die zich niet aan zijn regeltjes houdt zal eeuwig branden in de hel en ter dood gebracht worden. Vrij zware straf voor iemand die zich niet helemaal aan zijn regels houdt.

Punt 2:

Als hij niet bestaat, mwa, dan hebben veel mensen mazzel. En hebben veel andere mensen veel te lang in angst geleefd voor het oordeel gods wat dus niet zal komen. Jammer.
Oud 01-10-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 28-09-2004 @ 21:09 :
god zegt überhaupt niks.
en wat angellena zegt .

wat ik overigens ook niet snap aan geloof, is bijvoorbeeld dat de paus het niet eens is met het gebruik van voorbehoedsmiddelen. half afrika sterft aan aids, maar nee, voorbehoedsmiddelen zijn uit den boze. daar klopt toch iets niet, of ligt dat nou aan mij?
Je moet wel wat verder nadenken dan dat. De paus is tegen voorbehoedsmiddelen omdat dat seks voor het huwelijk zou stimuleren en dát probeert hij te voorkomen. Hij denkt dus blijkbaar dat als iemand zichzelf niet kan beschermen, hij of zij wel wacht met naar bed gaan met iemand. Maar helaas waren er mensen die het niet nodig vonden om te doen wat er in de Bijbel stond, en toen is het gedonder begonnen..
Oud 01-10-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 01-10-2004 @ 23:00 :
Je moet wel wat verder nadenken dan dat. De paus is tegen voorbehoedsmiddelen omdat dat seks voor het huwelijk zou stimuleren en dát probeert hij te voorkomen. Hij denkt dus blijkbaar dat als iemand zichzelf niet kan beschermen, hij of zij wel wacht met naar bed gaan met iemand. Maar helaas waren er mensen die het niet nodig vonden om te doen wat er in de Bijbel stond, en toen is het gedonder begonnen..
Niemand heeft zich ooit gehouden aan alles wat in de bijbel staat, ook jij niet.
Oud 01-10-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 01-10-2004 @ 19:23 :
Punt 1:

Nou in principe is ie wel een dictator met een terreurbewind, een ieder die zich niet aan zijn regeltjes houdt zal eeuwig branden in de hel en ter dood gebracht worden. Vrij zware straf voor iemand die zich niet helemaal aan zijn regels houdt.
Daar kun jij helemaal niet over oordelen, er staat nergens in de Bijbel dat als iemand 1 x de fout in gaat, hij of zij 'eeuwig zal branden in de hel'. Sterker nog, er staat in de Bijbel dat God je keer op keer zal vergeven, als je maar OPRECHT in hem gelooft en berouw hebt van je zonden.

Citaat:
Punt 2:

Als hij niet bestaat, mwa, dan hebben veel mensen mazzel. En hebben veel andere mensen veel te lang in angst geleefd voor het oordeel gods wat dus niet zal komen. Jammer.
In angst geleefd?! Mijn gut, wat denk jij, dat Christenen bang zijn voor God of zijn oordeel?
Oud 01-10-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-10-2004 @ 22:03 :
Niemand heeft zich ooit gehouden aan alles wat in de bijbel staat, ook jij niet.
Dat heb je mij ook niet horen zeggen.
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat AIDS bijvoorbeeld echt niet bij God vandaan komt.
Alsof hij zich in de hemel zit te vervelen en een virus bedenkt om de halve wereldbevolking uit te roeien
Oud 01-10-2004, 22:09
Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 01-10-2004 @ 23:03 :
Daar kun jij helemaal niet over oordelen, er staat nergens in de Bijbel dat als iemand 1 x de fout in gaat, hij of zij 'eeuwig zal branden in de hel'. Sterker nog, er staat in de Bijbel dat God je keer op keer zal vergeven, als je maar OPRECHT in hem gelooft en berouw hebt van je zonden.

In angst geleefd?! Mijn gut, wat denk jij, dat Christenen bang zijn voor God of zijn oordeel?
inderdaad

En inderdaad, bang voor je eigen God is wel het laatste wat hij zou willen.
Oud 01-10-2004, 22:14
Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 01-10-2004 @ 23:06 :
Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat AIDS bijvoorbeeld echt niet bij God vandaan komt.
Alsof hij zich in de hemel zit te vervelen en een virus bedenkt om de halve wereldbevolking uit te roeien
Dat is nou waar 99,9% van de nederlanders over klaagt:

"waarom is het geweer uitgevonden als God het niet wil?"
"waarom bestaat kanker terwijl God niet wil dat we ziek worden?"

Mensen, we hebben het leven op aarde zelf in de hand, God wil ons ook in de hemel hebben maar het is jouw taak om zo te leven dat je dat ook daadwerkelijk verdient. Dat betekent dus niet dat alle ongelovigen naar de hel gaan, want de hel is zo`n erge afstraffing dat eeuwig voor iedereen te veel is. Zelfs voor Hitler en Bin Laden. Maar daar kunnen wij geen invloed op uitoefenen. (en geen uitspraken nu dat ik extreem rechts of moslim-extremist ben he). Maar als wij ziek worden is het onze taak om het uit te roeien, en niet die van God. De taak van God begint bij de hemel en niet bij alles wat wij doen op aarde.
Oud 01-10-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 01-10-2004 @ 22:14 :
God wil ons ook in de hemel hebben maar het is jouw taak om zo te leven dat je dat ook daadwerkelijk verdient. Dat betekent dus niet dat alle ongelovigen naar de hel gaan, want de hel is zo`n erge afstraffing dat eeuwig voor iedereen te veel is.
Yes indeedee

Niemand hier op aarde kan er ook maar iets over zeggen, en gelukkig maar, want dat zou een kut taak zijn! Ik zou het persoonlijk niet kunnen, want zoals hier ook al eens is aangekaart zijn er geweldige niet-gelovigen en gigantisch debiele wel-gelovigen.
Dus je zult ons niet horen zeggen dat alle niet-Christenen naar de hel gaan, simpelweg omdat dat out of my reach is. Niemand hier op aarde gaat daarover, dat doet God.
Oud 01-10-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 01-10-2004 @ 23:06 :
Ik dacht dat een deel van de christelijke ideologie bestond uit de aanname dat de christelijke god alles geschapen had?

Of alles, behalve aids? En waarom maakt god de mens polygaam om vervolgens monogamie te eisen? Niet erg logisch in mijn optiek.
Oud 01-10-2004, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 01-10-2004 @ 23:20 :
Yes indeedee

Niemand hier op aarde kan er ook maar iets over zeggen, en gelukkig maar, want dat zou een kut taak zijn! Ik zou het persoonlijk niet kunnen, want zoals hier ook al eens is aangekaart zijn er geweldige niet-gelovigen en gigantisch debiele wel-gelovigen.
Dus je zult ons niet horen zeggen dat alle niet-Christenen naar de hel gaan, simpelweg omdat dat out of my reach is. Niemand hier op aarde gaat daarover, dat doet God.
Maar dachten christenen niet dat de christelijke god alwetend is? Dat sluit namelijk zonde en de keuze om al dan niet zondig te zijn uit.
Oud 02-10-2004, 08:56
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-10-2004 @ 23:29 :
Ik dacht dat een deel van de christelijke ideologie bestond uit de aanname dat de christelijke god alles geschapen had?

Of alles, behalve aids? En waarom maakt god de mens polygaam om vervolgens monogamie te eisen? Niet erg logisch in mijn optiek.
Toendertijd was het aids-virus nog niet ontstaan.

Het klinkt misschien wat raar, maar bijna alles wat we hier hebben is niet door God geschapen, kijk maar naar alle voorwerpen in je huis. Die zijn door mensen gefabriceerd, al dan niet van objecten die God wel heeft geschapen. Zo is ook aids ontstaan, dat is natuurlijk niet gefabriceerd maar in combinatie gekomen met andere ziektes en heeft zich in de loop der eeuwen ontwikkeld.

Laatst gewijzigd op 02-10-2004 om 09:01.
Oud 02-10-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 02-10-2004 @ 09:56 :
Toendertijd was het aids-virus nog niet ontstaan.

Het klinkt misschien wat raar, maar bijna alles wat we hier hebben is niet door God geschapen, kijk maar naar alle voorwerpen in je huis. Die zijn door mensen gefabriceerd, al dan niet van objecten die God wel heeft geschapen. Zo is ook aids ontstaan, dat is natuurlijk niet gefabriceerd maar in combinatie gekomen met andere ziektes en heeft zich in de loop der eeuwen ontwikkeld.
Grappig dat je evolutie noemt als oorzaak voor het ontstaan van het HIV-virus (wat ook weer krom is, aangezien god ook evolutie geschapen zou moeten hebben), en vervolgens doodleuk aankondigt dat de mens opeens wél geschapen is door een god.
Oud 02-10-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-10-2004 @ 22:29 :

Je vergeet dat er ook nog zoiets bestaat als de Duivel, die ook een boel macht heeft en, zo blijkt wel, behoorlijk wat vervelende dingen kan doen met die macht.
Oud 02-10-2004, 14:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 02-10-2004 @ 14:24 :
Je vergeet dat er ook nog zoiets bestaat als de Duivel, die ook een boel macht heeft en, zo blijkt wel, behoorlijk wat vervelende dingen kan doen met die macht.
De Duivel die door God gemaakt is
Oud 02-10-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 02-10-2004 @ 14:07 :
Inderdaad, en van God een eigen wil heeft gekregen waardoor hij kon doen wat hij wou, als in kiezen vóór of tégen God. Dat laat wel zien wat voor ellende er komt als mensen tégen God kiezen en niet leven zoals Hij zegt dat het moet.
Oud 02-10-2004, 20:21
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-10-2004 @ 14:10 :
Grappig dat je evolutie noemt als oorzaak voor het ontstaan van het HIV-virus (wat ook weer krom is, aangezien god ook evolutie geschapen zou moeten hebben), en vervolgens doodleuk aankondigt dat de mens opeens wél geschapen is door een god.
Als het daadwerkelijk zou was, zouden wij in een heel grappige wereld geleefd hebben.

Nee, even serieus, het enige wat ik zeg is dat het aids virus niet direct is geschapen. Indirect is alles door God geschapen.
Oud 02-10-2004, 20:21
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 02-10-2004 @ 15:07 :
Misschien dat je hier op doelt dat je denkt dat God het kwade gemaakt hebt? zo ook de duivel zo als die nu is..?
Oud 02-10-2004, 20:24
Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 02-10-2004 @ 14:24 :
Dat is wel waar ja. En nog even over dat dictator gebeuren: als er iemand een dictator is dan is het de duivel wel.
Oud 02-10-2004, 20:31
Big M
Big M is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 02-10-2004 @ 21:21 :
Misschien dat je hier op doelt dat je denkt dat God het kwade gemaakt hebt? zo ook de duivel zo als die nu is..?
Het klinkt raar, maar zonder het kwaad is de aarde niet in evenwicht. Het hoort er zelfs bij. De hemel daarentegen kent geen kwaad. Daarom is er hier op aarde altijd zoveel gezeur en gemiep, maar door al het kwade ziet niemand het goede meer. Terwijl we hier in een land van welvaart, rijkdom, goede geneeskunde, vrijheid van meningsuiting en plezier leven. En al zouden de oorlogen in en om Israel en Irak zijn opgelost, er geen terreur meer was, en de hongersnoden zouden worden opgelost zou er wel weer iets zijn. Het kwaad kan niet weg van de aarde, want de mens is arrogant en egoistisch, men wil macht en men is nooit tevreden. Als de aarde ooit ten onder gaat dan zou dat zijn door de oorzaak van de mens, omdat het kwaad in de mens zit (jaja, de moraal van het verhaal) en als je dat kwaad eruit weet te krijgen, dan verdien je een plaats in de hemel.
Oud 02-10-2004, 22:01
Envy
Envy is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 01-10-2004 @ 23:00 :
wat is er zo erg aan seks voor het huwelijk dan?
en al is dat erg, aids is duizenden malen erger. mensen sterven daaraan en ik kan me niet indenken dat de paus het belangrijker vindt dat mensen geen seks hebben voor het huwelijk dat dat half afrika dood gaat.
Oud 03-10-2004, 09:09
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 02-10-2004 @ 22:01 :
wat is er zo erg aan seks voor het huwelijk dan?
en al is dat erg, aids is duizenden malen erger. mensen sterven daaraan en ik kan me niet indenken dat de paus het belangrijker vindt dat mensen geen seks hebben voor het huwelijk dat dat half afrika dood gaat.
Sjonge, dat is algemeen bekend.
Veel kerken vinden seks voor het huwelijk verkeerd. Als je met iemand naar bed gaat, ben je voor God met diegene getrouwd, omdat seks veel verder gaat dan een lichamelijke must. Omdat het ook niet goed is om te scheiden, kun je dus maar beter wachten met seks totdat je getrouwd bent.
Aids is inderdaad erger dan seks voor het huwelijk hebben, maar dat bedoelde ik duidelijk te maken: aids zou niet bestaan als de mens zich niet had afgezonderd van God.
Oud 03-10-2004, 12:32
Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 03-10-2004 @ 10:09 :
Veel kerken vinden seks voor het huwelijk verkeerd. Als je met iemand naar bed gaat, ben je voor God met diegene getrouwd, omdat seks veel verder gaat dan een lichamelijke must. Omdat het ook niet goed is om te scheiden, kun je dus maar beter wachten met seks totdat je getrouwd bent.
Aids is inderdaad erger dan seks voor het huwelijk hebben, maar dat bedoelde ik duidelijk te maken: aids zou niet bestaan als de mens zich niet had afgezonderd van God.
Daar sta ik helemaal achter, tenslotte het is de mens die dat gebod overtreden heeft en het is de mens die nu met de gebakken peren zit.

Voor meer informatie kun je ook op www.real-life.nl terecht
Oud 03-10-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 03-10-2004 @ 13:32 :
Haha, vette site.

Lijkt een beetje alsof een religieuze tekst van een fundamentalistische website uit Iran hebben vertaald en het woordje "Islam" hebben vervangen door "Christendom".
Oud 03-10-2004, 17:13
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 03-10-2004 @ 10:09 :

Dus is het (misschien indirect) toch een straf van god. Alleen jammer dat mensen die bloedtransfusies nodig hebben er ook de dupe van worden. Is toch weer vorm van het terreurbewind wat God voert. Hij vergeeft je, jaja, ondertussen straft ie je toch. Aan die vergeving heb je dan niets meer.
Oud 03-10-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 03-10-2004 @ 12:32 :

Wat een geinige site!
"Evolutie is niet alleen onbewezen, de ware feiten laten zelfs zien dat evolutie in werkelijkheid absoluut onmogelijk is."
Oud 03-10-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 03-10-2004 @ 17:13 :
Dus is het (misschien indirect) toch een straf van god. Alleen jammer dat mensen die bloedtransfusies nodig hebben er ook de dupe van worden. Is toch weer vorm van het terreurbewind wat God voert. Hij vergeeft je, jaja, ondertussen straft ie je toch. Aan die vergeving heb je dan niets meer.
God straft niemand.
Zoals ik al zei, de mens doet zichzelf behoorlijk wat aan en dan is er ook nog de duivel.
God is puur goed, er zit niks kwaads in hem. Maar waarom zou Hij al het slechte, wat de mens heeft gecreerd, uit deze wereld halen? Hij is geen politieagentje. De mens richt zelf een boel schade aan en ja, dat heeft ook weer effect op andere mensen, nieuwe generaties. Daar moet je God niet bij betrekken, en dat is wat de mens doet. Maar weinig mensen zien het goede wat God doet, en als er dan iets slechts gebeurd, dan heeft God het wél ineens gedaan.
Oud 03-10-2004, 18:11
Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-10-2004 @ 15:16 :
Haha, vette site.

Lijkt een beetje alsof een religieuze tekst van een fundamentalistische website uit Iran hebben vertaald en het woordje "Islam" hebben vervangen door "Christendom".
Ze leggen je iig niks op
Oud 03-10-2004, 18:12
Big M
Big M is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 03-10-2004 @ 18:13 :
Na de dood misschien wel
Oud 03-10-2004, 18:12
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 03-10-2004 @ 19:06 :
God is puur goed.
En God schiep de mens naar zijn evenbeeld. Volgens deze stelling is mens dus ook puur goed. Als je puur goed bent ben je niet in staat tot het kwade. De logische conclusie is dat jouw God ook zijn duistere kanten kent.
Oud 03-10-2004, 18:13
Big M
Big M is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 03-10-2004 @ 19:06 :
God straft niemand.
Zoals ik al zei, de mens doet zichzelf behoorlijk wat aan en dan is er ook nog de duivel.
God is puur goed, er zit niks kwaads in hem. Maar waarom zou Hij al het slechte, wat de mens heeft gecreerd, uit deze wereld halen? Hij is geen politieagentje. De mens richt zelf een boel schade aan en ja, dat heeft ook weer effect op andere mensen, nieuwe generaties. Daar moet je God niet bij betrekken, en dat is wat de mens doet. Maar weinig mensen zien het goede wat God doet, en als er dan iets slechts gebeurd, dan heeft God het wél ineens gedaan.
Inderdaad! Dat probeer ik ook duidelijk te maken, het is net het kabinet Balkenende, alleen de slechte dingen worden opgemerkt.
Oud 03-10-2004, 18:14
Big M
Big M is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 03-10-2004 @ 19:12 :
En God schiep de mens naar zijn evenbeeld. Volgens deze stelling is mens dus ook puur goed. Als je puur goed bent ben je niet in staat tot het kwade. De logische conclusie is dat jouw God ook zijn duistere kanten kent.
Nee, God heeft alle macht en in die zin hebben wij het ook meegekregen dat wij de macht hebben over slechte dingen.
Oud 03-10-2004, 18:17
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Big M schreef op 03-10-2004 @ 19:14 :
Nee, God heeft alle macht en in die zin hebben wij het ook meegekregen dat wij de macht hebben over slechte dingen.
Eerst was er alleen maar God. Die slechte dingen moeten dan toch ergens vandaan komen. Als er eerst alleen maar die God van jou was dan kunnen die slechte dingen maar van een enkel ding afkomstig zijn.
Oud 03-10-2004, 18:18
Big M
Big M is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 03-10-2004 @ 19:17 :
Eerst was er alleen maar God. Die slechte dingen moeten dan toch eens ergens vandaan komen. Als er eerst alleen maar die God van jou was dan kunnen die slechte dingen maar van een enkel ding afkomstig zijn.
-> <-
Oud 03-10-2004, 18:25
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Big M schreef op 03-10-2004 @ 19:18 :
-> <-
Kan je mij uitleggen hoe een niet willekeurige reeks enen en nullen geordend volgens het GIF protocol slechte dingen kan maken ?
Oud 03-10-2004, 19:23
Levitating Nun
Citaat:
Big M schreef op 03-10-2004 @ 13:32 :
Wat een tenenkrommende site. De maker is slecht geïnformeerd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten