Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2004, 21:36
Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline
iemand een patroon voor dreadmutsen om te haken? ik ben het zo zat om ze te zoeken, ik heb overal gezocht. zelfs bij dde zipper, maar daar hadden ze merendeels alleen dreadmutsen met klep, en die wil ik niet, of ik vind vaak de kleurencombinaties echt 10 keer niks. unless someone can tell me where i can find them, geef mij een les in dreadmutsen haken!

verder zoek ik BIJENWAX want ik vind knottyboy stinken en het ziet er vies uit, behalve als knottyboy een alternatieve wax soort heeft.

blaat. ik moet m'n haken weer bijwerken. morgen haaknaaldje halen, want ik ben mijn oude kwijt puh!
Oud 16-09-2004, 13:56
Verwijderd
Shadowtricks ? Ik heb beeswax van Let's Dread, die ruikt gewoon naar, eehh, bijenwas
Oud 16-09-2004, 14:21

zo. het is weer tijd voor een flinke werkbeurt aan de dreads. last van haken, losse haren en alweer te veel uitgroei! Plus ze stinken ook nog eens. Baaaah. Dus! Voor deze gelegenheid heb ik alle benodigdheden weer bij de hand. Die heb ik vandaag allemaal gekocht. of omdat het kwijt was, op was of het vorige produkt dat ik gebruikte me niet beviel.

blokzeep: 50 cent
haaknaald: 1,25
elastiekjes: 1,95 per pakje
múrrays beeswax: 3,95 per potje.

natuurlijk zullen er straks voor en na foto's gepost worden.

oh en misschien een leuk weetjel heb ook nog een 'dreadmuts' gekocht. het is geen officiele dreadmuts, maar wel lekker groot en los en erg rekbaar preciece prijs weet ik niet meer, was het was rond de 5 euro bij de H&M. Daar ook een foto van straks!

Ik ga aan de slag! Dag mensen! <3

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 14:23.
Oud 16-09-2004, 16:27
Verwijderd
Murrays
Oud 16-09-2004, 16:39
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
********** schreef op 16-09-2004 @ 17:27 :
Murrays
Oud 17-09-2004, 11:15
Verwijderd
Hmm, ik zal eens wat andere shampoo's gaan proberen dan
Oud 17-09-2004, 15:07
Luna
Luna is offline
Ik zit de laatste dagen erg te twijfelen of ik mn dreads nog wel leuk genoeg vind om ze te houden... (maar ik wil ook geen gewoon haar geloof ik)
Oud 17-09-2004, 15:12
Nink
Nink is offline
maar je kan toch niet zomaar je dreads eruit halen? dan moet je toch je haar afknippen enzo?
Oud 17-09-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 17-09-2004 @ 16:07 :
Ik zit de laatste dagen erg te twijfelen of ik mn dreads nog wel leuk genoeg vind om ze te houden... (maar ik wil ook geen gewoon haar geloof ik)
eerst nog even doortwijfelen. misschien ben je over een paar dagen wel weer superblij met je dreads! ik zou ze pas gaan afknippen als je het echt zeker weet.. het zou zo zonde zijn als je ze afknipt en je daarna gigantische spijt krijgt..

waarom twijfel je?
Oud 17-09-2004, 15:16
Luna
Luna is offline
mn vorige dreads heb ik ook uitgekamd..
ja, je haar is wel doooood maar het kán wel.
Oud 17-09-2004, 17:28
Luna
Luna is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-09-2004 @ 16:15 :
waarom twijfel je?
Ik denk er zeker nog een tijdje over, ga binnenkort wel naar de kapper en kijk wel hoe ze er dan bij hangen
Ik twijfel omdat ik ze niet mooi vind worden, ik vind het een rotzooi en dat komt omdat er veel haar afgebroken is doordat dit de 2e keer is dat ik dreads heb genomen, te snel na de eerste keer.
Maar misschien moet ik nog even geduld hebben, want ze beginnen wel wat beter te worden.
Oud 18-09-2004, 07:34
Qamra
Qamra is offline
Shadowtricks; in Den Haag zit een winkeltje waar ze dat verkopen. Kweenie of je wel eens in Den Haag komt, maar als je langs de bijenkorf, langs de Chill Out de straat in loopt, zit het links. Hebben ze heel veel van die zooi (ook voor de nephaar liefhebbers ).
Oud 18-09-2004, 09:58
Niet zo goed, maar ik zal binnenkort wat betere maken. ( die onderste is voordat ik het bijgewerkt had. )

Oud 18-09-2004, 10:43
Nink
Nink is offline
zooo, ik heb gister mn (neppe) dreadjes in laten zetten, en eerst vond ik het eigenlijk helemaal niet mooi maar ze waren ook heel lang, ik kon er helemaal niks mee, dus ik wou ze er alweer bijna uithalen. Maar vanmorgen heb ik ze korter geknipt, en vervolgens aan het eind gebrand en nu is het wel cool! Alleen prikt het nu een beetje op mn rug en blijven ze in elkaar haken, maar ja..
Oud 18-09-2004, 13:49
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
foto?

@ myrthe/muckymouse.. is er een mogelijkheid dat je een keer op vrijdag dreads kunt zetten bij iemand? (ja in de zin van.. bij mij dus )
slimme ik had er niet aan gedacht dat OV niet geldig is in t weekend.. en op vrijdag heb ik maar 2 uurtjes les (waar ik waarschijnlijk ook niet meer heen ga.. zwaar on-nuttig )
Oud 18-09-2004, 20:03
Verwijderd
Ik heb zojuist mn haaknaald laten vallen, gewoon op de grond, en hij is verdwenen
mn vader en ik hebben de hele vloer afgespeurd, maar niks.. en ik heb hem zo erg nodig!
Oud 18-09-2004, 20:15
Verwijderd
okeej, na ruim een half uur zoeken is ie weer terecht!

hij was rechtop in een bloempot gevallen, precies tussen twee takjes die dicht bij elkaar staan in
Oud 19-09-2004, 00:32
Verwijderd
Citaat:
shadowtricks schreef op 15-09-2004 @ 22:36 :
iemand een patroon voor dreadmutsen om te haken? ik ben het zo zat om ze te zoeken, ik heb overal gezocht. zelfs bij dde zipper, maar daar hadden ze merendeels alleen dreadmutsen met klep, en die wil ik niet, of ik vind vaak de kleurencombinaties echt 10 keer niks. unless someone can tell me where i can find them, geef mij een les in dreadmutsen haken!
roskilde hadden ze hele mooie in normale kleuren...niet honderden kleurtjes ofzo. meteen een goed excuus om daar eens heen te gaan

oke nutteloze info it is
Oud 19-09-2004, 11:38
Ramble On
Ramble On is offline
bah wat wordt verf in dreads gauw lelijk zeg mn zwarte dreads zijn op heel veel plaatsen alweer bruin en ik weet zeker dat als ik er een stukje af zou knippen dat ze van de binnenkant helemaal niet zwart zijn.
volgende keer neem ik roodzwart, hopelijk pakt dat op deze kleur, want op heel veel plekken is het wel nog pikzwart.
Oud 19-09-2004, 13:30
Luna
Luna is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 18-09-2004 @ 21:15 :
okeej, na ruim een half uur zoeken is ie weer terecht!

hij was rechtop in een bloempot gevallen, precies tussen twee takjes die dicht bij elkaar staan in
Oud 19-09-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 19-09-2004 @ 15:40 :
Ik mis mijn dreadjes
waarom laat je geen nieuwe zetten?

zo, na 2,5 uur elastiekjes verwisselen, waxen, draaien en knippen, zijn ze weer redelijk toonbaar
Oud 19-09-2004, 15:06
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-09-2004 @ 15:45 :
waarom laat je geen nieuwe zetten?
Omdat ze niet in staat is ze bij te werken?
Oud 19-09-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 19-09-2004 @ 16:06 :
Omdat ze niet in staat is ze bij te werken?
ooh, okee
Oud 19-09-2004, 16:12
paranoid
paranoid is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 19-09-2004 @ 12:38 :
bah wat wordt verf in dreads gauw lelijk zeg mn zwarte dreads zijn op heel veel plaatsen alweer bruin en ik weet zeker dat als ik er een stukje af zou knippen dat ze van de binnenkant helemaal niet zwart zijn.
volgende keer neem ik roodzwart, hopelijk pakt dat op deze kleur, want op heel veel plekken is het wel nog pikzwart.

ha lol en ik ben juist blij dat de kleur erzo lang inblijft omdat je t minder kan wassen.. en bij mij dus nog helemaal niet..
Oud 19-09-2004, 16:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-09-2004 @ 16:31 :
ooh, okee
Sorry als het kattig over kwam, maar het is nou eenmaal erg vaak langs gekomen hier

Replica houdt niet van nepdreads, ook niet als ze heel goed gemaakt zijn? Hoef je iig niet bij te houden, niet net zoals echte dreads... (het is maar een idee, als het een stom idee is, niet aanvallen )
Oud 19-09-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 19-09-2004 @ 17:42 :
Sorry als het kattig over kwam, maar het is nou eenmaal erg vaak langs gekomen hier

blijkbaar heb ik dat dan steeds gemist
Oud 19-09-2004, 17:47
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Replica schreef op 19-09-2004 @ 17:53 :
't Is zeker geen stom idee Ik heb er ook al over nagedacht, maar echt hele mooie zijn vaak ook een stuk duurder, en ze blijven maar een week of 6 zitten toch? Vind het een beetje zonde om voor 6 weken €200,- of €300,- uit te geven, eigenlijk
Week of 6, ligt eraan hoe je ze verzorgt (kijk als jij ze elke dag was, ze niet opbindt met slapen enzo, dan worden ze snel lelijk).

En meestal is de eerste keer inclusief dreads, daarna betaal je alleen maar het inzetten. En met een beetje goed zoeken vind je ze ook die voor best weinig die dingen inzetten hoor. Alleen die dingen kopen, dat is duur, ja (als je tenminste van die hele mooie zelfgemaakte wilt, machinale zijn best goedkoop (kunnen best goedkoop zijn)).
Oud 19-09-2004, 17:49
Nink
Nink is offline
weeeh, mijn nepdreadjes zijn er alweer uit ik had er dus een stukje afgeknipt en toen de uiteindelijk gebrand, maar daar zaten allemaal haakjes aan enzo, en die haakten overal aan vast. Dus als ik ze er langer in had gelaten hadden ze elkaar helemaal kapot gemaakt
ff bedenken hoe ik dat nu dan moet gaan doen, want ik was er wel helemaal blij mee toen ze in mn haar zaten.
Maar als ik ze dus gewoon in de winkel koop zijn ze zo lang dat ik er niks mee kan doen, ik wil gewoon kortere. Heeft iemand een adviesje?
Oud 19-09-2004, 18:01
Qamra
Qamra is offline
Zelf maken, handgemaakte kopen ( www.dread-it.nl zij verkoopt hele mooie handgemaakte (van de plaatjes dan)) of ze de volgende keer niet dicht branden, maar schuin afknippen en 'sealen' met stoom of een föhn (gaat niet altijd).

Je had ook de haakjes aan dat gesmolten stuk af kunnen vijlen .

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 18:03.
Oud 19-09-2004, 21:23
muckymouse
muckymouse is offline
ik ben ze aan t uitkammen

kheb luizen godverdomme
Oud 19-09-2004, 21:27
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 19-09-2004 @ 22:23 :

kheb luizen godverdomme
gister zat ik ze nog zo te bewonderen
Oud 19-09-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:

kheb luizen godverdomme

aah niet doen!!!!

je hebt soort luizenspul dat is een lotion en dat helpt het super!
prioderm lotion, bij drogist te koop. half potje ofzo op je hoofd pluren en moet iets van 12 uur laten zitten! nou dan zijn ze echt dood!
Oud 19-09-2004, 21:56
paranoid
paranoid is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 19-09-2004 @ 22:27 :
gister zat ik ze nog zo te bewonderen
straks zijn ze overgesprongen
Oud 19-09-2004, 21:59
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
doowz schreef op 19-09-2004 @ 22:56 :
eh nou nee
Oud 19-09-2004, 22:33
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:

kheb luizen godverdomme
Aah nee Wat kut!
Oud 20-09-2004, 15:40
Verwijderd
maanmeisj heeft haar dreadjes eruit gekamt, ben nu een pluisjebolletje, over een tijdje als mijn haar weer op adem is gekomen wil ik weer dreads opnieuw maar dan meer dan/als 41.
maar mis ze nu al
Oud 20-09-2004, 15:48
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 19-09-2004 @ 22:48 :
aah niet doen!!!!

je hebt soort luizenspul dat is een lotion en dat helpt het super!
prioderm lotion, bij drogist te koop. half potje ofzo op je hoofd pluren en moet iets van 12 uur laten zitten! nou dan zijn ze echt dood!
ah jum, en dan blijven al die dooie luizen in je haar hangen
nee bedankt

btw ik heb ook prioderm ga ik t mee wassen als t klaar is
Oud 20-09-2004, 15:49
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
doowz schreef op 19-09-2004 @ 22:56 :
luizen kunnen niet springen doowz
Oud 20-09-2004, 16:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

kheb luizen godverdomme

NEE!! Mag niet, kan niet... Bleeegh... Hekel aan als dat gebeurt... Is er echt geen andere oplossing?
Oud 20-09-2004, 17:52
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 20-09-2004 @ 17:02 :

NEE!! Mag niet, kan niet... Bleeegh... Hekel aan als dat gebeurt... Is er echt geen andere oplossing?
ik heb eens op een site (dreadhead gelooooof ik), waarin veel verhalen stonden van mensen met dreads die last hadden van luizen. hier waren allerlei manieren voor om het te verhelpen...

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 18:01.
Oud 20-09-2004, 18:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 20-09-2004 @ 18:52 :
ik heb eens op een site (dreadhead gelooooof ik), waarin veel verhalen stonden van mensen met dreads die last hadden van luizen. hier waren allerlei manieren voor om het te verhelpen...

knottyboy geeft ook veel tips! Kijk daar eerst alsjeblieft!!!!!
Oud 20-09-2004, 18:20
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 20-09-2004 @ 19:08 :
knottyboy geeft ook veel tips! Kijk daar eerst alsjeblieft!!!!!
ze was gisteravond al bezig dus ik neem aan dat ze nu niet met een half hoofd uitgekamde dreads blijft rondlopen..
Oud 20-09-2004, 18:43
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 20-09-2004 @ 19:20 :
ze was gisteravond al bezig dus ik neem aan dat ze nu niet met een half hoofd uitgekamde dreads blijft rondlopen..
Voor in het vervolg zeg maar....

Mensen, als ze klaar is ben ik voor 2 minuten stilte voor mucky haar dreadjes...
Oud 20-09-2004, 21:31
muckymouse
muckymouse is offline
ze zijn eruit, en ik ben niet kaal
meer een mislukte negerinnencoupe

ooit neem ik weer dreads, ooit maar voorlopig niet meer
uitkammen is een hel
Oud 20-09-2004, 21:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 20-09-2004 @ 22:31 :

uitkammen is een hel

Ik jank met je mee... Zonde om zulke mooie dreads in deze wereld te verliezen. 2 minuten stilte voor myrthe haar dreads aub.
Oud 21-09-2004, 11:11
acoustic3
acoustic3 is offline
Citaat:
Replica schreef op 21-09-2004 @ 12:09 :
Ah tuurlijk, dat is ook zo Quamra, het kost natuurlijk niet elke keer zoveel geld... Maar hoe lang gaan neppe mee dan, als ik ze een beetje goed verzorg? En hoeveel heb je ongeveer nodig, een stuk of 70 toch?
als je een hoofd vol wilt heb je er +- 80 nodig
ze blijven als ze goed gezet zijn 3 mnd zitten
en je kunt ze heel vaak opnieuw gebruiken
als je lichtgewicht dreads neemt, handgemaakte kun je die iedere keer weer strak laten stomen

groetjes Renske
Oud 21-09-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef op 20-09-2004 @ 22:31 :

uitkammen is een hel
aaah
Oud 21-09-2004, 12:14
Pla
Pla is offline
Is er wat te doen aan haken in je dreads?
Kan je die wegkrijgen ofzo?
Oud 21-09-2004, 13:30
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Pla schreef op 21-09-2004 @ 13:14 :
Is er wat te doen aan haken in je dreads?
Kan je die wegkrijgen ofzo?
Je zou dit topic is door kunnen lezen
Volgens mij staat t er wel in....
Maar iig... Je moet de haken proberen iets groter te maken zodat je je dread erdoorheen kan halen. En dan je dread erdoorheen halen.
Oud 21-09-2004, 14:14
AngelLena
AngelLena is offline
En ik heb een afspraak voor 22 oktober bij kinky kapper som mijn dreadies te laten bijwerken want ze zijn er zwaar aan toe. Kon niet eerder want ik zit met school en stage, heb alleen maandagmiddagen vrij en het personeelslid voor dreads bij hen is er alleen op vrijdag en zaterdag. Dus tot die tijd nog ff best doen het enigzins toonbaar te houden.

Gaat me 30 euro per uur kosten. Wat denken jullie, met mijn lengte aan dreads, hoe lang zal die kwast er over doen?

Regels voor berichten