Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 22:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Papegaai verraadt overspel
Een papegaai heeft ontrouwe een man verraden. De sprekende lorre begroette de echtgenote van de Israëli met de naam van zijn minnares. Resultaat van de loslippige vogel wordt een scheiding, meldt de Israëlische krant Maariv.

Om zijn minnares te imponeren, had de man zijn papegaai de naam van zijn minnares geleerd, zodat de vogel haar telkens mooi kon begroeten. Het slimme, maar wat bijziende dier kon echter echtgenote en minnares niet uit elkaar houden en begroette de echtgenote telkens weer met de naam van de minnares.

De vrouw werd achterdochtig en schakelde een privé-detective in. Al na drie dagen legde die de affaire op foto vast. De foto, die nu dienst als bewijsmateriaal in de echtscheidingszaak, toont man en minnares in een ondubbelzinnige houding, met de papegaai op de achtergrond. De bedrogen vrouw wil man en papegaai uit het huis krijgen. Uit wraak leert ze het dier nu de man te begroeten met "Tot nooit meer". (belga)
BRON
Ik weet niet of ik het moet geloven, maar best wel grappig
Advertentie
Oud 21-01-2005, 08:16
Love & Peace
Love & Peace is offline
Homohaters nemen SpongeBob op de korrel

NEW YORK - Conservatief Amerika heeft de oorlog verklaard aan SpongeBob SquarePants. Het immer goedgeluimde sponsje uit de gelijknamige tekenfilmserie lijkt de onschuld zelve, maar zou in werkelijkheid propaganda maken voor tolerantie tegenover homoseksuelen. Dat meldde The New York Times donderdag.

Homohaters nemen SpongeBob op de korrel
Spongebob.

James Dobson, de stichter van de ultraconservatieve christelijke beweging Focus on the Family 'ontmaskerde' het stoute sponsje tijdens een galadiner in de aanloop naar de inauguratie van president Bush. De reden: SpongeBob figureert in een nieuwe videoclip die kinderen meer verdraagzaamheid moet bijbrengen voor mensen uit andere culturen of met een andere levensstijl.

Volgens Focus on the Family wordt SpongeBob gebruikt om kinderen te manipuleren en mogelijk zelfs te hersenspoelen. Volgens een advocaat van de makers van de clip hebben degenen die dat beweren "medische hulp" nodig. De clip zou juist bedoeld zijn om de christelijke opdracht "heb uw naaste lief" te promoten.

In de video spelen ook andere kinderhelden mee, zoals Bob de Bouwer en figuren uit Sesamstraat en de Muppet Show. De muziek is een remake van de hit We Are Family van Sister Sledge. De clip wordt dit voorjaar verspreid op duizenden Amerikaanse scholen.

SpongeBobs seksuele geaardheid is al langer onderwerp van speculaties. Zo loopt hij voortdurend hand in hand met zijn vriendje Patrick en kijkt hij graag naar de fictieve serie Meerminman en Mosseljongen.

De Britse omroep BBC vergelijkt de ophef met de rel die een paar jaar geleden ontstond rond de Teletubbie Tinky Winky. Conservatieven in de Verenigde Staten beschouwden hem als een homosymbool omdat hij altijd een handtasje droeg.bron

Oud 21-01-2005, 08:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Jonge Marokkanen op cursus versieren

Door Marc Kruyswijk

Marokkaanse jongens kunnen binnenkort in Rotterdam cursussen versieren volgen. De deelgemeente Centrum biedt de cursussen aan.

Volgens portefeuillehouder jeugd Beatrijs Tolk knapt de sfeer in de binnenstad flink op als de jonge Marokkanen weten hoe zij een meisje moeten versieren. ,,Als je nu om je heen kijkt, sta je soms versteld. Die jongens kunnen er niks van.''

Volgens Tolk levert die onbeholpenheid vooral op koopavonden ruzies op onder de rondhangende jeugd.

,,Veel jongeren van de Afrikaanse kant van de Middellandse Zee zijn zo onhandig in hun benadering van meisjes. Dat is eerder pesten en lastigvallen dan versieren. Dan kan er een vervelende sfeer ontstaan.''

Veel Antilliaanse jongeren zijn daarentegen weer juist heel bedreven in het versieren, constateerde Tolk.

,,Als de Marokkaanse en Turkse jongeren in de zomer vaak op vakantie zijn naar het land van herkomst, hebben die vrij spel en sta je met open mond te kijken hoe ze te werk gaan. Maar als de Marokkaanse jongens terugkomen, ontstaan er spanningen die nogal eens leiden tot vechtpartijen.''

Bron: Het Algemeen Dagblad 20/01/05
Oud 21-01-2005, 13:43
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-01-2005 @ 09:31 :

Veel Antilliaanse jongeren zijn daarentegen weer juist heel bedreven in het versieren, constateerde Tolk.

Yeah right.. En daarom staan de Antillianen op nummer één als het om verkrachten van meisjes gaat... En hun versieren lijkt meer op seksuele intimidatie en bedreiging, hoewel het wel een nek-aan-nek race is als je het vergelijkt met de Marokkanen. Die Tolk moet eens haar kop uit haar reet halen, voordat ze zulke gedurfde uitspraken doet.
Oud 21-01-2005, 23:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Moeder gearresteerd om geven van crack aan 4-jarig zoontje

KANSAS CITY - Een moeder in het Amerikaanse Kansas City is aangehouden omdat ze haar 4-jarige zoontje crack gaf om hem rustig te maken. Dat heeft een politiewoordvoerder bekendgemaakt.

Volgens de politie heeft het kind geen duidelijk zichtbaar letsel overgehouden aan het gebruik van de sterk verslavende drug. Het jongetje is bij zijn moeder weggehaald en onder toezicht geplaatst.

De moeder heeft verklaard dat ze de jongen de drugs niet zelf heeft gegeven, maar dat het kind het middel mogelijk op kinderfeestjes bij vriendjes tot zich heeft genomen. De politie verwerpt die uitleg, mede door getuigenissen van buren die verklaard hebben dat de moeder haar zoontje drugs gaf om hem te kalmeren. Een analyse van het haar van de jongen heeft uitgewezen dat hij de afgelopen tijd geregeld drugs moet hebben gebruikt.
bron
Oud 22-01-2005, 15:56
Zaina
Zaina is offline
17 kinderen, waarvan de oudste niet eens 17 is, verkrachtten 13 jarig meisje. De jongste was 9 en kan niet berecht worden, de anderen zijn te jong voor een volwaardige straf. De oudste wordt verdacht van een moord.

Ik zeg het niet vaak...

Maar ik hou tot in het diepste van mijn hart van het rechtsysteem in dit land.

Laten we hopen op lage, of nog beter, geen straffen voor deze arme kinderen.

Iemand zin om het helemaal uit te leggen, of misschien hebben ze wel een slechte jeugd gehad.
Oud 22-01-2005, 16:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Zaina schreef op 22-01-2005 @ 16:56 :
17 kinderen, waarvan de oudste niet eens 17 is, verkrachtten 13 jarig meisje. De jongste was 9 en kan niet berecht worden, de anderen zijn te jong voor een volwaardige straf. De oudste wordt verdacht van een moord.

Ik zeg het niet vaak...

Iemand zin om het helemaal uit te leggen, of misschien hebben ze wel een slechte jeugd gehad.
nee, ik hoop wel een straf. In de vakantie vegen ofzo. Ze moetenb er niet zomaar mee wegkomen, en anderen moeten worden afgeschrikt, als ze hetzelfde willen doen.

Een van de jongens zou vorig jaar iemand hebben doodgestoken, dus zo lief zijn ze niet.
Oud 22-01-2005, 16:10
Zaina
Zaina is offline
Mijnenvegen misschien.
Oud 22-01-2005, 21:47
T_ID
T_ID is offline
geen straf? geen straf? Als je als kind zoiets doet dan is er iets cruciaals mis in je gedachtenpatroon, wie door groepsdruk tot zoiets komt heeft uberhaupt dringend psychische bijstand nodig.

Een TBS kliniek is de perfecte locatie voor zoiets.
Oud 23-01-2005, 00:32
Verwijderd
Citaat:

Ik zeg het niet vaak...

kutkindjes laten lijen totdat ze wel gestraft mogen worden en ze dan lekker in de gevangenis douwen, dit is toch te triest voor woorden
Oud 23-01-2005, 00:37
Verwijderd
Citaat:

Ik zeg het niet vaak...

Castreren, allemaal,behalve mischien die 9jarige. Stelletje idioten.
En welke ouders laten hun 9jarig kind nou meegaan met jongens van 15-17 jaar. Dan spoor je toch niet. Die mogen ook wel meteen uit hun ouderschap worden gezet als ze wisten dat hun kind met die jongens mee was.
Oud 23-01-2005, 03:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
koekjes schreef op 23-01-2005 @ 01:32 :
kutkindjes laten lijen totdat ze wel gestraft mogen worden en ze dan lekker in de gevangenis douwen, dit is toch te triest voor woorden
Blackwater_park:
Citaat:
Castreren, allemaal,behalve mischien die 9jarige. Stelletje idioten.
En welke ouders laten hun 9jarig kind nou meegaan met jongens van 15-17 jaar. Dan spoor je toch niet. Die mogen ook wel meteen uit hun ouderschap worden gezet als ze wisten dat hun kind met die jongens mee was.
Dat gaat weer te ver Het zijn nog kinderen, ze kunnen met wat scholing omgevormd worden tot normale kinderen met normbesef.

Ik vind ook dat die ouders zeer hard moeten worden gestraft. Zij zijn de hoofdverantwoordelijke voor dit gebeuren.
Oud 23-01-2005, 10:01
Verwijderd
Ontheffen uit de ouderlijke macht en bij gastgezinnen plaatsen.
Oud 23-01-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-01-2005 @ 04:41 :
Blackwater_park:

Dat gaat weer te ver Het zijn nog kinderen, ze kunnen met wat scholing omgevormd worden tot normale kinderen met normbesef.

Ik vind ook dat die ouders zeer hard moeten worden gestraft. Zij zijn de hoofdverantwoordelijke voor dit gebeuren.
die kinderen zijn ook schuldig, al zijn ze nog jong ze zijn niet zwakzinnig ofzo en al waren ze dat wel is het nog geen excuus
Oud 23-01-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 23-01-2005 @ 15:05 :
die kinderen zijn ook schuldig, al zijn ze nog jong ze zijn niet zwakzinnig ofzo en al waren ze dat wel is het nog geen excuus
kom eens met een zinnige reactie..
Oud 23-01-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-01-2005 @ 04:41 :
Blackwater_park:

Kinderen van 15-17 hebben heus wel al een normbesef. Als je dan aan het verkrachten slaat krijg je dat echt niet meer goed met een beetje bijscholing, helemaal niet op de Nederlandse manier (oftewel een gesprek met een sociaal werkster die dan zegt "dat mag je niet doen he"). Ik ben sowieso voor castreren van elke verkrachter, dus ook die jongeren. Mischien dat ze zich dan een beetje gedragen.
Oud 24-01-2005, 10:54
Menahem
Menahem is offline
Al die kinderen weten donders goed dat ze fout zaten, en als ze echt niet wisten dat een groepsverkrachting verkeerd is mogen ze sowieso wel ergens opgenomen worden.

Straf verdienen ze allemaal, hoewel die straf wel leeftijdsafhankelijk moet zijn.
Oud 26-01-2005, 15:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
Lammetje met twee hoofden geboren
Boer Han Dianrong (74) uit het Chinese Yantai in de provincie Shangdong is de trotse eigenaar van een lammetje met vier ogen en twee monden geworden. Hij moet het diertje wel met de fles voeden, want het kan zijn hoofd niet genoeg bewegen om zelf te eten.foto/bron
Oud 26-01-2005, 21:18
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Madfet schreef op 13-01-2005 @ 14:45 :
Eis: 3 jaar cel 'rastaverkrachter'

Het OM in Amsterdam heeft gisteren drie jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist tegen de 25-jarige S.F. wegens een verkrachting en een aanranding. De lang gezochte verkrachter viel op door zijn rastahaar en zorgde voor veel onrust in de Amsterdamse binnenstad. Uit onderzoek blijkt dat de kans op herhaling groot is.

Rastaverkrachter: 1,5 jaar en tbs

De rechtbank in Amsterdan heeft S.F. (25) gisteren veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf en tbs. De lang gezochte man, die opviel door zijn rastahaar, dwong in 2003 een Australische studente in een portiek in de Kinkerstraat tot anale, vaginale en orale seks. In februari vorig jaar randde hij een vrouw aan in de Leidsekruisstraat in Amsterdam.

Oud 26-01-2005, 21:32
Madfet
Madfet is offline
Huh?

Gedwongen tongzoen: 20 maanden cel

Bron: De Stentor

De rechtbank in Zwolle heeft een allochtone zwerver veroordeeld tot twintig maanden celstraf plus de betaling van 2200 euro smartengeld, wegens het dwingen van een meisje tot een tongzoen. Volgens de rechter is er in juridische zin sprake van verkrachting, hetgeen deze strafmaat rechtvaardigt.

De 35-jarige man pleegde het delict in oktober van het vorige jaar. Toen hij het meisje dwong tot de tongzoen, beet zij een stuk van zijn tong af. Hij stonk op dat moment naar zweet en alcohol. Daarna rende het meisje weg. Volgens de zwerver is verkrachting een veel te groot woord: "Ik wilde het meisje geen pijn doen, ik wilde haar alleen zoenen."

De dakloze T.T. is afkomstig uit Ethiopië en wordt inmiddels beschouwd als een ongewenste vreemdeling. Hij heeft al jaren alcohol- en drugsproblemen en is ook een keer opgenomen in een psychiatrische kliniek. Jarenlang leidde hij een zwervend bestaan in en rond Zwolle.

Bemoeienis Nieuw Rechts met zaak
In de zaak heeft de politieke partij Nieuw Rechts zich enigzins gemengd. Namens de partij zal het meisje een bloemetje gekregen voor haar getoonde moed. "Wij vinden dat dit meisje wel een bloemetje verdient na wat haar is overkomen." De politieke partij overhandigt de bos volgende week tijdens de jaarlijkse partijborrel.

------------------------

Bemoeienis Nieuw Rechts met zaak
In de zaak heeft de politieke partij Nieuw Rechts zich enigzins gemengd. Namens de partij zal het meisje een bloemetje gekregen voor haar getoonde moed. "Wij vinden dat dit meisje wel een bloemetje verdient na wat haar is overkomen." De politieke partij overhandigt de bos volgende week tijdens de jaarlijkse partijborrel.

Oud 26-01-2005, 21:36
Donny must die
Donny must die is offline
Ik wil ook een bloemetje van nieuw rechts
Oud 26-01-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 26-01-2005 @ 22:36 :
Ik wil ook een bloemetje van nieuw rechts
Moet je een stuk van een zwerver zijn tong afbijten.
Oud 27-01-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 27-01-2005 @ 00:42 :
Moet je een stuk van een zwerver zijn tong afbijten.
Allochtone zwerver.
Oud 29-01-2005, 14:54
professor2
professor2 is offline
Nederlandse vlag moet van schooltas
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Gelderlander
Gepubliceerd: zaterdag 29 januari 2005 @ 14:25
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/50767

omg
Oud 29-01-2005, 15:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 26-01-2005 @ 22:18 :
Rastaverkrachter: 1,5 jaar en tbs

De rechtbank in Amsterdan heeft S.F. (25) gisteren veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf en tbs. De lang gezochte man, die opviel door zijn rastahaar, dwong in 2003 een Australische studente in een portiek in de Kinkerstraat tot anale, vaginale en orale seks. In februari vorig jaar randde hij een vrouw aan in de Leidsekruisstraat in Amsterdam.

tbs kan betekenen dat ie niet zomaar vrijkomt
Oud 29-01-2005, 16:30
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-01-2005 @ 16:00 :
tbs kan betekenen dat ie niet zomaar vrijkomt
Of juist wel.
Oud 29-01-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 29-01-2005 @ 17:30 :
Of juist wel.
Gelukkig ben jij een expert op het gebied van strafrecht, anders zou je geen recht van spreken hebben.
Oud 29-01-2005, 17:32
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-01-2005 @ 17:50 :
Gelukkig ben jij een expert op het gebied van strafrecht, anders zou je geen recht van spreken hebben.
Oud 29-01-2005, 17:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-01-2005 @ 17:50 :
Je bedoelde dit mischien toch mogelijk niet sarcastisch he?
Oud 29-01-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-01-2005 @ 18:55 :
Het droop ervan
Oud 29-01-2005, 18:00
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-01-2005 @ 18:55 :
Dan raad ik hem om aan zijn sarcasme te gaan werken. Want zijn opmerking komt over als iemand met een druiper.
Oud 29-01-2005, 18:00
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-01-2005 @ 18:59 :
Het droop ervan
Een druiper ja.
Oud 29-01-2005, 19:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Slovaak plast zich uit lawine

Een Slovaakse automobilist zat vier dagen vast in zijn wagen, maar heeft zich door veel te plassen in veiligheid kunnen brengen. Hevige sneeuwbuien in het Tatra-gebergte veroorzaakten deze week lawines waardoor de wagen van Richard Kral compleet onder de sneeuw werd bedolven.

Hij draaide zijn autoruit open en probeerde tevergeefs zich met de handen uit te graven. De 60 halve liter flessen bier die Richard Kral meehad voor zijn vakantie boden uitkomst. Hij dronk ze een voor een uit en plaste in de sneeuw, waardoor die ging smelten.

Op die manier kon hij zich na vier dagen een weg banen uit de lawine. Reddingswerkers troffen Kral stomdronken aan op een bergpad en brachten hem met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis. Volgens Kral ging het plassen na enige tijd gepaard met ernstige pijn aan de lever en de nieren.

bron
Oud 29-01-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-01-2005 @ 20:23 :
Slovaak plast zich uit lawine
LOL.
Oud 29-01-2005, 19:41
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-01-2005 @ 20:25 :
LOL.
Waar blijft de kritische kanttekening, wetenschappertje?

Het verhaal lijkt me uit de duim gezogen. Waar haalde hij immers zijn zuurstof vandaan?
Oud 30-01-2005, 13:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Madfet schreef op 29-01-2005 @ 20:41 :
Het verhaal lijkt me uit de duim gezogen. Waar haalde hij immers zijn zuurstof vandaan?
Wat dacht je van uit de sneeuw? Tevens komt het vaak voor dat mensen bij het bedolven worden door hun lichaam een soort holte met lucht erin creeren.
Oud 30-01-2005, 19:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2005 @ 14:19 :
Wat dacht je van uit de sneeuw? Tevens komt het vaak voor dat mensen bij het bedolven worden door hun lichaam een soort holte met lucht erin creeren.
Ja een soort holte met daarin genoeg oxide voor een week Ik denk dat madfet gelijk heeft, en het een lulverhaal is.
Oud 30-01-2005, 19:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-01-2005 @ 14:19 :
Haha, jah en dan houd je het echt langer dan 2 uur uit

Overigens haal je geen zuurstof uit sneeuw, dat is onzin.

Kortom, 4 dagen lijkt me erg lastig, zeker gezien de 20 liter pis en de lucht die daarbij vrij komt. Daarnaast maakt het enorme verlies van warmte door 20 liter koud bier op te warmen en het daarna weer uit te pissen het vrijwel onmogelijk om jezelf 4 dagen lang nog enigszins op temperatuur te houden.
Oud 30-01-2005, 21:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Maar je moet de auto niet vergeten he, daar zal ook wel wat oxide in hebben gezeten. En ik weet niet of die auto airco had, maar dat zou zijn leven met nog een paar uur verlengen.

Feit blijft dat het een lulverhaal is. Misschien wel verzonnen door het biermerk, dat in het artikel wordt genoemd. Gratis reclame
Oud 30-01-2005, 21:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het is mogelijk dat er een spleet was waardoor zuurstof aangevoerd kon worden. Maar dan heb je nog het probleem dat de enige bron van warmte je lichaam is. Ik neem niet aan dat je de motor van de auto onder die omstandigheden erg lang kan laten draaien. Dit klinkt een beetje als een broodje aap verhaal.
Oud 30-01-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-01-2005 @ 22:54 :
Het is mogelijk dat er een spleet was waardoor zuurstof aangevoerd kon worden. Maar dan heb je nog het probleem dat de enige bron van warmte je lichaam is. Ik neem niet aan dat je de motor van de auto onder die omstandigheden erg lang kan laten draaien. Dit klinkt een beetje als een broodje aap verhaal.
Lijkt me ook, hoewel 60 flessen bier behoorlijk wat energie bevatten. Als er inderdaad een spleet is om zuurstof aan te voeren moet het mogelijk zijn die tijd te overleven (als je bijvoorbeeld ook wat dekens hebt). Het voornaamste probleem is echter de sneeuw wegplassen - dat lukt simpelweg niet omdat je te weinig pis kunt maken.
Oud 30-01-2005, 23:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-01-2005 @ 20:18 :
Ja een soort holte met daarin genoeg oxide voor een week Ik denk dat madfet gelijk heeft, en het een lulverhaal is.
Niet een week, maar dat mensen bedolven worden onder een lawine voor meerdere dagen overleven is meer regel dan uitzondering.

Sneeuw isoleert trouwens als de ziekte, dus met de kou valt het ook wel mee.

De lucht komt in die gevallen trouwens tussen de sneeuw vandaan, dat een redelijk poreuze structuur heeft.

hoax of niet, wie weet, de vier dagen overleven zijn, zeker wanneer je in een auto zit zeer goed mogelijk.
Oud 31-01-2005, 00:37
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-01-2005 @ 00:56 :
Niet een week, maar dat mensen bedolven worden onder een lawine voor meerdere dagen overleven is meer regel dan uitzondering.
Uh, nee.
Oud 31-01-2005, 09:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 31-01-2005 @ 01:37 :
Uh, nee.
wacht ns ff, je hebt statistieken opgegraven over natte sneeuw:

"Wet snow avalanches, characteristic of spring, are most likely to suffocate or crush skiers during this phase but it is less common for skiers to be caught these."

Ik had het over droge sneeuw.
Oud 31-01-2005, 12:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-01-2005 @ 00:56 :
Sneeuw isoleert trouwens als de ziekte, dus met de kou valt het ook wel mee.

de sneeuw isoleert, omdat er niks kouder is. Je zit eigenlijk al in de kou, dat het ook nog eens isoleert, zorgt ervoor dat het koud blijft
sneeuw kan boven de 0 graden geen sneeuw meer zijn.
Oud 31-01-2005, 14:37
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2005 @ 13:18 :

de sneeuw isoleert, omdat er niks kouder is. Je zit eigenlijk al in de kou, dat het ook nog eens isoleert, zorgt ervoor dat het koud blijft
sneeuw kan boven de 0 graden geen sneeuw meer zijn.
en de iglos dan?
Oud 01-02-2005, 06:54
Verwijderd
Faculteit sociale wetenschappen in Tilburg:

Een groep studenten werd zo gek van het geklep in de collegezaal dat ze besloten hebben actie te gaan voeren. 'Stilte in de collegezaal' moet studenten er op wijzen dat een collegezaal geen plek is voor een goed gesprek. Of de studenten zich met de actie populair maken valt nog te bezien.

bron: www.nu.nl

hihi
Oud 01-02-2005, 10:38
Verwijderd
'Guantánamo-tribunalen' ongrondwettig 31-01-'05

De militaire rechtbanken waarvoor de gevangenen op Guantánamo Bay moeten verschijnen zijn ongrondwettig. Dat heeft een Amerikaanse rechter bepaald. Volgens rechter Joyce Hens Green hebben de gevangenen op de Amerikaanse marinebasis recht op bescherming onder de Amerikaanse grondwet.

De uitspraak is een tegenvaller voor de regering-Bush. Die wil de 540 mannen die vastzitten op verdenking van terrorisme voor een militaire rechtbank slepen. Volgens de regering vallen de 'vijandige strijders' niet onder de Amerikaanse grondwet.

De mannen werden door de Amerikanen opgepakt tijdens en na de oorlog in Afghanistan. Het Witte Huis beschouwt hen niet als krijgsgevangenen. Daardoor, zo meent de regering-Bush, zijn de conventies van Genčve op hen niet van toepassing.

Aanvechten
Ook kunnen ze volgens de regering-Bush geen aanspraak maken op de rechtsbescherming zoals die door de Amerikaanse grondwet wordt gegarandeerd. Maar de rechter deelt die visie dus niet.

Volgens de Hens Green heeft het Hooggerechtshof vorig jaar al bepaald dat de gevangenen een proces moeten krijgen bij een lagere rechtbank. De rechter schrijft in de toelichting op het oordeel dat de strijd tegen terreur "niet het bestaan kan ontkennen van de meest fundamentele rechten waardoor het volk van dit land meer dan 200 jaar heeft gevochten en voor is gestorven".

De regering-Bush heeft nog niet op de rechterlijke uitspraak gereageerd. Waarschijnlijk zal het Witte Huis de uitspraak aanvechten voor een hogere rechtbank.

Bron: nos.nl
Oud 01-02-2005, 13:23
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-02-2005 @ 07:54 :
Faculteit sociale wetenschappen in Tilburg:

Een groep studenten werd zo gek van het geklep in de collegezaal dat ze besloten hebben actie te gaan voeren. 'Stilte in de collegezaal' moet studenten er op wijzen dat een collegezaal geen plek is voor een goed gesprek. Of de studenten zich met de actie populair maken valt nog te bezien.

bron: www.nu.nl

hihi
Reuze irritant, mijn steun hebben ze
Oud 01-02-2005, 14:58
Love & Peace
Love & Peace is offline
Zweedse politieagent berooft bank

Uitgegeven: 1 februari 2005 13:53

STOCKHOLM - Een Zweedse politieagent heeft een bank beroofd en daarna zelf het onderzoek op zich genomen. Hij vertelde journalisten dat de politie op dood spoor zat. De justitie in de stad Bollnas heeft de 36-jarige man maandag aangeklaagd, bleek uit documenten die de rechtbank in de stad dinsdag vrijgaf.

Het bedrag dat de man in december buitmaakte, wordt omvangrijk genoemd. Collega's van de agent roken onraad, toen de man halverwege januari een nieuwe auto kocht en die deels betaalde met biljetten die uit de bankkluis waren verdwenen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten