Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 15:38
Eleazar
Eleazar is offline
B"sd
Citaat:
makelville schreef op 28-10-2004 @ 08:35 :
Ten eerste wordt de thorah door velen niet erkend en is het bestaansrecht daarop toetsen getuigd krankzinnigheid.
Ten tweede laat ik even mee gaan in jouw redenering in de thora staat dat God het land gaf aan de nakomelingen van Abraham je durft toch niet te ontkennen dat beide volken van hem afstammen.
Ik durf idd niet te ontkennen dat beide volken van hem afstammen, dat klopt, zowel de Arabieren als de Joden stammen van Avraham af. Alhoewel veel Palestijnen beweren dat zij het nazaat zijn van de oude Filistijnen, en dat hun voorouders (de Filistijnen dus) zich hebben bekeerd tot de islam. Vandaar ook het arabische woord 'Filistin' voor 'Palestina'. Maar het land dat is beloofd, is door G'd aan het nageslacht van de beloofde zoon beloofd, en ja dat was Izaak, en niet Ismael.

Je kunt 't geloven of niet, maar het staat zelfs geprofeteerd in de Torah, dat we heibel zouden krijgen met de Arabieren.

Citaat:
Als de palestijnen een kans word gegeven zul je zien dat de ledengang van de hamas terugloopt. De meeste gewone burgers willen ook gewoon vrede. Net als de Isrealiers willen de palestijnen ook gewoon welvaart en een kans op geluk en daar kan alleen vrede voor zorgen. En sharon is nu eindelijk verstandig geworden. Die kolonisten daar liepen toch alleen maar gevaar dus ze mogen hem wel dankbaar zijn.
Ze hadden de demografische oorlog toch wel verloren
Veel Palestijnen willen misschien wel vrede, maar zo heb je ook een net zo grote groep, die zeker geen vrede willen, maar alleen de dood van alle Joden en Zionisten over de hele wereld.

Citaat:
Integendeel dit is de eerste stapje voorwaarts
Een stapje voorwaarts naar de vernietiging

Citaat:
Gatara schreef op 28-10-2004 @ 11:22 :

hij zag zichzelf ook wel als een nieuwe messias, volgens mij
of iig een profeet oid.
[/B]
Deze bewering hoor ik vaker, alleen Theodor Herzl was amper relligieus, toen hij voor 't eerst in Parijs kwam, herinnerde hij zich opeens dat hij vroeger als jongen ooit wel eens met z'n vader naar de Liberaal Joodse synagoge ging. Maar dus zowel nooit. Dus zag hij zichzelf ook niet als de Messias of als een profeet. Hij heeft ook niet echt een relligieuze opvoeding gehad. Wel heeft hij samen gewerkt, en heeft 't zionisme altijd samen gewerkt met Christenen

Joostje schreef op 28-10-2004 @ 11:30 :
"Wat zou er gebeuren als hij nu zou overlijden?"

Dan hang ik hier de vlag uit 't raam
En tja... Israel zou zeker wel weer de schuld ervan krijgen.... zoals gewoonlijk
Oud 28-10-2004, 15:40
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Eleazar schreef op 28-10-2004 @ 16:38 :
B"sd

Ik durf idd niet te ontkennen dat beide volken van hem afstammen, dat klopt, zowel de Arabieren als de Joden stammen van Avraham af. Alhoewel veel Palestijnen beweren dat zij het nazaat zijn van de oude Filistijnen, en dat hun voorouders (de Filistijnen dus) zich hebben bekeerd tot de islam. Vandaar ook het arabische woord 'Filistin' voor 'Palestina'. Maar het land dat is beloofd, is door G'd aan het nageslacht van de beloofde zoon beloofd, en ja dat was Izaak, en niet Ismael.

Je kunt 't geloven of niet, maar het staat zelfs geprofeteerd in de Torah, dat we heibel zouden krijgen met de Arabieren.

Veel Palestijnen willen misschien wel vrede, maar zo heb je ook een net zo grote groep, die zeker geen vrede willen, maar alleen de dood van alle Joden en Zionisten over de hele wereld.

Deze bewering hoor ik vaker, alleen Theodor Herzl was amper relligieus, toen hij voor 't eerst in Parijs kwam, herinnerde hij zich opeens dat hij vroeger als jongen ooit wel eens met z'n vader naar de Liberaal Joodse synagoge ging. Maar dus zowel nooit. Dus zag hij zichzelf ook niet als de Messias of als een profeet. Hij heeft ook niet echt een relligieuze opvoeding gehad. Wel heeft hij samen gewerkt, en heeft 't zionisme altijd samen gewerkt met Christenen

En tja... Israel zou zeker wel weer de schuld ervan krijgen.... zoals gewoonlijk
Heel goed beste broeder .
Oud 28-10-2004, 18:44
Joostje
Joostje is offline
Wat betekent B'sd nou eigelijk? Nederlands is hier de voertaal, trouwens .
Oud 28-10-2004, 18:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 28-10-2004 @ 16:02 :
Hahaha lolz 3x nee!

בסדר, אל תיתנהגו אליי בטיפשוט. אל תחשבו שאתם הכל כי אצם לא. תשיגו חיים. תידאגו לעצמכם. ביי ביי

Doe dat dan in een pm, het wordt nogal lastig als fb om te modereren als iedereen hier opeens hebreeuws gaat praten
Oud 28-10-2004, 18:51
Verwijderd
Praat Nederlands, stelletje allochtonen!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Jabotinsky schreef op 28-10-2004 @ 20:32 :

wil je ook je woonplaats en straat + huisnummer weten?

of wil je een foto.. die gechecked kan worden met de foto's in je profiel hier op het forum

(EXCUSES dat ik het hier plaats.. dit is echt de laaste keer )
Kan iemand deze dude een waarschuwing geven!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:38
Jabotinsky
Jabotinsky is offline
Citaat:
B"sd

Veel palestijnen willen vrede en veel willen alle joden dood hebben...

er zijn ook Israeli's die alle palestijnen het liefst de zee in drijven.. beetje krom zo van joden uber alles ofzo?

AND SO WHAT?? als de thora zegt dat joden ruzie krijgen met arabieren en God het land beloofd heeft aan de joden??

IN het blabladom staat dat het land aan mij is beloofd.. wie zegt dat het joodse geloof waar is uberhaupt??
Oud 28-10-2004, 19:39
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Jabotinsky schreef op 28-10-2004 @ 20:32 :
bla

wil je ook je woonplaats en straat + huisnummer weten?

of wil je een foto.. die gechecked kan worden met de foto's in je profiel hier op het forum

(EXCUSES dat ik het hier plaats.. dit is echt de laaste keer )
Ja dat zou ik graag willen weten! Plaats ook meteen mijn moeders stamboom, voor de gezelligheid.

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:42
Jabotinsky
Jabotinsky is offline
Theodor Herz:

"We have an important task before us. We have met here to lay the foundation-stone of the house that will some day shelter the Jewish people. . . We have to aim at securing legal, international guarantees for our work."

geen thora blablabla
Oud 28-10-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
(kots)
FA is back..ik weet et nu zeker!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:01
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 28-10-2004 @ 20:56 :
FA is back..ik weet et nu zeker!
Nee, het is Fa niet.
Oud 28-10-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 28-10-2004 @ 21:01 :
Nee, het is Fa niet.
z'n gare twin dan?

of dubbelganger?

he wat jammer nou van je sig.

Eleazar <3
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 28-10-2004 @ 21:03 :
z'n gare twin dan?

of dubbelganger?

he wat jammer nou van je sig.

Eleazar <3
Ook niet z'n dubbelganger / twin. Ze kennen elkaar niet eens.
En er zit een <3 achter zijn naam in mijn sig omdat 'ie heel lief is IRL.
Oud 28-10-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 28-10-2004 @ 21:06 :
Ook niet z'n dubbelganger / twin. Ze kennen elkaar niet eens.
En er zit een <3 achter zijn naam in mijn sig omdat 'ie heel lief is IRL.
het is maar wat/wie je lief noemt
zo komt ie iig niet over, maar jij zal het wel beter weten..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:12
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
S. schreef op 28-10-2004 @ 21:11 :
het is maar wat/wie je lief noemt
zo komt ie iig niet over, maar jij zal het wel beter weten..
Je moeet iemand niet louter afwijzen op z'n mening.
Oud 28-10-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 28-10-2004 @ 21:12 :
Je moeet iemand niet louter afwijzen op z'n mening.
neej, daarom ga ik er dus vanuit dat jij het wel beter zou weten..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 15:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Gek hopelijk meen je dit niet serieus.

Olie op t vuur. Dat is nu net wat Israel NIET nodig heeft.
Oud 29-10-2004, 16:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-10-2004 @ 16:51 :
Gek hopelijk meen je dit niet serieus.

Olie op t vuur. Dat is nu net wat Israel NIET nodig heeft.
Vioor de duidelijkheid: dat schreef ik niet, maar elessar
Oud 30-10-2004, 17:21
Verwijderd
[QUOTE]Eleazar schreef op 28-10-2004 @ 16:38 :
[B]B"sd

Citaat:
Sorry hoor maar geen enkele palestijn zal de voorkeur aan heidenen boven de afstamming van een geeerde profeet geven.
zozo dus god dus god had het land eerst aan de nakomelingen van abraham gegeven en nu opeens aan Izaak?!

Citaat:
Die broederstrijd is een zonde voor iedereen die er aan deelneemt

Citaat:
Dat kun je dus ook van de isrealiers zeggen

Citaat:
Als jij in die doemscenario wil geloven best maar het staat niet vast

Citaat:
Nou en
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 00:58
Eleazar
Eleazar is offline
B'sd

goh, wat leuk dat jullie allemaal zo positief over mij praten
hehe

Citaat:
makelville schreef op 30-10-2004 @ 18:21 :
Sorry hoor maar geen enkele palestijn zal de voorkeur aan heidenen boven de afstamming van een geeerde profeet geven.
zozo dus god dus god had het land eerst aan de nakomelingen van abraham gegeven en nu opeens aan Izaak?!
G'd had het land beloofd aan de BELOOFDE Zoon van Avraham ja.

Citaat:

Die broederstrijd is een zonde voor iedereen die er aan deelneemt
Dat kun je dus ook van de isrealiers zeggen
Een zonde...
Over Ismael wordt gezegd in Genesis 16:11 "Ook zeide haar de Engel des Eeuwigen: 'Zie gij zijt nu zwanger en zult eenen zoon baren; dan zult gij zijnen naam Jishma'el noemen, want de Eeuwige heeft gehoord naar uwe verdrukking. Hij (Ismael dus) echter zal aks een woudezet onder de mensen wezen; zijne hand tegen allen, en de hand van allen tegen hem, en tegenover alle zijne broeders zal hij wonen.' "

Hier wordt al gezegd, dat Ismael (en zijn nageslacht dus....de arabieren waaruit ook de palestijnen zijn voort gekomen, alhoewel een gedeelte beweert van niet) als een woud ezel zou zijn. Een woud ezel is 't onbetrouwbaarste dier ter wereld, de ene keer eet ie uit je hand, de andere keer trapt ie de kop van je romp af... precies zoals veel palestijnen / arabieren zijn. de Arabieren / Palestijnen zijn tegen heel veel (kijk maar naar de huidige oorlog(en) ) en ze nemen elkaar (bijna) altijd in bescherming, als 't tegen 't Westen is.

Niks een 'zonde' dus.

Citaat:
Als jij in die doemscenario wil geloven best maar het staat niet vast
staat misschien niet vast, maar iedereen die een beetje logisch kan nadenken beseft dat wel.
Door Gaza weg te geven komt er zekers geen vrede. De Palestijnse terreur groeperingen gaan zich dan in Gaza 'hergroeperen' en blijven dan net zolang doorgaan met aanvallen totdat ze meer land krijgen van de Israeli's.

Ze zijn niet uit op alleen Gaza en eventueel de 'West-Bank' nee, ze willen geheel Israël hebben. Kijk alleen al naar de afbeeldingen van het land op de Palestijnse uniformen zoals die bijv. van Arafat. Je ziet niet alleen Gaza en de West Bank, nee je ziet geheel Israël incl. de Golan hoogtes....waarvan zij zeggen dat die toch van Syrië zijn?

Kijk in Palestijnse schoolboeken....niets vrede met Israel en de Joden, maar dood aan Israel en de Joden. En land kaarten met 'hun 'palestina' ' en weer niet alleen Gaza en de 'West-Bank' maar geheel Israël.

Citaat:
Nou en
Hier reageerde ik op jouw post...van de Herz zich als de Masshiach of als een profeet zag... hij wist amper wat de Masshiach of een profeet inhoudt, omdat ie gewoon weg haast niet relligieus was.

En...Jabotinsky hoe komt 't dat je de naam hebt van een grote Zionistische held, maar nu zelf zo anti-Zionistisch bent...terwijl je ooit wel echt heel erg zionistisch was
Oud 31-10-2004, 01:54
Daevrem
Daevrem is offline
Zionisme is geflipflopt.

Religie is geen excuus.

Israel dood en onderdrukt mensen, dat is altijd fout. Altijd.

Wat in godsnaam is een B'sd? Hmm, waarschijnlijk wil ik dat niet weten, dus laat maar.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 01:57.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 02:52
Eleazar
Eleazar is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 31-10-2004 @ 02:54 :
Zionisme is geflipflopt.

Religie is geen excuus.

Israel dood en onderdrukt mensen, dat is altijd fout. Altijd.

Wat in godsnaam is een B'sd? Hmm, waarschijnlijk wil ik dat niet weten, dus laat maar.
hehe, je wilt 't niet weten, ok

't heeft iig met religie te maken
Oud 31-10-2004, 07:17
Gatara
Gatara is offline
De religieuze claim van het bestaan van Israel is een niet noodzakelijk gevolg uit het zionisme. Sterker nog: er zijn zionisten die het bestaan van Israel _op religieuze gronden_ op dit moment afwijzen.
Oud 31-10-2004, 07:48
Verwijderd
Eleazar schreef op 31-10-2004 @ 01:58 :

Citaat:
G'd had het land beloofd aan de BELOOFDE Zoon van Avraham ja.
Nogal moeilijk he aangezien hij meerdere zonen had

Citaat:
Een zonde...
Over Ismael wordt gezegd in Genesis 16:11 "Ook zeide haar de Engel des Eeuwigen: 'Zie gij zijt nu zwanger en zult eenen zoon baren; dan zult gij zijnen naam Jishma'el noemen, want de Eeuwige heeft gehoord naar uwe verdrukking. Hij (Ismael dus) echter zal aks een woudezet onder de mensen wezen; zijne hand tegen allen, en de hand van allen tegen hem, en tegenover alle zijne broeders zal hij wonen.' "
Hier wordt al gezegd, dat Ismael (en zijn nageslacht dus....de arabieren waaruit ook de palestijnen zijn voort gekomen, alhoewel een gedeelte beweert van niet) als een woud ezel zou zijn. Een woud ezel is 't onbetrouwbaarste dier ter wereld, de ene keer eet ie uit je hand, de andere keer trapt ie de kop van je romp af... precies zoals veel palestijnen / arabieren zijn. de Arabieren / Palestijnen zijn tegen heel veel (kijk maar naar de huidige oorlog(en) ) en ze nemen elkaar (bijna) altijd in bescherming, als 't tegen 't Westen is.
Niks een 'zonde' dus.
Dus op de grond van een bijbeltekst die al eeuwen oud is durf jij een heel volk te veroordelen. Die tekst is overingens op vele manieren te interpreteren.

En daarbij hadden de isrealiers de overeenkomsten met god verbroken waarop ze gestraft werden doordat van toen andere volken ze zouden overheersen. Zelfs nu nog is dat aan de gaan ze hebben weliswaar de overhand in Isreal maar toch hebben ze alleen de mond vol over palestijnen.

Citaat:
staat misschien niet vast, maar iedereen die een beetje logisch kan nadenken beseft dat wel.
Door Gaza weg te geven komt er zekers geen vrede. De Palestijnse terreur groeperingen gaan zich dan in Gaza 'hergroeperen' en blijven dan net zolang doorgaan met aanvallen totdat ze meer land krijgen van de Israeli's.

Ze zijn niet uit op alleen Gaza en eventueel de 'West-Bank' nee, ze willen geheel Israël hebben. Kijk alleen al naar de afbeeldingen van het land op de Palestijnse uniformen zoals die bijv. van Arafat. Je ziet niet alleen Gaza en de West Bank, nee je ziet geheel Israël incl. de Golan hoogtes....waarvan zij zeggen dat die toch van Syrië zijn?
Iedereen die een bekrompen is ja

Denk jij nou echt dat isreal in haar huidige vorm kan blijven voortbestaan? Steeds minder joden voelen er wat voor om naar Isreal te emigreren terwijl de palestijnse bevolking groeit.

Wat ze willen is eigelijk waar ze recht op hebben teruggave van hen land.
Citaat:
Kijk in Palestijnse schoolboeken....niets vrede met Israel en de Joden, maar dood aan Israel en de Joden. En land kaarten met 'hun 'palestina' ' en weer niet alleen Gaza en de 'West-Bank' maar geheel Israël.
Als Isreal een haar beter is met propaganda dat alle palestijnen terroristen zijn die ze willen vermoorden.

Ik zag ooit een isrealisch schooljongentje een fles water in het gezicht van een palestijnse journalist gooien terwijl hij die man niet eens kende noch met hem had gesproken.
Dus druk de joden maar niet weer in het slachtoffer rol

Citaat:

Hier reageerde ik op jouw post...van de Herz zich als de Masshiach of als een profeet zag... hij wist amper wat de Masshiach of een profeet inhoudt, omdat ie gewoon weg haast niet relligieus was.
Dat was ik dus niet
Citaat:

En...Jabotinsky hoe komt 't dat je de naam hebt van een grote Zionistische held, maar nu zelf zo anti-Zionistisch bent...terwijl je ooit wel echt heel erg zionistisch was
Als je naar het huidige Isreal kijkt moet je wel een domkop zijn om in die mening te volharden.(En dat is mijn persoonlijke mening)

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 07:52.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 07:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 08:48 :

Ik zag ooit een isrealisch schooljongentje een fles water in het gezicht van een palestijnse journalist gooien terwijl hij die man niet eens kende noch met hem had gesproken.

uit een nederzetting zeker?
Oud 31-10-2004, 07:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 08:48 :

Als je naar het huidige Isreal kijkt moet je wel een domkop zijn om in die mening te volharden.(En dat is mijn persoonlijke mening)
als ik naar de huidige wereld kijk, lijkt het me eerder noodzakelijk om daarin te volharden.
Oud 31-10-2004, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 08:51 :

uit een nederzetting zeker?
maakt dat soms verschil?

ik zou het niet weten

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 07:58.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 08:56 :
maakt dat soms verschil?

ik zou het niet weten
Niet als je bedoelt dat de daad zelf nergens op slaat. Dan maakt het niet veel uit wie het doet. Maar het ligt gewoon meer voor de hand dat dit door iemand uit een nederzetting was gedaan.
Het lijkt zo net alsof het een jongen uit Haifa betrof ofzo.
Oud 31-10-2004, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 09:19 :
Niet als je bedoelt dat de daad zelf nergens op slaat. Dan maakt het niet veel uit wie het doet. Maar het ligt gewoon meer voor de hand dat dit door iemand uit een nederzetting was gedaan.
Het lijkt zo net alsof het een jongen uit Haifa betrof ofzo.
O goh dus omdat je dorp last heeft van palestijnen mag je ze allemaal haten?

Die man had het hem niks gedaan het gezicht van dat jongentje was echt helemaal vertrokken van haat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 09:27 :
O goh dus omdat je dorp last heeft van palestijnen mag je ze allemaal haten?

Die man had het hem niks gedaan het gezicht van dat jongentje was echt helemaal vertrokken van haat
doh
zei ik dat?
nee
Oud 31-10-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 09:46 :
doh
zei ik dat?
nee
Daar leek het anders wel op
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 09:48 :
Daar leek het anders wel op
dat maakte jij ervan
Oud 31-10-2004, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 09:49 :
dat maakte jij ervan
Jij liet anders weinig aan de verbeelding over
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 09:55 :
Jij liet anders weinig aan de verbeelding over
voor jou wellicht
Oud 31-10-2004, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 09:56 :
voor jou wellicht
Jou voorkeur ingenomen verkleurde dat wel het beeld

Ik zal vast niet de enige zijn die dat erop uit maakte
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 09:58 :
Jou voorkeur ingenomen verkleurde dat wel het beeld

Ik zal vast niet de enige zijn die dat erop uit maakte
die lui incluis jij hebben gewoon een verkeerd beeld van me.
Oud 31-10-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 09:59 :
die lui incluis jij hebben gewoon een verkeerd beeld van me.
Ik weet wel dat je een redelijk mens bent maar in dit conflict is je beeld vertroebelt in mijn ogen dan
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 10:00 :
Ik weet wel dat je een redelijk mens bent maar in dit conflict is je beeld vertroebelt in mijn ogen dan
Haten van een persoon omdat ie palestijn, afghaan, rus, of weet ik veel wat is, is gewoon achterlijk.

Maakt geen fuck uit wat ik dan verder van het conflict vind.
Oud 31-10-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 10:02 :
Haten van een persoon omdat ie palestijn, afghaan, rus, of weet ik veel wat is, is gewoon achterlijk.

Maakt geen fuck uit wat ik dan verder van het conflict vind.
Ow ja? Waarom verdedig je dan personen die daarmee bezig zijn alsmede isrealische soldaten sharon etc.

Het blijft hoe je het brengt
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 10:08 :
Ow ja? Waarom verdedig je dan personen die daarmee bezig zijn alsmede isrealische soldaten sharon etc.

Het blijft hoe je het brengt
ik verdedig hun recht op zelfverdediging.
Ik verdedig niet haat.
Oud 31-10-2004, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 10:15 :
Ik verdedig niet haat.
Jij bagatelliseert wat net zo erg is
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 10:15 :
Ik verdedig niet haat.
Recht op zelfverdediging is alleen nogal een vage term, en kan betekenen dat je raketten afvuurt op een menigte die net een moskee verlaat of hekken en muren bouwt op land dat internationaal niet erkent is als behorend tot jou staat.
Oud 31-10-2004, 09:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 10:17 :
Jij bagatelliseert wat net zo erg is
net zo erg is als wat?
Oud 31-10-2004, 09:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-10-2004 @ 10:18 :
Recht op zelfverdediging is alleen nogal een vage term, en kan betekenen dat je raketten afvuurt op een menigte die net een moskee verlaat of hekken en muren bouwt op land dat internationaal niet erkent is als behorend tot jou staat.
ligt er aan wie die menigte is

maar ja, als je doelmatig onschuldigen raakt is dat geen zelfverdediging maar een misdaad.

Het is alleen nog maar de vraag wanneer er sprake was van bovenstaande (die demo in Rafah toen waarop raketten kwamen, zie ik iig als een voorbeeld van bovenstaande).
Oud 31-10-2004, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 10:20 :
net zo erg is als wat?
Als degene die haten

Werd jodenhaat vroeger ook niet goed gepraat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 10:24 :
Als degene die haten

Werd jodenhaat vroeger ook niet goed gepraat
ow ik dacht dat je op wat anders doelde.

Nee, dat bagatelliseer ik helemaal niet. vind ik even fout
Oud 31-10-2004, 09:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-10-2004 @ 10:22 :
ligt er aan wie die menigte is

maar ja, als je doelmatig onschuldigen raakt is dat geen zelfverdediging maar een misdaad.

Het is alleen nog maar de vraag wanneer er sprake was van bovenstaande (die demo in Rafah toen waarop raketten kwamen, zie ik iig als een voorbeeld van bovenstaande).
broodje Yassin
nouja, dan was het misschien niet de bedoeling maar wel het gevolg
Oud 31-10-2004, 09:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 31-10-2004 @ 10:25 :
broodje Yassin
nouja, dan was het misschien niet de bedoeling maar wel het gevolg
mijn voorbeeld sloeg niet op de liquidatie van yassin
Oud 31-10-2004, 09:30
Joostje