Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 18:43
althea
Avatar van althea
althea is offline
Citaat:
bindmiddel schreef op 23-07-2005 @ 19:30 :


Deel 1 van de Westland serie: Banneling
Reiziger serie deeltje 4, vuur van de herfst (Diana Gabaldon) deeltje 5 is uitgeleend daarom die westland ertussendoor, maar die is matig )
De Westland serie vond ik veel minder dan de Deverry reeks (mijn allereerste fantasy reeks die ik gelezen heb).
De Reiziger reeks van Diana Gabaldon. Per toeval ontdekt, maar alles gelezen.
Advertentie
Oud 24-07-2005, 14:09
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden 'Hoe ik nu leef' van Meg Rossof uitgelezen. In het begin beviel haar schrijfstijl me helemaal niet, maar nu vind ik 'em prachtig. Een echte aanrader.

Verder probeer ik nu door 'De wereld van Sofie' van Descartes door te komen.
Oud 24-07-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
FuckTheFashion schreef op 24-07-2005 @ 15:09 :


Verder probeer ik nu door 'De wereld van Sofie' van Descartes door te komen.
Jostein Gaarder?
Oud 24-07-2005, 14:52
Verwijderd
Ik ben nu bezig in HP4
Oud 24-07-2005, 15:32
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik in harry potter vijf
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 24-07-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Phlox schreef op 24-07-2005 @ 16:32 :
Ik in harry potter vijf
Die moet ik hierna nog gaan lezen. Pff, ik ben er bijna (Ik herlees ze dus, ik heb ze wel al eens gelezen.) Ik heb echt zin in HP6, maar ik vind 't nu ook gewoon weer leuk en spannend, terwijl ik al weet wat er gaat gebeuren
Oud 24-07-2005, 17:05
Verwijderd
Arthur Japin - Een schitterend gebrek. Mijn eerste huiswerk voor mijn studie.
Oud 24-07-2005, 17:26
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-07-2005 @ 15:52 :
Jostein Gaarder?
Ik neem aan van wel
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 24-07-2005, 18:08
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
zuster schreef op 24-07-2005 @ 18:05 :
Arthur Japin - Een schitterend gebrek. Mijn eerste huiswerk voor mijn studie.
*nieuwsgierig* Wat ga je doen?
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 24-07-2005, 21:42
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Iemand De komst van Joachim Stiller wel eens gelezen? Van Hubert Lampo is tie volgens mij.
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 24-07-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Guenevery schreef op 24-07-2005 @ 19:08 :
*nieuwsgierig* Wat ga je doen?
Taalwetenschap. Ik kreeg van de Letterenfaculteit de opdracht dit boek te lezen voor de faculteitsintroductie.
Oud 25-07-2005, 09:18
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
C.S. Lewis - De kronieken van Narnia: De zilveren stoel
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-07-2005, 13:25
Verwijderd
Uit de school geklapt van Zoe Trope. Gaaf en grappig boek.
Oud 25-07-2005, 13:44
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
zuster schreef op 24-07-2005 @ 23:15 :
Taalwetenschap. Ik kreeg van de Letterenfaculteit de opdracht dit boek te lezen voor de faculteitsintroductie.
Geweldig boek . Vond ik tenminste. Ik ben vorig jaar ook naar een opendag van Taalwetenschappen in Nijmegen geweest, maar ik kreeg echt het idee 'wat doe ik hier'. Nog een jaartje om verder te kijken. Als het nu echt leuk is, laat het eventjes weten.

Nu - Sense and Sensibility - Jane Austen
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 25-07-2005, 13:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Phlox schreef op 24-07-2005 @ 16:32 :
Ik in harry potter vijf
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-07-2005, 19:49
Verwijderd
Gabriel Garcia Marquez - Honderd jaar eenzaamheid (bijna uit)
daar tussendoor las ik nog Catcher In The Rye van JD Salinger.
Nu dus nog Honderd jaar en ben begonnen in Franz Kafka's korte verhaal De Gedaanteverwisseling.
Oud 25-07-2005, 19:53
Verwijderd
Ik lees altijd dingen door elkaar.

Dus.
Oud 25-07-2005, 20:16
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Weis & Hickmann - Chaosschepper
Guedj - De stelling van de papegaai (echt een tof boek, over de geschiedenis van de wiskunde)
Oud 25-07-2005, 21:30
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dwaalsporen - Jacques Brooijmans
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 26-07-2005, 09:15
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Guenevery schreef op 25-07-2005 @ 14:44 :
Geweldig boek . Vond ik tenminste. Ik ben vorig jaar ook naar een opendag van Taalwetenschappen in Nijmegen geweest, maar ik kreeg echt het idee 'wat doe ik hier'. Nog een jaartje om verder te kijken. Als het nu echt leuk is, laat het eventjes weten.
Ik ga ook Taalwetenschap studeren in Nijmegen vanaf september. Dat gevoel 'wat doe ik hier' heb ik helemaal niet gehad. Ik voelde me er juist direct goed. Ik vond alles wat er verteld werd over de studie enorm interessant en wilde ook eigenlijk niet meer weg Heb je een beetje een idee wat je wil gaan doen (bv. echt iets met letteren?) of weet je 't echt nog niet? *nieuwsgierig*
Oud 26-07-2005, 13:15
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-07-2005 @ 10:15 :
Offtopic: Ik ga ook Taalwetenschap studeren in Nijmegen vanaf september. Dat gevoel 'wat doe ik hier' heb ik helemaal niet gehad. Ik voelde me er juist direct goed. Ik vond alles wat er verteld werd over de studie enorm interessant en wilde ook eigenlijk niet meer weg Heb je een beetje een idee wat je wil gaan doen (bv. echt iets met letteren?) of weet je 't echt nog niet? *nieuwsgierig*
Offtopic: Aagje Eigenlijk wil ik gewoon Nederlands gaan studeren, en dat weet ik ook al erg lang. Maar daar ze bij ons op school een belachelijk 'puntensysteem' handteren voor je lob-punt, moet ik nog enorm veel opendagen af. Vandaar dat ik bij Taalwetenschappen uitkwam.

Dat gevoel van 'hier wil ik niet meer weg' had ik trouwens heel erg bij de meeloopdag Nederlands. Het enige wat ik nog een beetje moet 'onderzoeken' is of je gemakkelijk literatuurwetenschappen naast die studie kunt doen, dat kan in Utrecht wel, maar in Nijmegen schijnt dat alleen een Master te zijn. We zien het allemaal wel. Is er trouwens iemand hier op letteren die Literatuurwetenschappen studeerd? (vreemd genoeg zal me dat niets verbazen).
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 26-07-2005, 14:46
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 26-07-2005 @ 14:15 :
Offtopic: Is er trouwens iemand hier op letteren die Literatuurwetenschappen studeerd? (vreemd genoeg zal me dat niets verbazen).
Offtopic: LUH-3417, dacht ik, en Vogelvrij begint er na de zomer mee.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 26-07-2005, 18:32
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
Peter Verhelst - Memoires van een luipaard

Hoe geniaal is die man wel niet...
__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Oud 26-07-2005, 19:15
Anathema
Avatar van Anathema
Anathema is offline
Figuranten - Arnon Grunberg
__________________
Do you remember when we were transparent?
Oud 26-07-2005, 20:00
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Harry Potter and the Half-Blood Prince
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 27-07-2005, 13:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 26-07-2005 @ 14:15 :
Offtopic:
Het enige wat ik nog een beetje moet 'onderzoeken' is of je gemakkelijk literatuurwetenschappen naast die studie kunt doen, dat kan in Utrecht wel, maar in Nijmegen schijnt dat alleen een Master te zijn. We zien het allemaal wel. Is er trouwens iemand hier op letteren die Literatuurwetenschappen studeerd? (vreemd genoeg zal me dat niets verbazen).
Ik ga daar inderdaad na de vakantie mee beginnen. En ik was véél liever naar Nijmegen gegaan, dat vond ik een leukere universiteit, maar ja, daar heb je dus inderdaad alleen de master Dus nu ga ik toch maar naar Utrecht En je mag me best pb'en als je wilt, maar dan zul je tot 20 augustus moeten wachten op een reactie want ik ga op vakantie

En ik lees momenteel... niets Alle boeken zitten ingepakt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-07-2005, 16:31
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Good Omens van Terry Pratchett & Neil Gaiman.

Echt geniaal. Supergrappig
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 27-07-2005, 16:43
Verwijderd
The Boys from Brazil - Ira Levin

Ik ga de boeken van Ira Levin maar weer herlezen. Jammer dat we alleen de nederlandse versies hebben *is nog steeds op zoek naar This Perfect Day (in onze vertaling staan fouten! )*
Oud 28-07-2005, 10:19
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Zoeken naar Eileen W. van Leon de Winter

Ben verschillende keren opnieuw begonnen omdat het me niet kon blijven boeien, maar ik heb het nu dan toch bijna uit
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 28-07-2005, 20:06
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-07-2005 @ 17:43 :
The Boys from Brazil - Ira Levin

Ik ga de boeken van Ira Levin maar weer herlezen. Jammer dat we alleen de nederlandse versies hebben *is nog steeds op zoek naar This Perfect Day (in onze vertaling staan fouten! )*

This Perfect Day is echt ZO goed! Woei! Ik hoop dat je hem kan vinden - een vertaling met fouten is zwaar irritant!

Anyway, ik ben nu Harry Potter and the Half-Blood Prince aan het lezen. Hij is briljant, uiteraard.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 28-07-2005, 20:56
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Mart Smeets - Tour van '80
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 28-07-2005, 22:01
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Ik heb net Lang Kort Lang uit van Kris Kenway
en ben begonnen in Pythondans van Norman Silver
Oud 28-07-2005, 23:37
Asskimo
Avatar van Asskimo
Asskimo is offline
J.K. Rowling - Harry Potter and the half-blood prince
Oud 29-07-2005, 11:27
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Nooit meer slapen van Willem Frederik Hermans
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 29-07-2005, 16:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
*tromgeroffel* Geen, ik heb het te druk met vakantie vieren&voorbereiden.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 29-07-2005, 16:20
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 29-07-2005 @ 13:27 :
Nooit meer slapen van Willem Frederik Hermans
Die heb ik ook thuis liggen...issie mooi/leuk?
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 29-07-2005, 16:20
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 29-07-2005 @ 18:05 :
*tromgeroffel* Geen, ik heb het te druk met vakantie vieren&voorbereiden.
Ik lees nu ook geen boek.. het enige wat ik nu lees is de Santé en de Elle..
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 29-07-2005, 16:39
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Roald Dahl, Het wonderlijke verhaal van Hendrik Meijer
Stephen King, De vervloeking
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 29-07-2005, 16:40
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 29-07-2005 @ 18:39 :
Roald Dahl, Het wonderlijke verhaal van Hendrik Meijer
dies wel leuk, toch?
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 29-07-2005, 16:50
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Anki schreef op 29-07-2005 @ 17:40 :
dies wel leuk, toch?
Ja zitten 6 verhalen in. De eerste gaat over het schildpad bij het hotel die werd bevrijd door het kleine jongetje en de tweede over de mysterieuze lifter die verschillende eigendommen ontvreemd van de autobetuurder. De rest moet ik nog lezen. Zijn wel grappig, alleen niet echt heel erg boeiend. Ben ik een beetje te oud voor maar ze iig wel leuk als tussendoortje.
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 29-07-2005, 19:00
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 29-07-2005 @ 18:50 :
Ja zitten 6 verhalen in. De eerste gaat over het schildpad bij het hotel die werd bevrijd door het kleine jongetje en de tweede over de mysterieuze lifter die verschillende eigendommen ontvreemd van de autobetuurder. De rest moet ik nog lezen. Zijn wel grappig, alleen niet echt heel erg boeiend. Ben ik een beetje te oud voor maar ze iig wel leuk als tussendoortje.
Jaa heb ik ook gelezen
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 29-07-2005, 20:50
brinta
brinta is offline
Heb gisteren De Slegte leeggekocht (12 boeken) ...tot nu toe uit:
De Buitenvrouw- Joost Zwagerman (verfrissende visie op de multiculturele samenleving, vooruitziende blik)
Philip en de anderen- Cees Nooteboom (wauw, vooruitstrevend taalgebruik voor 1955!)
Serpentina's Petticoat- Jan Wolkers (het verhaal over de 'blinde' jongen vond ik het vermakelijkst)
Oud 29-07-2005, 22:55
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
brinta schreef op 29-07-2005 @ 22:50 :
Heb gisteren De Slegte leeggekocht (12 boeken) ...tot nu toe uit:
De Buitenvrouw- Joost Zwagerman (verfrissende visie op de multiculturele samenleving, vooruitziende blik)
Philip en de anderen- Cees Nooteboom (wauw, vooruitstrevend taalgebruik voor 1955!)
Serpentina's Petticoat- Jan Wolkers (het verhaal over de 'blinde' jongen vond ik het vermakelijkst)
De Slegte leegkopen is vet!
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 30-07-2005, 09:55
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
brinta schreef op 29-07-2005 @ 21:50 :
Heb gisteren De Slegte leeggekocht (12 boeken) ...tot nu toe uit:
De Buitenvrouw- Joost Zwagerman (verfrissende visie op de multiculturele samenleving, vooruitziende blik)
Ik vraag me af wat je precies verfrissend en een vooruitziende blik vindt? Ik vond het niet boeiend, het taalgebruik foeilelijk en het verhaal niet nieuw Het heeft mijn interesse voor huidige schrijvers/schrijfsters een behoorlijke tijd op een laag pitje gezet
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-07-2005, 09:58
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Anki schreef op 29-07-2005 @ 17:20 :
Die heb ik ook thuis liggen...issie mooi/leuk?
Ik ben nu ongeveer op de helft, het bevalt me wel. Het wordt echter vaak als het meesterwerk van Hermans aangeduid, daar ben ik het niet mee eens: De donkere kamer van Damokles vond ik veel leuker/beter/mooier
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 30-07-2005, 10:07
Verwijderd
De eeuw van mijn vader - Geert Mak
Oud 30-07-2005, 13:58
brinta
brinta is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 30-07-2005 @ 10:55 :
Ik vraag me af wat je precies verfrissend en een vooruitziende blik vindt? Ik vond het niet boeiend, het taalgebruik foeilelijk en het verhaal niet nieuw Het heeft mijn interesse voor huidige schrijvers/schrijfsters een behoorlijke tijd op een laag pitje gezet
Verfrissende/vooruitziende blik: het boek stamt uit 1994 en Joost Zwagerman beschrijft een aantal Pim Fortuyn achtige ontwikkelingen en thema's uit de huidige tijdgeest, zoals ik ze ook signaleer en waar ik te weinig mensen zich tegen uit hoor laten, bvb:
"Een kind kon voorspellen dat het allemaal nog veel grimmiger zou worden. Extreem-rechts schoof aan in het parlement. In disco's in provinciesteden speelde zich racistische vechtpartijen af. (...) Scholieren lieten in enquetes doodleuk weten dat ze 'begrip' hadden voor geweld tegen buitenlanders. (...)
(...)..terwijl de eerste de beste koekenbakker je kon vertellen dat de borreltafeldictatuur onstuitbaar oprukte.(...) En waar waren de zogenaamd geëngageerde kunstenaars en intellectuelen? Nu het werkelijk nodig was om de burger een geweten te schoppen, legde de culturele voorhoede zich toe op slappe camp en postmoderne ironie."
Oud 30-07-2005, 14:41
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Adrian Mole and the weapons of mass destruction - Sue Townsed
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 30-07-2005, 14:46
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
brinta schreef op 30-07-2005 @ 14:58 :
Verfrissende/vooruitziende blik: het boek stamt uit 1994 en Joost Zwagerman beschrijft een aantal Pim Fortuyn achtige ontwikkelingen en thema's uit de huidige tijdgeest, zoals ik ze ook signaleer en waar ik te weinig mensen zich tegen uit hoor laten, bvb:
"Een kind kon voorspellen dat het allemaal nog veel grimmiger zou worden. Extreem-rechts schoof aan in het parlement. In disco's in provinciesteden speelde zich racistische vechtpartijen af. (...) Scholieren lieten in enquetes doodleuk weten dat ze 'begrip' hadden voor geweld tegen buitenlanders. (...)
(...)..terwijl de eerste de beste koekenbakker je kon vertellen dat de borreltafeldictatuur onstuitbaar oprukte.(...) En waar waren de zogenaamd geëngageerde kunstenaars en intellectuelen? Nu het werkelijk nodig was om de burger een geweten te schoppen, legde de culturele voorhoede zich toe op slappe camp en postmoderne ironie."
Ik vind dit niet echt nieuw, in 1994 was jij 10 misschien net 11. Weet jij echt hoe mensen toen tegenover buitenlanders stonden? Het is een probleem van alle tijden volgens mij, wanneer er ontevredenheid heerst bij mensen wordt er altijd een schuldige gezocht. De media spelen er tegenwoordig gewoon veel mer op in! Daarnaast zie ik het verband met Pim Fortuyn ook niet echt
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 01-08-2005, 13:59
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Martin Heidegger - Zijn en tijd.
Ad Verbrugge - Tijd van onbehagen.
Dostojewski - The idiot.
Aldous Huxley - Brave new world.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.