Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2013, 19:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ah, livestream met Maxim Hartman op Geenstijl. Eindelijk weer iets wat de moeite waard is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 21-11-2013, 19:06
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik vind alle horror pas leuk als ik de film al eens gezien heb.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 21-11-2013, 19:06
Verwijderd
Ik vind er niks aan. Ik moet bij een film weten wat er gaat gebeuren, en dat heeft horror niet. Dat is meh.
Oud 21-11-2013, 19:08
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik ben nu bezig met Dead Set. Het is een beetje de bekende zombiemeh met een matige spin.
Ikvond dead set tof, maar ik zag 'm jaren geleden al, voor ik een zombie-overkill had, en ik hou van Charlie Brooker en Andy Nyman. <3
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 21-11-2013, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vind er niks aan. Ik moet bij een film weten wat er gaat gebeuren, en dat heeft horror niet. Dat is meh.
Wat

Wat voor films vind jij dan leuk?
Oud 21-11-2013, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ikvond dead set tof, maar ik zag 'm jaren geleden al, voor ik een zombie-overkill had, en ik hou van Charlie Brooker en Andy Nyman. <3
Ik had al een tijdje niet meer naar BBC6 geluisterd, ik luister nu weer een uurtje en ik weet echt niet waarom ik mijn eigen muziek hierboven verkoos.
Oud 21-11-2013, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Ik moet bij een film weten wat er gaat gebeuren
Heb je dat bij boeken ook?
Oud 21-11-2013, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Heb je dat bij boeken ook?
Nee
Oud 21-11-2013, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Wat

Wat voor films vind jij dan leuk?
Ik hoef niet de hele film te weten, maar bij horror heb ik altijd het gevoel, wat nu

En bij andere genres is het vaker voorspellend.

Thrillers. komedie.
Oud 21-11-2013, 19:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
NIN in de HMH
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2013, 19:27
Verwijderd
Ik vond twee films vroeger heel eng en wil ze niet herkijken want ik weet vrij zeker dat ze gewoon slecht zijn en dan verpest ik ze.
Oud 21-11-2013, 19:30
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik snap wel een beetje wat Sadye bedoelt. Dat je heel de tijd gespannen zit omdat je niet weet met wat voor schrikelementen ze nu weer gaan komen. Ik bouw daardoor heel veel spanning op, waardoor ik al schrik als er in de film een deur dichtklapt. Brrr. De tweede keer is dat minder omdat ik hem dan al ken en dan is het wel prima en leuk.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 21-11-2013, 19:36
Verwijderd
Citaat:
NIN in de HMH
Ja! Ga ik heen.
Oud 21-11-2013, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ik snap wel een beetje wat Sadye bedoelt. Dat je heel de tijd gespannen zit omdat je niet weet met wat voor schrikelementen ze nu weer gaan komen. Ik bouw daardoor heel veel spanning op, waardoor ik al schrik als er in de film een deur dichtklapt. Brrr. De tweede keer is dat minder omdat ik hem dan al ken en dan is het wel prima en leuk.
Raar dat je ze niet ziet/voelt aankomen.
Oud 21-11-2013, 19:38
Verwijderd
ik voel schrikmomenten precies aankomen, maar dat weerhoudt me er niet van om te schrikken.
Oud 21-11-2013, 19:39
Verwijderd
Dat vind ik ook raar.
Oud 21-11-2013, 19:42
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ook Overigens schrik ik ook weleens van schrikmomenten in een film, hoor. Maar het is niet zo dat ik in constante angst zit.

For example: een vriend van me is oprecht bang voor geesten en dat soort shit, en nadat in 'Shutter' het gezicht op de foto zich omdraaide, heeft hij de rest van de film vanachter een kussentje gekeken
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-11-2013, 19:42
Verwijderd
De held
Oud 21-11-2013, 19:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hij vroeg tijdens '1408' ook om een kussentje Die kreeg hij niet. Flikker op.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-11-2013, 19:50
Verwijderd
Jezus wat een watje
Oud 21-11-2013, 19:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Snap je
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-11-2013, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ik hoef niet de hele film te weten, maar bij horror heb ik altijd het gevoel, wat nu

En bij andere genres is het vaker voorspellend.

Thrillers. komedie.
Noem eens specifieke films die je leuk vindt?
Oud 21-11-2013, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Hij vroeg tijdens '1408' ook om een kussentje Die kreeg hij niet. Flikker op.
1408
Oud 21-11-2013, 20:09
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat vind ik ook raar.
Schrikmomenten werken toch alleen maar als je ze voelt aankomen? Ik bedoel, als iemand zomaar uit het niets boe roept in een film, schrikt geen hond daarvan.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 20:23
Verwijderd
Nee. Zodra er een 'dreigend' deuntje of aanhoudende toon komt en je als kijker weet hoe laat het is vanwege de ordinaire aankondiging ga ik denken wat er komen gaat aan tacky beentheredonethat-shit. Het haalt me uit de film in plaats van dat ik op het puntje van mijn stoel ga zitten. Prijs je gelukkig als je dat niet hebt, overigens. Dan zal je vast gesmuld hebben van bijvoorbeeld The Conjuring.
Oud 21-11-2013, 20:33
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee. Zodra er een 'dreigend' deuntje of aanhoudende toon komt en je als kijker weet hoe laat het is vanwege de ordinaire aankondiging ga ik denken wat er komen gaat aan tacky beentheredonethat-shit. Het haalt me uit de film in plaats van dat ik op het puntje van mijn stoel ga zitten.
Het hangt er natuurlijk vanaf of het goed gedaan is of niet. Alleen een dreigend deuntje is voor mij niet genoeg. Maar een goede spanningsopbouw werkt voor mij, en is doorgaans waarbij een schrikmoment valt of staat. Een paar uitzonderingen daargelaten, heb je echt 'aankondiging' nodig om een schrikmoment te doen werken. Anders is het gewoon een verrassing, en schrik je niet.

De jump scare is een ondergewaardeerde kunstvorm; je moet een behoorlijk getalenteerd regisseur zijn om er eentje te doen slagen.

Citaat:
Dan zal je vast gesmuld hebben van bijvoorbeeld The Conjuring.
Vond ik best een aardige film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 20:37
Verwijderd
Dat 'dreigende deuntje' bedoelde ik meer als metafoor. En ik ga verder geen neuzeldiscussie voeren over 'verrassingen' versus 'schrikmomenten', hoor.

The Conjuring vind ik een belachelijk wandelend cliché. Ik overwoog 'm ook serieus uit te zetten na twintig minuten, voorspelbare flauwe hap.
Oud 21-11-2013, 20:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb The Conjuring nog niet gezien, maar wat ik erover las toen hij uit kwam, deed me niet echt nieuwsgieriger worden En niet omdat hij me doodeng leek.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-11-2013, 20:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dit verhaal heb ik gemist, Nick Cave die een script heeft geschreven voor een Gladiator sequel

http://www.slashfilm.com/wtf-nick-ca...christ-killer/

Citaat:
The Playlist grabbed some quotes from the podcast, in which Cave explained that the story saw Crowe’s character Maximus resurrected as an immortal being. Says Cave, “[he] goes to purgatory and is sent down by the gods, who are dying in heaven because there’s this one god, there’s this Christ character, down on Earth who is gaining popularity. And so the many gods are dying, and they send Gladiator back to kill Christ and all his followers.”

Follow that with this info: ”the main guy was [Maximus'] son, so he has to kill his son and he was tricked by the gods. He becomes this eternal warrior and it ends with this 20 minute war scene which follows all the wars in history, right up to Vietnam and all that sort of stuff. And… it was wild.” The last scene of the script, after Maximus was reincarnated over and over again as a force of war, is set in the present day, meeting with suits at the Pentagon. “
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2013, 20:45
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat 'dreigende deuntje' bedoelde ik meer als metafoor. En ik ga verder geen neuzeldiscussie voeren over 'verrassingen' versus 'schrikmomenten', hoor.
Ik ook niet. Ik neuzel nooit.

Citaat:
The Conjuring vind ik een belachelijk wandelend cliché. Ik overwoog 'm ook serieus uit te zetten na twintig minuten, voorspelbare flauwe hap.
James Wan-films zijn wat dat betreft als een patatje of een album van AC/DC. Uiteraard weet je wat je krijgt. Ik heb daar geen problemen mee.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 20:48
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Raar dat je ze niet ziet/voelt aankomen.
Ik voel en zie ze wel aankomen. Maar die spanning houd ik vast, heel de film lang. En wat Sarah zegt, het weerhoudt me ook niet van schrikken.

Ja, ik ben raar.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 21-11-2013, 20:49
Verwijderd
Er zit toch wel verschil in 'weten wat je krijgt' en zo'n beetje íeder denkbaar cliché op volstrekt zouteloze wijze in een film proppen. Please hoor
Oud 21-11-2013, 20:52
Verwijderd
Ik ben het ook niet eens met Turk, want één keer ging ik namelijk naar zijn huis terwijl hij er niet was, en toen belde ik 'm om te zeggen dat 'ie niet op mij hoefde te wachten en dat 'ie wel naar huis kon, en toen verstopte ik me achter een stoel, en toen 'ie thuiskwam stond ik op en zei 'hallo hier ben ik dan', en toen schrok hij zo hard dat 'ie op de grond ging zitten.
Oud 21-11-2013, 20:54
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Er zit toch wel verschil in 'weten wat je krijgt' en zo'n beetje íeder denkbaar cliché op volstrekt zouteloze wijze in een film proppen. Please hoor
Nu ja, ik vond het dus niet zo zouteloos. Wan is een vakman.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 20:55
Verwijderd
Ik ben oprecht blij voor je. Dat betekent dat je kan genieten van veel meer horrorfilms dan ik.
Oud 21-11-2013, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Ik snap wel een beetje wat Sadye bedoelt. Dat je heel de tijd gespannen zit omdat je niet weet met wat voor schrikelementen ze nu weer gaan komen. Ik bouw daardoor heel veel spanning op, waardoor ik al schrik als er in de film een deur dichtklapt. Brrr. De tweede keer is dat minder omdat ik hem dan al ken en dan is het wel prima en leuk.
Precies, maar mensen die veel horror kijken voelen dat sneller aan. Het is dat je het aan de muziek hoort, maar dan is het nog wachten. En die onverwachte momenten zijn het ergst. ik begon zelfs te schrikken van flikkerende lichten
Oud 21-11-2013, 20:56
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ben het ook niet eens met Turk, want één keer ging ik namelijk naar zijn huis terwijl hij er niet was, en toen belde ik 'm om te zeggen dat 'ie niet op mij hoefde te wachten en dat 'ie wel naar huis kon, en toen verstopte ik me achter een stoel, en toen 'ie thuiskwam stond ik op en zei 'hallo hier ben ik dan', en toen schrok hij zo hard dat 'ie op de grond ging zitten.
Maar dat was niet in een film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 20:57
Verwijderd
eigenlijk kijk ik het meest dansfilms
Oud 21-11-2013, 20:57
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ben oprecht blij voor je. Dat betekent dat je kan genieten van veel meer horrorfilms dan ik.
Niet per se; misschien alleen andersoortige.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 20:58
Verwijderd
Ik denk het niet.
Oud 21-11-2013, 21:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik denk het niet.
Ik denk het ook niet, eigenlijk. Horror is een van de genres waarin ik relatief heel veel goed vind.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Maar dat was niet in een film.
In films werkt het ook, kijk maar naar al die schrikfilmpjes met een onschuldig begin en dan halverwege opeens geschreeuw en een enge kop.
Oud 21-11-2013, 21:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
In films werkt het ook, kijk maar naar al die schrikfilmpjes met een onschuldig begin en dan halverwege opeens geschreeuw en een enge kop.
Ja, maar dan ben je je aan het concentreren op het filmpje. Daar gaat het om.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
en toen schrok hij zo hard dat 'ie op de grond ging zitten.
Ok ik maakte een vrij oncharmant knorgeluidje.
Oud 21-11-2013, 21:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
<3

http://physics.stackexchange.com/que...poon/5510#5510
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het ook niet, eigenlijk. Horror is een van de genres waarin ik relatief heel veel goed vind.
Misschien heeft mijn verleden er mee van doen; als puppy las ik al Grote Mensen-horrorboeken. En keek ik ook al 'eckte shizzle' als Hellraiser. Toen ik een jaar of 10, misschien twaalf oud was. Overigens was mijn moedertje het daar nooit echt mee eens Ze zei ook letterlijk eens 'Jongen, als je zo doorgaat blijft er niets voor je over later.' Waarvan akte
Oud 21-11-2013, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan ben je je aan het concentreren op het filmpje. Daar gaat het om.
En bij andere films concentreer je je niet op de film?

Bovendien was jij je vlak voor 't zitten ook nergens op aan het concentreren, dus het hoeft niet eens.

Citaat:
Ok ik maakte een vrij oncharmant knorgeluidje.
Ik moet nog steeds HEEL HARD lachen als ik eraan denk.
Oud 21-11-2013, 21:14
Verwijderd
Lachen en een beetje gillen.
Oud 21-11-2013, 21:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Misschien heeft mijn verleden er mee van doen; als puppy las ik al Grote Mensen-horrorboeken.
Oh, ik ook hoor. It was destijds een van mijn lievelingsboeken.

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik heel veel horror eng vind; dat is niet zo. Maar ik vind wel veel goed. En ik vind dat mensen films binnen het genre te vaak onterechte verwijten maken. Ik doel hiermee niet op jou, maar je hoort al te vaak volk zeuren over clichématigheid in horror, als er gewoon goed gebruik wordt gemaakt van bepaalde tropen en conventies. Dat zie je bij andere genres minder.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-11-2013, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Misschien heeft mijn verleden er mee van doen; als puppy las ik al Grote Mensen-horrorboeken. En keek ik ook al 'eckte shizzle' als Hellraiser. Toen ik een jaar of 10, misschien twaalf oud was. Overigens was mijn moedertje het daar nooit echt mee eens Ze zei ook letterlijk eens 'Jongen, als je zo doorgaat blijft er niets voor je over later.' Waarvan akte
Ik las ook grotemensenhorrorboeken, en keek It en The Shining en Omen en Hellraiser, en speelde Doom en Quake, en ik vond niks eng totdat ik zestien werd en ineens niet meer tegen horror kon.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.