Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2008, 14:50
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Na de vorige strip heb ik geen stopweek gehouden. Ik heb nu ongeveer 2 weken geslikt van die strip daarna, maar omdat ik last heb van doorbraakbloedingen zou ik eigenlijk wel eerder ongesteld willen worden. Kan ik nu gewoon een stopweek houden, dus een week eerder, of is dat niet verantwoord?

(Ik slik Microgynon 30)

Alvast bedankt.

P.S. Als je een zwaardere pil slikt, kun je dan nog last krijgen van doorbraakbloedingen als je geen stopweek houdt en de pil doorslikt?
__________________
Blub
Oud 17-04-2008, 15:08
Anika
Citaat:
Na de vorige strip heb ik geen stopweek gehouden. Ik heb nu ongeveer 2 weken geslikt van die strip daarna, maar omdat ik last heb van doorbraakbloedingen zou ik eigenlijk wel eerder ongesteld willen worden. Kan ik nu gewoon een stopweek houden, dus een week eerder, of is dat niet verantwoord?

(Ik slik Microgynon 30)

Alvast bedankt.

P.S. Als je een zwaardere pil slikt, kun je dan nog last krijgen van doorbraakbloedingen als je geen stopweek houdt en de pil doorslikt?
Je kunt gewoon nu een stopweek houden, als je daarvoor maar minimaal drie weken aangesloten de pil hebt geslikt.
Oud 17-04-2008, 15:10
Goldfish
Avatar van Goldfish
Goldfish is offline
Ik dacht al dat dat kon, maar ik wist het even niet zeker en ik wil echt geen foutje maken Bedankt.
__________________
Blub
Oud 18-04-2008, 14:05
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik slik microgynon30.
Na mijn strip ben ik meteen (dus zonder stopweek) begonnen met een nieuwe. Nu ben ik in deze strip de 2e dag (dus 2e pil in de strip) de pil vergeten. Iets meer dan 12 uur later heb ik deze alsnog ingenomen.

Nu weet ik dat ik in principe nu beter veilige seks kan hebben en de dagen dat ik hiervoor seks heb gehad kans kunnen geven op een zwangerschap (tenzij ik nu nog de morning-after pil haal?)

Maar kan het zijn dat deze kans kleiner is aangezien ik geen stopweek heb gehad? Maakt dit nog verschil?
In principe zit ik namelijk nu in de 4e week van de strip. Of zie ik dat helemaal verkeerd.
Oud 18-04-2008, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ik slik microgynon30.
Na mijn strip ben ik meteen (dus zonder stopweek) begonnen met een nieuwe. Nu ben ik in deze strip de 2e dag (dus 2e pil in de strip) de pil vergeten. Iets meer dan 12 uur later heb ik deze alsnog ingenomen.

Nu weet ik dat ik in principe nu beter veilige seks kan hebben en de dagen dat ik hiervoor seks heb gehad kans kunnen geven op een zwangerschap (tenzij ik nu nog de morning-after pil haal?)

Maar kan het zijn dat deze kans kleiner is aangezien ik geen stopweek heb gehad? Maakt dit nog verschil?
In principe zit ik namelijk nu in de 4e week van de strip. Of zie ik dat helemaal verkeerd.
Als ik het goed begrijp heb je dus 22 pillen geslikt, toen 1 dag niet, en daarna weer wel? Dan moet je het gewoon zo zien; een 'stopweek' van maar 1 dag. Dus nu moet je minimaal 21 dagen weer de pil slikken, dan is er niets aan de hand. (Altijd minimaal 21 dagen de pil slikken en maximaal 7 dagen een stopweek. Dus 22 dagen slikken + 1 dag 'stopweek' is geen probleem, zolang je daarna maar niet 20 pillen slikt ipv 21.)
Oud 18-04-2008, 21:42
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp heb je dus 22 pillen geslikt, toen 1 dag niet, en daarna weer wel? Dan moet je het gewoon zo zien; een 'stopweek' van maar 1 dag. Dus nu moet je minimaal 21 dagen weer de pil slikken, dan is er niets aan de hand. (Altijd minimaal 21 dagen de pil slikken en maximaal 7 dagen een stopweek. Dus 22 dagen slikken + 1 dag 'stopweek' is geen probleem, zolang je daarna maar niet 20 pillen slikt ipv 21.)

dank je, nu je dit zo zegt is het ook wel logisch ja
Oud 18-04-2008, 22:17
Verwijderd
Citaat:
P.S. Als je een zwaardere pil slikt, kun je dan nog last krijgen van doorbraakbloedingen als je geen stopweek houdt en de pil doorslikt?
Dat kan altijd. Daar is niet zoveel zinnigs over te zeggen, omdat het bv. ook van de combinatie van hormonen af kan hangen hoe je er op reageert.
Oud 21-04-2008, 15:23
Emmm
Emmm is offline
Vraag: ik slik nu 3 maanden Microgynon 20. Heb seks zonder condoom, dat kon volgens mijn huisarts zonder problemen (0,1 % kans op zwangerschap, dus zéér klein), zeker omdat we allebei elkaars eerste zijn, dus geen kans op soa's.

Tijdens de eerste stopweek had ik blaasontsteking en had toen een heel lichte onttrekkingsbloeding, op de 3e dag 's middags, dus volgens de bijsluiter prima op tijd. In de tweede stopweek kwam die bloeding pas op de 4e dag 's ochtends, en was nog lichter: echt bijna niets, het is meer een soort roodbruine afscheiding en is binnen een paar dagen over. Nu, een maand later, zit ik weer op de 4e dag in de stopweek en nog geen bloeding.
Ik heb ook nooit last van doorbraakbloedingen gehad.

Zou het door mijn lichte pil (die ik heb omdat ik van mijn vorige, zwaardere, pil steeds migraine kreeg) kunnen komen dat ik zulke lichte bloedingen heb? (zeker voor iemand die maandelijks 1 dag uitgeschakeld was vanwege buikpijn en 7 dagen ongesteld was is dit wel een enorm verschil...)
En zou het ook daardoor kunnen komen dat die 'bloedingen' zo laat komen? Mijn bijsluiter klopt in mijn geval dus niet, want 2e of 3e dag heb ik nergens last van.


Of moet ik me toch zorgen maken...?
Oud 21-04-2008, 21:06
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Mag je je pil ook opsabbelen zegmaar? Als je niet kan slikken..
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 21-04-2008, 21:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mag je je pil ook opsabbelen zegmaar? Als je niet kan slikken..
Dat zou ik niet doen. In dat geval komen de werkzame stoffen niet via je maag-darmkanaal maar via je wangslijmvlies in je bloed terecht en dat is een andere metabole route (via maag-darm gaat het via de lever waar al veel stoffen eruit gefilterd worden, via je wangslijmvlies niet waardoor je een andere concentratie hormonen in je bloed zou kunnen krijgen). Je mag hem volgens mij ook niet breken ofzo dus volgens mij moet je hem echt in zijn geheel doorslikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-04-2008, 21:39
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
Dat zou ik niet doen. In dat geval komen de werkzame stoffen niet via je maag-darmkanaal maar via je wangslijmvlies in je bloed terecht en dat is een andere metabole route (via maag-darm gaat het via de lever waar al veel stoffen eruit gefilterd worden, via je wangslijmvlies niet waardoor je een andere concentratie hormonen in je bloed zou kunnen krijgen). Je mag hem volgens mij ook niet breken ofzo dus volgens mij moet je hem echt in zijn geheel doorslikken.
Hmm okay.. Ik post namens een vriendin:

Verleden week was mijn stopweek. Ik ben vorige week donderdag weer met mijn pil begonnen. Nou moeten volgende week dinsdag mijn amandelen eruit gehaald worden. Zeer waarschijnlijk kan ik dus mijn pil een paar dagen niet innemen. Kan ik dan al een stopweek inlasten? En zo nee, als ik dan een paar dagen mijn pil niet inneem, hoeveel dagen van te voren mag ik geen seks hebben, en na hoeveel dagen ben ben ik dan weer veilig? Hoe zit het dan met mijn komende stopweek?
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 22-04-2008, 10:33
Natalie_Dolphin
Natalie_Dolphin is offline
Ben mijn pil vergeten aan het begin van de 3e week, heb die dag wel sex gehad(slik ze altijd 's avonds), ik ben nu doorgegaan met mijn strip en ga dus volgende week gelijk verder met een nieuwe. Ik vroeg me af: kan ik dan ook eerder stoppen dan aan het eind van die 2e strip? Want dat valt zo fijn in de zwaarste examenweek die ik heb en daar zit ik niet direct op te wachten T_T maar zou ik dan een week eerder kunnen stoppen of is dat niet verantwoord?
__________________
Keep me safe inside your arms like towers.. <3
Oud 23-04-2008, 15:35
vedetje
vedetje is offline
2 maand geleden ben ik begonnen de pil te gebruiken met de volgende samenstelling:
ethinylestradiol 0,015 mg en gestodeen 0,060 mg.

Er zijn 28 pilletjes: 24 actieve (gele) (dus met de hormonen) en 4 (witte) zonder werking.

De menstruatie treedt normaal op de tweede of derde dag van degene zonder hormonen.

In de eerste maand was dit ook het geval: na het slikken van het tweede witte pilletje kreeg ik mijn maandstonden (die veel korter en minder hevig waren)

Maar...

Nu in de tweede maand heb ik precies 2 weken na het beginnen van de nieuwe maand mijn menstruatie (?) gekregen.
De eerste twee dagen was het wat bruin-rozig verlies, maar erachter leek het toch wel echt op menstruatie (maar zonder al te veel bloedverlies)
En het duurde welgeteld 8 dagen.

Was dit mijn menstruatie?

Ik heb gewoon de pil blijven doornemen (wel condooms gebruikt, dus zwangerschap hoef ik niet te vrezen?)
nu nog 2 dagen en ik moet aan een nieuwe maand beginnen, maar alles is nu ontregeld...

Ik heb geen idee meer van waneer ik mijn menstruatie kan verwachten

Kan iemand asjeblieft helpen?
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 23-04-2008, 16:45
Verwijderd
Het kan zijn dat je er even aan moet wennen, het is heel normaal om de eerste 3 maanden last te hebben van bijwerkingen. Mocht het na de derde strip nog steeds zo ontregeld zijn, dan is het slim om even met je arts te overleggen Je bent overigens wel gewoon veilig nu, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Oud 23-04-2008, 17:02
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Het kan zijn dat je er even aan moet wennen, het is heel normaal om de eerste 3 maanden last te hebben van bijwerkingen. Mocht het na de derde strip nog steeds zo ontregeld zijn, dan is het slim om even met je arts te overleggen Je bent overigens wel gewoon veilig nu, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
dus, ik begin gewoon aan de volgende strip binnen een paar dagen...

en dan ben ik helemaal veilig, en normaalgezien komt dan mijn menstruatie op de aangegeven dagen?

of zou het kunnen dat de pil te licht is?

(en dank je om te antwoorden
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 23-04-2008, 17:40
Verwijderd
Citaat:
dus, ik begin gewoon aan de volgende strip binnen een paar dagen...

en dan ben ik helemaal veilig, en normaalgezien komt dan mijn menstruatie op de aangegeven dagen?

of zou het kunnen dat de pil te licht is?

(en dank je om te antwoorden
Ja, het kan inderdaad zijn dat je pil te licht is, maar in de eerste drie maanden is het ook heel normaal om hier last van te hebben omdat je lichaam even moet wennen aan de pil.
Oud 24-04-2008, 15:23
Emmm
Emmm is offline
Citaat:
Vraag: ik slik nu 3 maanden Microgynon 20. Heb seks zonder condoom, dat kon volgens mijn huisarts zonder problemen (0,1 % kans op zwangerschap, dus zéér klein), zeker omdat we allebei elkaars eerste zijn, dus geen kans op soa's.

Tijdens de eerste stopweek had ik blaasontsteking en had toen een heel lichte onttrekkingsbloeding, op de 3e dag 's middags, dus volgens de bijsluiter prima op tijd. In de tweede stopweek kwam die bloeding pas op de 4e dag 's ochtends, en was nog lichter: echt bijna niets, het is meer een soort roodbruine afscheiding en is binnen een paar dagen over. Nu, een maand later, zit ik weer op de 4e dag in de stopweek en nog geen bloeding.
Ik heb ook nooit last van doorbraakbloedingen gehad.

Zou het door mijn lichte pil (die ik heb omdat ik van mijn vorige, zwaardere, pil steeds migraine kreeg) kunnen komen dat ik zulke lichte bloedingen heb? (zeker voor iemand die maandelijks 1 dag uitgeschakeld was vanwege buikpijn en 7 dagen ongesteld was is dit wel een enorm verschil...)
En zou het ook daardoor kunnen komen dat die 'bloedingen' zo laat komen? Mijn bijsluiter klopt in mijn geval dus niet, want 2e of 3e dag heb ik nergens last van.


Of moet ik me toch zorgen maken...?
Inmiddels moet ik morgen alweer aan de nieuwe strip beginnen en heb ik dinsdag (5e dag) welgeteld 5 minuten een bloeding gehad (lees: 1 druppeltje, en niet eens rood of zo...).
Ik heb me best zorgen gemaakt, daarom heb ik gisteren een test gedaan, maar volgens de test niet zwanger (pffew ).

Volgens de bijsluiter kan ik, ook al blijft de bloeding uit, toch aan een nieuwe strip beginnen, en dit ga ik dan ook maar doen. Ik ben wel van plan om morgen de huisarts te bellen en te vragen of bovenstaand normaal is.

Wat een stomme week.
Oud 24-04-2008, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Inmiddels moet ik morgen alweer aan de nieuwe strip beginnen en heb ik dinsdag (5e dag) welgeteld 5 minuten een bloeding gehad (lees: 1 druppeltje, en niet eens rood of zo...).
Ik heb me best zorgen gemaakt, daarom heb ik gisteren een test gedaan, maar volgens de test niet zwanger (pffew ).

Volgens de bijsluiter kan ik, ook al blijft de bloeding uit, toch aan een nieuwe strip beginnen, en dit ga ik dan ook maar doen. Ik ben wel van plan om morgen de huisarts te bellen en te vragen of bovenstaand normaal is.

Wat een stomme week.
Als je de pil helemaal normaal slikt, dan ben je gewoon helemaal veilig. Het uitblijven van een ontrekkingsbloeding in de stopweek kan ook voorkomen, de ene persoon reageert sterker op het ene hormoon dan op het andere, daardoor kan het best zijn dat deze lichte pil bij jou het effect heeft dat je echt nog maar heel minimaal menstrueert.

Dus ja, uitblijvende menstruatie zegt eigenlijk niks als je de pil goed slikt (net zoals je ook ongesteld kunt worden wanneer je aan de pil bent en toch zwanger, maar dat klinkt misschien wat eng).
Oud 26-04-2008, 14:49
Verwijderd
Even wat vraagjes.

2 jaar de goedkope variant geslikt van Diane-35 (Minerva) Maar sinds het uit is gestopt, want de reden dat ik de pil slikte was toch alleen anti-conceptie en acné, maar ik dacht dat de acné inmiddels wel over zou zijn (niet dus).

-Ik ben nu ongeveer 5 maanden gestopt met de pil. Maar de 2e x dat ik ongesteld werd nadat ik gestopt was, had ik een cyclus van 21 dagen (3 weken), in plaats van 4 weken. Ik ben al sowieso 4 jaar regelmatig ongesteld. Dus ik vroeg me af waar dat ineens vandaan kwam. Kan het wat ontregeld (onregelmatig) zijn omdat je lichaam nog moet wennen aan geen anticonceptiepil? Nu is het overigens wel normaal, maar vroeg het me gewoon af...

-Sinds ik gestopt ben met de pil zijn er wat dingen veranderd:
1. afgevallen
2. minder zin in sex
3. kleinere borsten.
4. acné
5.betere stemming

Nu vraag ik me af of ik toch weer moet beginnen met de pil. En de reden is: ACNE!!! De andere punten boeien me niet zo. Maar de pil is toch een hormonenbom en voel me ook eindelijk beter in m'n vel (minder huilen etc) Weet niet of dit een direct effect is van het stoppen met de pil, maar het valt me wel op.
Weet dat het m'n eigen keuze is, maar welke afweging zouden jullie maken?
Oud 28-04-2008, 10:24
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hoi allemaal,

ik heb ook even een vraagje, wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen maar het lijkt me hier het best.
Het zit namelijk zo, ik ben nu al 10 dagen ongesteld wat me nu behoorlijk begint te irriteren.
Ik ben vorrige maand een maand gestopt met de pil te slikken omdat die op was, nu ben ik op de 1e dag van mijn ongesteldheid weer begonnen met de pil opnieuw te slikken. Normaal was ik altijd rond de 5 dagen ongesteld. Kan het zo zijn dat het nu zo lang duurt omdat ik een mand de pil niet heb geslikt? Overgens is het wel een vrij lichte ongesteldheid, maar het irriteert me nu wel omdat het zo lang duurt, en ik ga vooral twijfelen of er niet iets anders aan de hand is. Iemand misschien soort gelijke ervaring?

alvast bedankt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 28-04-2008, 10:41
PV
PV is offline
Dat kan heel goed de reden zijn, ik denk dat je lichaam nu gewoon even wat van slag is doordat je een maand gestopt bent.
Oud 28-04-2008, 10:44
Verwijderd
@salieee: Het kan heel goed dat je lichaam moet wennen aan het geen pil slikken. Bedoel je met vier jaar regelmatig ongesteld zijn, de vier jaar voor je de pil slikte? Heb je al wel eens een andere pil geprobeerd? De kans is groot dat je met een andere pil minder last van stemmingswisselingen hebt (of wat het dan ook precies was), maar ook minder acné. Yasmin staat wat dat betreft volgens mij vrij goed bekend. (Ik ben geloof ik vier keer van pil gewisseld voordat ik een pil had die me goed beviel, dat één pil niet goed voelt, hoeft niets te zeggen over de pil in het algemeen.)
Oud 28-04-2008, 14:54
Verwijderd
Hoi Leonoor,

Thanks voor je antwoord! Maar bij mij hielp mycrogynon 30 ook niet echt tegen de acné. Weet niet of dat een totaal andere pil is dan Yasmin....?

Groetjes
Oud 29-04-2008, 13:59
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Hoi
Sorry als er al iemand mijn vraag gesteld heeft, maar ik heb het niet direct terug gevonden.

Ik ga dus bij deze menstruatie beginnen met mijn eerste strip, en ik vroeg me af vanaf wanneer ik gewoon veilig kon vrijen. En of het wel veilig is...
En of er dingen zijn dat ik moet weten?
Want ik ben echt enorm onervaren wat de pil betreft
Dus alle tips zijn welkom
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 29-04-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Hoi
Sorry als er al iemand mijn vraag gesteld heeft, maar ik heb het niet direct terug gevonden.

Ik ga dus bij deze menstruatie beginnen met mijn eerste strip, en ik vroeg me af vanaf wanneer ik gewoon veilig kon vrijen. En of het wel veilig is...
En of er dingen zijn dat ik moet weten?
Want ik ben echt enorm onervaren wat de pil betreft
Dus alle tips zijn welkom
Begin je meteen op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je ook meteen veilig
Oud 29-04-2008, 18:16
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Begin je meteen op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je ook meteen veilig
Dus, eigenlijk kan ik na mijn menstruatie, al direct sex hebben zonder condoom?
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 29-04-2008, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Dus, eigenlijk kan ik na mijn menstruatie, al direct sex hebben zonder condoom?
Ja
Staat ook in de bijsluiter, als het goed is
Oud 29-04-2008, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ fotj_undercover: het is sowieso handig om als je de pil voor het eerst gaat slikken de bijsluiter goed te lezen, dan weet je iig waar je op moet letten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-04-2008, 19:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook even een vraag: ik slik al jaren de pil (Yasmin) en de laatste tijd eigenlijk altijd twee strips achter elkaar door zonder stopweek ertussen omdat ik anders gigantisch koppijn krijg en donkere afscheiding en als ik doorslik heb ik dat niet/minder ) Hoe dat kan ff terzijde. Nou vind ik het altijd wel griezelig om zo lang de pil achter elkaar door te slikken want als je dan zwanger bent kom je er pas zo laat achter. Nou was ik afgelopen weekend echt maar heel licht ongesteld, veel lichter dan normaal. Kan er dan iets mis zijn of is ongesteld zijn ongesteld zijn en hoef ik me dan niet meer druk te maken? Moet ff een beetje gerust gesteld worden geloof ik. Ik ben geen pillen vergeten oid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-04-2008, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Thanks voor je antwoord! Maar bij mij hielp mycrogynon 30 ook niet echt tegen de acné. Weet niet of dat een totaal andere pil is dan Yasmin....?
Heb ik een post geschreven is ie weg... Even een samenvatting dan maar: Yasmin bevat één ander bestandsdeel dan Microgynon30, maar dat is wel net het bestandsdeel dat volgens de bijsluiter zou helpen tegen oa acné. En mijn eigen ervaring is ook dat Microgynon30 het enorm verergerde en Yasmin het verminderde.
Oud 30-04-2008, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Nou was ik afgelopen weekend echt maar heel licht ongesteld, veel lichter dan normaal. Kan er dan iets mis zijn of is ongesteld zijn ongesteld zijn en hoef ik me dan niet meer druk te maken? Moet ff een beetje gerust gesteld worden geloof ik. Ik ben geen pillen vergeten oid.
Ongesteld zijn is in principe ongesteld zijn, maar het geeft geen 100% zekerheid, want ook als je zwanger bent kun je ongesteld worden. Het kan ook samenhangen met het doorslikken van de pil. Als je de pil altijd goed slikt, dan ben je in voor 99% veilig, maar als je twijfelt kun je natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen (die ook weer voor 99% zekerheid biedt ). Maar als je de pil altijd goed slikt, ongesteld bent geweest en een negatieve zwangerschapstest hebt...dan lijkt de kans me wel heel erg klein dat je wel zwanger zou zijn.
Oud 02-05-2008, 19:42
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Vorige week zat ik in de derde week van mijn strip toen ik last kreeg van ernstige waterdunne diarree (er kwam eigenlijk alleen maar water uit). Dit heeft drie dagen geduurd en de eerste dag heb ik een extra pil ingenomen, omdat ik na de eerste binnen het uur weer diarree kreeg. De andere twee dagen heb ik maar een pil geslikt, dus ik neem aan dat die wel goed zaten, maar ik kan me dit niet meer goed herinneren. Bovendien heb ik ook immodium geslikt, ik weet niet of dit van enige invloed is geweest. Ik zit echter een beetje met het feit of die pillen überhaupt wel zijn opgenomen met zulke diarree. Ik heb toen ook maar voor de zekerheid besloten er nog een strip achteraan te slikken.
Nu is het probleem echter dat ik gisteren een voedselvergiftiging heb opgelopen en weer aan de waterdunne diarree zit, plus nog eens ernstig overgeven. Ik heb de pil van vandaag nog niet geslikt, omdat ik het toch niet binnen kan houden. Bovendien zit ik nu ook aan de norit, wat de pil absorbeert. Ik had mijn pil vanmorgen in moeten nemen, dus ik zou nu nog op tijd zijn met slikken. Ik heb al een aantal uur niet overgegeven en geen diarree gehad door de norit (en ook omdat ik al 24 uur niks gegeten heb denk ik) en als ik nog eventjes wacht moet het ook veilig zijn i.v.m. norit. Ik ben alleen bang dat als ik 'm slik, hij er meteen weer uitkomt en dat ik nu morgen weer hetzelfde probleem ga krijgen. Ik weet nu dus niet zo goed wat ik moet doen. Als ik nu stop moet ik zeker zijn dat het vorige week goedgegaan is en als ik 'm inneem loop ik kans om weer te gaan overgeven en daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Dus, iemand tips?

Sorry voor het lange verhaal. Ik gebruik overigens een merkloze versie van mycrogynon 30 en heb de afgelopen weken vaak seks gehad.

edit: Toch weer waterdunne diarree
__________________
Elu on ilus.

Laatst gewijzigd op 02-05-2008 om 19:50.
Oud 03-05-2008, 16:40
Verwijderd
Ik ben al 8 jaar aan de pil, en altijd netjes een bloeding gehad in de stopweek, nooit doorbraakbloedingen gehad, kortom helemaal volgens het boekje. Maar de laatste twee stopweken is mijn bloeding uitgebleven (ik ben niet zwanger). Ik heb wel vaker gehoord dat het kan wegblijven door stress en zo, maar ik heb geen stress, er is verder ook niks veranderd in mijn leven dat daar invloed op zou kunnen hebben, en omdat ik dit in die 8 jaar pil nog nooit eerder heb gehad vind ik het nogal vreemd Kan dit iets betekenen?
Oud 03-05-2008, 20:07
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Ik ben al 8 jaar aan de pil, en altijd netjes een bloeding gehad in de stopweek, nooit doorbraakbloedingen gehad, kortom helemaal volgens het boekje. Maar de laatste twee stopweken is mijn bloeding uitgebleven (ik ben niet zwanger). Ik heb wel vaker gehoord dat het kan wegblijven door stress en zo, maar ik heb geen stress, er is verder ook niks veranderd in mijn leven dat daar invloed op zou kunnen hebben, en omdat ik dit in die 8 jaar pil nog nooit eerder heb gehad vind ik het nogal vreemd Kan dit iets betekenen?
Ben je ECHT zeker dat je niet zwanger bent?
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 03-05-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ben je ECHT zeker dat je niet zwanger bent?
Ja, ik heb getest en het was negatief.
Oud 04-05-2008, 11:53
PV
PV is offline
Citaat:
Ja, ik heb getest en het was negatief.
2e testje doen?
of anders langs een huisarts..
Oud 06-05-2008, 00:12
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Omdat ik van internet niet zo veel wijzer wordt vraag ik het even hier.
Ik heb niet helemaal goed bijgehouden hoe ik met mn pillen zat en nu ontdekte ik net dat ik vandaag mijn laatste pil van mijn laatste strip heb gehad. Nu moet ik dus nieuwe halen, maar ik heb een recept van de apotheek hier in Middelburg bij mijn ouders en ik moet morgenochtend vroeg met de trein naar utrecht omdat ik weer gewoon naar school moet. Dus ik kan pas vrijdag (heel misschien donderdag, maar denk het niet) nieuwe pillen halen. Nu wil ik gewoon doorslikken, dus dat is niet zo'n probleem, maar hoe zit ik dan met veiligheid? 7 dagen een condoom of is dat niet nodig? Is puur voor de zekerheid want ik verwacht geen seks te hebben, maar ach, je weet maar nooit.
En zou ik ook heel toevallig mn pil in utrecht op kunnen halen, ookal heb ik het recept voor de apotheek hier?
Oud 06-05-2008, 10:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je inschrijft bij een apotheek in Utrecht kun je daar ook terecht met recepten van andere apotheken, heb ik nooit een probleem mee gehad.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2008, 19:13
Verwijderd
Hmmmmmm vraagje. Ik ben kort aan de pil geweest om mijn menstruatie uit te stellen op vakantie. Ik nam Alesse (ethinyl estradiol and levonorgestrel, hele lichte pil, 21 dagen) en heb twee strips doorgeslikt, helaas kreeg ik na ongeveer 28 dagen doorbraakbloedingen die dus de afgelopen drie week lang door zijn gegaan. Ik zit nu in een stopweek en ben gewoon ongesteld geworden zoals altijd. Incluis de kramp wanneer het weefsel loslaat en alle verder symptomen die ik normaal ook elke cyclus heb.

Mijn cyclus is heel erg regelmatig en mijn mestruatie normaal licht. Ik gebruik de pil verder niet omdat slechte ervaringen/er niet goed tegen kan etc.

Mijn vraag is dus, wanneer houd het eindelijk op? Een beetje een doorbraakbloeding kan ik snappen maar omdat mijn menstruatie al zo licht is lijkt het gewoon heel erg alsof ik nu al een week of drie ongesteld ben. Lol, hoeveel weefsel kan er inmiddels nog over zijn?
Normaal word ik op een woensdag of donderdag ongesteld en tegen zaterdagmiddag is het weer bijna klaar, ik heb vaak even kramp maar niet langer dan een paar uur. Mijn menstruatie lijkt deze week wel normaal ik ben alleen bang dat het gewoon door blijft gaan oid.... Kan ik gewoon verwachten dat het met een dag op twee ophoud zoals normal of wat?

Beetje vervelend dit want ik heb er normaal nooit last van en ik kan ook echt de klok zetten bij mijn natuurlijke menstruatie, dus dit is echt heel erg raar omdat het voor mij gewoon al 10 jaar hetzelfde is... grrrr.
Oud 07-05-2008, 20:23
Verwijderd
Oke in week 2 ben ik 1 pil vergeten. De rest heb ik netjes allemaal geslikt. Nu heb ik de 8e dag nadat ik die pil vergeten ben seks gehad. Morgen begint mijn stopweek.

Is er een kans op zwangerschap?
Oud 08-05-2008, 09:42
Verwijderd
Stomme vraag, maar ik wil even horen dat wat ik doe goed is:
ik ben de 14de t/m 17de pil van de strip 'vergeten' (was ziek, kon al geen water binnen houden, dus was niet bepaald met de pil bezig en lag vervolgens in het ziekenhuis) en ben vanmorgen verder gegaan met pil 18. Nu wil ik dus deze strip afmaken, dan meteen een strip er achter aan. Wanneer ben ik dan veilig? Pas na die volledige strip? Of na 21 pillen?
Oud 08-05-2008, 15:48
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Ik ben helemaal niet bekend met de pil...

Heb nu de pil besteld via internet (door omstandigheden)...

Kan iemand me uitleggen hoe het precies werkt...

Ik voel me eigenlijk heel dom ...

Mijn vragen zijn:

Wanneer kan ik het beste beginnen met slikken?
Na 21 pillen, is het de bedoeling dat je stopt, word je dan automatisch ongesteld?
Wanneer moet je dan weer beginnen met een nieuwe strip?

Sorry, leg de vraga maar hier voor...
Oud 08-05-2008, 15:56
Verwijderd
Normaal gesproken legt de dokter dat soort dingen ook altijd uit. Maar er staat ook al een hoop in de bijsluiter die je er bij krijgt.

Je kunt het beste beginnen met slikken op de eerste dag van je ongesteldheid, dan is de pil in principe meteen veilig. Na een strip geslikt te hebben stop je en dan wordt je inderdaad 'automatisch' ongesteld (meestal een paar dagen na het stoppen met de pil). Na max. zeven stopdagen begin je weer met de pil slikken (vaak ben je dan nog ongesteld, maar dat geeft niet, gaat vanzelf weer over), je begint in principe dus steeds op dezelfde dag met een nieuwe strip.
Oud 09-05-2008, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben helemaal niet bekend met de pil...

Heb nu de pil besteld via internet (door omstandigheden)...

Kan iemand me uitleggen hoe het precies werkt...

Ik voel me eigenlijk heel dom ...

Mijn vragen zijn:

Wanneer kan ik het beste beginnen met slikken?
Na 21 pillen, is het de bedoeling dat je stopt, word je dan automatisch ongesteld?
Wanneer moet je dan weer beginnen met een nieuwe strip?

Sorry, leg de vraga maar hier voor...
Kan je de pil bestellen zonder recept dan? Ik bestel mijn pil ook altijd via internet, maar daar moest ik de eerste keer wel een recept voor hebben.
Oud 09-05-2008, 13:08
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Oke, nu zit ik overhoop met die verrekte pillen.

Ik heb een allergische reactie op Meloxicam een soor pijnstiller / ontstekingsremmer. Nu heb ik jeukende rode uitslag over mijn hele huid. En het jeukt als de tering..

Daarvoor heb ik nu 'Xyzal' gekregen. Een antihistamine ofzo.. Daar ben ik nu al 6 dagen mee bezig en het is maar een klein beetje afgenomen. Vandaag ga ik even naar de apotheek om even nieuwe inlichtingen te winnen.

Enig ervaringen hiermee? Hoe lang duurt dit?

Dank,
Luc
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Oud 09-05-2008, 14:37
Verwijderd
Dat is wel een heel andere pil dan waar het topic eigenlijk voor bedoeld is.

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de apotheek/huisarts, die kan je er vast meer over vertellen.
Oud 09-05-2008, 16:38
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Een dom vraagje waarop ik het antwoord waarschijnlijk al weet, maar hoop doet leven he

Ik heb net uitgerekend dat ik ongesteld moet worden als ik op vakantie ben Aangezien ik daar geen zin in heb, is er de mogelijkheid om de Nuvaring een maandje door te nemen. Echter, ik heb dit eerder gedaan en ik voel me er niet zo prettig bij. Ik krijg last van krampen en van gevoelige borsten en wordt prikkelig van de 'overdosis' hormonen. Zou het kwaad kunnen om de ring nu maar 2 weken te gebruiken en dan stopweek te doen? Of zou dat heel de boel overhoop gooien?
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Oud 09-05-2008, 22:53
Verwijderd
Citaat:
en dan stopweek te doen? Of zou dat heel de boel overhoop gooien?
Ik denk niet dat je dan erop kunt rekenen dat je dan al direct ongesteld word...?
Oud 10-05-2008, 10:05
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Kan je de pil bestellen zonder recept dan? Ik bestel mijn pil ook altijd via internet, maar daar moest ik de eerste keer wel een recept voor hebben.

Ja, ik kon de pil gewoon zonder recept bestellen...
Zonder reclame te maken... Is zo'n site waar je eerst een vragenlijst
invult, die vervolgens wordt goedgekeurd door een arts, waarna je je bestelling
krijgt!

Heb woensdag besteld en had het gisteren binnen
Oud 10-05-2008, 11:06
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil?
Hoe lang duurde het voor je weer normaal, regelmatig ongesteld werd? Was het heviger of juist minder hevig dan voordat je met de pil begon?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 20:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 12:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 06:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.