Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 11:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 12:10:
Dan geloof ik je wel, als je zegt dat Duitse Turken beter de taal beheersen van het land waar ze wonen dan de Nederlandse. Maar ik ken niet zoveel Turken, meer Marokkanen. De Turken die ik ken spreken heel goed Nederlands.
Tsja, ik kan t ook niet helpen, t is nou eenmaal zo Alleen je kan hier in een paar minuten niet gaan kijken wat nou de precieze oorzaken ervan zijn, was t maar zo makkelijk

Turken beheersen over t algemeen de taal ook beter dan Marokkanen, heeft natuurlijk ook oorzaken als bijv. de cultuur vh land v herkomst (in dit geval Turkije)...
Advertentie
Oud 20-06-2003, 11:19
Verwijderd
[QUOTE]Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:15:

Tsja, ik kan t ook niet helpen, t is nou eenmaal zo Alleen je kan hier in een paar minuten niet gaan kijken wat nou de precieze oorzaken ervan zijn, was t maar zo makkelijk

Uhuh.

Turken beheersen over t algemeen de taal ook beter dan Marokkanen, heeft natuurlijk ook oorzaken als bijv. de cultuur vh land v herkomst (in dit geval Turkije)...

Speelt wel een rol, Turkije is wat meer Europa-gericht dan Marokko natuurlijk.
Oud 20-06-2003, 11:43
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 20-06-2003 @ 11:58:


Logisch dat ze je uit schelden. Als je al zegt dat 1 op de 60 maar goed is, dan zal denk ik iedere turk je wel een lul vinden.

realiteit? mhhhh kdenk het niet. Is gewoon pure bull shit wat je uitkraamt. Als je al met een verkeerde houding tegenover allochtonen gaat staan zullen ze je natuurlijk minachten.
Ik heb hen nooit uitgescholden of gezegd dat ik tegen hen ben maar zei beginnen dan gewoon te doen alsof alles van hen is.
Er zitten goede bij natuurlijk maar weinig.
En ze mogen zeggen van mij wat ze willen maar ik ben het beu dat die altijd tegen iedereen zo doen.
En ik sta niet met een verkeerde houding tegen hen zij beginnen gewoon tegen mijn maten en zo maar we doen nooit iets of schelden of zo.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 11:47.
Oud 20-06-2003, 11:44
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 11:45:
*proest*

VOlgens mij ligt t eerder aan je vriendenkring dan dat jij alle allochtonen in NL bent tegengekomen
Kijk mijn profiel.
Ik woon in belgie. *proest*
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Oud 20-06-2003, 11:45
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 11:50:
Ik ben toch wel een gelukkig mens geloof ik. Ik ken meer niet-vervelende dan vervelende allochtonen cq. maak meer niet-vervelende dan wel vervelende allochtonen mee. En dat terwijl ik op een zwarte school heb gezeten, in/vlakbij een zwarte wijk woonde en werk in een vrij zwarte wijk.
Dan heb jij veel geluk want ik ken er veel meer vervelende dan niet vervelende.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Oud 20-06-2003, 11:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 20-06-2003 @ 12:43:
Ik heb hen nooit uitgescholden of gezegd dat ik tegen hen ben maar zei beginnen dan gewoon te doen alsof alles van hen is.
Er zitten goede bij natuurlijk maar weinig.
En ze mogen zeggen van mij wat ze willen maar ik ben het beu dat die altijd tegen iedereen zo doen.
1 op de 60 is goed? Wat, heb je een representatief onderzoek gehouden ofzo?
Oud 20-06-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
The Crash Bash schreef op 20-06-2003 @ 12:45:
Dan heb jij veel geluk want ik ken er veel meer vervelende dan niet vervelende.
Blijkbaar wel. Maar jij woont in België lees ik net, misschien dat het daar idd anders is. De problemen in België met allochtone jongeren zijn groter dan in Nederland.
Oud 20-06-2003, 11:47
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:46:
1 op de 60 is goed? Wat, heb je een representatief onderzoek gehouden ofzo?
voorbeeld he.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Oud 20-06-2003, 11:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 20-06-2003 @ 12:45:
Dan heb jij veel geluk want ik ken er veel meer vervelende dan niet vervelende.
kan door je vriendenkring komen, of gewoon puur pech, maar t kan er ook aan liggen dat je steeds t verkeerde groepje tegenkomt en omdat t steeds een kleine groep is die telkens weer irritant bezig is, LIJKT t alsof ze bijn allemaal slecht zijn, gelukkig is dat niet zo.
Oud 20-06-2003, 11:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 12:47:
Blijkbaar wel. Maar jij woont in België lees ik net, misschien dat het daar idd anders is. De problemen in België met allochtone jongeren zijn groter dan in Nederland.

In Belgie zijn er toch vooral problemen met Marokkanen? Of met Berbers?

In Frankrijk ook, maar goed, dat heeft weer duidelijkere oorzaken.
Oud 20-06-2003, 11:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:48:
In Belgie zijn er toch vooral problemen met Marokkanen? Of met Berbers?

In Frankrijk ook, maar goed, dat heeft weer duidelijkere oorzaken.
Toch eerder de Algerijnen? dacht dat Spanje meer te doen had met Marokkanen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-06-2003, 11:50
Verwijderd
[QUOTE]Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:48:

In Belgie zijn er toch vooral problemen met Marokkanen? Of met Berbers?

Dat zijn allochtonen. Ja toch? En de 'oplossingen' van Vlaams Blok enerzijds en de AEL anderzijds maken de situatie er niet beter op.

In Frankrijk ook, maar goed, dat heeft weer duidelijkere oorzaken.

Wat bedoel je?
Oud 20-06-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2003 @ 12:50:
Toch eerder de Algerijnen? dacht dat Spanje meer te doen had met Marokkanen.
Spanje klopt. Een vriendin van mij is Spaanse en die heeft me daar het één en ander over verteld.
Oud 20-06-2003, 11:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-06-2003 @ 12:50:
Toch eerder de Algerijnen? dacht dat Spanje meer te doen had met Marokkanen.
Ow kan ook wel

SPanje en Frankrijk met Marokkanen ja.
Oud 20-06-2003, 11:54
Atje85
Atje85 is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 12:50:
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:48:

In Belgie zijn er toch vooral problemen met Marokkanen? Of met Berbers?

Dat zijn allochtonen. Ja toch? En de 'oplossingen' van Vlaams Blok enerzijds en de AEL anderzijds maken de situatie er niet beter op.

In Frankrijk ook, maar goed, dat heeft weer duidelijkere oorzaken.

Wat bedoel je?
Ja, waar ik op deodle was dat er niet zozeer problemen met alle allochtone groeperingen zijn, maar vooral met (kennelijk) ALgerijnen. En idd, VB EN AEL helpen niet nee.


Marokko was toch kolonie van Frankrijk?
Oud 20-06-2003, 11:57
Verwijderd
[QUOTE]Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:54:

Ja, waar ik op deodle was dat er niet zozeer problemen met alle allochtone groeperingen zijn, maar vooral met (kennelijk) ALgerijnen. En idd, VB EN AEL helpen niet nee.

Deodle? In België Marokkanen trouwens.

Marokko was toch kolonie van Frankrijk?

Uhuh, maar wat heeft dat te maken met problemen met Marokkanen in Frankrijk?
Ow trouwens, leuk boek over Marokkanen in Frankrijk: Le thé d'Archi Ahmed van Mehdi Charef
Oud 20-06-2003, 11:57
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:54:
Marokko was toch kolonie van Frankrijk?
Correct. En de problemen in Frankrijk betreffen voornamelijk de Algerijnen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 20-06-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-06-2003 @ 12:57:
Correct. En de problemen in Frankrijk betreffen voornamelijk de Algerijnen.
De laatste dagen ook licht ontvlambare Iraniërs hoor.
Oud 20-06-2003, 12:01
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 12:59:
De laatste dagen ook licht ontvlambare Iraniërs hoor.
Ja, dat heb ik gezien/gelezen. Maar doorgaans zijn het de Algerijnen. Dat zijn zeg maar de 'Marokkanen van Frankrijk'.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 20-06-2003, 12:11
Atje85
Atje85 is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 12:57:
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 12:54:

Ja, waar ik op deodle was dat er niet zozeer problemen met alle allochtone groeperingen zijn, maar vooral met (kennelijk) ALgerijnen. En idd, VB EN AEL helpen niet nee.

Deodle? In België Marokkanen trouwens.

Marokko was toch kolonie van Frankrijk?

Uhuh, maar wat heeft dat te maken met problemen met Marokkanen in Frankrijk?
Ow trouwens, leuk boek over Marokkanen in Frankrijk: Le thé d'Archi Ahmed van Mehdi Charef
Ik moet eens wat rustiger typen merk ik Doelde
Ow nu isset weer Marokkanen ok

Omdat ze altijd werden uitgebuit door Frankrijk en als slaven werden gebruikt etc. zulke dingen spelen volgens mij nog bij een grote groep een rol. Als je ze zou vragen waarom ze fransen niet mogen of waarom ze zich zo gedragen speelt dat bij de meesten ongetwijfeld een rol (ooka l hebbe nze t zelf niet meegemaakt)
Is dat die gast die zo een prijs kreeg?
Oud 20-06-2003, 12:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 12:59:
De laatste dagen ook licht ontvlambare Iraniërs hoor.
In Zwitserland en Italie ook...
Oud 20-06-2003, 12:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-06-2003 @ 12:57:
Correct. En de problemen in Frankrijk betreffen voornamelijk de Algerijnen.
Algerije ligt naast Frankrijk.


maar in belgie is t dus marokkanen en in frankrijk algerijnen??
Oud 20-06-2003, 12:15
Verwijderd
[QUOTE]Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 13:11:

Ik moet eens wat rustiger typen merk ik Doelde
Ow nu isset weer Marokkanen ok


Ik vond deodle wel een geinige typfout

Omdat ze altijd werden uitgebuit door Frankrijk en als slaven werden gebruikt etc. zulke dingen spelen volgens mij nog bij een grote groep een rol. Als je ze zou vragen waarom ze fransen niet mogen of waarom ze zich zo gedragen speelt dat bij de meesten ongetwijfeld een rol (ooka l hebbe nze t zelf niet meegemaakt)

Zou het? Toch weer de achtergestelde positie dan.

Is dat die gast die zo een prijs kreeg?

Mehdi Charef? Heeft wel een literatuurprijs gewonnen ja.
Oud 20-06-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 13:12:
maar in belgie is t dus marokkanen en in frankrijk algerijnen??
Yep. Tenminste, volgens naam onbekend.
Oud 20-06-2003, 13:59
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 10:42:
Hoeveel Nederlanders zitten er in zo'n huis BARON?

Door onze redacteur Margriet Oostveen


ROTTERDAM, 16 JAN. De emancipatie van allochtone vrouwen werd dankzij de politieke entree van VVD-debutante Ayaan Hirsi Ali (,,Ik heb dat tot een nationale prioriteit gemaakt'') een verkiezingsthema. PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak is de directe rivale van Hirsi Ali en ze is boos. . ,,Ayaan heeft enorm staan liegen'', zegt Albayrak over hun televisieconfrontatie in 'Nederland kiest', begin deze week.

Wie zegt het te willen opnemen voor onderdrukte vrouwen van allochtone afkomst, zoals Albayrak en Hirsi Ali, wordt al snel geconfronteerd met twee vragen: Kan de subsidie omhoog voor de vrouwenopvang, die met ernstige tekorten kampt? En is het toegestaan om allochtone vrouwen die mishandeld worden door hun echtgenoot een zelfstandige verblijfsvergunning te geven?

Albayrak zegt op beide vragen ja. De VVD was tegen, maar Hirsi Ali zei deze week in 'Nederland kiest' ,,voor elkaar gekregen'' te hebben dat de VVD geheel is bijgedraaid. Hirsi Ali zei dat de VVD-top haar beloofde een deel van de 500 miljoen die was gereserveerd voor veiligheid, te gaan besteden aan de vrouwenopvang. Waarna ze Albayrak zelfbewust afserveerde met een: ,,Ik heb in anderhalve maand bij de VVD dus meer voor elkaar gekregen dan jij in vierenhalf jaar in de Kamer''.

Maar een dag na de bewuste televisieuitzending wordt binnen de VVD erkend dat Hirsi Ali wat heeft geïmproviseerd. VVD-fractievoorlichter Gerald Rensink: ,,Ik kan me niet herinneren dat nu is besloten wat Ayaan zegt. Ik kan me dat ook niet voorstellen.'' VVD-integratiewoordvoerder Stef Blok: ,,Ayaan brengt de onderwerpen misschien wat prominenter, maar het is echt niet zo dat wij onze standpunten hebben veranderd. Een toezegging over extra geld voor de vrouwenopvang? Nee, die is er niet.''

Op het moment is 50 tot 70 procent van de vrouwen in de opvang van allochtone afkomst. Niet bewezen is dat ze vaker geslagen worden, zoals Hirsi Ali eerder heeft gezegd. Directrices van Blijf van mijn Lijfhuizen zeggen dat met nadruk. Wel vertellen ze over een paar cruciale andere verschillen met Nederlandse vrouwen. Allochtone vrouwen worden vaak door hun hele familie bedreigd als ze willen weglopen. En als ze toch hun man verlaten, krijgen veel vrouwen een probleem met hun verblijfsvergunning. Omdat ze die vaak dankzij hun huwelijk hebben, dreigen ze naar het moederland te worden uitgezet (en daar sturen familieleden hen vaak weer terug naar de echtgenoot).

Albayrak redeneert als volgt: wie allochtone vrouwen werkelijk de kans wil geven zich los te maken van hun door Hirsi Ali zo verfoeide onderdrukkende religie en cultuur, moet ten minste zorgen dat ze kunnen vertrekken. Een zelfstandige verblijfstitel dus. GroenLinks, de enige partij die de verkiezingen ingaat met een vergaand actieplan tegen vrouwenmishandeling, pleit daar overigens al het langst voor: volledige afschaffing van de afhankelijke verblijfsvergunning. Maar uit vrees voor een aanzuigende werking op import- en schijnhuwelijken konden andere partijen daar nooit veel enthousiasme voor opbrengen. De PvdA diende eind vorig jaar een motie in die meer kans maakte: verstrek de zelfstandige verblijfstitel in ieder geval onvoorwaardelijk bij bewezen mishandeling. GroenLinks deed mee, VVD en CDA niet. Zelfs demissionair minister Nawijn (Vreemdelingenzaken en Integratie) zegt nu desgevraagd: ,,Als het openbaar ministerie daadwerkelijk tot vervolging overgaat, dan moet zo'n vrouw een zelfstandige verblijfstitel krijgen.''

Maar waar de prominente VVD-voorvechtster van vrouwenrechten zelf staat is haar achterban nu onduidelijk. ,,Ze is vooral vrij vaag in wat ze wil en ik begrijp nog steeds niet wat de VVD nou doet'', zegt Margreeth de Boer, directeur van het Clara Wichmann Instituut, dat een betere rechtspositie van vrouwen nastreeft. Wat voor extra verwarring zorgt is Hirsi Ali's tv-optreden van een maand geleden. Toen kreeg ze de vragen over subsidie en de afhankelijke verblijfstitel voorgelegd in het tv-programma 'Oog in oog' - ook door Albayrak. En toen zei Hirsi Ali nog tégen extra subsidie te zijn, en tegen de zelfstandige verblijfsvergunning. ,,Geld geneest niet'', zei Hirsi Ali. ,,Er moet helemaal niet meer geld komen voor opvanghuizen. Het geweld moet stoppen.'' Over de verblijfsvergunning zei ze: ,,Ik stem tegen, omdat ik vind dat het problemen camoufleert''.

Drie directrices in de vrouwenopvang reageren teleurgesteld als zij horen dat de VVD Hirsi Ali's nieuwe beloften van deze week ontkent. Hirsi Ali bezoekt deze week drie opvanghuizen in Den Haag, Amsterdam en Utrecht. ,,Heel positief was haar bezoek'', zegt Roos van Dijk, directeur in Den Haag. ,,Want Ayaan gaf me toen al aan dat de VVD het beleid ten aanzien van de vrouwenopvang dankzij haarzelf dus gaat wijzigen. 's Avonds was ik dolblij toen ik haar dat op de televisie nog eens hoorde zegen. Ik geloofde dat. Want ik heb altijd begrepen dat je als kandidaat namens je partij praat. Maar dat is kennelijk niet meer zo.'' Hirsi Ali weigert op vragen hierover te reageren.

Ik heb ook altijd gelijk.
Oud 20-06-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 14:59:
Op het moment is 50 tot 70 procent van de vrouwen in de opvang van allochtone afkomst.

Ik heb ook altijd gelijk.
Wat dat betreft wel, maar je vergeet het volgende:

Niet bewezen is dat ze vaker geslagen worden , zoals Hirsi Ali eerder heeft gezegd. Directrices van Blijf van mijn Lijfhuizen zeggen dat met nadruk.

Wel vertellen ze over een paar cruciale andere verschillen met Nederlandse vrouwen. Allochtone vrouwen worden vaak door hun hele familie bedreigd als ze willen weglopen.

Voila, de problematiek weergegeven. Dàt is de reden, niet omdat de islam vrouwen zou onderdrukken.

Overigens, lees je ook dat het door jou zo verafschuwde GroenLinks vrijwel als enige partij deze vrouwen wil helpen?
Oud 20-06-2003, 14:13
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 11:26:
104 Teletekst vr 20 jun
***************************************
Inburgeringsplan kabinet werkt niet

***************************************
DEN HAAG Inburgeringscursussen in het
land van herkomst,zoals het kabinet die
voorstaat,zijn duur en minder effectief
dan cursussen hier.Mogelijk zijn ze ook
in strijd met internationale regels.

Dit staat in een onderzoek van minister
Verdonk van Integratie,waar de Kamer om
had gevraagd.In het regeerakkoord staat
dat nieuwkomers al over basiskennis van
het Nederlands moeten beschikken.

Gebleken is dat het moeilijk is kennis
van een taal op te doen,als die niet in
de praktijk kan worden gebracht.De
cursussen zouden ook in strijd zijn met
internationale verdragen:het recht op
gezinsleven zou in het gedrang komen.


hahahah komen ze nu pas achter
En waarom kunnen wij hier dan wel vreemde talen leren? Het recht op gezinsleven; laat me niet lachen! Wij werken hier toch ook en houden zelfs nog tijd over voor andere dingen naast het gezinsleven.
Oud 20-06-2003, 14:18
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:13:
En waarom kunnen wij hier dan wel vreemde talen leren? Het recht op gezinsleven; laat me niet lachen! Wij werken hier toch ook en houden zelfs nog tijd over voor andere dingen naast het gezinsleven.

Omdat je er hier jaren onderwijs in krijgt en dat is totaal NIET vergelijkbaar met een taalcursusje.

Ik laatj e niet lachen, t is een internationaal verdrag.

Ehh, volgens mij bedoelen ze daar iets heel anders mee, namelijk dat je gescheiden wordt van je gezin en dat mag dus niet.
Oud 20-06-2003, 14:20
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 14:59:
*artikel*
Dit artikel toont dus aan hoe slecht die Ali in politiek is.

Voor de rest: zie Che Guevara reply.
Oud 20-06-2003, 14:21
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 15:10:
Wat dat betreft wel, maar je vergeet het volgende:

Niet bewezen is dat ze vaker geslagen worden , zoals Hirsi Ali eerder heeft gezegd. Directrices van Blijf van mijn Lijfhuizen zeggen dat met nadruk.

Wel vertellen ze over een paar cruciale andere verschillen met Nederlandse vrouwen. Allochtone vrouwen worden vaak door hun hele familie bedreigd als ze willen weglopen.

Voila, de problematiek weergegeven. Dàt is de reden, niet omdat de islam vrouwen zou onderdrukken.

Overigens, lees je ook dat het door jou zo verafschuwde GroenLinks vrijwel als enige partij deze vrouwen wil helpen?
Die familie is vaak Islamitisch, allochtonen van een andere godsdienst zijn niet zo achterlijk. Verder wil Groen Links de problemen op hun manier aanpakken; je kan beter hier helemaal geen allochtonen meer hebben, dan zijn de problemen ook opgelost.
Oud 20-06-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:13:
En waarom kunnen wij hier dan wel vreemde talen leren? Het recht op gezinsleven; laat me niet lachen! Wij werken hier toch ook en houden zelfs nog tijd over voor andere dingen naast het gezinsleven.
Het gaat erom dat ze het beter hier kunnen leren, omdat ze het hier direct in de praktijk kunnen brengen en daar niet. Dat komt de taalbeheersing ten goede.
Wat betreft het recht op gezinsleven: daar gaat het om het feit dat eenieder het recht heeft zo dicht mogelijk bij zijn/haar gezin te zijn.
Oud 20-06-2003, 14:23
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 15:18:
Omdat je er hier jaren onderwijs in krijgt en dat is totaal NIET vergelijkbaar met een taalcursusje.

Ik laatj e niet lachen, t is een internationaal verdrag.

Ehh, volgens mij bedoelen ze daar iets heel anders mee, namelijk dat je gescheiden wordt van je gezin en dat mag dus niet.
En waarom kan het in Amerika dan wel? En waarom moeten wij als we in een ander land gaan wonen wel de taal leren? Nee, voor moslims kan natuurlijk weer een uitzondering gemaakt worden.
Oud 20-06-2003, 14:24
Verwijderd
[QUOTE]BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:21:

Die familie is vaak Islamitisch, allochtonen van een andere godsdienst zijn niet zo achterlijk.

Dat ligt niet zozeer aan de godsdienst, als wel aan de cultuur.

Verder wil Groen Links de problemen op hun manier aanpakken; je kan beter hier helemaal geen allochtonen meer hebben, dan zijn de problemen ook opgelost.

Oud 20-06-2003, 14:24
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 15:22:
Het gaat erom dat ze het beter hier kunnen leren, omdat ze het hier direct in de praktijk kunnen brengen en daar niet. Dat komt de taalbeheersing ten goede.
Wat betreft het recht op gezinsleven: daar gaat het om het feit dat eenieder het recht heeft zo dicht mogelijk bij zijn/haar gezin te zijn.
Dan kan je toch wel een taalcursus volgen! Nederland zou zich niks van internationale politiek moeten aantrekken, als het alleen maar deze flauwekul voortbrengt.
Oud 20-06-2003, 14:26
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 15:24:
Citaat:
Dat ligt niet zozeer aan de godsdienst, als wel aan de cultuur.
Dat is in de Islamitische landen hetzelfde. De Islam bepaald alles.
Oud 20-06-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:24:
Dan kan je toch wel een taalcursus volgen! Nederland zou zich niks van internationale politiek moeten aantrekken, als het alleen maar deze flauwekul voortbrengt.
VS-stijl...
Oud 20-06-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:26:
Dat is in de Islamitische landen hetzelfde. De Islam bepaald alles.
Wat is jouw definitie van cultuur?
Oud 20-06-2003, 14:30
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 15:27:
Wat is jouw definitie van cultuur?
geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
Oud 20-06-2003, 14:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:23:
En waarom kan het in Amerika dan wel? En waarom moeten wij als we in een ander land gaan wonen wel de taal leren? Nee, voor moslims kan natuurlijk weer een uitzondering gemaakt worden.
Omdat mensen zoals jou niet t vuile werk wouden doen en er geen belang aan hechtten of allochtonen nederlands spraken of niet, als ze maar werkten, maar nu je ze niet meer nodig hebt voor werk ga je ze afzeiken op taal.

Wie zegt dat als jij in een ander land gaat wonen je die taal moet leren? Ik ken genoeg Nederlanders die in Turkije zijn gaan wonen en niemand hoefde een integratiecursus te doen.

En omdat mensen hier in een Westerse maatschappij opgroeien(ik dus ook bijv.) is t voor ons makkelijker om bijv. Engels te leren en zo ook andere talen. Wij hier hjebben nou eenmaal over ta lgemeen een betere algemene ontwikkeling.

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 14:36.
Oud 20-06-2003, 14:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:30:
geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
Heb je de Van Dale er bij gepakt ofzo?
Oud 20-06-2003, 14:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:26:
Dat is in de Islamitische landen hetzelfde. De Islam bepaald alles.
In Turkije niet.
Oud 20-06-2003, 14:33
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:30:
geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
Kan je een wat ruimere definitie geven dan deze woordenboekomschrijving? Wat vind jij bijv. Nederlandse cultuur?
Oud 20-06-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:30:
geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
Misschien is het in dat verband wel handig als je ook even gemeenschap definïeert. Ik kan wel zien dat jij geen kaas hebt gegeten van sociologie.
Oud 20-06-2003, 14:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:24:
Dan kan je toch wel een taalcursus volgen! Nederland zou zich niks van internationale politiek moeten aantrekken, als het alleen maar deze flauwekul voortbrengt.
Wie zegt dan hier dat ze geen taalcursus kunnen/moeten volgen?

T gaat er hier om dat asielzoekers en vluchtelingen nou eenmaal heel moeilijk de NLse taal in hun eigen land kunnen leren. SOms kan t niet eens, vanwege veiligheid.

en ander egevallen is kennelijk te duur en niet effectief, dus wat wil JIJ nou?! Een goed of slecht integratiebeleid ??!!

Moetne ze bovendien dan in elke grote stad in elk land een kantoor gaan oprichten waar mensen NLs kunnen gaan leren?
Oud 20-06-2003, 14:34
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-06-2003 @ 15:33:
Kan je een wat ruimere definitie geven dan deze woordenboekomschrijving? Wat vind jij bijv. Nederlandse cultuur?
Dat weet je al, maar excuseer, ik moet gaan.
Oud 20-06-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:34:
Dat weet je al, maar excuseer, ik moet gaan.
Dan houd ik die omschrijving van je te goed
Oud 20-06-2003, 15:04
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei is Islam geen geloof van dood en verderf. In de islam mag je je vrouw niet slaan. Vrouwen zijn net zo gelijk als de man. Ik kan je tientallen zinnen uit de koran halen dat de koran zegt dat vrouwen gelijkwaardig zijn. In de koran worden vrouwen zelfs gestimuleerd om netzoals de man te gaan studeren. Dit is iets wat pas in de jaren 50 in het westen werd geintroduceerd.

Dus als islamitische vrouwen worden geslagen heeft dat niks met de islam te maken maar met die waardeloze man, die het verdient om zelf een pak slaag te krijgen.
Oud 20-06-2003, 15:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 20-06-2003 @ 16:04:
Zoals ik al eerder zei is Islam geen geloof van dood en verderf. In de islam mag je je vrouw niet slaan. Vrouwen zijn net zo gelijk als de man. Ik kan je tientallen zinnen uit de koran halen dat de koran zegt dat vrouwen gelijkwaardig zijn. In de koran worden vrouwen zelfs gestimuleerd om netzoals de man te gaan studeren. Dit is iets wat pas in de jaren 50 in het westen werd geintroduceerd.

Dus als islamitische vrouwen worden geslagen heeft dat niks met de islam te maken maar met die waardeloze man, die het verdient om zelf een pak slaag te krijgen.



Islam liep vroeger idd voor, islamitische politiek en economie ook, maar toen zijn ze blijven steken en nu lopen ze achter
Oud 20-06-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 20-06-2003 @ 16:04:
Zoals ik al eerder zei is Islam geen geloof van dood en verderf. In de islam mag je je vrouw niet slaan. Vrouwen zijn net zo gelijk als de man. Ik kan je tientallen zinnen uit de koran halen dat de koran zegt dat vrouwen gelijkwaardig zijn. In de koran worden vrouwen zelfs gestimuleerd om netzoals de man te gaan studeren. Dit is iets wat pas in de jaren 50 in het westen werd geintroduceerd.

Dus als islamitische vrouwen worden geslagen heeft dat niks met de islam te maken maar met die waardeloze man, die het verdient om zelf een pak slaag te krijgen.
Kan je die passages geven? Ben ik wel benieuwd naar, even vergelijken met de Bijbel.
Oud 20-06-2003, 16:51
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Turken beheersen over t algemeen de taal ook beter dan Marokkanen, heeft natuurlijk ook oorzaken als bijv. de cultuur vh land v herkomst (in dit geval Turkije)...
De turkse gemeenschap is veel hechter, ze trekken meer met elkaar op, ze hebben eigen clubhuizen, koffiehuizen enz.
In de clubhuizen geven ze vaak nederlandse taal aan ouderen en

Kijken beter naar hun jongeren dat ze niet verkeerde dingen doen.


Bij de marokanen in nederland begrijp ik niet zo goed waarvoor zij het grootste, kleine criminalieit overlast geven.

Bij de Algerijnen in frankrijk begrijp ik het beter dat ze haat hebben tegen fransen.

Ook bij de blanke en zwarte achterstandse wijken begrijp ik dat ze haat hebben tegen de regering en indiers.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali
Sjied No Clue
69 30-12-2003 18:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap integratie van de Marokkanen
batisimon
134 07-12-2002 16:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kut-Marokkanen
Miss_Maroc
254 23-11-2002 00:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap plannen minister Nawijn
NN
251 13-09-2002 14:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.