Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 21:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Maar misschien kunnen we hier maar beter over ophouden, voor het wel een 'welles nietes' discussie wordt en de rest van de berichtjes worden ondergespoelt.

Ik ben blij met mijn lijf, en blij met hoe ik er mee bezig ben, er zijn alleen ook dingen waar ik, als het op een gezonde manier kan, nog wat aan zou willen veranderen. Niet omdat ik er anders niet mee kan leven, maar omdat ik het fijn vindt om er mee bezig te zijn en omdat ik het leuk vind om het resultaat te zien.

En dankjulliewel voor de lieve woorden, want die zijn écht wel fijn om te horen
Oud 30-03-2005, 21:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-03-2005 @ 22:29 :
Maar misschien kunnen we hier maar beter over ophouden, voor het wel een 'welles nietes' discussie wordt en de rest van de berichtjes worden ondergespoelt.

Ik ben blij met mijn lijf, en blij met hoe ik er mee bezig ben, er zijn alleen ook dingen waar ik, als het op een gezonde manier kan, nog wat aan zou willen veranderen. Niet omdat ik er anders niet mee kan leven, maar omdat ik het fijn vindt om er mee bezig te zijn en omdat ik het leuk vind om het resultaat te zien.

En dankjulliewel voor de lieve woorden, want die zijn écht wel fijn om te horen
Ok, ik moet toch naar bed eigenlijk .

Maar wat ik nog wil zeggen, probeer niet zulke hoge/bijna onhaalbare eisen aan jezelf te stellen, want dan kun je niet anders dan falen en het is zonde als je positieve gevoel op die manier veranderd in een negatief beeld...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-03-2005, 21:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 30-03-2005 @ 22:27 :


Gothic, ik had je al ge-pmt En je hebt ook gelijk, maar goed, lees die PM maar, en slaap lekker
Oud 30-03-2005, 21:36
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-03-2005 @ 21:58 :
Misschien ook een beetje, en hij is sowieso 'uit model', maar het is niet alleen mijn buik, ook mijn rug is (of lijkt, want ik heb wel weer omvang 70 van BH-s) heel breed. Ik zal even kijken...

http://img.photobucket.com/albums/v1...arie84/rug.jpg

Hier kan je het ook op zien, mijn schouders zijn ook veel breder.
Nou lijken mijn benen in die broek ook wel heel dun hoor, in andere broeken is het wel wat minder, maar het verschil blijft Terwijl die broeken dus wel eindelijk goed zitten, anders zaten spijkerbroeken op mijn benen juist erg strak, als ze op mijn heupen goed zaten.
Bloem & Gothic, met kleren aan zegt heel weinig over iemands sterke en zwakke punten, ik doelde meer op zo'n pic zoals je die bij advertenties voor afslankproducten vaak ziet.

Dáár kun je een beoordeling op maken of je bovenlichaam/buik echt zo grof is.

Maargoed, waarschijnlijk weet je dat van jezelf al. Al wat je dan kunt doen is je benen en schouders wat massiever maken.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-03-2005, 21:38
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-03-2005 @ 22:29 :

Ik ben blij met mijn lijf, en blij met hoe ik er mee bezig ben, er zijn alleen ook dingen waar ik, als het op een gezonde manier kan, nog wat aan zou willen veranderen. Niet omdat ik er anders niet mee kan leven, maar omdat ik het fijn vindt om er mee bezig te zijn en omdat ik het leuk vind om het resultaat te zien.
Mooi gezegd
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-03-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-03-2005 @ 22:23 :
Ik vind ook dat Bloem een mooi figuur heeft en een taille vanminder dan 68 cm schijnt niet gezond te zijn...
Dat ligt denk ik ook geheel aan je lengte en aan je lichaamsverhoudingen. Mijn taille is 65-64 cm en ik heb een gezond gewicht.
Oud 30-03-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-03-2005 @ 22:49 :
Dat ligt denk ik ook geheel aan je lengte en aan je lichaamsverhoudingen. Mijn taille is 65-64 cm en ik heb een gezond gewicht.
jah, mijn taille is zo'n 63 cm en ik heb ook een gezond gewicht, ik zet gewoon niet snel vet aan opmijn buik, maar een taille van 68-80 cm wordt aangeraden dus ik neem aan dat het ondanks je gewicht, toch niet handig is om onder die 68 te zitten
dat is niet iets om je druk over te maken als het nu eenmaal zo is, maar om nou onder de 68 te gaan wíllen als je niet eens zo gebouwd bent, dat is ook weer niet nodig
Oud 31-03-2005, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-03-2005 @ 22:35 :
*knip*
Hey gekkerd, als jij breed met met een 70, dan ben ik zeker superbreed met m'n 75/80 omtrek
Je hebt een mooi figuurtje trouwens
Oud 31-03-2005, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 31-03-2005 @ 02:26 :
Hey gekkerd, als jij breed met met een 70, dan ben ik zeker superbreed met m'n 75/80 omtrek
Je hebt een mooi figuurtje trouwens
Oud 31-03-2005, 06:48
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-03-2005 @ 22:23 :
[Mighty Duck?]

Ik wil mijn vetpercentage ietsjes naar beneden hebben, ongeveer 18. Het is nu 20/21 % (zoals ik net zei) en iets meer spiermassa kweken. Allebei tegelijk gaat geloof ik niet echt maar hoe moet ik dit aanpakken, wat moet eerst?

Ben trouwens net begonnen met fitness en ik voel me echt een mietje, deed alles op 10 kilo (en 2 kilo dumbells jee ) en ik heb echt spaghetti-armpjes nu
Vrouwen horen normaal een vetpercentage te hebben van 25%. Daar zit je dus al onder. Ik zou me nergens druk om maken
__________________
<):o)
Oud 31-03-2005, 08:14
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 31-03-2005 @ 07:48 :
Vrouwen horen normaal een vetpercentage te hebben van 25%. Daar zit je dus al onder. Ik zou me nergens druk om maken

Ik maak me ook nergens druk om . Heb alleen zin om nieuwe doelen te stellen. Ben nu op mijn streefgewicht en daar hoef ook absoluut geen gewicht af, alleen het moet strakker en sterker
Oud 31-03-2005, 08:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 31-03-2005 @ 09:14 :
Ik maak me ook nergens druk om . Heb alleen zin om nieuwe doelen te stellen. Ben nu op mijn streefgewicht en daar hoef ook absoluut geen gewicht af, alleen het moet strakker en sterker
Wat dacht je van tevreden worden met hoe je bent en accepteren hoe je bent? Aangezien ook jij aan de onderkant vd grens zit en superdun bent.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2005, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2005 @ 09:24 :
Wat dacht je van tevreden worden met hoe je bent en accepteren hoe je bent? Aangezien ook jij aan de onderkant vd grens zit en superdun bent.
Lieverd, ik heb toch ook nergens gezegd dat ik nog meer af wil vallen? Aangezien ik (sinds gisteren en ik kon er niks van ) weer begonnen ben met fitness en dat van plan ben nog wel even vol te houden zal ik alleen maar zwaarder worden, maar dat wil ik zónder dat mijn BF% omhoog schiet. Daar lijkt me dus echt niet zoveel mis mee. Alleen MD negeert me geloof ik
Oud 31-03-2005, 09:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 31-03-2005 @ 09:40 :
Lieverd, ik heb toch ook nergens gezegd dat ik nog meer af wil vallen? Aangezien ik (sinds gisteren en ik kon er niks van ) weer begonnen ben met fitness en dat van plan ben nog wel even vol te houden zal ik alleen maar zwaarder worden, maar dat wil ik zónder dat mijn BF% omhoog schiet. Daar lijkt me dus echt niet zoveel mis mee. Alleen MD negeert me geloof ik
Ik heb toch ook nergens gezegd dat jij nog wil afvallen? Maar ondanks je lichte gewicht ed ben je nog niet tevreden, nu moet alles nog strakker enz...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2005 @ 10:15 :
Ik heb toch ook nergens gezegd dat jij nog wil afvallen? Maar ondanks je lichte gewicht ed ben je nog niet tevreden, nu moet alles nog strakker enz...
Nou ja, omdat je begon over ondergrens enzo, dat duidde op gewicht leek mij. Ik zie niet in wat er mis mee is om een gezond en sterk lichaam te krijgen, mits dat op een gezonde manier gebeurt .
Oud 31-03-2005, 09:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 31-03-2005 @ 10:18 :
Nou ja, omdat je begon over ondergrens enzo, dat duidde op gewicht leek mij. Ik zie niet in wat er mis mee is om een gezond en sterk lichaam te krijgen, mits dat op een gezonde manier gebeurt .
Daar is ook niets mis mee, maar ik weet niet wat je dan voor verwachtingen hebt van fitnessen, maar zoveel zal je lichaam niet veranderen als je niet ernaast nog afvalt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2005 @ 10:37 :
Daar is ook niets mis mee, maar ik weet niet wat je dan voor verwachtingen hebt van fitnessen, maar zoveel zal je lichaam niet veranderen als je niet ernaast nog afvalt...
Mijn gewicht hoeft dus niet naar beneden, maar wel mijn vetpercentage en mijn spiermassa wil ik omhoog hebben waardoor ik waarschijnlijk zelfs wat aankom in gewicht. Mijn verwachting ervan is dus dat ik er strakker uit ga zien en sterker zal worden, en dat lijkt me toch wel haalbaar
Oud 31-03-2005, 09:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 31-03-2005 @ 10:40 :
Mijn gewicht hoeft dus niet naar beneden, maar wel mijn vetpercentage en mijn spiermassa wil ik omhoog hebben waardoor ik waarschijnlijk zelfs wat aankom in gewicht. Mijn verwachting ervan is dus dat ik er strakker uit ga zien en sterker zal worden, en dat lijkt me toch wel haalbaar
Ik ben benieuwd of het aan je verwachtingen voldoet ... ik had namelijk het gevoel dat je meer wil dan mogelijk, dat je hoge eisen stelt aan jezelf, terwijl je gewoon al erg slank bent, maar misschien heb ik dat dan verkeerd opgevat.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2005, 09:56
Verwijderd
bij gym in de vierde is ooit tegen mij gezegd dat een gezonde vrouw een vetpercentage van 20-25 % heeft
dan moet je met nu 20,9 (toch?) niet véél lager willen gaan zitten...
Oud 31-03-2005, 10:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb gisteren na mijn werk nog 2bb met light kaas, 2 vanillewafels ( maar ik was niet thuis) en een blik fanta en een tas kippensoep gegeten/gedronken. Niet goed maar aangezien ik zonder dat maar op een 1000cal kwam ook niet echt slecht

vandaag :
10.00 : 40gram musli met 100 ml magere melk en een appel (+-195cal)

(planning)
12.00 : 400 gram lasagna (572cal)

14.00 : een wijnappelsien (zou dat schelen met een gewone , deze is dus rood en ook zoeter volgens mij) en een bb met effi light (+-128cal)

18.00 : 2bb met leerdammer light (215cal)

20.00 : weet ik nog niet, wsl nog iets van een 300cal
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 31-03-2005, 10:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-03-2005 @ 22:14 :
Dankje

Btw, Gothic, mijn taille is niet zo dun hoor, 68cm ofzo. Ook niet dik dus, dat weet ik ook wel, maar het zou wel leuk zijn als daar ook nog een paar cm af zou kunnen. (Maar dus niet door nog meer gewicht te verliezen.)
Citaat:
Moenbloem schreef op 31-03-2005 @ 09:14 :
Ik maak me ook nergens druk om . Heb alleen zin om nieuwe doelen te stellen. Ben nu op mijn streefgewicht en daar hoef ook absoluut geen gewicht af, alleen het moet strakker en sterker
Ik zie hier best veel mensen die niet tevreden waren met hun lichaam, daarom af zijn gaan vallen, en het doel dat ze zichzelf gesteld hebben, hebben bereikt. Maar inplaats van daarna blij te zijn met hun lichaam en de prestatie die ze geleverd hebben, willen ze alleen maar nog strakker, nog slanker en het lieft toch nog net ietsje lichter....

En dan kun je best zeggen dat je gezond bezig bent, dat je alleen maar nieuwe doelen wilt stellen en het "leuk zou vinden" om ergens nog een paar cm vanaf te hebben, maar je moet wel realistisch blijven. En het is al eerder gezegd:
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2005 @ 09:24 :
Wat dacht je van tevreden worden met hoe je bent en accepteren hoe je bent?
Misschien zouden we daar hier eens aan kunnen gaan werken, want volgens mij ligt daar bij minstens de helft van de mensen hier het probleem, en niet in overgewicht of een lelijk lichaam.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 31-03-2005, 10:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 31-03-2005 @ 11:12 :
Ik zie hier best veel mensen die niet tevreden waren met hun lichaam, daarom af zijn gaan vallen, en het doel dat ze zichzelf gesteld hebben, hebben bereikt. Maar inplaats van daarna blij te zijn met hun lichaam en de prestatie die ze geleverd hebben, willen ze alleen maar nog strakker, nog slanker en het lieft toch nog net ietsje lichter....

Ik ben begonnen met afvallen omdat ik in een jaar tijd 6 kilo was aangekomen. Doordat ik chronisch ben heb ik jaren niet kunnen sporten, sinds een week of 6 kan dat weer een beetje. En ik vind het inderdaad leuk om dat effect ook op mijn lijf te zien ja, dat het strakker wordt, en dat ik meer conditie krijg. Ik eet gezond en genoeg, beweeg niet overdreven veel, maar, zoals ik al eerder heb gezegd, ik vind het fijn om nu eens op een positieve manier met mijn lijf bezig te zijn.

Misschien heb ik het niet genoeg benadrukt, maar ik ben al hartstikke blij met wat ik nu bereikt heb. Ik heb in mezelf nog elke morgen lol (op een goede manier dus!) dat mijn kleren 1 of 2 maatjes kleiner zijn, en dat ik een oude broek weer pas bv. Ook ben ik blij met mijn lijf, dat was ik met maat 40, en dat ben ik nu ook. Maar, zoals ik ook al eerder zei, er zijn ook best nog dingen die misschien, op een gezonde manier, nog wat mooier kunnen. En daar lijkt me niks mis mee, ik val niet in een diep zwart gat als het niet lukt, want het is zo óók al goed.
Oud 31-03-2005, 10:43
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-03-2005 @ 11:36 :
Maar, zoals ik ook al eerder zei, er zijn ook best nog dingen die misschien, op een gezonde manier, nog wat mooier kunnen. En daar lijkt me niks mis mee, ik val niet in een diep zwart gat als het niet lukt, want het is zo óók al goed.
Oke, misschien ben jij een uitzondering, omdat jij wel blij bent met jezelf, maar ik weet zeker dat er zeker een aantal zijn die dat absoluut niet zijn. Ik hoop dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Wanneer iemand zichzelf een bepaald doel stelt en dat bereikt dan zou diegene blij moeten zijn. Maar dat ben je uiteindelijk vrijwel nooit, omdat er toch net altijd eventjes iets beter, mooier of strakker zou kunnen. En ik wil alleen maar zeggen dat je daar niet te veel op moet focussen, omdat die doelen die je jezelf dan gaat stellen meestal onrealistisch en onhaalbaar zijn. Ieder lichaam heeft vet, en dat is vrijwel nooit helemaal mooi gelijkmatig verdeeld, en dat wordt niet ineens beter als je nog meer aan jezelf gaat werken. Op een gegeven moment heb je nou eenmaal het maximum haalbare bereikt en kun je niet meer strakker en slanker zonder dat het ongezond wordt.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 31-03-2005, 10:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 31-03-2005 @ 11:12 :
Ik zie hier best veel mensen die niet tevreden waren met hun lichaam, daarom af zijn gaan vallen, en het doel dat ze zichzelf gesteld hebben, hebben bereikt. Maar inplaats van daarna blij te zijn met hun lichaam en de prestatie die ze geleverd hebben, willen ze alleen maar nog strakker, nog slanker en het lieft toch nog net ietsje lichter....
Dit is idd precies wat ik ook steeds bedoel, alleen wat duidelijker .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2005, 11:00
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-03-2005 @ 22:49 :
Dat ligt denk ik ook geheel aan je lengte en aan je lichaamsverhoudingen. Mijn taille is 65-64 cm en ik heb een gezond gewicht.
Ja, hoezit dat nou precies met die tailleomtrek? Ik had 't er in 't vorige topic ook al eens over. Maar is er voor iedere lengte dan een marche waarbinnen je tailleomtrek moet liggen zodat het gezond is?
Oud 31-03-2005, 11:04
-(L)-
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 31-03-2005 @ 07:48 :
Vrouwen horen normaal een vetpercentage te hebben van 25%. Daar zit je dus al onder. Ik zou me nergens druk om maken
Hoeveel mag je daarboven of daar onder zitten? Ik heb eens heel lang geleden (een jaar terug ofzo!) m'n vetpercentage laten meten, en toen was dat ongeveer 27%. Nu ben ik zo'n 10kg lichter, dus ik neem aan dat het nu wel wat minder is geworden. Ik ga 't nog eens laten meten als ik bij de huisarts kom.
Oud 31-03-2005, 11:04
Verwijderd
diemarge is volgens het voedingscentrum 68-80 cm voor vrouwen, maar die is niet aangepast op lengte. Ik denk dat het gewoon vrij ruim ligt en je er van uit kunt gaan dat deze marge klopt bij volwassen vrouwen van 1.60-1.75.
Oud 31-03-2005, 11:43
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik kreeg gister allemaal complimentjes omdat ik een moorkop die we als tractatie kregen gewoon opat, en omdat ik ook wat snoepjes nam op de vergadering . En daarbij ook gewoon gegeten heb . De meeste zeggen dat ze het nog niet zo zien dat ik ben aangekomen. Ik zelf natuurlijk wel, maar ik zit er niet mee, ik vind dat er nog wel een klein beetje bij mag. Dat moet natuurlijk ook, want ik zit nog niet op bmi 18,5; laat staan op 20. T enige waar ik verdrietig van werd is dat ik mn buikspieren niet meer kan trainen, iig het heeft niet veel zin, het doet alleen maar pijn. Ik weet nu ook waarom, er zit teveel littekenweefsel op . Misschien dat het over een paar jaar wel lukt. Maar iig, ik zie nu dat je best veel kan eten voordag je echt aankomt. En dat een paar kilo's niet zo opvallen. en dat je je veel beter voelt als je goed eet... Ik ga dit proberen ook na mn controle in het ziekenhuis vol te houden, ik had namelijk eerst zoiets van, ach daarna ga ik weer op dieet , maar ik vind het nu al iets mooier. Ik weet niet of ik naar de bmi 20 ga. Misschien stop ik bij de 19-19,5. Dat lijkt me voorlopig verstandiger, want als ik dat kan accepteren, is het een hele vooruitgang vergeleken met de laatste tijd. Ik ben natuurlijk nog steeds hardstikke bang voor woensdag, en ik zit ook steeds in twijfel of ik het mn ouders ga vertellen, maar ik wil nog even afwachten wat mn gewicht echt word en wat ik s middags weeg (ik word ook s middags gewogen).
Oud 31-03-2005, 11:44
-(L)-
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2005 @ 12:04 :
diemarge is volgens het voedingscentrum 68-80 cm voor vrouwen, maar die is niet aangepast op lengte. Ik denk dat het gewoon vrij ruim ligt en je er van uit kunt gaan dat deze marge klopt bij volwassen vrouwen van 1.60-1.75.
Vanmorgen was m'n tailleomtrek 70 cm. En ik ben 1,82, dat zou dus betekenen dat ik een smalle taille heb?
Oud 31-03-2005, 11:46
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-03-2005 @ 12:44 :
Vanmorgen was m'n tailleomtrek 70 cm. En ik ben 1,82, dat zou dus betekenen dat ik een smalle taille heb?
ja, dat denk ik wel.. de mijne is ook 70(-72), en ik schijn een smalle taille te hebben. En ik ben bijna even lang als jij.
Oud 31-03-2005, 11:46
-(L)-
Citaat:
Sassiefje schreef op 31-03-2005 @ 12:43 :
Ik ben natuurlijk nog steeds hardstikke bang voor woensdag, en ik zit ook steeds in twijfel of ik het mn ouders ga vertellen, maar ik wil nog even afwachten wat mn gewicht echt word en wat ik s middags weeg (ik word ook s middags gewogen).
Ik begrijp dat je in het ziekenhuis ligt? Volgens mij heb ik dat niet helemaal meegekregen Of heb je dat hier niet verteld? En wat is er woensdag dan?
Oud 31-03-2005, 11:48
-(L)-
Citaat:
Sassiefje schreef op 31-03-2005 @ 12:46 :
ja, dat denk ik wel.. de mijne is ook 70(-72), en ik schijn een smalle taille te hebben. En ik ben bijna even lang als jij.
O oke. Wel vreemd, want zoals ik gisteren ook al postte zitten broeken in m'n taille (of om m'n heupen) altijd veel te strak, als ze om m'n benen passen
Oud 31-03-2005, 11:53
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 31-03-2005 @ 12:46 :
Ik begrijp dat je in het ziekenhuis ligt? Volgens mij heb ik dat niet helemaal meegekregen Of heb je dat hier niet verteld? En wat is er woensdag dan?
nee ik lig nu niet in het ziekenhuis...
woensdag moet ik naar het ziekenhuis, voor controle, en dan wordt ik smiddags gewogen
Oud 31-03-2005, 12:26
sheepdog
sheepdog is offline
Wat vinden jullie van vitaminepillen?
Oud 31-03-2005, 12:39
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 31-03-2005 @ 13:26 :
Wat vinden jullie van vitaminepillen?
goed als aanvulling, maar kan fruit en groente niet vervangen.
Oud 31-03-2005, 12:40
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 31-03-2005 @ 09:40 :
Lieverd, ik heb toch ook nergens gezegd dat ik nog meer af wil vallen? Aangezien ik (sinds gisteren en ik kon er niks van ) weer begonnen ben met fitness en dat van plan ben nog wel even vol te houden zal ik alleen maar zwaarder worden, maar dat wil ik zónder dat mijn BF% omhoog schiet. Daar lijkt me dus echt niet zoveel mis mee. Alleen MD negeert me geloof ik
Ik negeer je niet ik had je gewoon nog niet gezien.

Uw wens gaat in vervulling, zie PM

Algemene tip: (intensieve) gewichttraining zelf zorgt vaak al voor vetverlies bij een vrouw. Een vrouw die niet dramatisch hoeft af te slanken maar haar figuur wil verbeteren zou imo ten alle tijden voor meer spiermassa moeten trainen, aangezien dit (of beter, het gebrek er aan) bij vrouwen vaak de zwakke schakel in het metabolisme is en het toch al erg moeilijk is als vrouw noemenswaardige massa op te bouwen.

Hoe meer spiermassa hoe meer verbranding en hoe meer vorm.

Plus dat de hormonale omstandigheden voor dieeten en vormen beter worden.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 31-03-2005, 12:42
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Wat bedoel je met vitaminepillen ?
-om gezondheidsredenen
-als aanvulling van een gezonde voeding
-als compensatie van te weinig eten
...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 31-03-2005, 12:47
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 31-03-2005 @ 13:26 :
Wat vinden jullie van vitaminepillen?
Idd, zoals sassiefje al zegt, goed als aanvulling en kan groenten en fruit niet vervangen.

Althans, ik ben wel van mening dat iedereen standaard een multi-vitaminen&mineralen preparaat zou moeten nemen aangezien de efficiencie en dosering veel hoger is dan je met fruit en groenten binnen zou krijgen. Wat bijdraagt aan je algehele gezondheid, aangezien je normaliter wel enórm veel fruit moet eten en nog niet aan je maximaal geschikte dosering vitaminen komt.

Zo snel overdoseer je trouwens niet met vitaminen, ook met preparaten niet als je je aan de bijsluiter houd.

Overigens kan het niet noodzakelijk kwaad om teveel te nemen, alleen een structurele overdosering met vetoplosbare vitaminen (A D E K) over langere tijd kan negatieve bijwerkingen geven.

Het drama mbt kanker, nierklachten etc bij vitamine C is zwaar overtrokken. Qua kanker is het alleen zo dat wanneer je een tumor hébt die cellen, evenals de gezonde cellen, sterker worden door de vitamine suppletie, heb je geen kanker dan zal het ook echt niet ontstaan door vitamine C, eerder juist níet.

Kristalisatie in de nieren door overdosering is pas aangetoond boven de 20.000mg p/dag en 2, hooguit 3000 is toch wel ruim voldoende.

Het vervangt echter niet de voedingsvezels en antioxidanten in fruit. Evenmin als de in fruit aanwezige fructose (hoewel die niet noodzakelijk is). Nu kun je daar ook wel tabletten voor slikken maar zo blíjf je bezig en voor je het weet heb je een arsenaal aan (dure) tabletten in huis waarvan een groot deel overbodig is voor normale mensen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 31-03-2005, 12:47
Verwijderd
10.30
2 boterhammen jam

13.00
1 vol bord spaghetti met
gehakt/tomaten/champignons/ui/paprika--saus

Planning:

16.00
1 boterham + beleg
1 peer

18.00
2 boterhammen + beleg

21.00
1 schaaltje yoghurt + 1 appel

[edit] Het lijkt misschien een beetje weinig, maar ik zit de hele dag thuis te leren, dus ben lichamelijk niet erg actief Verder heb ik net erg veel spaghetti gehad, een groot bord vol.. meer dan anders..
Mocht ik toch nog trek krijgen dan eet ik er misschien nog een boterham bij. Heb geen calorieen geteld, maar een extra boterham kan geloof ik geen kwaad qua kcal [\edit]

Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 12:50.
Oud 31-03-2005, 13:06
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
kellytje schreef op 31-03-2005 @ 13:42 :
Wat bedoel je met vitaminepillen ?
-om gezondheidsredenen
-als aanvulling van een gezonde voeding
-als compensatie van te weinig eten
...
Ik pak normaal elke ochtend 1 of 2 van die centrum (van a tot zink! ) pillen, omdat ik toen ik nog thuis woonde niet genoeg groente en fruit binnen kreeg. Nu wel, maar ik pak dus nog steeds die pillen. Het is nu dus een aanvulling van een gezonde voeding.

Ik heb net mijn maten opgemeten en ga nu op zoek naar een site waar richtlijnen daarvoor te vinden zijn..
Oud 31-03-2005, 13:10
Verwijderd
Gisteren heb ik ongeveer 1750 gehad best tevreden (daarnaast heb ik een klein uurtje licht gesport)

sheepdog: Ik weetniet wat de doses zijn van de vitamines en mineralen in centrum tabletten maar meestal is 1 tablet per dag genoeg.

Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 13:12.
Oud 31-03-2005, 13:13
Verwijderd
die centrumtabletten bevatten idd de 1 x adh aan vitaminen en mineralen per tablet. De adh is een minimum, maar je eet ook nog dus 2 tabletten lijkt me niet nodig.
Oud 31-03-2005, 13:19
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
ik woog net 65,8 kg
daar ben ik stiekem blij mee
Oud 31-03-2005, 13:23
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Ok ik ga ff posten wat ik vdaag heb gegeten en gedronken:

-Hele pot thee (zown 4-5 glazen)

-Grote mok tomatenbouillon (2 zakjes)

-2 van die flesjes van 65 ml. light yakult (30 kcal per flesje)

-2 plakken zelfgebakken brood (wit) met dikke laag halva light jam

-Cola light 250 ml

-Ongeveer 800 ml spa rood

-Appel


En ik ga strax naar een verjaardag maar heb me voorgenomen daar alleen water te drinken (misschien dat ze iets van komkommer hebben of zoiets, ik mag geen gluten en dus ook geen taart die ze daar waarschijnlijk hebben)

Verder om ongeveer 17.30 uur avondeten, meestal een stuk vlees, 4 opscheplepels groente en 2 kleine aardappels met jus. Als toetje eet ik dan nog een schaaltje yoghurt.

Na het avondeten heb ik me voorgenomen nix meer te eten ik ga namelijk nog ff huiswerk maken en daarna duik ik vroeg mn bed in, vind ik heerlijk!
__________________
Je t'aime!!!
Oud 31-03-2005, 13:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Er is geen brood meer dus heb ik nu 2 cracotten met leerdammer light op en straks op mijn werk nog 4 met leerdammer light . Nu gauw nog een sinaasappel en dan vertrek ik naar mijn werk, geen tijd om brood te halen dus
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 31-03-2005, 13:26
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 31-03-2005 @ 14:19 :
ik woog net 65,8 kg
daar ben ik stiekem blij mee
Wat moest het ook weer zijn? We gaan je laten bloaten weet je nog
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 31-03-2005, 13:26
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 31-03-2005 @ 14:23 :
Ok ik ga ff posten wat ik vdaag heb gegeten en gedronken:

-Hele pot thee (zown 4-5 glazen)

-Grote mok tomatenbouillon (2 zakjes)

-2 van die flesjes van 65 ml. light yakult (30 kcal per flesje)

-2 plakken zelfgebakken brood (wit) met dikke laag halva light jam

-Cola light 250 ml

-Ongeveer 800 ml spa rood

-Appel


En ik ga strax naar een verjaardag maar heb me voorgenomen daar alleen water te drinken (misschien dat ze iets van komkommer hebben of zoiets, ik mag geen gluten en dus ook geen taart die ze daar waarschijnlijk hebben)

Verder om ongeveer 17.30 uur avondeten, meestal een stuk vlees, 4 opscheplepels groente en 2 kleine aardappels met jus. Als toetje eet ik dan nog een schaaltje yoghurt.

Na het avondeten heb ik me voorgenomen nix meer te eten ik ga namelijk nog ff huiswerk maken en daarna duik ik vroeg mn bed in, vind ik heerlijk!
Hmm ik weet niet of jij nou moest afvallen of dat je al veel te weinig woog.. Ik vind het te weinig.
Oud 31-03-2005, 13:27
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-03-2005 @ 14:26 :
Wat moest het ook weer zijn? We gaan je laten bloaten weet je nog
69 a 70 kg.
Oud 31-03-2005, 13:29
Verwijderd
ik mag het eigenlijk niet zeggen maar als je je laat wegen en je hebt veel water gedronken, dan moet je nogal nodig plassen, als je bouillon drinkt heb je dat probleem niet want dan duurt het zo'n 2 of 3 dagen voor alles uitgeplast is.
Oud 31-03-2005, 13:39
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2005 @ 14:29 :
ik mag het eigenlijk niet zeggen maar als je je laat wegen en je hebt veel water gedronken, dan moet je nogal nodig plassen, als je bouillon drinkt heb je dat probleem niet want dan duurt het zo'n 2 of 3 dagen voor alles uitgeplast is.
danku
achja, en ik heb momenteel echt zoiets van: hmmm ik ben vrolijker/leuker/ik voel me beter sinds ik meer eet.. ik zie er beter uit, ik ben minder vaak ziek, ik vind eten lekker.. Wat heb ik mezelf 1,5 jaar aangedaan?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.