Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Gezien mijn vraag kun je ervan uitgaan dat ik het interview in zijn geheel gezien heb, dus deze repliek is gewoon wegrennen. Jij weet dat Wilders dat zegt, dus dan kost het je geen moeite om te zeggen waar hij het zegt.
Maar als jij het had gekeken had je dat ook kunnen weten. Vanaf 3.36 ongeveer tot 4.40
Advertentie
Oud 09-01-2011, 17:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
De onderklasse blijft ongeveer even groot; meer Marokkanen betekent ook meer Marokkanen met goede banen.
Dat verband zie ik niet, het lijkt me eerder dat als er lokaal geen "hogere" klasse potentiële werknemers zitten, ze deze elders wel halen uit de randstad of hun bedrijf verplaatsen..
Oud 09-01-2011, 17:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar als jij het had gekeken had je dat ook kunnen weten. Vanaf 3.36 ongeveer tot 4.40
Daar zegt hij nergens dat hij met zijn antwoord op de vraag doelde op niet-westerse allochtonen. Dat zou ook raar zijn, want Sackur maakt er een heel punt van dat het bij die vraag puur om de huidskleur gaat, niet om iets anders.

Hij heeft het daar inderdaad wel over niet-westerse allochtonen en verzint daaromtrent wat statistieken bij elkaar, maar dat doet niets af aan zijn eerdere antwoord.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 09-01-2011 om 18:11.
Oud 09-01-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Daar zegt hij nergens dat hij met zijn antwoord op de vraag doelde op niet-westerse allochtonen. Dat zou ook raar zijn, want Sackur maakt er een heel punt van dat het bij die vraag puur om de huidskleur gaat, niet om iets anders.

Hij heeft het daar inderdaad wel over niet-westerse allochtonen en verzint daaromtrent wat statistieken bij elkaar, maar dat doet niets af aan zijn eerdere antwoord.
Dat is zijn antwoord op die niet-blankvraag. Zoals je ziet onderbreekt sackur hem voordat hij is uitgesproken, Wilders gaat daar gewoon verder met zijn antwoord op die eerdere vraag. Zijn zinbegin is namelijk hetzelfde als het begin toen sackur hem onderbrak.
Oud 09-01-2011, 18:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is zijn antwoord op die niet-blankvraag. Zoals je ziet onderbreekt sackur hem voordat hij is uitgesproken, Wilders gaat daar gewoon verder met zijn antwoord op die eerdere vraag. Zijn zinbegin is namelijk hetzelfde als het begin toen sackur hem onderbrak.
Dus zijn antwoord is: "Ja, natuurlijk vind ik A, dat zou je me niet eens hoeven vragen. Oh trouwens, met A bedoel ik B."?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-01-2011, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Dus zijn antwoord is: "Ja, natuurlijk vind ik A, dat zou je me niet eens hoeven vragen. Oh trouwens, met A bedoel ik B."?
Zo zwart-wit is het niet. Die man vraagt Wilders of hij het een probleem vindt als de meerderheid niet-blank is in de grote steden. Het antwoord daarop is ja, omdat niet-blanken in dit geval niet-Westerse allochtonen zijn. En die niet-Westerse allochtonen zijn voor 90% Turken en Marokkanen die een andere cultuur aanhangen. Die suckar stelt gewoon een slechte vraag en Wilders legt hem uit dat er in Nederland geen verschil is tussen niet-blanken en Turken/Marokkanen. Turken/Marokkanen zijn de grootste groep de niet-blanken (volgens Wilders) in Nederland, dus dat verschil wat suckar probeert te maken is er niet. Dat zegt Wilders ook.

Als jij weet dat ik altijd alleen maar drop in huis heb en ik vraag of je snoep wil dan snap jij dat ik je drop aanbiedt. Als je dan weigert wil dat niet zeggen dat je geen snoep wil, maar dat je geen drop wil. Volgens die logica antwoord Wilders en dat legt hij ook duidelijk uit; niet-blanken = Islamitische allochtonen in Nederland.
Oud 09-01-2011, 20:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Zo zwart-wit is het niet. Die man vraagt Wilders of hij het een probleem vindt als de meerderheid niet-blank is in de grote steden. Het antwoord daarop is ja, omdat niet-blanken in dit geval niet-Westerse allochtonen zijn.
Dat zou acceptabel zijn, ware het niet dat Sackur er een punt van maakt dat het hem nu even niet te doen is om cultuur, maar puur om huidskleur. Hij vraagt: je hebt het altijd over moslims en dat ze slecht functioneren, maar hoe zit dat eigenlijk met mensen met een andere huidskleur in het algemeen?
Citaat:
En die niet-Westerse allochtonen zijn voor 90% Turken en Marokkanen
Dat is dus een statistiek die Wilders ter plekke verzint. In feite is niet eens de helft van de niet-westerse allochtonen Turks of Marokkaans.
Citaat:
die een andere cultuur aanhangen.
Hoe definieer je 'een cultuur aanhangen'?
Citaat:
Die suckar stelt gewoon een slechte vraag en Wilders legt hem uit dat er in Nederland geen verschil is tussen niet-blanken en Turken/Marokkanen.
Is er dus wel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 09-01-2011, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Dat zou acceptabel zijn, ware het niet dat Sackur er een punt van maakt dat het hem nu even niet te doen is om cultuur, maar puur om huidskleur. Hij vraagt: je hebt het altijd over moslims en dat ze slecht functioneren, maar hoe zit dat eigenlijk met mensen met een andere huidskleur in het algemeen?
Zoals ik al zei legt Wilders dus uit dat dat verschil er niet is. Hij antwoord dat het niet acceptabel is, omdat er in Nederland bijna geen verschil is tussen nonwhite en Islam. Dat heeft dus niets met racisme te maken. Hij is tegen de Islam en aangezien die godsdienst door nietblanken wordt aangehangen en bijna alle niet-blanken islamitisch zijn komt het op hetzelfde neer.
Citaat:

Dat is dus een statistiek die Wilders ter plekke verzint. In feite is niet eens de helft van de niet-westerse allochtonen Turks of Marokkaans.
Hoe definieer je 'een cultuur aanhangen'? Is er dus wel.
Of het waar is wat Wilders zegt is niet relevant. Immers hij stelt dat Islamieten en niet-blanken vrijwel dezelfde groep zijn en dat het daarom niet acceptabel is dat zij de meerderheid in de steden zijn. Zijn antwoord heeft dus niets met raskenmerken te maken en kan daarom niet worden aangemerkt als racisme.
Dat het niet klopt wat hij zegt toont hoogstens zijn gebrekkige kennis van zaken aan.

Laatst gewijzigd op 09-01-2011 om 21:28.
Oud 09-01-2011, 21:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zoals ik al zei legt Wilders dus uit dat dat verschil er niet is. Hij antwoord dat het niet acceptabel is, omdat er in Nederland bijna geen verschil is tussen nonwhite en Islam. Dat heeft dus niets met racisme te maken. Hij is tegen de Islam en aangezien die godsdienst door nietblanken wordt aangehangen en bijna alle niet-blanken islamitisch zijn komt het op hetzelfde neer.
Ongeveer 5% van de Nederlandse bevolking is moslim, 14-19% is niet-blank. Een vrij fors verschil. Sackur benadrukt dat hij het over niet-blanken had, en vraagt dus expliciet of Wilders racist is. Wilders zegt dat hij dat natuurlijk is.
Oud 09-01-2011, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Ongeveer 5% van de Nederlandse bevolking is moslim, 14-19% is niet-blank. Een vrij fors verschil. Sackur benadrukt dat hij het over niet-blanken had, en vraagt dus expliciet of Wilders racist is. Wilders zegt dat hij dat natuurlijk is.
Als je geen eens weet wie Wilders is en wie Sackur dan moet je je misschien niet in de discussie willen mengen
Oud 09-01-2011, 23:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Zoals ik al zei legt Wilders dus uit dat dat verschil er niet is. Hij antwoord dat het niet acceptabel is, omdat er in Nederland bijna geen verschil is tussen nonwhite en Islam. Dat heeft dus niets met racisme te maken. Hij is tegen de Islam en aangezien die godsdienst door nietblanken wordt aangehangen en bijna alle niet-blanken islamitisch zijn komt het op hetzelfde neer.
Ik geloof niet dat Wilders echt denkt dat bijna alle niet-blanken moslims zijn, want hij heeft vast weleens een neger en een Aziaat gezien.

Hij zegt ook niet duidelijk dat hij met niet-blanken moslims bedoelt. Hij geeft eerst antwoord op de vraag, en daarna begint hij gewoon zijn standaard woordensalade. Misschien begreep hij de vraag niet en dacht hij dat Sackur niet-westerse immigranten bedoelde toen hij 'non-whites' zijn, maar ook daarvan uitgaan zou getuigen van racisme.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-01-2011, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet dat Wilders echt denkt dat bijna alle niet-blanken moslims zijn, want hij heeft vast weleens een neger en een Aziaat gezien.
Hij heeft het dan ook over in Nederland en 90% moslim.
Citaat:
Hij zegt ook niet duidelijk dat hij met niet-blanken moslims bedoelt. Hij geeft eerst antwoord op de vraag, en daarna begint hij gewoon zijn standaard woordensalade. Misschien begreep hij de vraag niet en dacht hij dat Sackur niet-westerse immigranten bedoelde toen hij 'non-whites' zijn, maar ook daarvan uitgaan zou getuigen van racisme.
Dat zegt hij, dus we kunnen wel aannemen, nadat hij eerst stelt dat dat bijna hetzelfde is, dat hij dat ook bedoelt.
En dat getuigt helemaal niet van racisme, immers het eventuele onwenselijk zijn van grote groepen van die mensen is niet gebaseerd op racistische gronden. Hij zegt niet: ik wil die mensen hier niet vanwege hun huidskleur. Het gaat erom dat moslims allochtonen gewoon slecht integreren doordat ze een andere cultuur hebben. Daarom is het onwenselijk dat ze een meerderheid hebben in grote steden, want dan kunnen ze niet goed integreren. Dat lijkt me geen rare gedachtegang en die is al helemaal niet racistisch.
Oud 10-01-2011, 10:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sackur benadrukt dat hij het over niet-blanken had, en vraagt dus expliciet of Wilders racist is. Wilders zegt dat hij dat natuurlijk is.
Zoals je al eerder is verteld wordt dat nergens gezegd. Dat maak jij ervan, vanuit jouw persoonlijke wens om Wilders een racist te kunnen vinden.

Of kan ik hieruit afleiden dat jij het tegen willen gaan van probleemwijken inderdaad racistisch vind?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-01-2011, 10:19
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Zoals je al eerder is verteld wordt dat nergens gezegd. Dat maak jij ervan, vanuit jouw persoonlijke wens om Wilders een racist te kunnen vinden.

Of kan ik hieruit afleiden dat jij het tegen willen gaan van probleemwijken inderdaad racistisch vind?
Sackur vraagt of Wilders een probleem heeft met niet-blanken. Wilders zegt ja. Sackur concludeert hieruit terecht dat Wilders racist is. Wilders beseft daarna wat hij gezegd heeft en gaat dan terugkrabbelen, omdat het niet politiek correct is om toe te geven dat je een racist bent.
Oud 10-01-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Sackur vraagt of Wilders een probleem heeft met niet-blanken. Wilders zegt ja.
1. Dat vraagt sackur niet
2. Dat antwoord Wilders niet

Wellicht heb je hier iets aan.
Oud 10-01-2011, 16:47
ganralph
ganralph is offline
Houden we het gezellig?

Dank
Oud 10-01-2011, 20:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sackur vraagt of Wilders een probleem heeft met niet-blanken. Wilders zegt ja.
Hij vroeg of Wilders een probleem had dat blanken (oftewel autochtonen) in sommige wijken een minderheid worden, en Wilders antwoordde ja.



Maar om het van dit gehakketak weg te trekken, de PVV heeft iets nieuws. Ze hebben kamervragen gesteld naar aanleiding van een uitspraak van Commissie Voortrekking Allochtonen en Religieuzen (vroeger ook wel bekend als de Commissie Gelijke Behandeling ) over een bijzondere school die van een leerlinge eiste dat ze geen hoofddoek droeg.

Die commissie is juridisch niet meer dan een slechte grap, en met dit oordeel spreken ze eerdere oordelen van zichzelf tegen, maar toch is het misschien leuk voor een debat.

Hier de kamervragen in kwestie:
2.)
Deelt de minister de visie van de PVV dat een bijzondere school te allen tijde het dragen van een hoofddoek zou moeten kunnen verbieden als zij mening is dat dit in strijd is met de grondslag van de school? Zo neen, waarom niet?

3.)
In hoeverre onderschrijft de minister de mening van de PVV dat de hoofddoek een symbool is van de islamitische ongelijkheid tussen man en vrouw en daarom ook vanuit het oogpunt van de emancipatie geen plek hoort te hebben op een instelling die de geesten van jonge mensen vormt?

Bron


Vanuit de speciale voorrechten die bijzondere scholen nu hebben is het inderdaad plausibel dat ze zoiets mogen verbieden. Eerder mochten Islamitische scholen docenten en leerlingen dwingen een hoofddoek te dragen, dus een hoofddoek verbieden kan dan ook.

Andere precedenten die voor de rechter kwamen ken ik niet.


Nieuwe stelling daarom:
Om de onduidelijke rechtspositie van leerlingen en docenten aan bijzondere scholen te verhelpen, moet voortaan de grondslag van de school voorrang krijgen boven de levensovertuiging van de leerling.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-01-2011, 20:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Nieuwe stelling daarom:
Om de onduidelijke rechtspositie van leerlingen en docenten aan bijzondere scholen te verhelpen, moet voortaan de grondslag van de school voorrang krijgen boven de levensovertuiging van de leerling.
Mij lijkt elk verder vergroten van de macht van scholen, als die macht gerelateerd is aan de specifiekegrondslag van de school, slecht. Scholen moeten vrij toegankelijk zijn voor iedereen, extra toegangsregels voor leerlingen zijn dus uit den boze.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 12-01-2011 om 17:25.
Oud 10-01-2011, 22:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het bijzonder onderwijs afschaffen lijkt mij het probleem wel op te lossen.
Oud 10-01-2011, 23:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het bijzonder onderwijs afschaffen lijkt mij het probleem wel op te lossen.
Ja.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 11-01-2011, 18:16
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
Dat is jouw argumentatie. Wilders zegt enkel dat hij het 'uiteraard' onacceptabel te vinden om een meerderheid aan allochtonen in grote steden te hebben.



Lucky <3

Wanneer heb jij voor het laatst een supermarkt aan een allochtoon gegeven?
Hahahah bedoel, dat ze dan vreten en zo kunnen kopen enz.
__________________
Verslavend Aan Scholieren Zijn
Oud 11-01-2011, 18:17
CelineB
Avatar van CelineB
CelineB is offline
Hij zegt zijn mening op een bad bad manier
__________________
I try to play it as cool as ice, but now I'm different when I look in your eyes
Cuz' you make me melt every time
Oud 11-01-2011, 19:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hahahah bedoel, dat ze dan vreten en zo kunnen kopen enz.
Dus jij ziet het als een gunst aan de allochtone bevolking dat ze gebruik mogen maken van supermarkten?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 12-01-2011, 17:12
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
God zou je niet zo netjes willen praten, snap er geen ruk van!!
__________________
Verslavend Aan Scholieren Zijn
Oud 12-01-2011, 17:31
Verwijderd
Is de jeugd tegenwoordig zo erg dom dat gunst en allochtoon al buiten hun woordenboek valt?
Oud 13-01-2011, 14:42
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
Is de jeugd tegenwoordig zo erg dom dat gunst en allochtoon al buiten hun woordenboek valt?
xD let slecht op, op school
__________________
Verslavend Aan Scholieren Zijn
Oud 14-01-2011, 17:19
msb3x
msb3x is offline
ik vind wel dat hij haat uitzaait
maar goed.. niet iedereen is gelijk.. je moet mensen gewoon accepteren hoe ze zijn, of ze moslim of joden zijn,
wat maakt het toch allemaal uit, we zijn allemaal mensen.
Oud 14-01-2011, 20:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
haha, typisch! ken je dat filmpje van die atheist op dumpert? die zegt dat ook en ik denk dat jullie een goed punt hebben. Vanaf 18 jaar moet je kinderen laten beslissen (zodat de beslissing goed overwogen kan zijn) of ze een godsdienst aan willen hangen!
Zoiets kun je natuurlijk niet opleggen, maar de overheid hoeft het indoctrineren van kinderen ook niet te financieren.
Oud 15-01-2011, 13:56
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Wilders is een moderne racist. Iemand discrimineren op "ras" is not done, dus daarom discrimineert hij op "cultuur", in principe is dat hetzelfde, alleen nu kan hij zeggen, neehoor ik heb niets tegen de mensen, ik heb iets tegen de cultuur. Daarnaast hij heeft een keer gezegd dat hij het onwenselijk vind wanneer de meerderheid van grote steden uit niet-blanken bestaan. Dus hij is zowel een ouderwetse als moderne racist.
Wilders discrimineert niet.

Hij stelt alleen de misstanden in onze samenleving op een aparte manier aan de kaak...
En die manier blijkt bij sommige groepen in onze samenleven goed te werken.

Hij zegt bijvoorbeeld niet dat alle Marokkanen het land uit moeten. Wel zegt hij dat de marokkanen die geen moeite doen om zich aan te passen het land uit moeten.

En zeg nou zelf. Stel je woont in een flat, en naast je komt een marokkaans gezinnetje wonen. Vader neemt een baantje bij de supermarkt en van zijn spaarcentjes doet hij een studie om hogerop te komen. Vader en moeder sturen de kinderen naar een openbare school, en gaan samen op een taalcursus.
Dàt is de instelling waarvan ik vindt dat je die mag verwachten bij immigranten.
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Oud 15-01-2011, 14:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En die manier blijkt bij sommige groepen in onze samenleven goed te werken.
In welk opzicht werkt het "goed"?
Oud 15-01-2011, 14:13
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
In welk opzicht werkt het "goed"?

In het opzicht dat de PVV er 15 stoeltjes bijkreeg afgelopen jaar.

Zijn manier van spreken slaat aan bij een groep in de bevolking
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Oud 15-01-2011, 14:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
In het opzicht dat de PVV er 15 stoeltjes bijkreeg afgelopen jaar.

Zijn manier van spreken slaat aan bij een groep in de bevolking
Oh, zo bedoel je. Ik dacht dat je impliceerde dat Wilders' aanpak bijdraagt aan het oplossen van de problemen, hetgeen natuurlijk niet het geval is.
Oud 15-01-2011, 14:17
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
In het opzicht dat de PVV er 15 stoeltjes bijkreeg afgelopen jaar.

Zijn manier van spreken slaat aan bij een groep in de bevolking
Achja. Wilders wil hier de vrijheid van meningsuiting inperken. Aangezien zijn achterban de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk vindt, zal Wilders er wel op afgerekend worden.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 15-01-2011, 14:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Aangezien zijn achterban de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk vindt
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-01-2011, 14:20
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Achja. Wilders wil hier de vrijheid van meningsuiting inperken. Aangezien zijn achterban de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk vindt, zal Wilders er wel op afgerekend worden.
Nee, zijn achterban vindt het vooral belangrijk dat ze zelf vrijheid van meningsuiting hebben, niet dat anderen dat ook hebben.
Oud 15-01-2011, 14:21
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
/sarcasme
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 15-01-2011, 14:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Achja. Wilders wil hier de vrijheid van meningsuiting inperken.
Kun je mij aanwijzen waar in de grondwet staat dat een eventuele aversie tegen een bepaalde partij altijd en zelfs ten koste van je eigen functie geuit mag worden?

Indoctrinatie in het onderwijs is ten slotte een hele slechte zaak, dus dan moet er een zeer zwaarwegend belang zijn om de daden van dat schoolhoofd te rechtvaardigen.


Als ik schoolboeken distributeer waarin ik dingen schrijf als 'daarom hoort niemand met gezond verstand links te stemmen' of 'een stem op Groenlinks is een stem op de NSB', dan zou het land ook te klein zijn, en terecht.

Waarom zou dat voor de PVV anders werken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-01-2011, 14:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Kun je mij aanwijzen waar in de grondwet staat dat een eventuele aversie tegen een bepaalde partij altijd en zelfs ten koste van je eigen functie geuit mag worden?
Kun je me aanwijzen waar in de grondwet staat dat jij bovenstaande post mag schrijven?

Citaat:
Indoctrinatie in het onderwijs is ten slotte een hele slechte zaak, dus dan moet er een zeer zwaarwegend belang zijn om de daden van dat schoolhoofd te rechtvaardigen.
Hij stuurde een mailtje naar het personeel, niet naar leerlingen. Een e-mail naar collega's waarin een politieke voorkeur besproken wordt, valt niet onder indoctrinatie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-01-2011, 15:17
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Kun je mij aanwijzen waar in de grondwet staat dat een eventuele aversie tegen een bepaalde partij altijd en zelfs ten koste van je eigen functie geuit mag worden?

Indoctrinatie in het onderwijs is ten slotte een hele slechte zaak, dus dan moet er een zeer zwaarwegend belang zijn om de daden van dat schoolhoofd te rechtvaardigen.


Als ik schoolboeken distributeer waarin ik dingen schrijf als 'daarom hoort niemand met gezond verstand links te stemmen' of 'een stem op Groenlinks is een stem op de NSB', dan zou het land ook te klein zijn, en terecht.

Waarom zou dat voor de PVV anders werken?
Een intern memo is geen schoolboek.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Oud 15-01-2011, 15:35
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Een intern memo is geen schoolboek.
Nee, maar wel een teken dat de school niet objectief is.
Terwijl een school dat wel hoort te zijn.
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Oud 15-01-2011, 15:37
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, maar wel een teken dat de school niet objectief is.
Terwijl een school dat wel hoort te zijn.
Nee, hoe kom je daarbij?
Oud 15-01-2011, 15:42
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Nee, hoe kom je daarbij?
Dat een school objectief moet zijn?

Een school is een plaats waar kinderen de waarheid leren. Een kind van 5 gaat er blindelings vanuit dat de juf/meester gelijk heeft. Dat geldt trouwens ook voor de ouders en familie. Dat zijn voorbeelden, zo moeten ze ook worden.

Als juf dan tijdens de geschiedenisles het verhaal van de 2e WO gaat vertellen, maar zegt dat Hitler goed was, en dat hij alles goed deed, dan geloven die kinderen dat.

En dan is een geschiedenisverhaal nog een afgebakend verhaal. Als je juf een racist is, dan merk je dat constant, en dan denken de kinderen er niet eens bij na, en nemen ze het nog sneller over
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Oud 15-01-2011, 15:51
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat een school objectief moet zijn?

Een school is een plaats waar kinderen de waarheid leren. Een kind van 5 gaat er blindelings vanuit dat de juf/meester gelijk heeft. Dat geldt trouwens ook voor de ouders en familie. Dat zijn voorbeelden, zo moeten ze ook worden.

Als juf dan tijdens de geschiedenisles het verhaal van de 2e WO gaat vertellen, maar zegt dat Hitler goed was, en dat hij alles goed deed, dan geloven die kinderen dat.

En dan is een geschiedenisverhaal nog een afgebakend verhaal. Als je juf een racist is, dan merk je dat constant, en dan denken de kinderen er niet eens bij na, en nemen ze het nog sneller over
Een objectieve waarheid bestaat niet.
Oud 15-01-2011, 15:53
Verwijderd
Zeker niet als het om oorlogen gaat.
Oud 15-01-2011, 15:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat een school objectief moet zijn?

Een school is een plaats waar kinderen de waarheid leren. Een kind van 5 gaat er blindelings vanuit dat de juf/meester gelijk heeft. Dat geldt trouwens ook voor de ouders en familie. Dat zijn voorbeelden, zo moeten ze ook worden.

Als juf dan tijdens de geschiedenisles het verhaal van de 2e WO gaat vertellen, maar zegt dat Hitler goed was, en dat hij alles goed deed, dan geloven die kinderen dat.

En dan is een geschiedenisverhaal nog een afgebakend verhaal. Als je juf een racist is, dan merk je dat constant, en dan denken de kinderen er niet eens bij na, en nemen ze het nog sneller over
Nogmaals, het gaat niet om lesmateriaal, noch om een officiële uiting van de school.

Een aantal leerlingen had vrij gevraagd in verband met het offerfeest. Van Lankveld stuurde zijn collega's een mailtje met daarin de boodschap deze leerling naar hem te sturen om de zaak te bespreken. Hij maakte daarin terloops een paar opmerkingen over de PVV. Ontslag eisen omdat iemand op informele wijze zijn politieke mening deelt met collega's, dat zijn gewoon Stalinpraktijken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-01-2011, 15:57
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
ik suggereer ook niet dat er een waarheid bestaat over meningen.

Mijn punt is dat een juf/meester een voorbeeldfunctie heeft.
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Oud 15-01-2011, 16:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik suggereer ook niet dat er een waarheid bestaat over meningen.

Mijn punt is dat een juf/meester een voorbeeldfunctie heeft.
Zeker, en als de juf/meester de kinderen leert dat xenofobie slecht is lijkt mij dat een prima zaak.
Oud 15-01-2011, 16:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
ik suggereer ook niet dat er een waarheid bestaat over meningen.

Mijn punt is dat een juf/meester een voorbeeldfunctie heeft.
Ten opzichte van wie?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-01-2011, 17:28
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Ten opzichte van wie?
Lees mijn eerdere post, daarin heb ik het al uitgelegd...

Kinderen zien een juf/meester als hun voorbeeld
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Oud 15-01-2011, 17:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Lees mijn eerdere post, daarin heb ik het al uitgelegd...

Kinderen zien een juf/meester als hun voorbeeld
Wat hebben kinderen ermee te maken? Zoals ik al meerdere malen gezegd hebt gaat het om een mailtje aan het personeel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen vervolging Geert Wilders om cartoons
T_ID
57 20-08-2009 16:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geert Wilders, oppositie leider of toekomstig premier?
Kitten
112 10-06-2009 08:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch proces tegen Geert Wilders
Verwijderd
500 07-03-2009 15:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geert Wilders presenteert partijprogramma
PGWR
500 14-03-2005 18:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.