Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2018, 06:44
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
ah de dader meldt zich!
Pls, ik ben niet zo rebels
__________________
Forumdownie
Advertentie
Oud 07-02-2018, 06:49
Martijn_de_Weel
Martijn_de_Weel is offline
Citaat:
Pls, ik ben niet zo rebels
Zozo, 54000+ berichten...
Je kan beter verslaafd raken aan drugs oid dat is veel gezonder.
Oud 07-02-2018, 07:28
Verwijderd
54000? Beginner.
Oud 07-02-2018, 08:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb vorige week ook een cursus chirurgie gevolgd. Was echt leuk.
Dat geloof ik best, maar ik heb 't hier over churigie.

Nee, maar vertel me meer.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-02-2018, 10:21
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Nou, Oatie, ik had les van vooraanstaande chirehurgen. Moest wel hard werken en huiswerk maken, maar het diploma is het meer dan waard!
Oud 07-02-2018, 10:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wist je dat je een paarse tumor kunt krijgen van verkeerd magnetrongebruik?
Oud 07-02-2018, 10:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik dus ook niet, maar toen deed ik die cursus en nou weet ik het wel.
Oud 07-02-2018, 10:40
Verwijderd
waar heb je de cursus gedaan Deka ik wil m ook doen!
Oud 07-02-2018, 10:41
Verwijderd
En met een baby op komst moet ik dus wel extra verzichtig zijn want ik wil geen kind met paarse tong, dat is lelijk.
Oud 07-02-2018, 11:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Iemand nog obscure Berlijn-tips? Ben er zelf al een paar keer geweest maar ik ga met iemand die er nog nooit is geweest. Stukje Eastside gallery, Holocaustmonument enzo gaan we sowieso even zien dus die hoef je niet aan te dragen We zitten vlakbij Warschauerstrasse dus Friedrichshain / RAW-Gelände staat ook al op de kaart.
Computerspielemuseum staat ook op de lijst
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2018, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Iemand nog obscure Berlijn-tips? Ben er zelf al een paar keer geweest maar ik ga met iemand die er nog nooit is geweest. Stukje Eastside gallery, Holocaustmonument enzo gaan we sowieso even zien dus die hoef je niet aan te dragen We zitten vlakbij Warschauerstrasse dus Friedrichshain / RAW-Gelände staat ook al op de kaart.
Computerspielemuseum staat ook op de lijst
Ik vond het Gedenkstätte Berliner Mauer bij Nordbahnhof wel aardig, en als je daar naar toe wandelt vanuit het centrum kom je ook door leuke artsyfartsy hipsterwijkjes.
Oud 07-02-2018, 13:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stasi museum is ook tof.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-02-2018, 13:21
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ronddwalen in de Alte Eisfabrik is wel vet. Verlaten ijsfabriek dus, met overal graffiti. Best indrukwekkend.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 07-02-2018, 13:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Stasi museum is ook tof.
Ja, best indrukwekkend. Maar ben er zelf al eens geweest

Citaat:
Ronddwalen in de Alte Eisfabrik is wel vet. Verlaten ijsfabriek dus, met overal graffiti. Best indrukwekkend.
Ah, dat ligt een soort van en-route voor iets anders; heb 'm opgeschreven
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2018, 18:57
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Zozo, 54000+ berichten...
Je kan beter verslaafd raken aan drugs oid dat is veel gezonder.
__________________
Forumdownie
Oud 07-02-2018, 21:49
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Iemand nog obscure Berlijn-tips? Ben er zelf al een paar keer geweest maar ik ga met iemand die er nog nooit is geweest. Stukje Eastside gallery, Holocaustmonument enzo gaan we sowieso even zien dus die hoef je niet aan te dragen We zitten vlakbij Warschauerstrasse dus Friedrichshain / RAW-Gelände staat ook al op de kaart.
Computerspielemuseum staat ook op de lijst
Mustafa’s gemüsekebab!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 08-02-2018, 13:31
Verwijderd
Ik heb een torrent gevonden van 230GB met 55 DVD-R Disney Classics, Nederlands gesproken. Jammer dat het geen bluray is maar dit schiet al op. Even in twee uur reencoden naar een container met beide audiosporen erin en subtitles
Oud 08-02-2018, 13:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zijn die breedbeeld? Want de lading die ik heb liggen Nederlandstalig zijn bijna allemaal 4:3
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-02-2018, 14:30
Verwijderd
Ik vermoed dat een gedeelte in ieder geval 4:3 is. De torrent is nog aan het downloaden. Maar opzich zijn veel van die dingen ook niet in 16:9 getekend toch lijkt me?
Oud 08-02-2018, 15:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Klopt ja. Volgens mij is het vanaf Frank en Frey breedbeeld, Robin Hood in ieder geval nog niet.

Ik twijfel nu of ik dan niet juist allemaal gecropt spul op 16:9 had, moet dat maar eens opzoeken in de doos in de berging waar die DVD's liggen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-02-2018, 15:56
Verwijderd
Ik hoop dat ik voor een aantal wel de 1080p versies kan vinden. Voor mij persoonlijk hield NL-talig op bij The Lion King. Die hebben mijn ouders (onder groot protest van m'n broertjes) in het Engels gekocht. De halve klas kwam bij me kijken
Oud 08-02-2018, 15:57
Verwijderd
Op VHS natuurlijk.
Oud 08-02-2018, 16:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hier heeft het tot Mulan geduurd, mijn grootouders hadden alles op VHS destijds en als we daar logeerden keek ik op zondagochtend altijd 1-2 films.
Heb later ook alle films in het Engels gezien en dat heeft bij de meeste films veel meer, al blijven de Leeuwenkoning, de Kleine Zeemeermin, Robin Hood en Merlijn de Tovenaar fantastisch in het Nederlands
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-02-2018, 16:03
Verwijderd
The Lion King kan ik in het NL niet kijken. Fuck die Vlaamse Timon & Pumba.
Oud 08-02-2018, 16:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik vind Nederlandse versies van Disneys vaak echt tenenkrommend

Citaat:
Maar opzich zijn veel van die dingen ook niet in 16:9 getekend toch lijkt me?
Verschilt. Het echt oude spul is origineel vaak in 1.37:1 (bv sneeuwwitje en dombo) maar dat verhaalt zich prima naar 4:3 (letterboxed). Maar het meeste is per medio jaren 50 wel redelijk breedbeeld (varia varianten, al dan niet met het oog op alsnog croppen voor TV). En dan nog de vraag van van welke source men gebruikt heeft voor de varia re-releases op video/bluray, van Sneeuwwitje is er ook een 1.85:1 re-release geweest in de jaren 80 bijvoorbeeld, maar deze snijdt eigenlijk gewoon de boven en onderkant weg van de originele versie.

Wel aardig stukje uit een Robin Hood review:

Citaat:
With the then-1.33:1 television screens a major force in how a movie would be seen after its initial theatrical showings, many producers opted to shoot their films to a “protected” 1.37 Academy frame, allowing theaters to mask the top and bottom for a widescreen presentation (protected in the framing so as to not crop heads or important image information) and television screens to “open matte” the masking so that picture would not be cropped from the left and right of the image (more cumbersome to reframe for even with the dreaded pan-and-scan process). By the time of Robin Hood, Disney’s films were designed as such, framing for theatrical widescreen and leaving space top and bottom for later TV showings long before home video and HD were ever dreamed of. While it can be argued that both versions (an intended theatrical widescreen ratio and the original negative aspect) are valid and could be included, it’s fairly obvious that each movie from One Hundred And One Dalmatians until The Fox And The Hound (preceding a return to CinemaScope-styled widescreen with The Black Cauldron) has been framed with the intention of cropping the top and bottom.

The amount of the crop is debatable – theaters would have gone from anything of a European 1.66:1 to a general 1.75:1 (close to the 1.78 of 16:9 HD) and a worldwide “hard matte” standard of 1.85:1, which would alter depending on where you saw the movie in question (I recall a 1.85 cropping of Snow White, a film never intended to be framed this way, and it was as atrocious as you can imagine). After Cauldron’s 2.35:1 epic approach, the Studio settled on the theatrical and TV-friendly negative compromise of 1.66:1, which meant less of a crop theatrically (to 1.85) and on home video (at 1.33), leaving LaserDisc and more latterly DVD and Blu-ray to accurately present the entire 1.66 image area. Personally, if we’re taking the Studio’s 1.37 films and looking at presenting an accurate widescreen image that represents integrity for both aspects, then I don’t think you can go wrong with the same 1.66 ratio, which preserves the left and right of 1.37 and crops a minimal amount top and bottom, creating the intended widescreen framing without removing any significant image information.

Perhaps some of the earliest films created in this dual format didn’t quite leave enough space for such cropping, but by the time of Robin Hood, it is clear that it’s a wider ratio being framed for, and it’s the later television showings that have become the afterthought. As such, it’s good to see Hood in the 1:66:1 ratio that it has been given here, and it even ups the production value so as to look and feel a little more like an A-class feature that somewhat glosses over the more budget approach to the project (and I’m glad that a tighter 1.75 aspect from a previous DVD has been dropped). Robin Hood, from the wide-safe main titles, was clearly framed for a widescreen ratio, and the 1.66 ratio allows for the best of both worlds.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-02-2018, 18:48
Verwijderd
Thanks Die informatie sla ik even ergens op bij mijn re-encoding documentatie-berg!
Oud 08-02-2018, 23:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb een torrent gevonden van 230GB met 55 DVD-R Disney Classics, Nederlands gesproken. Jammer dat het geen bluray is maar dit schiet al op. Even in twee uur reencoden naar een container met beide audiosporen erin en subtitles
Dat moeten we hebben Jelle vind Disney mooi, van Bumba gaat hij keihard huilen
Zet je het op Plex?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-02-2018, 23:10
Verwijderd
Ja duh
Oud 08-02-2018, 23:12
Verwijderd
Ik ben m'n hele Plex-verzameling aan het uitmesten en aanvullen. Zo ben ik nu echt overal 1080p edities van alles aan het regelen. Of in ieder geval degene in de hoogste kwaliteit voor het archief, misschien 1080p 60fps. Voor het eerst kijken of gepland kijken dan probeer ik een 4k editie te scoren maar die is maar tijdelijk.
Oud 08-02-2018, 23:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
60 fps films? Succes daarmee overigens is resolutie alleen niet zaligmakend, een 720p versie met een goede bitrate kan er beter uit zien dan 1080p met een karige.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2018, 04:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Oeps, ik heb perongeluk m'n fles whiskey leeggemaakt en ik heb eindelijk de tattoo-chick gemaild met voorbeelden en toen ging ik door m'n woonkamer dansen op Reggie Watts, want dat is hoe ik roll.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-02-2018, 04:32
Verwijderd
Gaat 't goed?
Oud 09-02-2018, 04:33
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja hoor, prima. *Danst*
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-02-2018, 04:35
Verwijderd
Waarom ging je de fles leegmaken?
Oud 09-02-2018, 04:52
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Omdat het kan. #yolio
Oud 09-02-2018, 05:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja duh


Ik ga mijn oude Disney DVD's ook maar eens op Plex gooien, goed klusje voor een griephoofd
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-02-2018, 07:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja duh
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-02-2018, 15:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik vermoed dat een gedeelte in ieder geval 4:3 is. De torrent is nog aan het downloaden. Maar opzich zijn veel van die dingen ook niet in 16:9 getekend toch lijkt me?
Gevonden, er waren een paar DVD's die 4:3 zijn met zwarte balken boven en onder om 'breedbeeld' te creëren, gelukkig kan je vrij makkelijk zoomen, de beeldkwaliteit is toch inferieur aan de Blu-Rays
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-02-2018, 19:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gevonden, er waren een paar DVD's die 4:3 zijn met zwarte balken boven en onder om 'breedbeeld' te creëren, gelukkig kan je vrij makkelijk zoomen, de beeldkwaliteit is toch inferieur aan de Blu-Rays
Nee, dat is het in stand houden van de juiste aspect ratio. Als je dan dus gaat 'zoomen' snij je dus een deel van het beeld weg, en dat doen alleen cultuurbarbaren.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-02-2018, 20:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nee, dat is het in stand houden van de juiste aspect ratio. Als je dan dus gaat 'zoomen' snij je dus een deel van het beeld weg, en dat doen alleen cultuurbarbaren.
Nee? Want nu heb ik zwarte balken boven, onder, links en rechts, dus dan levert inzoomen geen beeldverlies op
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-02-2018, 04:22
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Het is fucking ijskoud buiten en ik kan niet slapen omdat ik 't te warm heb
Tuurlijk, heb ik weer.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 11-02-2018, 06:53
Verwijderd
Ge bent al vroeg in de overgang
Oud 11-02-2018, 08:45
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Het is fucking ijskoud buiten en ik kan niet slapen omdat ik 't te warm heb
Tuurlijk, heb ik weer.
Ohh ik heb dit echt bijna élke nacht! Dan voel ik echt mijn slapen kloppen van de warmte. Terwijl ik het heel de dag ijskoud heb. (Denk dat het iets hormonaals is?)
Een paar dingen die lijken te helpen:
- niet douchen voor het slapen gaan.
- ik doe een half uurtje voor het slapen mijn balkondeuren wagenwijd open en hou ze de rest van de nacht een beetje open, net als mijn ramen. Toen ik een éénpersoons matras had verplaatste ik mijn matras naar het raam.
- Geen winterdekbed (duh) of echt de dekens uit je overtrek halen. Voelt stom omdat het winter is maar warm is warm.
- Voeten onder je dekbed uit steken
- Als ik moet plassen en echt te lang wakker lig van de warmte maak ik even een rondje over het balkon :-o
Oud 11-02-2018, 10:16
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik doe als het zo koud is het raam juist dicht, omdat ik anders niet kan slapen van de kou. Zeker als de wind vol op het raam staat.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 11-02-2018, 10:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik word steeds wakker omdat ik koude voeten heb en sokken helpen ook niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-02-2018, 10:36
Verwijderd
Slapen in een koude kamer is het beste wat er is <3
Oud 11-02-2018, 10:55
Verwijderd
Braken in een doos is de beste swa.
Oud 11-02-2018, 11:03
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Niks fijner dan met een kruikje onder een deken met t ramen open als t -5 is
Ik kan overigens alleen maar slapen met een open raam en kruik als t zo koud is omdat mn lichaam anders eindeloos denkt te moeten opwarmen omdat mn hoofd koud is, dat ik snachts badend in zweet wakker word.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 11-02-2018, 11:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
En braken doe ik liever in struikjes
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 11-02-2018, 11:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik heb al dagen niet gepoept, en ben er wel een beetje klaar mee
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.