Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:53 :
Hoe verklaar je alle bedreigingen dan aan het adres van mensen met een dergelijke mening? Als dat stuk voor stuk incidenten zijn dan vormen die samen een hele grote hoop incidenten en een hele grote hoop incidenten vormt een steeds groter wordend probleem en als er dan ineens een reigement waar gemaakt word dan kan dat probleem alleen nog maar groter worden omdat dat betekend dat al die dreigementen aan het adres van al die andere mensen ook waar gemaakt kunnen worden.
Iemand bedreigen =/= iemand doodschieten
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:51 :
Dan haalt Ronnie Naftaniël zijn Uzi uit de kast en komt hij je persoonlijk neermaaien.
En dan vind heel nederland dat waarschijnlijk dik in orde opeens, want die imam was een vieze respectloze ruziezoeker.

ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:51 :
Ik wil weleens zien wat er gebeurd als een imam een stukje schrijft waarin staat dat alle joden aan het gas moeten onder het mom van vrije meningsuiting en artistieke vrijheid
Dan gebeurd er hoogstwaarschijnlijk niets om dat het zo verdraaid word at het onder vrijheid van godsdienst valt. Er zijn meer Imams geweest die dergelijke dingen over joden en homo sexuelen hebben geroepen.
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:54 :
En dan vind heel nederland dat waarschijnlijk dik in orde opeens, want die imam was een vieze respectloze ruziezoeker.

Tuurlijk. Zoals je weet geldt artikel 137c Strafrecht alleen voor moslims.
Oud 02-11-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:53 :
Mocht-ie willen, maar daar is hij niet belangrijk genoeg voor.
ja maar hij is ook stout!
'Ayaan heeft in de Koran en andere boeken vrouwvijandige teksten gevonden en Van Gogh - niet mijn vriend - heeft ze met elegante beelden gecombineerd. Gemeten naar onze eigen moderne waarden is dit een tamelijk voorzichtig filmpje met een humane boodschap. Als Nederlandse moslims daarvan wakker liggen, hebben ze een ernstig probleem'

'Hirsi Ali laat zien dat in heilige boeken veel achterlijke waarden staan'
Oud 02-11-2004, 19:57
Bernero
Bernero is offline
Ik vind het allemaal een zielig potje hoor.

Natuurlijk is het een schokkende gebeurtenis, want niemand verdient het zo aan zijn eind te komen. Maar waarom moeten we in hemelsnaam zo zitten te huilen?? "Ja de vrijheid van meningsuiting is aangetast!" En dan? Wat helpt het in hemelsnaam om op de dam een hoop te lopen toeteren. Waar zijn we mee bezig? Het buitenland lacht ons uit met ons zwakke gedoe!

Je kunt hier niets meer aan doen, Theo van Gogh is dood. En wat betreft die vrijheid van meningsuiting, over zoiets moet gedebateerd worden en niet getoeterd. Daarnaast is het weer hetzelfde liedje: de schuld wordt aan de ethnische minderheden gegeven. Dat er één zo'n gek is wil niet zeggen dat de hele islam gestoord is. "Ja het zijn altijd die allochtonen" Kijk eens naar Pim Fortuyn, hij is toch ook door een Nederlander doodgeschoten?? En hij is wel het voorbeeld bij uitstek als ik zo mag zeggen. Al die commotie is nergens voor nodig.

De media maakt er weer een warboel van. Zet ik de tv aan om iets over de verkiezingen in Amerika te horen, zie ik nix anders dan die Van Gogh. Ok dan, t is erg, maar laat dat niet ten koste gaan van wat echt belangrijk is! De verkiezingen hebben meer gevolgen dan dit. We moeten het immers 4 jaar met de gekozene uithouden, dit zijn we vast over een week weer vergeten. En ga dit alsjeblieft niet vergelijken met Pim Fortuyn, want dat was zo aangrijpend vanwege de toenmalige omstandigheden. De Tweede Kamer verkiezingen lieten het houtskool nog gloeien. En Amerika heeft meer invloed op ons dan je denkt. Een land dat de halve wereldgemeenschap kan aansporen een nutteloze oorlog te beginnen is het waard om in de gaten gehouden te worden. Van Gogh was een filmregisseur, eentje met een uitgesproken mening, maar toch een filmregisseur. Ik ga vooral niet zeggen dat het fijn is dat hij dood is, of dat we de islam moeten uitroeien. Mijn punt is dat we zulke zaken aan de overheid moeten overlaten en niet onze zwakte moeten tonen. Je mag best emoties tonen, maar doe het dan minstens op een volwassen manier ipv als een stel kleine kleuters lawaai te gaan maken.

(ik weet niet of ik wat gezegd heb dat al eerder aan bod is gekomen, want ik heb jammer genoeg geen tijd om heel deze topic te lezen)
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:54 :
Iemand bedreigen =/= iemand doodschieten
Ik probeer dus aan te geven dat als een van de vele dreigementen aan het adres van 1 persoon word waargemaakt en daar word niet goed genoeg tegen opgetreden dat dat dus heel goed ook bij andere mensen kan gebeuren die dergelijke dreigementen hebben gehad. Ik hoop toch dat je dit snapt.
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:54 :
Tuurlijk. Zoals je weet geldt artikel 137c Strafrecht alleen voor moslims.
Het word iig niet vaak ingeroepen wanneer de moslims weereens worden beledigd of gediscrimineerd, anders had van gogh al een mooie geldboete in de derde categorie mogen ontvangen.

(is het wel de derde, ben te lui om mn wetboek te pakken )
Oud 02-11-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:54 :
Dan gebeurd er hoogstwaarschijnlijk niets om dat het zo verdraaid word at het onder vrijheid van godsdienst valt. Er zijn meer Imams geweest die dergelijke dingen over joden en homo sexuelen hebben geroepen.
Ook uitlatingen op grond van de vrijheid van godsdienst zijn beperkt binnen de wet.
Oud 02-11-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:57 :
Ik probeer dus aan te geven dat als een van de vele dreigementen aan het adres van 1 persoon word waargemaakt en daar word niet goed genoeg tegen opgetreden dat dat dus heel goed ook bij andere mensen kan gebeuren die dergelijke dreigementen hebben gehad. Ik hoop toch dat je dit snapt.
Dat snap ik wel, ik geloof alleen niet zo in dat copycat-gedrag.

Gauloises: inderdaad, het is gewoon kansloos. Zodra een imam iets roept over homoseksuelen komt dat meteen voor de strafrechter. Ondertussen laat de SGP nog steeds geen vrouwelijke leden toe, terwijl je over dat gevecht in de marge van de Clara Wichmann-stichting nooit iets hoort.
Oud 02-11-2004, 19:59
rijk_v
rijk_v is offline
Extremisten en Fundamentalisten het land uit!
Oud 02-11-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
rijk_v schreef op 02-11-2004 @ 20:59 :
Extremisten en Fundamentalisten het land uit!
Mooi, dan mogen El Moumni en Geert Wilders hand in hand de trein pakken.
Oud 02-11-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 02-11-2004 @ 20:57 :

Natuurlijk is het een schokkende gebeurtenis, want niemand verdient het zo aan zijn eind te komen. Maar waarom moeten we in hemelsnaam zo zitten te huilen?? "Ja de vrijheid van meningsuiting is aangetast!" En dan? Wat helpt het in hemelsnaam om op de dam een hoop te lopen toeteren. Waar zijn we mee bezig? Het buitenland lacht ons uit met ons zwakke gedoe!

Je kunt hier niets meer aan doen, Theo van Gogh is dood. En wat betreft die vrijheid van meningsuiting, over zoiets moet gedebateerd worden en niet getoeterd. Daarnaast is het weer hetzelfde liedje: de schuld wordt aan de ethnische minderheden gegeven. Dat er één zo'n gek is wil niet zeggen dat de hele islam gestoord is. "Ja het zijn altijd die allochtonen" Kijk eens naar Pim Fortuyn, hij is toch ook door een Nederlander doodgeschoten?? En hij is wel het voorbeeld bij uitstek als ik zo mag zeggen. Al die commotie is nergens voor nodig.

De media maakt er weer een warboel van. Zet ik de tv aan om iets over de verkiezingen in Amerika te horen, zie ik nix anders dan die Van Gogh. Ok dan, t is erg, maar laat dat niet ten koste gaan van wat echt belangrijk is! De verkiezingen hebben meer gevolgen dan dit. We moeten het immers 4 jaar met de gekozene uithouden, dit zijn we vast over een week weer vergeten. En ga dit alsjeblieft niet vergelijken met Pim Fortuyn, want dat was zo aangrijpend vanwege de toenmalige omstandigheden. De Tweede Kamer verkiezingen lieten het houtskool nog gloeien. En Amerika heeft meer invloed op ons dan je denkt. Een land dat de halve wereldgemeenschap kan aansporen een nutteloze oorlog te beginnen is het waard om in de gaten gehouden te worden. Van Gogh was een filmregisseur, eentje met een uitgesproken mening, maar toch een filmregisseur. Ik ga vooral niet zeggen dat het fijn is dat hij dood is, of dat we de islam moeten uitroeien. Mijn punt is dat we zulke zaken aan de overheid moeten overlaten en niet onze zwakte moeten tonen. Je mag best emoties tonen, maar doe het dan minstens op een volwassen manier ipv als een stel kleine kleuters lawaai te gaan maken.

(ik weet niet of ik wat gezegd heb dat al eerder aan bod is gekomen, want ik heb jammer genoeg geen tijd om heel deze topic te lezen)
Je hebt gelijk, ik zou het moeten laten om tegen die kneusjes in te gaan
Oud 02-11-2004, 20:01
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
een lang verhaal...
Toeteren, stille tochten, met kaarsjes lopen, tegels met lieveheers beestjes etc...
Lost inderdaad niets op. Wel is het zo dat mensen nu wel 3x na denken voordat ze een dergelijke mening uiten en dat is dus waar deze discussie om gaat: Mensen moeten vrij hun mening kunnen uiten zonder bang te zijn om neer geschoten te worden.
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:00 :

tezamen met alle milieu extremisten a la Volkert
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:59 :
Dat snap ik wel, ik geloof alleen niet zo in dat copycat-gedrag.

Gauloises: inderdaad, het is gewoon kansloos. Zodra een imam iets roept over homoseksuelen komt dat meteen voor de strafrechter. Ondertussen laat de SGP nog steeds geen vrouwelijke leden toe, terwijl je over dat gevecht in de marge van de Clara Wichmann-stichting nooit iets hoort.
Dat is idd het verschijnsel dat ik heel vreemd vind
Oud 02-11-2004, 20:02
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:58 :
Ook uitlatingen op grond van de vrijheid van godsdienst zijn beperkt binnen de wet.
Verklaar jij dan maar de reeds voor gekomen feiten die ongestraft bleven. Het enige wat er nu veranderd is is dat imams een verplichte inburgerings cursus moeten volgen.....
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:01 :
Toeteren, stille tochten, met kaarsjes lopen, tegels met lieveheers beestjes etc...
Lost inderdaad niets op. Wel is het zo dat mensen nu wel 3x na denken voordat ze een dergelijke mening uiten en dat is dus waar deze discussie om gaat: Mensen moeten vrij hun mening kunnen uiten zonder bang te zijn om neer geschoten te worden.
Mensen moeten ook leren die vrijheid niet te misbruiken en respectvol met elkaar om te gaan.
Quincy
Quincy is offline
Citaat:

Zélfs Theo van Gogh heeft familie.
Verwijderd
Citaat:
[...]De media maakt maken er weer een warboel van. [...]
Jij blaast hoog van de toren voor iemand die het Nederlands niet beheerst.
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:01 :
Dat ze bang worden is toch echt hun eigen probleem, want de kans dat je doodgeschoten wordt als je normaal iets zegt is nog steeds heel klein. In elk geval kleiner dan de kans dat Van Gogh in de Linnaeusstraat onder een Combino was gekomen, als hij niet was doodgeschoten.

Het wordt wel gevaarlijk als je uitermate provocerend bezig bent. Maar dat was altijd al zo. Als ik jouw familie, je vriendin en je geloof beledig, dan word jij ook kwaad op me. Je grijpt misschien niet meteen naar een wapen, maar als je niet zo emotioneel stabiel bent, dan wel. Dat is waar het hier om gaat. Gekken hou je altijd.
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:00 :
Weg ermee! Bah!
Oud 02-11-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:02 :
Verklaar jij dan maar de reeds voor gekomen feiten die ongestraft bleven. Het enige wat er nu veranderd is is dat imams een verplichte inburgerings cursus moeten volgen.....
Geef mij een feit en ik lever je de perfecte verklaring op een zilveren dienblad aangezien het vooral gaat om de manier waarop het geformuleerd is, en ik dat niet paraat in mijn hoofd heb zitten.
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 21:01 :
tezamen met alle milieu extremisten a la Volkert
Volkert gaat de eerstkomende jaren nergens meer heen.
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 02-11-2004 @ 20:50 :
Ok.

Alle Nederlanders zijn kankerlijers.

Vind ik.
Okee. Moet ik nu gaan roepen dat je de cel in moet ofzo? Want dat is onzin.
Oud 02-11-2004, 20:05
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 20:56 :
Als Nederlandse moslims daarvan wakker liggen, hebben ze een ernstig probleem'

Je hoeft niet iemand te shockeren om iets duidelijk te maken.
Oud 02-11-2004, 20:05
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 21:02 :
Zélfs Theo van Gogh heeft familie.
Laat die familie dan in besloten kring rouwen.
Oud 02-11-2004, 20:06
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 21:04 :
Geef mij een feit en ik lever je de perfecte verklaring op een zilveren dienblad aangezien het vooral gaat om de manier waarop het geformuleerd is, en ik dat niet paraat in mijn hoofd heb zitten.
Woon je al zo lang in nederland dat je het op het nieuws hebt gezien dat er binnen moskee's radicale uitspraken van imams opgenomen zijn? Mensen in de buurt maakten hier een heel drama van. Er is uiteindelijk niks tegen de imam ondernomen.
Oud 02-11-2004, 20:06
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Bernero schreef op 02-11-2004 @ 21:05 :
Laat die familie dan in besloten kring rouwen.
waar heb je het over man! Heb je dan geen enkel respect?
Oud 02-11-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:04 :
Jawel, van zijn cel naar de eetzaal en terug
Oud 02-11-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:04 :

ja maar het is een hele organisatie! (misschien wel meer!) de zinderende bietjes... nou ja, zoiets dan

de elsevier informeert mij bij alles
Oud 02-11-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:06 :
Woon je al zo lang in nederland dat je het op het nieuws hebt gezien dat er binnen moskee's radicale uitspraken van imams opgenomen zijn? Mensen in de buurt maakten hier een heel drama van. Er is uiteindelijk niks tegen de imam ondernomen.
Niet zo zeuren, er zijn ook wel zaken geweest waarin een imam wel werd veroordeeld wegens belediging van een bevolkingsgroep.
Oud 02-11-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 21:07 :
Jawel, van zijn cel naar de eetzaal en terug
Ik stel voor dat de moordenaar van Van Gogh bij Volkert op de kamer komt, in het kader van twee-in-één-cel
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:06 :
Het doen van radicale uitspraken is niet verboden.
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
alluman schreef op 02-11-2004 @ 21:02 :
Jij blaast hoog van de toren voor iemand die het Nederlands niet beheerst.
Nou niet gaan kommaneuken hoor, ik ga toevallig wel een van de moeilijkste studies van het land doen. In Brabant houden we niet van kommaneuken. En trouwens niet echt hardcore om iemand te berispen op zo'n detail, blijf n beetje on topic
Oud 02-11-2004, 20:10
2079
2079 is offline
Schokkend.

''Van Gogh heeft de doodstraf gekregen ten gronde van meningsuiting!'' Riep men...
Verwijderd
Citaat:
The Count schreef op 02-11-2004 @ 21:10 :
Schokkend.

Van Gogh heeft de doodstraf gekregen ten gronde van meningsuiting!
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:09 :
Ik stel voor dat de moordenaar van Van Gogh bij Volkert op de kamer komt, in het kader van twee-in-één-cel
Gezellig

Ik heb vernomen dat ze allebei geen varkensvlees eten, dus dan kan er apart voor ze gekookt worden
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:09 :
dan laten we in het kader daarvan ook die twee tezamen een column schrijven over hun mening
die publiceren we dan
maar dan kunnen alle andere extremisten ze niet vermoorden! want ze zitten al in de cel!

ik voel me net een kleuter
Oud 02-11-2004, 20:11
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:08 :
Niet zo zeuren, er zijn ook wel zaken geweest waarin een imam wel werd veroordeeld wegens belediging van een bevolkingsgroep.
Dat gebeurd anders maar bar weinig en om dan meteen even terug te komen op waar dit in de eerste instantie over ging: Het gebeurd misschien wel net zo weinig als dat een nederlander hier voor word veroordeeld.
Verwijderd
Ja, en dan publiceren ze hun memoires onder het pseudoniem The Dynamic Duo
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:11 :
Dat gebeurd anders maar bar weinig en om dan meteen even terug te komen op waar dit in de eerste instantie over ging: Het gebeurd misschien wel net zo weinig als dat een nederlander hier voor word veroordeeld.
Kom maar eens met voorbeelden uit de rechtspraak dan.
Oud 02-11-2004, 20:12
klaas_snokhaas
klaas_snokhaas is offline
Who the f*ck is Theo van Gogh?
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:11 :
Ja, en dan publiceren ze hun memoires onder het pseudoniem The Dynamic Duo
the bullet team
Drez
Drez is offline
Citaat:
klaas_snokhaas schreef op 02-11-2004 @ 21:12 :
Jezus man, zet je tv aan.
Verwijderd
Citaat:
klaas_snokhaas schreef op 02-11-2004 @ 21:12 :
De broer van Vincent.
Oud 02-11-2004, 20:13
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 21:09 :
Het doen van radicale uitspraken is niet verboden.
Dat ligt er natuurlijk aan waar je de grens trekt. Een uitspraak als: "Alle homo's moeten dood" is een radicale uitspraak maar moet die uitspraak ook kunnen? En waren de teksten van Theo van Gogh dan ook niet gewoon radicale teksten?
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:13 :
Dat ligt er natuurlijk aan waar je de grens trekt. Een uitspraak als: "Alle homo's moeten dood" is een radicale uitspraak maar moet die uitspraak ook kunnen?
Ja, zonder meer.
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 21:12 :
De broer van Vincent.

die broer die leefde nog want die was ingevroren
net als Austin
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 21:11 :
Het gebeurd zo weinig dat nederlanders op grond van hun uitspraken worden aangepakt dat de slachtoffers zich nu al genoodzaakt zien om zo hun recht te moeten verhalen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten