Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 21:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
willow1 schreef op 02-01-2005 @ 22:38 :
oeh Ik ben 1.65 m en weeg 72 Tijd om te lijnen dus Ik ben op 4 maanden tijd 18 kilo aangekomen.
Iemand tips om het zo snel mogelijk weer kwijt te raken?
Heb al een aantal keren proberen te lijnen maar ik hou het gewoon niet vol Komt deels ook omdat ik altijd zelf moet koken thuis omdat m'n moeder tot heel laat 's nachts werkt. En dan vind ik het gemakkelijker om snel een pizza in de oven te smijten of iets gefrituurd klaar te maken
Ik kook sinds kort ook zelf en ik heb idd ook geen zin veel tijd eraan te besteden... ik heb nu aardappeltjes die je in de oven kunt doen, groente in de magnetron en bak dan vlees in de pan. Alles is tegelijk binnen 10 minuten klaar. Of ik doe spagetti of mie in een pan, ook dat is in 4 min klaar, met stukjes kip en groente... Op die manier eet je redelijk gezond en heb je sneller eten dan je pizza. Eerst moet de oven voorwarmen, dan moet ie er nog een kwartier in ...
Oud 02-01-2005, 22:09
-(L)-
Citaat:
ik ben onwijs blij met 1.84, iets groter mocht nog wel eigenlijk voel me zo klein thuis
mn pa is 1.95 en mn broer, de oudste is 1.98 en de jongste ook..
alleen mn moeder is nog kleiner
Echt leuk dat eens iemand het met me eens is op dat gebied! In mijn familie is ook iedereen groot, maar niet zo groot als bij jullie!

Citaat:
Hebben jullie nooit dan dat leuke jongens altijd kleiner zijn? Ik vind dat wel belangrijk hoor, dat een jongen groter is
Ik vind het ook belangrijk, maar niet perse noodzakelijk. Ik moet zeggen dat ik er een paar jaar geleden meer moeite mee had, want toen waren de meeste jongens van mijn leeftijd nog in de groei, en dus kleiner. De laatste tijd heb ik er niet zo'n problemen mee eigenlijk, de meeste jongens zijn wel rond de 1,80. En ja, als een jongen een paar centimeter kleiner is, dan is dat jammer.

Citaat:
Heb al een aantal keren proberen te lijnen maar ik hou het gewoon niet vol
Ja, ik heb een tip voor je; probeer het over een langere tijd af te vallen, dan is de kans groter dat je op gewicht blijft. Probeer je in korte tijd veel af te vallen, heb je grote kans dat het jojo-effect optreedt. En bovendien is het gezonder om over een langere periode af te vallen.
En laat me raden waarom je het niet vol houdt; je bent te streng voor je zelf?! (Dat blijkt namelijk ook uit dat je in korte tijd veel wil afvallen)
Oud 03-01-2005, 09:59
Gothic
Gothic is offline
Weet je waarom goede voornemens vaak niet werken? Omdat als je jezelf iets verbiedt, je nog liever en sneller dat stukje chocolade wil. Het is dan nog moeilijker om te weerstaan als je weet dat het niet mag...

Probleem dan is, dat als je je op een gegeven moment nietm eer kunt inhouden, door al dat verlangen ed wat je ingeslikt hebt, je meer van die chocolade eet, dan je zou doen als je het gewoon mocht eten.
Doordat ik gewoon hagelslag of pasta op m'n brood eet zit ik niet kwijlend naar chocolade te verlangen als ik het zie. Zelfde met andere slechte dingen. Stel dat je heel veel fastfood eet of het heel lekker vindt, dan kun je beter 1x per week op zaterdag ofzo dat gewoon doen en dan beheerst, dan dat je je hele week zit op te vreten dat het niet mag en dat het slecht is, dat je een vreetbui krijg waardoor je nog meer eet.

Bij mij op korfbal zit iemand die afvalt met weightwatchers en met die punten. Zij eet al jaren patat op zaterdag, dan is er een wedstrijd en is ze laat thuis. Maar dan eet ze die dag gewoon iets minder en kom je toch uit met cal. En zij valt ontzettend af...
Oud 03-01-2005, 11:13
Verwijderd
*zucht* ik was afgevallen, maar volgens de weegschaal zit er alweer wat aan. hoezee. maar ik heb wel een nieuwe broek gekocht, en iedereen vond em zo mooi staan! daar ben ik dan weer trots op.

mijn eetpatroon is op het moment eigenlijk niets minder dan klote. ik eet niet zoveel, gewoon van wat oude spanningen en restjes ziekte. maar wat ik eet is niet zo heel gezond altijd. ik moet gewoon weer even mn best doen. ik ga stoppen met de pil, misschien dat er dan ook iets verandert. dat moet ik nog even zien. (ik ben door die pil weer 3,5 kilo aangekomen. misschien dat het er nu weer 'makkelijker' afgaat)
Oud 03-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 02-01-2005 @ 21:22 :
Ik kijk eigenlijk niet zo zeer naar het gewicht als nummertje, maar meer naar hoe ik eruit zie.
Dat heb ik ook een beetje, ik weeg nu iets van 69 kilo, ben net iets te zwaar volgens mijn BMI, (26) maar ik vind mezelf er nog niet eens zo slecht uitzien. Eigenlijk.
En het verbaast me ook dat ik zo zwaar weeg, volgens mij lijk ik helemaal niet zo zwaar.
Oud 03-01-2005, 14:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-01-2005 @ 14:48 :
Dat heb ik ook een beetje, ik weeg nu iets van 69 kilo, ben net iets te zwaar volgens mijn BMI, (26) maar ik vind mezelf er nog niet eens zo slecht uitzien. Eigenlijk.
En het verbaast me ook dat ik zo zwaar weeg, volgens mij lijk ik helemaal niet zo zwaar.
Zware botten en spieren?
Oud 03-01-2005, 15:05
Gothic
Gothic is offline
je kunt idd beter kijken naar centimeters ipv kilo's... dan kun je veel beter zien of er wat veranderd, gewicht schommelt.
Oud 03-01-2005, 19:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
oeh Ik ben 1.65 m en weeg 72 Tijd om te lijnen dus Ik ben op 4 maanden tijd 18 kilo aangekomen.
Heb al een aantal keren proberen te lijnen maar ik hou het gewoon niet vol Komt deels ook omdat ik altijd zelf moet koken thuis omdat m'n moeder tot heel laat 's nachts werkt. En dan vind ik het gemakkelijker om snel een pizza in de oven te smijten of iets gefrituurd klaar te maken
Nou 18 kilo hoeft er iig niet af, dan ben je nog maar 44 kilo Je bent even lang als ik ben, en daarbij is 44 kg echt veel te weinig. Dat je niet blij met met 72 snap ik (was ik ook niet) maar ga dan tot maximaal 55 a 56 kg, hou 't wel gezond!
Oud 03-01-2005, 19:58
J3s
J3s is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-01-2005 @ 20:33 :
Nou 18 kilo hoeft er iig niet af, dan ben je nog maar 44 kilo
72-18=54
Oud 03-01-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
ik ben ook 1.65 en woog ook 72, nu na een paar maanden 59 ik eet wel (weer) ongezond, best veel chocola & pizza enzo, maar gewoon kleine hoeveelheden, zodat je qua calorieen nog wel goed zit. dieten zijn gewoon te vervelend, en ikneem zo nu en dan een vitminepil, werkt prima
Oud 03-01-2005, 20:50
-(L)-
Citaat:
Probleem dan is, dat als je je op een gegeven moment nietm eer kunt inhouden, door al dat verlangen ed wat je ingeslikt hebt, je meer van die chocolade eet, dan je zou doen als je het gewoon mocht eten.
Doordat ik gewoon hagelslag of pasta op m'n brood eet zit ik niet kwijlend naar chocolade te verlangen als ik het zie.
Ben ik helemaal met je eens, maar ik doe het dan op een andere manier. Ik plan gewoon 1x in de maand een dag dat ik alles mag eten, zodat ik er weer ff tegenaan kan (zoals ik hierboven al eens eerder zei), en dat werkt voor mij het beste

Citaat:
Bij mij op korfbal zit iemand die afvalt met weightwatchers en met die punten. Zij eet al jaren patat op zaterdag, dan is er een wedstrijd en is ze laat thuis. Maar dan eet ze die dag gewoon iets minder en kom je toch uit met cal. En zij valt ontzettend af...
Ze valt af omdat het 'dieet' heel makkelijk vol te houden is, je mag namelijk alles eten. Ik noem het zelf niet graag 'dieet' omdat het eigenlijk gewoon een manier is om gezond te eten. Zelf volg ik het ook, alleen ga ik niet naar de cursus toe 1x per week, omdat dat ongeveer 9euro per keer kost, en dat vind ik dan weer niet nodig. Ik tel dus alleen de punten per dag.
Om maar ff terug te komen op die chocolade van hierboven; die mag je met de weight watchers dus ook gewoon eten, maar doordat je maar een bepaald aantal 'punten' per dag hebt, ben je genoodzaakt dit soort dingen beperkt te eten. Zelf kies ik er dan liever voor om ze weg te laten, zodat ik meer gezonde dingen kan eten die beter vullen. Vandaar ook die ene dag per maand dat ik gewoon alles eet, dat werkt prima bij mij. Ook al mag het officieel niet, maarja dat is dan jammer, voor mij werkt dit prima, en zo houdt ik het zonder moeite vol. Oja, er wordt binnen de cursus trouwens niet over 'punten' gepraat, maar over points (ff ter verduidelijking)

Citaat:
ik ga stoppen met de pil, misschien dat er dan ook iets verandert. dat moet ik nog even zien. (ik ben door die pil weer 3,5 kilo aangekomen. misschien dat het er nu weer 'makkelijker' afgaat)
Ik ben ook sinds kort aan de pil, maar dat had eigenlijk als reden dat ik onregelmatig ongesteld ben. Nu denk ik dat die 3 kilo die ik ben aangekomen meer met de feestdagen te maken hebben, dan met het beginnen aan de pil. Toch zou ik graag willen weten of afvallen zonder dat je de pil slikt makkelijker gaat, dus als er bij jou resultaat is hoor ik het graag Nouja, het zal ook wel per persoon verschillend zijn natuurlijk...

Citaat:
Dat had ik eerst ook. Maar dan had ik echt van die momenten dat ik me superdik voelde, en dan dacht ik van; logisch, ik weeg toch ook veel.

Citaat:
Zware botten en spieren?
Hoe groter je spiermassa, hoe meer je weegt. Spieren zijn inderdaad zwaarder dan vet. Maar dat van die zware botten is een fabeltje hoor

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 20:53.
Oud 03-01-2005, 21:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
J3s schreef op 03-01-2005 @ 20:58 :
72-18=54
Ok, hou 't maar op een hele dag gewerkt te hebben en te weinig slaap
Maar hee, iedereen kan een rekenfoutje maken, dat betekent niet meteen dat je met rolleyes moet gaan gooien
Oud 03-01-2005, 21:51
J3s
J3s is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-01-2005 @ 22:38 :
Ok, hou 't maar op een hele dag gewerkt te hebben en te weinig slaap
Maar hee, iedereen kan een rekenfoutje maken, dat betekent niet meteen dat je met rolleyes moet gaan gooien
Ok ok, 't is al goud. Hehe, je begrijpt me wel neem ik aan
Oud 05-01-2005, 10:55
Nebel
Nebel is offline
hoihoi
zo te lezen zijn jullie erg goed op weg! succes nog verder!
ik wou alleen nog zeggen dat kledingmaten niet veel zeggen. Ik heb momenteel een bmi van 18,3 (en das dus te weinig) en bij sommige merken nog maat 40.
Ik (nouja vooral mn ouders) zijn bezich om me wat aan te laten komen. Is nogal makkelijk, mijn gewicht is namelijk vreselijk onstabiel. Zit hier in de familie. Maar ik val ook zo weer af. Nouja, ik moet dus eigenlijk naar 69 kg, ik weeg nu 63 punt nog wat. Ik ben trouwens 1,86 m. Toen ik 69 woog vond ikmezelf evenveel te dik als nu, alleen dikkere bovenbenen, die ik door het hardlopen kwijtben geraakt. Ik blijf hardlopen, dus ze zullen wel hetzelfde blijven. Ik ben alleen bang dat als ik aankom, dat niet zal kunnen accepteren en dan weer ongezond ga afvallen. Dat denk ik omdat ik bang ben dat het allemaal op mn buik erbij komt. En ik vind mn buik nu al niet zo mooi. Ik heb totaal geen buikspieren, dus ik dacht, als ik die nou ga trainen, zal het dan niet zo zichtbaar zijn, of maakt dat niet uit? en weten jullie misschien hoe je ervoor kan zorgen dat niet alles op je buik erbij komt?
tnx xxx
Oud 05-01-2005, 10:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Buikspieren of niet...als er een laagje vet overheen ziet zul je ze niet zien. En als jouw lichaam vet op je buik aankomt (dus een appelfiguur bent) dan blijft dat zo. Je zou wel kunnen proberen een beetje spiermassa aan te komen ofzo. Dat weegt veel zwaarder dan vet dus.
Oud 05-01-2005, 11:29
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 11:59 :
Buikspieren of niet...als er een laagje vet overheen ziet zul je ze niet zien. En als jouw lichaam vet op je buik aankomt (dus een appelfiguur bent) dan blijft dat zo. Je zou wel kunnen proberen een beetje spiermassa aan te komen ofzo. Dat weegt veel zwaarder dan vet dus.
en hoe moet ik dat doen? ik heb geen tijd/geld om naar de sportschool te gaan... Dus ik krijg gewoon een dikke vette buik ...
Oud 05-01-2005, 11:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-01-2005 @ 12:29 :
en hoe moet ik dat doen? ik heb geen tijd/geld om naar de sportschool te gaan... Dus ik krijg gewoon een dikke vette buik ...
Hmmm thuis spierverstevigende oefeningen gaan doen misschien. Overal dan gewoon. Je kunt op internet wel een aantal oefeningen vinden. Echt veel kom je daar niet mee aan...Misschien 1 of 2 kilo. Misschien weten anderen het.
Oud 05-01-2005, 12:50
J3s
J3s is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-01-2005 @ 12:29 :
Dan koop je een loopband voor thuis en dat in combinatie met buikspieroefeningen. Krijg je echt wel resultaat.
Oud 05-01-2005, 12:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmm buikspieren zijn spierverstevigend hoor. Maar het weerhoudt het vet er niet van om daar te komen als je zo genetisch aangelegd bent.

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:54.
Oud 05-01-2005, 12:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
J3s schreef op 05-01-2005 @ 13:50 :
Dan koop je een loopband voor thuis en dat in combinatie met buikspieroefeningen. Krijg je echt wel resultaat.
Een loopband? Maar ze wil niet afvallen. Ze wil aankomen zonder dat het vet op haar buik komt.
Oud 05-01-2005, 12:59
J3s
J3s is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 13:55 :
Een loopband? Maar ze wil niet afvallen. Ze wil aankomen zonder dat het vet op haar buik komt.
Ow ok, over heen gelezen. Nou eh, veel eiwitten en weining vet eten en spiermassa opbouwen.
Oud 05-01-2005, 13:01
Mara
Mara is offline
Trouwens, een loopband, niet iedereen heeft
a) Ruimte voor een loopband
b) Geld voor een loopband, want zo goedkoop zijn die dingen niet
Oud 05-01-2005, 13:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmmm... dat kan maar volgens mij duwen de spieren het vet juist naar buiten.

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:54.
Oud 05-01-2005, 13:06
J3s
J3s is offline
Nee, ok, da's waar. Ik prijs mij dan ook zeer gelukkig met onze loopband en roeimachine Maareh ok, met dit weer kun je natuurlijk ook heel goed buiten gaan hardlopen.
Oud 05-01-2005, 13:08
J3s
J3s is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 14:06 :
Hmmm... dat kan maar volgens mij duwen de spieren het vet juist naar buiten.
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Heb nu het vet op mn heupen zitten.
Oud 05-01-2005, 13:13
Nebel
Nebel is offline
Ik heb geen loopband nodig, ik loop 4 keer per week hard.
We hebben thuis zo'n ab king pro ofzoiets, voor je buikspieren. Maar zelfs het makkelijkste niveau kan ik niet echt... bovendien vinden mn ouders het onzin.
@ Bloem, dat klopt ja maar dat komt deels ook omdat ik pizza en patat en andere vettigheid smerig vind en er kotsmisselijk van wordt. Bovendien doe ik de hele dag mn best zo goed mogelijk te eten en ongever 1800 kcal per dag binnen te werken, en als het er dan 2200 worden door junkfood voel me niet echt happy nee.
Oud 05-01-2005, 13:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-01-2005 @ 14:13 :
Ik heb geen loopband nodig, ik loop 4 keer per week hard.
We hebben thuis zo'n ab king pro ofzoiets, voor je buikspieren. Maar zelfs het makkelijkste niveau kan ik niet echt... bovendien vinden mn ouders het onzin.
@ Bloem, dat klopt ja maar dat komt deels ook omdat ik pizza en patat en andere vettigheid smerig vind en er kotsmisselijk van wordt. Bovendien doe ik de hele dag mn best zo goed mogelijk te eten en ongever 1800 kcal per dag binnen te werken, en als het er dan 2200 worden door junkfood voel me niet echt happy nee.
Je kunt denk ik gewoon het beste crunches doen. En ook gewoon buikspieroefeningen met je benen (klinkt gek) voor de onderste abs denk ik. ? en Schuine enzo. Ach kijk maar op internet voor verschillende manieren, makkelijker. 1800 kcal is niet veel om aan te komen. Hoe lang ben je?
Oud 05-01-2005, 13:35
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 14:17 :
Je kunt denk ik gewoon het beste crunches doen. En ook gewoon buikspieroefeningen met je benen (klinkt gek) voor de onderste abs denk ik. ? en Schuine enzo. Ach kijk maar op internet voor verschillende manieren, makkelijker. 1800 kcal is niet veel om aan te komen. Hoe lang ben je?
ik heb net een beetje op internet gezocht maar alles wat je liggend moet doen kan ik gewoon niet
Ik krijg ech tniet meer dan 1800 binnen, heb tijden op hoogstens 1200 gezeten, dus hiermee kom ik al gigantisch aan denk ik. Ik ben 1.86 m.
Oud 05-01-2005, 13:38
druiveke
druiveke is offline
heeft er soms iemand die cd van weight watchers?
Oud 05-01-2005, 13:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-01-2005 @ 14:35 :
ik heb net een beetje op internet gezocht maar alles wat je liggend moet doen kan ik gewoon niet
Ik krijg ech tniet meer dan 1800 binnen, heb tijden op hoogstens 1200 gezeten, dus hiermee kom ik al gigantisch aan denk ik. Ik ben 1.86 m.
Hoezo niet? Misschien doe je het fout. Of heb je ergens last van? Je moet vanuit je buikspieren werken niet je rug ofzo he. Anders zoek ik wel even een site met oefeningen voor je...1800 is echt weinig voor 186, hoelang neem je al 1800 kcal binnen?
Oud 05-01-2005, 13:42
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 14:40 :
Hoezo niet? Misschien doe je het fout. Of heb je ergens last van? Je moet vanuit je buikspieren werken niet je rug ofzo he. Anders zoek ik wel even een site met oefeningen voor je...1800 is echt weinig voor 186, hoelang neem je al 1800 kcal binnen?
een maand ongeveer. maar daarvoor heb ik dus een jaar op 1200 gezeten.
het lukt niet als ik mn rug of armen niet gebruik, dan kom ik gewoon niet overeind!
Oud 05-01-2005, 13:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hier staan oefeningen beschreven... http://www.weightlossforgood.co.uk/exercise_at_home.htm
Oud 05-01-2005, 13:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-01-2005 @ 14:42 :
een maand ongeveer. maar daarvoor heb ik dus een jaar op 1200 gezeten.
het lukt niet als ik mn rug of armen niet gebruik, dan kom ik gewoon niet overeind!
Ben je al aangekomen? Je moet je hoofd ondersteunen met je armen en je armen gespreid houden. Je hoeft ook niet hoog te komen. Gewoon maar een beetje. En heel veel herhalen. Of je kunt langzaam omhoog komen en dan wel wat hoger dat moet toch wel lukken? Of in 3 stapjes omhoog en dan loslaten. Je kunt ook op je rug gaan liggen, je armen naar je neerleggen en je benen zeg maar omhoog doen. Dat voel je als het goed is ook in je buik. Of um op je rug gaan liggen en je benen helemaal omhoog over je heen doen dat je je kont zeg maar van de vloer trekt met je benen dus en herhalen.
Oud 05-01-2005, 14:17
Quiana
Quiana is offline
@Sassiefje; uiteindelijk moest ik wel weer aankomen dan 6 kg,
maar iets wat ik gemerkt heb (en wat dus ook zo was toen
ik 'pas' 6 kg was aangekomen); het vet zal zich eerst
concentreren op je buik + andere plaatsen waar je het snelst
aankomt, en zich pas later gaan verdelen over je lichaam.

Waar het precies gaat 'zitten' verschilt per persoon (en hoe
duidelijk je het ziet hangt ook van de mate van ondergewicht af
denk ik), ieder lijf is anders. Het hoeft ook niet per se te
gebeuren, maar het is denk ik wel goed om er iig rekening mee te
houden..

Deels kan je dat wel voorkomen misschien (door oefeningen ed),
deels misschien ook niet denk ik. Maar laat dat je er dan ajb niet
van weerhouden; het is 'gewoon' een fase waar je doorheen
moet.. Op het moment dat je gestabiliseerd bent (qua gewicht,
maar ook qua eetpatroon?), verdeelt het zich weer!

Succes ermee iig.

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 14:19.
Oud 05-01-2005, 14:22
Nebel
Nebel is offline
Ik ben sinds ik dus meer eet eerst aangekomen naar 66 kg, toen weer afgevallen en toen weer aangekomen enz. waarschijnlijk omdat ik toen ivm ziekte niet regelmatig sportte en me ook niet helemaal aan mn dieet gehouden heb. ik weet ook gewoon niet hoe ik er meer in kan krijgen... ik zit nu al voortdurend super vol

tnx voor die oefeningen, ga het zo nog eens proberen..

quiana jij ook heel erg bedankt voor je post!
Oud 05-01-2005, 14:28
-(L)-
Citaat:
maar iets wat ik gemerkt heb (en wat dus ook zo was toen
ik 'pas' 6 kg was aangekomen); het vet zal zich eerst
concentreren op je buik + andere plaatsen waar je het snelst
aankomt, en zich pas later gaan verdelen over je lichaam.

Waar het precies gaat 'zitten' verschilt per persoon (en hoe
duidelijk je het ziet hangt ook van de mate van ondergewicht af
denk ik), ieder lijf is anders. Het hoeft ook niet per se te
gebeuren, maar het is denk ik wel goed om er iig rekening mee te
houden..
Dat klopt inderdaad, vet concentreert zich eerst rond je buik, bovenbenen en billen.

Bij afvallen is het trouwens net andersom; je valt eerst boven af, daarna beneden. Dus eerst rond je borst, en dan steeds lager. Ik heb 't zelf ook heel erg gemerkt, eerst had ik nog cup C, inmiddels B/C. Khoop maar dat het hierbij blijft en niet nog minder wordt
Oud 05-01-2005, 14:35
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-01-2005 @ 15:28 :
Dat klopt inderdaad, vet concentreert zich eerst rond je buik, bovenbenen en billen.

Bij afvallen is het trouwens net andersom; je valt eerst boven af, daarna beneden. Dus eerst rond je borst, en dan steeds lager. Ik heb 't zelf ook heel erg gemerkt, eerst had ik nog cup C, inmiddels B/C. Khoop maar dat het hierbij blijft en niet nog minder wordt
ja, dat herken ik wel, van dat afvallen!ben van C naar A/b gegaan
Oud 05-01-2005, 14:43
-(L)-
Citaat:
ja, dat herken ik wel, van dat afvallen!ben van C naar A/b gegaan
Dat is inderdaad een stuk minder. Zeker als je groot bent is het niet leuk als je net A of B hebt
Oud 05-01-2005, 14:49
-(L)-
Heb je er last van? Last van je rug ofzo?
Oud 05-01-2005, 19:43
Verwijderd
Even een vraagje; Stel je volgt 1 maand (of in ieder geval een 'wat langere periode') een dieet waarin je per dag zo'n 1000 kcal binnenkrijgt, en je gaat na die maand weer normaal eten (dus zo'n 2000 kcal per dag), kom je dan meteen weer aan?

Ik snap zelf niet veel van de Jojo-effect, en weet ook niet in welke 'mate' dat geld, en wanneer het optreed.

Waar ik eigenlijk naar toe wil; Is het mogelijk een 'streng' dieet te volgen (dus in korte tijd veel af te vallen) zonder dat het Jojo-effect optreed? En zo ja, hoe kun je het dan voorkomen?

In mijn geval; Ik ben 1.72 m. en weeg 58 kg en wil graag (terug) naar de 55, en dit wil ik het liefst 'vrij snel', maar ik wil wel dat het er blijvend van af is, en dus geen Jojo-effect!

Wie helpt mij?
Oud 05-01-2005, 20:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-01-2005 @ 20:43 :
Even een vraagje; Stel je volgt 1 maand (of in ieder geval een 'wat langere periode') een dieet waarin je per dag zo'n 1000 kcal binnenkrijgt, en je gaat na die maand weer normaal eten (dus zo'n 2000 kcal per dag), kom je dan meteen weer aan?

Ik snap zelf niet veel van de Jojo-effect, en weet ook niet in welke 'mate' dat geld, en wanneer het optreed.

Waar ik eigenlijk naar toe wil; Is het mogelijk een 'streng' dieet te volgen (dus in korte tijd veel af te vallen) zonder dat het Jojo-effect optreed? En zo ja, hoe kun je het dan voorkomen?

In mijn geval; Ik ben 1.72 m. en weeg 58 kg en wil graag (terug) naar de 55, en dit wil ik het liefst 'vrij snel', maar ik wil wel dat het er blijvend van af is, en dus geen Jojo-effect!

Wie helpt mij?
Pff, ik zou 't zo niet weten, volgens mij als je dan opeens heel veel kleine porties eet niet omdat dan je metabolisme versnelt.

Maar waarom wil je 't zo snel doen? Het is alleen maar verschrikkelijk moeilijk, de kans dat je niet slaagt is groot. Daar komt bij dat er toch een maximum is dat je afvalt, en een groot deel van wat je verliest met zo snel afvallen is spiermassa.

Doe er liever wat langer en gecontroleerder over, het effect is dan zeker blijvend en mooier.
Oud 05-01-2005, 20:10
Verwijderd
Echt 'moeilijk' is het voor mij niet, ik ben vrij goed in het onderdrukken van mijn hongergevoel en ik kan meestal mijn motivatie hoog houden.

Spiermassa zal ik ook niet veel afvallen, want ik sport regelmatig. Ik sport zo'n 8 a 10 uur in de week, waarvan ik 2 tot 3 uur krachttraining (in de vorm van Body Pump) doe.

Waarom ik het zo snel wil? Omdat ik mezelf net ietsje te dik vind. En zo voel ik me dus niet 'lekker in mijn vel' en ik wil mezelf weer zo snel mogelijk wél 'lekker in mijn vel' voelen.

En wat bedoel je precies met "Daar komt bij dat er toch een maximum is dat je afvalt."?
Oud 05-01-2005, 20:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-01-2005 @ 21:10 :
Echt 'moeilijk' is het voor mij niet, ik ben vrij goed in het onderdrukken van mijn hongergevoel en ik kan meestal mijn motivatie hoog houden.

Spiermassa zal ik ook niet veel afvallen, want ik sport regelmatig. Ik sport zo'n 8 a 10 uur in de week, waarvan ik 2 tot 3 uur krachttraining (in de vorm van Body Pump) doe.

Waarom ik het zo snel wil? Omdat ik mezelf net ietsje te dik vind. En zo voel ik me dus niet 'lekker in mijn vel' en ik wil mezelf weer zo snel mogelijk wél 'lekker in mijn vel' voelen.

En wat bedoel je precies met "Daar komt bij dat er toch een maximum is dat je afvalt."?
Met dat maximum bedoel ik dat er een maximum aantal gram vet is wat je in bijv. een week kan kwijtraken.

Kijk, als jij te weinig eet en zoveel sport als jij raak je toch spieren kwijt. Klinkt raar, maar het is wel zo. Je krijgt niet genoeg energie dus verbrandt je lichaam de spieren maar. Ik dacht dat je dat kon merken aan o.a. een ammoniaklucht na het sporten.

Je zegt dat je goed bent in het onderdrukken van een hongergevoel. Dit komt op mij over als niet erg gezond. Als jij een hongergevoel hebt zegt dat toch iets. Het betekent niet dat je je vol moet proppen, maar het betekent wel dat je iets nodig hebt en je moet 't ook niet volledige negeren of onderdrukken.

Ik snap dat je je niet lekker in je vel voelt, ik ben 1,66 en weeg 66 kg, raad 's hoe ik me voel. Zo ook veel anderen hier. Maar je moet je er bij neerleggen dat dat niet 1, 2 3 gefixt is. Doe 't nou gewoon gezond en rustiger aan, dan heb je er later baat bij.
Oud 05-01-2005, 20:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-01-2005 @ 20:43 :

Wie helpt mij?
Waarschijnljik zie je niet super veel van die 3 kilo en dan wil je straks nog minder wegen. Het lijkt mij dat het nummertje op de weegschaal je meer zegt dan hoe je eruit ziet. Ga kijken in cm'ers ipv kilo's. Want als je zoveel sport, krijg je spieren erbij en dat weegt nou eenmaal meer dan vet.
Oud 05-01-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-01-2005 @ 21:15 :
Met dat maximum bedoel ik dat er een maximum aantal gram vet is wat je in bijv. een week kan kwijtraken.

Kijk, als jij te weinig eet en zoveel sport als jij raak je toch spieren kwijt. Klinkt raar, maar het is wel zo. Je krijgt niet genoeg energie dus verbrandt je lichaam de spieren maar. Ik dacht dat je dat kon merken aan o.a. een ammoniaklucht na het sporten.

Je zegt dat je goed bent in het onderdrukken van een hongergevoel. Dit komt op mij over als niet erg gezond. Als jij een hongergevoel hebt zegt dat toch iets. Het betekent niet dat je je vol moet proppen, maar het betekent wel dat je iets nodig hebt en je moet 't ook niet volledige negeren of onderdrukken.

Ik snap dat je je niet lekker in je vel voelt, ik ben 1,66 en weeg 66 kg, raad 's hoe ik me voel. Zo ook veel anderen hier. Maar je moet je er bij neerleggen dat dat niet 1, 2 3 gefixt is. Doe 't nou gewoon gezond en rustiger aan, dan heb je er later baat bij.
Ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt, en als ik iets niet wil is het mezelf een 'ongezond' eetpatroon aanleren, of te veel slechte dingen met mijn lichaam doen. Wat daar heb je op de lange duur ook niks aan.

Hoelang zou ik er volgens jou dan over moeten doen om die 3 kilo (van 58 naar 55) op een 'gezonde' manier kwijt te raken? En hou zou ik dit het beste kunnen doen? Hoeveel kcal. per dag, wat te eten, wat absoluut niet te eten, etc.?
Oud 05-01-2005, 20:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-01-2005 @ 21:20 :
Ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt, en als ik iets niet wil is het mezelf een 'ongezond' eetpatroon aanleren, of te veel slechte dingen met mijn lichaam doen. Wat daar heb je op de lange duur ook niks aan.

Hoelang zou ik er volgens jou dan over moeten doen om die 3 kilo (van 58 naar 55) op een 'gezonde' manier kwijt te raken? En hou zou ik dit het beste kunnen doen? Hoeveel kcal. per dag, wat te eten, wat absoluut niet te eten, etc.?
Tip 1: Lees 's een paar topics terug door, staat veel nuttige info in

Ik zou gaan voor een dieet rond de 1500 a 1600 kcal. Je hoeft niet heel veel kwijt te raken en je sport vrij veel.

Ik weet niet wat jou eetpatroon is, maar 't 1e wat je natuurlijk moet doen is van alle producten die je eet iig de gezondste te pakken. Volkorenbrood, mager vlees op brood, geen jus over je aardappelen, mager vlees, maar dat is allemaal vrij logisch lijkt mij

Ik weet niet hoe 't zit met je dagelijkse indeling, maar je kan 't beste over de dag kleinere porties eten. Ten eerste is het beter voor je metabolisme en ten tweede krijg je door de dag minder honger.

Zorg ook dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Dit kan je halen uit vlees, vis, kwark etc. Kijk uit voor 'makkelijke' koolhydraten, makkelijk gezegd suiker. Neem dus áls je wil snacken liever een handje noten dan wat snoep.
Oud 05-01-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-01-2005 @ 21:28 :
Tip 1: Lees 's een paar topics terug door, staat veel nuttige info in

Ik zou gaan voor een dieet rond de 1500 a 1600 kcal. Je hoeft niet heel veel kwijt te raken en je sport vrij veel.

Ik weet niet wat jou eetpatroon is, maar 't 1e wat je natuurlijk moet doen is van alle producten die je eet iig de gezondste te pakken. Volkorenbrood, mager vlees op brood, geen jus over je aardappelen, mager vlees, maar dat is allemaal vrij logisch lijkt mij

Ik weet niet hoe 't zit met je dagelijkse indeling, maar je kan 't beste over de dag kleinere porties eten. Ten eerste is het beter voor je metabolisme en ten tweede krijg je door de dag minder honger.

Zorg ook dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Dit kan je halen uit vlees, vis, kwark etc. Kijk uit voor 'makkelijke' koolhydraten, makkelijk gezegd suiker. Neem dus áls je wil snacken liever een handje noten dan wat snoep.
Bedankt voor je reactie! Ik vind het heel erg fijn dat er in dit topic meestal goede en serieuze reacties gegeven worden, hier kan ik tenminste wat mee!

Je 1e tip, die heb ik al gedaan, ik heb ongeveer het hele topic al doorgelezen.

En het eetpatroon wat je beschrijft komt in groten delen nu al overeen met het eetpatroon wat ik zelf heb. Ik ben overigens al eens 14 kilo afgevallen (van 71 kg naar 57 kg) dus ik weet wel 'iets' van afvallen / gezonde voeding / etc.

De enige reden dat ik nu 'op gewicht blijf' en niet afval, is omdat ik wel nog veel snoep / snack tussendoor. Tijdens mijn ontbijt / lunch / avondeten eet ik wel 'gezond', dit heb ik vooral overgehouden aan die periode waarin ik zoveel afgevallen ben.
Oud 05-01-2005, 20:35
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Stop dan met 't snoepen en snacken, dan gaan die laatste 3 kg er uiteindelijk ook wel vanaf, dan gaat 't dus verder wel goed

Ik heb me trouwens net ingeschreven voor fitness, nou ja, ik heb 'n formulier ingevuld. Ik moet alleen nog invullen of ik een dieet volg en dan wat voor dieet, dat is een probleempje. Maar ik heb me ingeschreven, go me
Oud 05-01-2005, 21:49
heavyukkie
heavyukkie is offline
Ik heb ook een vraagje. Ik wil gaan afvallen, ik ben veelste zwaar geworden en vind het nu tijd worden om af te gaan vallen(wel 30 kilo eraf) Maar hoe kan ik dit het beste aan pakken?? wat moet ik wanneer gaan eten en hoe kan ik beste het sporten aan pakken. omdat ik te dik ben mag ik niet trimmen ivm mn enkels...

wie weet dat??
Oud 05-01-2005, 21:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 05-01-2005 @ 22:49 :
Ik heb ook een vraagje. Ik wil gaan afvallen, ik ben veelste zwaar geworden en vind het nu tijd worden om af te gaan vallen(wel 30 kilo eraf) Maar hoe kan ik dit het beste aan pakken?? wat moet ik wanneer gaan eten en hoe kan ik beste het sporten aan pakken. omdat ik te dik ben mag ik niet trimmen ivm mn enkels...

wie weet dat??
Hmmm... Probeer in plaats van 3 maaltijden per dag, het eten in 6-8 kleine maaltijden per dag te eten. Om de 2 a 3 uur. Je kunt ook het beste suiker en verwerkte koolhydraten (zoals koekjes, cake, taart, witbrood etc.) ontwijken. Probeer in plaats van dit bruin brood, groenten en fruit te eten. In de ochtend meer koolhydraten en door de dag heen steeds meer proteine. Ook goede vetten uit bijv. olijven en vis. Maar wees voorzichtig dat je niet teveel vet inneemt. Je kunt verder ook een ander soort sport gaan doen zoals zwemmen. Of je kunt de spieren verstevigen met calesthenics op de vloer of pilates. Het liefst veel sporten, 3x per week een uur helpt al. Fietsen of lopen ofzo. Of pilates dus. Succes ermee.
Topic gesloten

Regels voor berichten