Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2006, 12:25
Rozen
Rozen is offline
Nja ik ben laatst de pil vergeten te slikken, heb m 12 uur erna pas ingenomen en had 2 dagen ervoor nog onbeschermde gemeenschap, en heb niet nagedacht over het feit dat het in de eerste week was. Nu heb ik dus de huisarts gebeld, die zegt dat ik maar moet wachten tot ik ongesteld moet worden en als ik dat niet word, terugbellen.
Maar kan ik niet eerder ongesteld worden dus stoppen met de pil ofzo ik word helemaal gek het duur nog 2 weken voordat ik ongesteld moet worden

Laatst gewijzigd op 03-04-2006 om 12:35.
Oud 03-04-2006, 15:19
gurl19
gurl19 is offline
Ik dacht dat als je hem binnen 12 uur innam wel veilig was! Dan lijkt me 12 uur erna ook nog wel! Maar ik zou de strip wel afmaken! Kdenk niet dat het verstandig is om de strip af te breken!
Maar mssn weten daar anderen meer over..
Oud 03-04-2006, 18:28
Rozen
Rozen is offline
Ik bedoelde daarmee dus dat het na 12 uur erna was. Jah het lijkt me op zich ook het veiligste, maar 2 weken wachten...
Oud 03-04-2006, 18:59
Verwijderd
Als je nu al stopt weet je nog niets, want het kan best zijn dat het dan nog weken duurt voor je ongesteld wordt, omdat het midden in de strip was.... dus ik zou 'm toch maar afmaken als ik jou was. Sterkte met wachten
Oud 12-04-2006, 19:40
Meadow
Meadow is offline
Zojuist het hele topic doorgelezen. Een hoop geleerd . Godzijdank heeft microgynon mij nog nooit in de steek gelaten, alhoewel ik soms wel paniekerig word.

Hoe is het nu met Support81, weet iemand dat. Ik vond haar verhaal goed om te lezen, ze heeft voor zichzelf gekozen, het klonk heel liefdevol allemaal.
Oud 13-04-2006, 11:06
sweetgirl00
sweetgirl00 is offline
Hey! (Het is miss een lang verhaal maar I NEED HELP)

Woensdag 22 maart moest ik weer beginnen met een nieuwe strip maar ben dat vergeten en heb toen de pil pas donderdag 23 maart geslikt rond 11 uur. Dus ik heb een stopweek gehad van 8 dagen en ik heb ergens gelezen dat dat absoluut niet mag en dat een stopweek van 7 dagen maximaal is en dat als je een stopweek hebt van 8 dagen dat je dan een kans hebt dat de eicel wel vrijkomt. In de stopweek heb ik sex gehad met mijn vriend maar daarna ook gewoon. Verder heb ik de pil gewoon doorgeslikt tot vrijdag 7 april. Toen ben ik in slaap gevallen omdat ik zo moe was...en zondag 9 april ben ik hem ook vergeten en dit waren dus 2 pillen in de derde week van de strip. Niet zo slim dus... Gister dinsdag 11 april was mijn laatste pil van de strip en had opeens bloedverlies overdag best wel wat maar s'nachts helemaal niet en s'avonds..Ik heb gelezen op internet dat als je zwanger bent, kan het voorkomen dat je wat licht roze bloed afscheidt op het moment dat de embryo zich nestelt in de wand van de baarmoeder. Dit gebeurt 8-10 dagen na de ovulatie, dus iets eerder dan je menstruatie, terwijl ik pas altijd op een zaterdag ongesteld moet worden, zou het dus kunnen betekenen dat ik zwanger ben? Vanmorgen was ik ook heel erg misselijk en heb krampen in me buik. Ik ben ook steeds eerder moe en kan s'nachts haast niet slapen. Kan iemand mij helpen?? Wat denken jullie?

Groetjes + kus Lausie
Oud 13-04-2006, 11:07
Verwijderd
Doe gewoon een zwangerschapstest, dan weet je het (te koop bij de drogist, niet heel duur ofzo, kun je gewoon zelf doen, op de verpakking staat hoe het moet). En ga met je huisarts overleggen over een anticonceptiemiddel dat je niet kunt vergeten, want drie keer in één strip is echt te veel.

Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 13:30.
Oud 13-04-2006, 13:22
JJ13
JJ13 is offline
ik zou idd een test doen, dan heb je tenminste zekerheid. het kan idd zo zijn dat je zwanger bent als je een pil uit de 1e week vergeet, zeker als je 7 dagen daarvoor sex hebt gehad.
Oud 18-04-2006, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 24-08-2005 @ 07:12 :
www.zwangerschapstest.nu

voor een paar euro heb je ze thuis (in blanco verpakking)
Wat ik me dan afvraag, waarom zijn ze daar zo goedkoop en in de winkel zo duur? Maakt dat nog verschil?
Oud 18-04-2006, 18:04
Roos
Roos is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-04-2006 @ 14:06 :
Wat ik me dan afvraag, waarom zijn ze daar zo goedkoop en in de winkel zo duur? Maakt dat nog verschil?
Misschien lijken ze op zwangerschaptesten die de huisarts gebruikt. Ik denk dat die goedkoper zijn dan commerciele zwangerschaptesten voor 'leken'.
Is maar een theorie hoor
Oud 11-05-2006, 08:03
snoopy
snoopy is offline
Ik vroeg me af of je, als je de pil gebruikt, nog steeds kunt merken dat je niet zwanger bent omdat je ongesteld wordt.
Hmmm... vage zin, maar ik bedoel dit:
het schijnt dat je gewoon menstruaties blijft krijgen als je de pil slikt, ook al ben je zwanger. Klopt dat of niet?
Het is nl. zo: ik ben al 2 dagen s ochtends ontzettend misselijk, maar ben net ongesteld geweest. Normaal zou je dan zeggen dat je niet zwanger kunt zijn, maar geldt dit ook voor als je de pil (of nuvaring) gebruikt?
Tjeez, warrig verhaal, maar ja... ben dus heel misselijk (heb al 3 keer overgegeven vanochtend... )
Oud 11-05-2006, 08:28
Verwijderd
ALs je de pil slikt en je raakt toch zwanger, kan het zijn dat je toch ongesteld wordt, maar dat is net zo goed het geval wanneer je niet aan de pil bent. Meestal blijft de bloeding wel uit, dat blijkt uit:
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-05-2006 @ 21:12 :
Meestal wordt aangeraden om de pil niet langer dan drie stopweken achter elkaar door te slikken omdat je er anders pas erg laat achterkomt dat je eventueel toch zwanger bent als er iets mis is gegaan.
Oud 11-05-2006, 17:15
vosje16
vosje16 is offline
Is er een verschil tussen een "ikben3maandenzwanger-buik" en een "ikbenenkelekilosverdikt-buik"? Want sinds 2, 3 week heb ik gemerkt dat mijn buik wat ronder was en heb ik constant zin om te eten Ben ook 2 kilo bijgekomen...
Oud 15-05-2006, 11:26
Muchacha
Muchacha is offline
Als je al begint bij te komen op je buik ben je al wel ff zwanger hoor, denk ik.
Ik denk dat een zwangere buik harder aanvoelt dan een verdikte buik... Maar ik ben nog nooit zwanger geweest dus
Oud 17-05-2006, 12:27
Verwijderd
Een zwangere buik groeit de eerste 3 maanden niet zo heel hard. ik had van mezelf al een buikje maar bij mij kon je het pas goed zien na ongeveer 4 maanden.
verder kun je ook aan andere dingen merken dat je zwanger bent (misselijkheid, je hormonen, je borsten zijn gevoeliger).
als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk beter een test doen.
en als je gewoon ongesteld bent geworden elke maand kun je er bijna zeker van zijn dat je niet zwanger bent.

ja, ben al weer 36 weken en 2 dagen zwanger! wow, het gaat zo hard!
Oud 17-05-2006, 14:23
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-05-2006 @ 13:27 :
Een zwangere buik groeit de eerste 3 maanden niet zo heel hard. ik had van mezelf al een buikje maar bij mij kon je het pas goed zien na ongeveer 4 maanden.
verder kun je ook aan andere dingen merken dat je zwanger bent (misselijkheid, je hormonen, je borsten zijn gevoeliger).
en als je gewoon ongesteld bent geworden elke maand kun je er bijna zeker van zijn dat je niet zwanger bent.

Wow dat gaat snel!
Spannend hoor!
Oud 21-05-2006, 11:42
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 11-05-2006 @ 18:15 :
Is er een verschil tussen een "ikben3maandenzwanger-buik" en een "ikbenenkelekilosverdikt-buik"? Want sinds 2, 3 week heb ik gemerkt dat mijn buik wat ronder was en heb ik constant zin om te eten Ben ook 2 kilo bijgekomen...
mm ja als je op je rug gaat liggen en je voelt aan je buik, dan voel je wel echt een ronding en is ook wat harder. tenminste dat had ik dan.
Oud 21-05-2006, 12:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
Je zegt zelf dat je veel meer eet. Dan kom je natuurlijk aan in gewicht he
Oud 21-05-2006, 20:52
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-05-2006 @ 13:42 :
Je zegt zelf dat je veel meer eet. Dan kom je natuurlijk aan in gewicht he
Ik zei dat ik altijd zin had om te eten. Dit wil niet zeggen dat ik meer eet dan gewoonlijk 'k Bedoel dat ik bvb. ongelofelijk veel zin heb in een pizza, net nadat ik een hele maaltijd opgegeten heb...
Oud 24-05-2006, 22:57
de Pen
de Pen is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 21-05-2006 @ 12:42 :
mm ja als je op je rug gaat liggen en je voelt aan je buik, dan voel je wel echt een ronding en is ook wat harder. tenminste dat had ik dan.
Maar kun je je buik wel indrukken of is het daar te hard voor? En als je je adem inhoudt, blijft ie rond of wordt het weer plat?
Oud 26-05-2006, 16:35
Inga
Inga is offline
Citaat:
Als je echt zwanger bent weet je dat ergens in je achterhoofd al .. Had ik iig .. Voor ik de test deed wist ik het antwoord al
Oud 26-05-2006, 22:57
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Inga schreef op 26-05-2006 @ 17:35 :
Als je echt zwanger bent weet je dat ergens in je achterhoofd al .. Had ik iig .. Voor ik de test deed wist ik het antwoord al
Ik heb al verschillende keren een test gedaan omdat ik echt dacht dat ik zwanger was en het bleek nooit zo te zijn...
Oud 26-05-2006, 23:04
rare kwast
rare kwast is offline
als je goed naar je lichaam luistert weet je t vaak wel
Oud 29-05-2006, 14:49
Roos
Roos is offline
Als je goed naar een zwangerschapstest kijkt, weet je het wel

Nee serieus, het valt me op dat veel meisjes gelijk denken dat ze zwanger zijn, als ze gevoelige borsten hebben en wat misselijk zijn. Negen van de tien keer is dat natuurlijk niet zo
Oud 29-05-2006, 16:36
girl198520
girl198520 is offline
Ik ben vorige week in week 1 de pil vergeten en heb geslachtsgemeenschap gehad. daarna in diezelfde week ben ik hem nog een keer vergeten maar heb geen geslachtsgemeenschap gehad. kan ik nou toch zwanger zijn?
Oud 01-06-2006, 13:56
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
girl198520 schreef op 29-05-2006 @ 17:36 :
Ik ben vorige week in week 1 de pil vergeten en heb geslachtsgemeenschap gehad. daarna in diezelfde week ben ik hem nog een keer vergeten maar heb geen geslachtsgemeenschap gehad. kan ik nou toch zwanger zijn?
zoals ook in het piltopic staat: als je de pil vergeet in week 1 moet je m alsnog innemen als je eraan denkt. verder moet je ook 7 dagen een condoom gebruiken. als je in week 1 een pil vergeet en je hebt in die week daarvoor seks gehad, dan kan je daar ook nog zwanger van raken. je kan dus zwanger zijn. sowieso is het niet goed om 2 pillen in een strip te vergeten.
Ik zou de bijsluiter eens goed lezen, want zoiets hoor je eigenlijk wel te weten als je de pil gebruikt. verder zie hieronder:

Eerste week
Pil vergeten in de eerste week van een pilstrip: vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken volgens het schema en 7 dagen lang condooms gebruiken. Als je 2 dagen voordat je de pil hebt vergeten zonder condooms hebben gevreeën dan kan je zwanger zijn en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts voor advies.

Tweede week
Pil vergeten in de tweede week van de pilstrip: vergeten pil alsnog innemen en de strip afmaken volgens schema. Je bent nog gewoon beschermd tegen zwangerschap.

Derde week
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:

Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;

Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.

Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip. Je kan tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar je bent wel beschermd tegen een zwangerschap. Voor de driefasenpil met ethinylestradiol en gestodeen (Tri-Minulet en Triodeen)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen doorslikken: gebruik hiervoor de witte tabletten van een nieuwe strip.oor de driefasenpil met ethinylestradiol en levonorgestel(merknamen Trigynon en Trinordiol)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen de pil doorslikken. Gebruik hiervoor de gele tabletten van een nieuwe strip

Neem de pil niet meer in en neem ook de rest van de strip niet meer in. Je begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet je weer met een nieuwe strip beginnen.
Oud 01-06-2006, 19:46
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2006 @ 15:49 :
Nee serieus, het valt me op dat veel meisjes gelijk denken dat ze zwanger zijn, als ze gevoelige borsten hebben en wat misselijk zijn. Negen van de tien keer is dat natuurlijk niet zo
Alleen jammer als je die 1 van de 10 bent. Nee, maar je hebt gelijk, maar naar mijn idee is het ook wel goed, dat men zich een beetje bewust wordt van dingen. Ik bedoel, sommige mensen slikken de pil wel, maar dan zo onregelmatig dat ze beter geen pil kunnen slikken, bij wijze van.

Maar als je echt elke maand met angst uitkijkt naar je 'menstruatie', dan kun je beter of met condoom erbij of geen seks hebben.
Oud 02-06-2006, 19:38
Yana
Yana is offline
Ik hoop dat iemand me hier wat gerust kan stellen.. (of misschien ga ik toch maar een zwangerschapstest kopen, want ik knijp 'em behoorlijk..)

Afgelopen zondagmorgen seks gehad, zondagavond pil vergeten, maandagavond pil vergeten, dinsdagochtend beide pillen alsnog geslikt. (maandagavond pil was binnen de 12 uur, zondagavond pil was ruimschoots te laat.)

Naar de apotheek gesneld, morningafterpil gehaald, binnen de 48 uur na de onveilige seks die pil geslikt (en er redelijk wat hoofdpijn en misselijkheid van gehad, maar ja.. )

Ik wilde komende keer eigenlijk de pil doorslikken omdat dat beter uitkomt, maar ik ben ergens toch nog een beetje bang dat ik alsnog zwanger ben en dat wil ik natuurlijk echt niet.

Ik las ergens dat de kans dat je met onveilige seks zwanger wordt, tussen de 10% en 30% is. Ik las ook dat als je binnen de 24-48 uur de morningafterpil neemt, die 85% betrouwbaar is. Hoe groot is de kans dan dat ik toch nog zwanger ben? (kansberekening was nooit mijn sterkste kant.. 0.30*0.85 ofzo? Komt uit op 0.255... is toch nog 25%, dat kan volgens mij nooit kloppen.)

Help?

[edit]Trouwens, belangrijk te vermelden dat ik al de hele week een ontzettende druk op mijn blaas heb, zonder dat ik moet plassen. Wel het gevoel alsof je echt moet rennen om naar de wc te gaan, maar dan maar een paar druppeltjes plassen. Het verontrust me mateloos [/edit]

Laatst gewijzigd op 02-06-2006 om 19:41.
Oud 03-06-2006, 21:42
Anetj
Anetj is offline
Ik heb een aantal weken geleden seks gehad, met condoom. Ik ben niet aan de pil. Maar nu ben ik vorige week veel te weinig zegmaar ongesteld geweest. Het was maar 1 dag en heel weinig. Wat nu? Want concoom is niet erg betrouwbaar he?
Oud 04-06-2006, 03:38
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Yana schreef op 02-06-2006 @ 20:38 :
Ik hoop dat iemand me hier wat gerust kan stellen.. (of misschien ga ik toch maar een zwangerschapstest kopen, want ik knijp 'em behoorlijk..)

Afgelopen zondagmorgen seks gehad, zondagavond pil vergeten, maandagavond pil vergeten, dinsdagochtend beide pillen alsnog geslikt. (maandagavond pil was binnen de 12 uur, zondagavond pil was ruimschoots te laat.)

Naar de apotheek gesneld, morningafterpil gehaald, binnen de 48 uur na de onveilige seks die pil geslikt (en er redelijk wat hoofdpijn en misselijkheid van gehad, maar ja.. )

Ik wilde komende keer eigenlijk de pil doorslikken omdat dat beter uitkomt, maar ik ben ergens toch nog een beetje bang dat ik alsnog zwanger ben en dat wil ik natuurlijk echt niet.

Ik las ergens dat de kans dat je met onveilige seks zwanger wordt, tussen de 10% en 30% is. Ik las ook dat als je binnen de 24-48 uur de morningafterpil neemt, die 85% betrouwbaar is. Hoe groot is de kans dan dat ik toch nog zwanger ben? (kansberekening was nooit mijn sterkste kant.. 0.30*0.85 ofzo? Komt uit op 0.255... is toch nog 25%, dat kan volgens mij nooit kloppen.)

Help?

[edit]Trouwens, belangrijk te vermelden dat ik al de hele week een ontzettende druk op mijn blaas heb, zonder dat ik moet plassen. Wel het gevoel alsof je echt moet rennen om naar de wc te gaan, maar dan maar een paar druppeltjes plassen. Het verontrust me mateloos [/edit]
Ik zeg haal een zwangerschapstest
maar die kun je pas doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden en eerder niet in principe
Daarvoor moet je langs bij de dokter volgens mij, iig een doe het zelf test gaat niet als ej nog niet ongesteld bent.
En sorry ik kan je niet geruststellen enzo gewoon wachten tot je zo;n test kan doen meer kan ik er ook niet van maken
Oud 04-06-2006, 14:50
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
Anetj schreef op 03-06-2006 @ 22:42 :
Ik heb een aantal weken geleden seks gehad, met condoom. Ik ben niet aan de pil. Maar nu ben ik vorige week veel te weinig zegmaar ongesteld geweest. Het was maar 1 dag en heel weinig. Wat nu? Want concoom is niet erg betrouwbaar he?
Zou iemand even kunnen reageren? Want ik weet niet goed waar ik aantoe ben nu...
Oud 04-06-2006, 14:56
Kali
Kali is offline
Citaat:
Anetj schreef op 04-06-2006 @ 15:50 :
Zou iemand even kunnen reageren? Want ik weet niet goed waar ik aantoe ben nu...
1. doe een test
2. als een condoom weinig betrouwbaar zou zijn, waarom maken en verkopen ze die dingen anders nog? zolang je ze goed gebruikt normaal geen probleem.
3. volgens mij is de kans nihil
Oud 04-06-2006, 15:01
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
Kali schreef op 04-06-2006 @ 15:56 :
1. doe een test
2. als een condoom weinig betrouwbaar zou zijn, waarom maken en verkopen ze die dingen anders nog? zolang je ze goed gebruikt normaal geen probleem.
3. volgens mij is de kans nihil
oke oke.. dankje
Oud 04-06-2006, 16:20
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Yana schreef op 02-06-2006 @ 20:38 :

Help?

..Dat van je blaas klinkt mij als een blaasontsteking in de oren? Heb je ook een branderig gevoel bij het plassen? Koorts? iig goed in de gaten houden (veel drinken en zorg dat je ruimvoldoende vitamine C binnenkrijgt).

Volgens mij klopt je kansberekening niet... Hoewel ik er ook mateloos slecht in ben.. Is het niet eerder 0,30*0,15?

Sterkte (})
Oud 06-06-2006, 09:20
stain
stain is offline
Vraagje,

zaterdag had ik gemeenschap met men vriendin, zij neemt haar pil gewoonlijk 's avonds rond 8 uur ofzo. Zondagavond is ze de pil echter vergeten nemen. Ze is in haar eerste pilweek (donderdag begonnen). Maandagmorgen rond 11.00 merkte ze dat ze de pil was vergeten nemen en heeft ze die alsnog ingenomen.

Na wat opzoekingswerk toch maar besloten over te gaan tot de noodpil, die heeft ze in de vroege namiddag genomen. Maar ik kan echt niet stoppen met me zorgen te maken

Hoe gaat dat trouwens? Als ze de pil zondagavond is vergeten nemen, dan zou 36 uur na haar laatste pil het gevaarlijk worden volgens de bijsluiter. Wat wilt zeggen (denkik) dat er een eisprong kan zijn. Maar dat wil zeggen dat de eventuele (kans is zowieso al klein wsl?) bevruchting ook pas kan gebeurd zijn op de dag dat ze de morning after genomen heeft, of ben ik nu verkeerd?

Thanks!
Oud 08-06-2006, 12:40
VIC.
VIC. is offline
Ik heb een vraagje..

Ik ben 3 jaar aan de pil geweest maar omdat ik wilde overstappen ben ik daar 3 maanden geleden mee gestopt. Ik slik nu sinds vorige week donderdag mn nieuwe pil. Ik heb de vijfde pil van deze strip ongeveer 13 uur later ingenomen dan mn gebruikelijke tijd (ik was em vergeten, en heb het meteen ingenomen toen ik eraan dacht).
Nu heb ik gisteravond seks gehad en is het condoom gescheurd.. Is een morning afterpil nu echt noodzakelijk, of is die 13 uur later een pil innemen in de eerste week nog snel goed genoeg om voldoende beschermd te zijn?
In de bijsluiter stond wel dan als je het meer dan 12 uur later in de eerste week inneemt, er een kans bestaat dat je minder beschermd bent. Nu is het zo dat ik morgen jarig ben en daarom vanavond en morgen een feest heb, ik wil daarom weten of het echt zo noodzakelijk is om die MA te slikken (ivm misselijkheid enzo..)
Alvast bedankt!
Oud 08-06-2006, 12:53
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
VIC. schreef op 08-06-2006 @ 13:40 :
Ik heb een vraagje..

Ik ben 3 jaar aan de pil geweest maar omdat ik wilde overstappen ben ik daar 3 maanden geleden mee gestopt. Ik slik nu sinds vorige week donderdag mn nieuwe pil. Ik heb de vijfde pil van deze strip ongeveer 13 uur later ingenomen dan mn gebruikelijke tijd (ik was em vergeten, en heb het meteen ingenomen toen ik eraan dacht).
Nu heb ik gisteravond seks gehad en is het condoom gescheurd.. Is een morning afterpil nu echt noodzakelijk, of is die 13 uur later een pil innemen in de eerste week nog snel goed genoeg om voldoende beschermd te zijn?
In de bijsluiter stond wel dan als je het meer dan 12 uur later in de eerste week inneemt, er een kans bestaat dat je minder beschermd bent. Nu is het zo dat ik morgen jarig ben en daarom vanavond en morgen een feest heb, ik wil daarom weten of het echt zo noodzakelijk is om die MA te slikken (ivm misselijkheid enzo..)
Alvast bedankt!
tsja, in de bijsluiter (en overal op internet) staat dat er niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen mag zitten. de pil is sowieso nog niet meteen veilig als je er net (weer) mee begint. ik zou iig geen risico nemen, want je kan van 1 keer onveilig zwanger raken. je moet zelf weten of de de MAP neemt, maar ik zou het wel doen.
Oud 08-06-2006, 13:04
VIC.
VIC. is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 08-06-2006 @ 13:53 :
tsja, in de bijsluiter (en overal op internet) staat dat er niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen mag zitten. de pil is sowieso nog niet meteen veilig als je er net (weer) mee begint. ik zou iig geen risico nemen, want je kan van 1 keer onveilig zwanger raken. je moet zelf weten of de de MAP neemt, maar ik zou het wel doen.
Er stond dus dat het wel meteen veilig zou zijn, mits je begint op de eerste dag van je menstruatie.
Maargoed, bedankt voor je reactie, ik heb maar besloten dat ik em ga halen.
Oud 08-06-2006, 13:46
stain
stain is offline
Iemand die iets weet ivm mijn post? :x
Oud 08-06-2006, 15:16
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
VIC. schreef op 08-06-2006 @ 14:04 :
Er stond dus dat het wel meteen veilig zou zijn, mits je begint op de eerste dag van je menstruatie.
Maargoed, bedankt voor je reactie, ik heb maar besloten dat ik em ga halen.
ja, dat is idd waar, als je op je eerste dag van menstruatie begint, is ie meteen veilig. maar je bent een pil vergeten (meer dan 12 uur te laat) in de 1e week en dan moet je 7 dagen een condoom gebruiken (die is gescheurd, dus niet veilig). ik zou het voor de zekerheid doen, succes ermee.

Laatst gewijzigd op 08-06-2006 om 15:18.
Oud 08-06-2006, 15:22
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
stain schreef op 06-06-2006 @ 10:20 :
Vraagje,

zaterdag had ik gemeenschap met men vriendin, zij neemt haar pil gewoonlijk 's avonds rond 8 uur ofzo. Zondagavond is ze de pil echter vergeten nemen. Ze is in haar eerste pilweek (donderdag begonnen). Maandagmorgen rond 11.00 merkte ze dat ze de pil was vergeten nemen en heeft ze die alsnog ingenomen.

Na wat opzoekingswerk toch maar besloten over te gaan tot de noodpil, die heeft ze in de vroege namiddag genomen. Maar ik kan echt niet stoppen met me zorgen te maken

Hoe gaat dat trouwens? Als ze de pil zondagavond is vergeten nemen, dan zou 36 uur na haar laatste pil het gevaarlijk worden volgens de bijsluiter. Wat wilt zeggen (denkik) dat er een eisprong kan zijn. Maar dat wil zeggen dat de eventuele (kans is zowieso al klein wsl?) bevruchting ook pas kan gebeurd zijn op de dag dat ze de morning after genomen heeft, of ben ik nu verkeerd?

Thanks!
wanneer heeft ze de MAP gehaald? want deze werkt maar tot 72 uur (3 dagen) na de onbeschermde sex. omdat ze de pil in week 1 is vergeten, moet je 7 dagen een condoom gebruiken (vanaf dat je de pil vergeten bent). hoe het precies met de MAP zit, weet ik niet, staat denk ik wel in de bijsluiter. succes ermee
Oud 24-06-2006, 13:46
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:

Gefeliciteerd!
Oud 04-07-2006, 10:51
Yana
Yana is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 04-06-2006 @ 17:20 :
..Dat van je blaas klinkt mij als een blaasontsteking in de oren? Heb je ook een branderig gevoel bij het plassen? Koorts? iig goed in de gaten houden (veel drinken en zorg dat je ruimvoldoende vitamine C binnenkrijgt).

Volgens mij klopt je kansberekening niet... Hoewel ik er ook mateloos slecht in ben.. Is het niet eerder 0,30*0,15?

Sterkte (})
Ik voel me niet anders dan daarvoor, dus het zal allemaal wel loslopen

Dat gevoel van de hele tijd moeten plassen is trouwens een paar dagen naderhand alweer weggegaan.. heb ik gewoon zo nu en dan heel even. Raar

maar goed, ik ben niet extreem aangekomen, geen extreem gevoelige borsten, gewoon weer normaal aan de pil... Dus eigenlijk voel ik me wel safe
Oud 19-07-2006, 08:45
Estar
Estar is offline
Ik was reuze nieuwsgierig naar de situatie van crazymoon en heb op haar site gekeken, dus bij deze:

Gefeliciteerd met je mooie dochter!!
Oud 19-07-2006, 15:00
Luminous
Luminous is offline
ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen! de situatie is als volgt:

ik heb onveilige seks gehad drie dagen voor de dag waarop mijn eisprong plaats zou vinden. ik heb de MAP gehaald en die geslikt ongeveer 20 uur na de onveilige seks. vandaag (6 dagen na het slikken van de MAP) heb ik veel afscheiding. ik heb de MAP eerder gebruikt en toen had ik dat niet. moet ik me nu zorgen maken? want in de bijsluiter staat niets over tussentijdse bloedingen ofzow..

hoop dat er nog iemand kijkt op het forum met dit mooie weer
Oud 19-07-2006, 15:36
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:

Gefeliciteerd met je dochter !!
Ze is onderhand al een maand oud zag ik, maar toch
Oud 19-07-2006, 17:27
Estar
Estar is offline
Citaat:
Luminous schreef op 19-07-2006 @ 16:00 :
ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen! de situatie is als volgt:

ik heb onveilige seks gehad drie dagen voor de dag waarop mijn eisprong plaats zou vinden. ik heb de MAP gehaald en die geslikt ongeveer 20 uur na de onveilige seks. vandaag (6 dagen na het slikken van de MAP) heb ik veel afscheiding. ik heb de MAP eerder gebruikt en toen had ik dat niet. moet ik me nu zorgen maken? want in de bijsluiter staat niets over tussentijdse bloedingen ofzow..

hoop dat er nog iemand kijkt op het forum met dit mooie weer
Daar hoef je je geen zorgen om te maken, dat kan te maken hebben omdat je ineens een hormoonschommeling hebt gehad door de MAP.
Oud 20-07-2006, 20:04
Luminous
Luminous is offline
wtf

ben ik ongesteld geworden! en niet zown klein beetje oowk..

nu is het tog wel zeker dat er geen mini-me aanwezig is hea?
Oud 21-07-2006, 07:12
Estar
Estar is offline
Wat denk je nou zelf?
Oud 21-07-2006, 09:07
Luminous
Luminous is offline
nouw, ik hoop dat je begrijpt dat mensen die denken dat ze zwanger zijn nogal in spanning zitten en dat als je opeens op een onverwacht tijdstip begint te bloeden (misschien is het niet eens menstruatie) ze verrast zijn en nog niet helemaal overtuigd..

maar toch bedankt!

Regels voor berichten