Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-02-2005 @ 19:04 :
ik wil graag iets afvallen. Met de reden dat mijn gewicht te word, al zeg ik het zelf. Ik ben ong. 175 cm lang en weeg 67 kilo. Mijn BMI is 21.9.

Sinds ik ben gestopt met sporten, zo'n anderhalve maand geleden ben ik al 4/5 kilo aangekomen. Ook is mijn eetpatroon niet echt goed doordat ik niet in de aula wil eten

Ik heb vandaag even bijgehouden wat ik eet.

ontbijt
8.00 : 1 kopje thee met suiker en 1 volkoren boterham met kaas.

tussendoor
10.35 : 2 yoghurtkoekjes

lunchpauze
12.35 : 2 boterhammen met kipfilee en 1 boterham met kaas.

tussendoor
16.00 : 1 boterham met kaas en beker met vruchtensap
16.30 : bakje pistaches nootjes
17.00 : chocolade koekje

avondeten
18.00 1 worst met mosterdsaus 4 aardappelen en 3 scheppen appelmoes.

en op school drink ik ook nog flesje vruchtensap van de aldi leeg.

Ik heb vaak als ik thuiskom nog een hongergevoel. Wat zou ik nog meer als goed tussendoortje kunnen doen? En wat zou ik eventueel kunnen veranderen aan mijn eetpatroon?
vergeten te zeggen dat ik wel elke dag naar school fiets en dat is ong. 12 km
Oud 14-02-2005, 18:22
5803
5803 is offline
omdat gisteren niet echt representatief was, post ik mijn eten van vandaag:

09.00: 2 bruine boterhammen met een gebakken ei en een glas sinaasappelsap + kopje thee.
12.00: 3 bruine boterhammen met smeerkaas + sap.
14.00: cup-a-soup, 2 droge boterhammen + stuk ontbijtkoek +mandarijn.
18.00: aardappelen en prei, redelijk veel. stuk komkommer en kaassoufflé.

vanavond nog pakje liga + stuk komkommer + mandarijn. voor mijn doen is dit redelijk weinig, maar is het ook té weinig?
Oud 14-02-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-02-2005 @ 19:04 :
ik wil graag iets afvallen. Met de reden dat mijn gewicht te word, al zeg ik het zelf. Ik ben ong. 175 cm lang en weeg 67 kilo. Mijn BMI is 21.9.

Sinds ik ben gestopt met sporten, zo'n anderhalve maand geleden ben ik al 4/5 kilo aangekomen. Ook is mijn eetpatroon niet echt goed doordat ik niet in de aula wil eten

Ik heb vandaag even bijgehouden wat ik eet.

ontbijt
8.00 : 1 kopje thee met suiker en 1 volkoren boterham met kaas.

tussendoor
10.35 : 2 yoghurtkoekjes

lunchpauze
12.35 : 2 boterhammen met kipfilee en 1 boterham met kaas.

tussendoor
16.00 : 1 boterham met kaas en beker met vruchtensap
16.30 : bakje pistaches nootjes
17.00 : chocolade koekje

avondeten
18.00 1 worst met mosterdsaus 4 aardappelen en 3 scheppen appelmoes.

en op school drink ik ook nog flesje vruchtensap van de aldi leeg.

Ik heb vaak als ik thuiskom nog een hongergevoel. Wat zou ik nog meer als goed tussendoortje kunnen doen? En wat zou ik eventueel kunnen veranderen aan mijn eetpatroon?
De hoeveelheid en de verdeling zien er redelijk goed uit, maar aangezien je af wilt vallen kun je bepaalde dingen misschien weg laten of vervangen. Ik zal proberen wat tips en 'kritiek' te geven.

Bij het ontbijt zou je eventueel 2 boterhammen kunnen eten ipv 1. Wat voor kaas doe je op je brood? 20+ en 30+ kaas zijn wel goed, en (magere) smeerkaas ook, maar je zou misschien beter voor magere vleeswaren kunnen kiezen. Voorbeelden hier van zijn: achter-, en schouderham, rookvlees, rosbief en kipfilet. En als je liever zoet op je brood hebt kun je ook (halva-/light)jam of honing op je brood doen.

Je zou de suiker in je thee weg kunnen laten, of kunnen vervangen door 1 of 2 zoetjes. En wat drink je voor de rest behalve thee en vruchtendrank? Vruchtendrank is op zich wel gezond, omdat er meestal veel vitaminen in zitten, maar meestal zitten er ook 'redelijk veel' calorieën in. Je kunt het best thee (zonder suiker) en water (en eventueel light-frisdrank) drinken en af en toe een glaasje (halfvolle) melk of vruchtensap.

Wat zijn yoghurtkoekjes precies? Misschien kun je die beter vervangen door wat fruit. Het is sowieso goed om wat fruit te eten, want behalve de vruchtendrank komt er geen fruit in je lijstje voor.

Dat de nootjes en chocoladekoekjes niet zo goed zijn had je zelf waarschijnlijk ook al door. Heel lekker natuurlijk, maar als je wilt afvallen niet zo verstandig. Probeer je te beperkten tot 3 tussendoortjes per dag, en als je toch zin in een tussendoortje hebt, kies dan een 'gezonder' tussendoortje. Voorbeelden hiervan zijn: 'Alle soorten fruit, een plakje ontbijtkoek, een eierkoek, een krentenbol, een mueslibol, een soepstengel, Japanse zoutjes of zoute sticks. Ook toastjes besmeerd met een 20+ smeerkaas of belegd met een magere vleeswarensoort (bijvoorbeeld rosbief of fricandeau) zijn verantwoorde tussendoortjes.' (Gekopieerd van Overgewicht.nl )

Dan je avondeten. Wat betreft de aardappelen zit het wel goed. 3 a 4 aardappelen, of 3 a 4 opscheplepels pasta/rijst is voldoende. Goede keuzes zijn: gekookte aardappelen, volkoren pasta, aardappelpuree en zilvervliesrijst. De worst is iets minder. Worst is over het algemeen vrij vet en calorierijk, en dus niet echt handig bij het afvallen. Je kunt het beste kipfilet, kalkoensfilet mager rundvlees, mager varkensvlees of magere vis eten. En verder mis ik de groenten bij je avondeten? Er word aanbevolen ongeveer 200 gram groente (ongeveer gelijk aan 4 opscheplepels) te eten per dag.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Oud 14-02-2005, 18:44
Verwijderd
En zoetjes in je thee en light frisdrank lijkt me niet zo goed...tenzij je bv. maar één glas light fris drinkt. Als zoet beleg vind ik stroop btw ook wel gaan.

Nootjes zijn niet zo heel ongezond, zolang je er niet te veel eet. Je moet ook vetten binnen krijgen en nootjes bevatten veel goede vetten. Zolang je er niet te veel eet, is het niet slechter dan een krenten-, een mueslibol of toastjes, denk ik (die zijn ook niet zo gezond nl). En volgens mij bevat een eierkoek best veel suiker? (Ik weet dat je het gekopieerd hebt, maar ik zit zelf gewoon ff na te denken en wat dingen te koppelen ed. )
Oud 14-02-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2005 @ 18:53 :
sport je in hilversum?
Ja

Ik kan natuurlijk bij Olympos gaan sporten, dat is van de Universiteit Utrecht, maar ten eerste is dat op de Uithof (schijnt niet al te fijn te zijn 's nachts) en ten tweede moet ik dan teveel tijd besteden aan het reizen naar mijn zin. Zeker 's avonds.

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 18:49.
Oud 14-02-2005, 18:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-02-2005 @ 19:46 :
Ja

Ik kan natuurlijk bij Olympos gaan sporten, dat is van de Universiteit Utrecht, maar ten eerste is dat op de Uithof (schijnt niet al te fijn te zijn 's nachts) en ten tweede moet ik dan teveel tijd besteden aan het reizen naar mijn zin. Zeker 's avonds.
ik zoek namelijk nog iemand om iets leuks mee te doen zoals sporten... dus dan zou Olympos een uitkomt zijn, maar ik vind het idd ook nog te ver weg ... ondanks dat ik wel in Utrecht al op kamers zit ...
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2005 @ 19:57 :
ik zoek namelijk nog iemand om iets leuks mee te doen zoals sporten...
Ik ook
Als het met iemand anders is dan wordt het weer een heel ander verhaal, wat betreft reizen etc. Maar ik ben niet zo'n einzelganger.

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 19:04.
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 14-02-2005 @ 19:34 :

* verhaal*

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ik heb er zeker wat aan. Die yoghurt koekjes zijn van die reclame. Biscouts met rozijnen en yoghurt erop. Verder vind ik fruit meenemen naar school niet zo handig, en ik lust alleen appel en aardbeien. Ik doe als het seizoen er weer voor is altijd soort fruithapjes maken en smoothies maken.

het enigste wat ik drink is vruchtensap en thee heel soms beetje water maar echt niet veel.

Verder hou ik niet echt van vlees en vis. Ik ben wel dol op kipfile. Ook lust ik geen zoetwaren. ( ben wel kaasverslaafd) Verder doe ik oude kaas op mijn boterhammen.
En dat ik geen groente at vanavond kwam doordat ik geen rode kool lust
Oud 14-02-2005, 19:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmmm... ik geloof dat ze nu in season zijn. En ook beter voor je lijn... Dus nu gewoon lekker zoete aardappelen nemen ipv witte... Zijn echt lekker.
Oud 14-02-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-02-2005 @ 19:57 :
Verder vind ik fruit meenemen naar school niet zo handig, en ik lust alleen appel en aardbeien.
Ik wou ff wat zeggen, en ik bedoel het niet verkeerd, maar 'niet lusten' is niet geweldig handig als je op je lijn wilt letten...
Ik vind eigenlijk dat j ebest kunt leren om bepaalde dingen te eten, en vooral als je alleen appel en aardbeien 'lust'...
Mischien komt het omdat ik anders opgevoed ben dan jij, maar ik vind de term 'iets niet lusten' zo vreselijk...
En nogmaals ik bedoel het niet verkeerd, was gewoon eigenlijk een opmerking die ik wou maken.
Oud 14-02-2005, 20:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
5803 schreef op 14-02-2005 @ 19:22 :
omdat gisteren niet echt representatief was, post ik mijn eten van vandaag:

09.00: 2 bruine boterhammen met een gebakken ei en een glas sinaasappelsap + kopje thee.
12.00: 3 bruine boterhammen met smeerkaas + sap.
14.00: cup-a-soup, 2 droge boterhammen + stuk ontbijtkoek +mandarijn.
18.00: aardappelen en prei, redelijk veel. stuk komkommer en kaassoufflé.

vanavond nog pakje liga + stuk komkommer + mandarijn. voor mijn doen is dit redelijk weinig, maar is het ook té weinig?
Ok, let's go

1) Probeer 't wat beter te verdelen. Tussen 14 en 18u eet je niks.
2) Probeer niet teveel sap te drinken. Tikt ten eerste aan in calorieen, ten tweede is 't niet al te best voor je tanden. Eén glas bij 't ontbijt is voldoende
3) Waarom doe je geen beleg op je brood om 14u?
4) De smeerkaas, is die 15/20+?
5) Doe je suiker in je thee?
6) Probeer niet teveel aardappelen te eten, normale portie. Vele prei is wel weer goed, sowieso veel groente is goed
7) Neem liever wat anders dan liga en ontbijtkoek.
8) Gebruik je verder helemaal geen zuivel? Melk, yoghurt, kwark, kaas?
9) Je eet verder niet te weinig hoor Ik vind dit goed, probeer 't alleen zoals ik zei wat beter te verdelen. Tussen 9-12 een boterham die je anders om 12u zou eten. Tussen 14-18 een boterham die je andres om 14u zou eten. Heb je uiteindelijk minder honger
Oud 14-02-2005, 20:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 14-02-2005 @ 20:21 :
Ik wou ff wat zeggen, en ik bedoel het niet verkeerd, maar 'niet lusten' is niet geweldig handig als je op je lijn wilt letten...
Ik vind eigenlijk dat j ebest kunt leren om bepaalde dingen te eten, en vooral als je alleen appel en aardbeien 'lust'...
Mischien komt het omdat ik anders opgevoed ben dan jij, maar ik vind de term 'iets niet lusten' zo vreselijk...
En nogmaals ik bedoel het niet verkeerd, was gewoon eigenlijk een opmerking die ik wou maken.
Kan ik me in vinden. Men lust tegenwoordig niks meer, lijk 't wel
Oud 14-02-2005, 20:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-02-2005 @ 18:03 :
Offtopic: Je mag steunzolen in alle soorten schoenen dragen, maar of het goed voor je voeten en knieën is, is een tweede. Schoenen met hakken (dus ook laarzen) zijn bijna altijd slecht voor je voeten en je knieën. Dat blijft dus zo; ook als je steunzolen in doet. En aangezien je doorgaans last hebt van je voeten of knieën wanneer je steunzolen krijgt, is het dan niet aan te raden om door te gaan met schoenen dragen die slecht voor je zijn.
Weet ik. Ik draag geen enorme hakken, gewoon een 'beschaafde' hak. Ben namelijk niet zo lang, vrienden wel, zie ik er anders zo uit als een klein opdondertje Voel me dan ook zo.
Oud 14-02-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 14-02-2005 @ 20:21 :
hier heb je wel gelijk ik. Ik ben wel zo opgevoed dat ik wel moeten proeven. Maar in de winter is niet erg veel te krijgen aan fruit. Denk perziken en nectarines. Dat lust ik ook. Maar persoonlijk moet ik van bananen kotsen, en peren wordsteeds lekkerder.
Oud 14-02-2005, 20:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-02-2005 @ 21:30 :
hier heb je wel gelijk ik. Ik ben wel zo opgevoed dat ik wel moeten proeven. Maar in de winter is niet erg veel te krijgen aan fruit. Denk perziken en nectarines. Dat lust ik ook. Maar persoonlijk moet ik van bananen kotsen, en peren wordsteeds lekkerder.
- Sinaasappels
- Mandarijnen
- Druiven
- Grapefruits
?
Oud 14-02-2005, 20:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 21:31 :
- Sinaasappels
- Mandarijnen
- Druiven
- Grapefruits
?
kiwis?
Oud 14-02-2005, 20:43
Verwijderd
ik bne gewoon de helft vergeten. Maar wat ik zei ligt meestal op de schaal. kiwi's en druiven lust ik ook
Oud 14-02-2005, 20:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-02-2005 @ 21:43 :
ik bne gewoon de helft vergeten. Maar wat ik zei ligt meestal op de schaal. kiwi's en druiven lust ik ook
Zie je wel
Gewoon vragen of ze dat dan een keer voor je mee willen nemen
Oud 14-02-2005, 20:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-02-2005 @ 21:39 :
kiwis?
Kiwi's hou ik niet van, dus die vergeet ik standaard
Oud 14-02-2005, 20:57
blurred
blurred is offline
Vandaag heb ik best wel slecht gegeten, een zakje chocoladepaaseitjes Maar ik vond dat ik het een beetje verdiend had, omdat ik als een van de weinigen al mijn studiepunten van het vorige blok heb gehaad, met goede cijfers. Gisteren was ook niet super, maar toen was het zondag en dan ben ik sowieso minder met voedsel bezig dan normaal. Wat trouwens geen excuus is.

Morgen ga ik weer fris verder!! Halfvolle biogarde met müsli als ontbijt, ik heb sinaasappels in huis, een ovenschotel met groenten en aardappelpuree als avondeten en tussendoor crackers of een broodje... Moet weer goedkomen!!
Oud 14-02-2005, 20:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-02-2005 @ 21:57 :
Vandaag heb ik best wel slecht gegeten, een zakje chocoladepaaseitjes Maar ik vond dat ik het een beetje verdiend had, omdat ik als een van de weinigen al mijn studiepunten van het vorige blok heb gehaad, met goede cijfers. Gisteren was ook niet super, maar toen was het zondag en dan ben ik sowieso minder met voedsel bezig dan normaal. Wat trouwens geen excuus is.

Morgen ga ik weer fris verder!! Halfvolle biogarde met müsli als ontbijt, ik heb sinaasappels in huis, een ovenschotel met groenten en aardappelpuree als avondeten en tussendoor crackers of een broodje... Moet weer goedkomen!!
Je moet jezelf niet belonen met eten.
Oud 14-02-2005, 21:10
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 21:58 :
Je moet jezelf niet belonen met eten.
Dat is helemaal een verkeerde conclusie. Ik had daar op dat moment gewoon zin in en was blij met mijn goede punten, dat mag toch wel? Ik vind "belonen" echt een verkeerd woord. Het is heus niet zo dat wanneer ik iets goeds presteer, ik meteen naar de chocola grijp omdat het dan van mezelf ineens "mag" Maar ik vind wel dat je af en toe gewoon eens iets moet nemen wat je lekker vind. Hoef je het niet mee eens te zijn.
Oud 14-02-2005, 21:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-02-2005 @ 22:10 :
Dat is helemaal een verkeerde conclusie. Ik had daar op dat moment gewoon zin in en was blij met mijn goede punten, dat mag toch wel? Ik vind "belonen" echt een verkeerd woord. Het is heus niet zo dat wanneer ik iets goeds presteer, ik meteen naar de chocola grijp omdat het dan van mezelf ineens "mag" Maar ik vind wel dat je af en toe gewoon eens iets moet nemen wat je lekker vind. Hoef je het niet mee eens te zijn.
Lieve schat, uiteindelijk komt 't wel op belonen neer.

"Ik heb m'n punten gehaald, dus ik mag chocola"

Natuurlijk mag je wel af en toe iets lekkers. Ik wil je er alleen voor behoeden dat je te vaak gaat denken "Ik heb dit gedaan, dus mag ik dat" want de kans is er dat je er op den duur telkens makkelijker mee wordt.
Oud 14-02-2005, 21:14
5803
5803 is offline
Citaat:
Ok, let's go

1) Probeer 't wat beter te verdelen. Tussen 14 en 18u eet je niks.
2) Probeer niet teveel sap te drinken. Tikt ten eerste aan in calorieen, ten tweede is 't niet al te best voor je tanden. Eén glas bij 't ontbijt is voldoende
3) Waarom doe je geen beleg op je brood om 14u?
4) De smeerkaas, is die 15/20+?
5) Doe je suiker in je thee?
6) Probeer niet teveel aardappelen te eten, normale portie. Vele prei is wel weer goed, sowieso veel groente is goed
7) Neem liever wat anders dan liga en ontbijtkoek.
8) Gebruik je verder helemaal geen zuivel? Melk, yoghurt, kwark, kaas?
9) Je eet verder niet te weinig hoor Ik vind dit goed, probeer 't alleen zoals ik zei wat beter te verdelen. Tussen 9-12 een boterham die je anders om 12u zou eten. Tussen 14-18 een boterham die je andres om 14u zou eten. Heb je uiteindelijk minder honger
ten eerste, dankjewel voor je reply, hier heb ik zeker wat aan.
1) ik eet zeg maar als ik uit school ben wat, dat kan om 14 uur zijn, maar meestal om 15, 16, of 17 uur.
2) ok.
3) ik doop mijn brood meestal in de soep, en dan doe ik niet ook nog wat op mijn brood, vandaar.
4) smeerkaas is volgens mij 48+ maar als ik daar over ga zeuren krijg ik echt gezeur van mijn ouders, en ik doe altijd een heel dun laagje...
5)nee.
7) wat zijn nog goeie tussendoortjes behalve fruit? is brood beter dan liga of ontbijtkoek?
8) vergeten op te schrijven, ik drink meestal op een dag ongeveer 2 bekers melk, meestal gewoon tussendoor.

maar echt dankjewel! en gelukkig is dit wel genoeg, nioet te veel of te weinig, want dit kan ik wel een tijdje volhouden.
Oud 14-02-2005, 21:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
5803 schreef op 14-02-2005 @ 22:14 :
ten eerste, dankjewel voor je reply, hier heb ik zeker wat aan.
1) ik eet zeg maar als ik uit school ben wat, dat kan om 14 uur zijn, maar meestal om 15, 16, of 17 uur.
2) ok.
3) ik doop mijn brood meestal in de soep, en dan doe ik niet ook nog wat op mijn brood, vandaar.
4) smeerkaas is volgens mij 48+ maar als ik daar over ga zeuren krijg ik echt gezeur van mijn ouders, en ik doe altijd een heel dun laagje...
5)nee.
7) wat zijn nog goeie tussendoortjes behalve fruit? is brood beter dan liga of ontbijtkoek?
8) vergeten op te schrijven, ik drink meestal op een dag ongeveer 2 bekers melk, meestal gewoon tussendoor.

maar echt dankjewel! en gelukkig is dit wel genoeg, nioet te veel of te weinig, want dit kan ik wel een tijdje volhouden.
1) Ah, nouja, als 't kan, probeer 't dan tenminste wat beter te verdelen
4) Anders haal je zelf een kuipje? Merkloos 20+ bij de c1000 is vrij goedkoop.
7) Nou wat eiwitten 's avonds zijn goed. Wat vlees (wordt wat moeilijk denk ik), een stukje vis (uit de diepvries kan zo de magnetron in) of wat magere naturel kwark is goed
Je kan ook een stukje knackebröt met vleeswaar nemen. Minder calorieen in totaal dan liga.
Oud 14-02-2005, 21:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 22:20 :
Merkloos 20+ bij de c1000 is vrij goedkoop.
wahahaha, jij moet echt reclame voor hun gaan maken of ja doe je eigenlijk al...
Oud 14-02-2005, 21:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-02-2005 @ 22:28 :
wahahaha, jij moet echt reclame voor hun gaan maken of ja doe je eigenlijk al...
Tsja, ik werk 'r, dan weet ik wat d'r in 't assortiment zit he
Oud 14-02-2005, 21:32
5803
5803 is offline
ik eet geen vlees en vis, dus dat gaat niet gebeuren.
maar kwark of yoghurt oid is wel een goed idee, dat vult tenminste ook.
Oud 14-02-2005, 21:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
5803 schreef op 14-02-2005 @ 22:32 :
ik eet geen vlees en vis, dus dat gaat niet gebeuren.
maar kwark of yoghurt oid is wel een goed idee, dat vult tenminste ook.
Bonen?
Oud 14-02-2005, 22:24
Anaïs
Anaïs is offline
Nieuw hier...

1m68
67Kg

BMI: 24,... (aan de bovengrens dus )

Net gestopt met de pil, omdat die volgens mij een negatief effect heeft op mijn gewicht. In de periode dat ik minder at en 2x in de week naar de sportschool ging (zo'n 2 maanden lang) verloor ik geen grammetje!

Hopelijk hier nieuwe moed
Oud 15-02-2005, 09:27
Verwijderd
Oef, afgelopen dagen gingen echt niet goed. Magnums, chocola, kaneelsnoepjes en bonbons ( zo verspreid over de laatste dagen) en ik ben nog wel wat vergeten. Dus ik ga er vandaag weer lekker tegenaan. Het plan is om niet teveel loze carbs te nemen (suiker, snoep) en niet teveel vet maar ik eet sowieso weinig vet. Vanavond ga ik wel eten halen bij de toko, waarschijnlijk mie, kouseband (schrijf je dat zo?) ei en tahoe. Er zit wel saus bij maar dit is geloof ik het gezondste wat ze hebben .

Ik heb net ontbeten met een schaaltje magere yoghurt met cruesli (thuis zou ik muesli hebben genomen maar ik zit nu niet thuis dus tja )

Zometeen neem ik nog een grapefruit, als lunch iets van 3 boterhammen en dan vanmiddag nog 1 boterham, fruit en misschien wat yoghurt.
Oud 15-02-2005, 12:20
-eszy-
-eszy- is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 00:31 :
Wij 'prediken' hier meer het meerdere kleine maaltijden op een dag eten. Minder honger, verhoogd metabolisme.

En sporten, dat snapt iedereen wel denk ik dat dat nodig is over 't algemeen.

Light ontbijtkoeken enzo zijn over 't algemeen niet héél geweldig. Neem dan een extra boterham.
Over lighte koekjes kan ik me wel voorstellen maar ik wilde alleen maar tip geven als je 's avonds ergens trek in hebt zijn dat soort lighte koekjes wel handig en over sporten betreft over het algemeen is het inderdaad wel logisch maar lessen zoals APM en Body combat heb ik zelf ervaring mee. Ik wilde duidelijk maken dat je met dat soort lessen meer zelfvertrouwen krijgt en je conditie uiteraard beter van wordt.. That's it
Oud 15-02-2005, 14:10
kliwie
kliwie is offline
okidokie, vandaag heb ik gegeten:

half 10
5 scheppen brinta met magere melk

half 12
sinaasappel

half 2
1 boterham met linera en tomaat met komkommer
1 boterham met gebraden fricandeau (is dit eigenlijk mager beleg?)
groot glas topvit. Is geloof ik zelfde als optimel, 29 calorien per 100 ml.

(verwacht)
4 uur
banaan met magere kwark en beetje magere melk

6 uur
avondeten, weet niet wat maar dat zien we dan wel, ik denk wel iets gezonds, mijn moeder wil afvallen vandaar.
Oud 15-02-2005, 14:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 15-02-2005 @ 15:10 :
okidokie, vandaag heb ik gegeten:

half 10
5 scheppen brinta met magere melk

half 12
sinaasappel

half 2
1 boterham met linera en tomaat met komkommer
1 boterham met gebraden fricandeau (is dit eigenlijk mager beleg?)
groot glas topvit. Is geloof ik zelfde als optimel, 29 calorien per 100 ml.

(verwacht)
4 uur
banaan met magere kwark en beetje magere melk

6 uur
avondeten, weet niet wat maar dat zien we dan wel, ik denk wel iets gezonds, mijn moeder wil afvallen vandaar.
veel te weinig voor iemand die zich nog moet ontwikkelen...
Oud 15-02-2005, 14:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-02-2005 @ 15:36 :
veel te weinig voor iemand die zich nog moet ontwikkelen...
Tis idd erg weinig. Als ik haar avondeten op 400 kcal schat komt ze zo op de 1000 calorieen. En dan is het ook niet goed verdeeld, aangezien bijna de helft van haar totaal calorieen in 1 maaltijd zouden zitten...
Oud 15-02-2005, 14:41
5803
5803 is offline
7.45: glaasje limonade + crackebrod met smeerkaas.
10.00: 2 boterham + 1 liga
12.15: 1 boterham
15.00: cup-a-soup, 2 bruine boterhammen, 3 rijstewafels, waarvan 1 met smeerkaas en een boel thee.

straks neem ik nog wat yoghurt met muesli, dan avondeten, en vanavond 2 manderijntjes.

het gaat al 5 dagen boven verwachting!
Oud 15-02-2005, 16:14
Verwijderd
Weet iemand hier het precieze verschil tussen een gewone croissant en een meergranen croissant? Logischerwijs lijkt mij een meergranen croissant iets minder 'slecht' dan een gewone croissant. Minder vet, meer vezels, minder calorieën? En word een meergranen croissant ook van bladerdeeg gemaakt?
Oud 15-02-2005, 16:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-02-2005 @ 17:14 :
Weet iemand hier het precieze verschil tussen een gewone croissant en een meergranen croissant? Logischerwijs lijkt mij een meergranen croissant iets minder 'slecht' dan een gewone croissant. Minder vet, meer vezels, minder calorieën? En word een meergranen croissant ook van bladerdeeg gemaakt?
|Ach het zal wel beter zijn, maar ik denk niet geweldig.. maar ik bedoel, hoe vaak ben jij van plan een croissant te eten? Je kunt beter 1x per maand een witte nemen, dan er een gewoonte van te maken regelmatig meergranen te eten...
Oud 15-02-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-02-2005 @ 17:26 :
|Ach het zal wel beter zijn, maar ik denk niet geweldig.. maar ik bedoel, hoe vaak ben jij van plan een croissant te eten? Je kunt beter 1x per maand een witte nemen, dan er een gewoonte van te maken regelmatig meergranen te eten...
Ik vind meergranen croissants lekkerder.
Oud 15-02-2005, 16:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-02-2005 @ 17:29 :
Ik vind meergranen croissants lekkerder.
Oh...doe je er becelboter & jam op? Hmm ok... ze zijn denk ik nog best wel vet, dus niet geweldig. Maar ja je mag ze wel af en toe nemen.
Oud 15-02-2005, 18:02
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ga posten wat ik vandaag gegeten heb. Ik heb dat al eerder gedaan (maandje terug ofzo), maar toen zei iedereen dat ik te weinig at en dat vond ik niet leuk om te horen. Maar ik heb me er heus wel wat van aangetrokken.. Nou, ik geloof zelf dat het redelijk goed is...

Ontbijt, 08.30
1 bb met kalkoenfilet
1 bb met 20+ smeerkaas
1 gekookt eitje
1 sinaasappel

Tussendoor, 11.30
Driekwart zak 'snoepgroenten' (wortel, bleekselderij, radijs)

Lunch, 14.00
1 bruin bolletje met een plakje gerookte zalm
1 boterham kalkoenfilet
1 appel

Tussendoor, 16.00

Cup-a-soup helder
Vezelrijke cracker zonder beleg (om in de soep te soppen )

Avondeten, 18.15
Maaltijdsalade (veldsla, tomaat, komkommer, feta, cashewnoten, stukjes gerookte kip, augurk)
Turks brood

Verwacht: 21.30
Bakje magere kwark

Ik ben er nou wel achter dat je 's avonds ook goed en gezond kan voelen zonder de hele dag trek te hebben gehad..

Nog tips..?

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 18:05.
Oud 15-02-2005, 18:06
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Oh, ik heb ook 2 glazen melk gedronken (halfvolle) en tot nu toe 1,5 liter water.
Oud 15-02-2005, 18:13
Verwijderd
Hmmmz, gisteren dus uiteindelijk niet uit eten geweest
M'n dag zag er zo uit:

08:00 2 witbroodjes met tonijn (uitblik, in water) thee
10:00 1 lang bruinbroodje (net zoals een pistolet maar gewoon bruinbrood) m. ham, water
12:00 1 lang bruinbroodje m ham, bakje ananas, 100 g magere fruityoghurt
14:00 1/2 perzik

*45 min gefietst*

15:00 1 lang bruinbroodje m ham en mosterd, capuccino, 2 kleine chocolaatjes
16:30 banaan
20:30-24:00 6 kaashapjes (kaas met kruiden e.d. in filodeeg/bladerdeeg uit de oven) noten, aantal glazen wijn, bord lasagna met griekse salade, een aantal stukjes chocola

M'n vriend en ik zijn ipv uit eten te gaan dus naar de supermarkt gegaan en hebben voor 30 euro dingen opgehaald, en ook samen nog 2 flessen wijn opgemaakt (1 rode wijn, 1 witte zelfgemaakte)
Zonder de noten en de wijn heb ik in totaal 2240, de noten was een mix van cashews/amandelen/macademia's en nog een soort... heb ong. twee handjes gehad, hoeveel moet ik daar ongeveer voor rekenen?
In totaal is het eigenlijk dus best veel, mjah shit happens, het was in elk geval lekker, en vorige week heb ik nooit een dag boven de 1900cal gezeten dus hopelijk is de schade beperkt gebleven als ik de komende week ook weer m'n best doe

Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 18:17.
Oud 15-02-2005, 18:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 15-02-2005 @ 19:02 :
Ik ga posten wat ik vandaag gegeten heb. Ik heb dat al eerder gedaan (maandje terug ofzo), maar toen zei iedereen dat ik te weinig at en dat vond ik niet leuk om te horen. Maar ik heb me er heus wel wat van aangetrokken.. Nou, ik geloof zelf dat het redelijk goed is...

Ontbijt, 08.30
1 bb met kalkoenfilet
1 bb met 20+ smeerkaas
1 gekookt eitje
1 sinaasappel

Tussendoor, 11.30
Driekwart zak 'snoepgroenten' (wortel, bleekselderij, radijs)

Lunch, 14.00
1 bruin bolletje met een plakje gerookte zalm
1 boterham kalkoenfilet
1 appel

Tussendoor, 16.00

Cup-a-soup helder
Vezelrijke cracker zonder beleg (om in de soep te soppen )

Avondeten, 18.15
Maaltijdsalade (veldsla, tomaat, komkommer, feta, cashewnoten, stukjes gerookte kip, augurk)
Turks brood

Verwacht: 21.30
Bakje magere kwark

Ik ben er nou wel achter dat je 's avonds ook goed en gezond kan voelen zonder de hele dag trek te hebben gehad..

Nog tips..?
Klinkt al beter dan vorige keer, maar het is nog op het randje vind ik. Je kunt zeker een boterham meer eten en iets meer avondeten, een salade is natuurlijk niet echt veel, tenzij je genoeg turks brood hebt gegeten, dan kan dat best, maar rijst of aardappelen zijn beter.
Verder vind ik het eigenlijk best goed. Goede tussendoortjes, groente, yogurt en fruit ...
Oud 15-02-2005, 18:28
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Die maaltijdsalade was opzich best vullend (door de noten en kaas denk ik).
Maar het is niet echt representatief voor mijn avondeten, want meestal eet ik gewoon vlees, groenten en aardappel/rijst/pasta.
Oud 15-02-2005, 18:53
kellytje
kellytje is offline
Oke vandaag ging eindelijk weer goed (na een paar dagen macdonalds , chinees en pitta)
08.00 : 20 gram musli met 125 ml vitalinea yoghurt en sinaasappel en 4 rozijnenboterhammen

10.00 : thee citroen met 2 chocolade eitjes (kleintjes) en 3 zoetjes

11.30 : knolselder met een beetja mayonaise , 1 boterham , een appel en 100 gram tonijn

16.00 : groot glas limonade

18.00 : 250 ml magere melk

19.00 : 100 gram aardappelen , 150 gram princessen , 130 gram mager vlees in 1 koffielepel margarine en een sinaasappel

straks nog wat thee en mss stuk fruit
Oud 15-02-2005, 19:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 15-02-2005 @ 19:53 :
Oke vandaag ging eindelijk weer goed (na een paar dagen macdonalds , chinees en pitta)
08.00 : 20 gram musli met 125 ml vitalinea yoghurt en sinaasappel en 4 rozijnenboterhammen

10.00 : thee citroen met 2 chocolade eitjes (kleintjes) en 3 zoetjes

11.30 : knolselder met een beetja mayonaise , 1 boterham , een appel en 100 gram tonijn

16.00 : groot glas limonade

18.00 : 250 ml magere melk

19.00 : 100 gram aardappelen , 150 gram princessen , 130 gram mager vlees in 1 koffielepel margarine en een sinaasappel

straks nog wat thee en mss stuk fruit
Zoals ik waarschijnlijk al 100x gezegd heb: JE EET VEEEEEL TE WEINIG.
Oud 15-02-2005, 19:12
5803
5803 is offline
oef, ik eet nu stracciatella-ijs. ik kan het niet weerstaan.
Oud 15-02-2005, 19:18
kellytje
kellytje is offline
Ik vind 1300 calorien wel meevallen , iemand anders mss niet. Het kan mss iets aan de weinige kant zijn maar overdreven weinig vind ik dit niet hoor
Oud 15-02-2005, 19:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
5803 schreef op 15-02-2005 @ 20:12 :
oef, ik eet nu stracciatella-ijs. ik kan het niet weerstaan.
mag ik ook een hapje

Regels voor berichten