![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij het ontbijt zou je eventueel 2 boterhammen kunnen eten ipv 1. Wat voor kaas doe je op je brood? 20+ en 30+ kaas zijn wel goed, en (magere) smeerkaas ook, maar je zou misschien beter voor magere vleeswaren kunnen kiezen. Voorbeelden hier van zijn: achter-, en schouderham, rookvlees, rosbief en kipfilet. En als je liever zoet op je brood hebt kun je ook (halva-/light)jam of honing op je brood doen. Je zou de suiker in je thee weg kunnen laten, of kunnen vervangen door 1 of 2 zoetjes. En wat drink je voor de rest behalve thee en vruchtendrank? Vruchtendrank is op zich wel gezond, omdat er meestal veel vitaminen in zitten, maar meestal zitten er ook 'redelijk veel' calorieën in. Je kunt het best thee (zonder suiker) en water (en eventueel light-frisdrank) drinken en af en toe een glaasje (halfvolle) melk of vruchtensap. Wat zijn yoghurtkoekjes precies? Misschien kun je die beter vervangen door wat fruit. Het is sowieso goed om wat fruit te eten, want behalve de vruchtendrank komt er geen fruit in je lijstje voor. Dat de nootjes en chocoladekoekjes niet zo goed zijn had je zelf waarschijnlijk ook al door. Heel lekker natuurlijk, maar als je wilt afvallen niet zo verstandig. Probeer je te beperkten tot 3 tussendoortjes per dag, en als je toch zin in een tussendoortje hebt, kies dan een 'gezonder' tussendoortje. Voorbeelden hiervan zijn: 'Alle soorten fruit, een plakje ontbijtkoek, een eierkoek, een krentenbol, een mueslibol, een soepstengel, Japanse zoutjes of zoute sticks. Ook toastjes besmeerd met een 20+ smeerkaas of belegd met een magere vleeswarensoort (bijvoorbeeld rosbief of fricandeau) zijn verantwoorde tussendoortjes.' (Gekopieerd van Overgewicht.nl ![]() Dan je avondeten. Wat betreft de aardappelen zit het wel goed. 3 a 4 aardappelen, of 3 a 4 opscheplepels pasta/rijst is voldoende. Goede keuzes zijn: gekookte aardappelen, volkoren pasta, aardappelpuree en zilvervliesrijst. De worst is iets minder. Worst is over het algemeen vrij vet en calorierijk, en dus niet echt handig bij het afvallen. Je kunt het beste kipfilet, kalkoensfilet mager rundvlees, mager varkensvlees of magere vis eten. En verder mis ik de groenten bij je avondeten? Er word aanbevolen ongeveer 200 gram groente (ongeveer gelijk aan 4 opscheplepels) te eten per dag. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan natuurlijk bij Olympos gaan sporten, dat is van de Universiteit Utrecht, maar ten eerste is dat op de Uithof (schijnt niet al te fijn te zijn 's nachts) en ten tweede moet ik dan teveel tijd besteden aan het reizen naar mijn zin. Zeker 's avonds. ![]() Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 18:49. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als het met iemand anders is dan wordt het weer een heel ander verhaal, wat betreft reizen etc. ![]() Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 19:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het enigste wat ik drink is vruchtensap en thee heel soms beetje water maar echt niet veel. Verder hou ik niet echt van vlees en vis. Ik ben wel dol op kipfile. Ook lust ik geen zoetwaren. ( ben wel kaasverslaafd ![]() En dat ik geen groente at vanavond kwam doordat ik geen rode kool lust ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind eigenlijk dat j ebest kunt leren om bepaalde dingen te eten, en vooral als je alleen appel en aardbeien 'lust'... Mischien komt het omdat ik anders opgevoed ben dan jij, maar ik vind de term 'iets niet lusten' zo vreselijk... En nogmaals ik bedoel het niet verkeerd, was gewoon eigenlijk een opmerking die ik wou maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 1) Probeer 't wat beter te verdelen. Tussen 14 en 18u eet je niks. 2) Probeer niet teveel sap te drinken. Tikt ten eerste aan in calorieen, ten tweede is 't niet al te best voor je tanden. Eén glas bij 't ontbijt is voldoende ![]() 3) Waarom doe je geen beleg op je brood om 14u? 4) De smeerkaas, is die 15/20+? 5) Doe je suiker in je thee? 6) Probeer niet teveel aardappelen te eten, normale portie. Vele prei is wel weer goed, sowieso veel groente is goed ![]() 7) Neem liever wat anders dan liga en ontbijtkoek. 8) Gebruik je verder helemaal geen zuivel? Melk, yoghurt, kwark, kaas? 9) Je eet verder niet te weinig hoor ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Mandarijnen - Druiven - Grapefruits ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Gewoon vragen of ze dat dan een keer voor je mee willen nemen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
"Ik heb m'n punten gehaald, dus ik mag chocola" Natuurlijk mag je wel af en toe iets lekkers. Ik wil je er alleen voor behoeden dat je te vaak gaat denken "Ik heb dit gedaan, dus mag ik dat" want de kans is er dat je er op den duur telkens makkelijker mee wordt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 4) Anders haal je zelf een kuipje? Merkloos 20+ bij de c1000 is vrij goedkoop. 7) Nou wat eiwitten 's avonds zijn goed. Wat vlees (wordt wat moeilijk denk ik), een stukje vis (uit de diepvries kan zo de magnetron in) of wat magere naturel kwark is goed ![]() Je kan ook een stukje knackebröt met vleeswaar nemen. Minder calorieen in totaal dan liga. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nieuw hier...
1m68 67Kg ![]() ![]() BMI: 24,... (aan de bovengrens dus ![]() Net gestopt met de pil, omdat die volgens mij een negatief effect heeft op mijn gewicht. In de periode dat ik minder at en 2x in de week naar de sportschool ging (zo'n 2 maanden lang) verloor ik geen grammetje! Hopelijk hier nieuwe moed |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oef, afgelopen dagen gingen echt niet goed. Magnums, chocola, kaneelsnoepjes en bonbons ( zo verspreid over de laatste dagen) en ik ben nog wel wat vergeten. Dus ik ga er vandaag weer lekker tegenaan. Het plan is om niet teveel loze carbs te nemen (suiker, snoep) en niet teveel vet maar ik eet sowieso weinig vet. Vanavond ga ik wel eten halen bij de toko, waarschijnlijk mie, kouseband (schrijf je dat zo?) ei en tahoe. Er zit wel saus bij maar dit is geloof ik het gezondste wat ze hebben
![]() Ik heb net ontbeten met een schaaltje magere yoghurt met cruesli (thuis zou ik muesli hebben genomen maar ik zit nu niet thuis dus tja ![]() Zometeen neem ik nog een grapefruit, als lunch iets van 3 boterhammen en dan vanmiddag nog 1 boterham, fruit en misschien wat yoghurt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
okidokie, vandaag heb ik gegeten:
half 10 5 scheppen brinta met magere melk half 12 sinaasappel half 2 1 boterham met linera en tomaat met komkommer 1 boterham met gebraden fricandeau (is dit eigenlijk mager beleg?) groot glas topvit. Is geloof ik zelfde als optimel, 29 calorien per 100 ml. (verwacht) 4 uur banaan met magere kwark en beetje magere melk 6 uur avondeten, weet niet wat maar dat zien we dan wel, ik denk wel iets gezonds, mijn moeder wil afvallen vandaar. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
7.45: glaasje limonade + crackebrod met smeerkaas.
10.00: 2 boterham + 1 liga 12.15: 1 boterham 15.00: cup-a-soup, 2 bruine boterhammen, 3 rijstewafels, waarvan 1 met smeerkaas en een boel thee. straks neem ik nog wat yoghurt met muesli, dan avondeten, en vanavond 2 manderijntjes. het gaat al 5 dagen boven verwachting! ![]()
|
Verwijderd
|
Weet iemand hier het precieze verschil tussen een gewone croissant en een meergranen croissant? Logischerwijs lijkt mij een meergranen croissant iets minder 'slecht' dan een gewone croissant. Minder vet, meer vezels, minder calorieën? En word een meergranen croissant ook van bladerdeeg gemaakt?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ga posten wat ik vandaag gegeten heb. Ik heb dat al eerder gedaan (maandje terug ofzo), maar toen zei iedereen dat ik te weinig at en dat vond ik niet leuk om te horen. Maar ik heb me er heus wel wat van aangetrokken..
![]() ![]() Ontbijt, 08.30 1 bb met kalkoenfilet 1 bb met 20+ smeerkaas 1 gekookt eitje 1 sinaasappel Tussendoor, 11.30 Driekwart zak 'snoepgroenten' (wortel, bleekselderij, radijs) Lunch, 14.00 1 bruin bolletje met een plakje gerookte zalm 1 boterham kalkoenfilet 1 appel Tussendoor, 16.00 Cup-a-soup helder Vezelrijke cracker zonder beleg (om in de soep te soppen ![]() Avondeten, 18.15 Maaltijdsalade (veldsla, tomaat, komkommer, feta, cashewnoten, stukjes gerookte kip, augurk) Turks brood Verwacht: 21.30 Bakje magere kwark Ik ben er nou wel achter dat je 's avonds ook goed en gezond kan voelen zonder de hele dag trek te hebben gehad.. ![]() Nog tips..?
Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 18:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmmmz, gisteren dus uiteindelijk niet uit eten geweest
M'n dag zag er zo uit: 08:00 2 witbroodjes met tonijn (uitblik, in water) thee 10:00 1 lang bruinbroodje (net zoals een pistolet maar gewoon bruinbrood) m. ham, water 12:00 1 lang bruinbroodje m ham, bakje ananas, 100 g magere fruityoghurt 14:00 1/2 perzik *45 min gefietst* 15:00 1 lang bruinbroodje m ham en mosterd, capuccino, 2 kleine chocolaatjes 16:30 banaan 20:30-24:00 6 kaashapjes (kaas met kruiden e.d. in filodeeg/bladerdeeg uit de oven) noten, aantal glazen wijn, bord lasagna met griekse salade, een aantal stukjes chocola M'n vriend en ik zijn ipv uit eten te gaan dus naar de supermarkt gegaan en hebben voor 30 euro dingen opgehaald, en ook samen nog 2 flessen wijn opgemaakt (1 rode wijn, 1 witte zelfgemaakte) Zonder de noten en de wijn heb ik in totaal 2240, de noten was een mix van cashews/amandelen/macademia's en nog een soort... heb ong. twee handjes gehad, hoeveel moet ik daar ongeveer voor rekenen? In totaal is het eigenlijk dus best veel, mjah shit happens, het was in elk geval lekker, en vorige week heb ik nooit een dag boven de 1900cal gezeten dus hopelijk is de schade beperkt gebleven als ik de komende week ook weer m'n best doe ![]() Laatst gewijzigd op 15-02-2005 om 18:17. |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik het eigenlijk best goed. Goede tussendoortjes, groente, yogurt en fruit ![]()
|
Oke vandaag ging eindelijk weer goed (na een paar dagen macdonalds , chinees en pitta
![]() 08.00 : 20 gram musli met 125 ml vitalinea yoghurt en sinaasappel en 4 rozijnenboterhammen ![]() 10.00 : thee citroen met 2 chocolade eitjes (kleintjes) en 3 zoetjes 11.30 : knolselder met een beetja mayonaise , 1 boterham , een appel en 100 gram tonijn 16.00 : groot glas limonade 18.00 : 250 ml magere melk 19.00 : 100 gram aardappelen , 150 gram princessen , 130 gram mager vlees in 1 koffielepel margarine en een sinaasappel straks nog wat thee en mss stuk fruit |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |