Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 21:55
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
nee oke, dat is wel waar, maar dan ga ik me druk maken als ik bijv op iemand zit. Dan heb ik wel dat mooie figuurtje, maar dan loop ik nog steeds te denken: je weegt veelste zwaar ofzo
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 07-03-2005, 22:09
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 22:55 :
nee oke, dat is wel waar, maar dan ga ik me druk maken als ik bijv op iemand zit. Dan heb ik wel dat mooie figuurtje, maar dan loop ik nog steeds te denken: je weegt veelste zwaar ofzo
Dan ga jij toch gewoon onder liggen?
Oud 07-03-2005, 22:11
Verwijderd
Ik heb net nog ff een kiwi gegeten
Oud 07-03-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 23:11 :
Ik heb net nog ff een kiwi gegeten
Ehm, vraagje heh, maar wil jij nou eigenlijk afvallen, of afvallen en straks weer aankomen?

Wat je eet is TE WEINIG, en vandaag compenseren omdat je morgen uit gaat eten werkt niet, zo zit je lichaam niet in elkaar en het is slecht voor je.
Je bent een man, ik zit normaal elke dag op ongeveer 1600 /1700 calorien en op dagen dat ik intensief sport meer... en ik val af....
hoe kom jij op de conclusie dat jij met jou eet patroon uberhaubt gewicht kwijt gaat raken, dat er niet zo weer aan zit?
Oud 07-03-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-03-2005 @ 23:43 :
Ehm, vraagje heh, maar wil jij nou eigenlijk afvallen, of afvallen en straks weer aankomen?

Wat je eet is TE WEINIG, en vandaag compenseren omdat je morgen uit gaat eten werkt niet, zo zit je lichaam niet in elkaar en het is slecht voor je.
Je bent een man, ik zit normaal elke dag op ongeveer 1600 /1700 calorien en op dagen dat ik intensief sport meer... en ik val af....
hoe kom jij op de conclusie dat jij met jou eet patroon uberhaubt gewicht kwijt gaat raken, dat er niet zo weer aan zit?
Doe alstjeblieft niet zo belachelijk zeg. Dat sommige van jullie zoveel kunnen vreten en nog afvallen is geluk voor jullie, maar ik eet gewoon nooit veel en dan blijf ik dik. Dus houd alstjeblieft je gezeik voor je. Volgens mij wil jij gewoon dat ik nog dikker wordt.
Oud 07-03-2005, 23:52
Verwijderd
Tuurlijk wil ik dat jij dikker wordt

Dat je gewoon nooit veel eet en toch dik blijft? Wat denk je dat je lichaam op den duur gaat doen als je te weinig eet? Juustem spaarstand, ik doe helemaal niet belachelijk, je bent heus niet de eerste die hier voorbij komt met een zwaar verkloot eetpatroon, en die denken ook allemaal stuk voor stuk dat ze gelijk hebben.
De manier waarop jij bezig bent nu, is mischien wel een manier waarop je af gaat vallen, maar dus niet een goede manier.
Je wilt wel bier drinken, dus eet je door de week minder zodat je s'weekends je biertjes kunt hebben... dat gaat gewoon niet!

Nee hoor ik doe belachelijk, en eh, ik vreet niet. Ik EET.
Daarnaast is wat ik eet absoluut niet veel, dat is weinig, omdat ik af wil vallen...

K, ik snap dat je 10 kilo af wilt vallen, en dat je ook begonnen bent met sporten, maar al helemaal omdat je dat nu aan het doen bent heeft je lichaam meer nodig dan wat ik jou daarnet zag posten...

Eet je al een hele tijd zo weinig?

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 23:57.
Oud 08-03-2005, 01:36
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 08-03-2005 @ 00:02 :
Doe alstjeblieft niet zo belachelijk zeg. Dat sommige van jullie zoveel kunnen vreten en nog afvallen is geluk voor jullie, maar ik eet gewoon nooit veel en dan blijf ik dik. Dus houd alstjeblieft je gezeik voor je. Volgens mij wil jij gewoon dat ik nog dikker wordt.
Bro, jij weet er duidelijk geen RUK van af. Jij zou eens een tijdje moeten rondneuzen in de bodybuilding wereld, de plaats voor mannen die hun lichaam veranderen. ( en toevallig nog verstand van dat soort zaken hebben ook ) Je bent toch geen wijf man dus maak je niet zo druk om "slank" zijn maar verbeter je vorm.

Dat sommigen van ons kunnen vreten en nog slank blijven? Dat is een kwestie van weten wat je doet, voor de gemiddelde man die niet hard traint, niet bovengemiddeld gespierd is etc is iets meer dan 2000kcal heel goed te doen om op te dieeten. Voor een gespierder iemand zelfs nog meer.

Je moet alleen zorgen dat je stofwisseling goed loopt, basis wijsheid vrind. Als je hier wat meer las ipv meteen te gaan bitchen had je het geweten en had je al wat meer hoop gehad ipv te doen alsof we je dood willen hebben.

Het gaat om de kwaliteit van wat je eet, niet om de kwantiteit van wat je níet eet.

Dus kap met blaten en luister naar raad anders word het nooit wat. Of voel jij je te goed om adviezen van "lichamelijk geobsedeerden" aan te nemen meneer de student-die-zijn-bier-niet-op-wil-geven?

__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 01:44.
Oud 08-03-2005, 02:35
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-03-2005 @ 02:36 :
*knip*
Ik hoop dat dat het doel raakt jij weet beter waar je het over hebt dan ik dus mss dat z'n ogen nou opengaan.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 02:46.
Oud 08-03-2005, 02:45
Verwijderd
Langzaam-maar-zeker-weer-normaal-eten

09:00 bord halfvolle yoghurt met raisin bran, thee
11:30 1 bb m l-jam
14:00 1 bb m l-jam
14:30 1 ei, 1 eiwit, 6 crackertjes met zalm
16:00 Ham/kaas broodje
18:00 glas sinasappelsap
19:00 85g (droog) Volkoren pasta met rode saus, 200g prei
21:00 1/2 tomaat, 100g komkommer, 1/2 appel, mok cappuccino
22:30 100g komkommer

Ga nu film kijken dus ga straks nog wat op zoeken omdat ik wss wel weer trek krijg, kzit al met al op zo'n 1750c, niet slecht voor m'n eerste dag. (Ook niet optimaal, had iets meer gemogen want ben vandaag met dat loopschema begonnen)
Oud 08-03-2005, 06:39
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 07-03-2005 @ 22:22 :
Dit weekend had ik geen tijd om online te komen dus hier de dagen:
zaterdag:
7 boterhammen.
2 cracottes.
Tomatensoep.
Calorien: 1054

Zondag:
Ik at pas om 1 uur en toen heb ik 4 boterhammen gegeten.
Tussendoor nog een boterham en een gekookte ei. Een banaan, 3 rijstwafels en een beetje popcorn (ik was in de bios).
Totaal calorien: 1390.
Ik vind het (te) weinig, zeker zaterdag. En waar was je avondeten deze dagen? Tomatensoep vind ik ook niet echt avondeten. En het beleg? Dat heb je nu volgens mij niet meegeteld of heb je geen beleg gegeten? En fruit mis je ook. Ik vind het dus (te) weinig en volgens mij mis je ook behoorlijk wat voedingsstoffen met wat je eet.

Citaat:
Vandaag:

ontbijt en lunch ineen: havermout.
tussendoor: stukje ontbijtkoek, 3 cracottes.
Avondeten: groentesoep.
Spinazie, aardappeltjes van cela vita. Een lekkerbekje (vis) en 1 gekookt ei.
Vanavond nog gegeten: 1 cracotte.
calorien: 1155
Opzich al beter, alleen ook weer (te) weinig en waarom ontbijt en lunch ineen? Stond je zo laat op? En je mist ook weer het fruit en nog wel andere soorten voedingsstoffen. Een lekkerbekje is volgens mij btw ook niet het meest gezonde qua vis (volgens mij wordt het gefrituurd nl, maar dat weet ik niet zeker).
Oud 08-03-2005, 06:48
Verwijderd
Ik ben het helemaal met SweetSterretje en MightyDuck eens en ik wil zelf ook nog even iets aan toevoegen:

Citaat:
Doe alstjeblieft niet zo belachelijk zeg. Dat sommige van jullie zoveel kunnen vreten en nog afvallen is geluk voor jullie.
Wie is er nu degene die 'belachelijk' doet? We vreten hier niet, we eten, op een verantwoorde manier.

Citaat:
Maar ik eet gewoon nooit veel en dan blijf ik dik.
Dan eet je waarschijnlijk op een verkeerde manier. Onregelmatig, slecht verdeeld, de verkeerde dingen, er zijn genoeg redenen te noemen. En als je zegt dat je nooit veel eet is de kans ook goed dat je lichaam gewoon op spaarstand zit. En daar is wat aan te doen ja, maar niet door nog minder te gaan eten!

Citaat:
Dus houd alstjeblieft je gezeik voor je. Volgens mij wil jij gewoon dat ik nog dikker wordt.
Gezeik? Jezus, ze/we proberen je gewoon te helpen. Jij komt hier zelf toch om hulp vragen? Dan zou je toch juist 'blij' moeten zijn als je er op gewezen word dat je iets niet goed doet?

Met jezelf uithongeren door op 1000 kcal per dag te gaan leven (Als man zijnde nog wel!) bereik je helemaal niets. Alleen dat je tijdelijk veel afvalt (Of in jouw geval misschien niet eens, aangezien je lichaam vermoedelijk al op spaarstand staat) en die kg er binnen de korste keren weer aanhebt, en zelfs wel meer. Juist, het beruchte Jo-Jo-effect. Is dat wat je wil? Dus gedraag je niet als een klein kind, en luister gewoon naar de mensen die er wel verstand van hebben

En waarom zouden wij in godshemelsnaam willen dat jij 'nog dikker' word? Wat voor baat zouden wij daar bij hebben?

Zo, dat is er uit!
Oud 08-03-2005, 07:25
Mara
Mara is offline
Ik moet zo naar school, maar kwam even melden dat ik 't niet met DarkSide eens ben, hem stronteigenwijs vind en dat hij 't zelf maar moet weten.

Waarom kom je hier als je niet wil luisteren en alleen maar de sfeer wil verzieken? Rot dan op.
Oud 08-03-2005, 07:50
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
@ Darkside:

Ik ben het helemaal met MeelFriek eens. Als je op dit forum post wat je eet, en het blijkt dat daar niet veel van klopt, dan krijg je daar commentaar op. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Het lijkt me namelijk de bedoeling dat we elkaar hier helpen en steunen. Als je daar geen behoefte aan hebt post dan gewoon lekker niet... Maar ga niet chagrijnig lopen doen door uit je slof te schieten en rare dingen te zeggen. Als je zo goed weet waar je mee bezig bent dan heb je ons hier toch helemaal niet nodig lijkt me...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-03-2005, 07:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 22:38 :
Nou stel dat ik een mooi figuur krijg, maar weeg als een paard...klopt toch ook niet echt
Nee het idee wat je in je hoofd hebt van een bepaald gewicht maakt me gelukkig, dat klopt niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-03-2005, 08:09
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
We beginnen de dag met twee boterhammen met jam en een glas water
__________________
CoTN
Oud 08-03-2005, 08:22
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
What 'bout cup-a-soup mensen, beter niet / iets anders ?
__________________
CoTN
Oud 08-03-2005, 08:58
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 08-03-2005 @ 09:22 :
What 'bout cup-a-soup mensen, beter niet / iets anders ?
cupasoup helder! dat is heeerlijk, en er zitten iets van 10 kcal in een hele kop ervan.
maar nou zit je wel nieuwe vragen te stellen, maar je reageert helemaal niet op het "commentaar" => ga je nou vandaag meer eten dan gister? want dat was echt te weinig.

@ darkside: open je ogen eens mannetje..
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 09:07
Verwijderd
Wooow! Ik ben ook 1 dag niet geweest... gelijk 5 pagina's verder ofzo


Mijn eetschema voor vandaag ->

Ontbijt
1 boterham honing
1 boterham pindakaas
1 kleine boterham jam

Tussendoor
1 kiwi

Lunch
2 boterhammen kipfilet
1 banaan

Tussendoor
1 boterham sandwichspread
1 beschuit met kaas

Diner
aardappels, karbonade en sperzieboontjes

's Avonds
1 schaaltje yoghurt + 1 peer


Tips?
Oud 08-03-2005, 09:14
Verwijderd
Goed, ik zit nu dus (weer) op mijn streefgewicht alleen nu heb ik een probleem: Ik heb momenteel ontzettende trek in zoetigheid en heb echt de neiging om me helemaal vol te eten aan chocolade, ijs, etc. Daarom heb ik besloten vandaag een 'verwendag' te nemen. Ik mag van mezelf vandaag allerlei zoete en ongezonde rotzooi eten, maar wel gecontroleerd! Dat betekent niet boven mijn energiebehoefte, dus niet boven de 1800 kcal. Wat ik tot nu toe heb gegeten en op de planning heb staan:

's Ochtends / 's Middags
2 x volkorenboterham (150 kcal)
2 x appelstroop (70 kcal)
2 x cracotte (50 kcal)
1 x halfvolle roomboter (25 kcal)
1 x hagelslag (65 kcal)

's Middags (Later)
50 gram studenhaver (235 kcal)
200 gram 3-chocolade-ijs (470 kcal)
2 x hagelslag (120 kcal)

> Er zit nog 200 gram in de bak (zostraks) gewogen, en die mag ik vanmiddag van mezelf leegeten. En ik ben van plan er nog wat hageslag overheen te strooien.

's Avonds
?


Het totaal daarvan is 1185. Hoe ik die andere 615 op ga vullen weet ik nog niet, waarschijnlijk gewoon met avondeten + een lekker toetje. Ik weet dat ik dan absoluut ongezond gegeten heb vandaag, maar voor een keer - 1 dagje - moet dat kunnen. Het is ook deels om mezelf te 'belonen' dat ik (weer) op mijn streefgewicht zit en op een eventuele (ongecontroleerde) vreetbui te voorkomen.

Hierna kan ik weer tegen aan en morgen pak ik mijn 'gezonde' eetpatroon weer op! Dan ga ik 1800 kcal aan gezonde dingen (brood, fruit, groente, vlees, aardappelen, etc.) eten.
Oud 08-03-2005, 09:27
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 08-03-2005 @ 03:35 :
Ik hoop dat dat het doel raakt jij weet beter waar je het over hebt dan ik dus mss dat z'n ogen nou opengaan.
Hij weet helemaal niet waar ie het over heeft.

Ten eerste heb ik al besloten mijn bier dan maar op te geven en heeft mijn student zijn helemaal niks met het hele issue van doen.

Ten tweede ben ik al van jongs af aan dik en nooit veel gesnoept en gegeten. Vroeger wel heel weinig gesport, dus daar ligt het ook voor een deel aan. Maar als ik meer ga eten is het toch logisch dat ik ook aan kom? Dus geef me alstjeblieft nuttige tips in plaats van me te vertellen dat ik nog meer moet eten dan ik normaal doe.
Oud 08-03-2005, 09:28
Verwijderd
misschien kun je als je zin in chocola hebt, je boterhammen beleggen met hagelslag... is wel minder gezond dan ander beleg, maar het is gezonder dan een bak chocoladeijs
Oud 08-03-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 07:48 :
En waarom zouden wij in godshemelsnaam willen dat jij 'nog dikker' word? Wat voor baat zouden wij daar bij hebben?

Zo, dat is er uit!
Probably willen jullie de hele wereld vet zien, omdat jullie een stel gefrustreerde kleuters zijn die het niet kunnen verkroppen dat een ander wellicht wel slank gaat worden en jullie niet. Ik zie jullie hier iedereen tips geven om vooral te veel te eten.

En hoe ga je je lichaam van die mooi verzonnen 'spaarstand' af krijgen? Door nog meer te vreten, maar vervolgens ook nog meer aan te komen?

Ik dacht op dit topic tips te krijgen voor hoe ik af kon vallen, in plaats van hoe ik nog meer aan moet komen.
Oud 08-03-2005, 09:38
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@ Darkside , hoe verklaar jij anders dat ik evenveel woog toen ik leefde op alleen avondeten? Terwijl ik nu wel ontbijt , wel lucnh , wel tussendoor een stuk fruit eet en daarbij ook nog is normaal avondeten neem. Als jij je hele leven wilt teren op 4 boterhammen per dag be my guest, lang hou je dat toch niet vol en dan komen da kilos er daarna weer dubbel en dik aan.
Oud 08-03-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 10:38 :
@ Darkside , hoe verklaar jij anders dat ik evenveel woog toen ik leefde op alleen avondeten? Terwijl ik nu wel ontbijt , wel lucnh , wel tussendoor een stuk fruit eet en daarbij ook nog is normaal avondeten neem. Als jij je hele leven wilt teren op 4 boterhammen per dag be my guest, lang hou je dat toch niet vol en dan komen da kilos er daarna weer dubbel en dik aan.
Het probleem hier is dat iedereen heel goed weet wat slecht voor je is, maar dat niemand weet wat je dan wel moet doen.
Oud 08-03-2005, 09:42
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
NORMAAL ETEN (denk dat dat ondertussen wel al duidelijk was)
En als je echt zo perfect wilt gaan uitzoeken wat je moet eten, laat je vetpercentage meten en reken uit hoeveel calorien je nodig hebt op een dag , van zodra je daar (een beetje!) onder zit val je af.
Oud 08-03-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 10:42 :
NORMAAL ETEN (denk dat dat ondertussen wel al duidelijk was)
En als je echt zo perfect wilt gaan uitzoeken wat je moet eten, laat je vetpercentage meten en reken uit hoeveel calorien je nodig hebt op een dag , van zodra je daar (een beetje!) onder zit val je af.
Normaal eten. Allemaal leuk en aardig, maar wat is normaal?
Oud 08-03-2005, 09:46
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ontbijt , lunch en avondeten en een paar stuks fruit tussendoor
5a6boterhammen per dag is voor een jongen zeker niet teveel , een 300 gram groenten, normale portie aardappelen, ...
Oud 08-03-2005, 09:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 10:38 :
@ Darkside , hoe verklaar jij anders dat ik evenveel woog toen ik leefde op alleen avondeten? Terwijl ik nu wel ontbijt , wel lucnh , wel tussendoor een stuk fruit eet en daarbij ook nog is normaal avondeten neem. Als jij je hele leven wilt teren op 4 boterhammen per dag be my guest, lang hou je dat toch niet vol en dan komen da kilos er daarna weer dubbel en dik aan.
zelfde hier... ben van 1 boterham per dag naar 6-8 gegaan en idd niets aangekomen. Voel me wel stukken beter overgens.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-03-2005, 10:08
Verwijderd
DarkSide, een normaal schema van maximaal 1870 kcal, rekening houdend met het feit dat je vegetarier bent en geen kaas lust en bier wil? Kan ik wel even maken...
Ontbijt: 3 bruine boterhammen met jam/stroop/honing, beker magere melk, glas sinaasappelsap (samen 450 kcal, 19 g eiwit, 3 g vet, 95 g koolhydraten)
Tussendoor: bruine boterham met jam/stroop/honing, stuk fruit, glas water of beker thee, beker koffie met 1 schep suiker (samen 200 kcal, 4 g eiwit, 1 g vet, 40 g koolhydraten)
Lunch: 4 bruine boterhammen met jam/stroop/honing, 2 glazen water (samen 440 kcal, 12 g eiwit, 4 g vet, 85 g koolhydraten), Tussendoor: bruine boterham met jam/stroop/honing, stuk fruit, glas water of beker thee, beker cup-a-soup helder (samen 125kcal, 4 g eiwit, 1 g vet, 20 g koolhydraten)
Avondeten: potje groenten, 4 aardappelen, vegaburger gebakken in olie of vloeibare margarine, glas water (een gekookt ei mag ook, is goedkoper) (samen 410 kcal, 27 g eiwit, 6 g vet, 50 g koolhydraten)
's Avonds: schaaltje magere yoghurt, flesje bier, glas water (samen 120 kcal, 10 g eiwit, 0 g vet, 12 g koolhydraten)

In totaal zit je dan op 1745 kcal. Daar vallen de meeste mensen mee af, en een jongen van jouw lengte die regelmatig sport zeker.
Ik heb hier niet het meeste verstand van, van iedereen, dus misschien zijn hier ook nog dingen verkeerd aan... maar dat kunnen mensen dan wel verbeteren.
Ik zeg niet dat je je hieraan moet houden ofzo, het is een voorbeeldje (en ik had niets beters te doen)
Oud 08-03-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 08-03-2005 @ 10:40 :
Het probleem hier is dat iedereen heel goed weet wat slecht voor je is, maar dat niemand weet wat je dan wel moet doen.
Waar haal jij eigenlijk het lef vandaan? Er zijn hier behoorlijk wat mensen die heel erg hun best hebben gedan en heel veel hebben geleerd, ikzelf heb hier gigantisch veel opgestoken.
Als je niet openstaat om te leren dan kun je net zo goed opdonderen om het maar bot te zeggen want alles suggesties die wij hebben zijn volgens jou verkeerd.

Md weet heel goed waar hij het over heeft, er zijn hier een behoorlijk aantal mensen die hier behoorlijk wat zijn afgevallen, happyy is bv 10 kg kwijt, ik 6, meelfriek (was) 4kg kwijt en de rest kan ik me nu ff niet bedenken

Waarom zouden wij met z'n allen jou onzin gaan vertellen, nee fijn wees maar koppig luister maar niet, dat jij je hele leven al weinig eet betekend niet dat dat GOED Is.

We geven niet zomaar advies, 5 a 6 boterhammen per dag, 2 stuks fruit, groente/aardappels rijst etc. dat zijn adviezen van wat een normaal mens op een dag nodig heeft voor basale functies, maar nee wij kramen natuurlijk alleen onzin uit.

En ja ik ben beledigd, en niet alleen persoonlijk, ik ben noggal verontwaardigd dat jij zo j emond open trekt en de mensen hier zo durft te veroordelen. Lees het hele topic eens, en bekijk dan de vorige 5 ook eens... mischien steek je er wat van op.

edit: en wat ik ook nog ff wou zeggen, wij zijn gefrustreerde kleuters die de hele wereld vet zien? Excuse me!

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 10:45.
Oud 08-03-2005, 10:50
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Go sweetsterretje
Vandaag :
ontbijt :
ei gebakken in 1 kl margarine en met 25 gram emmenthaler kaas over, 2 cracotten (brood was op ) en een sinaasappel en glas limonade (iets van een 310cal)

lunch : schoteltje uit de microgolf : pasta met sint-jacobsvruchten en asperges (380gram, 304cal)

Nog een goede 900-1000 cal over dus voor de rest van de dag: )
Oud 08-03-2005, 11:57
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 08-03-2005 @ 10:30 :
Ik dacht op dit topic tips te krijgen voor hoe ik af kon vallen, in plaats van hoe ik nog meer aan moet komen.
Laten we voorstellen dat jij je eigen eetpatroon volgt, en hier over een maand nog eens komt vertellen hoe 't met je gaat. En volgend jaar kan je ook nog eens terugkomen (met 't verhaal dat je volledig teruggejojoed bent naar je oude gewicht (of nog meer weegt dan nu), als je al uberhaupt afvalt).
Oud 08-03-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 08-03-2005 @ 10:30 :
Probably willen jullie de hele wereld vet zien, omdat jullie een stel gefrustreerde kleuters zijn die het niet kunnen verkroppen dat een ander wellicht wel slank gaat worden en jullie niet. Ik zie jullie hier iedereen tips geven om vooral te veel te eten.

En hoe ga je je lichaam van die mooi verzonnen 'spaarstand' af krijgen? Door nog meer te vreten, maar vervolgens ook nog meer aan te komen?

Ik dacht op dit topic tips te krijgen voor hoe ik af kon vallen, in plaats van hoe ik nog meer aan moet komen.
Wie is hier nu de gefrustreerde kleuter? Heb je wel door wat voor onzin je allemaal uitkraamt?

Trouwens, als ik er helemaal niets van af weet, hoe verklaar je dan dat ik 13 kg ben afgevallen? Ik ben 1.72 m en woog ooit 71 kg, en weeg inmiddels 58 kg. Daarmee heb ik een BMI van 19,6. Waarom zou ik dan in godhemelsnaam het niet kunnen verkroppen dat ik zogenaamd niet slank ben? Dat ben ik namelijk wel. En dat ben ik geworden omdat ik op een verantwoorde en gedisciplineerde manier iets aan mijn gewicht heb gedaan.

En voor de rest ben ik het helemaal met sweetsterretje eens. We hebben alleen geprobeerd je te helpen en je goede tips te geven. In dit topic zijn een hele hoop mensen die veel verstand hebben van voeding en ook best bereid zijn je te helpen. Maar als jij niet wil luisteren moet je het zelf weten, je komt er nog wel achter. En als je hier alleen maar komt om de boel te verzieken, blijf dan lekker weg uit dit topic. Vervelend mannetje!
Oud 08-03-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-03-2005 @ 10:28 :
misschien kun je als je zin in chocola hebt, je boterhammen beleggen met hagelslag... is wel minder gezond dan ander beleg, maar het is gezonder dan een bak chocoladeijs
Ik weet het, maar hageslag op de boterhaam is vandaag niet genoeg. En aangezien ik niet meer hoef af te vallen, en normaal gesproken heel gezond eet kan dit wel voor een keertje. En ik zorg er evengoed voor dat ik niet boven mijn max. aan calorieën (mijn EB) uitkom.
Oud 08-03-2005, 12:04
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-03-2005 @ 08:50 :
Nee het idee wat je in je hoofd hebt van een bepaald gewicht maakt me gelukkig, dat klopt niet.
Weet ook dat het niet klopt. Bedoel ook eigelijk, dan is mijn BMI nog steeds boven het gemiddelde, maar ben ik wel "slank" maar zolang dat boven het gemiddelde is, dat is toch niet goed?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 12:19.
Oud 08-03-2005, 12:06
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Waarom zou dat niet goed zijn
Oud 08-03-2005, 12:06
-(L)-
Zo, ik zal maar ff posten wat ik tot nu toe gegeten heb. Zoals ik gisteren al vermeldde heb ik vandaag de verjaardag van een goede vriendin en ik heb dan ook heel slecht gegeten. Maar goed, de laatste keer dat ik ook slecht gegeten heb was in januari, dus ik vind dat 't wel moet kunnen, als ik 't morgen weer oppak.

06.00: 4 boterhammen met becel
08.00: pakje sultana
11.00-12.00: bounty, hema rookworst, zak patat met belgische mayo, 3 chunky's, gebakje, broodje brie, milkshake chocola.
12.45: 2 boterhammen met kwark

Nou, geweldig dus Om 3 uur begint de verjaardag. Ik gok op vlaai, chips en vanavond weer patat.

Pff...
Oud 08-03-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 08-03-2005 @ 13:04 :
Weet ook dat het niet klopt. Bedoel ook eigelijk, dan is mijn BMP nog steeds boven het gemiddelde, maar ben ik wel "slank" maar zolang dat boven het gemiddelde is, dat is toch niet goed?
Ik neem aan dat je met BMI bedoelde.

Denk er aan dat de BMI berekening een richtlijn is. Iemand met meer spieren zal een hogere BMI hebben omdat spiermassa veel zwaarder is dan vetmassa. Dus bij iemand die veel meer spiermassa heeft dan de gemiddelde persoon is het BMI niet meer betrouwbaar. Je kunt dan beter aan de hand van je vetpercentage bepalen of je te dik/zwaar bent of niet.
Oud 08-03-2005, 12:15
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben gisteren begonnen met dieeten omdat ik niet meer in een paar broeken pas.
ik woog 4 maanden geleden nog 65 kilo, en nu rond de 75
waarschijnlijk is dat als resultaat van student zijn, maar ik baal als een stekker. ik ben 1.75 en ik wil het liefst rond de 68 kilo wegen. of iig weer in mn oude broeken passen
ik heb donderdag een afspraak met een fitnessclub en wil 3 keer in de week een uur gaan fitnessen.
ik ben van plan geen mayonaise, chips, vet vlees, gefrituurd voedsel, en patat te gaan eten.
wens me succes
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 08-03-2005, 12:18
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 13:10 :
Ik neem aan dat je met BMI bedoelde.

Denk er aan dat de BMI berekening een richtlijn is. Iemand met meer spieren zal een hogere BMI hebben omdat spiermassa veel zwaarder is dan vetmassa. Dus bij iemand die veel meer spiermassa heeft dan de gemiddelde persoon is het BMI niet meer betrouwbaar. Je kunt dan beter aan de hand van je vetpercentage bepalen of je te dik/zwaar bent of niet.
Ja bedoel ik idd ..dank je wel

hoe reken je je vetpercentage uit dan?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 08-03-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 08-03-2005 @ 13:15 :
ik ben gisteren begonnen met dieeten omdat ik niet meer in een paar broeken pas.
ik woog 4 maanden geleden nog 65 kilo, en nu rond de 75
waarschijnlijk is dat als resultaat van student zijn, maar ik baal als een stekker. ik ben 1.75 en ik wil het liefst rond de 68 kilo wegen. of iig weer in mn oude broeken passen
ik heb donderdag een afspraak met een fitnessclub en wil 3 keer in de week een uur gaan fitnessen.
ik ben van plan geen mayonaise, chips, vet vlees, gefrituurd voedsel, en patat te gaan eten.
wens me succes
Succes!

Ik denk dat je inderdaad al een heel eind komt als je de mayonaise, chips, patat etc. achterwege laat. Wel genoeg brood blijven eten, het liefst met mager beleg, een gezond bordje avondeten en wat gezonde tussendoortjes (denk aan bijv. fruit).
Oud 08-03-2005, 12:19
-(L)-
Citaat:
muziekvlinder schreef op 08-03-2005 @ 13:15 :
ik ben gisteren begonnen met dieeten omdat ik niet meer in een paar broeken pas.
ik woog 4 maanden geleden nog 65 kilo, en nu rond de 75
waarschijnlijk is dat als resultaat van student zijn, maar ik baal als een stekker. ik ben 1.75 en ik wil het liefst rond de 68 kilo wegen. of iig weer in mn oude broeken passen
ik heb donderdag een afspraak met een fitnessclub en wil 3 keer in de week een uur gaan fitnessen.
ik ben van plan geen mayonaise, chips, vet vlees, gefrituurd voedsel, en patat te gaan eten.
wens me succes
Succes! Wat ben je van plan op een dag te gaan eten?
Oud 08-03-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 08-03-2005 @ 13:18 :
Ja bedoel ik idd ..dank je wel

hoe reken je je vetpercentage uit dan?
Dan kun je beter laten uitrekenen, in een sportschool bijv. of bij de huisarts. Een van de betrouwbaarste methodes is met een huidplooimeter. Je hebt ook van die speciale weegschalen of elektronen apparaatjes (Ik weet niet precies hoe die heten en/of werken) maar die zijn minder betrouwbaar.
Oud 08-03-2005, 12:20
-(L)-
Citaat:
dead person schreef op 08-03-2005 @ 13:18 :
Ja bedoel ik idd ..dank je wel

hoe reken je je vetpercentage uit dan?
Dat moet je bij je huisarts of in een sportschool laten meten. Meestal is 't gratis (bij een sportschool).
Oud 08-03-2005, 12:21
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
okee, zal ik maar is gaan doen..thank you
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 08-03-2005, 12:26
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
go fab!
het gaat je vast lukken

ik word wel een beetje moe van darkside zeg. je hoeft niet in de aanval te gaan ofzo hoor, we bedoelen het allemaal goed maar je neemt geen enkele (goede) raad aan.. maar je zoekt het maar uit hoor

ikzelf ben weer eens geschrokken vanochtend. had echt totaal geen energie ergens zitten om naar school te fietsen en dat komt niet alleen door het weinige eten hoor..
heb ook een gigantisch ijzertekort (hb van 5.0.. normaal is boven de 7,5.) wat ik binnenkort hoop op te lossen door al die stomme ijzerpillen die ik nu slik
ik ga nu lekker volkorenboterhammen met kaas eten.
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 12:28
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 08-03-2005 @ 10:27 :
Hij weet helemaal niet waar ie het over heeft.

Ten eerste heb ik al besloten mijn bier dan maar op te geven en heeft mijn student zijn helemaal niks met het hele issue van doen.

Ten tweede ben ik al van jongs af aan dik en nooit veel gesnoept en gegeten. Vroeger wel heel weinig gesport, dus daar ligt het ook voor een deel aan. Maar als ik meer ga eten is het toch logisch dat ik ook aan kom? Dus geef me alstjeblieft nuttige tips in plaats van me te vertellen dat ik nog meer moet eten dan ik normaal doe.
Bro zit je nou te rellen of wat is dat met jou? Ik weet niet waar ik het over heb? Heb je mn pics wel eens bekeken ik was als puber net zo hard een normaal knaapje met een teveel aan babyspek.

Voedingswetenschap zit vol contradicties en veelal komt het er op neer dat je juist moet doen wat je denkt niet te moeten doen.

Maar jij wil toch niet luisteren en vind ons allemaal stom. Weet je wat jij moet doen joh, blijf lekker bier drinken en weinig eten, eet vooral slecht. Spaar wat centjes en PM me maar, misschien weet ik een supplier voor je. Word je ook nog eens strak:





Enne psst, omdat oom Eend ook de kwaadste niet is.. begin eens eerst met ieder uur íets te eten, maakt niet uit wat, gewoon ieder uur íets. Vraag niet waarom want dat interesseert je toch niet doe het gewoon. Kusje van Eend, en nu lief zijn hè schat!
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 12:42.
Oud 08-03-2005, 12:36
ironflower
ironflower is offline
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met homeopatische pillen (bijv van vogel, kruidvat)
Die je honger gevoel wegnemen, of zorgen voor een snellere spijsvertering?

Ik probeer al een tijdje een paar kilo af te vallen, maar het begin wil niet echt lukken. (nu weet ik ook wel dat het langzaam gaat.)
Maar als ik verschil zou zien, zou ik meer gemotoiveerd zijn, omdat ik dan ook weet dat het effect heeft.

Dus ik dacht mss om zoiets te gaan gebruiken voor de eerste paar kilo, zodat ik wat meer motivatie krijg, vanwege het feit dat er dan idd wat pondjes af gaan.
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 08-03-2005, 12:40
-(L)-
Citaat:
ironflower schreef op 08-03-2005 @ 13:36 :
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met homeopatische pillen (bijv van vogel, kruidvat)
Die je honger gevoel wegnemen, of zorgen voor een snellere spijsvertering?

Ik probeer al een tijdje een paar kilo af te vallen, maar het begin wil niet echt lukken. (nu weet ik ook wel dat het langzaam gaat.)
Maar als ik verschil zou zien, zou ik meer gemotoiveerd zijn, omdat ik dan ook weet dat het effect heeft.

Dus ik dacht mss om zoiets te gaan gebruiken voor de eerste paar kilo, zodat ik wat meer motivatie krijg, vanwege het feit dat er dan idd wat pondjes af gaan.
Ik zou niet aan die pillen beginnen. Gewoon ongezond. Ik denk trouwens ook niet dat je hier in dit topic iemand vindt die ze gebruikt. Misschien kun je beginnen met te vertellen wat je op een dag eet, wat je gewicht, lengte en BMI zijn. En wat je streefgewicht is.
Oud 08-03-2005, 12:59
ironflower
ironflower is offline
Ik ben 1.72
weeg 64/65
En mijn streef gewicht is 60
Mijn BMI is 22, maar mijn buikomtrek is te groot..

Op een dag eet ik:

8 uur: 2 bruine boterhammen + hagelslag + halvarine
beker sinsaasappelssap (oid)

11 uur: stuk fruit of muslireep
flesje water

12.30: 2 bruine boterhammen + hartigheid + halvarine
spa & fruit light

14.30: stuk fruit (of muslireep als ik die niet om 11 uur op heb)
flesje water

17.00: 2 boterhammen + halvajam/hartig + halvarine
glas spa & fruit light

20.00: avond eten (ik werk van 17.30 tot 19.30)
glas siroop

later: bakje yogurt oid

En ik sport 2 keer per week. (roeien)
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.