Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 09:38
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-06-2005 @ 22:24 :
Is de Yasmin veel lichter dan de microgynon dan? Nouja, dokter moet nog gebeld worden, was niet bereikbaar..
Yasmin is volgens mij de lichtste pil. Maar behalve dat gaat het ook om de samenstelling van een pil (voornamelijk daar om, geloof ik).
Oud 03-06-2005, 10:45
dark princess
dark princess is offline
Ik heb een discussie met iemand hierover:

als je je stopweek wilt veranderen, of het komt niet uit om ongesteld te worden kan je dan de eerste strip helemaal afmaken en daarna dan gelijk met de nieuwe beginnen en die dan 1 week slikken?

Ik heb dat al eens gedaan, zodat je dus 4 weken slikt en dan de stopweek. Want ik had gehoord dat je iig 1 strip helemaal af moet maken, maar nou lees ik weer ergens anders dat je sowieso 15 dagen moet slikken, dus dat je niet per se de eerste strip af hoeft te maken... Is dat 4 weken slikken en dan stopweek nou 'onveilig' of niet?
Oud 03-06-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 03-06-2005 @ 11:45 :
Ik heb een discussie met iemand hierover:

als je je stopweek wilt veranderen, of het komt niet uit om ongesteld te worden kan je dan de eerste strip helemaal afmaken en daarna dan gelijk met de nieuwe beginnen en die dan 1 week slikken?
Voor zo ver ik weet kan dat. Je moet, dacht ik, minstens één strip slikken (21 dagen dus), anders is het onveilig. Alles wat je meer dan die 21 dagen slikt maakt niets uit voor de veiligheid. Dacht ik dan iig. (En max. 7 dagen stopweek, alles minder maakt ook niet uit voor de veiligheid. Dacht ik. )
Oud 03-06-2005, 11:33
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2005 @ 12:08 :
Voor zo ver ik weet kan dat. Je moet, dacht ik, minstens één strip slikken (21 dagen dus), anders is het onveilig. Alles wat je meer dan die 21 dagen slikt maakt niets uit voor de veiligheid. Dacht ik dan iig. (En max. 7 dagen stopweek, alles minder maakt ook niet uit voor de veiligheid. Dacht ik. )

Dat dacht ik idd ook, dank je wel ...ik zal het doorgeven dat ik weer gelijk heb Want uit die discussie kom je niet zomaar
Oud 03-06-2005, 14:47
bokky
bokky is offline
Vandaag zit ik op de laatste dag van mijn strip, maar volgens mij ben ik nu al ongesteld geworden. Normaal ben ik altijd de 4e dag van mijn stopweek pas ongesteld.
In het begin van de pilstrip heb ik op de 4e dag 2 pillen ingenomen omdat ik dacht dat ik een dag vergeten was te slikken, maar het bleek dat ik de pil van vrijdag op zaterdag had genomen en dus geen pil was vergeten.
Kan het komen dat ik eerder ongesteld ben door het slikken van 2 pillen op 1 dag?
Ik heb dit voor de rest alleen een keer meegemaakt toen ik voor het de pil gebruikte, wat inmiddels meer dan een jaar geleden is.
Oud 03-06-2005, 15:11
Mara
Mara is offline
Hmm, de lichtste pil.

Ik vroeg me af: Heeft de benodigde 'zwaarte' van de pil te maken met je lichaamsgewicht of lengte ofzo?
Oud 03-06-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-06-2005 @ 16:11 :
Ik vroeg me af: Heeft de benodigde 'zwaarte' van de pil te maken met je lichaamsgewicht of lengte ofzo?
Ik zou het niet weten...ik denk het eigenlijk niet, ik denk dat het voornamelijk afhangt van waar je lichaam goed op reageert oid, maar ik kan het mis hebben.
Oud 03-06-2005, 15:55
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-06-2005 @ 16:11 :
Hmm, de lichtste pil.

Met je lichaamsgewicht, mijn zusje is wat zwaarder dan ik en moest ook een zwaardere pil daarom.
Oud 03-06-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-06-2005 @ 16:55 :
Met je lichaamsgewicht, mijn zusje is wat zwaarder dan ik en moest ook een zwaardere pil daarom.
Volgens mij heeft mijn huisarts mij niet eens gevraagd hoe zwaar ik was...maar mijn zusje (die is ook wat zwaarder dan ik) heeft wel een andere pil gekregen toen ze aan de pil ging (was ook een paar jaar later dan ik, kan ook meespelen)...
Oud 03-06-2005, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2005 @ 17:07 :
Volgens mij heeft mijn huisarts mij niet eens gevraagd hoe zwaar ik was...maar mijn zusje (die is ook wat zwaarder dan ik) heeft wel een andere pil gekregen toen ze aan de pil ging (was ook een paar jaar later dan ik, kan ook meespelen)...
Het heeft wel te maken met je lichaamsgewicht idd. Sommige huisartsen wegen nog maar soms schatten ze het ook gewoon in.
Oud 03-06-2005, 17:59
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2005 @ 17:07 :
Mjah, maar je kan qua postuur ook wel inschatten hoe zwaar iemand ongeveer is, meestal Mijn zusje ging een jaar of 1,5 later aan de pil dan ik, maar mijn pil is dacht ik 'nieuwer' dan de hare. Mijn moeder zei iig dat het kwam omdat ze wat dikker is dan ik dat ze een andere kreeg, dat de huisarts dat had gezegd
Oud 03-06-2005, 19:22
Gothic
Gothic is offline
bij welke mensen zijn de borsten groter geworden nadat ze aan de pil zijn gegaan? En welke pil was dat?
Oud 03-06-2005, 19:56
Mara
Mara is offline
Mijn borsten zijn groter geworden, maar dat komt niet door de pil. Gewoon door aankomen/puberteit.

Moeder heeft vanochtend dokter gebeld, assistente (z'n vrouw) zei dat 't voor mijn doel niet zal helpen. Ik mag 't wel proberen, moet ik langskomen. Ik moet echter wel eerst m'n microgynon opmaken (ivm ziekenfonds..) , en dat zijn nog 5 strips
Oud 04-06-2005, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-06-2005 @ 18:59 :
Mjah, maar je kan qua postuur ook wel inschatten hoe zwaar iemand ongeveer is, meestal
Ik denk dat je met inschatten best (grote) fouten kan maken...maar goed, je leven zal er vast ook niet vanaf hangen oid.
Oud 04-06-2005, 15:46
honey
honey is offline
BELANGRIJK

[B]De PIL en SINT-JANSKRUID gaan niet samen. [/B]

Sint janskruid is een oppeppend natuurkruid voor als je neerslachtig bent, dit kun je gewoon halen bij etos enzo. Dit kruid verminderd de werking van de pil.
Oud 04-06-2005, 16:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
honey schreef op 04-06-2005 @ 16:46 :
BELANGRIJK

[B]De PIL en SINT-JANSKRUID gaan niet samen.

Sint janskruid is een oppeppend natuurkruid voor als je neerslachtig bent, dit kun je gewoon halen bij etos enzo. Dit kruid verminderd de werking van de pil. [/B]
Ik dacht dat dat algemeen bekend was?
Oud 04-06-2005, 16:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-06-2005 @ 17:04 :
Ik dacht dat dat algemeen bekend was?
Staat ook in de bijsluiter en bij mij is het nog altijd gebruikelijk om die te lezen voor je medicijnen gaat slikken.
Oud 04-06-2005, 16:15
shellsign
shellsign is offline
hallo!
ik had ook even een vraagje: als je op woensdagochtend je laatste pil neemt van die strip. wanneer begint dan de stopweek? gelijk? zou dat dan betekenen dat ik maandag weer moet beginnen met slikken? (bij mijn merk heeft de strip 21 pillen en dat betekend dat je stopweek 6 dagen duurt)of moet ik dinsdag dan beginnen?
Oud 04-06-2005, 16:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
shellsign schreef op 04-06-2005 @ 17:15 :
hallo!
ik had ook even een vraagje: als je op woensdagochtend je laatste pil neemt van die strip. wanneer begint dan de stopweek? gelijk? zou dat dan betekenen dat ik maandag weer moet beginnen met slikken? (bij mijn merk heeft de strip 21 pillen en dat betekend dat je stopweek 6 dagen duurt)of moet ik dinsdag dan beginnen?
Je moet een week als een week, 7 dagen, dus rekenen. Niet als in een kalender-week

Slik je dus woensdags de laatste, neem je de volgende donderdags de week erop.
Oud 04-06-2005, 16:19
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-06-2005 @ 17:17 :
Je moet een week als een week, 7 dagen, dus rekenen. Niet als in een kalender-week

Slik je dus woensdags de laatste, neem je de volgende donderdags de week erop.
maar reken jij dan vanuit het feit dat een stopweek 7 dagen heeft? volgens mij heeft die van mij er 6...dus dan zou ik woensdag weer moeten beginnen?
Oud 04-06-2005, 16:21
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
shellsign schreef op 04-06-2005 @ 17:19 :
maar reken jij dan vanuit het feit dat een stopweek 7 dagen heeft? volgens mij heeft die van mij er 6...dus dan zou ik woensdag weer moeten beginnen?
Een stopweek is altijd maximaal 7 dagen, dus zeven pilloze dagen. Als je dit aanhoudt, dan weet je steeds op welke dag je weer begint en stopt.
Oud 04-06-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
shellsign schreef op 04-06-2005 @ 17:15 :
hallo!
Volgens mij heeft een strip bij ieder merk 21 pillen (iig wel bij de merken die ik ken en dat zijn er aardig wat)? Waarom zou dat betekenen dat je stopweek maar 6 dagen heeft? Volgens mij heeft dat niets met elkaar te maken. Als je op woensdag de laatste pil neemt, begint donderdag je stopweek. En dan slik je dus idd op donderdag weer de eerste pil van de volgende strip, en dan slik je op woensdag weer je laatste pil, enz. Donderdag blijft dan dus de dag van de eerste pil van de strip en woensdag de dag dat je de laatste pil slikt.
Oud 04-06-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 03-06-2005 @ 20:22 :
bij welke mensen zijn de borsten groter geworden nadat ze aan de pil zijn gegaan? En welke pil was dat?
Ja, ongeveer een halve maat, zit nu net tussen c en d in, niet altijd fijn.
Ik ben begonnen met 3 maanden tri-cyclen, 28 dagen pil.
En daarna overgestapt op cyclen, 21-dagen.

Hoelang duurt het voor de pil betrouwbaar is als je een maandje stopt en weer start, dus als ik na mijn ongesteldheid, gewoon die 21 dagen stop en dan weer begin op de dag dat ik normaal dan weer zou beginnen? (Misschien een rare vraag maar ik vroeg het me zo af)

Mijn redenatie is dat mijn cyclus dan gewoon hetzelfde blijft en de pil toch bijna meteen weer betrouwbaar wordt?
Oud 04-06-2005, 20:33
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-06-2005 @ 19:20 :
Volgens mij heeft een strip bij ieder merk 21 pillen (iig wel bij de merken die ik ken en dat zijn er aardig wat)? Waarom zou dat betekenen dat je stopweek maar 6 dagen heeft? Volgens mij heeft dat niets met elkaar te maken. Als je op woensdag de laatste pil neemt, begint donderdag je stopweek. En dan slik je dus idd op donderdag weer de eerste pil van de volgende strip, en dan slik je op woensdag weer je laatste pil, enz. Donderdag blijft dan dus de dag van de eerste pil van de strip en woensdag de dag dat je de laatste pil slikt.
volgens mij had ik in zo'n algemeen krantje van de apotheek gelezen dat sommige merken strips hebben van 22 pillen (deze hebben een stopweek van 7) andere merken werken met een reeks van 21, met een stopweek van 6 dagen. maar kan ik me in vergist hebben...ik zoek het nog wel eens op dan
Oud 04-06-2005, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Arenda schreef op 04-06-2005 @ 20:45 :
Hoelang duurt het voor de pil betrouwbaar is als je een maandje stopt en weer start, dus als ik na mijn ongesteldheid, gewoon die 21 dagen stop en dan weer begin op de dag dat ik normaal dan weer zou beginnen? (Misschien een rare vraag maar ik vroeg het me zo af)

Mijn redenatie is dat mijn cyclus dan gewoon hetzelfde blijft en de pil toch bijna meteen weer betrouwbaar wordt?
Als je een maandje stopt ben je pas betrouwbaar nadat je weer een hele strip geslikt hebt. Je moet namelijk op de eerste dag van je mentruatie beginnen als je wilt dat ie weer betrouwbaar is en als je stopt met de pil kan het zeker een paar maanden duren voor je weer spontaan ongesteld wordt dus ik zou je eigen redenatie niet vertrouwen.
Oud 04-06-2005, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu sinds september vorig jaar Yasmin en nog altijd heb ik het idee dat mijn lichaam er niet aan gewend is. De ene keer ben ik heel licht ongesteld, de andere keer 'normaal'. De ene keer wordt ik het op donderdag en de andere keer pas op vrijdag. Hiervoor slikte ik microgynon en toen wist ik gewoon dat ik altijd op vrijdagochtend ongesteld werd (later werd dat donderdag maar dan ook consequent) en hoe lang het duurde en hoe zwaar enzo maar dat heb ik nu niet. Ik vind het best wel irritant en ik vraag me af hoe het komt. Maak me vaak zorgen of ik toch niet zwanger ben omdat ik zo licht ongesteld ben enzo. Ik vind het vervelend dat ik geen zekerheid meer heb. Verder bevalt deze pil prima want ik heb verder geen bijwerkingen, iets wat ik over microgynon zeker niet kan zeggen.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe kan het dat ik dit bij deze pil wel heb en bij de vorige niet?
Oud 05-06-2005, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-06-2005 @ 21:51 :
Hoe kan het dat ik dit bij deze pil wel heb en bij de vorige niet?
Doordat dit een andere pil is? Yasmin is lichter en de samenstelling is anders, kan daardoor op allebei de 'gebieden' anders uitpakken dan bv. microgynon.
Oud 05-06-2005, 08:15
Verwijderd
Citaat:
shellsign schreef op 04-06-2005 @ 21:33 :
volgens mij had ik in zo'n algemeen krantje van de apotheek gelezen dat sommige merken strips hebben van 22 pillen (deze hebben een stopweek van 7) andere merken werken met een reeks van 21, met een stopweek van 6 dagen. maar kan ik me in vergist hebben...ik zoek het nog wel eens op dan
Ik ken geen pillen met strips van 22 dagen en ook geen pillen met stopweken van 6 dagen. Iedereen die ik ken die de pil slikt heeft strips van 21 pillen en stopweken van 7 dagen. Als je het nog kan vinden ben ik wel erg benieuwd.

Hoe lang je stopweek moet zijn staat, volgens mij, btw ook in je bijsluiter.

Welk merk pil slik je?
Oud 05-06-2005, 13:46
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik neem al meer dan een jaar de pil en altijd is alles prima verlopen. Ook deze maand,normaalgezien neem ik maandag mijn pil voor de laatste keer en krijg ik donderdag mijn menstruatie. Maar nu lijkt het al een beetje erop dat ik nu mijn menstruatie krijg. ( afscheiding heeft een rode schijn )Ik heb mijn pil correct genomen. Heeft iemand misschien een idee hoe het komt?

Ik heb dus duidelijk mijn menstruaties

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 18:40.
Oud 05-06-2005, 14:39
angel_girl
angel_girl is offline
Hey,

Ik heb een vraagje, ik slik nu al meer dan een jaar de pil (meliane)

Telkens na mijn menstruatie heb ik ongeveer 3 dagen last van buikpijn rechtsonder in mijn buik. Mijn buik is dan ook erg opgezet. Gaat vanzelf over en heb de ene keer meer last dan de andere keer.

Hebben jullie hier ook last van of zou het kunnen komen door de pil?
Oud 05-06-2005, 17:28
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2005 @ 09:15 :
Ik ken geen pillen met strips van 22 dagen en ook geen pillen met stopweken van 6 dagen. Iedereen die ik ken die de pil slikt heeft strips van 21 pillen en stopweken van 7 dagen. Als je het nog kan vinden ben ik wel erg benieuwd.

Hoe lang je stopweek moet zijn staat, volgens mij, btw ook in je bijsluiter.

Welk merk pil slik je?
ik slik microgynon 30. er staat in die info:
het aantal pillen per strip verschilt. het kunnen er 21, 22, of 28 zijn. heb je een strip van 21 pillen dan duurt de stopperiode 7 dagen, zijn het er 22 dan duurt de stopperiode 6 dagen. heeft je strip 28 pillen dan hoef je geen stopperiode in te lassen. de onttrekkingsbloeding treedt dan op tijdens de laatste 7 dagen van je strip.

ik had het dus fout..dacht dat je bij 21 pillen, 6 dagen stopweek had...maar die van 21 en 28 dagen zal dus wel een bijzonder merk zijn dat niet zo vaak wordt voorgeschreven.(?)
Oud 05-06-2005, 19:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
shellsign schreef op 05-06-2005 @ 18:28 :
ik had het dus fout..dacht dat je bij 21 pillen, 6 dagen stopweek had...maar die van 21 en 28 dagen zal dus wel een bijzonder merk zijn dat niet zo vaak wordt voorgeschreven.(?)
22 en 28 bedoel je denk ik?

Ik denk dat gewoon het óvergrote deel 21 pillen is met een stopweek van 7 dagen.
Oud 06-06-2005, 06:44
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-06-2005 @ 20:48 :
22 en 28 bedoel je denk ik?

Ik denk dat gewoon het óvergrote deel 21 pillen is met een stopweek van 7 dagen.
oja..dat bedoel ik
Oud 06-06-2005, 08:22
JNR
JNR is offline
Ik had een vraagje.

Ik ben zaterdag mijn pil vergeten, dit was mijn 14e pil van die strip. Ik ben toen maar helemaal gestopt en dacht, neem wel een stopweek.

Maar nu vraag ik mij af of dit wel zo verstandig is geweest, als ik nu 7 dagen stop (in de hoop dat ik ongesteld word want dat is dan natuurlijk wel snel achterelkaar) en dan weer begin met een nieuwe strip dan ben ik de eerste 7 dagen niet veilig? En wat nou als ik niet ongesteld word in deze 7 dagen ?

Groetjes,
JNR
Oud 06-06-2005, 10:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
JNR schreef op 06-06-2005 @ 09:22 :
Ik had een vraagje.

Ik ben zaterdag mijn pil vergeten, dit was mijn 14e pil van die strip. Ik ben toen maar helemaal gestopt en dacht, neem wel een stopweek.

Maar nu vraag ik mij af of dit wel zo verstandig is geweest, als ik nu 7 dagen stop (in de hoop dat ik ongesteld word want dat is dan natuurlijk wel snel achterelkaar) en dan weer begin met een nieuwe strip dan ben ik de eerste 7 dagen niet veilig? En wat nou als ik niet ongesteld word in deze 7 dagen ?

Groetjes,
JNR
Volgens mij is het niet verstandig wat je gedaan hebt. Als ik goed gerekend hebt dan hoort je 14e pil nog bij de tweede week en dan had je dus gewoon die vergeten pil in moeten nemen en je strip af moeten maken en dan was er niets aan de hand geweest.

Wat je nu gedaan hebt is een ander verhaal. Ik denk dat jouw keuze niet veilig is. Ik zou het dus opvatten als meer dan een pil vergeten in je strip en contact opnemen met je huisarts over wat je nu moet doen. Als je aan een nieuwe strip begint zou ik ervan uit gaan dat die die hele eerste strip niet veilig is omdat je dan echt alles door elkaar gegooit hebt en dan kan je maar beter op safe spelen.
Oud 06-06-2005, 10:29
JNR
JNR is offline
mmh, ik heb net gekeken op anticonceptie .nl en die zegt die geeft als optie bij het vergeten van de pil die ik ben vergeten: direct stoppen, pauze week. na max 7 dagen weer beginnen met nieuwe strip.

Dan lijkt het me misschien toch wel goed.

Toch voelt het nogal raar.
Oud 06-06-2005, 12:12
scylla
scylla is offline
Hey!

ik ben lid geworden (las 't forum al wel vaak, postte nooit iets...) omdat ik een vraagje heb, namelijk: waardoor komt het nou als je dikker wordt door de pil? omdat je meer vocht vathoudt of omdat je meer honger krijgt? ik hoor het beiden wel eens namelijk...

alvast bedankt!
Oud 06-06-2005, 12:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
scylla schreef op 06-06-2005 @ 13:12 :
Hey!

ik ben lid geworden (las 't forum al wel vaak, postte nooit iets...) omdat ik een vraagje heb, namelijk: waardoor komt het nou als je dikker wordt door de pil? omdat je meer vocht vathoudt of omdat je meer honger krijgt? ik hoor het beiden wel eens namelijk...

alvast bedankt!
Beide, doordat je vocht vasthoudt kan je wat aankomen maar dat is nooit meer dan een paar kilo. Als je echt veel aankomt dan komt dat meestal doordat je meer honger krijgt en daar ook aan toegeeft.
Oud 06-06-2005, 13:42
Verwijderd
Eventjes nog een theoretisch vraagje. Stel dat ik wil stoppen met de pil (microgynon 30), wanneer moet ik dan stoppen? Voor de stopweek? Middenin? En wanneer moet ik dan beginnen met andere anticonceptie (condooms bijvoorbeeld?)
Oud 06-06-2005, 14:52
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Het maakt niet uit wanneer je stopt en als je dan een ander anticonceptie middel wil gebruiken moet je daar direct mee beginnen. Ik weet niet precies aan welk ander middel je denkt maar dat geldt dus wel voor condooms.
Oud 06-06-2005, 19:50
meisjke
meisjke is offline
ik ben nou al n jaar aan de pil.. had eerder nooit egt last van buikpijn! maar nu ik aan de pil ben heb ik er best veel last van de eerste dag... tewijl ze tog juist altijd zeggen dat je minder last krijgt van buikpijn?? ..
was ff benieuwd of anderen hier ook last van hadden
Oud 06-06-2005, 20:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
meisjke schreef op 06-06-2005 @ 20:50 :
ik ben nou al n jaar aan de pil.. had eerder nooit egt last van buikpijn! maar nu ik aan de pil ben heb ik er best veel last van de eerste dag... tewijl ze tog juist altijd zeggen dat je minder last krijgt van buikpijn?? ..
was ff benieuwd of anderen hier ook last van hadden
Ik heb zeker vier jaar microgynon geslikt omdat ik altijd heel hevig ongesteld was maar de laatste tijd kreeg ik juist weer last van mijn in mijn buik enzo terwijl ik ongesteld was. Ik ben toen overgeschakeld op een andere pil en nu heb ik er geen last meer van.
Oud 07-06-2005, 16:38
H4NS0
H4NS0 is offline
ik heb niet het hele topic gelezen, veel te veel werk

Maar als je aan de pil bent en je vergeet 1 pil in de tweede week,
is de pil dan minder betrouwbaar? En de pil is tegerlijk ingenomen
met de pil die er op zou moeten volgen(dus +-24uur te laat).

Groetjes, Hans
Oud 07-06-2005, 16:41
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2005 @ 10:38 :
Yasmin is volgens mij de lichtste pil. Maar behalve dat gaat het ook om de samenstelling van een pil (voornamelijk daar om, geloof ik).
toen ik aan de pil ging had de dokter yasmin voorgeschreven. heeft de apotheek toen achteraan gebeld omdat ze het raar vonden dat ze die voorgeschreven had, omdat je normaal nooit met de yasmin begint...weet eigenlijk niet meer waar dat aan ligt, mss wel omdat ie zwaarder was dan de gemiddelde pil waarmee je begint?
Oud 07-06-2005, 20:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
shellsign schreef op 07-06-2005 @ 17:41 :
toen ik aan de pil ging had de dokter yasmin voorgeschreven. heeft de apotheek toen achteraan gebeld omdat ze het raar vonden dat ze die voorgeschreven had, omdat je normaal nooit met de yasmin begint...weet eigenlijk niet meer waar dat aan ligt, mss wel omdat ie zwaarder was dan de gemiddelde pil waarmee je begint?
Met Yasmin is de kans op Trombose groter dan bij een andere pil. Vandaar dat ze die alleen voorschrijven als een andere pil waarbij die kans kleiner is bijwerkingen geeft die je bij Yasmin mogelijk niet zou hebben.
Oud 07-06-2005, 20:20
shellsign
shellsign is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-06-2005 @ 21:19 :
Met Yasmin is de kans op Trombose groter dan bij een andere pil. Vandaar dat ze die alleen voorschrijven als een andere pil waarbij die kans kleiner is bijwerkingen geeft die je bij Yasmin mogelijk niet zou hebben.
o ok..wist ik niet
Oud 07-06-2005, 20:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
H4NS0 schreef op 07-06-2005 @ 17:38 :
ik heb niet het hele topic gelezen, veel te veel werk

Maar als je aan de pil bent en je vergeet 1 pil in de tweede week,
is de pil dan minder betrouwbaar? En de pil is tegerlijk ingenomen
met de pil die er op zou moeten volgen(dus +-24uur te laat).

Groetjes, Hans
Nee, als je een pil vergeet in de tweede week moet je die innemen op het moment dat je eraan denkt, ook als dat gelijk is met de volgende. Als je (vriendin?) dat gedaan heeft dan zit je goed
Oud 07-06-2005, 20:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-06-2005 @ 21:20 :
Nee, als je een pil vergeet in de tweede week moet je die innemen op het moment dat je eraan denkt, ook als dat gelijk is met de volgende. Als je (vriendin?) dat gedaan heeft dan zit je goed
Maar dat moet volgens mij wel binnen een bepaalde tijd, anders is 'ie toch alsnog niet veilig?

[Edit] Heb mijn bijsluiter erbij gepakt, staat niks van een bepaalde tijd ofzo. Maar goed, het maximum is dan wel 24 uur later, want als je meer dan 1 pil vergeten bent is het niet meer veilig.
Oud 07-06-2005, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-06-2005 @ 21:36 :
Maar dat moet volgens mij wel binnen een bepaalde tijd, anders is 'ie toch alsnog niet veilig?

[Edit] Heb mijn bijsluiter erbij gepakt, staat niks van een bepaalde tijd ofzo. Maar goed, het maximum is dan wel 24 uur later, want als je meer dan 1 pil vergeten bent is het niet meer veilig.
Ik had ook niets over een tijd gezien maar ik ga ervan uit dat de maximale tijd is tussen het vergeten en het innemen van de volgende toch?
Oud 07-06-2005, 20:43
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-06-2005 @ 21:42 :
Ik had ook niets over een tijd gezien maar ik ga ervan uit dat de maximale tijd is tussen het vergeten en het innemen van de volgende toch?
Ja
Topic gesloten

Regels voor berichten