Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 17:48
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:47 :
Omdat het overgrote deel van de Nederlanders gewoon dom is? Omdat ze zich bedreigd voelen, omdat ze denken dat 'die moslims' alles overnemen? Niet iedereen heeft evenveel ontwikkeling. Helaas.

oja, leer dat 'hun' af
Dus 75% van Nederland is dom?
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:48 :
Och, meisje, wel meer dan 75% hoor
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
uhh 50 % toch wel
Love_Fulfilled
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-03-2005 @ 18:47 :
En het boeddhisme, sjintoisme, hindoes en weet ik veel wat voor andere religies?
Daar zijn geen speciale scholen voor.
Oud 14-03-2005, 17:49
Love_Fulfilled
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 18:47 :
Vertel mij dan maar wat jij bij het islamitisch onderwijs voor je ziet. Je hebt duidelijk een verkeerd beeld.
Het gaat er niet om of het goed onderwijs is of niet, maar dat die Moslims niet willen integreren, daar gaat het om!!
Verwijderd
Citaat:
75% lijkt mij volledig uit de lucht gegrepen, maar ja, een groot deel van de Nederlanders kunnen gewoon niet objectief over dat soort dingen denken. Zij laten zich leiden door angsten, ingepraat door figuren als Wilders, en ageren tegen moslims.
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-03-2005 @ 18:47 :
En het boeddhisme, sjintoisme, hindoes en weet ik veel wat voor andere religies?
Het is shinto. Maar anyway, het is een feit dat het christendom de religie is die de Nederlandse samenleving het meest heeft beïnvloed. Immers, cultuur en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Religie beïnvloedt de ontwikkeling van cultuur en wetenschap (zie de invloed die de kerk heeft gehad in de middeleeuwen op het cultiveren van schilder-, beeldhouw- en calligrafeerkunst) en cultuur beïnvloedt de beleving en interpretatie van godsdienst. Dat is een wetmatigheid uit de sociologie waar je niet omheen kunt.

Het is dan ook zo dat veel van de zogenaamde 'Nederlandse normen en waarden' hun oorsprong geheel of gedeeltelijk vinden in de (joods-)christelijke traditie. Nederland is altijd een christelijk land geweest. Onze godsdiensttwisten werden uitgevochten tussen christenen onderling. Je kunt dus vrij veilig zeggen dat het christendom bij Nederland hoort en de islam niet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de islam niet in Nederland zou kunnen worden beleden, maar dat is een andere vraag.
Oud 14-03-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:46 :
Het Christendom is er al in NL sinds het begin van de wereld.
Als je dit echt denkt, moet jij maar eens je geschiedenislessen wat beter leren
Citaat:

Als Nederlanders geloven is het het Christendom en niet de Islam, de Islam komt alleen voor in het Midden-Oosten, maar doordat al die Moslims naar Nederland zijn komen overwaaien geldt dat niet meer.
Sinds wanneer is religie plaatsbepaald? Ook in NL zijn er al sinds jaren mensen die de Islam aangangen. De Islam is een wereldreligie, die komt niet alleen voor in het MO.
Je kan simpelweg geen steekhoudend argument hebben voor deze opvatting. NL is toch allang niet meer christelijk, waarom hoort het dan opeens nu wel bij NL en de Islam niet? Het christendom is ook ooit naar NL 'gekomen'.
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:49 :
Het gaat er niet om of het goed onderwijs is of niet, maar dat die Moslims niet willen integreren, daar gaat het om!!
Generaliseren de gekste.
Donny must die
Citaat:
ow jawel hoor
Oud 14-03-2005, 17:51
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:45 :
Als hun de boel niet overnemen, waarom zijn veel Nederlanders dan zo bang voor die Moslims?
Dit komt onder andere door een, niet al te intelligente, politicus met een fout kapsel.
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:49 :
75% lijkt mij volledig uit de lucht gegrepen, maar ja, een groot deel van de Nederlanders kunnen gewoon niet objectief over dat soort dingen denken. Zij laten zich leiden door angsten, ingepraat door figuren als Wilders, en ageren tegen moslims.
En dat komt ook ergens vandaan, gebaseerd op feiten, dingen die voorgevallen zijn.
Love_Fulfilled
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:50 :
Als je dit echt denkt, moet jij maar eens je geschiedenislessen wat beter leren

Je moet het niet zo letterlijk nemen, je snapt toch wat ik bedoel.
Oud 14-03-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer is religie plaatsbepaald?
Sinds mensen de neiging hebben zich op één plaats te vestigen. Daarom zijn volksverhuizingen ook een uitzondering en wordt gesproken over de kruistochten en de islamitische golven. Statisch woongedrag is de norm, grootschalige bewegingen zijn de uitzonderingen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat geloven zich op verschillende plekken in de wereld hebben geconcentreerd en niet continue aan de wandel waren.

Citaat:
Ook in NL zijn er al sinds jaren mensen die de Islam aangangen. De Islam is een wereldreligie, die komt niet alleen voor in het MO.
Je kan simpelweg geen steekhoudend argument hebben voor deze opvatting. NL is toch allang niet meer christelijk, waarom hoort het dan opeens nu wel bij NL en de Islam niet? Het christendom is ook ooit naar NL 'gekomen'.
Ben jij nu echt heel dom of doe je het gewoon om ons te stangen?
one.
one. is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:42 :
Hun zijn zonodig naar Nederland gekomen, die keus hebben ze zelf gemaakt, dan moeten ze ook maar gewoon integreren en niet de boel hier gaan overnemen.
Geschiedenis, misschien? Ze zijn onder contract hiernaartoe gehaald omdat hier wel werk was en daar niet en daar heeft Nederland zelf aan meegewerkt en volgens mij zelfs het intiatief toe genomen. Nu dien je niet nadat ze hebben gewerkt omdat er 'problemen' zijn ze te dumpen.

Over dat waarom zijn Nederlanders zo bang voor ze. Omdat Iedereen bang is voor wat hij/zij niet kent, er wordt vaak naar de slechte kant gekeken.

Pver die enquete, zal wel in de achterhoek zijn genomen.
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 18:49 :
Het is shinto. Maar anyway, het is een feit dat het christendom de religie is die de Nederlandse samenleving het meest heeft beïnvloed. Immers, cultuur en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Religie beïnvloedt de ontwikkeling van cultuur en wetenschap (zie de invloed die de kerk heeft gehad in de middeleeuwen op het cultiveren van schilder-, beeldhouw- en calligrafeerkunst) en cultuur beïnvloedt de beleving en interpretatie van godsdienst. Dat is een wetmatigheid uit de sociologie waar je niet omheen kunt.

Het is dan ook zo dat veel van de zogenaamde 'Nederlandse normen en waarden' hun oorsprong geheel of gedeeltelijk vinden in de (joods-)christelijke traditie. Nederland is altijd een christelijk land geweest. Onze godsdiensttwisten werden uitgevochten tussen christenen onderling. Je kunt dus vrij veilig zeggen dat het christendom bij Nederland hoort en de islam niet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de islam niet in Nederland zou kunnen worden beleden, maar dat is een andere vraag.
Precies, logisch verhaal, is natuurlijk een onbetwiste waarheid. Het is alleen helaas niet als argument te gebruiken waarom de Islam dus niet in Nederland zou kunnen komen. Alleen omdat NL van oudsher christelijk is.
Donny must die
Citaat:
op mijn islamitische school haddenw e ook egwoon nederlands en begrijpend lezen en spelling en owja, zelfs nederlandse (niet moslim) leerkrachten
Oud 14-03-2005, 17:53
Love_Fulfilled
Citaat:

Sinds wanneer is religie plaatsbepaald? Ook in NL zijn er al sinds jaren mensen die de Islam aangangen. De Islam is een wereldreligie, die komt niet alleen voor in het MO.
Ojee ..
Oud 14-03-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 18:52 :

Ben jij nu echt heel dom of doe je het gewoon om ons te stangen?
wtf dude, kom dan met een goed verhaal? Wat is er mis met dat stukje...
Love_Fulfilled
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:52 :
op mijn islamitische school haddenw e ook egwoon nederlands en begrijpend lezen en spelling en owja, zelfs nederlandse (niet moslim) leerkrachten
Waarom gaan ze dan niet gewoon naar een openbare Nederlandse school ipv hun eigen regeltjes en dingetjes toe te passen in dit land?
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:53 :
Ojee ..
lul nare niet na en kom met een eigen tekst.

Of nog beter, hou je mond.
Love_Fulfilled
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:54 :
Meneertje verklaring .
Oud 14-03-2005, 17:55
one.
one. is offline
Citaat:

Zeer zeker wel. Je moet toch echt eens gaan leren waarover je praat. Niet uit je nek kletsen.
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:52 :
Precies, logisch verhaal, is natuurlijk een onbetwiste waarheid. Het is alleen helaas niet als argument te gebruiken waarom de Islam dus niet in Nederland zou kunnen komen. Alleen omdat NL van oudsher christelijk is.
Dat is ook een stelling die je mij niet zult horen verdedigen. De islam kan prima in Nederland worden beleden.
Donny must die
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:54 :
Waarom gaan ze dan niet gewoon naar een openbare Nederlandse school ipv hun eigen regeltjes en dingetjes toe te passen in dit land?
waarom gaan sommige joodse kinderen naar een joodse school? waarom gaan sommige christen kinderen naar een christelijke school? Waarom gaan sommige hindoe kinderen naar een hindoe school?

moslims komen niet allemaal uit 1 land weetjewel. wat versta jij onder regeltjes en dingetjes?
Love_Fulfilled
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-03-2005 @ 18:52 :
Geschiedenis, misschien? Ze zijn onder contract hiernaartoe gehaald omdat hier wel werk was en daar niet en daar heeft Nederland zelf aan meegewerkt en volgens mij zelfs het intiatief toe genomen. Nu dien je niet nadat ze hebben gewerkt omdat er 'problemen' zijn ze te dumpen.

Over dat waarom zijn Nederlanders zo bang voor ze. Omdat Iedereen bang is voor wat hij/zij niet kent, er wordt vaak naar de slechte kant gekeken.

Pver die enquete, zal wel in de achterhoek zijn genomen.
Heb ik ze hierheen gebracht? NEE. En er zijn genoeg van die eikels die niet werken en van ons geld lopen te snoepen .
Oud 14-03-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Meneertje verklaring .
Dat jij liever van los in et rond lullen houdt zonder onderbouwing was me al langer duidelijk...
Love_Fulfilled
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:55 :
waarom gaan sommige joodse kinderen naar een joodse school? waarom gaan sommige christen kinderen naar een christelijke school? Waarom gaan sommige hindoe kinderen naar een hindoe school?

moslims komen niet allemaal uit 1 land weetjewel. wat versta jij onder regeltjes en dingetjes?
Die Islamitische scholen hier brengen.. komt door hun hoor.
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:55 :
Heb ik ze hierheen gebracht? NEE. En er zijn genoeg van die eikels die niet werken en van ons geld lopen te snoepen .
OMG de onwetendheid
Mensen zoals JIJ zijn een grotere bedreiging voor de samenleving dan 'hun de moslims'
Oud 14-03-2005, 17:57
Love_Fulfilled
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:56 :
Dat jij liever van los in et rond lullen houdt zonder onderbouwing was me al langer duidelijk...
Ik heb al genoeg argumenten enzo hier gepost, dus zeik niet .
Oud 14-03-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:54 :
Ik dacht even dat je mij er ook van betichtte van mening te zijn dat de islam fundamenteel onverenigbaar zou zijn met Nederland omdat Nederland een christelijke traditie heeft. Die stelling is namelijk onzinnig en die verdedig ik niet. Mocht je die indruk krijgen, excuses.
Oud 14-03-2005, 17:58
one.
one. is offline
Citaat:
Er zijn meer moslims op openbare scholen dan op Islamitische scholen. Ik woon in Amsterdam-West en heb in heel de stad 2 moskeëen en 3 Islamitische scholen gezien. (bassischolen welteverstaan)
Donny must die
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:56 :
Die Islamitische scholen hier brengen.. komt door hun hoor.
poeh, krijgen ze ook godsdienstles en mogen ze bidden op school. wat erg zeg
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik ken ook genoeg Nederlanders die 'niet werken en van ons (?) geld lopen te snoepen'.
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Dat is toch zeker wel belangrijk, ze krijgen ook gewoon erg goed Nederlandse les.
Persoonlijk ben ik trouwens wel tegen religieuze scholen, dus ook christelijke. Op openbare scholen krijgen de kinderen echt de kans zich breed te ontwikkelen en hun eigen keuzes te maken. Het voorkomt ook dat mensen zoals jij van die achterlijke fobieën hebben voor hetgene dat ze niet kennen.
Oud 14-03-2005, 17:59
Love_Fulfilled
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:58 :
poeh, krijgen ze ook godsdienstles en mogen ze bidden op school. wat erg zeg
Ja, in ons land. Dat kunnen ze ook in een Nederlandse school doen, lekker integreren met z'n allen.
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 18:57 :
Ik dacht even dat je mij er ook van betichtte van mening te zijn dat de islam fundamenteel onverenigbaar zou zijn met Nederland omdat Nederland een christelijke traditie heeft. Die stelling is namelijk onzinnig en die verdedig ik niet. Mocht je die indruk krijgen, excuses.
dat was idd het punt van mn verhaal, maar je zag toch dat ik het tegen Ilsejtuhh richtte, en niet tegen jou..?
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:58 :
Oh, ik ken ook genoeg Nederlanders die 'niet werken en van ons (?) geld lopen te snoepen'.
Dus?
one.
one. is offline
Citaat:
Iedereen betaalt premie en belastingen etc.. Van ons geld? Meisje je bent 15, je hebt waarschijnlijk niet eens een idee van hoe het hele collectieve stelsel qua inkomen en al in elkaar steekt. Jer praat alleen maar na van wat ze op het NR forum zeggen.
Oud 14-03-2005, 18:00
Donny must die
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-03-2005 @ 18:58 :
Er zijn meer moslims op openbare scholen dan op Islamitische scholen. Ik woon in Amsterdam-West en heb in heel de stad 2 moskeëen en 3 Islamitische scholen gezien. (bassischolen welteverstaan)
kinderen op een islamitische school presteren beter dan kinderen op een zwarte school (van de statistieken)
Love_Fulfilled
Citaat:
SnakeZ schreef op 14-03-2005 @ 18:59 :
Iedereen betaalt premie en belastingen etc.. Van ons geld? Meisje je bent 15, je hebt waarschijnlijk niet eens een idee van hoe het hele collectieve stelsel qua inkomen en al in elkaar steekt. Jer praat alleen maar na van wat ze op het NR forum zeggen.
Ik kijk ook tv hoor..
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:59 :
Dus?
Dus waarom zijn die 'enge moslims' dan erger? Weleens gehoord van arbeidsongeschiktheid, werkloosheid (die sowieso veel hoger is onder allochtonen)?
Oud 14-03-2005, 18:01
Donny must die
Citaat:
Ja, in ons land. Dat kunnen ze ook in een Nederlandse school doen, lekker integreren met z'n allen.
op mijn openbare nederlandse school mag ik niet bidden

Volgens mij weetje niet eens wat integreren echt inhoudt.
Verwijderd
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 18:58 :
Persoonlijk ben ik trouwens wel tegen religieuze scholen, dus ook christelijke. Op openbare scholen krijgen de kinderen echt de kans zich breed te ontwikkelen en hun eigen keuzes te maken. Het voorkomt ook dat mensen zoals jij van die achterlijke fobieën hebben voor hetgene dat ze niet kennen.
Die kans krijgen ze op religieuze scholen ook. Ik heb mijn hele leven op katholieke scholen gezeten en mijn ouders zijn katholiek. Ik heb toch echt een kritische geest ontwikkeld en heb mezelf nooit belemmerd gevoeld in mijn ontwikkeling omdat ik op een katholieke school zat. Sterker nog, ik ben zo ongeveer de vleesgeworden afkeer van geloof.

Dat verhindert me echter niet om toch bijzonder onderwijs voor te staan. Het is een feit dat scholing een belangrijk onderdeel is van de opvoeding van een kind. Religieuze ouders hebben de vrijheid hun kind religieus op te voeden. Daar hoort ook religieus onderwijs bij. Het gaat niet aan om kinderen te dwingen atheïst te worden om ze zogenaamd breed te ontwikkelen. Een overheid die dat doet neemt grondrechten niet serieus en bezondigt zich aan tyrannie.
Love_Fulfilled
Ik ga ervan door, we komen hier toch niet uit ..
one.
one. is offline
Citaat:
Dus?
Nederlanders wel en Islamieten niet, zij betalen ook weetje.
Verwijderd
Oud 14-03-2005, 18:02
Love_Fulfilled
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 19:01 :
op mijn openbare nederlandse school mag ik niet bidden

Volgens mij weetje niet eens wat integreren echt inhoudt.
Dan kunnen ze nog thuis bidden etc.

Nee, ik heb natuurlijk een heel jaar in coma gelegen ..
Verwijderd
Citaat:
Integreren bereik je door open te staan voor vreemde dingen, het proberen te begrijpen en het te accepteren. Iets waar jij dus weinig kaas van gegeten hebt.
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 19:02 :
Dan kunnen ze nog thuis bidden etc.

Nee, ik heb natuurlijk een heel jaar in coma gelegen ..
Verstandelijk wel, ja.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten