Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 16:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2005 @ 17:29 :
Mijn spiermassa is ook sterk aan t verkleinen, dat merk ik. En daarbij is mijn vetpercentage aan het verhogen...

Waar hebben jullie die percentages/massa's laten berekenen als ik vragen mag?
Sportschool.

Verbazingwekkend trouwens wat een paar weken niet sporten kan doen met je VVM/vetpercentage
Oud 05-04-2005, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2005 @ 17:29 :
Mijn spiermassa is ook sterk aan t verkleinen, dat merk ik. En daarbij is mijn vetpercentage aan het verhogen...

Waar hebben jullie die percentages/massa's laten berekenen als ik vragen mag?
Op de sportschool, met een huidplooimeter.
Oud 05-04-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 17:30 :
Sportschool.

Verbazingwekkend trouwens wat een paar weken niet sporten kan doen met je VVM/vetpercentage
Is het verschil echt zo groot? Ik heb de laatste tijd veel minder gesport ivm met die hersenschudding. Een paar maanden geleden was mijn vetpercentage nét geen 19. Kan het nu echt veel hoger zijn geworden dan?
Oud 05-04-2005, 16:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 17:32 :
Is het verschil echt zo groot? Ik heb de laatste tijd veel minder gesport ivm met die hersenschudding. Een paar maanden geleden was mijn vetpercentage nét geen 19. Kan het nu echt veel hoger zijn geworden dan?
Van 29% naar 33-34%
Oud 05-04-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 17:34 :
Van 29% naar 33-34%

Binnenkort toch maar eens opnieuw laten meten dan.
Oud 05-04-2005, 16:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 17:32 :
Bij jou denk ik niet. MAar ik waarom maak je je nog steeds overal zo druk over? Je zit op het gewicht waar je weer op wilde zitten, het gewicht is aan de lage kant en je bent ontzettend dun...

Ik geloof nog steeds niet dat je energie behoefte kunt uitrekenen met een formule, ieder mens is anders, je kunt daar geen formule voor maken. Ik snap zelf ook wel dat je heel graag wil geloven dat je energiebehoefte lager is, dat is een mooi excuus om minder te hoeven eten en dan hoef je minder bang te zijn dat je aankomt.
Oud 05-04-2005, 16:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 17:36 :

Binnenkort toch maar eens opnieuw laten meten dan.
Wáárom? Wat maakt dat getalletje nou uit? Je bent superdun, je weegt aan de onderkant van een gezond gewicht? JE zit op het gewicht wat je wilde... wat is je probleem nog? Dat je nog niet tevreden bent? Doe dan wat aan je zelfbeeld, want het is niet goed dat jij hier nog steeds zo mee bezig bent. Stel dat je vetpercentage omhoog is, zie je dat? Natuurlijk niet.
Oud 05-04-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 17:36 :
Bij jou denk ik niet. MAar ik waarom maak je je nog steeds overal zo druk over? Je zit op het gewicht waar je weer op wilde zitten, het gewicht is aan de lage kant en je bent ontzettend dun...

Ik geloof nog steeds niet dat je energie behoefte kunt uitrekenen met een formule, ieder mens is anders, je kunt daar geen formule voor maken. Ik snap zelf ook wel dat je heel graag wil geloven dat je energiebehoefte lager is, dat is een mooi excuus om minder te hoeven eten en dan hoef je minder bang te zijn dat je aankomt.
Ik ben niet ontzettend dun. Ook niet dik natuurlijk, maar ontzettend dun vind ik wat overdreven.

En het heeft niks met een excuus te maken. Als ik 1800 kcal per dag eet vind ik dat niet te weinig. Bovendien krijg ik daarmee gewoon alle voedingsstoffen binnen die ik nodig heb, voel ik me er fit mee, en blijft mijn gewicht er stabiel bij. Dan is het toch goed? Ga dan niet tegen mij zeggen dat ik 2200 kcal per dag (of meer) moet gaan eten, want dat wil ik niet en dat heeft mijn lichaam echt niet nodig.
Oud 05-04-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 17:38 :
Wáárom? Wat maakt dat getalletje nou uit? Je bent superdun, je weegt aan de onderkant van een gezond gewicht? JE zit op het gewicht wat je wilde... wat is je probleem nog? Dat je nog niet tevreden bent? Doe dan wat aan je zelfbeeld, want het is niet goed dat jij hier nog steeds zo mee bezig bent. Stel dat je vetpercentage omhoog is, zie je dat? Natuurlijk niet.
Nogmaals, ik ben niet superdun. En ik zit inderdaad op het gewicht wat ik wilde, en ben hier ook tevreden mee. Believe it or not, maar ik heb de laatste tijd heel erg aan mijn zelfbeeld gewerkt (met hulp, dat wel) en het heeft echt gebaat.

En dat ik met mijn lichaam bezig ben, is omdat ik het gewoon interessant vind en omdat ik me er prettig bij voel om controle te hebben over mijn lichaam. En dan bedoel ik niet controle op de 'anorexia manier' van afvallen en je gewicht verlagen, maar gewoon mijn gewicht stabiel houden en gezond eten. Daar is toch niks mis mee?
Oud 05-04-2005, 16:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 17:39 :
Ik ben niet ontzettend dun. Ook niet dik natuurlijk, maar ontzettend dun vind ik wat overdreven.

En het heeft niks met een excuus te maken. Als ik 1800 kcal per dag eet vind ik dat niet te weinig. Bovendien krijg ik daarmee gewoon alle voedingsstoffen binnen die ik nodig heb, voel ik me er fit mee, en blijft mijn gewicht er stabiel bij. Dan is het toch goed? Ga dan niet tegen mij zeggen dat ik 2200 kcal per dag (of meer) moet gaan eten, want dat wil ik niet en dat heeft mijn lichaam echt niet nodig.
Ontzettend slank dan, misschien klinkt dat positiever in jouw ogen.

Je wil het niet, dat is het en dat is wat anders dan m'n lichaam heeft het niet nodig, dat is geen feit, dat is jouw gedachte. Ik zeg niet dat je meer moet eten, moet je helemaal zelf weten, maar je kunt helemaal niet weten of je lichaam dat nodig heeft. Met 500 cal kun je je ook prima voelen, zonder af te vallen, je fit te voelen enz enz. Dat zegt niets. Je lichaam went er aan.
Oud 05-04-2005, 16:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 17:42 :
Nogmaals, ik ben niet superdun. En ik zit inderdaad op het gewicht wat ik wilde, en ben hier ook tevreden mee. Believe it or not, maar ik heb de laatste tijd heel erg aan mijn zelfbeeld gewerkt (met hulp, dat wel) en het heeft echt gebaat.

En dat ik met mijn lichaam bezig ben, is omdat ik het gewoon interessant vind en omdat ik me er prettig bij voel om controle te hebben over mijn lichaam. En dan bedoel ik niet controle op de 'anorexia manier' van afvallen en je gewicht verlagen, maar gewoon mijn gewicht stabiel houden en gezond eten. Daar is toch niks mis mee?
Nee, maar je wil meteen je vetpercentage opnieuw laten meten. En je wil perse niet meer dan 1800 eten, terwijl toch alle sites en centrums dat aanraden. Stel dat je vetpercentage omhoog is, wat heb je eraan dat te weten? Ga je er dan wat aan doen? Want je gewicht hoeft dan niet te veranderen, zeer waarschijnlijk zie je er niets aan.
Daarnaast vind ik nog steeds dat je op jouw leeftijd niet zo moet vasthouden aan dat gewicht. Je bent nog niet volledig ontwikkeld, je lichaam verandert gewoon nog. Als je op je 25 het gewicht dat je dan weegt wil vasthouden, prima, maar nu vind ik dat dat niet een erg gezond streven is...

En ja misschien is je lichaam volgroeit, dat betekent niet dat het niet meer veranderd.
Oud 05-04-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 17:43 :
Ontzettend slank dan, misschien klinkt dat positiever in jouw ogen.

Je wil het niet, dat is het en dat is wat anders dan m'n lichaam heeft het niet nodig, dat is geen feit, dat is jouw gedachte. Ik zeg niet dat je meer moet eten, moet je helemaal zelf weten, maar je kunt helemaal niet weten of je lichaam dat nodig heeft. Met 500 cal kun je je ook prima voelen, zonder af te vallen, je fit te voelen enz enz. Dat zegt niets. Je lichaam went er aan.
Maar wat doe ik dan fout? Als ik 1800 kcal per dag eet kan ik gewoon eten volgens de schijf van vijf (de juiste hoeveelheden brood, vlees, groente, etc.) - met ook af en toe wat extra's - en krijg ik dus alle benodigde voedingsstoffen binnen. Bovendien voel ik me met ong. 1800 kcal per dag gewoon fit en heb ik geen hongergevoel. En mijn lichaamsgewicht blijft er ook (ongeveer) stabiel bij.

Bovendien eet jij zelf maar 2000 kcal per dag meer dan mij. Want je post zelf altijd dat je rond de 2000 kcal per dag zit. Wat maken die 200 kcal dan uit?

En wat is er mis met het proberen te behoefte van je streefgewicht? Happy zit ook al een hele tijd op haar streefgewicht, en probeert dit ook de behouden en let daarom ook op wat ze eet. (Dit klopt toch Happy? ) Op haar heb je toch ook geen kritiek?

Laatst gewijzigd op 05-04-2005 om 16:50.
Oud 05-04-2005, 17:13
Mara
Mara is offline
Nou, jongens, ik grijp nu m'n camera om 't allemaal wat duidelijker te maken
Oud 05-04-2005, 17:16
Verwijderd
@ Gothic: Ja, klopt die nootjes zijn niet heel erg rampzalig.. Maar ik vind drie handjes niet eens zoveel en gelijk al ongelooflijk veel calorieen dat is wel jammer! Maar zoals je zegt, ook wel nuttig..
Ik denk dat de lasagne wel meevalt qua ongezondheid zeg maar.. wel met gehakt, wat natuurlijk wel vet is, maar verder tomatensaus, ui, paprika, prei en champignons dus wel veel groenten.. maar ook die lasagne bevat zoveel calorieen en vet!!!
Want vandaag heb ik niet extreem veel gegeten ofzo en toch kom ik zo hoog uit!

Zat trouwens door die nootjes en die peer (om 17.00 nog gehad) best vol, waardoor ik net (om 18.00) toch minder lasagne heb gegeten.. ik gok op 6 opscheplepels ipv 8.. scheelt toch nog iets he
Met mn yoghurt en appel voor vanavond kom ik op 1932 kcal (waar ik wel tevreden over ben) en 84 gram vet! Wat ik toch wel echt teveel vind...
Oud 05-04-2005, 17:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 17:48 :
Bovendien eet jij zelf maar 2000 kcal per dag meer dan mij. Want je post zelf altijd dat je rond de 2000 kcal per dag zit. Wat maken die 200 kcal dan uit?

Citaat:

En wat is er mis met het proberen te behoefte van je streefgewicht? Happy zit ook al een hele tijd op haar streefgewicht, en probeert dit ook de behouden en let daarom ook op wat ze eet. (Dit klopt toch Happy? ) Op haar heb je toch ook geen kritiek?
Lijkt me toch duidelijk dat happy een stuk ruimer zit met haar gewicht dan jij. Zij is tevreden met een bmi van 20, jij pas met een bmi van 18(,5?) (geloof ik, geen zin om het uit te rekenen). Jij wil perse op die ondergrens blijven, terwijl zij een ruimere marge heeft en ook goed begrijpt dat je nu eenmaal ontwikkeld als vrouw tot je 23 ofzo. Het is daarom gewoon niet realistisch, noch gezond, om dat tegen te houden en perse op dat gewicht te blijven, waar je waarschijnlijk al een tijdje op zit. In je ontwikkeling.
Stel nu dat jij komende jaren nog 5 kilo zwaarder wordt. Dan ga jij weer afvallen tot 58, omdat je daar al tijden op zit en je je daarbij goed voelt. Of ga je het dan wel accepteren? En zo ja, wanneer begin je daarmee dan?
Oud 05-04-2005, 17:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 05-04-2005 @ 18:16 :
@ Gothic: Ja, klopt die nootjes zijn niet heel erg rampzalig.. Maar ik vind drie handjes niet eens zoveel en gelijk al ongelooflijk veel calorieen dat is wel jammer! Maar zoals je zegt, ook wel nuttig..
Ik denk dat de lasagne wel meevalt qua ongezondheid zeg maar.. wel met gehakt, wat natuurlijk wel vet is, maar verder tomatensaus, ui, paprika, prei en champignons dus wel veel groenten.. maar ook die lasagne bevat zoveel calorieen en vet!!!
Want vandaag heb ik niet extreem veel gegeten ofzo en toch kom ik zo hoog uit!

Zat trouwens door die nootjes en die peer (om 17.00 nog gehad) best vol, waardoor ik net (om 18.00) toch minder lasagne heb gegeten.. ik gok op 6 opscheplepels ipv 8.. scheelt toch nog iets he
Met mn yoghurt en appel voor vanavond kom ik op 1932 kcal (waar ik wel tevreden over ben) en 84 gram vet! Wat ik toch wel echt teveel vind...
Als je lasagne zelf maakt, is het al minder vet dan 'in de winkel', tenzij jullie het zelf ook vet maken, maar zo klinkt het niet. Die bladen zijn niet vet, dat is gewoon 'pasta'. Hoe vet het is, ligt aan de hoeveelheid kaas op de bovenkant, hoeveel roomsaus oid jullie er door doen. Tomatensaus is niet vet, groente ed ook niet en die bladen ook niet, dus ik denk dat je dan wel lager kun nemen dan ze op sites doen.
Oud 05-04-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:19 :
Lijkt me toch duidelijk dat happy een stuk ruimer zit met haar gewicht dan jij. Zij is tevreden met een bmi van 20, jij pas met een bmi van 18(,5?) (geloof ik, geen zin om het uit te rekenen). Jij wil perse op die ondergrens blijven, terwijl zij een ruimere marge heeft en ook goed begrijpt dat je nu eenmaal ontwikkeld als vrouw tot je 23 ofzo. Het is daarom gewoon niet realistisch, noch gezond, om dat tegen te houden en perse op dat gewicht te blijven, waar je waarschijnlijk al een tijdje op zit. In je ontwikkeling.
Stel nu dat jij komende jaren nog 5 kilo zwaarder wordt. Dan ga jij weer afvallen tot 58, omdat je daar al tijden op zit en je je daarbij goed voelt. Of ga je het dan wel accepteren? En zo ja, wanneer begin je daarmee dan?
Mijn BMI is met 58 kg 19,61 en geen 18 of 18,5. En ik ben met 58 kg tevreden ja.
Oud 05-04-2005, 17:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 18:25 :
Mijn BMI is met 58 kg 19,61 en geen 18 of 18,5. En ik ben met 59 kg tevreden ja.
Hoe lang ben je?
Gothic
Gothic is offline
Hoe dan ook, het lijkt nog steeds alsof je maat 38 hebt ofzo... ik zie je hoge gewicht absoluut niet terug in deze foto's.
Op de enerlaatste foto zie je wel dat aan de zijkant bij je heupen ze benen iets breder zijn, maar volgens mij komt dat gewoon door je heupen en je bouw. Ik zie echt die 74 kilo niet zitten. Alles lijkt prima in verhouding enz .
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mijn BMI is met 58 kg 19,61 en geen 18 of 18,5. En ik ben met 58 kg tevreden ja.
hoe lang ben je dan, ik dacht namelijk dat je 1m74 was ...
Oud 05-04-2005, 17:27
-(L)-
@Sneeuwvlokje: ik zit inderdaad al maanden op 't zelfde gewicht.
@Gothic: m'n BMI is zelfs 21, en niet 20
Oud 05-04-2005, 17:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-04-2005 @ 18:27 :
@Sneeuwvlokje: ik zit inderdaad al maanden op 't zelfde gewicht.
@Gothic: m'n BMI is zelfs 21, en niet 20
Het is lastig om van iedereen allerlei getallen te onthouden . Ik zat in de buurt dan.
Oud 05-04-2005, 17:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maar stel dat je over een jaar 5 kilo zwaarder bent, wil/kun je dat dan accepteren onder het mom van 'm'n lichaam verandert nu eenmaal in m'n ontwikkeling'? Want dan nog heb je een prima/gezond bmi.
Oud 05-04-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-04-2005 @ 18:26 :
Hoe lang ben je?
Gewicht: 58 kg
Lengte: 172 cm
BMI: 19,61
Oud 05-04-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:28 :
Maar stel dat je over een jaar 5 kilo zwaarder bent, wil/kun je dat dan accepteren onder het mom van 'm'n lichaam verandert nu eenmaal in m'n ontwikkeling'? Want dan nog heb je een prima/gezond bmi.
Ik denk dat ik dat wel zou kunnen accepteren. (Met wat moeite misschien.) Maar dat is momenteel niet aan de orde.
Oud 05-04-2005, 17:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:26 :
Hoe dan ook, het lijkt nog steeds alsof je maat 38 hebt ofzo... ik zie je hoge gewicht absoluut niet terug in deze foto's.
Op de enerlaatste foto zie je wel dat aan de zijkant bij je heupen ze benen iets breder zijn, maar volgens mij komt dat gewoon door je heupen en je bouw. Ik zie echt die 74 kilo niet zitten. Alles lijkt prima in verhouding enz .
Ik vind zelf van niet, ik heb echt brede bovenbenen en kont. Heb ook maat 42/44 van broeken. Het ís dus zeker wel breed.

En ja, an sich heb ik een vertekend zelfbeeld maar ik ben wel realistisch, dit is gewoon te breed.
Oud 05-04-2005, 17:33
Verwijderd
Heb voor morgen alvast een schema gemaakt, anders ben ik bang dat ik weer teveel calorieen binnenkrijg.. 1 dag refeed is genoeg Heb t idee dat het met een schema makkelijker is om niet door te schieten zeg maar...

8.00
2 boterhammen zoet beleg, honing ofzo
10.30
1 boterham kaas
13.00
2 boterhammen met beleg en 1 appel
15.30
1 boterham met beleg
18.00
1 bord warm eten
21.00
1 schaaltje yoghurt met 1 stuk fruit

Dit lijkt me wel een goed schema ->
6 boterhammen, 2x fruit, 1 bord avondeten en wat yoghurt.. Ik mis alleen de melk zie ik nu.. Nou, die zal ik dan morgen ook nog nemen.. (wanneer ik er zin in heb )
Oud 05-04-2005, 17:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 18:30 :
Ik denk dat ik dat wel zou kunnen accepteren. (Met wat moeite misschien.) Maar dat is momenteel niet aan de orde.
Wist je trouwens dat je met 74 nog steeds een gezond gewicht hebt ...
Oud 05-04-2005, 17:34
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 18:32 :
Heb ook maat 42/44 van broeken.
Dat zou je echt niet zeggen!!!
Oud 05-04-2005, 17:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik vind zelf van niet, ik heb echt brede bovenbenen en kont. Heb ook maat 42/44 van broeken. Het ís dus zeker wel breed.

En ja, an sich heb ik een vertekend zelfbeeld maar ik ben wel realistisch, dit is gewoon te breed.
Ik vind idd maat 44 ook breed. Het is ook zeker realistisch, maar ik denk dat je het iets verkeerd ziet. Want het ziet er op de foto's echt niet uit als 44. M'n moeder heeft een grote kont (sorry mam ), maar bij jou ziet het er absoluut niet zo uit...
kennelijk draag jij betere broeken ofzo of is de verhouding anders ofzo .
Oud 05-04-2005, 17:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-04-2005 @ 18:34 :
Dat zou je echt niet zeggen!!!
ik ook niet. Misschien zijn die maten anders omdat ze klein is? Ik weet het niet. Maar bv bij 'mode' shirtjes, komt mn moeder niet in large, terwijl ze normaliter in gewone kleding zaken daar prima in komt...
Oud 05-04-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:34 :
Wist je trouwens dat je met 74 nog steeds een gezond gewicht hebt ...
Ja dat weet ik, maar met 74 kg zou ik me echt niet lekker in mijn vel voelen. Bij 71 kg ging bij mij 'de knop om' als het ware, ik ben toen een keer huilend een pashokje uitgerend omdat ik zo baalde van mijn lichaam. De volgende dag ben ik serieus begonnen met lijnen en toen ben ik dus ong. 13 kg afgevallen.

@MeelFriek: Ik zou jou echt geen maat 42/44 of 74 kg schatten. No way!
Oud 05-04-2005, 17:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:35 :
Ik vind idd maat 44 ook breed. Het is ook zeker realistisch, maar ik denk dat je het iets verkeerd ziet. Want het ziet er op de foto's echt niet uit als 44. M'n moeder heeft een grote kont (sorry mam ), maar bij jou ziet het er absoluut niet zo uit...
kennelijk draag jij betere broeken ofzo of is de verhouding anders ofzo .
Die broeken zijn 42/44 en dan ook nog stretch
Ik moet wel zeggen dat dat spijkerbroeken zijn. De laatste 'nette' broeken, pantalons zeg maar, die ik dus mééstal draag, was een 40 dacht ik.

Maar ik moet die grote maat echt alleen voor m'n brede heupen. Anders past 't daar niet Maar ik moet bij die 2 spijkerbroeken wel weer een riem omdat ze bij m'n taille veel te breed zijn.
Oud 05-04-2005, 17:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 18:36 :
Ja dat weet ik, maar met 74 kg zou ik me echt niet lekker in mijn vel voelen. Bij 71 kg ging bij mij 'de knop om' als het ware, ik ben toen een keer huilend een pashokje uitgerend omdat ik zo baalde van mijn lichaam. De volgende dag ben ik serieus begonnen met lijnen en toen ben ik dus ong. 13 kg afgevallen.
Ik zou ook geen 74 willen wegen (tenzij dat zou betekenen dat m'n figuur veranderd en het bij mn borsten gaat zitten ), kwam het net alleen tegen toen ik het uitrekende .
Oud 05-04-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:21 :
Als je lasagne zelf maakt, is het al minder vet dan 'in de winkel', tenzij jullie het zelf ook vet maken, maar zo klinkt het niet. Die bladen zijn niet vet, dat is gewoon 'pasta'. Hoe vet het is, ligt aan de hoeveelheid kaas op de bovenkant, hoeveel roomsaus oid jullie er door doen. Tomatensaus is niet vet, groente ed ook niet en die bladen ook niet, dus ik denk dat je dan wel lager kun nemen dan ze op sites doen.
Nja, mocht ik lager uitkomen dan is dat natuurlijk prima, zit vandaag hoog genoeg.. is niet erg als het wat lager is.. Hou toch voor de zekerheid maar die hoge waarde aan..
We hadden zo'n tomatensaus uit een pakje, met melk en water...
Geen kaas erover.. en verder gehakt en idd veel groenten.. Denk ook dat kant en klare lasagne wel wat vetter is..
Oud 05-04-2005, 17:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 18:37 :
Die broeken zijn 42/44 en dan ook nog stretch
Ik moet wel zeggen dat dat spijkerbroeken zijn. De laatste 'nette' broeken, pantalons zeg maar, die ik dus mééstal draag, was een 40 dacht ik.

Maar ik moet die grote maat echt alleen voor m'n brede heupen. Anders past 't daar niet Maar ik moet bij die 2 spijkerbroeken wel weer een riem omdat ze bij m'n taille veel te breed zijn.
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:36 :
ik ook niet. Misschien zijn die maten anders omdat ze klein is? Ik weet het niet. Maar bv bij 'mode' shirtjes, komt mn moeder niet in large, terwijl ze normaliter in gewone kleding zaken daar prima in komt...
Nope, gewone maten. Broeken zijn ook veel te lang daardoor
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

Jij bent toch al lang bezig met afvallen? Ik vroeg me af hoeveel kilo je al kwijt bent

En je ziet er idd niet dik uit. Maar dat heb ik vroeger ook gehad. Ik had maat 42, maar heel veel mensen dachten dat ik maat 38 had (Ik ben 1.84m daar komt het door )

Nu helaas niet meer. Nu ben ik echt een maatje 42/44 (BMI van 24.8) Vandaar dat ik nu ook aan het afvallen ben

Het gaat trouwens prima (Elke dag rond de 1600-1800 kcal gezeten) (al 8 dagen lang )
Oud 05-04-2005, 17:40
Mara
Mara is offline
@x-spekkie-x: Ik wás 4 a 5 kg kwijt, maar die is er op de een of andere manier weer bijgekomen
Oud 05-04-2005, 17:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 05-04-2005 @ 18:38 :
Nja, mocht ik lager uitkomen dan is dat natuurlijk prima, zit vandaag hoog genoeg.. is niet erg als het wat lager is.. Hou toch voor de zekerheid maar die hoge waarde aan..
We hadden zo'n tomatensaus uit een pakje, met melk en water...
Geen kaas erover.. en verder gehakt en idd veel groenten.. Denk ook dat kant en klare lasagne wel wat vetter is..
Welke waarde je aanhoudt maakt me niet uit, alleen is het stukken minder vet dan hoe de standaard lasagne gemaakt wordt . Scheelt misschien voor je gemoedsrust een beetje na de schok vd nootjes.
MAar opzich zou iedereen 1x per week wat nootjes moeten eten, is namelijk heel nuttig.
Oud 05-04-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:38 :
Ik zou ook geen 74 willen wegen (tenzij dat zou betekenen dat m'n figuur veranderd en het bij mn borsten gaat zitten ), kwam het net alleen tegen toen ik het uitrekende .
Je weegt toch 59 kg? Als jij 74 kg gaat wegen (en dus 15 kg aankomt) en al het extra vet gaat naar je borsten heb je borsten van 7,5 kg per stuk. Lijkt me ietsje te veel van het goeie.
Oud 05-04-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-04-2005 @ 18:40 :
Welke waarde je aanhoudt maakt me niet uit, alleen is het stukken minder vet dan hoe de standaard lasagne gemaakt wordt . Scheelt misschien voor je gemoedsrust een beetje na de schok vd nootjes.
MAar opzich zou iedereen 1x per week wat nootjes moeten eten, is namelijk heel nuttig.
Ja toch leuk om te weten.. dat ik niet heel gigantisch hoog uitkom.. In ieder geval niet hoger dan 2000 kcal en das op zich prima.. vandaag ook een uur gefietst weer (had tentamen..)
Oud 05-04-2005, 17:55
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 18:40 :
@x-spekkie-x: Ik wás 4 a 5 kg kwijt, maar die is er op de een of andere manier weer bijgekomen
Daar verbaas ik me ook nog steeds over En is er inmiddels ook niks meer af dus? Maw: je zit weer op je begingewicht?
Oud 05-04-2005, 17:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-04-2005 @ 18:55 :
Daar verbaas ik me ook nog steeds over En is er inmiddels ook niks meer af dus? Maw: je zit weer op je begingewicht?
Er boven zelfs.

Heb m'n valtaf profiel trouwens even verwijderd en opnieuw aangemaakt, gaf geen accuraat beeld meer.
Oud 05-04-2005, 18:00
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-04-2005 @ 16:54 :
Ik wou dat jongens ook eens ánders naar me keken.
Misschien moet je eerst zélf proberen anders naar jezelf te kijken...
Oud 05-04-2005, 18:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 05-04-2005 @ 19:00 :
Misschien moet je eerst zélf proberen anders naar jezelf te kijken...
Dat probeer ik. Maar als je omgeving je niet als zodanig ziet, en je zelfbeeld is érg negatief is 't ongelofelijk moeilijk.
Oud 05-04-2005, 18:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-04-2005 @ 18:43 :
Je weegt toch 59 kg? Als jij 74 kg gaat wegen (en dus 15 kg aankomt) en al het extra vet gaat naar je borsten heb je borsten van 7,5 kg per stuk. Lijkt me ietsje te veel van het goeie.
Ja wel iets he . Heb trouwens wel een keer zo'n vrouw op tv gezien, die per borst 4 kilo eraf haalde en ze had nog cup G ofzo ...
Oud 05-04-2005, 18:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
omg ik kom net terug van sporten en ik ben zo blij zo goed heb ik me al een hele lange tijd niet gevoeld!! (maar dat kan ook niet echt als je heel de dag in de boeken zit), en nu kan ik lekker schuldloos maar verantwoord gaan eten en ik heb net met mijn moeders magic bullet een lekkere shake gemaakt, high protein kwark, pineapple, water (BTW, voordat jullie denken dat ik gek ben geworden... dat is niet het enige wat ik eet hoor maar ik ga zo wel eten als ik zin heb moest even wat binnen krijgen).
Oud 05-04-2005, 18:27
Mara
Mara is offline
Ik kom er net achter dat mijn tentamen morgen pas het 4e uur is. Dus ik kan 's ochtends joggen.

Dat maar weer doen dan, ik ben 't zat.
Topic gesloten

Regels voor berichten