Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 23:03
MTpower
MTpower is offline
White Noise

Een ontzettende tegenvaller, mij werd deze film door meerdere personen aangeraden omdat hij "eng" zou zijn. Ook de Veronica gids sprak erg lovend over deze film en ook op de hoes stond dat het een angstaanjagende film is.

Tja... ik vond er gewoon geen ruk aan, slecht verhaal, acteerwerk was ook beneden niveau, gewoon een tegenvaller dus
Advertentie
Oud 25-08-2005, 23:05
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2005 @ 21:36 :
Road Trip

Inzichtelijk, emotioneel verpletterend portret van een stel hopeloze pubers, die de weg naar verdieping en volwassenheid trachten te volgen. De vele hardships blijken uiteindelijk toch de sleutel te zijn tot de sterk afgeronde persoonlijke arcs die men weet neer te zetten.
Ah, ik ben ook altijd in voor een superieur coming-of-age drama.
Oud 25-08-2005, 23:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Malice

Met Alec Baldwin, Nicole Kidman en Bill Pulman. Tegenvallertje.
Oud 26-08-2005, 09:47
Joostje
Joostje is offline
Kids Return

Wel aardige film van Takeshi Kitano
Oud 26-08-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2005 @ 13:03 :
No shit, mevrouw Fletcher. Dat bedoelde hij ook.

Waarom zijn ironie, cynisme en sarcasme voor veel mensen tegenwoordig zo moeilijk te herkennen...
Het was mijn ironie, sukkel.
Oud 26-08-2005, 09:58
Rohit
Rohit is offline
Kung fu hustle. Ik vond Stephen Chow zijn oudere films duidelijk beter.
Oud 26-08-2005, 10:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Roxane schreef op 26-08-2005 @ 10:54 :
Het was mijn ironie, sukkel.
Jij dacht slim te zijn door de ironie van zijn statement te belichten. En het zou ook slim zijn......Als zijn eigen opmerking niet ook ironisch bedoeld was.

Trut.
Oud 26-08-2005, 21:22
Yoni
Yoni is offline
The day after tomorrow.

Vond 'em op zich wel tegenvallen, maar er zaten ook heel goede stukken tussen. Vooral het einde vond ik erg mooi.
Oud 26-08-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-08-2005 @ 13:03 :
No shit, mevrouw Fletcher. Dat bedoelde hij ook.

Waarom zijn ironie, cynisme en sarcasme voor veel mensen tegenwoordig zo moeilijk te herkennen...
Voor jou ook, het is namelijk sarcasme.
Oud 26-08-2005, 22:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Crash

hele sterke film. Een stuk of 10 personen die niks met elkaar te maken hebben krijgen uiteindelijk toch met elkaar te maken vanwege hun vooroordelen voor andere rassen en door een ongeluk.
Goede acteurs, goed verhaal, heeft momenten waar je echt stil van word en over na gaat denken. Alleen jammer van het net iets te amerikaanse einde.
Oud 26-08-2005, 22:35
Verwijderd
The truman show

Eén van de drie films waarbij ik me niet erger aan Jim Carrey, maar toch denk ik dat het een betere film was geweest met een andere (in mijn ogen betere) acteur. Wel een geweldige film natuurlijk

Billy Elliot

Mooie film!
Oud 26-08-2005, 23:14
Verwijderd
Blow

Wel een aardige biopic. Niet geweldig, en soms erg veel tijdsprongen, maar vanwege Depp is de film goed te kijken.

Penelope Cruz vond ik voornamelijk irritant.
Oud 27-08-2005, 00:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The score

Standaard misdaad-roof-operatie-verhaal, met de bekende cliché's. Gered door het uitstekende acteerwerk van Robert DeNiro en Edward Norton. Vooral die laatste was erg aangenaam om naar te kijken. Marlon Brando viel erg tegen.
Oud 27-08-2005, 01:36
Verwijderd
Dogville

Half gekeken. Blijft een ijzersterk einde met hoge mate van symboliek
Oud 27-08-2005, 08:40
Verwijderd
Dogville die heb ik gisteren opgenomen, ben benieuwd.

Big Lebowski:

Superfilm, de lamlendigheid die van de hoofdpersoon afstraalt is echt geweldig.

From Dusk Till Dawn

Zo'n film die ik na veel uitstellen nog steeds niet had gezien. Ik had echt zoiets van WTF? toen de hele film zeg maar een andere wending kreeg (om geen spoilers te gebruiken). Ook de bekende Tarentino-dialogen waren weer aanwezig, geweldig.
Zeer goede film dus, George Clooney speelde erg sterk en Quentin speelde zelf ook behoorlijk geinig. En natuurlijk Harvey Keitel als opgebrandde dominee.
Oud 27-08-2005, 11:13
Verwijderd
Gisteravond stukje Blow, maar vond het saai, had 'm namelijk al gezien.. en een echt gave film is 't ook weer niet ..
Oud 27-08-2005, 13:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Revan schreef op 27-08-2005 @ 09:40 :
From Dusk Till Dawn

Zo'n film die ik na veel uitstellen nog steeds niet had gezien. Ik had echt zoiets van WTF? toen de hele film zeg maar een andere wending kreeg (om geen spoilers te gebruiken). Ook de bekende Tarentino-dialogen waren weer aanwezig, geweldig.
Zeer goede film dus, George Clooney speelde erg sterk en Quentin speelde zelf ook behoorlijk geinig. En natuurlijk Harvey Keitel als opgebrandde dominee.
Die totaal absurde wending heeft de hele film verpest wat mij betreft. Van een thriller verandert de film in een standaard clichématig
Spoiler
. Het slaat echt nergens op.
Oud 27-08-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-08-2005 @ 11:26 :
Jij dacht slim te zijn door de ironie van zijn statement te belichten. En het zou ook slim zijn......Als zijn eigen opmerking niet ook ironisch bedoeld was.

Trut.
wat lul je nou, ik zeg dat ik niet naar the island ben gegaan omdat ik dacht dat het een waardeloze film zou zijn en dat ik dus naar the amityville horror ben gegaan met een ' ' er achter omdat die film ook niet hoog staat aangeschreven en het dus een waardeloze redenering is. Ik dacht dat hij met zijn opmerking suggereerde dat ik zelf niet zou weten dat the amityville ook kut zou zijn.
Oud 27-08-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 27-08-2005 @ 12:13 :
Gisteravond stukje Blow, maar vond het saai, had 'm namelijk al gezien.. en een echt gave film is 't ook weer niet ..
Scarface maar dan net niet.
Oud 27-08-2005, 15:40
*gaapt*
*gaapt* is offline
Wedding Crashers

Ik heb hem gister in de bios gezien, Echt een leuke film
Oud 27-08-2005, 17:22
Verwijderd
Before sunset

Eindelijk!
Wow
wow
wow
wow
Ik houd echt van dit soort films.
Oud 27-08-2005, 23:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Die Hard II: Die Harder

Ja, geweldig gewoon! Prima actie, spannend verhaal en heerlijk ongeloofwaardig hoe John McClane in z'n eentje een team van rond de 30 topterroristen weet tegen te houden. Bruce Willis is geknipt voor deze rol. Ze hadden het bij deze twee films moeten houden.

Weet iemand wie de ondertitel 'Die Harder' heeft bedacht? Op de begintitels van de film duikt-ie nl. niet op.
Oud 27-08-2005, 23:53
Verwijderd
Ja, hij was gaaf.

Alleen die vent die in die vliegtuigmoter gezogen werd was wel tamelijk onsmakelijk.
Oud 27-08-2005, 23:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 00:53 :
Ja, hij was gaaf.

Alleen die vent die in die vliegtuigmoter gezogen werd was wel tamelijk onsmakelijk.
Aangezien deel 3 volgende week niet wordt uigezonden (maar 'Scream III'): wat vond jij van deel 3 ( 'Die hard with a vengeance')?
Oud 28-08-2005, 00:00
Verwijderd
Dat was toch met die goudstaven enzo?

Ik vond 'm best cool.
Oud 28-08-2005, 00:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 01:00 :
Dat was toch met die goudstaven enzo?

Ik vond 'm best cool.
That's the one.

Ik vond 'm erg tegenvallen.

Deel 1 en 2 werden bij mekaar gehouden door een paar terugkerende elementen: alle twee de delen speelden zich af op kerstavond, de 'speelruimte' van McClane was beperkt, de schurk ontmoette McClane op dezelfde manier (ze botsen tegen mekaar op), Holly is aanwezig en John is een goede agent toevallig in the wrong place. In deel 3 is hij geschorst als agent, (bijna) aan alcohol verslaafd, Holly is weg (zonder duidelijke reden), het is zomer ipv Kerstmis, de schurk komt pas halverwege in beeld en heel New York is 'speelterrein'. In plaats va McClane had het iedere andere agent kunnen zijn.

Wat vind jij ervan?
Oud 28-08-2005, 00:13
Verwijderd
Ach, ik vond het wel een vermakelijke film. Natuurlijk niets hoogstaands, maar als ik iets hoogstaands wil zien kijk ik wel Donnie Darko ofzo.
Oud 28-08-2005, 00:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 01:13 :
Ach, ik vond het wel een vermakelijke film. Natuurlijk niets hoogstaands, maar als ik iets hoogstaands wil zien kijk ik wel Donnie Darko ofzo.
Die film heb ik nog nooit gezien, maar de beschrijving vond ik zo raar, iets met een groot konijn? En het einde schijnt heel verwarrend te zijn en daar zijnz elfs sites over met verschillende theorieën? Ja toch?

Ja, 'Die hard with a vengeance' is wel vermakelijk, maar ik persoonlijk heb me erg gestoord aan het feit dat John McClane gewoon John McClane niet meer is, dat Holly ontbreekt zonder reden, dat het speelterrein niet meer beperkt is (dat maakte het spannend) en dat het geen Kerst meer is. Ik las in m'n tv-gids dat de film eigenlijk bedoeld was als een deel van de 'Beverly Hills Cop' of 'Leathal weapon'-serie en omgewerkt was naar een 'Die Hard'-deel. Verklaart veel.
Oud 28-08-2005, 00:23
Verwijderd
Als je Donnie Darko nog nooit gezien hebt, móet je die film gaan kijken. Dat is wel een echte must-see.

Tja, het is een gegeven dat een reeks films steeds iets slechter wordt. LOTR en HP zijn misschien positieve uitzonderingen, maar je zag het bij Home Alone, bij Die Hard dus, The Godfather...
Oud 28-08-2005, 00:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 01:23 :
Als je Donnie Darko nog nooit gezien hebt, móet je die film gaan kijken. Dat is wel een echte must-see.

Tja, het is een gegeven dat een reeks films steeds iets slechter wordt. LOTR en HP zijn misschien positieve uitzonderingen, maar je zag het bij Home Alone, bij Die Hard dus, The Godfather...
Ik wil 'm zeker nog 'ns gaan zien, al is het alleen maar vanwege de lovende reacties die ik op het forum heb gelezen. Alleen ben ik bang dat ik dan veel te hoge verwachtingen heb. Sommige films worden nogal over-hyped.

LOTR en Harry Potter (HP toch?) heb ik nooit gezien, wat 'Die Hard' klopt het zeker, maar over 'The Godfather' zijn we het niet eens. Ik vond Part II zelfs minder dan Part III. Maar dat zou nog kunnen veranderen als ik Part III ook voor de 3e keer zou zien, net als de andere twee delen.
Oud 28-08-2005, 00:29
Verwijderd
Nog nooit Lord of the Rings gezien? OMG.
Dat is echt erg.

Harry Potter moet je leuk vinden.

Ik vond het eerste deel van de Godfather 'ok', het tweede deel 'gaat wel' en het derde deel 'gaap'. Sorry, ik ben nooit echt een fan van The Godfather geweest.
Oud 28-08-2005, 00:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-08-2005 @ 01:29 :
Nog nooit Lord of the Rings gezien? OMG.
Dat is echt erg.

Harry Potter moet je leuk vinden.

Ik vond het eerste deel van de Godfather 'ok', het tweede deel 'gaat wel' en het derde deel 'gaap'. Sorry, ik ben nooit echt een fan van The Godfather geweest.
Nee, nooit gezien. Ik geloof best dat het goede films zijn, maar het is *echt* niet mijn genre. Harry Potter ook niet. Alleen het feit al dat het zo gehyped werd door iedereen die ik kende toen ik op de middelbare zat, kwam me zo de neus uit dat ik besloot ze nooit te gaan zien. 'Star Wars' nog zoiets: nooit gezien en nooit van plan.

Ik vind 'The Godfather'-films juist een paar van de beste films ooit gemaakt. Deel 1 vond ik fantastisch, deel 2 wel ok en deel 3 meer dan goed.
Oud 28-08-2005, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-08-2005 @ 01:27 :
Alleen ben ik bang dat ik dan veel te hoge verwachtingen heb. Sommige films worden nogal over-hyped.
Die film is zeker overhyped, hoewel hij best aardig is. Maar zo fantastisch als iedereen doet voorkomen is ie ook niet. Bovendien doet iedereen alsof het een geweldig origineel concept is, wat het uiteraard niet is.
Maarja, films afzeiken is makkelijk he.
Oud 28-08-2005, 00:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Revan schreef op 28-08-2005 @ 01:43 :
Die film is zeker overhyped, hoewel hij best aardig is. Maar zo fantastisch als iedereen doet voorkomen is ie ook niet. Bovendien doet iedereen alsof het een geweldig origineel concept is, wat het uiteraard niet is.
Maarja, films afzeiken is makkelijk he.
Kritisch tegenover films staan is goed, zeker als ze erg gehyped worden.
Oud 28-08-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-08-2005 @ 01:55 :
Kritisch tegenover films staan is goed, zeker als ze erg gehyped worden.
*kuch* Tarantino *kuch*
Oud 28-08-2005, 15:19
Verwijderd
Second Chances.

Het was een hele goeie film .
Oud 28-08-2005, 15:21
Nebula
Nebula is offline
Joe Versus the Volcano.

Ik vond 'm wel melig.
Oud 28-08-2005, 15:25
Verwijderd
The Woodsman
Erg mooie en boeiende film

Dirty Dancing: Havana Nights
Leuk Haalt het niet bij dirty dancing 1, maar het dansen is leuk om naar te kijken, en die jongen was ook best schattig Maar damn, wat lijkt ie veel op 1
Oud 28-08-2005, 17:27
Verwijderd
Die Hard 2 - Clichematig, matig acteerwerk, onrealistisch en ongeloofwaardig.

Reservoir Dogs - Uhm..tja, niet de hele tijd met aandacht gevolgd,.Dus nog maar een keer kijken dan begrijp ik misschien wel waarom mensen hem zo geweldig vinden.

Laatst gewijzigd op 28-08-2005 om 23:26.
Oud 28-08-2005, 19:35
Verwijderd
8 femmes

Wel een aardige film, met een grappige stijl.
Oud 28-08-2005, 21:16
Verwijderd
save the last dance
mooie verhaal, mooie spelers en geweldige gedanst.
Oud 28-08-2005, 23:41
Joostje
Joostje is offline
Alien

Mooi decor, leuk die hartslag op de achtergrond, maar voor de rest niet echt bijzonder.
Oud 29-08-2005, 00:01
PV
PV is offline
It

Wat een stom einde Het boek lezen is echt leuker.
Oud 29-08-2005, 10:12
bagel
bagel is offline
wedding crashers..

supergave film echt waar
Oud 29-08-2005, 10:27
Wammus
Wammus is offline
Analyze that

Meesterlijke film veel beter dan het eerste deel .
Oud 29-08-2005, 10:49
Verwijderd
Jackie Brown

Tegenvaller, hoewel het een Tarentino film is, is het het echt een Tarentino film.
Het verhaal was niet echt denderend. DeNiro speelde wel een geinige rol en een paar klassieke Sam. Jackson quotes waren wel leuk, maar toch zaten hier niet het absurde geweld en leuke dialogen in die Tarentino films vaak leuk maken.

A Beautiful Mind

Aardig, niet meer dan dat. Wel erg goed geacteerd van Russel Crow.
Oud 29-08-2005, 13:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-08-2005 @ 00:41 :
Alien

Mooi decor, leuk die hartslag op de achtergrond, maar voor de rest niet echt bijzonder.
Dude....Wtf?!
Oud 29-08-2005, 13:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-08-2005 @ 14:01 :
Dude....Wtf?!
Dude, wat?

ok, het einde van Ash was wel leuk . En Mother

ok, hij was wel ok, ik was gewoon niet in de stemming.

nog maar een keer kijken.

Laatst gewijzigd op 29-08-2005 om 14:10.
Oud 29-08-2005, 14:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-08-2005 @ 14:57 :
Dude, wat?

ok, het einde van Ash was wel leuk . En Mother

ok, hij was wel ok, ik was gewoon niet in de stemming.

nog maar een keer kijken.
Zo mag ik het horen
Oud 29-08-2005, 17:00
ythguaN
ythguaN is offline
The Green Mile

The Shawshawk Redemption

Superfilms
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten