![]() |
|
One Upon a Time in the West
Fargo Europa Big Fish Saw Nóz w wodzie The Shining Was ziek dus gister maar eens een herkijkdagje gehouden. Nog steeds allemaal goed, enige die misschien voor een tweede keer wat tegenvalt is "Saw", mjah, dat was wel een beetje te verwachten, nog steeds wel goed te pruimen. Vandaag maar eens BTTF II en III herkijken. ![]() Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 11:06. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu is het een slechte trilogie, terwijl deel 1 toch geweldig is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ladri di Biciclette (It: De Sica, 1948, 87 min.) Italiaanse film over een man wiens fiets gestolen wordt. Behoorlijk langdradig en niet alle gesproken tekst werd vertaald in de ondertiteling, wat niet echt leuk is als je naar een film zit te kijken. Niet echt een aanrader, maar blijkbaar wel van historisch belang. Jud Suss (Dl: Harlan, 1940, 95 min.) Antisemitische duitse film over een jood die liegt en bedriegt. Zie hierboven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En bagger? ![]()
||
Citaat:
En kom op, je gaat me toch niet serieus vertellen dat je Blue velvet een goede film vond? Of zeg je dat omdat David Lynch over het algemeen 'nou eenmaal' goed gevonden 'moet' worden? Een ieder die ziet hoe achterlijk de personages Harrie en Sandy (zou heette die blonde trut toch?) zijn, hoe ongeloofwaardig en overtrokken, en een ieder die ziet hoe die blonde een ernstig gebrek heeft aan acteervermogens, kan niet anders dan concluderen dat deze film zuigt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet dat ik de film zo goed vond, maar ik zou hem niet willen typeren als bagger of triest. En ja, 'die blonde'(laura Dern) was slecht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar die scène waar ze naar de plaat gaan luisteren inderdaad ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is alweer even geleden, en herinner me er ook maar vlagen van, maar weet nog wel dat ik de sfeer uitstekend vond. Het acteerwerk vond ik ook prima, en zou de film ook graag nog eens willen zien.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet ook zeggen dat ik lang heb gewacht met het kijken van before sunset omdat hij me vrij saai leek, het tegendeel bleek waar. Bij before sunrise was iedereen nog wat minder ervaren, en veel films uit die tijd vind ik oubollig. Misschien stond ik er daardoor wat sceptisch tegenover. Laatste film is my sassy girl, al een paar keer gezien, blijft een heerlijke film.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ontopic: Les Triplettes de Belleville Hele mooie tekenstijl, die karikaturaal en cartoony is, maar door het kleurgebruik lekker grimmig en somber is. Het verhaal heeft niet veel om het lijf, en er gebeurt niet echt veel, maar het is allemaal wel leuk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Reservoir Dogs
voor het eerst gezien. wel een grappige film maar uiteindelijk vooral een parodie op gangsterfilms lijkt het. arme harvey keitel. uiteindelijk was ik er niet zo dolenthousiast over als al die mensen die eindeloos riepen: wáááát, heb je die nog nooit gezien? ![]() Irreversible voor de tweede keer, omdat ik iets over geweld in films aan het schrijven ben voor mijn studie. gruwelijke, maar uitstekende film! interessant detail: The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction. (bron: http://www.imdb.com/) |
![]() |
||
Citaat:
En het werkt ook nog eens prima, in combinatie met die draaiende camera.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Trainspotting Voor de zoveelste keer. Cinematografie is te gek, maar vooral het verhaal zelf blijft boeien. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 |