Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 11:02
DanielC
DanielC is offline
One Upon a Time in the West

Fargo

Europa

Big Fish

Saw

Nóz w wodzie

The Shining

Was ziek dus gister maar eens een herkijkdagje gehouden. Nog steeds allemaal goed, enige die misschien voor een tweede keer wat tegenvalt is "Saw", mjah, dat was wel een beetje te verwachten, nog steeds wel goed te pruimen.

Vandaag maar eens BTTF II en III herkijken.

Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 11:06.
Advertentie
Oud 10-10-2005, 13:54
Verwijderd
The Bunker

Vrij creepy, grappig hoe de makers niet eens proberen de hoofdrolspelers (duitse militairen in de 2e WO) sympathiek over te laten komen.
Oud 10-10-2005, 15:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Revan schreef op 10-10-2005 @ 14:54 :
The Bunker

Vrij creepy, grappig hoe de makers niet eens proberen de hoofdrolspelers (duitse militairen in de 2e WO) sympathiek over te laten komen.
Dat is al eerder gedaan hoor.
Oud 10-10-2005, 15:33
Darko
Darko is offline
Johny English. Vrij slecht.. Cliché grappen die je al van kilometers afstand ziet aankomen en het verhaal is ook nog eens waardeloos.
Oud 10-10-2005, 17:24
Verwijderd
Matrix Revolutions, geweldig einde van de trilogy, echt erg vet.
Oud 10-10-2005, 18:34
Verwijderd
The Conversation

Absoluut geen slechte film, maar ook niet heel goed. Hij duurt wat lang...
Oud 10-10-2005, 20:36
BCR
BCR is offline
Ik zie veel te weinig films te laatste tijd
Oud 10-10-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
BCR schreef op 10-10-2005 @ 21:36 :
Ik zie veel te weinig films te laatste tijd
Oud 10-10-2005, 21:46
Verwijderd
Robots

Helemaal geweldig
Oud 11-10-2005, 08:24
lovetear
lovetear is offline
Before sunrise: mooi, stuk mooier dan ik had verwacht. Ik had niet verwacht dat het zo dicht in de buurt van de kwaliteit van before sunset zou komen. Vooral die scene waar ze die plaat gaan luisteren .
Oud 11-10-2005, 11:03
merels
merels is offline
sense and senseblility, zal bekend zijn maar ik vond het een mooie film al moet je wel het idee van jane austen erachter kennen. ik vind het heerlijk om al die rijke mannen en vrouwen in kastelen and landuizen te zien(L)
Oud 11-10-2005, 14:46
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Meet The Parents
Niet echt grappig eigenlijk..
Oud 11-10-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 10-10-2005 @ 18:24 :
Matrix Revolutions, geweldig einde van de trilogy, echt erg vet.
Nog een keer, maar hij is ook zoooo vet .
Oud 11-10-2005, 16:31
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Bossen schreef op 11-10-2005 @ 16:43 :
Nog een keer, maar hij is ook zoooo vet .
Best zonde dat ze het nooit bij alleen deel 1 hebben gelaten.

Nu is het een slechte trilogie, terwijl deel 1 toch geweldig is.
Oud 11-10-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
sharkkkie schreef op 11-10-2005 @ 17:31 :

Helemaal mee eens, hoewel het laatste deel wel komedie-waarde heeft.

Ladri di Biciclette (It: De Sica, 1948, 87 min.)
Italiaanse film over een man wiens fiets gestolen wordt. Behoorlijk langdradig en niet alle gesproken tekst werd vertaald in de ondertiteling, wat niet echt leuk is als je naar een film zit te kijken. Niet echt een aanrader, maar blijkbaar wel van historisch belang.

Jud Suss (Dl: Harlan, 1940, 95 min.)
Antisemitische duitse film over een jood die liegt en bedriegt. Zie hierboven.
Oud 11-10-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
sharkkkie schreef op 11-10-2005 @ 17:31 :

Ik vind reloaded en revolutions toch leuk hoor, natuurlijk heel anders dan 1, maar niet minder goed.
Oud 11-10-2005, 17:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 11-10-2005 @ 09:24 :
Before sunrise: mooi, stuk mooier dan ik had verwacht. Ik had niet verwacht dat het zo dicht in de buurt van de kwaliteit van before sunset zou komen. Vooral die scene waar ze die plaat gaan luisteren .
Hoezo had je dat niet verwacht? Waarom denk je dat zo'n miniscuul klein no budget-filmje als Sunrise uberhaupt een vervolg kreeg? Niet vanwege het grote commerciele succes....
Oud 11-10-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 11-10-2005 @ 09:24 :
Zonde dat je Sunrise niet als eerste hebt gezien. Overigens vind ik Sunrise net iets beter dan Sunset. Het is maar welke je als eerste ziet, denk ik.
Oud 11-10-2005, 18:35
Escapism
Escapism is offline
gister voor de 2e keer Happiness gezien.
magistrale film.
mooie dialogen.
Oud 11-10-2005, 18:40
Floris_22
Floris_22 is offline
Walk, Don't Run

De laatste film van Cary Grant, en een behoorlijke afsluiter. Misschien niet zo goed als veel van zijn eerdere films, maar ik vond hem erg onderhoudend en grappig. Pluspunt vond ik ook dat er gewoon de eigen taal werd gesproken, niet dat iedereen opeens Engels spreekt.
Oud 11-10-2005, 19:23
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Escapism schreef op 11-10-2005 @ 19:35 :
gister voor de 2e keer Happiness gezien.
magistrale film.
mooie dialogen.
Philip Hoffman (L)
Oud 11-10-2005, 19:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
The Hitchhiker's guide to the galaxy

Ik had de DVD al een maand, maar heb 'm nu toch eindelijk gekeken. Erg leuke film, vooral het begin stukje met de zingende dolfijnen
Ik vond het eigenlijk wel een beetje jammer dat er zoveel amerikanen in zaten, met een volledig britse cast had ik 'm wrs wat sterker gevonden, want ik vond dat sommige grappen van de amerikanen niet echt goed over kwamen (vooral van trillian niet). Maar ja, ik heb nou eenmaal een zwak voor britten.
Stephen fry is erg goed gekozen als verteller, en ook Bill Bailey was erg leuk in zijn zeer korte rolletje als vallende walvis
Oud 11-10-2005, 20:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Blue velvet

Deze film pakte bij ons (TFT-publiek) niet uit zoals David Lynch het waarschijnlijk bedoeld had. Het is bedoeld als thriller, maar wij vonden het meer een komedie. Wat lag alles er verschrikkelijk bovenop, wat waren de acteurs slecht (vooral het blonde vriendinnetje van hoofdpersoon Jeffrey), wat waren de personages overdreven en onrealistisch.. kortom, wat een baggerfilm. Gelukkig wel een paar momenten waarop de hele zaal gezamelijk in een deuk lag en scènes door luid gejoel, geklap en gelach werden ontvangen-- scènes die heel dramatisch of spannend hadden moeten zijn.

Laatst gewijzigd op 11-10-2005 om 20:50.
Oud 11-10-2005, 20:36
Joostje
Joostje is offline
Bladerunner.

Mwah ok. Mijn onderwaardering van Alien was toch wel een vergissing. Oja, wat veen kuteinde.
Oud 11-10-2005, 20:38
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-10-2005 @ 21:27 :
Blue velvet

Deze film pakte bij ons (TFT-publiek) niet uit zoals David Lynch het waarschijnlijk bedoeld had. Het is bedoeld als thriller, maar wij vonden het meer een komedie. Wat lag alles er verschrikkelijk bovenop, wat waren de acteurs slecht (vooral het blonde vriendinnetje van hoofdpersoon Jeffrey), wat waren de personages overdreven en onrealistisch.. kortom, wat een baggerfilm. gelukkig wel een paar momenten waarop de hele zaal gezamelijk in een deuk lag en scènes door luid gejoel, geklap en gelach werden ontvangen-- scènes die heel dramatisch of spannend hadden moeten zijn.
Wat is tft-publiek?

En bagger?
Oud 11-10-2005, 20:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
sharkkkie schreef op 11-10-2005 @ 21:38 :
Wat is tft-publiek?

En bagger?
Theater- Film- en Televisie-wetenschappen-publiek. Oftewel: mensen die die opleiding doen.

En kom op, je gaat me toch niet serieus vertellen dat je Blue velvet een goede film vond? Of zeg je dat omdat David Lynch over het algemeen 'nou eenmaal' goed gevonden 'moet' worden?

Een ieder die ziet hoe achterlijk de personages Harrie en Sandy (zou heette die blonde trut toch?) zijn, hoe ongeloofwaardig en overtrokken, en een ieder die ziet hoe die blonde een ernstig gebrek heeft aan acteervermogens, kan niet anders dan concluderen dat deze film zuigt.
Oud 11-10-2005, 21:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-10-2005 @ 21:49 :
Theater- Film- en Televisie-wetenschappen-publiek. Oftewel: mensen die die opleiding doen.

En kom op, je gaat me toch niet serieus vertellen dat je Blue velvet een goede film vond? Of zeg je dat omdat David Lynch over het algemeen 'nou eenmaal' goed gevonden 'moet' worden?

Een ieder die ziet hoe achterlijk de personages Harrie en Sandy (zou heette die blonde trut toch?) zijn, hoe ongeloofwaardig en overtrokken, en een ieder die ziet hoe die blonde een ernstig gebrek heeft aan acteervermogens, kan niet anders dan concluderen dat deze film zuigt.
Je gaat met toch niet vertellen dat je deze nu pas voor het eerst gezien heb he?

Niet dat ik de film zo goed vond, maar ik zou hem niet willen typeren als bagger of triest. En ja, 'die blonde'(laura Dern) was slecht.
Oud 11-10-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 11-10-2005 @ 19:04 :
Het is maar welke je als eerste ziet, denk ik.
Bij mij niet, ik zag ze in de juiste () volgorde, dus eerst Sunrise, daarna Sunset. Maar ik vond Sunset (net iets) beter.
Maar die scène waar ze naar de plaat gaan luisteren inderdaad
Oud 11-10-2005, 21:20
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:

Ik kan wel zeggen dat ik een Lynch-fan ben, maar vind de film afgezien van 'de naam' ook erg goed ja.
Het is alweer even geleden, en herinner me er ook maar vlagen van, maar weet nog wel dat ik de sfeer uitstekend vond.
Het acteerwerk vond ik ook prima, en zou de film ook graag nog eens willen zien.
Oud 11-10-2005, 21:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-10-2005 @ 22:00 :
Je gaat met toch niet vertellen dat je deze nu pas voor het eerst gezien heb he?
Ja, en ik heb er niets aan gemist dat ik 'm nu pas zie.
Oud 12-10-2005, 14:01
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-10-2005 @ 18:05 :
Hoezo had je dat niet verwacht? Waarom denk je dat zo'n miniscuul klein no budget-filmje als Sunrise uberhaupt een vervolg kreeg? Niet vanwege het grote commerciele succes....
Ik dacht dat het kwam doordat de de regiseur en de hoofdacteurs het een mooi idee vonden om zo'n soort vervolg te maken(ik ook), en dat ze tevreden waren over het eerste deel. Beide zijn geen reden voor mij om te verwachten dat deel 1 ook goed was.

Ik moet ook zeggen dat ik lang heb gewacht met het kijken van before sunset omdat hij me vrij saai leek, het tegendeel bleek waar. Bij before sunrise was iedereen nog wat minder ervaren, en veel films uit die tijd vind ik oubollig. Misschien stond ik er daardoor wat sceptisch tegenover.

Laatste film is my sassy girl, al een paar keer gezien, blijft een heerlijke film.
Oud 12-10-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 11-10-2005 @ 22:15 :
Bij mij niet, ik zag ze in de juiste () volgorde, dus eerst Sunrise, daarna Sunset. Maar ik vond Sunset (net iets) beter.
Maar die scène waar ze naar de plaat gaan luisteren inderdaad
Dan ben je gewoon een uitzondering

Citaat:
*discussie over Blue Velvet*
Ondanks dat ik Lynch-films over het algemeen kan waarderen. vond ik Blue Velvet erg matig, platvloers en sprak de cast me niet aan (Isabella Rosselini, Dennid Hopper, Laura Dern).

Ontopic:

Les Triplettes de Belleville

Hele mooie tekenstijl, die karikaturaal en cartoony is, maar door het kleurgebruik lekker grimmig en somber is.
Het verhaal heeft niet veel om het lijf, en er gebeurt niet echt veel, maar het is allemaal wel leuk
Oud 12-10-2005, 21:16
Verwijderd
Reservoir Dogs

voor het eerst gezien. wel een grappige film maar uiteindelijk vooral een parodie op gangsterfilms lijkt het. arme harvey keitel. uiteindelijk was ik er niet zo dolenthousiast over als al die mensen die eindeloos riepen: wáááát, heb je die nog nooit gezien? . Wel een goede film of zo, maar niet geweldig.

Irreversible

voor de tweede keer, omdat ik iets over geweld in films aan het schrijven ben voor mijn studie. gruwelijke, maar uitstekende film! interessant detail:

The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.

(bron: http://www.imdb.com/)
Oud 12-10-2005, 21:44
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 12-10-2005 @ 22:16 :

The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.

(bron: http://www.imdb.com/)
Wow, dat is best stoer.
En het werkt ook nog eens prima, in combinatie met die draaiende camera.
Oud 12-10-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 12-10-2005 @ 19:26 :
Dan ben je gewoon een uitzondering
Cool
Oud 12-10-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
sharkkkie schreef op 12-10-2005 @ 22:44 :
Wow, dat is best stoer.
En het werkt ook nog eens prima, in combinatie met die draaiende camera.
in combinatie met die zeer nare beelden, bedoel je.
Oud 12-10-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 12-10-2005 @ 22:16 :
[B]The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
Jammer dat er zo weinige goed betaalbare subwoofers zijn die zo laag willen gaan.
Oud 12-10-2005, 22:08
Verwijderd
Kung Fu Hustle

Vereist ofwel interesse in Aziatische films, ofwel een hoop alcohol. Ik had op dat moment geen van beide, en vond maar een paar scenes daadwerkelijk leuk.
Oud 12-10-2005, 22:15
herz
herz is offline
Citaat:
hppa schreef op 12-10-2005 @ 23:06 :
Jammer dat er zo weinige goed betaalbare subwoofers zijn die zo laag willen gaan.
hmm me sennheiser gaat tot 8khz dat word nog leuk
Oud 12-10-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
herz schreef op 12-10-2005 @ 23:15 :
hmm me sennheiser gaat tot 8khz dat word nog leuk
Oud 12-10-2005, 23:20
Escapism
Escapism is offline
Birth
mooie film. langzaam, maar op een beklemmende manier.
dat jongetje speelt érg goed.
Oud 13-10-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 13-10-2005 @ 00:20 :
Birth
mooie film. langzaam, maar op een beklemmende manier.
dat jongetje speelt érg goed.
ah die staat ook nog op mijn to see-lijstje. is ie al te huur?
Oud 13-10-2005, 02:21
Verwijderd
Faust (1926)

Meeslepend, tijdloos en sfeervol. Lekker duister en grimmig. Ik zat soms echt nog met verbazing te kijken hoe goed de special effects waren voor die tijd.

Het verhaal begint erg sterk, met een hangende Mephisto (duivel) boven de stad, die de Plaag verspreidt, en het oproepen van de duivel door de oude Faust.
Halverwege krijgt het verhaal een wat romantische inslag, wat iets minder goed is uitgewerkt. Zo tegen het einde wordt het weer beter.
Oud 13-10-2005, 10:50
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 13-10-2005 @ 01:01 :
ah die staat ook nog op mijn to see-lijstje. is ie al te huur?
jep
Oud 13-10-2005, 13:08
Verwijderd
Harold & Kumar go to WhiteCastle.
Melig.
Oud 13-10-2005, 13:31
Verwijderd
Thirteen en The Godfather

De eerste was eigenlijk gewoon best kut. Dat zenuwachtige camerawerk is gewoon irritant, en je werd nauwelijks een moment betrokken bij wat er gebeurde in het leven van het meisje.
En The Godfather, tja niemendalletje natuurlijk, zal ik geen tijd aan verspillen.
Oud 13-10-2005, 14:29
Verwijderd
The Perfect Storm

Maar niet helemaal dus kan er niet zoveel over zeggen..
Oud 13-10-2005, 15:38
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:

leuk volk op die opleiding. ik ga hem binnenkort maar nog eens kijken want ik vond hem volgens mij wel goed
Oud 13-10-2005, 16:10
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 13-10-2005 @ 16:38 :
leuk volk op die opleiding. ik ga hem binnenkort maar nog eens kijken want ik vond hem volgens mij wel goed
Er bestaan uitzonderingen

Trainspotting
Voor de zoveelste keer. Cinematografie is te gek, maar vooral het verhaal zelf blijft boeien.
Oud 13-10-2005, 17:15
Floris_22
Floris_22 is offline
The Awful Truth

Film komt moeizaam op gang, laatst 3 kwartier is erg leuk, onder andere door natuurlijk Cary Grant maar ook Irene Dunne vind ik verrassend goed. Ze past goed naast Cary Grant. Maar een echte screwball film zoals Arsenic And Old Lace en Monkey Business is het niet.

Regels voor berichten