Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het papier jankt. Hier is een brug. Links bevinden zich manke honden, makke schapen en ronde biggen. Rechts zien we zuchten en vuurrode luchten. We liggen niet op schema, we liggen nooit op schema. De tijd is vloeibaar geworden en plooit zich naar de lijnen naast je mond. We steken over. We deinen op de planken en weten niet waar het water heen gaat, maar later bedenken we dat het in elk geval verkeerd gaat. We keren om. Het landschap leert ons schreeuwen. http://images.google.nl/images?gbv=2...euw+mu&start=0
||
Citaat:
Verdord vanbinnen, glanzend van buiten. Geëmotioneerd gemeen. Kleinerend trots. Onomkeerbaar koppig, verblindend knap. Uitvergroot frauderend, radicaal vervalsend. Nep. Soms verschrikkelijk verlegen, anoniem verlangend en ontroost- baar woedend. Lief. Om over huidskleur, ras, geloof en overtuigingen te zwijgen. ~; zo ontzettend monotoon.
|
Mijn harige lijf,
nattig van jouw tranen. Ik vraag me af, kun je het niet laten? Mijn donzige poot droogt nu je ogen, rood. Ik omhels je, zacht. Wat ik kan doen? Geen woord. Nooit wat tegenspraak, zwijgende, met een kus. Ik steun je en maak je dag goed. Onbewust. ![]()
||
Citaat:
-- Het is koud, zo koud, zo koud Koude handen, koude kont Het is licht, ik kan niets zien Is dit nu Het Leven, misschien? Geef me alstublieft een deken, lieve zuster, lieve arts Mijn moeder heeft me allang bekeken, en ik schreeuw maar om het hards. Ik heb het koud en ik ben moe, ik wil slapen, maar hoe? Vreemde handen, rare koppen, laat het stoppen, laat het stoppen! Dan, een deken, heerlijk, ja! Ik lig op de arm van pa, heeft hij mij nu geschapen? Sorry, pa, maar ik wil slapen.
||
Citaat:
Een boer was verliefd op een dame die verloofde zich met een voorname heer. Een kolonel, maar door liefdesbrouwsel kwamen dame en boer toch nog samen. Je moet je best doen met de klemtonen om hem te laten rijmen maar het is een samenvatting van het verhaal van l'elisir d'amore van Gaetano Donizetti. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Buiten bibberen, hete huizen en bij elkaar kachelen, knuffelen. dromen van dorpen en auto's krabben. met chocolademelk fluisterend verhalen, van een levendig legende van eerder. eeuwige engelen in de tijdelijke sneeuw. In dit sneeuwend seizoen, zijn we natgesneeuwd en noodgedwongen weer een winterwonder rijker. - alitedinges in elke zin!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het een zeer geslaagde oefening jojo! Ik vind echt dat de derde versie duidelijk meer 'staat'. Er zitten nog steeds dingen in die ik persoonlijk anders had gedaan/niet zo mooi vind, maar heel veel dingen waarbij ik bij de eerste versie nog commentaar op had, heb je er bij de 2e en 3e versie zelf al uitgehaald ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Rivka, wil jij een Nederlands gedicht schrijven waarbij je minstens één zin in een andere taal schrijft?
Abzg, jij bent een Godin en schept je eigen wereld en die beschrijf je in een gedicht!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Verhalen & Gedichten |
"heeft-er-iemand-ideeën-want-ik-heb-geen-flauw idee-waar-ik-over-moet-schrijven"topic appelsap13 | 12 | 18-05-2008 21:49 | |
Verhalen & Gedichten |
De prins 4cecilia4 | 9 | 31-01-2007 12:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedachten na haar Verwijderd | 6 | 26-01-2007 11:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] topic 2 Verwijderd | 46 | 16-03-2006 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Letteren] Verwijderd | 79 | 19-01-2006 22:16 |