Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2005, 20:05
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Snees schreef op 19-12-2005 @ 22:37 :
Westerse popmuziek is toch nauwelijks cultuur te noemen
Dat je er iedere dag in zit en het niet als zodanig herkent, betekend niet dat het geen (onderdeel van) cultuur is.

Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2005 @ 20:51 :
Waarom knipoog jij naar mijn 'Goed idee'? Is er iets heel ridicuul en mis ik het?
Oud 20-12-2005, 20:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 20-12-2005 @ 21:05 :
Waarom knipoog jij naar mijn 'Goed idee'? Is er iets heel ridicuul en mis ik het?
De titel was bedoelt als een verwijzing naar de rare dingen in de nieuwe spelling en er staat bij twee keer nadenken ook wat anders dan je zou denken, check de bron ook maar eens, daar staat namelijk iets anders. Dat het verder nog niemand lijkt te zijn opgevallen zeg.
Oud 20-12-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Prof schreef op 20-12-2005 @ 20:43 :
met zoveel kinderen lever je eignelijk ook een bijdrage aand e economie dus het is onzin om te zeggen dat je niet op de staat mag teren omdat je zoveel kinderen hebt
Het is maar de vraag of ze daaraan bijdragen. Ik wil wel eens een kosten/batenanalyse zien van die koters, dan dus niet alleen wat ze opbrengen gedurende hun werkzame leven maar ook wat ze kosten aan milieuvervuiling, aan eventuele uitkeringen, aan ziektekosten, aan onderwijs, et cetera. In het ergste geval worden het dertig Tokkies.
Oud 20-12-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 20-12-2005 @ 20:31 :
Ik moet zeggen dat ik toch redelijk sprakeloos was toen ik dit had gelezen.
Er is wel een hoop tuig, maar sommig gedrag komt gewoon niet voor, zoals dit dus. Ook een paar jaar geleden toen enkele gabbers zogenaamd een hakenkruis in het voorhoofd van een gehandicapt meisje hadden gekrast, was ook niet waar.
Oud 20-12-2005, 20:18
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2005 @ 21:09 :
De titel was bedoelt als een verwijzing naar de rare dingen in de nieuwe spelling en er staat bij twee keer nadenken ook wat anders dan je zou denken, check de bron ook maar eens, daar staat namelijk iets anders. Dat het verder nog niemand lijkt te zijn opgevallen zeg.
Brandweer rukt hart uit?
lol
Oud 20-12-2005, 20:19
Verwijderd
Vrouw verzint beroving en wurging hondje

SPIJKENISSE - De 49-jarige gehandicapte vrouw die in november aangifte deed van beroving door twee jongeren, heeft toegegeven dit verzonnen te hebben. De twee jongens zouden bij de beroving het hondje van de vrouw hebben gewurgd. Uit het politieonderzoek blijkt dat de vrouw zelf verantwoordelijk is voor de dood van het hondje, zo maakte het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag bekend.

Het OM liet dinsdag weten dat al "vrij snel" na de aangifte half november twijfels ontstonden over de juistheid ervan. De vrouw verkeert in psychische moeilijkheden, aldus het OM nu. De politie kreeg twijfels over de aangifte van de vrouw toen de verklaringen inconsistent bleken en niet overeenkwamen met aangetroffen sporen. Bovendien had de vrouw tegenover een getuige uit haar omgeving verklaard het verhaal verzonnen te hebben.

Volgens het verhaal van de vrouw was ze in Spijkenisse aangesproken door twee jongeren die geld van haar eisten en haar mishandelden toen ze niets bleek te hebben. Ze zouden het hondje aan zijn riem aan een hek hebben opgehangen. Uit politieonderzoek blijkt dat het hondje al dood was voordat het aan het hek werd gehangen. Over de precieze doodsoorzaak van het dier wil de woordvoerster van het OM in Rotterdam geen mededelingen doen.

Greppel

De vrouw had ook verklaard dat zij toen ze uit haar scootmobiel probeerde te komen, viel. Ze belandde daarbij in een greppel en kreeg haar vervoermiddel gedeeltelijk over zich heen. Voorbijgangers troffen de vrouw aan en bevrijdden haar uit haar benarde situatie. Het OM verklaarde dat de vrouw "met opzet, heel bewust" de greppel is ingereden. Onduidelijk is hoelang de vrouw daar gelegen heeft.

Wilders

Tweede Kamerlid Wilders loofde samen met een sympathisant 10.000 euro uit voor de gouden tip naar de daders en riep Balkenende op het bedrag te vertienvoudigen. Wilders noemt de valse aangifte nu "diep, diep triest". Maar hij heeft geen spijt van zijn reactie.

"Niemand kon dit bevroeden. Het doel was om de daders snel te pakken." Ook de lokale afdeling van de Dierenbescherming in Voorne-Putten/Goeree Overflakkee loofde indertijd 500 euro voor de gouden tip. Het OM heeft nog niet besloten over eventuele vervolging van de vrouw wegens het doen van een valse aangifte.

Bron: nu.nl

---------------------------------
Whahaha, ik kan me hier een forummer herinneren die er 100% van overtuigd was dat het een allochtoon betrof. Waar is die oetlul?
Oud 20-12-2005, 20:20
Blood Fire Rage
Citaat:
Kid Morbid schreef op 20-12-2005 @ 20:59 :
Jij wist het natuurlijk al de hele tijd?
Mij verbaast het in ieder geval niets. Was toen niet een of andere gare politicus die een geldbedrag uitloofde voor de (uiteraard allochtone) daders?
Oud 20-12-2005, 20:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 20-12-2005 @ 20:12 :
->
Citaat:
S. schreef op 20-12-2005 @ 21:19 :
Dank voor de mededeling.

Maar:

Alleen Darwin in biologieles VS

WASHINGTON In de Amerikaanse staat Pennsylvania mag de theorie van het 'Intelligent Design' niet meer op openbare scholen onderwezen worden. In biologieles is alleen plaats voor de evolutietheorie voor Darwin, heeft de rechter bepaald.

Op sommige scholen in Pennsylvania werd in de biologieles de evolutietheorie gelijkgesteld aan de theorie van het 'intelligent ontwerp'.

Tegenstanders vonden dat daardoor de scheiding tussen kerk en staat in het geding kwam. De rechter stelde hen in het gelijk. Over de evolutietheorie zijn al veel rechtszaken gehouden in de VS.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...090060845.html

Nice, hopelijk komt er daarmee enige jurisprudentie in de niet aflatende stroom van juridische rotzooi die ID voorstanders anderen aan doen wanneer ze aangevallen worden.
Oud 20-12-2005, 20:21
Blood Fire Rage
Citaat:
S. schreef op 20-12-2005 @ 21:19 :
*bla*

Whahaha, ik kan me hier een forummer herinneren die er 100% van overtuigd was dat het een allochtoon betrof. Waar is die oetlul?
Ik zei het toch.

Deze stond er al, sorry
Oud 20-12-2005, 20:23
Verwijderd
Owh sorry. Ik kijk niet altijd vorige pagina's na. Maar wie riep het ook alweer?
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 20-12-2005 @ 21:20 :
Mij verbaast het in ieder geval niets. Was toen niet een of andere gare politicus die een geldbedrag uitloofde voor de (uiteraard allochtone) daders?
Wilders dus.
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2005 @ 21:20 :
Alleen Darwin in biologieles VS
Toch nog integere rechters daar.
Oud 20-12-2005, 20:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2005 @ 21:23 :
Owh sorry. Ik kijk niet altijd vorige pagina's na. Maar wie riep het ook alweer?
DG. Tenzij de vrouw zelf allochtoon is dus gaarne een week geen DG.
Oud 20-12-2005, 20:29
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 21:12 :
Er is wel een hoop tuig, maar sommig gedrag komt gewoon niet voor, zoals dit dus. Ook een paar jaar geleden toen enkele gabbers zogenaamd een hakenkruis in het voorhoofd van een gehandicapt meisje hadden gekrast, was ook niet waar.
Niet te vergeten de joodse mevrouw die in Parijs in de metro zei te zijn
aangevallen samen met haar kind door Marokkanen, een anti-semitische actie!
Oud 20-12-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2005 @ 21:27 :
DG. Tenzij de vrouw zelf allochtoon is dus gaarne een week geen DG.
Dank voor het opzoeken. Wat een sukkel.
Oud 20-12-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 20-12-2005 @ 21:29 :
Niet te vergeten de joodse mevrouw die in Parijs in de metro zei te zijn
aangevallen samen met haar kind door Marokkanen, een anti-semitische actie!
Ook zoiets, ja.

Trouwens kappen met dat vingerwijzen.
Oud 20-12-2005, 20:32
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 21:31 :
Ook zoiets, ja.

Trouwens kappen met dat vingerwijzen.
vingerwijzen
Oud 20-12-2005, 20:32
Verwijderd
S.:

"Het succes van de Islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen." - Montgomery Watt"

Ik weet dat veel moslims de Verenigde Staten als de grote satan zien, maar jij richt je pijlen nu op Europa?
Oud 20-12-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 21:32 :
S.:

"Het succes van de Islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen." - Montgomery Watt"

Ik weet dat veel moslims de Verenigde Staten als de grote satan zien, maar jij richt je pijlen nu op Europa?
Owh, ik zie de VS niet als de grote satan hoor, laat staan Europa.

Vergeet ajb niet dat het een citaat is van Montgomery Watt. Ik ben nu een boek aan het lezen van die Engelsman. Is zeker een aanrader. (En over die citaat, ik vond het, vooral in de context, een mooie/onvermijdelijke zin)
Oud 20-12-2005, 20:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2005 @ 21:37 :
Montgomery Watt
Educated guess: dat is een bekeerling?
Oud 20-12-2005, 20:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2005 @ 21:40 :
Educated guess: dat is een bekeerling?
Nope, een diehard agnost/atheist/oid. Iig geen moslim/christen/jood.
Oud 20-12-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 20-12-2005 @ 21:37 :
(En over die citaat, ik vond het, vooral in de context, een mooie/onvermijdelijke zin)
Was dat een knipoog of begin je echt te praten als een allochtoon? 'Die citaat', ik mis alleen nog het 'weetje'
Oud 20-12-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 22:00 :
Was dat een knipoog of begin je echt te praten als een allochtoon? 'Die citaat', ik mis alleen nog het 'weetje'
Jeweettoch!

Jeetje, ik moet er echt wat aan gaan doen.
Oud 20-12-2005, 21:08
Verwijderd
Ach, het is nog heilig vergeleken met wat ik hier soms zie van anderen. Werkwoorden, wazzijnda?
Oud 20-12-2005, 21:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2005 @ 21:42 :
Nope, een diehard agnost/atheist/oid. Iig geen moslim/christen/jood.
Ik kan nergens een bron over zijn levensovertuiging vinden, maar ik zie na enig googlen dat zijn werk een sociologische grondslag heeft, dat verklaard het.

Dan klopt het wel, ik dacht eerst aan nog zo'n bekeerde zeikerd die in elke zin die hij schrijft in een discussie minstens vier keer het succes en het grote gelijk van de islam moet noemen.

(zie signature trouwens voor spelling, Nederlands is ook mijn goederste vak )
Oud 20-12-2005, 21:25
Verwijderd
De laatste tijd heb ik het steeds vaker. Schandalig natuurlijk. Maar goed, ik moet gewoon extra opletten.
Oud 20-12-2005, 21:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2005 @ 21:23 :
Toch nog integere rechters daar.
Even voor de record: hij is benoemd door George W. Bush. Dit voor de mensen die denken dat rechters in de VS altijd het beleid van de President die hen benoemde volgen, waar er teveel van zijn.
Oud 20-12-2005, 23:04
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 20-12-2005 @ 22:31 :
Even voor de record: hij is benoemd door George W. Bush. Dit voor de mensen die denken dat rechters in de VS altijd het beleid van de President die hen benoemde volgen, waar er teveel van zijn.
Ehm, het zal vast langs me heen zijn gegaan, maar ik kan me niks herinneren over beleid van Bush over wat men op school onderwezen dient te krijgen?
Oud 20-12-2005, 23:34
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 21-12-2005 @ 00:04 :
Ehm, het zal vast langs me heen zijn gegaan, maar ik kan me niks herinneren over beleid van Bush over wat men op school onderwezen dient te krijgen?
Bush is een fundamentalist dus het lijkt me niet dat hij de evolutietheorie ondersteunt.

Of het is een façade om stemmen te winnen, dat kan natuurlijk ook.
Oud 20-12-2005, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-12-2005 @ 00:34 :
Bush is een fundamentalist dus het lijkt me niet dat hij de evolutietheorie ondersteunt.

Of het is een façade om stemmen te winnen, dat kan natuurlijk ook.
Uit persoonlijke overtuiging de evolutietheorie niet ondersteunen is natuurlijk iets anders dan onzin als intelligent design verplichten in het onderwijs.
Oud 20-12-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 21-12-2005 @ 00:44 :
Uit persoonlijke overtuiging de evolutietheorie niet ondersteunen is natuurlijk iets anders dan onzin als intelligent design verplichten in het onderwijs.
Allicht, maar het wel een voorwaarde.
Oud 21-12-2005, 00:28
Verwijderd
Slaapwandelaar hoeft niet de cel in

YORK - Een Britse slaapwandelaar is vrijgesproken van drievoudige verkrachting. Hij was zich niet bewust van wat hij deed omdat hij sliep, oordeelde de jury van de rechtbank van York.

De 22-jarige James Bilton en het even oude slachtoffer waren ruim een jaar bevriend en gingen na een avond stappen naar zijn flat. Zij mocht in zijn bed slapen, hij bood aan op de bank te gaan liggen. Voor het slapen gaf hij haar een kus op het voorhoofd.

,,Ik dacht toen nog: wat een aardige vent,’’ aldus de vrouw. Maar later lag hij opeens naast haar en werd ze driemaal achter elkaar verkracht.

Bilton vertelde dat hij al vanaf zijn dertiende slaapwandelt en dat hij zich ’niets kon herinneren’.

http://www.ad.nl/buitenland/article88963.ece
------------------------------------------------------------------------------------

Als dit zelfs al als geldige reden om iemand vrij te spreken van verkrachting wordt aanschouwt, zou ik als ik die vrouw was die vent 'in mijn slaap' iets aandoen

Jeetje wat lomp zeg van die jury!

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 00:32.
Oud 21-12-2005, 09:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hoe kun je daar nou weer iets over zeggen als je de feiten niet kent?
Oud 21-12-2005, 09:49
Verwijderd
Jezus

Het kindje Jezus blijkt zeer geliefd te zijn, ook onder dieven. De grote kerststal midden op de drukbezochte Grote Markt van Brussel mist regelmatig het popje uit de kribbe. Organisatoren merkten ook in de nacht van maandag op dinsdag weer dat Jezus was gestolen. "Ook vorige jaren hebben we regelmatig nieuwe poppen moeten kopen", zegt Anette Katz van de Brusselse toeristische dienst dinsdag in Het Laatste Nieuws. "Er is veel politie aanwezig op de Grote Markt, maar die kan niet enkel de kribbe in het oog houden."

http://www.nu.nl/

Oud 21-12-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 21:32 :
S.:

voor de goede orde: Blanke Amerikanen zijn oorspronkelijk europeanen.
Oud 21-12-2005, 14:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 21-12-2005 @ 01:28 :
Als dit zelfs al als geldige reden om iemand vrij te spreken van verkrachting wordt aanschouwt, zou ik als ik die vrouw was die vent 'in mijn slaap' iets aandoen
Als hij nu idd een slaapstoornis heeft waardoor dat soort rare dingen gebeuren? Als dat medisch geconstateerd is is het een geldige reden. Hier in de buurt woont iemand met een slaapstoornis die nauwelijks wakker kan worden en daarom twee boxen van 60 watt keihard muziek laat afspelen vlak naast zijn oren als wekker. De man is daarom ook 'vrijgesproken' van geluidsoverlast veroorzaken.
Oud 21-12-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2005 @ 15:11 :
Als hij nu idd een slaapstoornis heeft waardoor dat soort rare dingen gebeuren? Als dat medisch geconstateerd is is het een geldige reden. Hier in de buurt woont iemand met een slaapstoornis die nauwelijks wakker kan worden en daarom twee boxen van 60 watt keihard muziek laat afspelen vlak naast zijn oren als wekker. De man is daarom ook 'vrijgesproken' van geluidsoverlast veroorzaken.
Geluidsoverlast veroorzaken en iemand 3 keer achter elkaar verkrachten zijn toch wel twee verschillende dingen... Mij maak je zoiets echt niet wijs hoor. En als dat echt zo is dat het komt door zijn slaapstoornis, is de kans op herhaling onzettend groot en moeten ze hem juist opsluiten!
Oud 21-12-2005, 15:39
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 21-12-2005 @ 01:28 :

Jeetje wat lomp zeg van die jury!
Ik durf te wedden dat er meer achter dit verhaal zit dan hieruit blijkt.
Oud 21-12-2005, 15:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 21-12-2005 @ 00:04 :
Bush heeft gezegd voor het onderwijzen van ID gelijk met evolutie te zijn.
Oud 21-12-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 21-12-2005 @ 13:40 :
voor de goede orde: Blanke Amerikanen zijn oorspronkelijk europeanen.
Point being?
Oud 21-12-2005, 17:40
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Balkenende krijgt de complimenten van de Kamer
Bron: ANP / De Gelderlander
Gepubliceerd: woensdag 21 december 2005 @ 09:27
Voor Jan Peter Balkenende was het gisteren eindelijk eens oogsten. De Tweede Kamer was het er van links tot rechts over eens dat de premier een puik resultaat had binnengesleept op de Europese top in Brussel. Vooral het binnenhalen van de korting van 1 miljard euro op de jaarlijkse afdracht van Nederland oogstte veel lof.

Balkenende stelde in het parlement dat het resultaat de 'de vrucht van jarenlange inspanningen' was. Hij prees 'de moed en het leiderschap' van de Britse premier Tony Blair, die een belangrijke rol zou hebben gespeeld. Ook de Duitse Bundeskanzlerin Merkel en de Franse president Chirac werden genoemd in het dankwoord van de Nederlandse premier.

Het akkoord moet maar eens een eind maken aan de discussie over de Nederlandse netto-betalingspositie, zo bepleitte Balkenende gisteren. Voor de fracties van GroenLinks en de LPF was dat echter aan dovemansoren gericht. De LPF haalde aan dat Nederland volgens de eigen rekenmethode nog altijd de grootste betaler is, en vroeg in een motie om een verdere verlaging na 2013. GroenLinks vond juist dat voortaan de Europese wijze voor het vaststellen van de betalingspositie moet worden gehanteerd, waarmee Nederland momenteel op een achtste plaats zou staan.

Nieuwe look
Het positieve onderhandelingsresultaat was voor Balkenende tevens het moment om eens wat te doen aan zijn uiterlijk. Vriend en vijand viel het gisteren op dat de premier niet alleen een nieuw kapsel had, maar ook een nieuwe bril (zie foto). Na jaren van schampere opmerkingen over een 'Harry Potter-achtig' voorkomen en belangrijke verkiezingen op komst, moet Balkenende ongetwijfeld gedacht hebben dat het tijd was voor een serieuzere look.

Go Balkenende.

Maar dat het op de voorpagina staat.. nouja.
Oud 21-12-2005, 18:09
Love & Peace
Love & Peace is offline
foto!!
Oud 21-12-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-12-2005 @ 19:09 :
foto!!

Oud 21-12-2005, 18:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
lol, hij heeft mijn vaders' jaren-eighty kapsel gekopieerd.

Ik vind hem zo wel stoerder trouwens.
Oud 21-12-2005, 18:39
Verwijderd
z'n kop is ook meteen twee keer zo dik geworden
Oud 21-12-2005, 18:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 21-12-2005 @ 19:39 :
z'n kop is ook meteen twee keer zo dik geworden
+ dikke groeven in z'n gezicht. Je kunt goed zien wat zo'n premierschap met je doet (Kon je ook goed zien aan Kok).
Oud 21-12-2005, 19:17
Verwijderd
Wow, schokkend verschil.
Oud 21-12-2005, 19:20
Love & Peace
Love & Peace is offline

Oud 21-12-2005, 19:20
Verwijderd
Subtiel
Oud 21-12-2005, 19:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline