Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 12:54
jewelicious
jewelicious is offline
ja maar hoe doe um dr in en dr uit eiglijk...weet beetje rare vraag mja als je dr zo over nadenkt vraag jeje af hoe je het er dan uit moet halen....

en mag je hem zomaar uitdoen als je sex wilt hebben??
Oud 13-03-2006, 13:57
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 13-03-2006 @ 13:54 :
ja maar hoe doe um dr in en dr uit eiglijk...weet beetje rare vraag mja als je dr zo over nadenkt vraag jeje af hoe je het er dan uit moet halen....

en mag je hem zomaar uitdoen als je sex wilt hebben??
op de site van de nuvaring (zo heet ie) staat een flmpje hoe ie erin en uit moet, handig. verder staat er veel info op de site. volgens mij mag je m per 24 uur maximaal 3 uur uit hebben. kijk hier maar eens op: www.nuvaring.nl
Oud 13-03-2006, 15:07
Verwijderd
Ik heb afgelopen anderhalve maand de pil doorgeslikt. Ik ben nu bezig met de tweede strip (moet nog drie pillen) en nu krijg ik een doorbraakbloeding. Moet ik dan toch de strip afmaken of mag ik nu stoppen en gewoon ongesteld worden en dan na een stopweek weer met een nieuwe strip beginnen?
Oud 13-03-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 13-03-2006 @ 16:07 :
Moet ik dan toch de strip afmaken of mag ik nu stoppen en gewoon ongesteld worden en dan na een stopweek weer met een nieuwe strip beginnen?
Je moet niets. Als je doorslikt houd je die doorbraakbloeding waarschijnlijk nog drie dagen en dan nog de ongesteldheid, als je stopt word je ongesteld (duh) en ben je er daarna vanaf, dan duurt het dus korter. Je kunt gewoon stoppen en over een week weer met een nieuwe strip beginnen, je hebt meer dan drie weken achtereen de pil geslikt, dus hij is gewoon veilig ed.
Oud 13-03-2006, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2006 @ 17:11 :
Je moet niets. Als je doorslikt houd je die doorbraakbloeding waarschijnlijk nog drie dagen en dan nog de ongesteldheid, als je stopt word je ongesteld (duh) en ben je er daarna vanaf, dan duurt het dus korter. Je kunt gewoon stoppen en over een week weer met een nieuwe strip beginnen, je hebt meer dan drie weken achtereen de pil geslikt, dus hij is gewoon veilig ed.
Nou, je weet wat ik bedoel.
Maar dan stop ik gewoon, relaxt zeg.
Oud 13-03-2006, 19:17
Verwijderd
sinds 2 weken ben ik opnieuw aan de pil gegaan, na ongeveer 2,5 jaar gestopt te zijn. Ik ben de eerste dag van mijn menstruatie begonnen. Nu komt er sinds gister donkerbruin bloed uit mijn vagina. Normaal heb ik behoorlijk last van mijn ongesteldheid, maar nu geen buikpijn ofzo. Ook ziet het er "anders" uit dan als ik normaal ongesteld ben. Wel ben ik al een paar dagen ziek (griep). Iemand enig idee of dit iets met de pil te maken kan hebben (niet het ziek zijn maar het bloedverlies) of waar het anders aan kan liggen?
Oud 13-03-2006, 19:26
Verwijderd
door omstandigheden te lange stopweek genomen. donderdag nog gevreeen en moest vandaag de pil slikken. Is er een kans dat ik nu zwanger kan raken?

dan nog iets...als ik nu gewoon weer 7 dagen de pil slik, ben ik dan na die 7 dagen weer veilig?
Oud 14-03-2006, 09:18
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
salieee schreef op 13-03-2006 @ 20:26 :
door omstandigheden te lange stopweek genomen. donderdag nog gevreeen en moest vandaag de pil slikken. Is er een kans dat ik nu zwanger kan raken?

dan nog iets...als ik nu gewoon weer 7 dagen de pil slik, ben ik dan na die 7 dagen weer veilig?
als je in de 1e week een pil vergeet (of te laat begint) kan je zwanger zijn als je 7 dagen van te voren nog sex hebt gehad. je moet ook de komende 7 dagen een condoom gebruiken. Na die 7 dagen zal de pil wel weer veilig zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 14-03-2006, 09:22
JJ13
JJ13 is offline
ik maak me druk normaal word ik op maandag ongesteld, niet vorige keer maar de keer ervoor werd ik pas dinsdagochtend heel vroeg ongesteld. de vorige keer was ik ziek en heb ik maar 14 pillen geslikt, toen werd ik woensdag ongesteld (terwijl ik het eigenlijk ook maandag had moeten worden). de volgende strip was niet veilig, dus heb ik de hele maand sex gehad met condoom, we hebben zo voorzichtig gedaan en zo goed opgelet. ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ben het nog steeds niet ook moet ik veel plassen (maar misschien verbeeld ik me dat, omdat ik er nu op let). ik moet er niet aan denken dat ik een test moet doen, dat durf ik niet en ik moet er al helemaal niet aan denken om zwanger te zijn, ik kan nu niet voor een kind zorgen ik probeer maar rustig te doen *zucht* zo dit moest ik even kwijt.
Oud 14-03-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 14-03-2006 @ 10:22 :
ik maak me druk normaal word ik op maandag ongesteld, niet vorige keer maar de keer ervoor werd ik pas dinsdagochtend heel vroeg ongesteld. de vorige keer was ik ziek en heb ik maar 14 pillen geslikt, toen werd ik woensdag ongesteld (terwijl ik het eigenlijk ook maandag had moeten worden). de volgende strip was niet veilig, dus heb ik de hele maand sex gehad met condoom, we hebben zo voorzichtig gedaan en zo goed opgelet. ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ben het nog steeds niet ook moet ik veel plassen (maar misschien verbeeld ik me dat, omdat ik er nu op let). ik moet er niet aan denken dat ik een test moet doen, dat durf ik niet en ik moet er al helemaal niet aan denken om zwanger te zijn, ik kan nu niet voor een kind zorgen ik probeer maar rustig te doen *zucht* zo dit moest ik even kwijt.
Als je seks hebt gehad met condoom, dan is de kans dat je zwanger bent heel klein. Het is heel normaal dat je niet altijd op exact hetzelfde moment ongesteld wordt, zeker als je de pil een keer 'anders' geslikt hebt. Stress kan er ook voor zorgen dat je niet/later ongesteld wordt dan normaal. Wacht gewoon een paar dagen af. En als je dan nog niet ongesteld bent geworden kun je altijd nog een test doen, maar voorlopig lijkt me daar nog niet zoveel reden voor...
Oud 14-03-2006, 09:36
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2006 @ 10:28 :
Als je seks hebt gehad met condoom, dan is de kans dat je zwanger bent heel klein. Het is heel normaal dat je niet altijd op exact hetzelfde moment ongesteld wordt, zeker als je de pil een keer 'anders' geslikt hebt. Stress kan er ook voor zorgen dat je niet/later ongesteld wordt dan normaal. Wacht gewoon een paar dagen af. En als je dan nog niet ongesteld bent geworden kun je altijd nog een test doen, maar voorlopig lijkt me daar nog niet zoveel reden voor...
dank je wel
Oud 14-03-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 14-03-2006 @ 10:18 :
als je in de 1e week een pil vergeet (of te laat begint) kan je zwanger zijn als je 7 dagen van te voren nog sex hebt gehad. je moet ook de komende 7 dagen een condoom gebruiken. Na die 7 dagen zal de pil wel weer veilig zijn, maar dat weet ik niet zeker.
tja het was wel donderdag maar theoretisch is er wel een kans dus dan maar zwangerschapstest doen ofzo
Oud 14-03-2006, 16:57
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
salieee schreef op 14-03-2006 @ 11:04 :
dan maar zwangerschapstest doen ofzo
stel je voor als er idd eruit komt dat je zwanger ben wat doe je dan in zo n geval?? ik zou me geen raad weten...

weet nu al dat ik het aan niemand durf te vertelle
Oud 14-03-2006, 19:34
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 14-03-2006 @ 17:57 :
stel je voor als er idd eruit komt dat je zwanger ben wat doe je dan in zo n geval?? ik zou me geen raad weten...

tsja, ik zit nu ook in zenuwen en moet er niet aan denken dat ik een test moet doen, maar ja, ik heb iig een vriend die achter me staat er die er altijd voor me zal zijn en bij me zal blijven, dus dat helpt wel. ik had eigenlijk gisteren ongesteld moeten worden, maar ja, ik wacht af.
Oud 14-03-2006, 19:37
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 14-03-2006 @ 20:34 :
tsja, ik zit nu ook in zenuwen en moet er niet aan denken dat ik een test moet doen, maar ja, ik heb iig een vriend die achter me staat er die er altijd voor me zal zijn en bij me zal blijven, dus dat helpt wel. ik had eigenlijk gisteren ongesteld moeten worden, maar ja, ik wacht af.
ik zit ook met zo n dilemma...maar aangezien ik nu onwijs veel stress heb...daar schijnt het ook mee te maken te kunnen hebben als je veel stress hebt dat het dan langer duurt voordat je ongestelt word...dus voor mij is het ook afwachten...

alhoewel ik sinds vandaag wel die nuvaring heb...
Oud 14-03-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 14-03-2006 @ 17:57 :

zou wel echt heel erg zijn, maar daar ga ik maar niet vanuit dat ik dat ben.
Denk wel dat ik het weg zou laten halen omdat ik het kind niks te bieden heb omdat ik nu nog studeer en zeker mn studie af wil maken en geen geld heb enzo. Maar ik weet dat een abortus ook wel een hele impact heeft en dat je altijd zou blijven achtervolgen
Oud 14-03-2006, 22:52
coopergirl
coopergirl is offline
Geheel offtopic: ik vraag me af of sommige mensen nog wel van de seks kunnen genieten aangezien ze zich zoveel zorgen maken.. Begrijp me niet verkeerd, er serieus mee bezig zijn vind ik hartstikke goed.. Toch krijg ik soms het idee dat enkele daarin doorslaan..[/geheel offtopic]
Oud 15-03-2006, 08:37
JJ13
JJ13 is offline
ik ben gelukkig ongesteld geworden (al is het nog niet veel). nou vroeg ik me iets af: vorige strip en deze stopweek heb ik sex gehad met condoom (de pil was deze strip niet veilig omdat ik de strip ervoor maar 14 pillen heb geslikt). Is de strip waar ik vrijdag mee begin gewoon weer veilig?
Oud 15-03-2006, 11:58
jewelicious
jewelicious is offline
[QUOTE]coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 23:52 :
Geheel offtopic: ik vraag me af of sommige mensen nog wel van de seks kunnen genieten aangezien ze zich zoveel zorgen maken.. Begrijp me niet verkeerd, er serieus mee bezig zijn vind ik hartstikke goed.. Toch krijg ik soms het idee dat enkele daarin doorslaan..[/geheel offtopic] [/QUOTE

nou bij mij werkt het zo coopergirl, als je hier of het forum er eenmaal over praat en alles dan ga je erover nadenken.

maar als ik bij mn vriend ben..is er geen haar op me hoofd die denkt oh is dit wel goed...wat moet ik doen als...nee, ik geniet er volop van
Oud 15-03-2006, 13:57
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 23:52 :
Geheel offtopic: ik vraag me af of sommige mensen nog wel van de seks kunnen genieten aangezien ze zich zoveel zorgen maken.. Begrijp me niet verkeerd, er serieus mee bezig zijn vind ik hartstikke goed.. Toch krijg ik soms het idee dat enkele daarin doorslaan..[/geheel offtopic]
Nou, ik vraag me eerder af waarom meiden zonder voorbehoedsmiddel seks gaan hebben. Deze mensen zouden zich juist zorgen moeten maken..
Oud 15-03-2006, 22:23
jewelicious
jewelicious is offline
daar heb je wel gelijk in, maar ja je denkt er niet altijd aan. Zeker als je het zo gezellig hebt met je vriendje of wie dan ook en dan lekker sex gaat hebben...ik bedoel het is fout...maar soms kun je in zo n situatie terecht komen...
Oud 16-03-2006, 08:35
JJ13
JJ13 is offline
[QUOTE]jewelicious schreef op 15-03-2006 @ 12:58 :
Citaat:
coopergirl schreef op 14-03-2006 @ 23:52 :
Geheel offtopic: ik vraag me af of sommige mensen nog wel van de seks kunnen genieten aangezien ze zich zoveel zorgen maken.. Begrijp me niet verkeerd, er serieus mee bezig zijn vind ik hartstikke goed.. Toch krijg ik soms het idee dat enkele daarin doorslaan..[/geheel offtopic] [/QUOTE

nou bij mij werkt het zo coopergirl, als je hier of het forum er eenmaal over praat en alles dan ga je erover nadenken.

maar als ik bij mn vriend ben..is er geen haar op me hoofd die denkt oh is dit wel goed...wat moet ik doen als...nee, ik geniet er volop van
ja, ik heb precies hetzelfde. ik maak me af en toe ook zorgen en dat vertel ik ook aan mijn vriend, maar mijn vriend is allang blij dat ik goed oplet enz.
Oud 16-03-2006, 08:39
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 15-03-2006 @ 09:37 :
ik ben gelukkig ongesteld geworden (al is het nog niet veel). nou vroeg ik me iets af: vorige strip en deze stopweek heb ik sex gehad met condoom (de pil was deze strip niet veilig omdat ik de strip ervoor maar 14 pillen heb geslikt). Is de strip waar ik vrijdag mee begin gewoon weer veilig?
zou iemand antwoord willen geven op mijn vraag sorry voor mijn ongeduld, maar ik weet bijna zeker dat de strip waar ik mee begin vrijdag weer veilig is (aangezien ik vorige strip helemaal heb geslikt, ik heb wel op 1 dag een keer of 3 diarree gehad, maar ik moest toch al een condoom gebruiken), maar ik wil het even zeker weten
Oud 16-03-2006, 10:28
Konijn
Konijn is offline
Dan is je nieuwe strip gewoon vanaf de eerste pil weer veilig ja. Als je het echt helemaal zeker wilt weten, kun je altijd nog alleen de eerste week nog met een condoom seks hebben, maar het is volgens mij niet nodig.
Oud 16-03-2006, 15:20
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-03-2006 @ 11:28 :
Dan is je nieuwe strip gewoon vanaf de eerste pil weer veilig ja. Als je het echt helemaal zeker wilt weten, kun je altijd nog alleen de eerste week nog met een condoom seks hebben, maar het is volgens mij niet nodig.
ok, bedankt dan had ik het toch goed. ik heb bij de vorige strip net gedaan alsof ik weer opnieuw ben begonnen met de pil (voor de veiligheid) en als je voor het eerst begint is de pil ook de 1e maand niet veilig (als je buiten je menstuatie begint), dan is ie pas vanaf de tweede strip veilig. Dus ik beschouw de strip waar ik morgen mee begin als 'tweede' strip en hoef het gelukkig niet meer met condoom te doen *juicht stiekem*
Oud 18-03-2006, 11:55
Maura
Maura is offline
Even snel een vraagje: ik heb vorige maand voor het eerst doorgeslikt (microgynon 30). Normaal gesproken word ik altijd op de derde dag van de stopweek ongesteld. Kan dit nu anders zijn, door het doorslikken? Dankjewel!

(dit zal vast al eens eerder gevraagd zijn, maar ik kon het zo snel niet vinden en heb even weinig tijd...)
Oud 18-03-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Maura schreef op 18-03-2006 @ 12:55 :
Even snel een vraagje: ik heb vorige maand voor het eerst doorgeslikt (microgynon 30). Normaal gesproken word ik altijd op de derde dag van de stopweek ongesteld. Kan dit nu anders zijn, door het doorslikken? Dankjewel!

(dit zal vast al eens eerder gevraagd zijn, maar ik kon het zo snel niet vinden en heb even weinig tijd...)
Ja, dat kan. Vaak is het dan iets eerder in de stopweek dat je ongesteld wordt, maar het kan ook iets later zijn.
Oud 18-03-2006, 17:18
Verwijderd
Hoe zwaar is de microgynon 30?
En kan het effect dat de pil op je heeft ook veranderen, ook al slik je al een paar jaar dezelfde?

Ik vraag me namelijk af of bepaalde veranderingen daar aan kunnen liggen..
Oud 18-03-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 18-03-2006 @ 18:18 :
Hoe zwaar is de microgynon 30?
En kan het effect dat de pil op je heeft ook veranderen, ook al slik je al een paar jaar dezelfde?

Ik vraag me namelijk af of bepaalde veranderingen daar aan kunnen liggen..
microgynon30 is een vrij gemiddelde pil wat zwaarheid betreft. En ja, het effect kan veranderen, je kunt last van een bepaalde bijwerking krijgen terwijl je 'm al jaren slikt, zeker als je jong bent, doordat de hormoonconcentraties in je lichaam reageren op de pil maar ook van nature kunnen veranderen en dan dus anders reageren.
Oud 18-03-2006, 18:02
Maura
Maura is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-03-2006 @ 17:37 :
Ja, dat kan. Vaak is het dan iets eerder in de stopweek dat je ongesteld wordt, maar het kan ook iets later zijn.
Dankjewel!
Oud 18-03-2006, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-03-2006 @ 18:24 :
microgynon30 is een vrij gemiddelde pil wat zwaarheid betreft. En ja, het effect kan veranderen, je kunt last van een bepaalde bijwerking krijgen terwijl je 'm al jaren slikt, zeker als je jong bent, doordat de hormoonconcentraties in je lichaam reageren op de pil maar ook van nature kunnen veranderen en dan dus anders reageren.
okee
Oud 19-03-2006, 19:56
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Hey!
Ik zou graag ipv de pil een hormonenstaafje laten inplanten in mijn arm (da's dan voor 3 jaar), maar ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit. In ieder geval, het lijkt me handiger en veiliger (om geen dag te vergeten) dan de gewone pil. Maar werkt zoiets direct nadat het ingepland is, of pas na een tijdje? En hoelang dan?
Kan de huisdokter dat inplanten of moet dat door een gynaecoloog ofzo gebeuren?
Bedankt!
Oud 19-03-2006, 22:36
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
superdikkeknuf schreef op 19-03-2006 @ 20:56 :
Hey!
Ik zou graag ipv de pil een hormonenstaafje laten inplanten in mijn arm (da's dan voor 3 jaar), maar ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit. In ieder geval, het lijkt me handiger en veiliger (om geen dag te vergeten) dan de gewone pil. Maar werkt zoiets direct nadat het ingepland is, of pas na een tijdje? En hoelang dan?
Bedankt!
zeker weten dat je dat wilt doen? dat lijkt mij echt dood eng.

ik ben laatst naar mn huisarts geweest voor een nuvaring...dat is iets wat je vaginaal inbrengt en dat is dan voor 3 weken met 1 stopweek. dus daar je hoef je maar 1x in de maand aan te denken en het word ook helemaal vergoed door je verzekeraar. Ik heb dat genomen omdat ik ook zo nu en dan de pil vergat. En je hebt een gratis sms service dat precies bijhoudt wanneer je die ring weer moet veranderen.
ik zeg dit alleen, want misschien is dit dan ook een optie
Oud 21-03-2006, 19:47
boysloverrr
boysloverrr is offline
heb vraagj:
ben je bij de micro.. nog iets pil (sorry weet ff niet psies nu hoe die heet maar is wel bekende pil) ook beschermd in de stopweek? kan het niet in het boekje vinden en heb pas gehoord dat je niet bij elke pil beschermd ben dan dus... wie slikt hem en weet dat?
Oud 21-03-2006, 20:32
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
boysloverrr schreef op 21-03-2006 @ 20:47 :
heb vraagj:
ben je bij de micro.. nog iets pil (sorry weet ff niet psies nu hoe die heet maar is wel bekende pil) ook beschermd in de stopweek? kan het niet in het boekje vinden en heb pas gehoord dat je niet bij elke pil beschermd ben dan dus... wie slikt hem en weet dat?
Je slikt de microgynon30 waarschijnlijk.
Ben je al begonnen?
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je veilig vanaf het begin, al moet je dan wel netjes je strip afmaken hè. Als je dat gedaan hebt, hou je een stopweek van maximaal 7 dagen. Na die zeven dagen (of minder) moet je wel op tijd aan je nieuwe strip beginnen en dan ben je dus ook veilig (en beschermd tegen zwangerschap) in de stopweek.
Oud 22-03-2006, 10:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
superdikkeknuf schreef op 19-03-2006 @ 20:56 :
Hey!
Bedankt!
Het is afhankelijk van je huisarts of hij het zelf wil doen of overlaat aan een gyneacoloog. Als je het staafje de eerste dag van je menstruatie laat inbrengen ben je direct veilig. Ik ben pas metr een client meegegaan die de Implanon liet zetten. Het ziet er even wat beurs uit het staafje kun je tussen je vingers nemen, net een soort lucifer-formaat. Zolang het staafje niet breekt en goed is ingebracht hoef je je nergens zorgen over te maken. Voordeel is dat je een constante lage hormoondosis wordt afgegeven in het lichaam. Als je braakt of aan de diaree bent, heeft dat geen invloed op de betrouwbaarheid. Nadeel kan zijn dat je je menstruatie niet kunt regelen zoals met de anticonceptiepil/ nuvaring.

De client die 'm liet zetten gaf te kennen dat het niet pijnlijk was.
Oud 23-03-2006, 19:10
Sasbeest
Sasbeest is offline
Kan het zijn dat je menstruatie uitblijft/verlaat door lichamelijk letsel zoals een gekneusd stuitje? (ben overigens niet aan de pil).
Oud 23-03-2006, 19:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 23-03-2006 @ 20:10 :
Kan het zijn dat je menstruatie uitblijft/verlaat door lichamelijk letsel zoals een gekneusd stuitje? (ben overigens niet aan de pil).
Daar heb ik nog nooit over gehoord. Maar als je niet aan de pil bent, is het vrij normaal dat je menstruatie niet 100% regelmatig is
Oud 23-03-2006, 19:33
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-03-2006 @ 20:31 :
Daar heb ik nog nooit over gehoord. Maar als je niet aan de pil bent, is het vrij normaal dat je menstruatie niet 100% regelmatig is
Nee weet ik, ben ik ook niet. Maar ik vond 10 dagen wel erg veel!
Oud 24-03-2006, 08:20
Verwijderd
Hey,

misschien staat het antwoord op mijn vraag in de vorige 438 posts, maar ik voel me te beroerd om terug te lezen. Ik heb een vraagje;

Twaalf dagen geleden ben ik begonnen met de pil (microgynon 30) en na een week (afgelopen zondag) kreeg ik een soort spierpijn in m'n benen. Eerst viel het nog wel mee, maar nu is het echt erg. In de bijsluiter kan ik zo'n soort bijwerking niet vinden, dus misschien is het wat anders, maar ik heb deze pijn nog nooit gehad. Ik heb nu ook 39 graden koorts en voel me grieperig, misschien is het wel gewoon griep, maar ik vind die pijn in mijn benen zo raar.

Zijn er meiden die dit herkennen? Een collega van me vertelde dat ze echt ziek is geweest toen ze net met de pil begon, zou dat bij mij ook zo zijn? Of is het gewoon griep?

Alvast bedankt!
Oud 24-03-2006, 11:46
Verwijderd
Citaat:
RebEls schreef op 24-03-2006 @ 09:20 :
Hey,

misschien staat het antwoord op mijn vraag in de vorige 438 posts, maar ik voel me te beroerd om terug te lezen. Ik heb een vraagje;

Twaalf dagen geleden ben ik begonnen met de pil (microgynon 30) en na een week (afgelopen zondag) kreeg ik een soort spierpijn in m'n benen. Eerst viel het nog wel mee, maar nu is het echt erg. In de bijsluiter kan ik zo'n soort bijwerking niet vinden, dus misschien is het wat anders, maar ik heb deze pijn nog nooit gehad. Ik heb nu ook 39 graden koorts en voel me grieperig, misschien is het wel gewoon griep, maar ik vind die pijn in mijn benen zo raar.

Zijn er meiden die dit herkennen? Een collega van me vertelde dat ze echt ziek is geweest toen ze net met de pil begon, zou dat bij mij ook zo zijn? Of is het gewoon griep?

Alvast bedankt!
Het klinkt gewoon als griep. Maar als je je er echt zorgen over maakt, kun je de huisarts bellen om het te vragen, ik denk dat een afspraak maken hiervoor niet nodig is
Oud 24-03-2006, 12:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk ook dat het gewoon griep is. Een bekend symptoom van een echte griep is ook spierpijn dus het lijkt me wel logisch
Oud 24-03-2006, 18:11
Onbekend
Onbekend is offline
Ik heb een probleempje.. Ik heb diarree.. Pas sinds een uurtje ong. en heb me pil gisteravond rond 10 uur genomen.. ik ben in mijn laatste week van mijn strip?

What to do?
Oud 24-03-2006, 20:32
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 24-03-2006 @ 19:11 :
Ik heb een probleempje.. Ik heb diarree.. Pas sinds een uurtje ong. en heb me pil gisteravond rond 10 uur genomen.. ik ben in mijn laatste week van mijn strip?

What to do?
Als je echt zo erg diarree hebt dat je je pil niet 'binnenhoudt', kun je denk ik het beste per direct een stopweek houden.
Omdat je in de laatste week bent, maakt dat niks uit.
Je moet dan dus volgende week vrijdag weer beginnen.
Oud 25-03-2006, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-03-2006 @ 13:35 :
Ik denk ook dat het gewoon griep is. Een bekend symptoom van een echte griep is ook spierpijn dus het lijkt me wel logisch
Ik heb de dokter gebeld, het is idd gewoon griep. Als die pijn in m'n benen volgende week niet over is moet ik naar hem toe, maar het is nu al een stuk minder!
Oud 26-03-2006, 11:48
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Hey,

Ik heb net stopweek gehad, en normaal moet ik mijn pil dan terug beginnen nemen op zaterdag. Maar dat ben ik gisteren dus vergeten... Ik heb ze nu vandaag (zondag) wel genomen. Is het erg dat ik mijn stopweek met een dag verlengd heb (en ben ik dan nog veilig?)? Of moet ik de pil van gisteren ook ineens nemen? (maar dan ben ik zeker niet meer veilig, ik neem 'm smorgends dus de 12u is al lang voorbij)

hmm, lastig
Oud 26-03-2006, 12:16
Onbekend
Onbekend is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-03-2006 @ 21:32 :
Als je echt zo erg diarree hebt dat je je pil niet 'binnenhoudt', kun je denk ik het beste per direct een stopweek houden.
Omdat je in de laatste week bent, maakt dat niks uit.
Je moet dan dus volgende week vrijdag weer beginnen.
er zat meer dan 12 uur tussen het innemen van d pil en de diarree.. En ik hoefde maar 1x naar de wc.. dus het bleef niet komen ofzo. Ik ben gewoon doorgegaan met de pil? Is dat een probleem?
Oud 26-03-2006, 12:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 26-03-2006 @ 13:16 :
er zat meer dan 12 uur tussen het innemen van d pil en de diarree.. En ik hoefde maar 1x naar de wc.. dus het bleef niet komen ofzo. Ik ben gewoon doorgegaan met de pil? Is dat een probleem?
Nee dan is de pil gewoon goed opgenomen in je lichaam, dus is er geen probleem
Oud 26-03-2006, 19:57
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-03-2006 @ 12:48 :
Hey,

Ik heb net stopweek gehad, en normaal moet ik mijn pil dan terug beginnen nemen op zaterdag. Maar dat ben ik gisteren dus vergeten... Ik heb ze nu vandaag (zondag) wel genomen. Is het erg dat ik mijn stopweek met een dag verlengd heb (en ben ik dan nog veilig?)? Of moet ik de pil van gisteren ook ineens nemen? (maar dan ben ik zeker niet meer veilig, ik neem 'm smorgends dus de 12u is al lang voorbij)

hmm, lastig
Ja, je stopweek verlengen is altijd fout!!
En een extra pil innemen helpt niet meer natijd.
Je moet in ieder geval de komende 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel gebruiken als je seks hebt, en als je de afgelopen week seks hebt gehad, bestaat er een kans dat je zwanger bent geraakt.
Oud 27-03-2006, 08:52
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-03-2006 @ 20:57 :
Ja, je stopweek verlengen is altijd fout!!
En een extra pil innemen helpt niet meer natijd.
Jawel, je moet dan wel alsnog de pil van de dag ervoor innemen, ook al zou dat betekenen dat je er 2 tegelijk zou moeten slikken..

Regels voor berichten