Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2006, 10:59
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Loor schreef op 04-07-2006 @ 11:54 :
Even een vraagje; klopt het dat je na twee weken slikken al een stopweek mag nemen? Of hoelang moet je in ieder geval slikken?
Nee!
Je moet minstens 21 pillen (= 3 weken) slikken, daarna mag je een stopweek houden van maximaal 7 dagen. Ga niet experimenteren met de pil.
Oud 04-07-2006, 19:02
Konijn
Konijn is offline
Het kan eventueel wel hoor, na twee weken. Je kunt namelijk in de derde week, als je een pil vergeet, besluiten om extra pillen te nemen of om gelijk te stoppen. Dit zou dus ook kunnen betekenen dat je de eerste pil van de derde week vergeet en dan stopt, dan heb je ook maar twee weken geslikt.
Of het echt handig/slim/goed/gezond is om te doen, is een tweede.
Oud 04-07-2006, 19:45
Verwijderd
Oeps....pil vergeten op de laatste dag van de 'eerste' week. Ik ben vorige week maandag met een nieuwe strip begonnen, maar zonder stopweek in te lassen, en ik ben gisteravond (maandag weer dus) de pil vergeten te nemen (en sex gehad). Ik heb hem meer dan 12 uur te laat ingenomen. Ik heb voor de zekerheid maar een MAP gehaald maar ik weet niet zeker of ik deze wel moet nemen (liever niet natuurlijk ) omdat het eigenlijk niet de eerste week is (ivm doorslikken) of telt dit wel als een eerste week?

Ik slik ministat btw, en ik heb perongeluk de bijsluiter weggegooid
Oud 04-07-2006, 20:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 04-07-2006 @ 20:45 :
Oeps....pil vergeten op de laatste dag van de 'eerste' week. Ik ben vorige week maandag met een nieuwe strip begonnen, maar zonder stopweek in te lassen, en ik ben gisteravond (maandag weer dus) de pil vergeten te nemen (en sex gehad). Ik heb hem meer dan 12 uur te laat ingenomen. Ik heb voor de zekerheid maar een MAP gehaald maar ik weet niet zeker of ik deze wel moet nemen (liever niet natuurlijk ) omdat het eigenlijk niet de eerste week is (ivm doorslikken) of telt dit wel als een eerste week?

Ik slik ministat btw, en ik heb perongeluk de bijsluiter weggegooid
bijsluiters kun je gewoon via google vinden hoor.

en als je doorslikt geldt de vierde week natuurlijk niet als de eerste week. Anders zie je de dag dat je em in de vierde week vergeten bent als stopweek(dag) en slik je gewoon weer verder. (Als je ten minste geen zin hebt ongesteld te worden)
Oud 04-07-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 04-07-2006 @ 21:27 :
bijsluiters kun je gewoon via google vinden hoor.

en als je doorslikt geldt de vierde week natuurlijk niet als de eerste week. Anders zie je de dag dat je em in de vierde week vergeten bent als stopweek(dag) en slik je gewoon weer verder. (Als je ten minste geen zin hebt ongesteld te worden)
Nou ja, aan de bijsluiter zou ik ook niet veel hebben gehad want ik weet wel wat ik moet doen als wanneer ik hem in de eerste, tweede of derde week vergeet....maar dit soort situaties staan er niet in .

Ik hoef dus geen MAP te slikken?
Oud 05-07-2006, 10:14
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 04-07-2006 @ 21:46 :
Nou ja, aan de bijsluiter zou ik ook niet veel hebben gehad want ik weet wel wat ik moet doen als wanneer ik hem in de eerste, tweede of derde week vergeet....maar dit soort situaties staan er niet in .
'Dit soort situaties' staan er wel in, alleen beschreven bij week 3 . Alles wat je meer slikt na week 3 geldt allemaal als week 3.
Oud 05-07-2006, 16:08
zeker
zeker is offline
Ik slik microgynon 30 en ik ben de pil vergeten in week 1. Ik weet dat ik het dan 7 dagen met condoom moet doen, maar dat waren we heel even vergeten. Hij is niet in me klaar gekomen en het was maar heel even. Hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben? bijna nihil toch?

ps: verder heb ik de pil goed doorgeslikt.
Oud 05-07-2006, 17:17
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
zeker schreef op 05-07-2006 @ 17:08 :
Ik slik microgynon 30 en ik ben de pil vergeten in week 1. Ik weet dat ik het dan 7 dagen met condoom moet doen, maar dat waren we heel even vergeten. Hij is niet in me klaar gekomen en het was maar heel even. Hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben? bijna nihil toch?

ps: verder heb ik de pil goed doorgeslikt.
In voorvocht zit ook zaadcellen, maar de kans is volgens mij klein ja. Maar let er voor de volgende keer even op, scheelt een hoop gestress.
Oud 05-07-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 05-07-2006 @ 11:14 :
'Dit soort situaties' staan er wel in, alleen beschreven bij week 3 . Alles wat je meer slikt na week 3 geldt allemaal als week 3.
Ik heb voor de zekerheid maar even met de huisartsassistente gebeld en die zei dat ik de MAP wel moest slikken omdat ik kans had op een zwangerschap. Ik snap er nog steeds niets van
Oud 05-07-2006, 23:58
Kira20
Kira20 is offline
hallo,

Ik heb een vraagje..
Afgelopen maandag ben ik begonnen met een nieuwe strip.
Vandaag heb ik om half 10, 2 laxeerpillen genomen. Ik dacht er later pas aan dat dat eigenlijk helemaal niet kan omdat ik aan de pil ben, en die neem ik 's avonds (nadat ik de laxeerpillen had genomen) Ik heb de afgelopen week wel sex gehad. Mijn vraag is nu, moet ik een morning after halen? of zal ik het maar laten zo en verder gaan met deze pil strip en deze maand een condoom gebruiken? ik weet het namelijk niet meer.

alvast bedankt! x
Oud 06-07-2006, 08:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kira20 schreef op 06-07-2006 @ 00:58 :
hallo,

Ik heb een vraagje..
Afgelopen maandag ben ik begonnen met een nieuwe strip.
Vandaag heb ik om half 10, 2 laxeerpillen genomen. Ik dacht er later pas aan dat dat eigenlijk helemaal niet kan omdat ik aan de pil ben, en die neem ik 's avonds (nadat ik de laxeerpillen had genomen) Ik heb de afgelopen week wel sex gehad. Mijn vraag is nu, moet ik een morning after halen? of zal ik het maar laten zo en verder gaan met deze pil strip en deze maand een condoom gebruiken? ik weet het namelijk niet meer.

alvast bedankt! x
Binnen vier uur dat je de pil hebt genomen, heb je toen heel ontzettend last van diarree?! De pil heeft nl 4 uur nodig om in je bloed opgenomen te worden.
Oud 06-07-2006, 08:57
Kira20
Kira20 is offline
nee ik heb helemaal nergens last van gehad. zelfs nu na 12 uur nog niet dus dan zou de pil wel goed opgenomen zijn in mijn bloed denk ik?
ik ben alweer gerustgesteld
bedankt voor je reactie!
Oud 06-07-2006, 09:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kira20 schreef op 06-07-2006 @ 09:57 :
nee ik heb helemaal nergens last van gehad. zelfs nu na 12 uur nog niet dus dan zou de pil wel goed opgenomen zijn in mijn bloed denk ik?
ik ben alweer gerustgesteld
bedankt voor je reactie!
no prob's
Oud 06-07-2006, 09:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 05-07-2006 @ 21:37 :
Ik heb voor de zekerheid maar even met de huisartsassistente gebeld en die zei dat ik de MAP wel moest slikken omdat ik kans had op een zwangerschap. Ik snap er nog steeds niets van
Nou zeg wat vaag! Heb je wel duidelijk gezegd dat het om de vierde week ging!!
Oud 06-07-2006, 22:02
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb net heel dom gedaan (maar daar wil ik geen commentaar op)

Ik heb net seks gehad terwijl ik een pil in de eerste week vergeten was. Hij is niet klaargekomen, en verder heb ik wel gewoon pillen geslikt.

Is de kans op zwangerschap zo groot dat ik een morning after moet halen of is die kans nog steeds erg klein?

-edit- kan dat gewoon bij de apotheek zonder afspraak enzo?

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 22:16.
Oud 06-07-2006, 22:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 06-07-2006 @ 23:02 :
Ik heb net heel dom gedaan (maar daar wil ik geen commentaar op)

Ik heb net seks gehad terwijl ik een pil in de eerste week vergeten was. Hij is niet klaargekomen, en verder heb ik wel gewoon pillen geslikt.

Is de kans op zwangerschap zo groot dat ik een morning after moet halen of is die kans nog steeds erg klein?

-edit- kan dat gewoon bij de apotheek zonder afspraak enzo?
kijk ff zes posts boven je

en euh, de MAP halen kan je miss wat zorgen besparen de rest van de maand?
Oud 06-07-2006, 22:27
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 06-07-2006 @ 23:22 :
kijk ff zes posts boven je

en euh, de MAP halen kan je miss wat zorgen besparen de rest van de maand?
Mja,
Maar zij had geen stopweek gehouden.

Idd, ik had ondertussen al bedacht dat ik het sowieso doe, liever wel terwijl het niet nodig is, dan niet terwijl het wel nodig is.
Oud 07-07-2006, 11:08
vosje16
vosje16 is offline
De dokter heeft me Panotile voorgeschreven. Dit zijn oordruppeltjes. In de bijsluiter staat wel dat het antibiotica en bijnierschorshormoon bevat. Nu vraag ik mij af of het de pil kan beïnvloeden...

Er staat wel dat het toegediend mag worden indien je zwanger of borstvoeding geeft dus ik neem aan dat het niet tot in je lichaam raakt?

Iemand enig idee?
Oud 07-07-2006, 16:30
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 07-07-2006 @ 12:08 :
De dokter heeft me Panotile voorgeschreven. Dit zijn oordruppeltjes. In de bijsluiter staat wel dat het antibiotica en bijnierschorshormoon bevat. Nu vraag ik mij af of het de pil kan beïnvloeden...

Er staat wel dat het toegediend mag worden indien je zwanger of borstvoeding geeft dus ik neem aan dat het niet tot in je lichaam raakt?

Iemand enig idee?
Misschien in de bijsluiter van je pil kijken als het niet in de bijsluiter van die oordruppels staat?
Oud 07-07-2006, 16:52
vosje16
vosje16 is offline
Welja, in de bijsluiter staat dat antibiotica de pil kan tegenwerken dacht ik...Maar 'k neem aan dat dat enkel is wanneer je antibiotica slikt? En dus niet als het in je oor zit (enkel uitwendig)?
Oud 07-07-2006, 17:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 07-07-2006 @ 17:52 :
Welja, in de bijsluiter staat dat antibiotica de pil kan tegenwerken dacht ik...Maar 'k neem aan dat dat enkel is wanneer je antibiotica slikt? En dus niet als het in je oor zit (enkel uitwendig)?
Ik gebruik al een hele tijd astmamedicijnen waarin corticosteroiden (bijnierschorshormonen) zitten en deze beinvloeden de werking van de pil ook niet dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Hoe dat zit met die antibiotica weet ik niet maar als er in beide bijsluites niets staat en je in de apotheek niets gezegd is valt het wel mee denk ik. Je zou eens op de naam van het medicijn kunnen zoeken met google, dan vind je soms uitgebreidere bijsluiters.
Oud 08-07-2006, 12:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 07-07-2006 @ 17:52 :
Er zijn relatief (gezien de hoeveelheid soorten antibiotica) weinig die ten koste van de veiligheid van de anticonceptiepil gaan.

edit, heb even gegoogled om welke soorten ab het gaat:
Citaat:
Wat te doen bij de interactie van de pil met een antibioticumkuur?

Er zijn zwangerschappen beschreven bij combinatie van de anticonceptiepil en bepaalde antibiotica , namelijk amoxicilline en tetracyclines ( doxycycline , minocycline en tetracycline ). Er is mogelijk een kleine verhoging van de kans op zwangerschap bij combinatie met de anticonceptiepil.
https://www.mijnapotheek.nl/shop7day...read.asp?ID=62
Oud 08-07-2006, 20:56
kattebolleke
kattebolleke is offline
Ik volg dit topic niet, maar ik heb even een vraagje dus sorry als hij al moest gesteld zijn : ik slik nu al bijna 2 maand de pil en gisteren heb ik seks gehad (zonder condoom dus). Nu zag ik vandaag dat ik ooit eens één pil ben vergeten, en ik denk dat ik die eergisteren ben vergeten, omdat ik toen bij mijn oma ben blijven slapen. Nu vraag ik me af, kan dit kwaad?

Oja, en beïnvloedt alcohol de pil?

Bedankt !
Oud 08-07-2006, 22:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kattebolleke schreef op 08-07-2006 @ 21:56 :
Ik volg dit topic niet, maar ik heb even een vraagje dus sorry als hij al moest gesteld zijn : ik slik nu al bijna 2 maand de pil en gisteren heb ik seks gehad (zonder condoom dus). Nu zag ik vandaag dat ik ooit eens één pil ben vergeten, en ik denk dat ik die eergisteren ben vergeten, omdat ik toen bij mijn oma ben blijven slapen. Nu vraag ik me af, kan dit kwaad?

Oja, en beïnvloedt alcohol de pil?

Bedankt !
In welke week van je strip zat je toen je die pil bent vergeten?

Alcohol beinvloedt de werking van de pil niet.
Oud 09-07-2006, 10:48
Babette
Babette is offline
Ik heb de Microgynon 30 en ik heb nou al 2 strippen geslikt, heb dus 1x doorgeslikt. Nou wil ik weer doorslikken maar kan dat? Is dit niet slecht of heeft dit consequenties?
Oud 09-07-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Babette schreef op 09-07-2006 @ 11:48 :
Ik heb de Microgynon 30 en ik heb nou al 2 strippen geslikt, heb dus 1x doorgeslikt. Nou wil ik weer doorslikken maar kan dat? Is dit niet slecht of heeft dit consequenties?
hangt van jou af, sommige mensen krijgen buikpijn en anderen niet, of doorbraakbloedingen ofzo

volgens mn mama is doorslikken slecht en wil ze niet dat ik dat doe maar de dokter zei dat t wel kon al was t tegen je lichaamslogica in dus was niet raar als je klachten kreeg.
Oud 09-07-2006, 11:15
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Babette schreef op 09-07-2006 @ 11:48 :
Het is niet slecht, opzich. Je zou alleen wel een doorbraakbloeding kunnen krijgen als je te lang doorslikt, maar dat gebeurt niet bij iedereen.
Oud 09-07-2006, 11:54
Verwijderd
ik ga volgende week op vakantie en dan wil ik dus niet ongesteld zijn, maar uiteraard komt het natuurlijk weer net zo uit dat ik nu de laatste 6 pillen moet slikken (en dat ik dus volgende week ongesteld word )

wat is nu het handigste om te doen? doorslikken of nu mijn stopweek inlassen?

ik heb nl ook niet echt zin in doorbraakbloedingen (had ik eerder wel eens last van met doorslikken, nu weet ik niet, onlangs niet gedaan)

maar als ik nu een stopweek inlas, dan is de pil toch weer veilig zodra ik aan mijn nieuwe strip begin?
Oud 09-07-2006, 12:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Urm schreef op 09-07-2006 @ 12:54 :
ik ga volgende week op vakantie en dan wil ik dus niet ongesteld zijn, maar uiteraard komt het natuurlijk weer net zo uit dat ik nu de laatste 6 pillen moet slikken (en dat ik dus volgende week ongesteld word )

wat is nu het handigste om te doen? doorslikken of nu mijn stopweek inlassen?

ik heb nl ook niet echt zin in doorbraakbloedingen (had ik eerder wel eens last van met doorslikken, nu weet ik niet, onlangs niet gedaan)

maar als ik nu een stopweek inlas, dan is de pil toch weer veilig zodra ik aan mijn nieuwe strip begin?
Ik zou doorslikken. Het ligt er alleen aan hoe je lichaam daar op reageert. Bij mij ging het altijd wel goed. Ik vind doorslikken makkelijker dan nu een stopweek houden omdat je dan op dezelfde dag ongesteld blijft worden en je schopt je ritme niet zo in de war dan.
Oud 10-07-2006, 14:59
JJ13
JJ13 is offline
ik ben na de nuvaring alweer 2,5 week aan de ministat. wel even wennen aan het ritme dat je 22 pillen slikt en een stopweek van 6 dagen moet houden.
Oud 10-07-2006, 16:59
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Ik zit nu in mijn vierde week vd pil (ik heb hem doorgenomen).
Nu ben ik gisteren mijn pil vergeten in te nemen.
Ik ben hem later dan 12 uur na het vergeten ingenomen.
Ik ben gisteren bij mijn vriend blijven slapen en we hebben seks gehad.
Wat is het beste wat ik nu kan doen:
een stopweek inlassen of de pil gewoon verder doornemen?
Oud 10-07-2006, 17:24
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Hannekeuh schreef op 10-07-2006 @ 17:59 :
Ik zit nu in mijn vierde week vd pil (ik heb hem doorgenomen).
Nu ben ik gisteren mijn pil vergeten in te nemen.
Ik ben hem later dan 12 uur na het vergeten ingenomen.
Ik ben gisteren bij mijn vriend blijven slapen en we hebben seks gehad.
Wat is het beste wat ik nu kan doen:
een stopweek inlassen of de pil gewoon verder doornemen?
Je moet geen stopweek inlassen, want dan was die seks niet veilig! Je moet de pil nu gewoon doorslikken (7 dagen of 21 dagen, daar verschillen de meningen over). Kijk bijvoorbeeld eens in je bijsluiter of op www.pilvergeten.nl (en dan geldt de vierde week als derde week).
Oud 10-07-2006, 17:46
Bloem
Bloem is offline
Als die vierde week als derde week geldt kun je dus wel nu een stopweek inlassen zonder dat het onveilig is, als je maar na 7 dagen weer begint. Toch?
Oud 10-07-2006, 21:18
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-07-2006 @ 18:46 :
Als die vierde week als derde week geldt kun je dus wel nu een stopweek inlassen zonder dat het onveilig is, als je maar na 7 dagen weer begint. Toch?
Dat had gekund als ze dat gedaan had zodra ze er een vergeten was. Maar die heeft ze daarna nog geslikt, daar word het onveilig van.
Oud 11-07-2006, 10:35
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 10-07-2006 @ 22:18 :
Dat had gekund als ze dat gedaan had zodra ze er een vergeten was. Maar die heeft ze daarna nog geslikt, daar word het onveilig van.
ik heb dat ook een keer gedaan, toen was ik ziek en de pil van vrijdag had ik twee keer uitgespuugd, zaterdagmiddag een nieuwe genomen en zaterdagavond die van zaterdag. savonds een stuk of 5 keer overgegeven. ik heb toen een stopweek gehouden vanaf vrijdag en ben vrijdag weer begonnen. wel moest ik van de apotheek een maand een condoom gebruiken.
je kan toch alsnog stoppen en dan de stopweek rekenen vanaf de dag dat je m al vergeten was, ook al heb je m ingenomen, dan wordt je stopweek gewoon wat 'korter'.

Laatst gewijzigd op 11-07-2006 om 10:38.
Oud 11-07-2006, 15:00
lso
lso is offline
Kan ik de pil zomaar opnieuw beginnen nemen?

Een maand geleden ben ik gestopt met de pil te nemen. Mijn relatie was al enkele maanden gedaan en omdat het een redelijk zware pil was, dacht ik dat dat beter zou zijn.

Komende zaterdag zou ik normaal gezien ongesteld moeten zijn maar omdat ik net dan op reis vertrek naar Italië lijkt me dat jammer. Ik haat het om in de hitte op reis ongesteld te zijn...

Mag ik vandaag (een willekeurige dag dus) weer met de pil beginnen? Word ik dan twee maanden niet ongesteld...?

Bedankt!
Oud 11-07-2006, 15:14
Verwijderd
Je kan het sowieso doen, het is niet gevaarlijk ofzo, maar ik weet niet of je menstruatie dan ook wegblijft.
Oud 11-07-2006, 16:13
Bloem
Bloem is offline
Je kunt inderdaad gewoon beginnen, je moet dan wel minimaal een week slikken voordat je tegen zwangerschap beschermd bent. Of je menstruatie dan weg blijft lijkt me twijfelachtig, ik denk dat je dan eerder weer had moeten beginnen.
Oud 12-07-2006, 09:59
Tsu
Tsu is offline
Ok ik heb een vraagje..

Ik slik Rigevidon (zelfde als microgynon) en het volgende is gebeurd: Ik keek zonet op mijn pillenstrip en ik zag dat ik de pil van dinsdag nog niet had ingenomen... Dus die nam ik meteen alsnog in, maar wat blijkt nou. Ik heb wel gister een pil genomen, maar van een andere dinsdag (wanneer ik dus mijn laatste pil altijd inneem na een tijd de pil hebben geslikt). Ik heb nu die al ingenomen, wat moet ik nu doen? Want ik loop nu zeg maar een pil voor.
Eigenlijk moet ik vanavond om 6 uur de pil van woensdag innemen, maar ik heb zonet al een pil ingenomen, omdat ik dus dacht dat ik die vergeten was (wat niet zo was).

Help
Oud 12-07-2006, 10:43
Konijn
Konijn is offline
Het is voor een keertje niet erg om per ongeluk een pil teveel te slikken, dus gewoon vanavond een nieuwe nemen lijkt me de beste optie.
Je zou ook je tijd kunnen verschuiven en de rest van de strip de pil nemen om 11 uur 's ochtends, maar dat lijkt me niet makkelijk..
Denk er wel aan dat als je vanavond een nieuwe neemt, je er aan het eind van de strip eentje minder hebt en dus eventueel eentje uit een reservestrip kunt slikken (hoeft niet per se, maar hou er dan wel rekening mee dat je vaste stopdag verschuift).
Oud 12-07-2006, 10:45
Tsu
Tsu is offline
Maar is het niet gewoon handig om morgen pas weer de volgende in te nemen? Dat ik nu gewoon als het ware de pil in heb genomen die ik vanavond eigenlijk moet?

Dan heb ik alleen het probleem dat ik het eerder heb ingenomen dan normaal.

En dan neem ik morgen die van donderdag in en maak het zo helemaal af, totdat ik nog die ene pil over heb van woensdag. Die neem ik ook, en dan heb ik alles gewoon goed ingenomen?
Oud 12-07-2006, 10:47
Konijn
Konijn is offline
Dat kan natuurlijk ook (want tussen vandaag 11 uur en morgenavond 6 uur zit minder dan 36 uur), alleen dat is veel verwarrender, omdat dan de dagen op je strip niet meer overeenkomen met de dag zelf. Wat dus betekent dat je het sneller vergeet of niet meer weet of je wel of niet de pil al hebt genomen.
Oud 12-07-2006, 10:57
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-07-2006 @ 11:47 :
Dat kan natuurlijk ook (want tussen vandaag 11 uur en morgenavond 6 uur zit minder dan 36 uur), alleen dat is veel verwarrender, omdat dan de dagen op je strip niet meer overeenkomen met de dag zelf. Wat dus betekent dat je het sneller vergeet of niet meer weet of je wel of niet de pil al hebt genomen.

Ja precies, ik vind het altijd zo verrot uitleggen

Dus ik doe gewoon vanavond niet de pil innemen (die heb ik eigenlijk vanmorgen ingenomen) en morgen doe ik gewoon de normale strip volgen vanaf donderdag dus.
En neem ik alles gewoon op volgorde in.
Oud 13-07-2006, 00:05
5803
5803 is offline
Ik had een vraag, misschien heel dom maar toch wil ik het weten.

Ik weet dat als je de pil slikt, je ongesteldheid niet meer echte ongesteldheid is. Maar deze 'nepongesteldheid', stel dat je ondanks de pil toch zwanger bent, blijft deze dan ook uit? Anders gezegd, hoe kom je er achter dat je zwanger bent, als je de pil slikt?
Oud 13-07-2006, 11:25
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
5803 schreef op 13-07-2006 @ 01:05 :
Ik had een vraag, misschien heel dom maar toch wil ik het weten.

Ik weet dat als je de pil slikt, je ongesteldheid niet meer echte ongesteldheid is. Maar deze 'nepongesteldheid', stel dat je ondanks de pil toch zwanger bent, blijft deze dan ook uit? Anders gezegd, hoe kom je er achter dat je zwanger bent, als je de pil slikt?
meestal blijft deze ongesteldheid ook uit.
Oud 14-07-2006, 08:44
Ui
Ui is offline
hallo, ik had een vraagje.
ik heb de pil deze maand doorgeslikt. en nu ben ik hem een keertje vergeten. ik heb hem zaterdag vergeten. maandag morgen kwam ik hier pas achter, en hem meteen ingenomen (de pil van zondag wel genomen.) ik kan nergens op internet vinden of je dan nog veilig bent. want als het in week 2 of 3 gebeurd schijnt het niet erg te zijn. maar hoe zit het als je de pil door slikt?

groetjes
Oud 14-07-2006, 10:17
Konijn
Konijn is offline
Als je de pil doorslikt, geldt dat als week 3.
Let er dus wel op dat je niet binnen nu en een week stopt met de pil (Ik hou zelf altijd 21 dagen aan). Overigens hoef je zo'n vergeten pil niet meer in te nemen als je al zo'n tijd verder bent, heeft totaal geen nut.
Oud 15-07-2006, 10:05
butalia
butalia is offline
Ik had een vraagje, ik heb ooit een keer een pil laten vallen en die niet meer terug gevonden dus heb ik aan het einde van de strip een pil gepakt. Nu mis ik dus de laatste pil voor de stopweek, mijn vraag is of ik ook 1 dag eerder kan beginnen met de stopweek, ik heb gister nog wel seks gehad, is dit veilig?
Oud 15-07-2006, 10:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
butalia schreef op 15-07-2006 @ 11:05 :
Ik had een vraagje, ik heb ooit een keer een pil laten vallen en die niet meer terug gevonden dus heb ik aan het einde van de strip een pil gepakt. Nu mis ik dus de laatste pil voor de stopweek, mijn vraag is of ik ook 1 dag eerder kan beginnen met de stopweek, ik heb gister nog wel seks gehad, is dit veilig?
Dat is niet veilig. Je moet minstens 21 pillen (= 1 hele strip) slikken voor het veilig is. Je moet in dit geval de laatste pil van je strip (die je dus al genomen hebt) vervangen door een pil uit een reservestrip zodat je er toch 21 geslikt hebt, dan kan je aan je stopweek beginnen.
Oud 15-07-2006, 11:02
Bloem
Bloem is offline
Huh, dat van die 21 pillen hoeft toch niet? Als je je stopweek wilt vervroegen kun je toch gewoon een paar dagen eerder stoppen, als je maar wel na 7 dagen weer begint?

Anders heb ik altijd erg veel mazzel gehad
Topic gesloten

Regels voor berichten