Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 12-08-2006 @ 20:30 :
Waar bestaat et uit?
www.sonjabakker.nl

9 weken lang volgens een boek eten. Via weekmenu's dus, ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - diner - "tussendoor".
Variatie en het werkt ook met bepaalde productgroepen enzo, zo mag je dingen en dagen onderling niet verwisselen. Je kunt het 9 weken volgen, maar ook 2 x 9 weken oid.
Oud 12-08-2006, 20:22
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Sophie schreef op 12-08-2006 @ 20:47 :
www.sonjabakker.nl

9 weken lang volgens een boek eten. Via weekmenu's dus, ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - diner - "tussendoor".
Variatie en het werkt ook met bepaalde productgroepen enzo, zo mag je dingen en dagen onderling niet verwisselen. Je kunt het 9 weken volgen, maar ook 2 x 9 weken oid.
Volgens mij is het echt een slecht dieet! Heb pas ook zo'n boek bekeken en het is echt zó weinig! Logisch dat je daarvan afvalt!! Echt geen normale hoeveelheden...
Dus als je dan weer normaal gaat eten komt alles er gewoon weer even hard bij...of je moet altijd oz blijven eten maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn!
Oud 12-08-2006, 20:23
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sophie schreef op 12-08-2006 @ 20:47 :
www.sonjabakker.nl

Ik bedoelde meer inhoudelijk Waar snijdt ze in? Wat benadrukt ze in je voeding? Is het een nieuwe eetstijl, mindert ze in alles, of benadrukt ze juist dingen die je stofwisseling bevorderen?
Oud 12-08-2006, 20:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sophie schreef op 12-08-2006 @ 19:28 :
Sonja Bakker: wie heeft het gedaan/doet het/wil het doen? Vertel!

Mijn tante is hier tot nu toe 6 weken mee bezig geweest en 8 kilo afgevallen, dus ik er ben "ook maar" in mee gegaan.
Ben nu 6 dagen bezig en het gaat erg goed, vind het niet moeilijk om vol te houden en heb geen honger tussendoor. Heb (nog) geen weegschaal, maar ben in deze 6 dagen al zichtbaar afgevallen, denk 1,5/2 kilo. Voel me er in ieder geval erg goed bij. Ik wil graag 10-15 kilo afvallen. Heb veel positieve verhalen gehoord, dus ben ook benieuwd of het andere mensen hier is gelukt.
dat is wel erg snel... ik weet niet of je serieus overgewicht hebt, maar anders ben je niet goed bezig. Het gaat dan veel te snel en mocht je dan ooit normaal gaan eten, het komt erbij en zelfs meer, het bekende jojo effect.
Oud 12-08-2006, 20:46
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-08-2006 @ 21:29 :
dat is wel erg snel... ik weet niet of je serieus overgewicht hebt, maar anders ben je niet goed bezig. Het gaat dan veel te snel en mocht je dan ooit normaal gaan eten, het komt erbij en zelfs meer, het bekende jojo effect.
Dit tempo is inderdaad alleen aan te raden als het gaat om zoveel vet. Jojo effect is overigens de reden dat ik niet geloof in dieet. Ik hou van lifestylechange <3
Oud 12-08-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 12-08-2006 @ 21:29 :
Oh, maar ik wil zo veel kilo ook helemaal niet in 9 weken afvallen, daarom is het ook mogelijk om het gewoon vaker achter elkaar te doen. En natúúrlijk is het uiteindelijk een kwestie van gezonder eten en meer bewegen en daar ben ik nu ook mee bezig, de eerste paar weken alleen a.d.h.v. dit boek om een beetje op gang te komen.

@milan dido: ja, ga dat op haar site lezen of zo. Er zit een theorie achter: variatie, op regelmatige tijden eten en meer bewegen. Het is volgens haar belangrijk om 5/6 keer per dag te eten om je stofwisseling te stimuleren. En dat is helemaal niets nieuws, maar het boek is wel een soort van steuntje in de rug.
Oud 12-08-2006, 21:52
Verwijderd
@ikkuh5: ik ben nu een week bezig en vind het totaal niet weinig. Je eet 3 maaltijden per dag en 3 tussen doortjes. Ik heb bijna het idee dat ik meer eet dan normaal. Uiteraard zijn het bij elkaar opgeteld niet zo veel kalorieen nee, ik denk per dag 1200, de ene dag wat meer, de andere dag wat minder, maar ik denk dat dat juist nodig is om af te vallen. En ja, na dit dieet is het de bedoeling om gezond te blijven eten ja. Het is ook geen "crashdieet", maar een -leer hoe je gezond en gevarieerd kunt eten boek-, meer een hulpmiddel om een ritme te krijgen, zoiets.
Oud 12-08-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Sophie schreef op 12-08-2006 @ 22:52 :
Het is ook geen "crashdieet"
1200 kcal vind ik anders behoorlijk "crash".
Oud 12-08-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2006 @ 22:53 :
1200 kcal vind ik anders behoorlijk "crash".
Ja? Ik heb ooit eens via www.overgewicht.nl berekend hoeveel kcal ik per dag zou mogen hebben om binnen 6 maanden 10 kilo af te vallen en dat lag op 1000. Dat lijkt me niet gezond nee.

Oh trouwens, ik heb me vergist, ik heb het totaal kcal van vandaag berekend, waarin het diner toevallig bestond uit maar 300 kcal, dat is de enige dag in de week dat het zo licht is. De rest van de dagen is over het algemeen aardappelen/rijst/pasta + groente + vlees(vervanger), dat komt dan meer neer op 1500 kcal denk ik.

In ieder geval, ik heb al veel positieve verhalen gehoord (ook over op gewicht blijven ná het dieet) en ook verschillende reacties gelezen van voedingsexperts, het is erg goed beoordeeld.
Oud 12-08-2006, 22:04
Verwijderd
Ik heb ook veel negatieve reacties gelezen van voedingsexperts...het is maar net wat je leest en wilt geloven.

Natuurlijk kan het altijd minder, maar 1200 kcal vind ik erg weinig en alleen geschikt voor mensen die echt veel overgewicht hebben en dan eigenlijk alleen onder begeleiding, omdat je de kans hebt veel voedingsstoffen te missen ed. Bij 1000 kcal geldt dat nog meer.

1500 kcal is wel redelijk, als je alle voedingsstoffen die je nodig hebt ook werkelijk binnen krijgt en wat extra's eet op dagen dat je sport.

Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 22:07.
Oud 12-08-2006, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2006 @ 23:04 :
Ik heb ook veel negatieve reacties gelezen van voedingsexperts...het is maar net wat je leest en wilt geloven.

Natuurlijk kan het altijd minder, maar 1200 kcal vind ik erg weinig en alleen geschikt voor mensen die echt veel overgewicht hebben en dan eigenlijk alleen onder begeleiding, omdat je de kans hebt veel voedingsstoffen te missen ed. Bij 1000 kcal geldt dat nog meer.

1500 kcal is wel redelijk, als je alle voedingsstoffen die je nodig hebt ook werkelijk binnen krijgt en wat extra's eet op dagen dat je sport.
Ja, daar heb je gelijk in.

Ja, dat is juist de bedoeling, afvallen maar wél alle voedingsstoffen binnen krijgen. Ik wil ook erg graag gezond afvallen. En ik weet erg goed waar ik mee bezig ben in de zin van, dat het gewoon belangrijk is dat ik afval. Ik heb nu een BMI van 28 en wil naar de 24 en dan is 10-15 kilo afvallen perfect.
Volgende week loop ik een vierdaagse en ja, natuurlijk eet ik die dagen meer.

Ik schrijf hier wel over de vorderingen.

Oh, p.s. ik ben trouwens wel benieuwd naar de negatieve reacties die jij hebt gelezen en wat daarin werd gezegd.
Oud 12-08-2006, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Sophie schreef op 12-08-2006 @ 23:12 :

Oh, p.s. ik ben trouwens wel benieuwd naar de negatieve reacties die jij hebt gelezen en wat daarin werd gezegd.
Dat is al een hele tijd geleden, rond de tijd dat haar boek voor/over kinderen oid, geloof ik. Als ik het weer vind of me herinner waar het was zal ik het je laten weten.
Oud 12-08-2006, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2006 @ 23:16 :
Dat is al een hele tijd geleden, rond de tijd dat haar boek voor/over kinderen oid, geloof ik. Als ik het weer vind of me herinner waar het was zal ik het je laten weten.
Ah oké, dankje
Oud 13-08-2006, 15:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hallo, ik heb een vraagje. Ik probeer de laatste tijd wat meer te eten, maar ik heb vaak last van mijn maag (gewoon stress, vrees ik) en daardoor raak ik een beetje gedemotiveerd. Ik weet niet echt wat ik nu beter kan doen: tegen heug en meug toch maar meer naar binnen werken terwijl ik dan nog meer last krijg van mijn maag, of toch dan minder eten. En is er misschien voedsel waarvan je minder snel last krijgt? Alvast bedankt
Oud 13-08-2006, 16:14
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik moet mezelf de laatste tijd ook dwingen om te eten, want ik heb er alles behalve zin in. Maar ik heb nu cornflakes All Bran gekocht voor het ontbijt. Misschien helpt dat omdat het heel licht eten is (en waar toch veel vezels in zitten). Je kunt er ook meer van hebben voordat je vol zit. En dat in combinatie met sojamelk, lijkt me ideaal.
Oud 13-08-2006, 16:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Cornflakes... Die heb ik eigenlijk nooit gehad, ik neem meestal of een boterham, of twee knackebroodjes, maar als ik last van mijn maag heb, neem ik er maar een. Maar misschien moet ik dat eens proberen. En tussen de middag?
Oud 13-08-2006, 16:24
girl-in-trouble
's Middags eten ben ik niet goed in. Dat wisselt bij mij meestal. Soms dwing ik mezelf om een boterham te eten (met jam ofzo, waardoor ik het wat beter wegkrijg), maar ik heb ook wel 'ns dat ik gewoon een toetje en een stuk fruit pak.
O ja, crackers. Die zijn ook heel licht en eten makkelijk weg. Ik heb thuis Wasa Vezelrijk.
Oud 13-08-2006, 16:49
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ga anders eens naar je huisarts, misschien heb je wel een maagzweer ofzo.
Ik heb pillen voor mn maagklachten gekregen, die helpen wel aardig (nexium) als ik vette dingen en grote hoeveelheden vermijd.
Oud 13-08-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-08-2006 @ 16:45 :
Hallo, ik heb een vraagje. Ik probeer de laatste tijd wat meer te eten, maar ik heb vaak last van mijn maag (gewoon stress, vrees ik) en daardoor raak ik een beetje gedemotiveerd. Ik weet niet echt wat ik nu beter kan doen: tegen heug en meug toch maar meer naar binnen werken terwijl ik dan nog meer last krijg van mijn maag, of toch dan minder eten. En is er misschien voedsel waarvan je minder snel last krijgt? Alvast bedankt
Vaak kleine hoeveelheden eten ipv af en toe een grote hoeveelheid, kan erg helpen.
Oud 13-08-2006, 20:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Sophie schreef op 12-08-2006 @ 22:52 :
@ikkuh5: ik ben nu een week bezig en vind het totaal niet weinig. Je eet 3 maaltijden per dag en 3 tussen doortjes. Ik heb bijna het idee dat ik meer eet dan normaal. Uiteraard zijn het bij elkaar opgeteld niet zo veel kalorieen nee, ik denk per dag 1200, de ene dag wat meer, de andere dag wat minder, maar ik denk dat dat juist nodig is om af te vallen. En ja, na dit dieet is het de bedoeling om gezond te blijven eten ja. Het is ook geen "crashdieet", maar een -leer hoe je gezond en gevarieerd kunt eten boek-, meer een hulpmiddel om een ritme te krijgen, zoiets.
Nou, zo'n dagmenu dat ik zag bestond toch echt bijna nergens uit....
Geef eens een voorbeeld van wat je bijvoorbeeld vandaag gegeten hebt? Misschien heb ik het fout, maar ik dacht dat dat echt zoiets als dit was:
O: cracker met halvarine en 20+ kaas en magere melk
M: salade van wat dingen
A: 2 aardappels met veel groente en 1 stukje vlees
Tussendoor verspreid: paar radijsjes en handje popcorn
Zoiets toch?
Oud 13-08-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 13-08-2006 @ 21:31 :
Nou, zo'n dagmenu dat ik zag bestond toch echt bijna nergens uit....
Geef eens een voorbeeld van wat je bijvoorbeeld vandaag gegeten hebt? Misschien heb ik het fout, maar ik dacht dat dat echt zoiets als dit was:
O: cracker met halvarine en 20+ kaas en magere melk
M: salade van wat dingen
A: 2 aardappels met veel groente en 1 stukje vlees
Tussendoor verspreid: paar radijsjes en handje popcorn
Zoiets toch?
Hm, het verschilt wel erg per dag, zo was mijn ontbijt woensdag: 1 plak ontbijtkoek en een glas melk.

Vandaag was mijn menu:

ontbijt: 1 italiaanse bol met filet amrican + ei, glas melk
tussendoor: ontbijtkoek
lunch: 1 kom soep (kip of chinese tomaat) + 2 crackers met kaas
tussendoor: 1 appel
diner: lasagne met broccoli en kip
's avonds: 3 toastjes met kaas

Ik vind het niet weinig, zeker niet met die tussendoortjes. Nouja, zal voor iedereen wel verschillen.
Oud 14-08-2006, 10:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sophie schreef op 13-08-2006 @ 21:49 :
Hm, het verschilt wel erg per dag, zo was mijn ontbijt woensdag: 1 plak ontbijtkoek en een glas melk.

Vandaag was mijn menu:

ontbijt: 1 italiaanse bol met filet amrican + ei, glas melk
tussendoor: ontbijtkoek
lunch: 1 kom soep (kip of chinese tomaat) + 2 crackers met kaas
tussendoor: 1 appel
diner: lasagne met broccoli en kip
's avonds: 3 toastjes met kaas

Ik vind het niet weinig, zeker niet met die tussendoortjes. Nouja, zal voor iedereen wel verschillen.
in het algemeen is het wel ontzettend weinig... kijk voor de grap eens op voedingscentrum hoeveel je zou moeten eten, dan kun je objectief proberen te kijken of je het dan nog steeds weinig vindt...
Oud 14-08-2006, 12:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-08-2006 @ 19:12 :
Vaak kleine hoeveelheden eten ipv af en toe een grote hoeveelheid, kan erg helpen.
Ja, dat helpt inderdaad ook wel, maar ik woon nu nog even thuis en dan gaat dat niet echt. Dan kan ik maar één keer middageten, als het niet vakantie is, splits ik dat meestal op in twee keer iets. En jam is ook altijd mijn troef, hehe.

@da leentjuh: Klinkt wel eng, een maagzweer. Ik ga liever niet naar de huisarts, ik ga ervan uit dat het gewoon stress is, dat is het eigenlijk altijd en ik heb woensdag rij-examen, dus ja

En ik vind het irritant dat als ik hartstikke veel eet, nog steeds niets aankom
Oud 14-08-2006, 13:22
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-08-2006 @ 13:13 :
Ja, dat helpt inderdaad ook wel, maar ik woon nu nog even thuis en dan gaat dat niet echt. Dan kan ik maar één keer middageten, als het niet vakantie is, splits ik dat meestal op in twee keer iets. En jam is ook altijd mijn troef, hehe.

@da leentjuh: Klinkt wel eng, een maagzweer. Ik ga liever niet naar de huisarts, ik ga ervan uit dat het gewoon stress is, dat is het eigenlijk altijd en ik heb woensdag rij-examen, dus ja

En ik vind het irritant dat als ik hartstikke veel eet, nog steeds niets aankom
Valt wel mee hoor, kun je ook krijgen van stress, vandaar.
Oud 14-08-2006, 13:27
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 14-08-2006 @ 14:22 :
Valt wel mee hoor, kun je ook krijgen van stress, vandaar.
Nee, dat kan niet, er is geen enkel verband tussen 'normale' stress en het krijgen van een maagzweer. Er is wel een verband met acute lichamelijke stress (zoals het oplopen van zeer ernstige brandwonden of het ondergaan van een operatie), maar daar is hier geen sprake van.
Oud 14-08-2006, 13:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-08-2006 @ 14:27 :
Nee, dat kan niet, er is geen enkel verband tussen 'normale' stress en het krijgen van een maagzweer. Er is wel een verband met acute lichamelijke stress (zoals het oplopen van zeer ernstige brandwonden of het ondergaan van een operatie), maar daar is hier geen sprake van.
Oké, fijn om te horen. Paar jaar terug was ik naar de dokter voor mijn buikpijn en toen was het gewoon stress, de pijn heeft zich verplaatst naar mijn maag maar denk dat het gewoon hetzelfde is.
Oud 14-08-2006, 14:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-08-2006 @ 14:31 :
Oké, fijn om te horen. Paar jaar terug was ik naar de dokter voor mijn buikpijn en toen was het gewoon stress, de pijn heeft zich verplaatst naar mijn maag maar denk dat het gewoon hetzelfde is.
ik krijg ook buikpijn van stress en last van mijn darmen. Maar dat betekent niet dat ik niet genoeg kan eten en dat gebruik ik verder ook niet als excuus om minder te eten...

als je wilt aankomen, zul je meer moeten eten dan je nodig hebt. Dat betekent in theorie dat je per dag 3000 cal moet eten + drinken om 1 kilo per week aan te komen. Daarbij mag je dan niet sporten. Als je sport, moet je dat compenseren door nog meer extra te eten...

je zegt dat je heel veel eet, maar dat is nogal relatief, de meeste mensen hier vinden een paar boterhammen al heel erg veel...
Oud 14-08-2006, 14:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-08-2006 @ 15:02 :
ik krijg ook buikpijn van stress en last van mijn darmen. Maar dat betekent niet dat ik niet genoeg kan eten en dat gebruik ik verder ook niet als excuus om minder te eten...

als je wilt aankomen, zul je meer moeten eten dan je nodig hebt. Dat betekent in theorie dat je per dag 3000 cal moet eten + drinken om 1 kilo per week aan te komen. Daarbij mag je dan niet sporten. Als je sport, moet je dat compenseren door nog meer extra te eten...

je zegt dat je heel veel eet, maar dat is nogal relatief, de meeste mensen hier vinden een paar boterhammen al heel erg veel...
Excuus, excuus. Ik word er gewoon misselijk van, maar moet blijkbaar mezelf toch dwingen. En natuurlijk is hartstikke veel subjectief, ik bedoelde gewoon voor mijn doen.

En ik wil in geen geval cal gaan tellen, ik ben bang dat ik daar niet meer mee kan stoppen. Ik wil eten gewoon als eten blijven zien, niet als getallen.

Hmpf, gelukkig ben ik dan gestopt met sporten Hoewel ik liever spieren dan vet erbij krijg, natuurlijk. Nou ja, ik ga maar eens beginnen wat fruit in mijn maag te stoppen.
Oud 14-08-2006, 14:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-08-2006 @ 15:09 :
Excuus, excuus. Ik word er gewoon misselijk van, maar moet blijkbaar mezelf toch dwingen. En natuurlijk is hartstikke veel subjectief, ik bedoelde gewoon voor mijn doen.

En ik wil in geen geval cal gaan tellen, ik ben bang dat ik daar niet meer mee kan stoppen. Ik wil eten gewoon als eten blijven zien, niet als getallen.

Hmpf, gelukkig ben ik dan gestopt met sporten Hoewel ik liever spieren dan vet erbij krijg, natuurlijk. Nou ja, ik ga maar eens beginnen wat fruit in mijn maag te stoppen.
Begin eens met 6 boterhammen per dag met volvette kaas of pindakaas

tussendoor: volle yoghurt met fruit of cruesli, stroopwafel, luikse wafel

avondeten bestaande uit vlees/vette vis, rijst/pasta en groente mét kaassaus, jus of pindasaus

tussendoor: pinda's of andere nootjes

extra evt.: energieshakes

als drinken: niet-light frisdrank (niet liters van gaan drinken natuurlijk), vruchtensappen, yoghurtdrinks

op deze manier zou je moeten aankomen, eet je niet ontzettend veel (boterhammen met normaal beleg ophogen helpt al ontzettend), verder eet je veel goede vetten en niet ongezond voedsel...
Oud 14-08-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-08-2006 @ 11:18 :
in het algemeen is het wel ontzettend weinig... kijk voor de grap eens op voedingscentrum hoeveel je zou moeten eten, dan kun je objectief proberen te kijken of je het dan nog steeds weinig vindt...
Ja, ik heb berekend hoe ik in een jaar 15 kilo kan afvallen en dat is met mijn gewicht 1500 kcal per dag, daar komen de dagmenu´s ook ongeveer op.
Oud 14-08-2006, 18:29
girl-in-trouble
Maar als je dan toch wil aankomen, kun je dan niet beter bepaalde sporten beoefenen waarvan je aankomt, en dat in combinatie met van dat sportdrank of energyrepen? Een hele hoop dingen van die lijst zou ik nooit kunnen eten omdat ik ze niet lekker vind.
Oud 14-08-2006, 19:58
Milan Dado
Milan Dado is offline
Ik zou Gothic's advies absoluut niet aan willen raden. Tenzij je moddervet wil worden natuurlijk. Aankomen doe je liever verantwoord (zonder een vetlaag te kweken).

Dat betekent bewegen/verbranden/sporten en vooral eiwitten en aardig wat koolhydraten. Aankomen door vette producten móet je niet willen en is per defenitie niet gezond.
Oud 14-08-2006, 20:01
girl-in-trouble
Is er ook een bepaalde manier van sporten waardoor je aankomt? Zeg maar door middel van meer spieren. Koolhydraten enzo zit als het goed is ook in pasta en dat eet ik zowat dagelijks. Maar mijn probleem is dat ik niet heel veel kan eten, daarom maybe op een andere manier oplossen?
Oud 14-08-2006, 20:33
Mara
Mara is offline
Veel eiwitten eten, uurtje wachten, krachttraining doen. Daarna koolhydraten eten.
Oud 14-08-2006, 21:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 14-08-2006 @ 20:58 :
Ik zou Gothic's advies absoluut niet aan willen raden. Tenzij je moddervet wil worden natuurlijk. Aankomen doe je liever verantwoord (zonder een vetlaag te kweken).

Dat betekent bewegen/verbranden/sporten en vooral eiwitten en aardig wat koolhydraten. Aankomen door vette producten móet je niet willen en is per defenitie niet gezond.
maar lieverd, zij kan bijna niet eten, al helemaal niet veel, op jouw manier zou ze nog meer moeten eten... want als je spieren wilt opbouwen, zul je voor extra energie moeten zorgen, zij kan niet eens zorgen voor de minimale energie die een lichaam nodig heeft om de dag door te komen...

en zover ik weet heeft ze een eetprobleem en ondergewicht en dan moet ze hoe dan ook vet aankomen...

eerst eens de achtergrond lezen, voordat je iets zegt...

als zij gaat sporten, valt ze nog meer af namelijk en dat is het laatste wat moet gebeuren...

ik doel nu op girl-in-trouble
Oud 14-08-2006, 21:42
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-08-2006 @ 22:13 :
maar lieverd, zij kan bijna niet eten

(etc)
1. Energie haal je niet zozeer uit vet, maar uit koolhydraten.

2. Sporten zorgt niet per defenitie voor gewichtsvermindering. Het is een kwestie van eten met verstand en bewegen.

3. Van eten word je niet misselijk. Dat zit in je kop. Je hoort zo vaak dat mensen niet "kunnen" eten of minderen, omdat ze misselijk of weet ik wat worden, vooral bij bijvoorbeeld ontbijt. Onzin! et is een kwestie van aanleren.
Oud 15-08-2006, 09:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 14-08-2006 @ 22:42 :
1. Energie haal je niet zozeer uit vet, maar uit koolhydraten.

2. Sporten zorgt niet per defenitie voor gewichtsvermindering. Het is een kwestie van eten met verstand en bewegen.

3. Van eten word je niet misselijk. Dat zit in je kop. Je hoort zo vaak dat mensen niet "kunnen" eten of minderen, omdat ze misselijk of weet ik wat worden, vooral bij bijvoorbeeld ontbijt. Onzin! et is een kwestie van aanleren.
het kan wel onzin zijn, maar de situatie is nu wel zo. Ze zal natuurlijk eerst geholpen moeten worden met haar psychische problemen. Dus je kunt haar wel laten sporten, maar de meeste mensen hebben daar geen verstand van, gaan lekker cardio doen en lekker veel cal verbranden en vallen dus wel degelijk af. Dit is namelijk een meisje dat helemaal niet wil aankomen...
Oud 15-08-2006, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 14-08-2006 @ 22:42 :
3. Van eten word je niet misselijk. Dat zit in je kop.
Van eten kun je best misselijk worden. Als jij lichamelijk iets mankeert waardoor je misselijk wordt van (bepaald) eten dan kun je echt niet aanleren dat je dat opeens niet meer mankeert.

Maar vaak is het wel psychisch (iig in het geval van veel mensen in dit topic - voor zo ver ik dat als buitenstaander en niet-dokter kan beoordelen natuurlijk), dat ben ik wel met je eens.
Oud 15-08-2006, 09:16
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-08-2006 @ 14:27 :
Oh, dan ben ik fout geinformeerd.
Oud 15-08-2006, 11:49
liek88
liek88 is offline
kan iemand hier mij misschien mee helpen?
ben dus bezig met opbouwen, maar heeft iemand misschien tips voor iets calorierijker broodbeleg, maar dan nog wel gezond broodbeleg? (het liefst geen producten als jam en appelstroop enz)
(pindakaas eet ik al elke dag een boterham mee )
Oud 15-08-2006, 12:01
Verwijderd
appelstroop is best gezond hoor, levert aardig wat ijzer .

Je eet nu 20+ kaas, misschien kun je overstappen naar 30+? dan is het net iets meer, maar nog niet meteen volvet.

Bij de natuurwinkel hebben ze heel veel soorten notenpasta's die op pindakaas lijken, maar dan dus van verschillende soorten noten. Misschien kun je die ook proberen. Net zo gezond als pindakaas.
Oud 15-08-2006, 12:05
liek88
liek88 is offline
dankje voor de tips
kan misschien wel weer terug naar de 30+ komijnkaas van milner, die at ik een tijdje terug ook nog dus ga ik die wel weer halen
en ik ga wel even rondneuzen in zo'n winkel kijken wat ik daar allemaal vind
Oud 15-08-2006, 12:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2006 @ 10:12 :
Van eten kun je best misselijk worden. Als jij lichamelijk iets mankeert waardoor je misselijk wordt van (bepaald) eten dan kun je echt niet aanleren dat je dat opeens niet meer mankeert.

Maar vaak is het wel psychisch (iig in het geval van veel mensen in dit topic - voor zo ver ik dat als buitenstaander en niet-dokter kan beoordelen natuurlijk), dat ben ik wel met je eens.
Bij mij is het zeker psychisch, dat weet ik ook wel.

@Milan Dado: wat noem jij dan verantwoord aankomen? Gothic noemt niet heel veel ongezonde dingen, toch, het is vooral véél meer. Pindakaas is dus beter dan jam, als je aan wilt komen? En jus en saus eet ik eigenlijk nooit, vind ik niet lekker. Maar goed, het is wel een goed voorbeeldschemaatje, geloof ik
Oud 15-08-2006, 12:37
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-08-2006 @ 13:32 :
Bij mij is het zeker psychisch, dat weet ik ook wel.

@Milan Dado: wat noem jij dan verantwoord aankomen? Gothic noemt niet heel veel ongezonde dingen, toch, het is vooral véél meer. Pindakaas is dus beter dan jam, als je aan wilt komen? En jus en saus eet ik eigenlijk nooit, vind ik niet lekker. Maar goed, het is wel een goed voorbeeldschemaatje, geloof ik
Gothic noemt juist wel ongezonde dingen. Vooral vette dingen. En als je de nadruk op alleen vet en wat koolhydraten legt, kom je vooral in vetmassa aan. Verantwoord aankomen is spiermassa (zonder meteen een bodybuilder te hoeven worden).
Oud 15-08-2006, 12:39
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-08-2006 @ 10:01 :
Dit is namelijk een meisje dat helemaal niet wil aankomen...
Jij had et over aankomen (dmv vet) en daar sprong ik op in door te zeggen dat dat ongezond is.
Oud 15-08-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Milan Dado schreef op 15-08-2006 @ 13:37 :
Gothic noemt juist wel ongezonde dingen. Vooral vette dingen. En als je de nadruk op alleen vet en wat koolhydraten legt, kom je vooral in vetmassa aan. Verantwoord aankomen is spiermassa (zonder meteen een bodybuilder te hoeven worden).
Je hebt ook vet nodig. Niet alleen in je eten, ook op je lichaam. Een gezond vetpercentage voor een vrouw is 18-27 % en als je daar onder zit heb je toch echt meer vetmassa nodig om verantwoord aan te komen.

Daarbij noemt Gothic helemaal geen buitenissige hoeveelheid vet.
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 15-08-2006 @ 13:37 :
Goed, maar hoe kun je nou, dmv eten, meer spieren krijgen? Het komt er toch altijd op neer dat je meer zult moeten eten?
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-08-2006 @ 10:12 :

Klopt beiden. En om de tweede reden zei ik dat ook. Ik zeg het alleen zwart wit.

Net als dikke mensen die zeggen dat ze "aanleg" hebben of dat het "in de familie zit" of dat ze niet "kunnen afvallen". Dat is ook maar in 0,1% van de mensen met overgewicht het geval, dus daar kun je ook lekker veilig tegen aanschoppen
Oud 15-08-2006, 12:42
Verwijderd
Als je door een psychische oorzaak misselijk wordt, ben je trouwens net zo misselijk als wanneer je door een fysiologische oorzaak misselijk wordt
Oud 15-08-2006, 12:43
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-08-2006 @ 13:41 :
Je hebt ook vet nodig. Niet alleen in je eten, ook op je lichaam. Een gezond vetpercentage voor een vrouw is 18-27 % en als je daar onder zit heb je toch echt meer vetmassa nodig om verantwoord aan te komen.

Daarbij noemt Gothic helemaal geen buitenissige hoeveelheid vet.
Klopt, ik stel natuurlijk wat andere eisen, aangezien ik m'n vetpercentage gewoon zo laag mogelijk moet hebben.

Ze legt wel de nadruk in het eten op vol en vet en vette producten.

Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-08-2006 @ 13:41 :
Goed, maar hoe kun je nou, dmv eten, meer spieren krijgen? Het komt er toch altijd op neer dat je meer zult moeten eten?
Spiermassa bouw je op door middel van eiwitten (icm beweging/training). Niet door vet of koolhydraten.

Regels voor berichten