![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Het stomme is gewoon dat ik zelf het idee had dat ik goed gereden had, maar dan ben ik toch gezakt. Het CBR vindt die paar foutjes die in mijn ogen niet zo groot waren, wel groot blijkbaar. En die dingen die de examinator verder aanstipte, die dus ook onder 'vooruitkijken' vallen, merk ik niet op. Hoe kan ik het dan beter doen als ik niet eens het idee heb dat ik het niet goed doe? Dat is nu vooral een beetje mijn punt. Ze (examinator en instructice) gooien het erop dat ik meer rijervaring moet opdoen. Dus nog meer lessen. Ik ga morgen weer beginnen en dan hopelijk zo snel mogelijk staatsexamen. |
![]() |
||
Citaat:
@korfballer: Succes!
||
Citaat:
Ik leste overigens ongeveer 2 keer per week. Soms sprak ik ook drie lessen af, want het kwam vaak voor dat ik een afspraak weer af moest zeggen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vandaag weer les gehad, mn 24e en het ging gewoon lekker! Af en toe wel wat foutjes maar dat mag nog wel vind ik ![]()
||
Citaat:
Ik heb zelf nooit bij een andere rijschool lessen gehad, maar wel van een andere instructeur. Dit vond ik opzich al niet fijn, omdat iedere instructeur natuurlijk weer de nadruk legt op andere dingen. Heb 2X les gehad van een mannelijke instructeur, beide geen slechte instructeurs maar toch vond ik de vrouw die ik hierna had beter les geven. Ze nam wat meer de tijd om dingen rustig uit te leggen, en gaf me niet telkens het gevoel dat het "weer" fout ging. Je niet zeker voelen in de auto was bij mij nog meer een probleem dan het niet goed kunnen rijden. Nu ik mijn rijbewijs alweer een tijdje heb voel ik me veel zekerder in de auto, en rijd ik ook beter. Maar je haalt je rijbewijs heus wel hoor! Gewoon niet te vaak per week lessen als je je al zo vermoeit voelt na afloop. En alles wat je na afloop van een les geleerd hebt even laten bezinken. Ik was ook altijd blij als ik weer achterin mocht stappen na afloop van de rijles ![]()
||
Citaat:
Blijkbaar mankeert er toch nog iets aan je rijstijl. Zeker iets als te dicht langs auto's rijden is geen incident: dat is iets wat je je waarschijnlijk aangeleerd hebt. Hoe kan het dan dat je denkt dat je binnen een week alweer genoeg bijgeleerd hebt om te slagen? Bij 24 uur kan je beter nog een paar lesjes meer nemen lijkt mij dan.
||
Citaat:
Ik heb ook heel lang het idee gehad dat ik het toch wel nooit zou leren en toch niet "goed" genoeg zou worden om uberhaupt voor een examen in aanmerking te komen. Op een gegeven moment leek het bij mij dus ook alsof ik niets meer bijleerde, maar dat is niet zo het gaat alleen steeds langzamer denk ik. En sommige dingen kun je niet zomaar leren, zoals het juist inschatten van verkeerssituaties bijvoorbeeld vooruitkijken naar gevaarlijke situaties, of onoverzichtelijke weggetjes van rechts waar je voorrang aan moet verlenen.
||
![]() |
Citaat:
Ze heeft gewoon duidelijk gezegd dat de rest wel goed was. Mijn rij instructeur vindt het niet nodig om nog verder te gaan lessen, omdat ik het gewoon kan. In de les heb ik sowieso nooit last van te dicht bij auto's rijden. Ik vind trouwens dat je iets te snel conclusies trekt. Vraag eerst even om verduidelijking voordat je zegt dat ik nog meer lessen nodig heb :-)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe hard reed je langs die auto's? Want mijn instructeur zegt altijd, ga maar heel langzaam rijden als er een tegenligger op een smal weggetje komt en los het samen maar op. Misschien is dat in deze situatie wel van toepassing. |
![]() |
||
Citaat:
Ik leste 1x 2 uur in de week. Mijn zusje lest nu 1x 1,5 uur in de week. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
3 keer gezakt...
Van rijschool wisselen of toch bij de vertrouwde instructeur blijven? Want die instructeur is erg aardig en ik ben al gewend aan de auto. Ik rij ook goed (vind ik), alleen op de snelweg 2 keer gezakt: -2e keer te hard geremd omdat ik bang was om over de verdrijvingsvlak heen te rijden (mocht dus wel blijkbaar - overmacht) -3e keer ook te hard geremd, de auto voor me remde ook en trok erna gelijk op. Ik ging te langzaam mee volgens de examinator, dus gezakt. (1e keer te weinig lessen gehad...) Dus ik zit met een trillema... - Blijven lessen? (is duur namelijk!) - Zo ja, wel of niet wisselen van rijschool? Wat is jullie advies? p.s. Volgens deze link zijn de prijzen voor een rijexamen in 2007 lager (maar 86 euro + EV). Eerst was het tegen de 200! Is het waar? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|