Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 14:35
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 01-01-2007 @ 18:22 :
Morgen Theorie. Hoop dat ik 't haal
.. en gehaald! Vet blij! Waren echt heeeeel weinig geslaagd uit onze groep. Ze gingen de geslaagden opnoemen en ze gingen zo ineens van 10 naar 36 ofzo. Maarja.. gelukt dus!
Oud 03-01-2007, 14:42
vichog
vichog is offline
morgen eerste rijles

over een paar maandjes mag ik eindelijk legaal in pa's wagen rijden

Succes iedereen op de weg!
Oud 03-01-2007, 15:29
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb vandaag ook weer gelest nadat ik ongeveer 2 weken niet gereden had. Wel weer ff wennen hoor. 3x tegen de stoep aangereden maar voor de rest ging het wel *redelijk*
Oud 03-01-2007, 17:24
lovenasty
lovenasty is offline
vrijdag praktijkexamen.......spannend!
Oud 08-01-2007, 18:45
lovenasty
lovenasty is offline
en GESLAAGD !
Oud 08-01-2007, 19:24
Verwijderd
gefeliciteerd beiden
Oud 09-01-2007, 13:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-12-2006 @ 17:44 :
Wat zeiden ze dan dat de reden was, die 2x dat je echt goed reed?
Nog meer vooruitkijken, situaties inschatten, kortom: verkeersinzicht in z'n algemeen.

Het stomme is gewoon dat ik zelf het idee had dat ik goed gereden had, maar dan ben ik toch gezakt. Het CBR vindt die paar foutjes die in mijn ogen niet zo groot waren, wel groot blijkbaar. En die dingen die de examinator verder aanstipte, die dus ook onder 'vooruitkijken' vallen, merk ik niet op. Hoe kan ik het dan beter doen als ik niet eens het idee heb dat ik het niet goed doe? Dat is nu vooral een beetje mijn punt.

Ze (examinator en instructice) gooien het erop dat ik meer rijervaring moet opdoen. Dus nog meer lessen. Ik ga morgen weer beginnen en dan hopelijk zo snel mogelijk staatsexamen.
Oud 09-01-2007, 17:22
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Gefeliciteerd!

Oeh.. t ging echt niet goed vandaag. Was nog een beetje ziekjes (laat ik dat maar als smoes gebruiken) en had mn kop dr niet bepaald bij. Met als dieptepunt dat ik echt een dikke ingreep had met de rem omdat ik bijna op een andere auto zat

Maarja.. hoop dat het donderdag wat beter gaat!
Oud 10-01-2007, 18:53
Verwijderd
Oke. Ik heb me ingeschreven voor mn theorie (eindelijk ), als het goed is 5 februari - incl. zo'n cursusdag, dus zou goed moeten gaan, zeker als ik van tevoren leer.

En ik zit erover te denken om een tijdje intensiever, dus meer uren per week, te gaan lessen - al dan niet bij een andere instructeur. Ik heb nu iemand die ik op zich wel mag, maar als ik iets verkeerd doe reageert ze heel heftig en daar word ik onzeker van, en dan gaat er nog meer verkeerd Dus mss is een overstap wel een idee.
Ervaringen met intensief lessen, scheelt het veel? Ik les nu 1x per week een uur, maar het schiet niet op. 25 lessen gehad.. (Geen natuurtalent nee (a))
Oud 10-01-2007, 20:35
korfballer
korfballer is offline
morgen afrijden... Ik ben zo zenuwachtig, hoop dat het goed gaat!
Oud 10-01-2007, 21:20
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 10-01-2007 @ 19:53 :
Oke. Ik heb me ingeschreven voor mn theorie (eindelijk ), als het goed is 5 februari - incl. zo'n cursusdag, dus zou goed moeten gaan, zeker als ik van tevoren leer.

En ik zit erover te denken om een tijdje intensiever, dus meer uren per week, te gaan lessen - al dan niet bij een andere instructeur. Ik heb nu iemand die ik op zich wel mag, maar als ik iets verkeerd doe reageert ze heel heftig en daar word ik onzeker van, en dan gaat er nog meer verkeerd Dus mss is een overstap wel een idee.
Ervaringen met intensief lessen, scheelt het veel? Ik les nu 1x per week een uur, maar het schiet niet op. 25 lessen gehad.. (Geen natuurtalent nee (a))
Ik heb in het begin één les per week gehad en nu twee. Twee vind ik veel fijner. Vooral omdat als je er een per week hebt je er elke week weer een beetje in moet komen, weer even aan de auto wennen, hoe werkt het allemaal ook alweer. Met twee keer in de week heb je dat veel minder! En sowieso gaat het ietsje sneller!

@korfballer: Succes!
Oud 11-01-2007, 07:52
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
korfballer schreef op 10-01-2007 @ 21:35 :
morgen afrijden... Ik ben zo zenuwachtig, hoop dat het goed gaat!
Succes!

Ik leste overigens ongeveer 2 keer per week. Soms sprak ik ook drie lessen af, want het kwam vaak voor dat ik een afspraak weer af moest zeggen.
Oud 11-01-2007, 12:10
Verwijderd
*frust*

Ik leer dit echt nooit
Oud 11-01-2007, 12:37
Verwijderd
Ach, rijles is er om te leren en fouten te maken
Oud 11-01-2007, 12:55
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 11-01-2007 @ 13:10 :
*frust*

Ik leer dit echt nooit
Misschien had je gewoon een slechte dag ofzo? Volgende keer beter toch? En je zegt dat je er 25 gehad hebt, dat zijn er nog niet zoveel tcoh? Het gemiddelde is 43 ofzo!
Oud 11-01-2007, 13:38
Verwijderd
Oh, dan heb ik nog even ^^

Nah, ik stoor me vooral aan mn instructrice. Grijpt echt héél snel in (als in: ik moet inparkeren voor mn huis aan het einde, wat ik écht wel kan, gaat ze meesturen ). Maar goed, we zien wel.
Oud 11-01-2007, 18:07
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 11-01-2007 @ 14:38 :
Oh, dan heb ik nog even ^^

Nah, ik stoor me vooral aan mn instructrice. Grijpt echt héél snel in (als in: ik moet inparkeren voor mn huis aan het einde, wat ik écht wel kan, gaat ze meesturen ). Maar goed, we zien wel.
Misschien moet je dr 'ns wat van zeggen? Want dat is idd irritant! Had ik ook met mijn vorige instructeur (was niet de reden voor een andere trouwens, dat was omdat zij heel vol zat en de ander niet ofzo), die zei altijd dingen net op t moment dat ik 't wilde doen ofzo. Erg irritant.

Vandaag weer les gehad, mn 24e en het ging gewoon lekker! Af en toe wel wat foutjes maar dat mag nog wel vind ik Het zijn geen ernstige meer, gewoon wat kleine, domme foutjes..
Oud 11-01-2007, 21:31
foreverfan
foreverfan is offline
Ik ben niet de enige die niet bij de eerste rijschool gebleven is zo te lezen. Bij mijn eerste rijschool ben ik weggegaan toen me geadviseerd werd in een automaat te gaan lessen, daarna een secon opinion genomen bij een tweede rijschool waar ook uit kwam dat ik beter in de automaat kon gaan lessen. Toen ik in een automaat gaan lessen en toen zei mijn rijschool vanaf nu aan wordt het steeds moeilijker, waarna we gelijk in de stad zijn gaan rijden en ook in de avond ipv zaterdags overdags elke keer wat het echt rot weer en donker waardoor ik de belijning vaak amper zag.

Deze rijschool bood ook geen regelmaat om de twee weken ongeveer ging er een les niet door. Volgens mij hadden ze te veel leerlingen voor de automaat. Na 6 lessen kwam mijn instructeur niet opdagen en na bellen kwam ik er achter dat hij zonder over leggen een andere instructeur had geregeld die mijn rijsstijl moest beoordelen om te kijken of het wel zin had om door te gaan met lessen. Ik was natuurlijk nerveus (net als bij een examen) toen ik die beoordelingsdag echt kreeg.
Deze instructeur was wel aardig en deskundig en legde dingen duidelijk uit maar iedere keer als ik bijvoorbeeld de bocht door wilde gaan voor het stoplicht en zo als ik een beslissing wou maken ging hij praten om te kijken of ik snel afgeleid was waar ik dus nog nerveuzer van werd. Dus het resultaat raad je wel het zou lang duren als ik mijn rijbewijs wil halen veel hrhalen enzo en dat ik er beter mee kon stoppen. Terwijl mijn eerste rijschool nog had gezegd (waar ik op zaterdag lesde) dat ik een perfecte leerling zou zijn voor de automaat. Ik vond mijn rijinstructeur ook vaak echt een chagarijn en die zij meer van links naar rechts en omdat ik al 22 lessen gehad had ging hij ook van uit wat leerlingen normaal dan moeten kunnen ipv de indiuvudele leerling dus wees me onvoldoende op mijn fouten met verklaring hoe het dan wel goed moest. Ik had ook al een paar lessen bij hem het gevoel dat ik stil stond en dat het in de schakelauto zelfs beter ging (andere instructeur, zelfde rijschool)

Bij de eerste rijschool nooit bijzondere verrichtingen gehad omdat het RIS was bij mijn tweede rijschool wel iedere les in de schakelauto in de automaat inneens veel minder (andere instructeur).

Inmiddels ben ik nu bij mijn 3e rijschool begonnen. Iedere les houdt zij mijn vorderingen bij. Ik vind haar erg aardig, erg rustig en ze legt de instructies erg duidelijk uit en legt ook uit wat ik fout doe en hoe ik dat goed kan doen. Ze gaat niet zoals mijn vorige rijinstructeur er van uit dat ik alles wel weet ofzo. Mijn vorderingen houdt ze bij op een blaadje. En nu maak ik ook wwer voderingen nu ik overdags rijdt en niet meer uitgeput na mijn werk. Het leek in de avond wel alsof ik mijn hersens had ingeslikt ofzo zo moe was ik.

Laatst gewijzigd op 11-01-2007 om 21:34.
Oud 11-01-2007, 22:04
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
foreverfan schreef op 11-01-2007 @ 22:31 :
*verhaal*
Jemig wat een verhaal zeg! Zovaak wisselen van instructeur ( en waarschijnlijk ook nog auto). Waarom wilde ze persé dat je in een automaat ging lessen eigenlijk? Ging het schakelen/koppelen zo slecht dan? Ik heb zelfs mijn examen gehaald in een schakel auto, maar rijd nu altijd in de automaat van mijn ouders.

Ik heb zelf nooit bij een andere rijschool lessen gehad, maar wel van een andere instructeur. Dit vond ik opzich al niet fijn, omdat iedere instructeur natuurlijk weer de nadruk legt op andere dingen. Heb 2X les gehad van een mannelijke instructeur, beide geen slechte instructeurs maar toch vond ik de vrouw die ik hierna had beter les geven. Ze nam wat meer de tijd om dingen rustig uit te leggen, en gaf me niet telkens het gevoel dat het "weer" fout ging.

Je niet zeker voelen in de auto was bij mij nog meer een probleem dan het niet goed kunnen rijden. Nu ik mijn rijbewijs alweer een tijdje heb voel ik me veel zekerder in de auto, en rijd ik ook beter.

Maar je haalt je rijbewijs heus wel hoor! Gewoon niet te vaak per week lessen als je je al zo vermoeit voelt na afloop. En alles wat je na afloop van een les geleerd hebt even laten bezinken. Ik was ook altijd blij als ik weer achterin mocht stappen na afloop van de rijles , en even niet hoefde te letten op al het andere verkeer.
Oud 12-01-2007, 07:29
foreverfan
foreverfan is offline
Ik heb in een Renault gereden, in een Opel Astra en nu in een Toyota Corolla. Dus heb in allerlei auto's ervaring (veelal schakel) opgedaan.

Het koppelen ging wel maar het schakelen leerde ik me niet aan. Op zich kan ik wel een beetje schakelen maar in combinatie met andere dingen gaat het fout, dan zit hij net verkeerd ofzo.
En mijn vorige rijinstructeur was ook een man, en als je dan een bijzondere verruichting deed zoals achteruit rijden of bochten het ging niet goed dan mopperde hij en kreeg je het gevoel dat je een dombo was (meerdere keren gehad bij hem dat ik dat gevoel kreeg door zijn gedrag) vervolgens ging het helemaal niet meer.

Ik les nu weer op een zaterdag, zorg dat ik op tijd naar bed ga, en rust heb. Blijf bij 1x per week lessen op zaterdag hooguit in de toekomst bijvoorbeeld anderhalf uur om bijvoorbeeld bijzondere verrichtingen te oefenen enzo.

Ik maak steeds na het einde van de les aantekeningen van wat ik geleerd heb voor de volgende keer.

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 07:48.
Oud 12-01-2007, 14:23
korfballer
korfballer is offline
nou ik ben gezakt.....
Ik reed volgens haar goed, snelweg ging perfect.. maja in een héél smal straatje in voorburg reed ik volgens haar te dicht langs de geparkeerde auto's... duidelijk een rede om te zakken

Maja mag het volgende week nog een keer proberen...
Hopelijk dan met een goede afloop...

Ik heb trouwens nu 24 uur gereden...
Oud 12-01-2007, 14:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
korfballer schreef op 12-01-2007 @ 15:23 :
nou ik ben gezakt.....
Ik reed volgens haar goed, snelweg ging perfect.. maja in een héél smal straatje in voorburg reed ik volgens haar te dicht langs de geparkeerde auto's... duidelijk een rede om te zakken

Maja mag het volgende week nog een keer proberen...
Hopelijk dan met een goede afloop...

Ik heb trouwens nu 24 uur gereden...
Dat snap ik dan weer niet he?
Blijkbaar mankeert er toch nog iets aan je rijstijl. Zeker iets als te dicht langs auto's rijden is geen incident: dat is iets wat je je waarschijnlijk aangeleerd hebt. Hoe kan het dan dat je denkt dat je binnen een week alweer genoeg bijgeleerd hebt om te slagen?
Bij 24 uur kan je beter nog een paar lesjes meer nemen lijkt mij dan.
Oud 12-01-2007, 15:34
Hakuna
Hakuna is offline
Ik wil na jaren geen rijlessen en (les)auto gereden te hebben weer eens gaan lessen, maar ben in het verleden al 5 keer opgeweest (ongeveer 130 lessen) en heb het nog steeds niet gehaald. Heb het gevoel alsof ik op een bepaald nivo blijf hangen en dat ik meerdere dingen zoals kijken, schakelen en reageren niet goed samen kan doen waardoor ik op beginners nivo blijf zitten. Wat kan ik het beste doen om het rijbewijs met succes te halen?
Oud 12-01-2007, 17:39
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-01-2007 @ 16:34 :
Ik wil na jaren geen rijlessen en (les)auto gereden te hebben weer eens gaan lessen, maar ben in het verleden al 5 keer opgeweest (ongeveer 130 lessen) en heb het nog steeds niet gehaald. Heb het gevoel alsof ik op een bepaald nivo blijf hangen en dat ik meerdere dingen zoals kijken, schakelen en reageren niet goed samen kan doen waardoor ik op beginners nivo blijf zitten. Wat kan ik het beste doen om het rijbewijs met succes te halen?
Toch weer beginnen met lessen lijkt me, eigenlijk had je meteen beter kunnen blijven doorgaan omdat je nu weer helemaal zult moeten wennen aan de auto en het verkeer. Ik heb ook een keer een half jaar geen lessen gehad, en dat merkte ik nadien toch wel.

Ik heb ook heel lang het idee gehad dat ik het toch wel nooit zou leren en toch niet "goed" genoeg zou worden om uberhaupt voor een examen in aanmerking te komen. Op een gegeven moment leek het bij mij dus ook alsof ik niets meer bijleerde, maar dat is niet zo het gaat alleen steeds langzamer denk ik. En sommige dingen kun je niet zomaar leren, zoals het juist inschatten van verkeerssituaties bijvoorbeeld vooruitkijken naar gevaarlijke situaties, of onoverzichtelijke weggetjes van rechts waar je voorrang aan moet verlenen.
Oud 12-01-2007, 21:16
foreverfan
foreverfan is offline
Als ik jou was zou ik eens beginnen met een paar lessen in een automaat te nemen, eens kijken of je dat misschien makkelijker vind, misschien haal je dat wel sneller. Als je 130 lessen hebt gehad en je blijft op beginnersniveau steken is dat misschien wat makkelijker.
Ik vind de automaat ook relaxter rijden. Niet meer schakelen en koppelen. Gewoon goed sturen en kijken en gas geven en remmen leren.
Ik heb zelfs een regensensor in die lesauto dus hoef dat zelf ook niet te doen (wil ik ook in mijn toekomstige auto)

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 21:19.
Oud 13-01-2007, 16:13
foreverfan
foreverfan is offline
Vandaag bij mijn nieuwe rijschool (3e les) met 100 km op de snelweg gereden en er weer een puntje bijgekregen voor de kijktechniek, daar had ik ook extra op gelet En zo blijf ik weer doorgaan en uiteindelijk haal ik het wel en anderen op dit forum ook wel, blijf gewoon je best doen.
Oud 14-01-2007, 19:06
korfballer
korfballer is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-01-2007 @ 15:31 :
Dat snap ik dan weer niet he?
Blijkbaar mankeert er toch nog iets aan je rijstijl. Zeker iets als te dicht langs auto's rijden is geen incident: dat is iets wat je je waarschijnlijk aangeleerd hebt. Hoe kan het dan dat je denkt dat je binnen een week alweer genoeg bijgeleerd hebt om te slagen?
Bij 24 uur kan je beter nog een paar lesjes meer nemen lijkt mij dan.
Ik zal de siutuatie nog even wat duidelijker vertellen. We reden in zo'n super smal straatje in Voorburg met aan bijde kanten auto's. Dus of je houdt links niet genoeg afstand of je houdt rechts niet genoeg afstand.
Ze heeft gewoon duidelijk gezegd dat de rest wel goed was.
Mijn rij instructeur vindt het niet nodig om nog verder te gaan lessen, omdat ik het gewoon kan. In de les heb ik sowieso nooit last van te dicht bij auto's rijden.

Ik vind trouwens dat je iets te snel conclusies trekt. Vraag eerst even om verduidelijking voordat je zegt dat ik nog meer lessen nodig heb :-)
Oud 14-01-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
korfballer schreef op 14-01-2007 @ 20:06 :
Ik zal de siutuatie nog even wat duidelijker vertellen. We reden in zo'n super smal straatje in Voorburg met aan bijde kanten auto's. Dus of je houdt links niet genoeg afstand of je houdt rechts niet genoeg afstand.
Er is een manier waarop je dus wél genoeg afstand kunt houden. Die examinator is echt niet dom, die zal heus wel erkennen dat het in sommige straatjes gewoon smal is. Maar dan nog kun je er wel goed langsrijden. Je kunt gewoon niet de omgeving de schuld geven als je gezakt bent, want JIJ moet ervoor zorgen dat je veilig en vlot in die auto rijdt. Blijkbaar deed je dat daar dus niet.

Hoe hard reed je langs die auto's? Want mijn instructeur zegt altijd, ga maar heel langzaam rijden als er een tegenligger op een smal weggetje komt en los het samen maar op. Misschien is dat in deze situatie wel van toepassing.
Oud 15-01-2007, 10:14
korfballer
korfballer is offline
het was daar een 30 km zone, hard rijden mocht dus sowieso niet..
Oud 15-01-2007, 18:51
Bart
Bart is offline
donderdag eerste rijles!
Oud 15-01-2007, 20:26
Lyne
Lyne is offline
Hebben jullie ook allemaal maar 1x per week lessen genomen? Ik ben vanaf 14 november aan het rijden en ik heb nu, twee maanden later, pas 9(!) lessen gehad. Een vriend van mij is net anderhalve week geleden begonnen en heeft zijn vierde les al gepland. Het gaat echt supersloom bij mij, en ik moet ook elke keer weer 10 minuten inkomen (bij een rjiles van 50 minuten).
Ik heb nu gelukkig wel dubbele uren (dus 2 uur achter elkaar) en dat 1x per week, maar het schiet niet op. Binnenkort komen de examens eraan en ik moet ik me daarop concentreren en ik wilde mijn rijbewijs dan al hebben.

Om een lang verhaal kort te maken: hoevaak lessen jullie per week?
Oud 15-01-2007, 20:57
foreverfan
foreverfan is offline
Ik les1x per week en heb nu iedere week iedere zaterdag les. Ervoor had ik vrijdagavond les bij een andere rijschool, toen had ik ook wel iedere week les maar om de twee weken viel een les uit dus dat schoot ook niet op. Ik moet er ook vaak even inkomen als ik weer rijles heb.
Oud 16-01-2007, 16:28
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
2x in de week een uurtje. Wel 't fijnste (maar dat heb ik hierboven ook ergens getypt)

en vandaag ging rijden best wel goed.. ben blij nu
Oud 17-01-2007, 19:57
Verwijderd
Ik heb over het algemeen 2x per week 2 uur les, dus vier uur per week. Ik denk dat dat bij mij het meeste opschiet, anders vergeet ik de helft weer

Vandaag had ik toevallig even drie uur achter elkaar en dat was wel zwaar, maar ook omdat ik altijd last krijg van mijn rechterknie als ik autorijd... dat is wel jammer
Oud 18-01-2007, 09:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-01-2007 @ 20:57 :
Ik heb over het algemeen 2x per week 2 uur les, dus vier uur per week. Ik denk dat dat bij mij het meeste opschiet, anders vergeet ik de helft weer

Vandaag had ik toevallig even drie uur achter elkaar en dat was wel zwaar, maar ook omdat ik altijd last krijg van mijn rechterknie als ik autorijd... dat is wel jammer
Mijn instructeur deed maximaal lessen van 2 uur, omdat de concentratie anders weg is (zie stelregel 2 uur rijden, kwartier rust). Geen wonder dat drie uur achter elkaar zwaar is! Ik was altijd moe na de rijles, van het concentreren.

Ik leste 1x 2 uur in de week. Mijn zusje lest nu 1x 1,5 uur in de week.
Oud 18-01-2007, 10:50
Miracle
Miracle is offline
Crisis, 3 uur vind ik ook wel super veel hoor. Volgens mij rijd ik zelfs nooit zo lang als ik 800 km moet rijden. Dan stoppen we toch wel om de 2-2,5 uur denk ik zo.

En ik heb al wat meer ervaring, als je nog lest dan vergt het veel meer concentratie omdat je nog veel meer moet leren.
Oud 18-01-2007, 11:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb 1x2 uur in de week les en arghhh ik ben net terug en het is frustrerend . Boven de 50 kmph gaat alles nog goed maar daaronder gaat alles fout
Oud 18-01-2007, 12:36
Verwijderd
Zometeen 2nd opinion van een andere rijschool. Maar ik wil niet. Eek.
Oud 18-01-2007, 13:04
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Sterkte/Succes dr mee!

Oeh het waait echt KEIHARD en ik moet zo rijden.. leuk
Oud 18-01-2007, 18:55
foreverfan
foreverfan is offline
sterkte Sidhe, het kan een heel verschil maken een nieuwe rijschool / instructeur. (ik spreek uit ervaring).
Oud 18-01-2007, 19:16
Verwijderd
Oh man, dat is een verschil! In positieve zin. Ik vertelde aan mn nieuwe instructeur dat mn instructrice altijd extreem snel bijstuurde enzo, en hij zei aan het einde van de rit dat hij daar geen reden toe zag. Ik rij veel beter dan ik dacht, ook al heb ik nog wel wat te leren

Verbeterpunten zijn intensiever kijken (Ik denk te snel dat ik het wel gezien heb geloof ik ), plaats op de weg en euh zekerder worden. Maar ik heb nu nog een les of, 14/16 (klokuren) nodig voordat ik op kan wss, dan zit ik op 45 uur. Mwoah. Voor een niet-talent niet slecht

Zeker weten overstappen dus. Ik voelde me véél relaxter (??), heb leren overpakken (met sturen, dat had ik nog niet gehad na 30 lessen?), en rechterspiegel erbij gekregen (ook nog nooit behandeld. ).

Dus ja, positief. Alleen vind ik het nu wel lullig om mn instructrice af te gaan bellen

Oh. én! 5 februari theorie. Eek.
Oud 19-01-2007, 13:20
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 18-01-2007 @ 14:04 :
Sterkte/Succes dr mee!

Oeh het waait echt KEIHARD en ik moet zo rijden.. leuk
.. En het viel opzich wel mee! En het ging gewoon vet goed! Ik ging zo aan 't eind van de les vragen hoe hij t vond gaan en volgende week zou hij dan niets zeggen om te kijken hoe het nu echt ging.. ben benieuwd! Hoop dat het lekker gaat!
Oud 19-01-2007, 17:44
Bart
Bart is offline
Citaat:
Bart schreef op 15-01-2007 @ 19:51 :
donderdag eerste rijles!
En het ging ondanks de storm best goed! Moet nog ff leren zoeken wanneer de koppeling pakt en wanneer ik moet beginnen met remmen Vrijdag de 2e
Oud 19-01-2007, 17:46
Lyne
Lyne is offline
Ik wil even peilen wat jullie hiervan vinden. Ik ben op 15 november begonnen met mijn rijlessen en ik heb tot vandaag toe 9 lessen gehad. Mijn laatste les was 2 januari, ik had de week daarna een les op woensdag 10 januari maar die kon door een toets van mij niet doorgaan. Nu had ik vandaag een afspraak, die zij afbelde, en nu heb ik volgende week vrijdag weer een rijles gepland staan.

Toen ik begon met rijlessen wilde ik in een paar maanden mijn rijbewijs, ik wilde minstens 2 lessen per week, het liefst 1 dubbele en 1 enkele les. Maar nu ben ik al 2! maanden bezig en ik heb pas 9 lessen gehad. Ik ben niet onrealistisch dat ik morgen mijn rijbewijs wil, maar het gaat wel erg langzaam. Bij elke les moet ik eerst weer 10 minuten inkomen omdat er meestal zo'n 6-8 dagen tussen mijn lessen zitten.

Ik heb al vaker tegen haar gezegd dat ik meer lessen wil per week, maar op de een of andere manier komt het niet aan. Ze zegt steeds dat het goed is als ik meer lessen neem, maar op de een of andere manier les ik nog steeds maar 1x per week een enkel uur. Nu heb ik haar heel serieus gezegd dat ik voor mijn eindexamen geslaagd wil zijn (over 4 maanden) en dat ik dus echt meer lessen nodig heb per week. Zij heeft gewoon zoveel leerlingen. Ik ben volgende week dinsdag vrij, en wilde dan ook graag op die dag lessen, en dan zit zij bv helemaal vol. Het schiet voor mij gewoon niet op, en mijn moeder die zegt dat ik van instructeur moet wisselen. Ik ben er niet zo happig op om over te stappen, maar mijn moeder zegt dat zij mij een dienst levert waar ik voor betaal, en dat als ik niet tevreden ben, ik mag overstappen. Ze heeft gelijk, maar toch vind ik het rot.

Wat kan ik nu het beste doen? Over de instructrice ben ik tevreden, maar als ik bijna niet bij haar kan lessen heeft het geen zin natuurlijk. Zal ik gewoon alvast aan haar vragen of ze mijn rijexamen aan wil vragen, over 3 a 4 maanden ofzo? Dan wordt ze wel gedwongen om meer lessen in te plannen. Iemand nog ideeen?
Oud 19-01-2007, 19:01
foreverfan
foreverfan is offline
Ik had ook een rijschool hiervoor waar dus om de twee weken een les uit velen zon beetje, en die gewoon hardstikke vol zat
Ik kan me voorstellen dat het rot is om te wisselen als je tevreden bent over je instructrice dat zou ik ook moeilijk vinden (ik heb echt al 3 instructrices gehad en ben nu met de vierde bezig).

Er kunnen verschillende redenen zijn om over te stappen. Bij de eerste twee omdat ik in de automaat moest rijden bij mij. Bij de derde omdat ik steeds savonds moest rijden.

Als ik jou was zou ik een proefles via een andere rijschool, en van te voren vragen of je meer lessen in de week kunt nemen dan. Dan ga je niet gelijk weg bij je huidige rijschool maar zoek je eerst een ander waar je wel tevreden over bent qua hoeveelheid les en degene die je les geeft
Oud 19-01-2007, 22:45
Lyne
Lyne is offline
Nou ik zat eigenlijk te denken om bij dezelfde rijschool te blijven maar gewoon een andere instructeur aan te vragen, of kan dat niet?
Oud 19-01-2007, 22:55
Verwijderd
Lijkt me wel, eigenlijk?
Oud 19-01-2007, 23:49
foreverfan
foreverfan is offline
Dat is ook goed, ik hoop dat een andere instructeur van dezelfde rijschool alleen wel tijd voor je hebt (misschien wel) maar je kan het proberen
Oud 21-01-2007, 13:39
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Je kunt misschien vragen of die andere instructeurs ook zo vol zitten?
Oud 21-01-2007, 16:59
shinchan
shinchan is offline
3 keer gezakt...
Van rijschool wisselen of toch bij de vertrouwde instructeur blijven?

Want die instructeur is erg aardig en ik ben al gewend aan de auto.

Ik rij ook goed (vind ik), alleen op de snelweg 2 keer gezakt:
-2e keer te hard geremd omdat ik bang was om over de verdrijvingsvlak heen te rijden (mocht dus wel blijkbaar - overmacht)
-3e keer ook te hard geremd, de auto voor me remde ook en trok erna gelijk op. Ik ging te langzaam mee volgens de examinator, dus gezakt.

(1e keer te weinig lessen gehad...)

Dus ik zit met een trillema...
- Blijven lessen? (is duur namelijk!)
- Zo ja, wel of niet wisselen van rijschool?

Wat is jullie advies?

p.s. Volgens deze link zijn de prijzen voor een rijexamen in 2007 lager (maar 86 euro + EV). Eerst was het tegen de 200! Is het waar?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten