Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2006, 18:28
tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
hoi hoi

ik heb ff een vraagje, hoop dat jullie die kunnen beantwoorden

ik neem nu elke keer op woensdag de laatste pil in voor de stop week, en wordt dan ongeveer de zondag of maandag ongesteld.
ik wil dit graag verschuiven naar de dinsdag zodat ik er weekends niet mee zit.
kan ik dan het beste de pil t/m donderdag of vrijdag doorslikken?
of kan dat kwaad als je het 2 dagen langer neemt..

alvast bedankt
Oud 14-11-2006, 18:33
Verwijderd
Nee, een paar dagen langer kan geen kwaad, zo lang je 't maar niet korter maakt
Oud 14-11-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 13-11-2006 @ 10:07 :
Lees het topic even door, daar is al veel over gezegd
Ah ja, ik heb het gelezen. Maf dat ik met de zoekfunctie er amper iets over vond.

Maargoed, ik heb nog een strip microgynon (diende als reserve strip dus zijn er een paar uit) hier kan ik niets meer mee toch?
Oud 14-11-2006, 18:46
tongpiercingkje
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2006 @ 19:33 :
Nee, een paar dagen langer kan geen kwaad, zo lang je 't maar niet korter maakt
in mijn bijsluiter staat juist dat het niet goed is om langer door te gaan..
Oud 14-11-2006, 21:39
Lilium
Lilium is offline
Wordt de pil veel minder betrouwbaar als je hem niet wat onregelmatig slikt? Onregelmatig als in soms 2-3 uur eerder en soms 2-3 uur later dan het tijdstip van de vorige dag.
Oud 14-11-2006, 22:05
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Lilium schreef op 14-11-2006 @ 22:39 :
Wordt de pil veel minder betrouwbaar als je hem niet wat onregelmatig slikt? Onregelmatig als in soms 2-3 uur eerder en soms 2-3 uur later dan het tijdstip van de vorige dag.
Nee hoor.
Oud 14-11-2006, 22:05
Konijn
Konijn is offline
Nee, zolang het binnen de 12 uur blijft is de pil gewoon veilig.
Oud 15-11-2006, 08:23
Lilium
Lilium is offline
Dank jullie.
Dan hoef ik mijn pil niet meer mee te nemen naar feestjes als ik eens wat langer opblijf dan gewoonlijk.
Oud 15-11-2006, 09:09
Verwijderd
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 14-11-2006 @ 19:46 :
in mijn bijsluiter staat juist dat het niet goed is om langer door te gaan..
maar dan mag je van jouw bijsluiter ook geen stopweek overslaan? Of heb je misschien een driefasenpil?
Oud 15-11-2006, 18:21
tongpiercingkje
Citaat:
Sarah schreef op 15-11-2006 @ 10:09 :
maar dan mag je van jouw bijsluiter ook geen stopweek overslaan? Of heb je misschien een driefasenpil?
hm dat kan ik niet vinden erin, maar ik heb microginon 30
Oud 16-11-2006, 18:21
Verwijderd
Ik ben heel dom geweest>
ik ben met mijn pilstrip( Rigevidon) achterstevoren begonnen.
dus bij de laatste dag in feite in plaats van bij de eerste *hij lag op z'n kop
En daar kom ik pas na de derde dag achter, dus ik heb maandag een pil voor zondag geslikt, dinsdag die voor zaterdag, en woensdag die voor zondag.
Maar wordt ie daar onbetrouwbaar van?
Oud 16-11-2006, 18:59
Konijn
Konijn is offline
Nee hoor, in alle pillen zit precies dezelfde stof, het maakt niks uit welke dag erop staat.
Het enige wat je nu moet doen, is zelf goed in de gaten houden dat je niet de pillen vergeet op de dagen dat ze er al uit zijn.
Oud 16-11-2006, 19:01
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 15-11-2006 @ 19:21 :
hm dat kan ik niet vinden erin, maar ik heb microginon 30
Dat is een gewone pil, en dan kun je best langer doorgaan. Met deze pil slik ik ook hele strippen door, en met mij nog vele mensen, dus 2 dagen langer doorslikken is echt geen probleem.
Oud 16-11-2006, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 16-11-2006 @ 19:59 :
Nee hoor, in alle pillen zit precies dezelfde stof, het maakt niks uit welke dag erop staat.
Het enige wat je nu moet doen, is zelf goed in de gaten houden dat je niet de pillen vergeet op de dagen dat ze er al uit zijn.
Kan ik dan mijn strip gewoon, achterstevoren, af maken?
Dus dat ik op zondag eindig met de pil van maandag?
Oud 16-11-2006, 20:24
Konijn
Konijn is offline
Dat moet je zelf weten, wat je het makkelijkst vind. Als ik jou was zou ik nu gewoon met de goede dagen verdergaan, en als je aankomt bij de dagen die je al hebt gehad, de pillen slikken van de dagen die je dus eigenlijk had moeten slikken. (Als je het nog snapt ). Anders moet je de hele maand verkeerde dagen slikken, en is de kans groter dat je ze vergeet zonder dat je het doorhebt.
Oud 17-11-2006, 23:12
mrsjones
mrsjones is offline
2 weken terug heb ik seks gehad (niet veilig) ik heb die avond de laatste pil geslikt, ben ongesteld geworden en de dag dat ik met de pil moest beginnen de pil vergeten.

Sinds dien heb ik wel steeds een beetje een rare buik. Pijntjes enzo.

Kan ik nu niet al stoppen met de pil (1 week geslikt dan maar) en dan een zwangerschaps test doen? of moet ik echt de pilstrip op maken?
Oud 18-11-2006, 06:13
Anika
Je bent toch ongesteld geworden, waarom zou je dan zwanger zijn? Die kans is wel heel erg klein. Of heb je daarna opnieuw onveilige seks gehad?
Oud 18-11-2006, 18:37
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-11-2006 @ 07:13 :
Je bent toch ongesteld geworden, waarom zou je dan zwanger zijn? Die kans is wel heel erg klein. Of heb je daarna opnieuw onveilige seks gehad?
Ja dat lijkt mij ook. Maar als ik het boekje lees over het vergeten van een pil in de eerst week staat er:
"Als u in de week voor het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap"
Oud 18-11-2006, 19:03
Anika
Citaat:
mrsjones schreef op 18-11-2006 @ 19:37 :
Ja dat lijkt mij ook. Maar als ik het boekje lees over het vergeten van een pil in de eerst week staat er:
"Als u in de week voor het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap"
Volgens mij gaat dat over de laatste zeven dagen, en op de dag dat je eigenlijk de pil had moeten nemen is dat toch al acht dagen geleden? Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maargoed, als je per se een test wilt doen moet je volgens mij wachten tot na het einde van deze strip tot de dag dat je ongesteld moet worden. Zo'n test is namelijk pas betrouwbaar op de eerste dag dat je overtijd bent.
Oud 18-11-2006, 23:29
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-11-2006 @ 20:03 :
Volgens mij gaat dat over de laatste zeven dagen, en op de dag dat je eigenlijk de pil had moeten nemen is dat toch al acht dagen geleden? Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maargoed, als je per se een test wilt doen moet je volgens mij wachten tot na het einde van deze strip tot de dag dat je ongesteld moet worden. Zo'n test is namelijk pas betrouwbaar op de eerste dag dat je overtijd bent.
Ja idd.. Oke naja ik wacht het wel af. Op google las ik ook dat een week erg ruim wordt genomen. Dat is dan echt de maximale overleef tijd van sperma.
Oud 20-11-2006, 13:57
theedoos
theedoos is offline
ik wil graag mijn menstruatie een dag eerder laten beginnen.
Nu slik ik de laatste pil op zaterdag en wordt ik dinsdag ongesteld. Ik wil de laatste pil op vrijdag gaan slikken, hoe kan ik dat het beste aanpakken? De laatste pil van de strip niet nemen en de volgende strip dus een dag eerder beginnen? Vraag me namelijk af of het dan veilig is. Iemand een idee?
Oud 20-11-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
theedoos schreef op 20-11-2006 @ 14:57 :
ik wil graag mijn menstruatie een dag eerder laten beginnen.
Nu slik ik de laatste pil op zaterdag en wordt ik dinsdag ongesteld. Ik wil de laatste pil op vrijdag gaan slikken, hoe kan ik dat het beste aanpakken? De laatste pil van de strip niet nemen en de volgende strip dus een dag eerder beginnen? Vraag me namelijk af of het dan veilig is. Iemand een idee?
De beste oplossing is, vind ik, om je stopweek 6 dagen te laten duren in plaats van 7 dagen, dus een dag eerder beginnen met de volgende strip.
Je kunt ook op zich een strip van 20 pillen slikken ipv 21, en dan wordt de pil niet direct minder veilig, maar normaal gesproken bouw je tijdens die 21 dagen een buffer op om de stopweek mee te overbruggen en dat buffer is dan kleiner, waardoor het vergeten van een pil in week 1 van de strip daarop een groter risico vormt.
Oud 20-11-2006, 16:59
theedoos
theedoos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-11-2006 @ 15:15 :
De beste oplossing is, vind ik, om je stopweek 6 dagen te laten duren in plaats van 7 dagen, dus een dag eerder beginnen met de volgende strip.
Je kunt ook op zich een strip van 20 pillen slikken ipv 21, en dan wordt de pil niet direct minder veilig, maar normaal gesproken bouw je tijdens die 21 dagen een buffer op om de stopweek mee te overbruggen en dat buffer is dan kleiner, waardoor het vergeten van een pil in week 1 van de strip daarop een groter risico vormt.
ah ok, aan deze oplossing zat ik zelf ook al te denken maar wist niet of dat kan. Maar als ik de stopweek dus 6 ipv 7 dagen laat duren, is er qua betrouwbaarheid niets aan de hand?
Oud 20-11-2006, 21:36
annemarte
annemarte is offline
ik heb gisteravond om half 11 de pil (microgynon) ingenomen, om ongeveer kwart over 12 heb ik overgegeven. niet aan gedacht dat k misschien een nieuwe pil in moet nemen, (het was de 8e pil van de strip) in de bijsluiter staat je als je tussen 3-4 hebt overgeven dat geldt als een vergeten pil dus dat je een nieuwe in moet nemen.. wat moet k nu doen, de strip afmaken/ stoppen of nu 2 pillen tegelijk innemen wat staat bij het vergeten van de pil in week 2??

edit: k heb nu 2 tegelijk ingenomen, leek me t beste.. of niet?

Laatst gewijzigd op 20-11-2006 om 21:52.
Oud 20-11-2006, 23:15
Verwijderd
Ik loop een beetje te kloten bedenk ik me net . Ik heb 4 weken te pil geslikt. In de eerste week 1 pil vergeten, die binnen 24 uur ingenomen en toen verder geslikt. En gisteren 1 vergeten en er net eentje ingenomen. Dit was de laatste en heb geen strip meer in huis. Heb geen gemeenschap gehad dus dat is geen probleem. Maar wanneer wordt ik dan ongesteld? Die ene pil heeft nog invloed op mn menstruatie of niet meer?
Oud 21-11-2006, 09:02
Verwijderd
Citaat:
annemarte schreef op 20-11-2006 @ 22:36 :
ik heb gisteravond om half 11 de pil (microgynon) ingenomen, om ongeveer kwart over 12 heb ik overgegeven. niet aan gedacht dat k misschien een nieuwe pil in moet nemen, (het was de 8e pil van de strip) in de bijsluiter staat je als je tussen 3-4 hebt overgeven dat geldt als een vergeten pil dus dat je een nieuwe in moet nemen.. wat moet k nu doen, de strip afmaken/ stoppen of nu 2 pillen tegelijk innemen wat staat bij het vergeten van de pil in week 2??

edit: k heb nu 2 tegelijk ingenomen, leek me t beste.. of niet?
Ja, dat is dan inderdaad het beste
Oud 22-11-2006, 18:44
elske12345
elske12345 is offline
ik zit in week 3,heb zondag gevreen met mn vriend maar zondagavond wel pil genomen.
ik ben ze maandag vergeten en dat heb ikgisteren gezien.
ik heb dus gisteravond 2 pillen genomen (microgynon 50) en moet normaal doorslikken de volgende strip staat in het boekje.

maar mijn vraag is of ik toch een stopweek mag houden als ikde komende weken een condoomgebruik?
hoop dat ik snelantwoord krijg...
groetjes
Oud 22-11-2006, 21:03
Konijn
Konijn is offline
Nee, want het gaat erom dat het sperma van zondag dan nog leeft. Nou weet ik niet of dat daadwerkelijk veel uitmaakt omdat je niet echt in de buurt van je eisprong zit, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Oud 23-11-2006, 13:09
elske12345
elske12345 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-11-2006 @ 22:03 :
Nee, want het gaat erom dat het sperma van zondag dan nog leeft. Nou weet ik niet of dat daadwerkelijk veel uitmaakt omdat je niet echt in de buurt van je eisprong zit, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
ok, ik heb ze vanmorgen om 9u nog genomen,

(ik heb gisteravond niet meer op pc gekunnen om hier te kijken)

en als ik ze nu 2 weken doorneem en dan een stopweek hou,mag dat?(als ik daartussen dan wel condooms gebruik)?omdat ik op reis ga over 3 weken en ik zou ze dan niet graag hebben...
Oud 23-11-2006, 13:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je moet nu minstens een hele strip (dus drie weken) doorslikken. Als het dan niet uitkomt kan je daarna nog wel een strip doorslikken als je dat liever hebt.
Oud 24-11-2006, 10:23
Fainne
Fainne is offline
Ik ben mijn pil drie dagen vergeten te pakken, mijn huisgenoten zeggen dat ik die niet moet inhalen, dat dat teveel hormonen zijn.. is dat zo?
Oud 24-11-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 24-11-2006 @ 11:23 :
Ik ben mijn pil drie dagen vergeten te pakken, mijn huisgenoten zeggen dat ik die niet moet inhalen, dat dat teveel hormonen zijn.. is dat zo?
Gebruik je de pil als anticonceptie? of voor iets anders?

Je kúnt 't wel inhalen, daar zul je geen blijvende schade aan overhouden. Je wordt er misschien wel misselijk van. Maar je schiet er ook niet echt iets mee op als je 't inhaalt.
Oud 24-11-2006, 11:30
Yana
Yana is offline
Als ik een hele pilstrip + 1 extra pil slik, kan ik dan gewoon daarna weer beginnen zeven dagen na de dag van die laatste pil? Of moet ik dan een dag eerder (6 dagen) beginnen, omdat die extra pil niet echt telt ofzo
Oud 24-11-2006, 11:58
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Yana schreef op 24-11-2006 @ 12:30 :
Als ik een hele pilstrip + 1 extra pil slik, kan ik dan gewoon daarna weer beginnen zeven dagen na de dag van die laatste pil? Of moet ik dan een dag eerder (6 dagen) beginnen, omdat die extra pil niet echt telt ofzo
Zeven dagen is prima.
Oud 24-11-2006, 12:01
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Fainne schreef op 24-11-2006 @ 11:23 :
Er valt niks in te halen? Je bent in ieder geval niet beschermd tegen zwangerschap nu.
Inhalen kan niet, 3 pillen op 1 dag heeft geen effect. Je moet gewoon opnieuw beginnen met pil 1 in week 1, mocht je weer de pil willen slikken.
Oud 24-11-2006, 14:43
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik vind het nutteloos om er een heel topic voor te openen, maar heb toch een vraagje;
Ik ben aan de pil en wil eigenlijk weer een keertje blowen, heb dit 2 jaar terug ofzo 1 keer gedaan en vond er weinig aan, maar ben nu wel weer benieuwd.
Alleen m'n vriendje zegt dat de pil en blowen kankerverwekkend is (nou is de pil opzich dat al, maar in combinatie met blowen zegt hij dat het erger is?) en ik weet eigenlijk verder ook niets over de combinatie blowen en de pil, zitten hier nog andere consequenties aan zoals minder betrouwbaarheid oid?
Hij wil namelijk graag dat als ik ga blowen een tijdje met de pil stop, maar vind dit zelf nogal overdreven.
Oud 24-11-2006, 14:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij maakt een keertje blowen niet zoveel uit hoor. Ik heb er nog nooit van gehoord dat het dan kankerverwekkend wordt. Wel is de kans op trombose groter als je rookt en de pil slikt. Ik spreek alleen niet uit ervaring want ik rook/blow niet.
Oud 24-11-2006, 14:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2006 @ 15:45 :
Volgens mij maakt een keertje blowen niet zoveel uit hoor. Ik heb er nog nooit van gehoord dat het dan kankerverwekkend wordt. Wel is de kans op trombose groter als je rookt en de pil slikt. Ik spreek alleen niet uit ervaring want ik rook/blow niet.
maar de combinatie roken (of blowen)/de pil is niet een bekende slechte combinatie? behalve dat het allebei slecht voor je is dan, maar dat weet ik zelf ook.
Oud 24-11-2006, 14:55
Verwijderd
De pil is helemaal niet zo kankerverwekkend. Hij maakt de kans op borstkanker groter en de kans op baarmoederhals- en eierstokkanker kleiner. Dat kun je dan tegen elkaar wegstrepen. En persoonlijk krijg ik liever borstkanker dan baarmoederhals- of eierstokanker, maargoed.

De pil en roken/blowen is alleen een slechte combinatie ivm de kans op trombose, maar mensen onder de 40 krijgen sowieso niet zo gauw trombose. Dus dat maakt niet zo veel uit.
Oud 24-11-2006, 14:59
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-11-2006 @ 15:55 :
De pil is helemaal niet zo kankerverwekkend. Hij maakt de kans op borstkanker groter en de kans op baarmoederhals- en eierstokkanker kleiner. Dat kun je dan tegen elkaar wegstrepen. En persoonlijk krijg ik liever borstkanker dan baarmoederhals- of eierstokanker, maargoed.

De pil en roken/blowen is alleen een slechte combinatie ivm de kans op trombose, maar mensen onder de 40 krijgen sowieso niet zo gauw trombose. Dus dat maakt niet zo veel uit.
oke, beiden bedankt!
Oud 25-11-2006, 21:34
beckham1990
beckham1990 is offline
hoi
ik ben opnieuw gestart met de pil, maar ik ben hem gestart 7 dagen na mijn eerste menstruatiedag. ik moest dus 7 dagen wachten om seks te hebben, ik heb maar 6 dagen gewacht.
Is de kans reëel op een zwangerschap? of is de kans eerder verwaarloosbaar ?
Oud 26-11-2006, 08:59
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 25-11-2006 @ 22:34 :
hoi
ik ben opnieuw gestart met de pil, maar ik ben hem gestart 7 dagen na mijn eerste menstruatiedag. ik moest dus 7 dagen wachten om seks te hebben, ik heb maar 6 dagen gewacht.
Is de kans reëel op een zwangerschap? of is de kans eerder verwaarloosbaar ?
De kans is klein, maar niet verwaarloosbaar. Doe voor de zekerheid maar een zwangerschapstest in je aankomende stopweek (nu is die nog niet betrouwbaar) en maak je tot die tijd niet te veel zorgen
Oud 26-11-2006, 09:40
swann
swann is offline
Vraagje:
ik ben nou al bijna een jaar aan de pil. Ik slik hem (bijna) altijd regelmatig en heb er nog noiot geklachten over gehad. Maar nou heb ik opeens een hele donkere afscheiding en ben ik midden in m'n strip ongesteld geworden. IK vraag me ernstig af wat het is. Ik heb laatst nog een soa test gedaan, en daar kwam niets uit.
Het is begonnen nadat ik de laatste keer sex had met m'n vriend. Mijn vriend was trouwens maagd, en hij beweerd niet vreemd te zijn gegaan. (niet dat je daar veel aan hebt) Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn? Op internet kom je bij allemaal zwangerschaps forums
Oud 26-11-2006, 10:05
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
swann schreef op 26-11-2006 @ 10:40 :
Vraagje:
ik ben nou al bijna een jaar aan de pil. Ik slik hem (bijna) altijd regelmatig en heb er nog noiot geklachten over gehad. Maar nou heb ik opeens een hele donkere afscheiding en ben ik midden in m'n strip ongesteld geworden. IK vraag me ernstig af wat het is. Ik heb laatst nog een soa test gedaan, en daar kwam niets uit.
Het is begonnen nadat ik de laatste keer sex had met m'n vriend. Mijn vriend was trouwens maagd, en hij beweerd niet vreemd te zijn gegaan. (niet dat je daar veel aan hebt) Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn? Op internet kom je bij allemaal zwangerschaps forums
Welke pil slik je? Misschien is het zo dat je pil te licht is, al kan ik dan niet helemaal verklaren waarom het bijna een jaar wel goed is gegaan. Hoe oud was je toen je begon met de pil? Misschien is het zo dat wanneer je vrij jong de pil gaat gebruiken je lichaam toch nog van nature de neiging heeft om een bepaalde regelmaat te zoeken en dat er qua hormoonspiegels nogal het een en ander zou kunnen veranderen; dat zou kunnen verklaren waarom je pil nu ineens te licht zou zijn.

Of het moet een doorbraakbloeding zijn, en dat kan voorkomen bij gebruik van de pil. Maar ik neem aan dat je het verschil tussen een doorbraakbloeding en ongesteld zijn wel kunt onderscheiden .
Oud 26-11-2006, 11:41
swann
swann is offline
Citaat:
Lautitia
Welke pil slik je? Misschien is het zo dat je pil te licht is, al kan ik dan niet helemaal verklaren waarom het bijna een jaar wel goed is gegaan. Hoe oud was je toen je begon met de pil? Misschien is het zo dat wanneer je vrij jong de pil gaat gebruiken je lichaam toch nog van nature de neiging heeft om een bepaalde regelmaat te zoeken en dat er qua hormoonspiegels nogal het een en ander zou kunnen veranderen; dat zou kunnen verklaren waarom je pil nu ineens te licht zou zijn.
ik slik microganon 30 sinds m'n 16e, maar ik heb dus nooit eerder klachten gehad. Het vreemde vind ik dat ik eerst hele heftige zeer donkere afscheiding had en dat ik nu opeens menstrueer en ook menstruatie pijn heb...
Oud 26-11-2006, 16:32
mrslala
mrslala is offline
hoi ik heb een vraagje!
heb gister mn pil te laat ingenomen, maar wel binnen 12 uur.
Vandaag zou ik m dan op mn gewoonlijke tijd moeten innemen, maar was weer vergeten, maar iets van 4 uur te laat ingenomen ofzo.
Is dit gevaarlijk?
Oud 26-11-2006, 18:38
Onbekend
Onbekend is offline
Ik heb een uur geleden ong. mijn pil ingenomen.
Nu heb ik diarree.
Ik heb nu een nieuwe ingenomen (kweet niet of dat nodig is maar voor de zekerheid wel gedaan.)

Wat als ik nou de hele avond en nacht diarree blijf houden?
Ik ben trouwens in de laatste week van mijn strip.
Oud 26-11-2006, 20:19
Phie.
Phie. is offline
kan iemand mij vertellen wanneer de eisprong plaatsvind als je twee strippen achter elkaar doorslikt?
Oud 26-11-2006, 21:04
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
swann schreef op 26-11-2006 @ 10:40 :
Vraagje:
ik ben nou al bijna een jaar aan de pil. Ik slik hem (bijna) altijd regelmatig en heb er nog noiot geklachten over gehad. Maar nou heb ik opeens een hele donkere afscheiding en ben ik midden in m'n strip ongesteld geworden.
Ik heb ook ongeveer zoiets gehad met mijn pil. In het begin ging het goed (laten we zeggen 8 - 12 maanden, even ruim genomen), maar daarna werd ik al ongesteld, terwijl ik nog 2 - 5 pillen moest slikken. Mijn pil was toen ook te licht en daarom kreeg ik een nieuwe (ik ging toen naar de micro 30 die jij nu al hebt en heb toen geen last meer gehad).

Misschien dat deze toch (iets) te licht is. Ik zou het even bij je huisarts voorleggen en kijken wat hij zegt.

Ik was toen overigens wel jonger, iets van... 14 of 15 toen dit speelde.
Oud 27-11-2006, 15:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
mrslala schreef op 26-11-2006 @ 17:32 :
hoi ik heb een vraagje!
heb gister mn pil te laat ingenomen, maar wel binnen 12 uur.
Vandaag zou ik m dan op mn gewoonlijke tijd moeten innemen, maar was weer vergeten, maar iets van 4 uur te laat ingenomen ofzo.
Is dit gevaarlijk?
Nee dat is niet erg.
Je moet je pil binnen 36 uur van de vorige nemen. Dat had je de eerste keer dus gedaan, en de tweede keer zat hij daar dus zeker binnen, omdat je die eerste dus ook nog later had genomen. Het is geen probleem dat het twee keer achter elkaar gebeurt is, omdat er niks aan de hand is als je hem wel binnen de gegeven tijd neemt.

Regels voor berichten