Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2006, 14:21
Joyceb
Joyceb is offline
Wat betreft de stress.. tjsa, je moet minder weken volproppen met evenveel (en volgens mij vaak meer!) stof en dat kan wel eens leiden tot stress situaties.
Zelf ben ik geen stresser, en een behoorlijke planner, maar afgelopen weken heb ik op een 70 uur p/w schema ongeveer gezeten denk ik en afgelopen week elke avond tot min. 1 uur gewerkt (terwijl ik niet aan 's nachts leren/werken doen). En dan nog zit ik nu lichtelijk in de stress omdat ik zodadelijk een toets heb die ik niet bijzonder goed kon voorbereiden wegens andere projecten.

Dus, een planner zijn en tegen hard werken kunnen is een must. Al is het echt een voordeel dat de meeste mensen in deze situatie zitten en je fijn tegen elkaar stoom kan afblazen. =)
Advertentie
Oud 28-11-2006, 16:29
lysias
lysias is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 28-11-2006 @ 02:39 :
En verder heeft de RA een aantal voor mij zeer interessante vakken die UCU niet aanbiedt, mede door samenwerking met het Roosevelt Study Centre. size]
Welke vakken zijn dat dan?
Oud 28-11-2006, 17:41
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
lysias schreef op 28-11-2006 @ 17:29 :
Welke vakken zijn dat dan?
Vakken als:

A&H 385 Exploring the American Century (Research Seminar)
Dat wordt gegeven door 2 onderzoekers van het RSC en een van hen doceert ook International Relations aan de RA, zoals:

SSC 354 Security in the Post-Cold War Era
al lijkt UCU HUM 214 Policing the World er misschien een beetje op.

En verder zijn er een stel vakken die wel aan RA gegeven wordt en niet aan UCU en vice versa.

Dan denk ik bijvoorbeeld aan:

200 level Qualitative Methods, dat je aan RA kan doen als alternatief voor Methods & Statistics II

SSC 224 The Psychology of Human Conflicts

A&H 185 Introduction to American Studies
A&H 386 Topics in American History

A&H 105 Classical Mythology

En verder heeft RA een Computer Science track met dingen als programmeren en database management, een muziek theorie track, en vanaf volgend jaar wordt er zeer waarschijnlijk Arabisch aan de RA.

Omgekeerd worden er op het UCU ook weer courses gegeven die hier niet gegeven worden. Kijk gewoon eens op de sites van RA en UCU en oordeel zelf .

Ik zat even te denken over voordelen van UCU boven RA, en een van de dingen zou zijn dat je in Utrecht makkelijker een toffe stage kan doen in de zomer bijvoorbeeld, maar toen bedacht ik me dat je in de zomer van de campus wordt gekicked .
Wat wel een voordeel kan zijn is dat je bij UCU makkelijker courses kan doen aan de UU, al is het hier ook zeker niet onmogelijk; er is bijvoorbeeld iemand die een course volgt aan de universiteit van Groningen .

En over de drukte/stress; Ik vind het stiekem ook wel fijn hoor, je bent tenminste flink bezig, en volgens mij gaat het vaak juist beter naar mate je schema voller is (tot op zeker hoogte natuurlijk).
Oud 29-11-2006, 12:37
MissFoxy
MissFoxy is offline
zijn er eigenlijk veel mensen op het UCU die
een vriendje/vriendinnetje hebben buiten UCU.

en ontstaan er veel stelletjes.
lijkt me wel interessant...
Oud 29-11-2006, 15:34
Verwijderd
Hoe zijn jullie je letter of motivation eigenlijk begonnen? Gewoon met adres + datum en dan Dear.... enzo of alleen met een kop "Letter of motivation"
Oud 29-11-2006, 16:05
lysias
lysias is offline
Vandaag mijn application op de bus gedaan (aangetekend en met bericht van ontvangst). Mijn mentor en leraar Engels hadden overigens allebei een fantastische brief over me geschreven. Dus nu kan ik alleen maar wachten......
Oud 29-11-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 28-11-2006 @ 18:41 :
maar toen bedacht ik me dat je in de zomer van de campus wordt gekicked
Ehrrrr, je mag toch wel op je kamer blijven?
Oud 29-11-2006, 18:03
Joyceb
Joyceb is offline
In de zomer moet je verhuizen. Er zijn wel mogelijkheden om een kamer in de zomer (geloof voor ong. 250 per maand) te huren, maar in principe gaan alle studenten naar elders.

Overigens heb ik het idee dat als je emer geinteresseerd bent in de Sciences je beter naar UC kan gaan. Niet alleen vanwege de vakken die je hier kan doen, maar ook omdat er hier meer Sciences vakken zijn. Ook zit er soms wel een kwaliteitsverschil in (bijv. in de Life Sciences).
Oud 29-11-2006, 18:06
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 29-11-2006 @ 16:34 :
Hoe zijn jullie je letter of motivation eigenlijk begonnen? Gewoon met adres + datum en dan Dear.... enzo of alleen met een kop "Letter of motivation"
Volgens mij dat eerste, dus gewoon "echt" een brief.

Citaat:
Snees schreef op 29-11-2006 @ 18:14 :
Ehrrrr, je mag toch wel op je kamer blijven?
Nope, zie de UCU academic calendar.

Citaat:
Student Housing: August 21 2006 - June 22 2007
22 Juni moet je dus van je kamer af zijn en dat mag je d'r rond 22 Augustus 2007 dus weer naar een nieuwe kamer.

Erg jammer dus dat je niet echt de mogelijk hebt om een "eigen kamer" te creeren. Je zit dus maar ongeveer 34 weken per jaar op je kamer en je moet elk jaar verhuizen naar een kamer die al dan niet kleiner is dan de kamer waar je zat.

Bij RA heb je dat dus niet .
Oud 29-11-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 28-11-2006 @ 11:06 :
*kuch* official UCSA emblem *kuch*
beetje laag om in te breken in de boardroom terwijl iedereen lol aan t hebben is in de bar, of niet soms? iets anders dan een portretje meenemen
Oud 29-11-2006, 18:09
Verwijderd
En ik vind dat tijdsdrukverhaal een beetje een eenzijdige visie, volgens mij heb ik nog geeneen week 70 uur gewerkt. Ik heb een bijbaantje, zit een flink aantal avonden in de UCSA bar, speel bij een orkest, ga elk weekend naar huis en ik red het ook makkelijk
Oud 29-11-2006, 18:10
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 29-11-2006 @ 19:06 :
beetje laag om in te breken in de boardroom terwijl iedereen lol aan t hebben is in de bar, of niet soms? iets anders dan een portretje meenemen
Nee, zonder aanleiding een portret stelen van een prof. van een zustercollege, waar je nota bene te gast bent voor een debat tournament, dat is ridderlijk!

Ach, beetje rivaliteit kan geen kwaad toch ?

Heeft UCU eigenlijk een roeiteam?
Oud 29-11-2006, 18:12
Verwijderd
nee, het lacrosseteam bestaat wel grotendeels uit UC'ers, en we hebben een voetbal, volleybal en basketbal team maar volgens mij verder niet
Oud 29-11-2006, 19:53
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Wij hebben roeien, basketbal, voetbal, paardrijden en hockey. Maar misschien vergeet ik nog iets.
Oud 29-11-2006, 21:27
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 29-11-2006 @ 19:09 :
En ik vind dat tijdsdrukverhaal een beetje een eenzijdige visie, volgens mij heb ik nog geeneen week 70 uur gewerkt. Ik heb een bijbaantje, zit een flink aantal avonden in de UCSA bar, speel bij een orkest, ga elk weekend naar huis en ik red het ook makkelijk
Heb je al 200 en 300 vakken?
Maar, wat je wilt: Als je het 300-cell bio neemt, ben je in de week van de deadline van het Research Proposal velen uren tot laat bezig.
Als je 200-Physiology neemt en het blijft een closed-book exam, ben je ook daarvoor velen uren kwijt als je een hoog cijfer wilt.

Vorig jaar dacht ik ook dat het behoorlijk meeviel (ondanks dat het 200-cell bio al behoorlijk tijds-intensief was), maar dit jaar valt toch echt tegen wat de werkdruk betreft! Nu mis je alle vakken als Academic English, Meths and Stats/Argumentation/Intro to academia die mindert tijd kosten dan de andere vakken.

Maar, het is nog steeds wel toe doen en hierdoor moetniemand zich al te veel laten afschrikken. Mijn punt is vooral dat als je een stresskip bent en het niet soms heel erg druk wilt hebben naast 'gewoon' druk te zijn, je beter Rechten kan gaan doen.
Oud 29-11-2006, 22:00
Verwijderd
Ik ben echt zó'n doos, ik kan morgen pas alle papieren opsturen
Arhg, ik ga echt alle zeilen bijzetten om er voor te zorgen dat 'ie morgen ook aankomt, want vrijdag is te laat toch? Of mogen ze nog wel aankomen op de 'deadline'?

En ik ben zo zenuwachtig, ben echt bang dat het allemaal niet goed genoeg is
*is stressmevrouw*
Oud 29-11-2006, 23:45
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 29-11-2006 @ 23:00 :
Ik ben echt zó'n doos, ik kan morgen pas alle papieren opsturen
Arhg, ik ga echt alle zeilen bijzetten om er voor te zorgen dat 'ie morgen ook aankomt, want vrijdag is te laat toch? Of mogen ze nog wel aankomen op de 'deadline'?

En ik ben zo zenuwachtig, ben echt bang dat het allemaal niet goed genoeg is
*is stressmevrouw*
Als ze erg strict zijn moet het morgen (1 december) gewoon binnen zijn. Aan de andere kant kunnen ze ook bedoelden afstempeldatum oid.
Oud 30-11-2006, 17:57
Verwijderd
Hij komt gegarandeerd morgen aan, dus ik hoop dat dat nog kan...
Oud 30-11-2006, 19:44
Laura89
Laura89 is offline
Ja, een deadline betekent toch dat op die dag alles binnen moet zijn? Dus als jouw spullen morgen aankomen, dan is 't goed

Ik hoop dat mijn spullen aangekomen zijn, heb ze niet aangetekend verstuurd ofzo. Afwachten maar
Oud 01-12-2006, 11:57
Jannekus
Jannekus is offline
Emailtje:

Dear Janneke,

We received your application form in good order this week . The fee came in as well on 26-11-2006.

You will hear from us again but not until after the deadline of 1 December. Some time in December or January, you will either get an email with an invitation for an interview or a letter of rejection by regular mail

Regards,

Janneke de Graaf , University College Utrecht

phone 030 - 253 9897 / fax 030 - 253 9905

e-mail: jgraaf@ucu.uu.nl

---

Ik hoop dat mijn naam alleen al een pluspunt is
Oud 01-12-2006, 14:10
Laura89
Laura89 is offline
Ik heb nog geen mailtje gehad... Ik had 'm maandag volgens mij op de bus gedaan. Wat voor emailadres heb jij ingevuld? Ik hoop dat mijn hotmailadres betrouwbaar genoeg is.
Oud 01-12-2006, 16:51
lysias
lysias is offline
Een meisje uit mijn klas had ook al een email ontvangen. Ik zelf nog niet, zij stuurde haar pakketje op maandag. Ik zelf op woensdag. Dus ik heb geen idee hoe ze het terug emailjte regelen.

Maar goed dus we moeten gewoon hopen dat we nooit een brief toegestuurd krijgen.
Oud 01-12-2006, 16:55
Joyceb
Joyceb is offline
Don't worry, UC staat er bekent om traag te zijn met dit soort zaken. Als je over een week nog niets gehoord hebt, bel of stuur een emailtje, maar het zal vast goed gegaan zijn!
Oud 01-12-2006, 19:43
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Laura89 schreef op 01-12-2006 @ 15:10 :
Ik heb nog geen mailtje gehad... Ik had 'm maandag volgens mij op de bus gedaan. Wat voor emailadres heb jij ingevuld? Ik hoop dat mijn hotmailadres betrouwbaar genoeg is.
Ik had ook een hotmailadres ingevuld.

En ik had al gehoord ja dat UC traag was dus dit mailtje kwam totaal onverwacht

Maar goed nu maar hopen op een volgende e-mail. Ben er niet zeker van

Maar goed, mag ook niet het einde van de wereld zijn.
Oud 02-12-2006, 19:01
Laura89
Laura89 is offline
Okay, dit is heel erg klote en kut en dom.
Vandaag bij de post zat mijn eigen brief. Retour gezonden omdat het adres niet klopt. Klotezooi. (excusez-moi). Ben dus nu te laat voor de deadline.

Echt hoe DOM kan je zijn. Ik schaam me echt voor mezelf.

Ik heb ze wel gemaild en uitgelegd dat het niet helemaal zonder reden is en verteld dat ik hoop dat ze hem toch nog willen lezen enzo. Ga hem morgen maar weer verzenden en hopen dat ie er dan maandag is en dat ze dan ook het mailtje lezen.
Oud 02-12-2006, 19:27
Verwijderd
Ik zou even bellen als ik jou was.. maarja dat kan dan ook niet eerder dan maandag natuurlijk.. maar dan weet je het zeker iig
Oud 03-12-2006, 16:31
Laura89
Laura89 is offline
Ja, dat doe ik denk ik maar ,want ik kreeg een mailtje terug met "The Reception Desk of University College Utrecht has been receiving a large amount of e-mails and mail and we are currently dealing with this backlog. Consequently, it might take a few days for us to respond. Thank you for your patience.
"

Dus daar heb ik ook niet zoveel aan.

Moet bellen in 't Engels?? (voordat ik daar straks een heel verhaal in het Nederlands ga zitten houden en ze het niet snappen ofzo).

Damnn ik ben zo dom. Misschien te dom om toegelaten te worden
Oud 03-12-2006, 18:40
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, bellen gaat in het Engels.
Oud 04-12-2006, 10:27
Joyceb
Joyceb is offline
Nog een keer sturen (niet eens het belletje afwachten), begeleidende brief met uitleg en geretourneerde envelop als bewijs toevoegen dat je het wel optijd op de post hebt gedaan.
Oud 04-12-2006, 15:24
Laura89
Laura89 is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 04-12-2006 @ 11:27 :
Nog een keer sturen (niet eens het belletje afwachten), begeleidende brief met uitleg en geretourneerde envelop als bewijs toevoegen dat je het wel optijd op de post hebt gedaan.
Hm ja dat laatste heb ik dus niet gedaan, de rest wel. Wat ik dus fout had gedaan, is dat ik het adres heb opgeschreven wat op de site staat onder dat je 50 euro application fee moet betalen. Daar staat een adres, van hun bankingaccount ofzo.

Ik vind 't nog steeds erg kut en dom
Oud 08-12-2006, 13:15
CoolJessy
CoolJessy is offline
En...HET IS WEEKEND!

Dat betekent...nog een week

Voor jullie die hebben aangemeld... spannend allemaal! Maar verwacht niet in December al iets te krijgen zoals in jullie emailtje stond. Daarom denk ik dat ze bij Laura ook best wel een uitzondering mogen (en zullen?) maken. Bij mij (twee jaar terug inmiddels) stond er ook je hoort in Januari iets. Nou het was al Februari dat ik werd uitgenodigd om 22 Februari op gesprek te komen. Een vriendin van mij kreeg die 22e pas bericht dat ze niet op gesprek mocht komen, dus het kan allemaal erg lang uitlopen.

Druk? Hoe kom je erbij?
Ik moet zeggen dat het einde van dit semester vergeleken met de vorige twee nog wel ietsje erger is. Hoewel ik in de eerste twee semesters de laatste weken dan wel stress-hoofdpijn had (na het semester was het weer voorbij) en nu niet, zit ik nog wel met 2 papers van 4000 woorden die maandag en woensdag moeten worden ingeleverd, waaraan momenteel tjah... ik ben nog niet begonnen met schrijven.

Anyway, ik denk wel dat het uitmaakt of je 200/300 levels hebt,
het is toch wel ietsje moeilijker. Hoewel, je hebt natuurlijk al best veel kennis van de prerequisites maar als je een 200 level anthropology vergelijkt met het 200 level van een taal (e.g. Engels) dat scheelt nogal in de hoeveelheid werk die je moet doen. Voor Engels moet je een paar korte presentaties geven en korte essays schrijven, maar praktisch niets lezen en geen toets.
Voor de 200 Anthropology die ik dit semester had (ja ik kies wel even het moeilijkste vak om mijn argument uit te leggen ) moest ik gemiddeld zo'n 60-80 pagina's per week lezen en het waren echt geen makkelijke teksten (Stomme anthropologen, zeg nou gewoon es waar het op staat!). Daarnaast twee examens waarvoor we met de hele klas de antwoorden op proefexamens hebben besproken (anders had ik echt geen voldoendes gehaald) en nu dus een paper á 4000 woorden.

Ieckiecke... Nog een opmerking. Reken er niet te veel op dat de vakken die jou leuk leuken ook gegeven gaan worden. Jij hebt nog iets meer tijd dan ik, maar ik zit inmiddels in het tweede jaar en een aantal vakken die al sinds het allereerste jaar op de site staan worden nog steeds niet gegeven. Van een aantal daarvan weet ik dat ze volgend semester worden gegeven, van andere weet ik niet of ze überhaupt nog tijdens mijn studie hier worden gegeven. Bijvoorbeeld het vak wat ik het allergraagst zou willen nemen: Developmental psychology, daar wil ik waarschijnlijk een master in doen, maar over dat vak is nog niks zeker. Niet dat ik je wil ontmoedigen ofzo, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden...
Oud 08-12-2006, 13:38
Verwijderd
Nja ik denk dat het gewoon echt per vak verschilt Ik heb een 100 leven Music and it's context en daar moet je zeker 120 blz per week voor lezen, elke week een assignmetn maken, ik heb al een 2000 woorden essay moeten schrijven en heb maandag een toets over alle stof tot nu toe, en verder hebben we nog een paar onverwachte toetsen gehad.

Maar goed dat is gewoon muziekgeschiedenis dus niet erg veel begrijpwerk, meer lezen. Ik moet er echt hard tegenaan deze laatste paar dagen, maar dan vakantie jeeeeeeeeej
Oud 08-12-2006, 21:42
Verwijderd
Kan er ook iets *mis* zijn met je letter of recommendation? Ik kreeg vandaag namelijk een email waarin ze het ontvangen van mijn application form bevestigden, maar daar stond ook in dat er geen letter of recommendation bij zat, terwijl ik honderd procent zeker weet dat die er wel bij zat

Kan het zijn dat ze 'm niet goed vinden en daarom zeggen dat de brief er niet bij zat, of weet ik veel, want ik snap hier eerlijk gezegd niet zo heel veel van
Oud 08-12-2006, 22:59
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Martha my dear schreef op 08-12-2006 @ 22:42 :
Kan er ook iets *mis* zijn met je letter of recommendation? Ik kreeg vandaag namelijk een email waarin ze het ontvangen van mijn application form bevestigden, maar daar stond ook in dat er geen letter of recommendation bij zat, terwijl ik honderd procent zeker weet dat die er wel bij zat

Kan het zijn dat ze 'm niet goed vinden en daarom zeggen dat de brief er niet bij zat, of weet ik veel, want ik snap hier eerlijk gezegd niet zo heel veel van
Ik zou zeggen; bel morgen even.

Misschien hebben ze zich vergist en hebben ze die letter of recommendation voor iets anders aangezien?
Heb je hem wel in een aparte, dichte envelop gedaan?
Oud 09-12-2006, 05:37
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 08-12-2006 @ 23:59 :
Ik zou zeggen; bel morgen even.

Misschien hebben ze zich vergist en hebben ze die letter of recommendation voor iets anders aangezien?
Heb je hem wel in een aparte, dichte envelop gedaan?
Ik moet vandaag de hele dag werken, dus dat gaat niet lukken, maar ik bel zeker maandag even.

Ja, heb de brief in een aparte, dichte envelop gedaan met handtekening van degene die de brief geschreven heeft op de achterkant en mijn naam op de voorkant.
Precies zoals het beschreven staat.
Oud 10-12-2006, 17:08
CoolJessy
CoolJessy is offline
Oh...echt vervelend...

Ik hoop echt dat het goedkomt voor je, maar een ding weet ik wel zeker, tenzij je leraar in het Chinees heeft geschreven ofzo zal er niet iets mis zijn met je aanbevelingsbrief.
Ik bedoel, zelfs als je leraar je niet helemaal naar de hemel geprezen heeft zoals hij natuurlijk "hoort" te doen in een aanbevelingsbrief , dan nog is er niets mis mee, heb je alleen minder kans om te worden aangenomen...
Ik neem aan dat ze je brief echt niet hebben gevonden of inderdaad voor iets anders hebben aangezien, hoewel dat me ook sterk lijkt want als je iets niet vind zoek je wel even 2x voor je gaat mailen toch?

(Offtopic: Alhoewel.. toen ik mijn schoonmoeder vorige week belde of ze dr andere kinderen (De broer en zus van mijn vriend dus) al weggebracht had en het antwoord nee was en toen ik daarna vroeg of ze "het" niet zou vergeten dacht ze dat ik bedoelde of ze haar kinderen zou vergeten te brengen... het ging natuurlijk om iets wat ze mee moest nemen ALS ze die wegbracht.... dus het kan ook zomaar zijn dat ze niet verder denken...)

Nou... gewoon even bellen en zeggen dat je heel zeker weet dat die er wel bij zat, en dan hebben ze vast wel een goede oplossing als ze hem echt niet hebben. Die aanbevelingsbrief is toch niet zo overtuigend, iedere normale decaan of leraar die het beste voor de leerling wilt zou hem of haar toch ook de hemel in prijzen...

Succes!

Offtopic: Al 2800 woorden, nog 200 tot 1200 . Alleen een dingetje.... de vraag is nog niet beantwoord
Oud 10-12-2006, 18:15
lysias
lysias is offline
Heeft iedereen nu al een mailtje gehad? Ik ben er een week tussen uit geweest, naar Duitsland voor een jeugdconferentie. Ik heb namelijk nog geen mailtje ontvangen, maar wel een handtekening retour, omdat ik het aangetekend heb verstuurd. Maar je moest alles naar een postbusnummer sturen. Dus ik ben een beetje verward....
Oud 10-12-2006, 18:33
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
lysias schreef op 10-12-2006 @ 19:15 :
Heeft iedereen nu al een mailtje gehad? Ik ben er een week tussen uit geweest, naar Duitsland voor een jeugdconferentie. Ik heb namelijk nog geen mailtje ontvangen, maar wel een handtekening retour, omdat ik het aangetekend heb verstuurd. Maar je moest alles naar een postbusnummer sturen. Dus ik ben een beetje verward....
Ik zou me niet zo zorgen maken want er stond dat je moest mailen als je binnen drie weken (dus in de week van 18 december) nog niets gehoord had. Dus ze hebben nog even tijd en na alles wat ik gehoord had (over dat ze nogal traag zijn met antwoorden) was ik ook echt verbaasd toen ik na een week al een mailtje had...

En je hebt een handtekening terug dus ze hebben het iig ontvangen
Oud 10-12-2006, 19:12
MissFoxy
MissFoxy is offline
ik heb m'n brief dinsdag de 29ste opgestuurd en kreeg vorige week dinsdag( de 5de), precies een week later dus een bevestigingsmail.

Maar wat voor systeem ze daarin hanteren? Ik heb geen idee.

succes met wachten iedereen.
ik ben benieuwd.
Oud 10-12-2006, 19:20
Joyceb
Joyceb is offline
Dus als je na 2/3 weken nog niets hebt ontvangen, even mailen en je tot die tijd geen zorgen maken!
Oud 11-12-2006, 18:21
Vehendi
Vehendi is offline
Ben deze zaterdag naar de open dag van Roosevelt Academy gegaan. Ik kon kiezen uit vier 'tasters', heb uiteindelijk voor de combinatie van 19de eeuwse literatuur en de popularisatie van politiek gekozen, wat wel best origineel was.

We kregen ook een studentenhuis te zien, wat niet echt een goede indruk maakte (ontzettende stank, keukenfornuis zeker paar dagen niet schoongemaakt).

Verder nog een standaard verkooppraatje ontvangen en de uitgaansfaciliteiten bekeken (één club).

Er blijken in 2007/08 nog veel andere uc's te ontstaan zoals de Academia Vitae (Deventer), UC Amsterdam (VU), UC Tiblurg en zelfs Leiden is bezig met een haalbaarheidsonderzoek.
Oud 11-12-2006, 18:36
Miracle
Miracle is offline
Offtopic:
Citaat:
Vehendi schreef op 11-12-2006 @ 19:21 :
We kregen ook een studentenhuis te zien, wat niet echt een goede indruk maakte (ontzettende stank, keukenfornuis zeker paar dagen niet schoongemaakt).
Hoe kook jij dat je het raar vind als een fornuis een paar dagen niet is schoongemaakt?
Oud 11-12-2006, 18:42
Vehendi
Vehendi is offline
Ik kom liever niet bij jou eten
Oud 11-12-2006, 19:38
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Ben deze zaterdag naar de open dag van Roosevelt Academy gegaan. Ik kon kiezen uit vier 'tasters', heb uiteindelijk voor de combinatie van 19de eeuwse literatuur en de popularisatie van politiek gekozen, wat wel best origineel was.
Cool, daar zat ik ook bij als eerstejaars RA student o^ .
(die rode krullenbol die bij de deur zat)

Citaat:
Jammer, maar daarom zit ik ook in het Roggeveenhof met een super fijn appartementje met eigen keuken en badkamer .

Citaat:
Verder nog een standaard verkooppraatje ontvangen en de uitgaansfaciliteiten bekeken (één club).
Mja, dat zal Divine geweest zijn, daar is elke dinsdag de RA avond, maar ook op donderdag, vrijdag en zaterdag kan je daar uit. En er zijn best wat cafeetjes, waaronder een paar hele leuke .

Citaat:
Er blijken in 2007/08 nog veel andere uc's te ontstaan zoals de Academia Vitae (Deventer), UC Amsterdam (VU), UC Tiblurg en zelfs Leiden is bezig met een haalbaarheidsonderzoek.
Tilburg wordt niet echt liberal arts, omdat ze daar eigenlijk alleen sociale wetenschappen hebben. Hoeft niet per se een nadeel te zijn natuurlijk.

Academia Vitae. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Ze kiezen in ieder geval wel een aparte opzet tov van de andere UCs. Al moet het je wel aanspreken (dat is bij mij niet het geval):
Citaat:
Core Curriculum:
- Denken en zijn
- Het goede handelen (ethiek)
- De goede samenleving

Binnen de Academia Vitae vormen klassieke werken de bron voor inspiratie en inzicht.

De kunsten hebben een specifieke rol en functie in de programma’s van de Academia Vitae.

Docenten en studenten gaan aan de hand van klassieke werken in gesprek met de deelnemers.
En klein detail; ze geven geen diploma's uit (geen BA/BSc iig). Het is alleen bedoeld om er een soort LAS voorbereidend jaar te doen of om er een exchange/minor semester te doen. Dat zou het voor mij al niet bepaald een optie maken, mocht je nog niet afgeschrokken zijn door de naam en locatie (Deventer). Al kan ik me wel voorstellen dat mensen wat dat betreft even sceptisch zijn over Middelburg.

Verder willen ze ook de professional markt aanboren. Dat zou opzich wel een interessante wisselwerking kunnen hebben met de studenten, in theorie...

UC Amsterdam van de VU zou an sich wel interessant kunnen zijn, maar dat hangt compleet af van de uitvoering.

En als ze nu met een haalbaarheidsonderzoek beginnen zal het nog wel even duren voor UC Leiden een feit is (als het uberhaupt zo ver komt). Ik weet niet wanneer je hoopt te slagen voor je VWO, maar als dat binnen nu en twee jaar is, zal dat vooralsnog hypothetische UC nog geen realiteit zijn.

Laat mij tot slot aflsuiten met een mooie uitspraak van onze zeer gewaardeerde Dean;
Citaat:
‘Eindelijk’, reageert professor Hans Adriaansens, op de Leidse plannen. Zelf startte hij bijna tien als eerste in Nederland het Utrecht University College. Tien jaar na invoering van het bama-stelsel zien de universiteiten het belang in van de zelfstandige bachelor, constateert hij. ‘Verandering op universiteiten heeft nu eenmaal een Creutzfeldt-Jakob-achtige incubatietijd.’ De colleges ziet hij als antidotum tegen fabrieksonderwijs. ‘Jarenlang stopten we vijfhonderd studenten in een zaal, en dachten we dat het onderwijs was. We verplaatsten onze universiteiten naar industrieterreinen; de helft van het personeel was niet bezig met de primaire taak - onderwijs - en we noemden dat efficiency.’ Door die aanpak bleef talent onbenut. ‘Als je Ronaldinho in een zwembad gooit zie je ook niet dat-ie beter kan voetballen dan ik.’
Aan alle UCU'ers en RA'ers: nog 3 dagen en nachten .
Oud 11-12-2006, 19:48
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vehendi schreef op 11-12-2006 @ 19:42 :
Ik kom liever niet bij jou eten
Ik heb niets gezegd over mijn schoonmaakgedrag.
Oud 11-12-2006, 19:55
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 11-12-2006 @ 20:38 :
zou an sich wel interessant kunnen zijn
Les van Mosselmans toevallig? Met je an sich...

Citaat:

Aan alle UCU'ers en RA'ers: nog 3 dagen en nachten .
Zekers! Hoewel er ook heel arme zielige mensen zijn die vrijdag na het feestje nog wel examens hebben... Ik ben ook al aan het aftellen...
Nog 3500, 3499, 3498... woorden psychology, twee examens en een mondeling voor Duits

Maareh... je hoeft RA niet zo op te hemelen hoor, we willen uiteraard wel alleen maar de aller beste, meest gemotiveerde....

Aan Vehendi kan ik zeggen: niet op keukens letten als je op bezoek gaat, wedden dat jij als je in een studentenhuis -WAAR OOK- terecht komt jou keuken er ook zo uit gaat zien. Oh en trouwens, als je alleen woont komt het ook best nog eens voor dat je afwas bijna weg wil lopen . Ach ja, daar is het toch ook afwas voor?

Bovendien weet ik niet of je nu zo optimistisch moet zijn over die toekomstig "nieuwe" UC's, ik kan je zeggen dat het niet bepaald makkelijk is om op een nieuwe UC te zitten. De mensen die nu in het (eerste) derde jaar zitten van RA hebben veel vakken die ze eigenlijk hadden willen doen niet kunnen doen, ikzelf merk dat ik ook nogal tegen een paar muren oploop, simpelweg omdat ze voor sommige vakken geen leraren hebben, timetables die clashen, enzovoorts. Ik neem aan dat het voor Ickeicke nog weer iets minder is als voor mij, en zo wordt het natuurlijk steeds beter maar ik zou je echt aanraden om even twee keer na te denken voordat je naar een nieuwe UC gaat. Zeker wanneer je al zo reageert op die "ene club" waar wij feesten, want als jij in het eerste jaar op een nieuwe UC zit zal je zelf degene moeten zijn die die club regelt!
Oud 11-12-2006, 20:24
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 11-12-2006 @ 20:55 :
Aan Vehendi kan ik zeggen: niet op keukens letten als je op bezoek gaat, wedden dat jij als je in een studentenhuis -WAAR OOK- terecht komt jou keuken er ook zo uit gaat zien. Oh en trouwens, als je alleen woont komt het ook best nog eens voor dat je afwas bijna weg wil lopen . Ach ja, daar is het toch ook afwas voor?[/B]
Hmm, niet helemaal mee eens hoor, ligt er heel erg aan in welk huis je gaat kijken. Ik weet ook wel een huis waar ze echt super schoon zijn, en andere die ook wel gewoon netjes zijn. En ach, als je zelf een beetje net bent kan ik je inderdaad wel aanraden om niet in een huis te gaan zitten maar in een appartement. Dan moet je zelf voor je eigen zooitje zorgen, en als je 2x per week afwast, heb je nooit problemen met lopende afwas ofzo, zo is t bij mij dan althans.

Citaat:
Bovendien weet ik niet of je nu zo optimistisch moet zijn over die toekomstig "nieuwe" UC's, ik kan je zeggen dat het niet bepaald makkelijk is om op een nieuwe UC te zitten. De mensen die nu in het (eerste) derde jaar zitten van RA hebben veel vakken die ze eigenlijk hadden willen doen niet kunnen doen, ikzelf merk dat ik ook nogal tegen een paar muren oploop, simpelweg omdat ze voor sommige vakken geen leraren hebben, timetables die clashen, enzovoorts. Ik neem aan dat het voor Ickeicke nog weer iets minder is als voor mij, en zo wordt het natuurlijk steeds beter maar ik zou je echt aanraden om even twee keer na te denken voordat je naar een nieuwe UC gaat. Zeker wanneer je al zo reageert op die "ene club" waar wij feesten, want als jij in het eerste jaar op een nieuwe UC zit zal je zelf degene moeten zijn die die club regelt!
Ligt eraan waar je naartoe gaat hè. Middelburg is wat dat betreft nog niet echt een studentenstad, maar je hoeft niet persé op dinsdag naar Divine hoor, je hebt nog zat andere leuke cafés waar je naartoe kan (oké, daar kom je niet veel RA studenten tegen, maar het is ook weleens leuk om nieuwe gezichten te zien). En verder zit Vlissingen ook vlakbij waar het ook goed vertoeven is dankzij de Hogeschool Zeeland... En ik denk dat je in bijvoorbeeld Amsterdam of Leiden echt geen clubs meer hoeft te zoeken hoor Maargoed... ik ga maar weer eens verder... morgen om 21.00 m'n laatste deadline, en dan zo goed als vakantie (op een paar afsluitende dingen na waar je toch niks voor hoeft te doen)

Succes allemaal!
Oud 11-12-2006, 22:08
Vehendi
Vehendi is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 11-12-2006 @ 20:38 :
Cool, daar zat ik ook bij als eerstejaars RA student o^ .
(die rode krullenbol die bij de deur zat)
Ja, herinner ik me nog.

Citaat:
Jammer, maar daarom zit ik ook in het Roggeveenhof met een super fijn appartementje met eigen keuken en badkamer .
Ik zou zowiezo vanwege medische redenen daar geplaatst moeten worden (smetvrees).

Citaat:
Mja, dat zal Divine geweest zijn, daar is elke dinsdag de RA avond, maar ook op donderdag, vrijdag en zaterdag kan je daar uit. En er zijn best wat cafeetjes, waaronder een paar hele leuke .
Ben ook niet zo een uitgaanstype, maar vondt het wel overdreven hoe verschrikkelijk goed het was dat Divine bestond.

Citaat:
Tilburg wordt niet echt liberal arts, omdat ze daar eigenlijk alleen sociale wetenschappen hebben. Hoeft niet per se een nadeel te zijn natuurlijk.

Academia Vitae. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Ze kiezen in ieder geval wel een aparte opzet tov van de andere UCs. Al moet het je wel aanspreken (dat is bij mij niet het geval):

En klein detail; ze geven geen diploma's uit (geen BA/BSc iig). Het is alleen bedoeld om er een soort LAS voorbereidend jaar te doen of om er een exchange/minor semester te doen. Dat zou het voor mij al niet bepaald een optie maken, mocht je nog niet afgeschrokken zijn door de naam en locatie (Deventer). Al kan ik me wel voorstellen dat mensen wat dat betreft even sceptisch zijn over Middelburg.

Verder willen ze ook de professional markt aanboren. Dat zou opzich wel een interessante wisselwerking kunnen hebben met de studenten, in theorie...
Tilburg en Deventer spreken mij niet aan, net zo min de opleidingen.

Citaat:
UC Amsterdam van de VU zou an sich wel interessant kunnen zijn, maar dat hangt compleet af van de uitvoering.
Dat is inderdaag nog heel vaag.

Citaat:
En als ze nu met een haalbaarheidsonderzoek beginnen zal het nog wel even duren voor UC Leiden een feit is (als het uberhaupt zo ver komt). Ik weet niet wanneer je hoopt te slagen voor je VWO, maar als dat binnen nu en twee jaar is, zal dat vooralsnog hypothetische UC nog geen realiteit zijn.
Ik zou in 2008 het vwo moeten afronden, dus misschien is er een kans.

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 22:22.
Oud 11-12-2006, 22:49
Joyceb
Joyceb is offline
En dan zelfs nog kan je je afvragen of je een proefkonijn wil zijn. Aan de andere kant, iemand moet tot de eerste lichting behoren natuurlijk.

Yay! Bijna klaar!!
Oud 13-12-2006, 19:20
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ja, Jumpfrious, ik weet wel dat er meer café's zijn enzo (Ik kom tenslotte zelf uit de buurt...) maar bij het idee van een nieuwe UC hoort wellicht ook het idee van een campus en dus een eigen café. Mij maakt het niet uit dat we "maar" een café hebben in Middelburg, wat dus niet eens waar is, we hebben een café dat wij van RA ter beschikking hebben voor onszelf, er zijn inderdaad andere plaatsen waar je heen kan gaan, maar het ging om dat je dat soort dingen (campus café's, studenten-activiteiten enzo) zelf moet regelen. Tja dat zal inderdaad in Utrecht meer nodig zijn als in Amsterdam, maar als bij die nieuwe UC's ook een Campus hoort dan hoort dat er toch ook bij lijkt me?

Yay... Nog een toets en dan is het klaar. Ben zo blij
Ik kan echt niet meer helder denken nu. Ik hoop maar dat meneer mijn net-ingeleverde-halve-dag-te-laat-essay een beetje begrijpt want toen ik hem zelf voor de 2e keer doorlas dacht ik "waar gaat dit over..." logica in de structuur dat wel, maar structuur in de logica?? Mja...hij was al te laat dus kon ook niet echt de boel nog heel uitgebreid verbeteren...
Bovendien is het ook niet zo'n hoogstaand onderwerp gezien ik het maandag nog moest veranderen (te weinig informatie over wat ik precies wou doen, dus heb met dezelfde info een simpelere vraag beantwoord... ) Ach, je moet een beetje creatief zijn als je laatste week iets te volgepropt zit...

Maar morgen om uiterlijk kwart voor 4...
Alhoewel... dan krijg ik misschien nog de kans een ander essay te verbeteren denk dat ik daar echt niet meer de motivatie voor kan opbrengen, ben blij dat ik deze laatste weken heb overleefd... bijna dan...

Regels voor berichten