Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
A&H 385 Exploring the American Century (Research Seminar) Dat wordt gegeven door 2 onderzoekers van het RSC en een van hen doceert ook International Relations aan de RA, zoals: SSC 354 Security in the Post-Cold War Era al lijkt UCU HUM 214 Policing the World er misschien een beetje op. En verder zijn er een stel vakken die wel aan RA gegeven wordt en niet aan UCU en vice versa. Dan denk ik bijvoorbeeld aan: 200 level Qualitative Methods, dat je aan RA kan doen als alternatief voor Methods & Statistics II SSC 224 The Psychology of Human Conflicts A&H 185 Introduction to American Studies A&H 386 Topics in American History A&H 105 Classical Mythology En verder heeft RA een Computer Science track met dingen als programmeren en database management, een muziek theorie track, en vanaf volgend jaar wordt er zeer waarschijnlijk Arabisch aan de RA. Omgekeerd worden er op het UCU ook weer courses gegeven die hier niet gegeven worden. Kijk gewoon eens op de sites van RA en UCU en oordeel zelf ![]() Ik zat even te denken over voordelen van UCU boven RA, en een van de dingen zou zijn dat je in Utrecht makkelijker een toffe stage kan doen in de zomer bijvoorbeeld, maar toen bedacht ik me dat je in de zomer van de campus wordt gekicked ![]() Wat wel een voordeel kan zijn is dat je bij UCU makkelijker courses kan doen aan de UU, al is het hier ook zeker niet onmogelijk; er is bijvoorbeeld iemand die een course volgt aan de universiteit van Groningen ![]() En over de drukte/stress; Ik vind het stiekem ook wel fijn hoor, je bent tenminste flink bezig, en volgens mij gaat het vaak juist beter naar mate je schema voller is (tot op zeker hoogte natuurlijk). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Erg jammer dus dat je niet echt de mogelijk hebt om een "eigen kamer" te creeren. Je zit dus maar ongeveer 34 weken per jaar op je kamer en je moet elk jaar verhuizen naar een kamer die al dan niet kleiner is dan de kamer waar je zat. Bij RA heb je dat dus niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ach, beetje rivaliteit kan geen kwaad toch ![]() Heeft UCU eigenlijk een roeiteam? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar, wat je wilt: Als je het 300-cell bio neemt, ben je in de week van de deadline van het Research Proposal velen uren tot laat bezig. Als je 200-Physiology neemt en het blijft een closed-book exam, ben je ook daarvoor velen uren kwijt als je een hoog cijfer wilt. Vorig jaar dacht ik ook dat het behoorlijk meeviel (ondanks dat het 200-cell bio al behoorlijk tijds-intensief was), maar dit jaar valt toch echt tegen wat de werkdruk betreft! Nu mis je alle vakken als Academic English, Meths and Stats/Argumentation/Intro to academia die mindert tijd kosten dan de andere vakken. Maar, het is nog steeds wel toe doen en hierdoor moetniemand zich al te veel laten afschrikken. Mijn punt is vooral dat als je een stresskip bent en het niet soms heel erg druk wilt hebben naast 'gewoon' druk te zijn, je beter Rechten kan gaan doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Emailtje:
Dear Janneke, We received your application form in good order this week . The fee came in as well on 26-11-2006. You will hear from us again but not until after the deadline of 1 December. Some time in December or January, you will either get an email with an invitation for an interview or a letter of rejection by regular mail Regards, Janneke de Graaf , University College Utrecht phone 030 - 253 9897 / fax 030 - 253 9905 e-mail: jgraaf@ucu.uu.nl --- Ik hoop dat mijn naam alleen al een pluspunt is ![]() ![]()
||
Citaat:
En ik had al gehoord ja dat UC traag was dus dit mailtje kwam totaal onverwacht ![]() Maar goed nu maar hopen op een volgende e-mail. Ben er niet zeker van ![]() Maar goed, mag ook niet het einde van de wereld zijn.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind 't nog steeds erg kut en dom ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien hebben ze zich vergist en hebben ze die letter of recommendation voor iets anders aangezien? Heb je hem wel in een aparte, dichte envelop gedaan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, heb de brief in een aparte, dichte envelop gedaan met handtekening van degene die de brief geschreven heeft op de achterkant en mijn naam op de voorkant. Precies zoals het beschreven staat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En je hebt een handtekening terug dus ze hebben het iig ontvangen ![]()
||
Offtopic:
Citaat:
![]()
|||||||
![]() |
Citaat:
(die rode krullenbol die bij de deur zat) Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Academia Vitae. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Ze kiezen in ieder geval wel een aparte opzet tov van de andere UCs. Al moet het je wel aanspreken (dat is bij mij niet het geval): Citaat:
Verder willen ze ook de professional markt aanboren. Dat zou opzich wel een interessante wisselwerking kunnen hebben met de studenten, in theorie... UC Amsterdam van de VU zou an sich wel interessant kunnen zijn, maar dat hangt compleet af van de uitvoering. En als ze nu met een haalbaarheidsonderzoek beginnen zal het nog wel even duren voor UC Leiden een feit is (als het uberhaupt zo ver komt). Ik weet niet wanneer je hoopt te slagen voor je VWO, maar als dat binnen nu en twee jaar is, zal dat vooralsnog hypothetische UC nog geen realiteit zijn. Laat mij tot slot aflsuiten met een mooie uitspraak van onze zeer gewaardeerde Dean; Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Nog 3500, 3499, 3498... woorden psychology, twee examens en een mondeling voor Duits ![]() Maareh... je hoeft RA niet zo op te hemelen hoor, we willen uiteraard wel alleen maar de aller beste, meest gemotiveerde.... ![]() Aan Vehendi kan ik zeggen: niet op keukens letten als je op bezoek gaat, wedden dat jij als je in een studentenhuis -WAAR OOK- terecht komt jou keuken er ook zo uit gaat zien. Oh en trouwens, als je alleen woont komt het ook best nog eens voor dat je afwas bijna weg wil lopen ![]() Bovendien weet ik niet of je nu zo optimistisch moet zijn over die toekomstig "nieuwe" UC's, ik kan je zeggen dat het niet bepaald makkelijk is om op een nieuwe UC te zitten. De mensen die nu in het (eerste) derde jaar zitten van RA hebben veel vakken die ze eigenlijk hadden willen doen niet kunnen doen, ikzelf merk dat ik ook nogal tegen een paar muren oploop, simpelweg omdat ze voor sommige vakken geen leraren hebben, timetables die clashen, enzovoorts. Ik neem aan dat het voor Ickeicke nog weer iets minder is als voor mij, en zo wordt het natuurlijk steeds beter maar ik zou je echt aanraden om even twee keer na te denken voordat je naar een nieuwe UC gaat. Zeker wanneer je al zo reageert op die "ene club" waar wij feesten, want als jij in het eerste jaar op een nieuwe UC zit zal je zelf degene moeten zijn die die club regelt!
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Succes allemaal! |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: