Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2007, 14:10
Verwijderd
Ja, bij de kappert.
Advertentie
Oud 14-04-2007, 14:11
Verwijderd
Oud 14-04-2007, 14:12
Verwijderd
Aai over de bol tijd
Oud 14-04-2007, 14:14
Verwijderd
Oud 14-04-2007, 14:24
Verwijderd
Aai over de bol tijd
Oud 14-04-2007, 15:06
Verwijderd
met gliss kur anti klit spray oid wil het uitkammen stukken beter, dat moet je echt kopen sowieso zijn die andere hair repair dingen van gliss kur ook heel goed. bij mij was het net na het uitkammen een beetje dof, maar het zag er best goed uit. ik hield schouderlang haar over (na kapperbezoek), het viel me allemaal reuze mee.
Oud 14-04-2007, 16:29
*oma*
*oma* is offline
Mijn haar stond alle kanten op, maar na het wassen met veel creme spoeling was het weer gewoon. Later heb ik het er alsnog af geknipt, toen was het dus echt behoorlijk kort, maar wel leuk. Nu heb ik weer lang haar en het is gezond, dus ik ben blij dat ik het toen er alsnog afgeknipt heb.
Oud 15-04-2007, 15:54
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Ik ben te lui om uit te zoeken of dit al eens eerder is behandeld, maar heeft iemand enig idee hoe je het uitwassen van je haarkleur een beetje mee kan helpen? Agressieve shampoo ofzo? Meer in de zon zitten?
Oud 15-04-2007, 17:50
RastaLove
RastaLove is offline
head and shoulders.. maar dat is ook niet echt zo bevorderlijk voor je haar.. dan zou ik daarna maar veel cremespoeling gebruiken..
Oud 18-04-2007, 18:50
BJöRN13
BJöRN13 is offline
Citaat:
hilde schreef op 11-04-2007 @ 15:04 :
hoi allemaal
ik zoek een model voor echte dreadlocks
dus van je eigen haar.
je betaald alleen de perm. vloeistof
of misschien weet je wel iemand anders
je kunt mijn werk zien op www.dreadsvaneigenhaar.nl
je eigen haar moet wel gezond zijn niet geblondeert of zo
de tecniek die ik nu toe pas kan op ieder haarsoort ook geblondeert haar.
maar met permanentvloeistof moet je haar geen chemische behandeling hebben gehad
gelukkig ben je niet zo duur
Oud 18-04-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
BJöRN13 schreef op 18-04-2007 @ 19:50 :
gelukkig ben je niet zo duur
haha ja hallo zeg
Oud 21-04-2007, 07:07
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik hou van wild haar, dus 's ochtends doe ik er een beetje mousse in, en daarna wat haarlak. Dan staat het heel leuk, maar als ik naar school fiets, ligt het heel erg plat, ligt het helemaal verkeerd en pluist het ook. Weet iemand hoe dit komt? En wat ik er aan kan doen?
Oud 21-04-2007, 08:19
RastaLove
RastaLove is offline
hoe dit komt? door de wind ofso lijkt me
wat er aan doen? betere haarlak kopen, of gewoon je haar pas doen als je op school bent geheh.
Oud 21-04-2007, 13:25
BJöRN13
BJöRN13 is offline
.. of neem dreads ;-)
Oud 21-04-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Fayelinde. schreef op 21-04-2007 @ 08:07 :
Ik hou van wild haar, dus 's ochtends doe ik er een beetje mousse in, en daarna wat haarlak. Dan staat het heel leuk, maar als ik naar school fiets, ligt het heel erg plat, ligt het helemaal verkeerd en pluist het ook. Weet iemand hoe dit komt? En wat ik er aan kan doen?
wind.
Oud 24-04-2007, 12:04
Bloem
Bloem is offline
Ik heb mijn haar geblondeerd maar ik ben er geen fan van dus ik wil het weer donkerder verven, maar ik heb begrepen dat in de meeste bruine haarverven roodtinten zitten en aangezien rood mij zeker niet staat: hoe kom ik aan bruine verf die geen roodtinten bevat? Zelfdoe verf, voor de kapper heb ik even geen geld.
Oud 24-04-2007, 15:55
Electriq
Electriq is offline
Dan zul je waarschijnlijk heel donker moeten gaan, ik weet niet of dat de bedoeling is..? In dat geval kun je denk ik het beste in de winkel de meest harde kleur uitkiezen. Er hangen vaak wel van die staaltjes in de buurt, dan kun je dus kijken welke kleur jou het meest bleek maakt oid.
Maar roodpigmenten hoeven niet per se tot uiting te komen als rooiige gloed/kleur, het voegt denk ik alleen wat extra warmte toe, anders komt het zo doods over.
Oud 24-04-2007, 16:13
Glory
Glory is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-04-2007 @ 13:04 :
Ik heb mijn haar geblondeerd maar ik ben er geen fan van dus ik wil het weer donkerder verven, maar ik heb begrepen dat in de meeste bruine haarverven roodtinten zitten en aangezien rood mij zeker niet staat: hoe kom ik aan bruine verf die geen roodtinten bevat? Zelfdoe verf, voor de kapper heb ik even geen geld.
ik heb een tijdje cacaobruin van guhl gebruikt (nr 44 volgens mij). het wordt vrij donker, maar bij mij iig niet rooiig.
Oud 24-04-2007, 16:23
Bloem
Bloem is offline
Hmm ja, ik wil het liefst een beetje mijn eigen kleur terug, dat was iets onbestemds tussen donkerblond en lichtbruin. Ik kan natuurlijk wel proberen om het donkerder bruin te verven en het dan met antiroosshampoo te wassen, maar ik vrees een beetje voor het effect op mijn haar dan.
Oud 24-04-2007, 22:01
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-04-2007 @ 13:04 :
Voor zover ik weet is het wel altijd aan te raden om (ge)blond(eerd) haar te verven met een kleur die een goudtint bevat. Dan heb je minder kans dat het groen of paarsig uitslaat. Goudbruin/blond bijvoorbeeld. Is amper tot niet roodachtig (imo) en een goede 'tussenkleur'.

bijv.

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 22:03.
Oud 25-04-2007, 09:05
Bloem
Bloem is offline
Ah oke, dankjewel
Oud 25-04-2007, 18:51
Bloem
Bloem is offline
Ik heb het zonet geverfd en het is nog niet droog, maar het is ziet er wel goed uit Beetje donker, maar stuk beter dan het blonde.
Oud 25-04-2007, 23:50
Verwijderd
ik zoek in rotterdam een goeie kapper die raad weet met mijn pluizige semi kroes haar.
Oud 27-04-2007, 07:35
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 26-04-2007 @ 00:50 :
ik zoek in rotterdam een goeie kapper die raad weet met mijn pluizige semi kroes haar.
Wat is pluizige semi kroes haar?
Oud 28-04-2007, 00:54
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 27-04-2007 @ 08:35 :
Wat is pluizige semi kroes haar?
afro maar dan minder rechtopstaand en enorm pluizig
Oud 29-04-2007, 01:29
Quantes
Quantes is offline
Ik wil dreads nemen, een paar vragen±

* hoe vaak moet je bijwerken, is dit enigzins zelf te doen?
* hoe lang moet je haar zijn voordat er dreads van gemaakt kunnen worden (dus zonder nep liefst)?
Oud 30-04-2007, 13:17
RastaLove
RastaLove is offline
Hoi, je haar moet minstens een cm of 10 zijn, maar beter is vanaf 20 dan is het effect minder punkerig in het begin Bijwerken hangt er vanaf of jij van netjes houdt of niet. Ik zelf werk mijn dreads ongeveer 1 x per maand bij en het is prima zelf te doen, alleen ff de tijd nemen om alles onder de knie te krijgen.
Oud 01-05-2007, 13:24
BJöRN13
BJöRN13 is offline
én de tijd zien te vinden om ze daaderkenlijk bij te werken. Want daar gaat me toch een tijd in zitten (als je het zelf doet heet dat)
Oud 01-05-2007, 13:33
RastaLove
RastaLove is offline
Maar het gaat ook steeds sneller hoor Bjorn, eerst deed ik er meer als 4 uur over bij mezelf, nu kan ik het in iets meer als 2 uur
Oud 01-05-2007, 14:01
BJöRN13
BJöRN13 is offline
zow, petje af, serieus. Maar jij bent dan ook een pro :-) En dan heb je de hele shizzle gedaan: rubben, losse haren inhaken, nieuwe elastiekjes..? Hangt er natuurlijk ook vanaf wat de toestand van je reads is en hoeveel dreads je hebt natuurlijk.
Of doe zoals ik: gewoon NIETS!
Oud 01-05-2007, 18:42
RastaLove
RastaLove is offline
stiekjes gebruik ik nooit
Oud 01-05-2007, 23:24
BJöRN13
BJöRN13 is offline
Braaf ;-)
Oud 04-05-2007, 14:23
ocean flower
ocean flower is offline
Hallow allemaal,

Kheb toenet dit topic helemaal doorgespit maar nietecht iets kunnen vinden, tenzij ik een beetje scheel ben natuurlijk :$
Mja t probleem is dat ik donderdag al gala heb en ik er natuurlijk geweldig uit wil zien. Ik had een super kapsel uitgezocht met krullen en de kapster zei dat t waarschijnlijk wel zou lukken..dus niet..probleem is dat is super lang haar heb, tot aan mijn kont en die krullen uitzakken. Nu moet ik voor maandag een nieuw kapsel bedenken. Weet iemand iets? Effe ter info..ik heb blond lang haar, ik wil ze het liefst niet laten knippen of verven, krullen lukt dus niet en ik wil ze niet helemaal opgestoken dus eigenlijk moet er allleen iets gebeuren met het bovenste haar, rest blijft los...

Hopelijk kunnen jullie helpen dan probeer ik ondertusse iets op int te vinde

Lau

ps. Srry op dit moment geen foto om derbij te doen..
Oud 06-05-2007, 15:02
ULTRA8
ULTRA8 is offline
Omdat ie vekeerd stond , post ik hem hier dan maar !
Mijn excusens moderator,ik had er over gekeken , zal in de toekomst beter kijken !

Ik zou graag is mijn haar laten kleuren in zwart ofzo ,ik heb nu bruin haar,maar ben het echt beu gezien. Hoe doe je dat het best ? (Je haar kleuren) ? Welke gevaren of neveneffecten zijn eraan verbonden ? Welke producten raden jullie mij aan en waarom ?

Tips zijn welkom
Oud 06-05-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
ocean flower schreef op 04-05-2007 @ 15:23 :
Hallow allemaal,

Kheb toenet dit topic helemaal doorgespit maar nietecht iets kunnen vinden, tenzij ik een beetje scheel ben natuurlijk :$
Mja t probleem is dat ik donderdag al gala heb en ik er natuurlijk geweldig uit wil zien. Ik had een super kapsel uitgezocht met krullen en de kapster zei dat t waarschijnlijk wel zou lukken..dus niet..probleem is dat is super lang haar heb, tot aan mijn kont en die krullen uitzakken. Nu moet ik voor maandag een nieuw kapsel bedenken. Weet iemand iets? Effe ter info..ik heb blond lang haar, ik wil ze het liefst niet laten knippen of verven, krullen lukt dus niet en ik wil ze niet helemaal opgestoken dus eigenlijk moet er allleen iets gebeuren met het bovenste haar, rest blijft los...

Hopelijk kunnen jullie helpen dan probeer ik ondertusse iets op int te vinde

Lau

ps. Srry op dit moment geen foto om derbij te doen..
en als je het toch opsteekt maar een aantal plukken er gekruld uit laat vallen? (aan de voorkant ofzo?)
Oud 07-05-2007, 18:10
Soulwing
Soulwing is offline
ik wil mijn haar sowieso korter laten knippen . meer in een bolletje. Daar maak ik me niet zo druk om heb er wel vertrouwen in dat het lukt

maaaar. nu wil ik voor n feesje eens een echte dikke afro van mn haar maken..
net zoiets als dit eigenlijk:
http://img.photobucket.com/albums/v3...g?t=1178557707

mijn haar is wel iets krulleriger dan de 1e foto, dus het lijkt me dat het met de juist styling wel kan?

De vraag is hoe ? Want hoe zorg ik dat het wel zo'n afro wordt, en dus niet te zwaar, want dan zakt het in..
anyone ?
Oud 07-05-2007, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Soulwing schreef op 07-05-2007 @ 19:10 :
ik wil mijn haar sowieso korter laten knippen . meer in een bolletje. Daar maak ik me niet zo druk om heb er wel vertrouwen in dat het lukt

maaaar. nu wil ik voor n feesje eens een echte dikke afro van mn haar maken..
net zoiets als dit eigenlijk:
http://img.photobucket.com/albums/v3...g?t=1178557707

mijn haar is wel iets krulleriger dan de 1e foto, dus het lijkt me dat het met de juist styling wel kan?

De vraag is hoe ? Want hoe zorg ik dat het wel zo'n afro wordt, en dus niet te zwaar, want dan zakt het in..
anyone ?
haarlak en een borstel en dan gewoon een pluk pakken en dan ipv naar beneden tegen je haar in kammen... dan krijg je iig een hele hoop pluizigheid op je hoofd en dan gewoon haarlak erin... en vervolgens een hoop conditioner om al die klitten er weer uit te krijgen...
Oud 07-05-2007, 18:25
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
koekjes schreef op 07-05-2007 @ 19:16 :
haarlak en een borstel en dan gewoon een pluk pakken en dan ipv naar beneden tegen je haar in kammen... dan krijg je iig een hele hoop pluizigheid op je hoofd en dan gewoon haarlak erin... en vervolgens een hoop conditioner om al die klitten er weer uit te krijgen...
ja zoiets had ik ook in gedachten, maar zakt het dan niet weer vet snel in?
Oud 07-05-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Soulwing schreef op 07-05-2007 @ 19:25 :
ja zoiets had ik ook in gedachten, maar zakt het dan niet weer vet snel in?
volgens mij niet als je genoeg haarlak gebruikt
Oud 07-05-2007, 18:43
Verwijderd
Klinkt wel alsof het heel vies gaat aanvoelen.
Oud 07-05-2007, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 07-05-2007 @ 19:43 :
Klinkt wel alsof het heel vies gaat aanvoelen.
t wordt gewoon een grote zooi met klitten....
Oud 07-05-2007, 19:23
Verwijderd
Ja dat is niet zo erg, maar veel haarlak = meestal kut.
Oud 07-05-2007, 20:21
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 07-05-2007 @ 20:23 :
i agree
Oud 07-05-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 07-05-2007 @ 20:23 :
understatement....
Oud 07-05-2007, 21:54
Verwijderd
of je doet het op de hanekam-manier. haarlak en dan fohnen, dan wordt het keihard. uitzakken zal het niet meer in ieder geval en met goede shampoo krijg je het er zo weer uitgewassen (niet proberen te kammen voor het wassen though!)
Oud 08-05-2007, 13:40
Soulwing
Soulwing is offline
het komt dus gewoon op een hell neer...

ja ik vreesde er al voor.

edit: en de kapper heeft mn haar veel te kort geknipt! dus ik weet nog niet of het nu uberhaupt leuk gaat worden... snik
Oud 08-05-2007, 23:04
polysix
polysix is offline
Mijn haar is zo geknipt als de heer dean alleen krijg ik het niet zo gestyld. Ik heb verschillende gel producten geprobeert maar mijn haar blijft niet goed zitten. Ook heb ik al murrays geprobeert dat lukte al beter maar het was het niet helemaal + het is ranzige troep die heel hardnekkig is en ik slaap graag op schoon haar. Wat zal ik nu wel moeten gebruiken voor het stylen van mijn haar? Bryllcreem leek mij de volgende optie aangezien dat in de jaren 50 ook al bestond maar behaal ik daarmee het gewenste resultaat?

Voorbeelden:

Oud 09-05-2007, 17:30
BJöRN13
BJöRN13 is offline
van brylcream wordt je haar alleen vet en zwaar.
Oud 09-05-2007, 18:08
RainDrops
RainDrops is offline
Ik wil mijn haar verven, maar ik wil eerst weten hoe het staat. Een half jaar geleden was er op tv een reclame van een meisje dat haar haar verfde voor 1 avond. Maar ik kan dat spul nooit vinden, alleen voor 6-8 wassingen.

Iemand?
Oud 09-05-2007, 20:17
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
polysix schreef op 09-05-2007 @ 00:04 :
Mijn haar is zo geknipt als de heer dean alleen krijg ik het niet zo gestyld. Ik heb verschillende gel producten geprobeert maar mijn haar blijft niet goed zitten. Ook heb ik al murrays geprobeert dat lukte al beter maar het was het niet helemaal + het is ranzige troep die heel hardnekkig is en ik slaap graag op schoon haar. Wat zal ik nu wel moeten gebruiken voor het stylen van mijn haar? Bryllcreem leek mij de volgende optie aangezien dat in de jaren 50 ook al bestond maar behaal ik daarmee het gewenste resultaat?

Voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]
een minieme hoeveelheid wax gebruiken en die eerst heel goed warmwrijven, dan gelijkmatig in de punten tippen en verder vooral niet door je haar gaan want alleen de punten moeten een beetje wax. dit is niet echt een coupe die je kan modelleren met gel oid.

Regels voor berichten