Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2006, 17:05
Biertank 52
Biertank 52 is offline
*woef*
Oud 25-09-2006, 18:04
MieX
MieX is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 25-09-2006 @ 18:05 :
*woef*
Wolven grommen!
Oud 25-09-2006, 18:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
*grom* dan.
Oud 25-09-2006, 18:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 25-09-2006 @ 17:05 :
Faerie is toch gehangen? Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, ik vind duivelaartje wel verdacht tot nu toe, maar ik wacht de eetronde even af.
Oeps, ik heb me vergist.
Oud 25-09-2006, 19:36
Verwijderd
Doe je best wolven! En heks! En verrader!
Oud 25-09-2006, 19:55
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Dit moeten we toch makkelijk kunnen winnen.
Oud 25-09-2006, 19:56
Verwijderd
is dat ene primeurtje dan, btw?
Oud 25-09-2006, 20:04
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Volgens mij hebben de wolven voor zover ik weet (sinds dat ik meedoe) twee keer gewonnen.
Oud 25-09-2006, 20:13
Spelleider
Spelleider is offline
Tink* liep ijsberend door de gangen van de gouverneursvilla. Ze kon dat wachten niet uitstaan. Ze had geen idee of de muur nog bemand werd. Ze wist zelfs niet of hij er überhaupt nog stond. ‘Waren de vijanden al in de stad?’ vroeg ze zich peinzend af. ‘Dadelijk vallen ze hier binnen om de vrouwen te verkrachten en de kinderen op te eten…’ Maar het meest waren haar gedachten bij Biertank. ‘Zou hij nog in leven zijn?’
Op dat moment renden er twee jongetjes van een jaar of vijf langs haar heen. ‘Waar gaan jullie naar toe?’ vroeg ze vriendelijk. ‘Jullie kunnen het beste dicht bij jullie moeder blijven’ Een van de jochies antwoordde: ‘maar die zijn we kwijt’ Daarop nam Tink* ze mee naar de grote zaal, waar alle vrouwen die op tijd de villa bereikt hadden wachtten op nieuws over hun man en de slag die momenteel op de muur gevoerd werd. Gelukkig hadden de jochies hun moeder vrij snel gevonden. Om de verveling te verdrijven begon Tink* alle deuren te inspecteren. Dat had ze al drie keer gedaan vandaag, maar hoe vaker hoe beter dacht ze bij zichzelf. Als de vijand dit gebouw zou bereiken en ze had een deur vergeten te sluiten, dan…
Net toen ze de derde deur had bekeken en zich ervan verzekerd had dat die op slot zat, gebarricadeerd was met meubels en bovendien stevig dichtgetimmerd zat, hoorde ze ineens een krabbend geluid aan de andere kant van de deur. Tink* schrok en trok zich terug van de deur. Ze kende dat geluid! Dat had ze ook gehoord toen ze met Biertank in die hooiberg verstopt zat! Er zat een weerwolf in het gebouw! Ze viel op haar knieën van angst. Ze dacht terug aan de beelden van flyaway, die totaal verscheurd in een plas van haar eigen bloed lag. Toen zag ze zichzelf in die plas liggen. De anderen zagen haar op de grond liggen en begonnen ook bang te worden. ‘Waar was Tink* zo van geschrokken?’ dacht men. Saarah de verpleegster liep naar Tink* toe om haar overeind te helpen. En toen begon de weerwolf weer aan de deur te krabben. Ditmaal veel luider, zodat iedereen het kon horen. Alle vrouwen begonnen door elkaar te gillen en de baby’s begonnen te huilen. Er was niemand in de buurt om ze te helpen dus als die wolf door de deur kon komen waren ze reddeloos verloren! Toen kwam Tink* overeind en vermande ze zichzelf. Zij was verantwoordelijk voor deze mensen, ze hadden niks aan haar als ze hier op de grond bleef zitten jammeren. ‘Meer spullen voor de deur!’ schreeuwde ze. ‘Saarah, help me met deze kast.’ Samen met Saarah schoof ze een zware kledingkast voor de deur. De wolf krabde nog een tijdje door maar hij kon niet door de deur heen komen. Toen huilde hij lang en klaaglijk en toen was het stil. En het bleef stil. Saarah liep voorzichtig naar de deur toe en legde haar oor tegen de deur aan. ‘Volgens mij is ie weg’ fluisterde ze tegen Tink*
En toen hoorde ze een piepend geluid. Saarah schrok en viel op de grond. Maar het geluid kwam van de andere kant van de zaal vandaan. Daar had één van de andere vrouwen de deur wagenwijd opengezet!!! ‘ELPIDA!!’ schreeuwde Tink* ‘WAT DOE JE IN JUPITERS-NAAM!!!!’ Elpida begon te lachen. ‘Ik zet de deur open zodat mijn vrienden zich tegoed kunnen doen aan jullie vlees!’ ‘Verrader!’ schreeuwde Tink*. En toen kwam er inderdaad een gigantische weerwolf naar binnen door de deur die Elpida had opengezet. Er brak paniek uit in de zaal toen de vrouwen en kinderen zo ver mogelijk weg probeerden te komen van de wolf. Maar helaas voor hen zaten alle andere deuren nog steeds goed op slot. Ze zaten als ratten in de val. Elpida begon kwaadaardig te lachen. ‘Eet mijn liefje! Eet!’ Helaas voor haar zag de weerwolf ook haar als voedsel: het beest besprong de verraadster en scheurde haar in stukken. Haar verdiende loon…

Deelnemers:
1. Hanneke (dorpeling)
2. Cobalt (dorpeling)
3. Maxwell
4. X-Ray™
5. Tink*
6. TopDrop (dorpeling)
7. Zoef de haas
8. Elpida (verrader)
9. zoemzoem (dorpeling)
10. flyaway (ziener)
11. Misti
12. light fighter (dorpeling)
13. ook hallo (dorpeling)
14. MieX
15. Saarah
16. Biertank 52
17. Yerli (dorpeling)
18. duivelaartje
19. Mr Soija (dorpeling)
20. Faerie (leerling-ziener)

blauw=gedood
rood= opgegeten

En zo leert Elpida de betekenis van het spreekwoord 'van je vrienden moet je het maar hebben'
De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Zullen de vrouwen en kinderen de aanval van de weerwolf overleven? Of vechten de mannen op de muur de slag verder voor niks? Dat zien we morgen om 20:30.
Oud 25-09-2006, 20:23
Verwijderd
Sukkels
Oud 25-09-2006, 20:25
Verwijderd
was jij niet vorig spel heks?
Oud 25-09-2006, 20:25
MieX
MieX is offline
Maar toch ben ik blijer dat de verrader eruit is dan de tovenaar, daar hebben we in ieder geval meer aan
Oud 25-09-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 25-09-2006 @ 21:25 :
Maar toch ben ik blijer dat de verrader eruit is dan de tovenaar, daar hebben we in ieder geval meer aan
Oud 25-09-2006, 20:31
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 25-09-2006 @ 21:28 :
wat bedoel je? ze heeft toch gelijk?
Oud 25-09-2006, 20:34
Verwijderd
Ik bemoei me nergens mee.
Oud 25-09-2006, 21:34
MieX
MieX is offline
Even duidelijker: Dit is niet slim van de wolven volgens Spelleider, maar ik vind zelf dat dit beter voor ons is dan wanneer (bijvoorbeeld) de tovenaar opgegeten zou zijn.

Zo beter?
Oud 25-09-2006, 21:57
Femic
Femic is offline
Sinds al die extra functies vind ik 't veel onoverzichtelijker en daardoor minder leuk, maar kan aan mij liggen..
Oud 25-09-2006, 22:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Femic schreef op 25-09-2006 @ 22:57 :
Sinds al die extra functies vind ik 't veel onoverzichtelijker en daardoor minder leuk, maar kan aan mij liggen..
Ik ben ook een beetje het overzicht kwijt ja..
Oud 25-09-2006, 22:05
Ray
Ray is offline
Hm ja. Ik ben ook elke keer aan het teruglezen naar oude topics met spelregels, maar het is iig goed dat de verrader er nu uit is.
Oud 25-09-2006, 22:13
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
MieX schreef op 25-09-2006 @ 22:34 :
Even duidelijker: Dit is niet slim van de wolven volgens Spelleider, maar ik vind zelf dat dit beter voor ons is dan wanneer (bijvoorbeeld) de tovenaar opgegeten zou zijn.

Zo beter?
De wolven weten niet wie de verrader is, dus ze kunnen op hem/haar stemmen, wat in dit geval dus gebeurd is.
Oud 25-09-2006, 22:44
Hanneke
Hanneke is offline
Als dorpeling heb je er gewoon meer aan dat een verader dood is. Want die weet meer dan een gewone dorpeling of de tovenaar.
Oud 25-09-2006, 22:49
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 25-09-2006 @ 23:44 :
Als dorpeling heb je er gewoon meer aan dat een verader dood is. Want die weet meer dan een gewone dorpeling of de tovenaar.
Precies. En die moet de andere dorpelingen ervan overtuigen om op een niet-weerwolf te stemmen. En hij/zij stemt zelf natuurlijk ook op een niet-weerwolf. Wel, stemde....
Oud 26-09-2006, 12:09
MieX
MieX is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 25-09-2006 @ 23:44 :
Dat is inderdaad exact wat ik ermee bedoelde

Ik stem deze ronde op Duivelaartje denk ik, even terug gelezen noemde Faerie haar als verdachte dus ik hoop dat ze er iets van wist
Oud 26-09-2006, 15:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik stem op Biertank, omdat hij soms heel 'neutrale' reacties heeft.
Oud 26-09-2006, 16:48
Misti
Misti is offline
Ik vind eigenlijk eerder Maxwell verdacht Als ik me goed herinner was het telkens hij die ons opzette om op een dorpeling te stemmen, en iedereen volgde dan. Dus ik stem denk ik op hem.
Oud 26-09-2006, 17:08
MieX
MieX is offline
Citaat:
Misti schreef op 26-09-2006 @ 17:48 :
Ik vind eigenlijk eerder Maxwell verdacht Als ik me goed herinner was het telkens hij die ons opzette om op een dorpeling te stemmen, en iedereen volgde dan. Dus ik stem denk ik op hem.
Dat is ook waar, plus dat ik Maxwell wat verdachter vindt qua gedrag dan Duivelaartje. Nu Maxwell dus, volgende ronde Duivelaartje (als ik en zij het overleven)

Dan ga ik nu ook maar echt stemmen, voor ik blijf nadenken en uiteindelijk vergeet te stemmen
Oud 26-09-2006, 17:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hmm, als jullie iemand willen wegstemmen, zorg er dan voor dat er iemand een meerderheid heeft, want nu hebben duivelaartje, maxwell en ik allebei 1 stem (voor zover hier bekend gemaakt is natuurlijk).

En over die neutrale reacties: die waren naar mijn idee over het spel zelf, of over de spelregels.
Oud 26-09-2006, 17:52
MieX
MieX is offline
neutrale stond dan ook niet voor niks tussen aanhalingstekens

Maar zoals ik t tel is het 2 stemmen Maxwell en 1 Biertank, dan komt t wel uit.
Oud 26-09-2006, 18:03
Saarah
Saarah is offline
Ik ga ook op Biertank stemmen... Hoop dat er nog mensen volgen, want ik wil geen gelijkspel (maar ik wil wel Biertank eruit ).
Oud 26-09-2006, 18:42
Verwijderd
Ik ga denk ik Cobalt stemmen.
Oud 26-09-2006, 18:43
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 26-09-2006 @ 19:42 :
Ik ga denk ik Cobalt stemmen.
Ik ga mee

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 18:47.
Oud 26-09-2006, 19:01
MieX
MieX is offline
Ja heel grappig
Oud 26-09-2006, 19:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 26-09-2006 @ 18:12 :
Hmm, als jullie iemand willen wegstemmen, zorg er dan voor dat er iemand een meerderheid heeft, want nu hebben duivelaartje, maxwell en ik allebei 1 stem (voor zover hier bekend gemaakt is natuurlijk).

En over die neutrale reacties: die waren naar mijn idee over het spel zelf, of over de spelregels.
Een derde van ons is een wolf, dus er is grote kans dat mensen bluffen en.. Nja.
Oud 26-09-2006, 19:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 26-09-2006 @ 20:06 :
Een derde van ons is een wolf, dus er is grote kans dat mensen bluffen en.. Nja.
Dat inderdaad, plus dat mensen nog altijd kunnen roepen dat ze iets stemmen en vervolgens iets anders stemmen (ook bluffen maar dan op een andere manier)

Ik vraag me alleen wel serieus af waarom iemand dat zou doen, maar dat terzijde, ik verbaas me nog steeds dagelijks over sommige acties van mensen
Oud 26-09-2006, 20:01
maxwell
maxwell is offline
Jullie zullen een fout begaan
Oud 26-09-2006, 20:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
maxwell schreef op 26-09-2006 @ 21:01 :
Jullie zullen een fout begaan
Wolfje.
Oud 26-09-2006, 20:16
Spelleider
Spelleider is offline
‘Boogschutters!!!’ schreeuwde Maxwell. ‘Richt op de toren en gebruik brandende pijlen! Die toren is van hout dus dat moet kunnen fikken!’ Iedere man die een boog had hield zijn pijl in een vuurkorf die op de muur was neergezet en vuurde op de toren. Maar het was niet genoeg: de belegeringstoren vatte geen vlam, en er kwamen alweer nieuwe aanvallers uit!! Biertank gromde. ‘Geen zin om te branden hé?? En NU dan?!’ Hij pakte met een tang de vuurkorf op en slingerde het ding de toren in. De gloeiende kolen rolden over de grond. De mannen in de toren lieten kreten van pijn en schrik horen toen ze de kolen hun kant op zagen komen. En toen vatte de toren eindelijk vlam. De vlammen spreidde zich snel uit en weldra stond de hele belegeringstoren in lichterlaaie. Binnenin waren de doodskreten te horen van de mannen die levend verbrandden. Biertank huiverde bij het geluid. De toren brandde nog eventjes en stortte toen als een kaartenhuis in elkaar. Dit deel van de muur was voorlopig veilig…
Maxwell keek links en recht van zich en zag dat er verscheidene ladders tegen de muur stonden maar hij zag nog verdedigers staan. De muur was nog niet veroverd! ‘Mannen!’schreeuwde hij. ‘Volg me! Duw die ladders naar beneden!’ Hij rende naar de dichtbijzijnste ladder en duwde die van de muur weg. Toen hoorde ze een doffe bons. ‘Een ram!’ schreeuwde Biertank verschrikt. ‘Naar de poort, als ze die openrammen zijn we verloren!’ Maxwell dacht een seconde na en zei:. ‘Biertank, neem de halve groep mee om de poort te verdedigen, ik ga die ladders uitschakelen!’ Biertank knikte en rende de andere kant uit. Maxwell vervolgde zijn weg. Hij zag verderop een groot vat brandende pek staan en kieperde dat over de muur heen. Beneden kon hij geschreeuw horen. ‘Yes, raak!’ dacht hij.
Vanaf een ladder even verderop kwam op dat moment echt een reusachtige kerel omhoog klimmen. Maxwell herkende hem meteen: X-ray. Deze had hem ook gezien. Hij brulde onmiddellijk een uitdaging naar de bejaarde kapitein: ‘SOIJA!!! Soija, kom hier lafaard en vecht als een man!’ Hij dacht nog steeds dat Max Soija was, vanwege dat harnas. Maxwell trok zijn zwaard en beantwoordde de uitdaging. Als hij de vijandelijke aanvoerder kon doden, dan zou dat het moraal van de vijand goed verzwakken…
Op de muur vochten zij: Maxwell, kapitein van de garde en X-ray, de barbaarse aanvoerder van het slavenleger. X-ray zwaaide met een enorme strijdhamer. Om hen heen vochten stedelingen tegen aanvallers, maar niemand waagde het om tussen de twee vechtende kampioenen te komen… Maxwell plaatste de eerste slag: hij ontweek X-ray’s logge hamer en joeg zijn zwaard door X-ray’s verdediging voordat deze zich kon herstellen. De barbaar week terug toen Max zijn been openhaalde. Toen zwaaide X-ray weer met zijn hamer. Max kon de slag afweren met zijn schild, maar de hamer was zo zwaar dat Maxwell onder zijn schild in elkaar zakte en even verdoofd bleef liggen. X-ray haalde uit voor de genadeklap en sloeg met één machtige zwaai Maxwell’s schedel in! Hij pakte het dode lichaam van Maxwell op en smeet het met een grote boog over de stadsmuur. Toen hief hij zijn hamer naar de hemel en slaakte hij een luide overwinningskreet die door de hele stad te horen was. X-ray was vandaag de sterkere krijger….

Deelnemers:
1. Hanneke (dorpeling)
2. Cobalt (dorpeling)
3. Maxwell (dorpeling)
4. X-Ray™
5. Tink*
6. TopDrop (dorpeling)
7. Zoef de haas
8. Elpida (verrader)
9. zoemzoem (dorpeling)
10. flyaway (ziener)
11. Misti
12. light fighter (dorpeling)
13. ook hallo (dorpeling)
14. MieX
15. Saarah
16. Biertank 52
17. Yerli (dorpeling)
18. duivelaartje
19. Mr Soija (dorpeling)
20. Faerie (leerling-ziener)

blauw=gedood
rood= opgegeten

En ook Maxwell was slechts dorpeling.
De wolfjes zijn weer aan de beurt, morgenavond om 20:30 stillen zij wederom hun honger.....
Oud 26-09-2006, 20:21
MieX
MieX is offline
Jeetje zo gaat t wel heel erg.. Mensen kunnen we niet 1 keer op een weerwolf stemmen? Straks winnen ze nog..
Oud 26-09-2006, 20:23
Verwijderd
go wolven!
Oud 26-09-2006, 20:26
MieX
MieX is offline
Ik heb teveel tijd over ik zit alweer na te denken over mn volgende stem

Ik twijfel nog tussen Duivelaartje of Biertank, even afwachten wat de wolfjes doen en wat er in het topic gebeurt
Oud 26-09-2006, 20:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Omg, volgens mij is het nog nooit zo slecht gegaan.
Oud 26-09-2006, 20:40
Biertank 52
Biertank 52 is offline
[neutrale post]

Ik kan verkeerd geteld hebben, maar volgens mij hebben de weerwolven al zo goed als gewonnen. Even voor het gemak:

1. weerwolf
2. weerwolf
3. weerwolf
4. heks
5. tovenaar
6. dorpeling
7. dorpeling
8. dorpeling

Weerwolven winnen als: er meer weerwolven als dorpelingen over zijn. De heks, leerling-heks en de verrader tellen niet mee bij de dorpelingen, ziener, tovenaar, leerling en wolfsbane wél.

Als de wolven deze eetronde nu géén tovenaarsbescherming treffen, is het als volgt:

1. weerwolf
2. weerwolf
3. weerwolf
4. heks
5. tovenaar
6. dorpeling
7. dorpeling

De kans is zeer klein dat de dorpelingen drie keer achter elkaar een weerwolf te pakken krijgen, dus waarschijnlijk winnen de wolven over maximaal 2 ronden.

[/neutrale post]

*grom*
Oud 26-09-2006, 20:43
MieX
MieX is offline
De wolfsbane zit er toch ook nog in? Dan is er nog een dorpeling minder, maar gelukkig wel iemand die beschermd is tegen de weerwolven..

Maar je vergeet bij je berekening dat de weerwolven vaker dan 1 keer tovenaarsbescherming tegenkomen, met een kleinere groep is die kans groter. Neemt nog niet weg dat de wolven helaas zo goed als zeker gaan winnen, maar de kans is iets kleiner dan je dacht :')
Oud 26-09-2006, 20:48
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
MieX schreef op 26-09-2006 @ 21:43 :
De wolfsbane zit er toch ook nog in? Dan is er nog een dorpeling minder, maar gelukkig wel iemand die beschermd is tegen de weerwolven..

Maar je vergeet bij je berekening dat de weerwolven vaker dan 1 keer tovenaarsbescherming tegenkomen, met een kleinere groep is die kans groter. Neemt nog niet weg dat de wolven helaas zo goed als zeker gaan winnen, maar de kans is iets kleiner dan je dacht :')
Tovenaarsbescherming heb je gelijk in, maar de wolfsbane heeft zijn/haar functie al verloren, is al een keer gevreten.
Oud 26-09-2006, 20:51
MieX
MieX is offline
Ik heb eigenlijk uit dat verhaal niet op kunnen maken of dat nou de wolfsbane of een tovenaarsbescherming was
Oud 26-09-2006, 20:58
Biertank 52
Biertank 52 is offline
[neutraliteit]

Och ja, nu je het zegt, Tink* was het die zei "Wolfsbane huhu" oid. Maar je hebt gelijk, het kan net zo goed de tovenaar zijn geweest, want Spelleider heeft alleen maar gezegd dat er een soort van gloed over de "opgegeten persoon" heen hing, of wat was het?

[/neutraliteit]

Kut, moeten we misschien nog een keer de wolfsbane pakken en die tovenaar is ook irritant. *grom*
Oud 26-09-2006, 21:02
maxwell
maxwell is offline
Sukkels

ik vind wwspel met de nieuwe functies minder leuk.. het is niet meer overzichtelijk.
Oud 26-09-2006, 21:05
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 26-09-2006 @ 21:40 :
[neutrale post]

Ik kan verkeerd geteld hebben, maar volgens mij hebben de weerwolven al zo goed als gewonnen. Even voor het gemak:

1. weerwolf
2. weerwolf
3. weerwolf
4. heks
5. tovenaar
6. dorpeling
7. dorpeling
8. dorpeling

Weerwolven winnen als: er meer weerwolven als dorpelingen over zijn. De heks, leerling-heks en de verrader tellen niet mee bij de dorpelingen, ziener, tovenaar, leerling en wolfsbane wél.

Als de wolven deze eetronde nu géén tovenaarsbescherming treffen, is het als volgt:

1. weerwolf
2. weerwolf
3. weerwolf
4. heks
5. tovenaar
6. dorpeling
7. dorpeling

De kans is zeer klein dat de dorpelingen drie keer achter elkaar een weerwolf te pakken krijgen, dus waarschijnlijk winnen de wolven over maximaal 2 ronden.

[/neutrale post]

*grom*
Ik wou het er op volgende ronde opzetten ja.
Als de wolven morgen een dorpeling eten (en dus niet op bescherming stuiten óf de heks eten) dan is het 3 wolven tegen 3 dorpelingen (icl tovenaar en bane, heks telt niet mee)
Als de dorpelingen dan een dorpeling hangen hebben de wolven gewonnen.
Als de dorpelingen de heks hangen hebben de wolven gewonnen als ze de ronde erna niet op bescherming stuiten.

Ik heb niet gezegd of de eerdere bescherming van de bane afkomstig was, ik ben dus de enige die weet of de bane zijn schild nog heeft (en dat hou ik lekker nog ff voor mezelf)
Oud 26-09-2006, 21:06
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Daar moet ik je gelijk in geven. Binnenkort ff een poll maken of iets dergelijks wat de meerderheid wil.

En dan volgend spel spelen met die uitkomst.
Oud 26-09-2006, 22:26
Misti
Misti is offline
Omg, dit méén je niet Ergens is het wel grappig eigenlijk, zo slecht dat we spelen

Regels voor berichten