Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2006, 00:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Texas chainsaw massace (2003)

Al eens keer eerder gezien, maar erg matige film en onnodige remake

Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 00:48.
Advertentie
Oud 29-10-2006, 01:06
Uice
Uice is offline
Stukje Texas C.M.

Viel me nog mee, maar blijft gewoon gelikt. Ik wil rauwe, harde, ruige horror zien, niet van dat MTV-gehannes. Als iemand met een bijl in zijn kop gehakt wordt, wil ik daar één duidelijk shot van, niet vijftien snelle shots achter elkaar waarin je je afvraagt wat er nu eigenlijk precies gebeurd. Flauwe film.
Oud 29-10-2006, 05:59
Verwijderd
Reservoir dogs, eindelijk en - ja, heel gaaf, maar dat viel natuurlijk te verwachten.

Sin City, briljant.
Oud 29-10-2006, 08:58
DanielC
DanielC is offline
Morir en San Hilario - Gods, wat heb ik me verveeld, de film had werkelijk niets te bieden. Terwijl het opzich best een sympathiek verhaal in zich heeft. Helaas is daar helemaal niets mee gedaan.
Oud 29-10-2006, 09:37
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-10-2006 @ 06:59 :
Reservoir dogs, eindelijk en - ja, heel gaaf, maar dat viel natuurlijk te verwachten.
Ik vond die film zo tegenvallen.

Verder heb ik maar The Texas Chainsaw Massacre remake gekeken en die was natuurlijk bijzonder slecht !
Oud 29-10-2006, 10:12
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Broeder schreef op 29-10-2006 @ 09:37 :
Ik vond die film zo tegenvallen.
Ik ook... had er veel meer van verwacht eigenlijk.
Oud 29-10-2006, 11:00
Verwijderd
Ga de film nog maar een keertje kijken en je daarna in een donker hoekje zitten schamen dat je niet eerder de genialiteit van de film inzag, barbaren!

OT:

Blade Runner

Opnieuw gekeken. Visueel geweldige sf-film, met evenzo meesterlijke musical score van Vangelis. Er wordt vanaf het openingsshot meteen een sublieme, grimmige sfeer neergezet die niet meer overtroffen is.
Helaas zijn er ook minpunten. De vele slordige foutjes in de film bijvoorbeeld; lipsynch klopt niet altijd, continuiteitfoutjes, scriptfoutjes, enkele corny one-liners, hier en daar vreemde montage, soms overacteren door Hauer...

Maar toch heb ik een zwak voor de film, dus 10/10

Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 11:08.
Oud 29-10-2006, 11:09
Verwijderd
@ Broeder & Qimm: Waarom dan? Gave dialogen, vrij gave cinematografie, leuk pakhuis, Steve Buscemi zit er in, er worden mensen verminkt, wat wil je nog meer?

Hoewel als je er heel veel van verwacht hij waarschijnlijk wel tegenvalt, maar dat is met alle films zo, gok ik. Dat had ik in elk geval met Eternal Sunshine blabla Spotless Mind. Dat is op zich een enorm gave film en als ik 'm keek zonder er iets over te weten had ik 'm geniaal gevonden, maar door al het gehype van 'omgz hij is zooo goedsz !!!!' was het na afloop zo van 'hmm, ging daar de hype over? mwa ok.'
Oud 29-10-2006, 11:31
Qimm
Qimm is offline
Ik had blijkbaar te hoge vewachtingen. En ik vond het irritant dat die ene vent in een plas bloed lag dat duidelijk meer was dan je normaal in je lichaam hebt en hij leefde nog

Maar ik denk meer dat het gewoon niet echt mijn smaak film is
Oud 29-10-2006, 11:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-10-2006 @ 12:09 :
@ Broeder & Qimm: Waarom dan? Gave dialogen, vrij gave cinematografie, leuk pakhuis, Steve Buscemi zit er in, er worden mensen verminkt, wat wil je nog meer?
Waarschijnlijk meer Pulp Fiction-gedoe. Resevoir dogs dient echter gekeken te worden als rauwe gangsterfilm die vooral verhaaltechnish interessant is.

Citaat:
Hoewel als je er heel veel van verwacht hij waarschijnlijk wel tegenvalt, maar dat is met alle films zo, gok ik. Dat had ik in elk geval met Eternal Sunshine blabla Spotless Mind.
Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Oud 29-10-2006, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 29-10-2006 @ 12:31 :
Ik had blijkbaar te hoge vewachtingen. En ik vond het irritant dat die ene vent in een plas bloed lag dat duidelijk meer was dan je normaal in je lichaam hebt en hij leefde nog

Maar ik denk meer dat het gewoon niet echt mijn smaak film is
Maar hee, hij was wél vaak bewusteloos En achja, over the top-bloedvergieten is ook een beetje een trademark van Tarantino, vind ik. Daar moet je idd van houden.

Maar iig, de dialogen en de interactiviteit tussen de geweldige acteurs zijn de dingen waar het om draait.
Oud 29-10-2006, 12:37
Magican
Magican is offline
Primal fear, was leuk maar het einde was toch een beetje cliché.

En Hero, het vechten was cool, ook al had je het gezien maar het verhaal + dialogen waren tergend.
Oud 29-10-2006, 12:56
Larry Flint
Larry Flint is offline
Tarantino's film hebben ook niet als doel realistisch maar gewoon gaaf te zijn, en dat zijn ze dus boeiend hoeveel liter bloed die gozer verloor, het zag er gewoon gaaf uit. Ik digde hem
Ik kan echt niet wachten op Grind House, gister de trailer weer gezien bij die "award" show op veronica na de TCM en ohhh zo gaaafff

Verder heb ik ook naar The Texas Chainsaw Massacre gekeken voor de 2e keer en ik vond hem ook bijzonder slecht maar het was opzich wel vermakelijk genoeg om hem weer af te kijken.

Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 13:01.
Oud 29-10-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 29-10-2006 @ 12:40 :
Waarschijnlijk meer Pulp Fiction-gedoe. Resevoir dogs dient echter gekeken te worden als rauwe gangsterfilm die vooral verhaaltechnish interessant is.
Hmja, in die zin heeft Pulp Fiction 't wel flink verpest voor 'm.

Citaat:
Juice schreef op 29-10-2006 @ 12:40 :
Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Hehe, ja, ik wist 'm wel, maar ik vind die titel altijd zo lang dus ik had geen zin om 'm uit te schrijven maar toen toch maar wel.
Oud 29-10-2006, 18:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The Godfather (1972)

Vierde viewing. (Eerste keer op dvd.)

Dit is de vierde keer dat ik de film heb gezien en ik heb me wederom geen moment verveeld. Ik denk dat ik de film nog wel vier keer zou kunnen zien, zo niet wel 40 keer. Dat zou heel gewoon zijn, als het een luchtige, snelle film was geweest zoals het eerder genoemde Ten things I hate about you of het genialere, maar toch ook snelle Back to the Future. Maar The Godfather is een lange, drie uur durende film, die niet snel vooruitgaat en waar heel veel in zit. Dat zo’n film na vier keer kijken nog blijft boeien, is best bijzonder. Dat geeft al aan wat voor meesterwerk het is.

Wat kan ik nu nog schrijven over deze film, wat nog nooit gezegd is? Vrijwel niets, denk ik. Maar desalniettemin ga ik het toch proberen, al was het maar omdat ik het heerlijk vind om over goede films te schrijven.

Allereerst complimenten aan regisseur Coppola, die gelukkig al zijn wensen bij het maken van deze film heeft doorgedreven, o.a. op locatie filmen in New York en Sicilië, en Marlon Brando en Al Pacino in de hoofdrollen behouden. Verder moet gezegd dat de regie niet beter had gekund. Het verhaal is prachtig in beeld gebracht. Alleen het begin al, waarin het donkere kantoor van Vito, waar duistere zaakjes worden behandeld, gecontrasteerd wordt met de kleurrijke bruiloft van Connie die daarbuiten plaats vindt, is geniaal gevonden. De beslissing om Vito meestal in het donker te houden, waardoor we vaak niet z’n gezichtsuitdrukking zien, is een gouden greep. Vito wordt zo nog indrukwekkender.

Daarbij wordt Vito prachtig gestalte gegeven door Marlon Brando. Brando spéélt Vito niet, nee, hij ís Vito. Brando kruipt in de rol en smelt vervolgens samen met zijn personage. Misschien wel de beste acteerprestatie ooit. Ook Al Pacino doet het schitterend in zijn rol als Michael Corleone. Ook al is hij hier nog heel jong, volgens mij is Pacino hier al op het toppunt van zijn kunnen, misschien alleen nog overtroffen door zijn rol in Part II. En laten we ook de andere acteurs niet vergeten. James Caan als Sonny Corleone is ook onvergetelijk en Robert Duvall als Tom Hagen levert ook prima werk. Allemaal weten ze hun teksten op de juiste manier te brengen en gaan ze voor perfectie.

De muziek van Nino Rota (en Carmine Coppola) is indrukwekkend en sfeervol. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe goed hun score bij deze film past. Vooral in de scènes die zich afspelen op Sicilië komt deze muziek volledig tot haar recht. Deze scènes vormen voor mij trouwens het hoogtepunt van de film qua beelden. Als ik die scènes zie, heb ik het gevoel dat ik daar bén. En natuurlijk vind daar één van de meest tragische momenten uit het leven van Michael Corleone plaats.

Het verhaal van The Godfather gaat niet alleen, zoals sommige misleide mensen denken, over misdaad, pistolen, dood en verderf, maar vooral over het reilen en zeilen binnen een Italiaans-Amerikaanse familie, over hoe zij met elkaar omgaan en over Michael Corleone, wiens leven een drastisch andere en onvoorziene wending neemt en alle gevolgen van dien.

Al die elementen samen, waarover ik nog uren door zou kunnen gaan, maken dit tot een film die ik nooit moe zal worden. Een meesterwerk.

Score: 5/5
Oud 29-10-2006, 18:27
Larry Flint
Larry Flint is offline
waarom schrijf je zo'n lang verhaal?

of ben ik de enige die zoiets niet gaat lezen?
Oud 29-10-2006, 18:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 29-10-2006 @ 19:27 :

Dat stond juist in het verhaal: omdat ik dat leuk vind.

En omdat ongetwijfeld Dinalfos het één en ander er op aan te merken heeft en dan kunnen we in discussie.

En ik ben Film-student. Ik kan niet anders. Het is een dwangneurose.
Oud 29-10-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:

Ik lees het wel.

Overigens, ik vind het echt wel een enorm verschil, jonge Pacino tegenover oude Pacino. Ik herkende hem haast niet in The Godfather. Zn stem is ook extra rauw geworden, zeg maar vanaf Scarface (1982) begon hij pas te lijken op de huidige Pacino.
Oud 29-10-2006, 18:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-10-2006 @ 19:48 :
Ik lees het wel.

Overigens, ik vind het echt wel een enorm verschil, jonge Pacino tegenover oude Pacino. Ik herkende hem haast niet in The Godfather. Zn stem is ook extra rauw geworden, zeg maar vanaf Scarface (1982) begon hij pas te lijken op de huidige Pacino.
Dat zeg ik. Of kwam dat niet goed genoeg uit de verf?
Oud 29-10-2006, 19:18
Uice
Uice is offline
Citaat:

Ik vind Mark zijn verhalen altijd wel leuk om te lezen. Staan wel interessant dingen in, en ook Van die foute zinnetjes als "Brando spéélt Vito niet, nee, hij ís Vito".
Oud 29-10-2006, 19:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 29-10-2006 @ 20:18 :
Ik vind Mark zijn verhalen altijd wel leuk om te lezen. Staan wel interessant dingen in, en ook Van die foute zinnetjes als "Brando spéélt Vito niet, nee, hij ís Vito".
FOUT??

Ach ja, zoals het er nu staat is het best 'fout' ja. Lekker afgezaagd enzo. Teveel foute recensies gelezen, denk ik.

Maar ik sta er wel achter: ik vind dat Marlon Brando één is met zijn personage.
Oud 29-10-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:

Je zou ook voor de grap 's een reply van Severus moeten lezen. In het 'Wie is de Mol'-topic of in een 'Pirates of the Carribean'. Dat sloeg echt alles.

oh ja, en om misverstanden te verkomen, dat vond ik dus echt té, voor de rest vind ik het altijd wel leuk om de wat uitgebreidere verhalen te lezen.

Laatst gewijzigd op 29-10-2006 om 20:34.
Oud 29-10-2006, 20:32
CoalChamber
CoalChamber is offline
Saving Face

Film over 2 chinese vrouwen die verliefd op elkaar worden, terwijl de omgeving het er niet echt mee eens is. En over een moeder die zwanger wordt, en dus de schande van de familie wordt.
Het speelt zich af in Amerika, en het is een comedie.

Het was een erg grappige film, echt heel anders dan ik had verwacht. Een aanrader!
Oud 29-10-2006, 20:38
niña
niña is offline
The Little Vampire oid

Wat schattig!
Oud 29-10-2006, 22:16
CoalChamber
CoalChamber is offline
Fucking Amal

Goede film! En het einde is echt fantastisch!
Oud 30-10-2006, 00:29
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
The Devil wears Prada: best aardig. Fijne soundtrack.
The Illusionist: niet echt diep verhaal, maar wel mooie beelden, niet slecht geacteerd
Oud 30-10-2006, 02:26
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Arlington Road.

Een collega met wie ik eigenlijk alleen maar over films lul raadde me deze film aan en ik ben er erg blij om. Helaas had hij wel een beetje de clue weggegeven, althans dat dacht ik aangezien ik tot de laatste tien minuten dacht dat het weer een zelfde cliché happy end hollywood film zou zijn waarvan je exact wist wat er gebeurde. Daarom vond ik het onverwachte einde juist enorm tof en Tim Robbins wist in de weinige scenes waar in in zat alsnog wel een aardige freak neer te zetten. Hier en daar was de film net ietsje te gelikt maar ik vond hem erg leuk, erg fijn om de bad guy eens te zien winnen En verder kan ik er niks aan doen maar iedere keer als Jeff Bridges zijn bek opentrekt verwacht ik dat dat de zin zal eindigen in een '...man!'
Oud 30-10-2006, 09:25
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Craig Rogen schreef op 30-10-2006 @ 03:26 :
En verder kan ik er niks aan doen maar iedere keer als Jeff Bridges zijn bek opentrekt verwacht ik dat dat de zin zal eindigen in een '...man!'
Haha!

Maar inderdaad een goede film, destijds in de bioscoop gezien en toen maakte hij zeer veel indruk.
Oud 30-10-2006, 14:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Redneck Zombies - 2/10

Godv...Ik hou wel van slechte B-horror enzo, maar damn nigga, dit is wel héél erg Hij krijgt van mij nog een twee vanwege de niet onaardige visual effects. Verder heeft de film nagenoeg geen entertainment value.
Oud 30-10-2006, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-10-2006 @ 19:53 :
Dat zeg ik. Of kwam dat niet goed genoeg uit de verf?
Ik zei het ook niet uit onenigheid, maar voortbordurend op wat jij zei over jonge Pacino.
Oud 30-10-2006, 18:48
Verwijderd
heb gisteravond walk the line gezien en damn wat een geweldige film!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 30-10-2006, 19:31
DanielC
DanielC is offline
All the President's Men Lijkt me wel iets voor Mark, als die 'm nog niet gezien hebt natuurlijk.
Oud 30-10-2006, 19:56
mjk
mjk is offline
Sen to Chihiro no Kamikakushi, ofwel Spirited Away. Werkelijk schitterende film. Prachtige tekenstijl, aardig plotje, maar de sfeer en de beelden zijn zo mooi dat dat niet heel erg geeft. Misschien wel mooiste animatiefilm die ik ooit heb gezien. 4,5 /5 *
Oud 30-10-2006, 23:51
Verwijderd
Yeopgijeogin Geunyeo (My Sassy Girl)

Een jongen ontmoet een meisje met een heel eigenzinnig karakter.

Koreaanse film die in het begin erg droogkomisch is, maar gaandeweg (op dat vlak) een beetje inzakt, als op een gegeven moment ook romantiek en drama om de hoek kijken. In mijn ogen doet dat een beetje afbreuk aan het komische gegeven van de film.

Maar ja, zeker geen slechte film. Erg vermakelijk zelfs.

7/10
Oud 31-10-2006, 00:30
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-10-2006 @ 00:51 :
Yeopgijeogin Geunyeo (My Sassy Girl)

Een jongen ontmoet een meisje met een heel eigenzinnig karakter.

Koreaanse film die in het begin erg droogkomisch is, maar gaandeweg (op dat vlak) een beetje inzakt, als op een gegeven moment ook romantiek en drama om de hoek kijken. In mijn ogen doet dat een beetje afbreuk aan het komische gegeven van de film.

Maar ja, zeker geen slechte film. Erg vermakelijk zelfs.

7/10
Het is dat je de romantiek en drama minder vond, anders zou ik je zeker Windstruck aanraden (van dezelfde regisseur). Ik heb er in ieder geval erg van genoten.
Oud 31-10-2006, 01:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 30-10-2006 @ 20:31 :
All the President's Men Lijkt me wel iets voor Mark, als die 'm nog niet gezien hebt natuurlijk.
Die heb ik nog niet gezien, maar hij staat wel op m'n to-see lijstje.
Oud 31-10-2006, 03:22
thunder110
thunder110 is offline
March of the penguins, corpse bride en twee seizoenen abfab
Oud 31-10-2006, 04:14
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Hudsucker Proxy
Echt weer een typische Coen Brothers film, veel symboliek, mooi camera werk, super goed acteer werk van Tim Robbins en altijd weer de tegenstelling tussen goed en kwaad, dit keer door de twee medewerkers die uiteindelijk met elkaar op de vuist gaan. Niet super vernieuwend of enorm indrukwekkend maar alsnog een leuke film. Al vond ik het bij lange na niet hun beste toch heb ik me goed vermaakt.
Oud 31-10-2006, 07:43
DanielC
DanielC is offline

Tanin no Kao (The Face of Another) - Na PITFALL en WOMAN OF THE DUNES de derde samenwerking tussen regisseur Teshigahara, schrijver Kobo Abe en componist Takemitsu. En misschien is dit wel mijn favoriet, het gegeven is erg boeiend; de ongekende mogelijkheden en invloed op de samenleving als je zomaar van identiteit kan wisselen. En dan de uitwerking. Wat ziet het er geweldig uit. De cinematographie is foutloos en art-direction is niet te beschrijven zo goed. Daar komt nog de psychedelische soundtrack van Takemitsu bij, om nog meer bij te dragen aan de vervreemde en koude sfeer. Het enige dat ik wat minder vond was het sub-plotje over het meisje.
Oud 31-10-2006, 07:54
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Niet film, maar docu. Metal: A Headbanger's Journey.

En hij was gaaf
Oud 31-10-2006, 09:58
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
little miss sunshine

_0_ wat een film, een van de betere dit jaar
Oud 31-10-2006, 10:57
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 31-10-2006 @ 10:58 :
little miss sunshine
jammer alleen van de crappy trailer
Oud 31-10-2006, 12:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 31-10-2006 @ 09:58 :
little miss sunshine

_0_ wat een film, een van de betere dit jaar
Toch wel leuk? Ik vind de 'reclame trailer' op tv 'echt zo walgelijk irritant...
Oud 31-10-2006, 18:33
Uice
Uice is offline
PSYCHO.

Op het grote scherm van Cinerama genieten van de beste film ooit gemaakt.
Remake werd ook getoond, maar toen ben ik weggegaan.

10/10
Oud 01-11-2006, 06:53
Verwijderd
Rounders

Wel een vermakelijke pokerfilm, maar het verhaal is erg voorspelbaar/standaard. Goede rollen van Norton en Damon, alleen het personage van Malkovich vond ik erg karikaturaal door dat accent. Kon dat niet echt serieus nemen.

Maar ik heb me niet verveeld, dus: 7/10
Oud 01-11-2006, 07:16
Talon
Talon is offline
superman retuns
was wel ok, niet echt geweldig ofzo
Oud 01-11-2006, 08:04
suvórov
suvórov is offline
Halloween Night

Dit is misschien wel de slechtste horror die ik ooit gezien heb. De casting is wel gaaf, met allemaal dipshits die zogenaamde tough guys of hotties moeten zijn. Het einde maakte de hele zit nog net ietsjes kutter, maar dat viel te verwachten.
Oud 01-11-2006, 13:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Qimm schreef op 31-10-2006 @ 13:06 :
Toch wel leuk? Ik vind de 'reclame trailer' op tv 'echt zo walgelijk irritant...
Ben nu echt benieuwd naar die trailer

the black dahlia

Niet slecht maar kon me echt niet boeien
Oud 01-11-2006, 15:32
Iduna
Iduna is offline
Children of men, interessante film.
Oud 01-11-2006, 16:37
bbyn
bbyn is offline
The Queen in NewYork, komt hier 30 nov.

Echt een geweldige film, Diana's leven enzo interesseren me altijdwel en deze film gaat dus over hoe t koningshuis en Blair met haar dood omgaan in deze tijd van rouw

9/10

Regels voor berichten