|
|
Bekijk resultaten poll: Op wie ga je stemmen op 22 november? | |||
PvdA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 10.78% |
CDA |
12 | 7.19% |
VVD |
23 | 13.77% |
D66 |
9 | 5.39% |
GroenLinks |
21 | 12.57% |
SP |
31 | 18.56% |
LPF |
0 | 0% |
SGP |
5 | 2.99% |
CU |
14 | 8.38% |
Eén NL (Pastors) |
5 | 2.99% |
Partij voor Nederland (Nawijn) |
2 | 1.20% |
Partij voor de Vrijheid (Wilders) |
7 | 4.19% |
Partij voor de Dieren |
9 | 5.39% |
Anders, nl. |
11 | 6.59% |
Aantal stemmers: 167. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
Dus doe jij je oogkleppen maar eens af. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Moet de minister het beleid dus toepassen totdat de kamer daarin een amandement in brengt? Ja/nee. Je zal nooit of te nimmer die vragen beantwoorden, omdat dat te compromiterend is, dus voor deze keer zal ik je de antwoorden erbij geven, het eerste antwoord is nee, het tweede is ja. Verdonk handelt op een rapport van Human Rights Watch waaruit blijkt dat er in Iran sprake is van systematische vervolging van homo's. Daarmee is vastgesteld dat terugsturen onveilig is. Na die vaststelling gaat dat terugsturen niet door aldus Verdonk. Het is een schoolvoorbeeld van hoe je dient te besturen op basis van informatie in plaats van onderbuikgevoelens en de waan van de dag.
||||
Citaat:
Citaat:
Deze zwartmakerij siert je echt niet. Citaat:
Wat zei ik ook alweer over ministers die beleid uitvoeren?
||||
Citaat:
En jij wilt mensen het risico laten lopen gedood te worden vanwege een regeltje? Jij hebt geen moraal. Citaat:
![]() Wat een onzinvergelijking. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Uiteraard zijn dat lasterpraatjes.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Net als jouw bewering dat Verdonk een sadist is die zich verlekkert op mensen hun dood tegemoet sturen. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu kan ik een hoop gaan uitweiden over linkse jaargetijden en kwebbelende navigatiesystemen en aantonen dat jouw alternatieven net zo populistisch zijn, maar ik vind het gewoon leuk dat je ridderlijk toegeeft dat je dingen verzint over Verdonk.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wouter's Angels op You Tube
DEN HAAG - In de strijd om de kiezer is veel geoorloofd. Ook een overval op Mark Rutte en Jan-Peter Balkenende. Zo zet Wouter Bos de aantrekkelijke kandidaat-Kamerleden Nebahat Albayrak, Attje Kuiken en Mei-Li Vos in een parodie op de vroegere tv-serie Charlie’s Angels aan om Rutte en Balkenende het geld voor de JSF af te pakken. Wouter's Angels heet het tekenfilmpje op You Tube. Bos vertelt zijn Angels daarin hoe het kabinet heeft bezuinigd op de verpleeghuiszorg. „Eén op de drie inwoners is ondervoed en uitgedroogd.’’ Maar Balkenende wil geen geld uittrekken voor meer personeel. Wel voor militaire speeltjes als de Joint Strike Fighter. „Balkenende en Rutte gaan dat geld vanavond aan Bush geven. Zorg dat je het te pakken krijgt,’’ maant Wouter zijn meisjes. De Angels scheuren op Balkenende, Bush en Rutte af. En warempel, ze krijgen de miljoenen te pakken. A job well done, zegt Wouter en schenkt champagne. http://www.ad.nl/verkiezingen/article734093.ece Zucht, de PVDA op weg naar nieuwe dieptepunten. Heeft Bos nu echt zo weinig talent dat hij dit soort dingen nodig heeft?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zal eens gaan zoeken op YouTube, by the way... Mei-Li Vos... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kennelijk mist de PVDA de principes die de VVD wel heeft.
||
Citaat:
Het VVD-filmpje werd, net als nu het Bos-filmpje, op Internet verspreid. Blijkbaar is de VVD net zo schuldig, maar ben jij alwéér een dubbele standaard toe aan het passen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Overigens is er op YouTube interessanter materiaal te zien dan Wouter's Angels. Zoals dit filmpje waarin bijzonder hoogleraar Maarten van Rossem Wouter Bos bijvalt over het waarom dat de claims van het kabinet dat zij voor meer economische groei en minder misdaad hebben gezorgd, onterecht zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=_NdV5GXFuHc |
![]() |
||
Citaat:
Kijk, GroenLinks is natuurlijk wel een partij die zich onderscheid van de anderen doordat zij niet op de vierkante millimeter van Nederland zit, zoals de meeste andere partijen. Bovendien is de trend in de politiek dat hetgeen er vandaag de dag speelt en wat vandaag goed aanslaat bij de kiezer, wordt vastgehouden. GroenLinks daarentegen durft dingen voor te stellen die misschien niet zo populair zijn bij de kiezer van vandaag de dag, maar die wel nodig zijn uiteindelijk. Als andere partijen daar niet aan mee doen, lijkt het alsof het GroenLinks is die wereldvreemd is, maar het zou zomaar illusie kunnen zijn. Terwijl bijv. VVD en CDA de mond vol hebben van economische groei, welvaart, consumeren, productie, concurrentie etc., GroenLinks durft te zeggen dat economische groei weliswaar mogelijk en nodig is, maar dat er ook grenzen aan die groei zijn en dat zaken als milieu en natuur daar boven staan, willen we onze aarde ook voor komende generaties behouden. Dat zul je een andere partij niet horen zeggen. Milieu en natuur zijn schandalig ondergeschoven kindjes als het aankomt op deze verkiezingen en bijbehorende campagnes. Misschien omdat het niet zo 'in' is als de koopkrachtplaatjes waar alle andere partijen het over hebben, maar het is wel van belang. Ik denk dat het volgende fragment uit Buitenhof dat nog eens extra duidelijk maakt: http://www.vpro.nl/programma/buitenh...tems/30868211/ |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-isolationisme (bijv.: tegen Navo, EU) -voortdurende nadruk op 'sociale' mensen die een heilstaat mogelijk moeten maken. (bijv.: oppositie met 'dit is aso' als enige argument) (dit dus i.t.t. het communisme) -makkelijk toepassen van dwang tegen iedereen die die heilstaat in de weg staat (bijv.: instellen maximuminkomen) -sterke tegenstand tegen globalisatie -sterke tegenstand tegen kapitaal en welvaart over het algemeen -dogmatische instelling die het wint van praktische bezwaren (bijv.: landingsbelasting die niet is toegestaan) Alle facetten van het Maoïsme zitten anno 2006 in de SP Mark, ze hebben hier alleen geen Tjang Kai Tsjek om oorlog tegen te voeren, dus zijn ze maar pacifistisch geworden.
Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 18:12. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ja, maar als iemand iets zegt over oude mensen die Verdonk's beleid associëren met een aspect uit WO II, dan schreeuwt T_ID moord en brand. Dat mag dan opeens weer niet. Dubbele standaard alweer. Buiten dat het gewoon absurd en onzin is wat je hierboven beschrijft. En nee, dat is geen uitnodiging tot discussie, want als je alleen maar zulke drivel kunt schrijven, is wel duidelijk dat er een blinde vlek ergens bij jou zit. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of wil je zeggen dat de regelgeving van de EU ook alleen maar in mijn optiek bestaat?
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Dat vond ik ook al, het artikel is enigsinds krom. Als ik € 400.000 per jaar verdien en 1% uitgeef dan is dat aanmerkelijk meer dan met € 50.000 per jaar 1,6% uitgeven.
Eigenlijk moet je absoluut en relatief combineren en beiden wegen om een goed beeld te krijgen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ach statistieken hè? Die kun je interpreteren zoals je wilt..
De kop had ik voor t gemaak weggelaten: "Rijksten geven het minste". Deze kop doet vermoeden dat Nederland vol zit met rijke vrekken à la Scrooge ![]() Maar goed, dit topic ging over stemmen en onderaan stond iets opmerkelijks dat 1/3 van de van de S(ociale) P(artij)-ers geen cent uitgeeft aan liefdadigheid. |
![]() |
|
Ik ga stemmen op de SP!
De Christenunie had mijn voorkeur totdat ik erop geattendeerd werd dat ze tegen het homohuwelijk zijn en kritisch staan tegenover het euthanasie gebeuren. André Rouvoet vind ik nog steeds een fantastisch politicus maar de enkele conservatieve standpunten zijn voor mij de dooddoener. De sp wil weer enkele uitkeringen omhoog bijstellen en daar ben ik ook tegen maar grosso modo past de partij het best bij mij. Eigenlijk zou ik niet moeten stemmen maar dat zou getuigen van een zwak karakter.
|
![]() |
Je kunt ook stemmen op de persoon die jouw het meest representateerd in de tweede kamer ipv op pure standpunten. Als je er bijvoorbeeld vanuit gaat dat Rouwvoet in de oppositie komt dan weet je precies hoe hij oppositie gaat voeren. En dat hij soms ook erg kritisch gaat zijn over orthodoxe christelijke 'waarden'. Maar je kunt dan wel gewoon achter zijn handelen staan.
Maar als hij dan toch in het kabinet gaat komen met de VVD en het CDA, en het de twee christelijke lukt om in het parlement enkele beschaafde waarden terug te draaien dan representateerd Rouwvoet je ineens heel anders.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #60 Allure | 500 | 28-06-2009 22:16 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Lifestyle |
SKATERS opgelet! Botervlieger | 20 | 28-09-2004 14:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe krom kun je denken? Heel krom :) tester34 | 2 | 12-03-2002 17:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
POLL: vragen over Pim Fortuyn en de politiek!!! Nieuwe Nationale Partij | 42 | 19-02-2002 18:24 |